Új hozzászólás Aktív témák

  • l700

    csendes tag

    válasz Csorbi #10024 üzenetére

    Nem állítottam, hogy más márkánál nincs így biztosan, mint ahogy azt sem állítottam, hogy a Bekónál biztosan mindig így van. A saját tapasztalatomat írtam le, ahogy itt mindenki más is. Anno engem is többek közt az itt olvasottak győztek meg arról, hogy a Beko jó ár/érték arányt ad és az 5 év garancia miatt nem lehet gond. Ezek igazak is, ezért írtam az előző hozzászólásomban (rögtön az első mondatban), hogy "gazdaságilag jó döntés" - hiszen anyagi hátrány 5 évig elvileg nem érhet és ha kifogsz egy akciót, akkor az Indesit/Whirlpool vonallal egy árkategóriában is megcsíphető, azoknál meg azért jobbnak tűnik.

    DE nem csak attól leszel elégedett, hogy gazdaságilag jó döntést hozol, hanem attól is, hogy jól működik a mosógéped (amit azért általában hetente többször használsz), vagy ha mégsem, akkor gyorsan meg tudják javítani. Ez már a második Beko gépem volt, az elsőt többkörös javítási kísérlet után cserélték, mert normális töltetekkel is rendszeresen 15-20 perceket szenvedett centrifugálás előtt. (Természetesen közben folyamatosan és hangosan szivattyúzott, de ez már más kérdés.) Akkor is próbálkoztak elektronikacserével és akkor is egy hónap volt, mire megjött az alkatrész. Miután ez sem segített rajta, cserélték a gépet, vettem egy ugyanolyat. Az már kevesebbet szenvedett, bár azért messze volt még az is a tökéletestől, de már együtt lehetett vele élni, mert ötből négyszer végre hajlandó volt emberi időn belül centrifugálni. Kár, hogy csak kevesebb, mint két évig, mert most meg teljesen lehalt a vezérlőelektronika. Jött a várakozás, 5-10 munkanapos ígérettel. Három hét után azt sem tudták megmondani, hogy mikor érkezik az alkatrész. És igen, 30 naptári nap van a javításra, de ha három hét után még nem tudsz róla semmit és kevesebb mint egy héten belül itt a karácsony, akkor bizony kijelenthető, hogy a 30 napba se fért volna bele. Továbbá - ahogy kiemelted - törekedni kell a 15 napon belüli javításra (ezzel hárítottak ők is, hogy csak törekedni kell), de egyrészt a törekedés része lenne a tájékoztatás is a lapítás helyett, másrészt azért nem lehetetlen feladat úgy megszervezni egy alkatrészellátást, hogy két hét alatt stabilan ideérjen valami, pláne hogy nem is a Távol-Keletről kell szállítani, hanem a félig Európában lévő Törökországból. Az ellátási lánc kialakítására azért van hatása a cégnek, ha valamit nem éri meg készletezni, akkor be kellene vállalni olyan szállítási módokat, amik nem az aliexpresses kínai rendelésekkel versenyeznek időben. A törekedés része lenne ez is - a 15 nap az irányadó, ha nincs előre nem látható körülmény, a földrajzi távolság és a készletezési politika viszont mind előre látható és kezelhető körülmények.

    Ez kettő gép két szervizelésének tapasztalata, gondoltam érdemes látni ezt az oldalát is. Nekem is az 5 év garancia csillogott a szemem előtt, amikor belevágtam, de utólag már azt mondom, érdemes megnézni azt is, milyen aftersales szolgáltatása van az adott márkának. És nem, nem garantálom senkinek sem, hogy az LG vagy az Electrolux mindent egy hét alatt megjavít, meg azt sem állítom, hogy a Beko mindent egy hónapig húz, de azért mint látható, benne van a pakliban ez is és - hangsúlyozom, a saját tapasztalatom alapján - egészen nagy eséllyel. A felelős döntéshez érdemes lehet látni az esetleges negatívumokat is. Igen, az 5 év garancia király, de hetekig mosógép nélkül maradni nem volt az.

    ps.: A "feltehetően" meg a "valószínűleg" szavakat nem is használtam...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák