Új hozzászólás Aktív témák
-
Hintalow
senior tag
Hála az égnek megoldom olcsóba', nem tartok autót
-
Nem volt ez olyan sok meló rajta, főképp apróságok amiket én javítok(javítottam).
bár tény, ráköltöttem már a vételárat 1.5x-ben úgy is, hogy én csináltam sokmindent (szerintem nem is találtam volna szerelőt aki úgy csinálja meg a dolgokat mint én és "helyére rakja" azt ami csak "be van hányva" szerelés után.. korábbi autóimnál legalábbis mindig én javítgattam a szerelők után amit begányoltak). -
Tudom, 14. tulajdonos vagyok JSZP szerint (bár itt lehet kavar kereskedő-bank stb változok miatti "többszörös ugrás" okán).
Bár már láttam előre ezt amikor megvettem, így sejthető volt mit veszek.. de kellett az automata váltó miatt az adtott példány (gyakorlatilag vételkor az egyik legolcsóbb automata váltós autók egyike volt.. amiben jól működött az automataváltó). -
válasz
lomposfarkas #60 üzenetére
0w20 azért nem 10w40 árában megy, plusz szűrők és munkadíj.. simán lehet 55eFt.. bár általában nem nagy meló egy olajcsere, de vannak műhelyek ahol 15eFt óradíjon dolgoznak (és még csak nem is márkaszerviz)..
Sajnos nem lehetettlen az ár -
"Ezért mondtam a repülést. Ott alap, hogy mindennek ismert az élettartama, és dokumentált is minden repült óra. Az autóiparban nem tudod a legtöbb cucc valós élettartamát, max. kapsz egy karbantartási tervet a gyártótól, hogy 80 ezrenként szíjcsere, stb. "
Itt nagyon számít, hogy eredeti vagy utángyártott a csere alkatrész. Az utángyártottból is van jobb és rosszabb kategória.
A 10+ éves autóknál nem lehet gond a gyári alkatrészekkel. A focus2 DA3 1.6 motorok esetében a vezérműszíj csere idejét levitte 210 ezerről 180-ra. Nyilván nem nagy érvágás a csökkenés. Ha ezt utángyártottal cseréled, akkor a számítható élettartam, annyi, amennyi. -
válasz
angyalpc2 #52 üzenetére
Mondjuk futómű szilentek és talpasok sokszor azért mennek idő előtt tönkre, mert nem jó nyomatékkal húzzák meg őket, vagy ha a nyomaték jó is az autó nincs az előírásnak megfelelően megterhelve meghúzás közben.. így eleve "ferdén, kicsavarodva" kerül a helyére és 1-3 év alatt szétmehet valami új cucc is... de terhelés alatt meghúzni "macera", gyorsabb még csak a levegőben, a kapun kimenetelt meg kibírja...
-
Nyáron vettem egy 1-es focus-t, 270eFt-ért (2002 12. havi a gyártás).
-Első művelet vezerlés, vízpumpa szűrők cseréje (olaj, levegő, benzin), 120eFt munkadíjjal.
-2 első fényszóró (egyik törött volt az csere, majd megnézve a másikkal amit addig jónak ítéltem eléggé sárágán hatott mellette így a másikat is cseréltem), 18eFt/db ... én cseréltem ki.
-Új PCV szelep, és csövei (18eFt a szelep és a csövek kompletten, én cseréltem).
-DPF szenzor csere, MAP levegő szenzor csere, katalizátor előtti szenzor csere ( 8eFt, 8eFt, 9eFt) én cseréltem őket, több vákumcső is cserélve lett a DPF és MAP szenzorokkal, azok "univerzális" vákum/benzin csövek voltak, úgy 6-800Ft métere, több féle méret volt használva...
-2 új első kerék (téli), a hátsók fél évesek voltak az autón az csak centírozva lett (kellett is), 16db új kerékcsavar (valami minden féle inne-onnan jött darabok voltak).
-Volt valami parkoló kamera gányúl bekötve... úgy ahogy volt kukáztam az egészet és a napokban szeretem be egy "normálisan bekötöttet" (8eFt volt a kamera, a fejegységre kapcsolódik).
új fejegység (még black fridayen leütöttem valami olcsóbb kínai androidost 30eFt).
szintén napokban került be a kamerával együtt a parkradar hátra (kombi az autó, nem csak én vezetem, eléggé hosszú a vége, könnyebb így parkolni 8eFt)..
-Majd lett cserélve egy generátor mert a másik ami benne volt nem volt jó állapotban 65eFt munkadíjjal, de 2x lett szerelve mert garanciában hozzá kellett nyúlni.. a gyártó a belsejében nem húzott meg egy csavart jól így ki kellett szedni meghúzni egy belső csavart és visszarakni újra... ami eléggé macerás volt az autóm esetén.. azért is nem én cseréltem a generátort alapból se (gondoltam szenvedjen vele más).
-Anyós ülés feletti kapaszkodót cserélni kellett (törött volt)
-1db kulcsal kaptam és van utólagos extra immobilizer (és riasztó), a sima kulcsokat immo chippel és riasztóval csináltattam (2db-ot), kínából rendelve (fotó alapján)... 5500Ft/db áron, az utólagos rendszert elősször ki akartam kötni, de a dobozán megtaláltam "ki és mi is ő", majd a forgalmazót megkeresve lett új távirányítóm hozzá (az 18eFt/db áron ... a 2db húzós volt árban)..
az új "gyári" kulcs felprogramozását én csináltam forscan-el (volt OBD olvasóm ami tetszett neki), minden más kulcs törölve lett (volt vagy 5db alapból az autóhoz rendelve).. az utólagos biztonsági rendszernél elvileg szintén törölve lett az összes távirányító ami nekem nem volt meg.
-cseréltem elektromos ablakemelő kapcsolót mert kontakthibás volt (1 "sima ajtóét" és a sofőr "multi" kapcsolóját, szintén kínából rendelve mind2 2eFt. 5eFt)
-rádió antennát cseréltem mert törött volt (2eFt).
-2db új első ablaktörlő lapát (2-2eFt)
-megvételkor a kipufogó tartója le volt szakadva... valahogy felfércelték ahol a vezérlést és egyebeket cserélték az elején... nem tudom még milyen módszerrel (valószínűleg felgányolták "jó az úgy" módon... de egyenlőre most jó.. legalább nem lóg)
-hiányzott a tető csomagtartó (a gyári) a tetejéről, átmenetileg le van dugózva csak a részemről a tetején a rögzítési pont, de már beszereztem egy oda való csomagtartót (38eFt volt.. drága volt, de csak az jó oda).Még ismert hibák:
-az ülés dőlésszög állító karokat javítanom kell mert kikopott a belsejük (2 komponensű fém pasztával tervezem bepótolni, de még nem szántam rá magam).
-úgy néz ki cserélni kell majd féltengely belső csuklókat (belsőt biztosan, de lehet akkor már a külsőt is cserélem).
-zajos a beltéri ventilátor (nyikorog).. talán megpróbálom majd bezsírozni a tengelyét (hátha).
-nincs katalizátor (valaki csak csövet rakott a helyére, persze az autót friss vizsgával vettem a katalizátor és a törött lámpa miatt se mehetett volna át rajta).
-a klíma nem működik (még, de tervezem megcsináltatni)Mint látható volt vele meló, lett rá költve, javarészt én csináltam a dolgokat (kivéve ha macerás volt akkor gondoltam szenvedjen más
)
lényegében nem bánom azt amit vettem.
[kép] (itt még csak az egyik fényszóró volt kicserélve)mondjuk nincs rajta rozsda fő elemeken, köszöböt valaki valamikor cserélt még korábban, a csomagtartó és motorháztetők rozsdásak kicsit (a végeiken)... bár elől a motorháztetőnél a zárhíd nem a sajátja... sőt egy másik autójé van "belefaragva" (Európai MK1 focus-é került bele, kicsit más mint az USA ami nekem van, legalábbis a lökhárító, amit valaki másik színről fényezett át nem tud emiatt pontosan rögzülni... de majd módosítom, hogy jó legyen).
De egyetlen helyen rozsdás igazán a hátsó lökhárító alatt a lökhárító merevitője (a hátsó lökhárító se a sajátja, az is csak fényezve lett valamikor másik színről, de mint az első, mind a hátsó maradt USA modelles lökhárító). -
"Meg sz@rabbak az autók is
"
Értsd -> azokban az országokban rosszabbak az autók, azaz leharcoltabbak. (Rossz utakból és karbantartásból következően.)
Amúgy ezekből a bonyolultabb cuccokból is lehetne tartósakat csinálni kicsit drágábban, de spórolás, az van.
Ezért mondtam a repülést. Ott alap, hogy mindennek ismert az élettartama, és dokumentált is minden repült óra. Az autóiparban nem tudod a legtöbb cucc valós élettartamát, max. kapsz egy karbantartási tervet a gyártótól, hogy 80 ezrenként szíjcsere, stb. -
Alpi.
addikt
Nem zárnám ki a "Meg sz@rabbak az autók is " verziót !
Ha olyan vezérműláncot nem mindig sikerül csinálni, ami legalább annyit elmegy, mint egy szíj, akkor előfordulhat egy kis spórolás a futómű alkatrészeknél is.
Ám ha ezzel nem kalkulálunk, akkor is történt egy csomó változás, ami okozhat esetenként gyorsabb elhasználódást. Nehezebbek az autók. Nem kicsit, nagyon. Nem divat már a per /80 -as gumma sem.Sokkal gyorsabban is megyünk át a gödrökön, tuti, stb.
Sok típusnak van több lengőkaros futóműve, ami több, kisebb gömbfejet tartalmaz és egyébként is próbálják minimalizálni a futómű alkatrészek tömegét.
Plusz ha belegondolunk az egyszerű McPherson futőműnél egy gödör vagy egyenetlenség az erőt a toronyba vezeti, a talpas (trapézgömbfej) szinte semmit nem kap. Míg egy több lengőkaros első futóműnűnél az erő egy jó része a lengőkar(ok)ra kerül. Valszeg nem véletlen, hogy több típusnál is McPherson-ra váltottak vissza a korábbi multilink megoldás után.Ui.: Bár, ahogy az autóipart ismerem, simán csak spórolás áll a háttérben.
-
-
angyalpc2
aktív tag
én úgy jártam hogy 130e után bevittem fékcserére...jah lóg az egész bal futómű
uhhÉrdekes hogy a bal és nem a jobb.
Pedig pár éve lettek benne stab szilentek is cserélve. Az még tart...de kormány összekötő talpas ment a kukába. Harang is kiszakadt..
fos utak.
Nem is tudom mit csinálnak tőlünk keletre román ukrán orosz moldáv szerb..még szarabbak az utak -
-
Csomó gyártó csinálja ezt itt is. De más szegmensekben is.
@Aujjoba : Nekem a németből hozott Escorton volt ez, valami okos szétütötte azt az idomot, amin a fékbetét mozgott, így féloldalas volt a fékhatás. Azt is a sokadik szerviz derítette ki.
De az Astrával olyan helyen is voltam (zörgött az egyik oldal), hogy pénzt elkérte, de tuti nem próbálta ki a kész művet, mert továbbra is zörgött... mondjuk többet nem mentem oda. -
PDA_FAN
tag
A GM sajnos azt hitte, hogy Európában is meg lehet csinálni ugyanazt, mint Amerikában. Kicsit több króm, kicsit szebb kárpit, meg néhány csillogó üvegygöngy, és máris prémium lesz az amúgy kommersz ócskavasból. Tönkretették a Saab-ot, az Alfa Romeót, az Opelt. A Ford meg ugyanezzel a lendülettel majdnem lenullázta a Jaguart, Aston Martint.
A 80-as években kanadai rokonom igencsak megharagudott, hogy a nagy tepsi Oldsmobile-ra rámondtam, hogy de hiszen ugyanilyenek a Chevy taxik is, csak sárgák, és kevesebb rajtuk a csicsa. Mert szerinte a Chevy a szegény ember autója. Az Oldsmobile meg a prémium, a Cadillac meg a luxus. De közben ugyanazt az autót kapod, csak kívül több a cukormáz.
-
aujjobba
addikt
Az elozo Toyota Avensis orajaban 320ezer km volt amikor eladtam, meghirdetes utan 2 nappal vettek meg, alku nelkul, 600ezer forintert.
Volt egy rengetegszer felrekezelt problemaja, sok penzt hagytam ott mindenfele szervizekben, mire vegre egy Toyota-ra szakosodott sufniban oldottak meg 130ezeret, nehany honappal eladas elott.
(Folyton beragadt az egyik fekdugattyu, volt tobbszor tisztitva, feknyereg felujitas ketszer is, dugattyucsere, de a hiba mindig visszajott. A sufniban kompletten csereltek az egesz nyerget, lehetett benne egy szemmel nem lathato eldeformalodas. Eztan elmult a hiba vegleg.)
Az uj tulaj azota 2 ev alatt beletekert plusz 40ezer kilometer, ez latszik a 2020-as muszaki vizsga adatlapon, de meg mindig forgalomban van a gep.
Szerintem azota mar 400ezren is tul van.Nem tudom mennyire ismeritek, itt lehet ingyen informalodni rendszam szerint az autorol: [link]
-
-
Adam289
csendes tag
A GM sajnos önképi problémákba ütközött. Akart egy prémium márkát, megvette a SAAB-ot, aztán rájött, hogy a prémium autó prémium alkatrészeket takar, prémium beltéri és motorikus megoldásokat. 20 évig szívóztak velük mert képtelenek voltak elviselni, hogy Svédországban nem engedtek a minőségből és ha kellett 20 szor visszaküldték a GM-nek az olcsósított alkatrészt átgondolásra. 2008-ban elkészült az utolsó szériás (9-3) 9-5NG, de mivel sejtették, hogy az ára miatt kevésbé fogják venni, kiadták neki az olcsósított Opel verzióját, az Insigniát. Részben ezért is halt el a 9-5NG, mert mire lejár a visszatartás és árulhatták, a kategóriájában már megvették közel ugyanazt fele annyiért Opelben, kisebb presztizzsel, picit kevesebb extrával, viszont hasonló motorpalettával és hasonló alkatrészekből. Csak ugye az Insignia is "prémium" kategóriában szeretett volna indulni, középkategóriás alkatrészekkel, aminek ahogy írtad, hamar előjött csomó betegsége.
Egyébként a 2014 után, főleg a 2017 utániak már nem ilyen problémásak. -
Ja jaja, tényleg
@Somatom : Itthon azt várnád, hogy 2019-ben egy F Astra azért nem egy ismeretlen fogalom. De. És nem olyan szerelők pingvineztek az autó mellett, akik egyidősek vele, hanem pont az a korosztály, akinek a kisujjában kéne lennie a központi injektoros, régivágású motoroknak.
-
PDA_FAN
tag
válasz
Hieronymus #40 üzenetére
Nem biztos, hogy a német példa igaz Magyarországra is. Sőt. Nem akarom a márkaszervizeket alázni, mert nem mindegyik érdemli meg, de sajnos ott is ugyanakkora az esélye egy szakszerűtlen vagy eltrehánykodott javításnak, karbantartásnak, mint bárhol máshol. Az, hogy lepapírozzák a munkát, az nem egy minőségbiztosítási rendszer. Az csak egy papír.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #40 üzenetére
A dolog fordítva működik. Mivel a jó szakember ritka, mint a fehér halló, ezért meg kell nézni, hogy a környéken mihez van szakember és olyan autót kell vásárolni. Aki ragaszkodik egy márkához, annak lehet, hogy költöznie kell. Valószínűleg ez az oka az ingatlanárak elszabadulásának.
-
Az éves karbantartásra vannak berendezkedve a márkaszervizek.
Például Németországban is alaposan nézd meg melyik márkaszervizbe viszed az autót. Amelyik hibát nem azonosítja pontosan a fedélzeti rendszer, ott a tippeléses javítás fog működni.Sajnos a "legjobb" szakemberek a együtt öregednek a technikával. Az újabb járművek esetében már bizonytalanok.
-
totron
addikt
De amikor világít a check engine...
Műszaki vénától, érzülettől függően ezek a pluszkiadást jelentően, tehát bosszantóan, tehát feleslegesen izzó piktogramok arra valók, hogy ne törődjön velük a vezető.
Csak a balkáni paraszt inkább leragasztaná a LCD-t, hogy ne látsszon a kiírás, mert költeni, azt nem, azzal nem lehet mit kezdeni.
Az ebből követező mégnagyobb bajokat ún. hangos és sok ismerős fülére szétterített, jómagyar méltatlankodással lehet orvosolni saját maga felé. Aktuális rendszer szidalmazásával is megfejelhető.de rendszerben gondolkodni nem tud
Nagyigazzság. Egypár-jópár területre még begyűrűzhetne a megléte, sci-fi, tudom. Halálom, amikor az istennek se nincsen, amikor neked kell összevadászni a szereplőket, majd azok elmefrekvenciáit szinkronba hozni. Eredmény: minek kell neki egyáltalán érdemben dolgozni (anyád), túl sokat akarsz, hülye vagy, kellemetlen ember vagy. Az.(#23) Hieronymus
Ha egy el nem végzett munka, amit ledokumentál a szerelő, problémát okoz, annak még az autószerviz is megissza levét.
Ne haragudj, de te vagy időutazó vagy, vagy nem láttál még közelről autószerelést, illetve embert. Ha végig ott vagy és ismered a gárdát és van műszaki érzék és logikai készség és jártasságod a szerelés területén és a típusra vonatkozó ismereteid sem sekélyek, akkor van rá sansz, hogy kézben tartod a dolgokat és a vezetett szervizkönyv bejegyzéseinek valóságtartalmában fogjuk rá, hogy biztos lehetsz. Nem állítom, hogy nincs korrekt szerelés, de a naivságból még nem sok mindenki profitált, csak képzelte, önbecsapva.Másrészt a tulajdonos is tudja ellenőrizni az elvégzett munkát, ha van némi műszaki ismerete.
Nem biztos, elektronyos kiolvasás útján működik számos check, van, amibe nem látsz bele, szoftverbe van ágyazva a státusza vagy mert nem állsz otthon neki félig lebontani a verdát egy bizonyosság miatt. A szemmel látható, működést jól érezhetően befolyásoló szerelési kimenetek persze értelmezhetők ezek nélkül is. Bár ott sem tudod, hogy a hirtelen változást nem-e használt alkatrész eredményezi miközben rólad egy új árát gombolták le.(#35) Lenry, cserébe jóval drágábbak, mint amennyivel biztosan és egységesen jobbnak kellene lenniük az átlagnál, így aztán a maguk érájában ők is átlagok, csak egy emelt szinten (hogy ezt az árra értjük vagy szakmaiságra is, na az a jó kérdés, meg kell találni a jó helyet).
-
Somatom
veterán
Nekem más a tapasztalatom. Márkaszervízben rutinfeladatokat végeznek. Nem javítanak, hanem cserélnek. Ahhoz elég egy kezdő, vagy tanuló is, akinek alacsonyabb a bére. A jó szakembert nem tudják, vagy nem akarják megfizetni. Szóval, aki kikupálódik, az előbb fusiban kamatoztatja a szaktudását, majd önállósítja magát.
-
Csörög, zörög? Azt csak meg kell oldani (már ha meg tudja...)
De amikor világít a check engine...És sok márkaszerviz is annyit tud, hogy kicserél valamit, amire a hibakód vonatkozik - de rendszerben gondolkodni nem tud, mert ugye a hibakód azt jelzi, hogy hol volt fura érték mérve, nem azt, hogy mi hibás... (Ez nem mindig könnyű, de hát ezért vannak szakismeretek). És persze amikor ilyeneket csinálnak egy újabb autón, hogy a drága cuccokat cserélgetik, az nem olcsó.
Mondjuk újabb autó? A 20 éves (de amúgy azonos az 1991-es első kivitellel) F Astrámon a 3. (specializált) szerviz jött rá, hogy a Check engine azért világít, mert magas az alapjárat, és azért magas, mert az injektortalp tömítése likas. Ez egy ilyen faék, és gyakori autónál elég egyszerű hiba (nekem is illett volna rájönni), de mindenféle puccos műhely elvérzett rajta.
Amúgy lehet jobb lenne úgy, mint a repülésben. Mindenre pontosan megadott üzemóra (kilométer), publikus karbantartási terv, stb. A mai motorvezérlők simán nyilvántartanák, mikor mi cserés.
Csak a balkáni paraszt inkább leragasztaná a LCD-t, hogy ne látsszon a kiírás, mert költeni, azt nem, azzal nem lehet mit kezdeniAztán amikor a karbantartás hanyagolása miatt elromlik az autó, és a balfék szerviz nem tud vele mit kezdeni, akkor lesz@rozza, és vesz másikat.
Amúgy a sz@r utakkal egyetértek. Pécs-Kaposvár-Siófok viszonylatban jártam vagy 10 évet autóval, 4-5 évente tuti volt kerékcsapágy-csere.
@ncc1701 : Ilyesmire is gondolhatsz
@Alpi : "Azok vesznek nagy, diesel motoros autókat, akik 100-200 Km-re az otthonuktól dolgoznak. A gyereket oviba vinni meg Tesco-zni délután nem ilyent választanak. "
Francot nemRakás dízel SUV-os anyukát szoktam látni furikázni, meg megveszik a nagy dízel kombit is, aztán mennek vele 5km-eket melóhelyre meg vissza.
-
DEJVID
őstag
A márkaszervízekről nem kell ám azt gondolni, hogy annyival különbek lennének
-
Alpi.
addikt
A nyelestengelynél simán a csapágyakkal van a gond nem a karbantartás hiánya okozza. 100% biztosra merem állítani.
Az Abs kockánál nem mernék 100%-ot mondani csak 90-et.
Tudom, hogy neten ezt olvasni, de mindkét esetben egy egész jól behatárolható időszakban készült típusokkal van a gond. Sem előtte, sem utána lévők nem produkálják a hibát amiket ugyan azokba a márkaszervízekbe hordanak. -
ncc1701
veterán
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
Aha.
Ott a rengeteg swift, amiben behalt az abs kocka, mert nem cserélték le a fékolajat a márkaszervízben. Vagy a nyelestengely csapágy, mert csak papíron végezték el a váltó olaj cserét. Szlán rajta voltak természetesen a cserék.
Sztem csak az dolgozik márkaszervízben, aki nem ért hozzá/rutintalan. Amint összekapja magát, már megy is maszekolni, mert 10x annyit tud keresni.
-
PDA_FAN
tag
válasz
Hieronymus #23 üzenetére
Nyilvánvalóan így van. Le van minden dokumentálva rendesen.
-
Alpi.
addikt
És amlelyikbe kevesebb, abban is sokkal több van !
A felh. módja nagyon nem mindegy. Túl azon, hogy minden típusnak vannak kevésbé acélos oldalai. Amit sokan nem képesek megérteni, az az, hogy egy kinti, nagyobb diesel motoros autóban pár éves korára 300-400K km. belekerül. Tőlunk nyugatabbra ugyanis ez a szokás. Azok vesznek nagy, diesel motoros autókat, akik 100-200 Km-re az otthonuktól dolgoznak. A gyereket oviba vinni meg Tesco-zni délután nem ilyent választanak. Ez, rövid időn belül nagyon sok km-t jelent, de az autó elhasználódása töredéke egy jóval alacsonyabb, de zömében városi futásteljesítményhez képest.
-
Lenry
félisten
200-250ekm felett kezdenek el elhalni a fő darabok, horror áron
ránézel hahun, akkor a legtöbb, hirdetett nagyobb, dízel prémiumautóban ennél (sokkal) több kilométer van, és nem halt ki belőlük a Drága Fődarab™
ez számomra ugyanaz a közhely, ami miatt az előző hsz-emet is írtam: közszájon forog, mert jól hangzik, alátámasztani csak személyes sztorival lehet, ha meg kicsit utánanézel (lásd a kolléga hsz-ét itt fölöttem), akkor az jön ki, mint amit a Moszkva tér c. filmben mondtak a végzős törikönyvről
-
"Garanciaidő alatt a legtöbb új autótulaj lelkiismeretesen elviszi a márkaszervizbe a verdát, ahol lehet, hogy lelkiismeretesen el is végzik a karbantartást. Van rá azonban esély, hogy nem cserélik a cserélni valókat, mondván, hogy jólvanazúgy, kibírja még, hiszen új autó."
Ez elképzelhetetlen márkaszervizben. Le kell dokumentálni az elvégzett munkát. Beleértve a kötelező ellenőrzéseket. A jármű tulajdonosa megkapja az ellenőrzőlap másolatát. Ha egy el nem végzett munka, amit ledokumentál a szerelő, problémát okoz, annak még az autószerviz is megissza levét.
Másrészt a tulajdonos is tudja ellenőrizni az elvégzett munkát, ha van némi műszaki ismerete.
-
ncc1701
veterán
Előző tulaj fizette, szerencsére.
(#20) PDA_FAN: Tudom. De írhatsz hasonló korú bömöst, mercit, audit is, 200-250ekm felett kezdenek el elhalni a fő darabok, horror áron. Ilyenkor az ember vagy szereti annyira az autóját, h kifizeti, vagy megy a bontóba, mert ezek összessége bőven gazdasági totálkár kategória.
-
PDA_FAN
tag
Sajnos az Insignia is az a típus, ahol a gyártó már úgy gondolta, hogy úgyis céges flottaautó lesz a legtöbb, azok meg nem mennek 180-200 ezer fölé a gazdag nyugaton. Addigra ki van fizetve az autó, és a márkaszerviz hálózat is lehúzta a maga százalékát. A második, harmadik tulaj meg már senkit nem érdekel. És ez a filozófia nyugaton tényleg működik is. Sok országban a régebbi, rosszabb emissziójú autókat emelkedő adókkal, behajtási díjakkal és tiltásokkal szivatják, hogy mielőbb eltűnjenek az utakról. Ott ezért senki nem lázadozik, mert az életszínvonalukba belefér az új autó, és aki füstölő kreháccsal jár, az amúgy is egy gonosztevő.
-
ncc1701
veterán
Már voltak, 180ekm körül szétesett a moci, 750eFt volt a számla. Szóval, azóta volt már cserélve a tömítés is, és már nem a gagyi kínai csapágyazást kapta meg. Jelen pillanatban még gyári gumitömítés van benne, de amint visszakapom a szerelőtől a vasat, megy a következőhöz. Van a gyári olajfelszivócső tömítés helyett egy fém darabom, az kb örök élet, ebayről vettem egy lengyel sráctól.
Még az automata váltótól félek picit, a citrom tuti felújítandó, mert már néha csúszkált pályán, de amúgy nem szórakozik, remélem nem egy 800-900ezres komplett felújítás lesz a vége. Sajna nem vagyok normális, ha valami szarakodik, akkor nem az olcsó megoldást választom, hanem legyen gyári állapotú...De hogy itthon milyen pancser szerelők vannak, az döbbenet. Egy dologhoz értenek, nagy számokat mondani.
-
Alpi.
addikt
Ha dízel, akkor a motorral is lehetnek gondok. Vagyis lesznek. (vagy már voltak jobb esetben) :S
Nézz utána, az olajfelszívó rész és a blokk közt van egy tömítés, aminél elkezd falsot szívni, levegős (habos) lesz az olaj és megy a moci a kukába. Sajnos ezen kívül is hajlamos "érdekes" meghibásodásokra" az a motor. A főtengely nincs túl jó anyagból. Törik / kopik. A Szakál-nál meg tudják csinálni Fiat főtengellyel, utána örökös, de attól még egy kisebb vagyon egy ilyen felújítás. Bontott motor nagyon ritka, gyári főtengely meg méginkább Yeti szint. Ezekre nem árt figyelni, mert hamar rácsusszan egy 2 milka egy ilyenre. -
updog
őstag
válasz
westcoastog #1 üzenetére
(#6) Lenry pont ez jutott amúgy eszembe
"Sokaknak ha tízezret rákell költeni a kocsira már minden bajuk van."
Konkrétan itt Zuglóban néhány
(OFF)hü....(/OFF)felháborodott autós bement az önkormányzathoz asztalt verni, hogy a háztartásonkénti második(!) autó parkolására is adjanak kedvezményt (spoiler: megadták) - és ami igazán röhejes az a helyi fb-csoportbeli kommentek, hogy milyen jó így hogy a második autóval is most már ingyen tudnak parkolni a helyiek, mert ez az éves valami ~40.000 körüli parkolási igazolvány kiváltása az eléggé megterhelő kiadás lenne... de persze az ördög maga voltál, ha felhívtad a figyelmet arra, hogy akkor talán nem második autót kéne tartani, és hogy 40.000 az lófing lesz, hogy ha egyszer beüt valami....Azt már nem is mondom hogy rendszeres a vita, hogy épp a Városliget környékén, a Nagy Lajoson, vagy az Örs környéki lakótelepeken nincs elég parkolóhely (ha már közhelypuffogtatás, "40 évvel ezelőtt senki nem gondolta hogy a lakótelepeken minden lakáshoz akár több autó is tartozni fog, hát valahogy meg kell oldani a helyzetet!!44"
), ezek leaszfaltoztatnák az utolsó kutyafuttatóig minden zöldfelületet csak hogy szegény családok második-harmadik autói valahol elférjenek... de az ilyen kb 2-3 tankolás árát lefedő éves parkolási díjakon sipítoznak hogy sok... agyrém.
A témához, az én autóm egy első generációs Ford C-Max, volt gazdája előttem is (bár a szervizkönyvet nem vezették, de adták hozzá a számlákat és mindig márkaszervizbe hordták), én is mindig márkaszervizelek az utolsó olajcseréig, és szinte csak prémiumot tankolok bele, egyelőre úgy néz ki meghálálja, nálam 40k km belement gondmentesen, és tudtommal az előéletében (~150k) sem volt semmi gondja. Ezt a hozzáállást én még mindig olcsóbbnak tartom, mint ha félévente kéne kalapálni rajta valamit 1-1 márkaszervizes átnézésnél mondjuk olcsóbban, de gyakrabban.
-
ncc1701
veterán
2011-es insignia. Kb 2M lesz a nagyfelújítás. Komplett üzemanyag ellátó rencer, kis futómű, kis karosszéria, automata váltó. Ez van. Nagyon elszálltak a használtautó árak, nekem megéri rákölteni, mert tetszik.
-
PDA_FAN
tag
válasz
fererencz89 #9 üzenetére
Sajnos ez is típusfüggő. Ami tele van kényes technikával, vagy megbízható, de méregdrágán cserélhető alkatrészekkel, az nem biztos, hogy még egyszer eljut a zen állapotába. Vagy mire elér egy elfogadható állapotba, az ember már nem mer vele hosszabb útra elindulni. Vagy lezsírozva elteszi a garázsba, mint egy műtárgyat, és villamosra száll.
-
PDA_FAN
tag
-
fererencz89
őstag
Az én majdnem 20 évesen vett autómmal sem volt sokáig semmi gond, csak tankoltam. Aztán mióta napi munkába járásra kezdtem el használni, lett.
Már ott tartok én is, hogy durván ráköltöttem azt, amennyiért vettem. Ezzel még biztos, hogy nincs vége.
Ha már szinte minden cserélve lesz, fiatalabbra nem éri meg cserélni, csak vaci újra... -
Lenry
félisten
szép közhelygyűjtemény
-
PDA_FAN
tag
válasz
westcoastog #4 üzenetére
Én is anno megvettem egy öregebb, olcsóbb autót, ami még vállalható állapotban volt, aztán az árát még egyszer beleborítottam. De legalább tudom, mi mikor lett cserélve, és nem kell rettegnem, hogy az előző balfasz tulaj vajon komolyan vette-e, hogy mondjuk a vezérműszíjjal a vízpumpát is ki kell cserélni. Meg eleve olyan típust vettem, aminek jó a híre, és szögegyszerű a mechanikája.
-
westcoastog
veterán
Ez egy 2001-es benzines mondeo. Nyakig vagyok a típusban, tudom mit vettem. A ráköltés nagyrészt az autó elhanyagoltságából adódik. Persze ez sem kerülte el a típushibákat. Olajevés, szívósor örvénylapátok stb...
De cserébe egy kényelmes, jól felszerelt autóm van, na meg tanulok szerelni.(#3) aujjobba
Helyes, így is kell, sokáig megmarad ha jól van kezelve.
Azért azt még hozzáteszem hogy a 21 éves autómban már 454.000km fölött van. Szeretném ha meglenne az 500 ezer km vele. -
aujjobba
addikt
válasz
westcoastog #1 üzenetére
14 eves Honda FR-V hajtok, ilyen jo autom sosem volt eddig.
Rendben tartom, kifizetem ra amit kell (a honapban muszaki vizsga 26ezer, olajcsere jobbfajta 0w20 olajjal plusz szurok 55ezer), de ezeken kivul nem igenyelt semmit 3 ev alatt.
Pedig engem minden hiba idegesit, nem hagyok semmit ugy joaz alapon.
Amikor megvettem rakoltottem 200at, uj gyertyak meregdragak peldaul, uj akku, olaj, stb, azota semmi extra. -
PDA_FAN
tag
válasz
westcoastog #1 üzenetére
Simán megérheti, ha az a típus ennyi pénzből utána hosszabb távon is megbízhatóan működik. Ott szokott a baj lenni, ha megveszed az uraságoktól levedlett, mindenféle csingilingivel telitömött krehácsot, amire az újkori árát ráköltheted, mire jó lesz.
-
westcoastog
veterán
Sokaknak ha tízezret rákell költeni a kocsira már minden bajuk van.
Én meg a másik véglet. A 21 éves, 700 ezerért vett autómra már 760 ezret költöttem 2 év alatt, és még nem értem a terveim végére.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- DELL WD19S dokkoló + 130W töltő
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! "ÚJ" Cooler Master Masterliquid 360L CORE vízhűtés garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Dash F15 - 15.6"FHD 144Hz - i7-11370H - 16GB - 1,5TB SSD - RTX 3060 6GB - Win11
- 153 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest