Új hozzászólás Aktív témák
-
E770
aktív tag
a hiénákkal szemben nem léptek fel, vagy jöttek a helyetteseik, mert semmivel sincs kevesebb - kérlek fáradj ki az érintett területekre
nem értem miért nem ássa már ki valaki, hogy milyen érdekösszefüggés van a hiénák és a hatóság között, hogy elnézik azt, amit senki másnak nem engednek meg
ha a taxikat tényleg így ellenőrzik ezután is, akkor iszonyú kevés sárga taxi marad
-
CyberPunk666
senior tag
Már mindent elmondtam a témában amit akartam, de erre még beírom, hogy "én megmondtam".
Demagógia, demagógia hátán, amin nem látsz keresztül. Ezért nem tudom az érveidet komolyan venni, mert vegytiszta demagógia minden, amit hozzáteszel és nem racionális érvek.
Kicsit egyszerűsítek a mondanivalómon: Csináljunk szavazásokat, hogy "Szeretnél-e több és magasabb adót?", "Szerinted legyenek-e drágábbak az ételek?" vagy "Emeljünk-e a gázárakon"...
Sarkított példák, de az alapelv ugyanaz.
Egyébként ismerek több talpig becsületes taxist, egyébként egyikük sem töltött egy percet sem a tüntetésen.
-
FF23
senior tag
"...s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság...."
-
Viktor77
titán
Jól látszik, hogy haragítják magukra a népet. Hiába szimpatizálna valaki a taxisokkal, ha tegnap lekéste a gépét miattuk, az fújni fog rájuk és az Uberre szavaz.
Amúgy azt nem értem, a szervek miért nem lépnek fel ellenük? Lehet ilyet, hogy hetente lezárom önkényből budapest legforgalmasabb útjait?
-
E770
aktív tag
ez már közel 32000 vélemény, s lám milyen eredménye van: [link]
-
E770
aktív tag
válasz
CyberPunk666 #158 üzenetére
valóban sok dimenziója van a történetnek, de az nem hibás általánosítás, amit a többség, jellemzően csinál, mert ettől még a kivételeket senki sem tagadja el
a hiénák darabra valóban kisebbség, de a tevékenységük halmozott bűncselekmény, s mégis senki sem lép fel ellenük, se hatóság, sem a sárga taxis társadalom - bár nyilvánvalóan a taxis többség nem követ el erőszakos bűncselekményt, mégsem tüntetnek a hiénák elkergetéséért
adózás területén viszont a normális, vállalható szolgáltatást nyújtó sárga és vidéki taxik borzasztóan állnak, döbbenet lenne, ha a NAV publikálná a taxisok által befizetett éves adó átlagát
gyakorlatilag jellemzően adózatlan jövedelmük van és ehhez jön még a pesti hatósági árszerinted ezekben a jellemző általánosításokban tévedek?
-
Viktor77
titán
válasz
CyberPunk666 #158 üzenetére
"A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek."
Akkor az a többség szedje össze magát, és kergesse el a kisebbséget, mert a kisebbség baromi nagy károkat okoz nekik.
-
CyberPunk666
senior tag
Én ezt olvastam már és nem értek vele egyet.
Én aránylag gyakran szoktam taxival utazni, még taxis ismerősöm is van. Vannak bunkó taxisok, vannak csaló taxisok, tényleg, nem is kevesen. De bizony van sok taxis, aki normális. Kedves, tisztelettudó, szép tiszta ingben dolgozik, megkérdezi, hogy szóljon-e a rádió és nem veszi fel a telefont, ha éppen ott ülök az autóban.
Persze a rosszra mindenki könnyebben emlékszik, én is utaztam már rossz taxissal, de azért nem kellene általánosítani. A többség ugyanúgy a szenvedő alanya ennek az egésznek. Összefogni (így gondolatban) egy embercsoport ellen mindenféle általánosítás alapján... A taxis egy szakma, nem pedig viselkedés, jellem vagy ilyesmi. Az nekik pont ugyanolyan változó személyenként, mint mindenhol máshol.
Szóval ez csak egy demagóg írás, ami általánosít, de legalább fel lehet szállni együtt erre a primitív vonatra.
-
E770
aktív tag
ismét egy remek írás, remélem egyre több emberhez eljut, aki még nem látna pontosan:
[link] -
CyberPunk666
senior tag
A szabályozás rossz és erre nem válasz az, hogy a taxisok kérték, mert talán nem egy szakmunkásra kellene bízni egy ilyen komoly és nagy piac szabályainak kialakítását, hanem közgazdászokra. Persze az kevesebb szavazatot hoz, mint benyalni és azt csinálni, amit kérnek, akkor is ha hülyeség.
Egy 8 általános, esetleg érettségizett sofőr kb addig ért a gazdasági folyamatokhoz, hogy magasabb tarifa + kisebb adó = több pénz, pedig még ez sem igaz...
Rossz a szabályozás és erről nem a taxisok tehetnek, akik kérték, hanem azok, akik ezt hagyták és feladatuk lett volna, hogy ezt nagyobb képbe illesztve ésszerűen megoldják.
-
Viktor77
titán
Az alja banda már az ellen is tiltakozik, ha valaki nem áll mellettük. [link]
"Szerintük az eddigi tüntetésekkel is csak a lakosságnak okoztak komoly gondokat, amivel inkább az Uber érdekeit támogatták."Csak gratulálni tudok annak, aki ezek után is védi őket.
Lassan mondjuk megdögölhetnének. -
MageRG
addikt
válasz
CyberPunk666 #150 üzenetére
A piaci versenyben természetes hogy bedőlnek az életképtelen dolgok.
Itt valakik kiharcolták hogy ne kelljen versenyezni, aztán sírnak hogy a monopóliumuk teremtette piaci résbe mégis benyomult valaki.
Rossz a szabályozás? Addig nem volt rossz amíg mindenkit kigolyóztak? -
JamesHun
addikt
válasz
CyberPunk666 #150 üzenetére
Szép írás és jó is amit írsz
de pont a Taxisok a Taxirendelettel érték el, hogy több 100 taxisnak le kellett tenniük a taxit
Akkor értük nem mentél utcára, nem emelted fel a hangod, most miért másabb a helyzet?A taxizás fix ára a legnagyobb baromság amit csak csinálni lehetett
maximalizálni kellett volna, de fix árasra mégis minek?
Ha lent van a benzin ára, ha fent van ugyan annyiért vigyenek?
Bár a rendelet kikalkulálása óta kb 100 HUF al lejjebb van a benzin, dízel ára, mégsem nyúltak hozzá az árakhoz.Másodjára meg van más személyszállító cég is, akik nem sárgák és nem kell annyi mindennek megfelelniük mint a taxisoknak. Még akár olcsóbbak is lehetnek, mert nincs rájuk fix ár.
Mégis csak az Uber ellen megy a hajcihőAzt meg, hogy mit csináljon a munkáját vesztett taxis?
Elmehet normális építő jellegű munkát végezni akár.
De mit csinálnál pl TE ha elvesztenéd a munkádat?
Akár elmehetnél Uberezni, hogy amíg várod a cégektől a visszajelzést mehetsz-e interjúra legyen egy kis pénzed kajára, fizethesd a hiteled, vagy ha megszorulsz egy nem várt kiadásra ne a szaros Providentet hívd fel, hanem menj ki Uberezni hétvégén fél napokra akárAttól, hogy az Ubert engednék használni attól miért dőlne be MINDEN taxis?
Ha a seftelő, feketéző taxisok kiesnek az téged zavar?Az akinek a kocsijában van egy spéci eszköz és minden váltáskor 10 Ft al megugrasztja a taxiórát kiesne az zavarna?
Azok akiknél pont nem megy a kártyás fizetés és pont most nem is tud számlát adni, mert kifogyott a papír a rendszerből kiesne zavarna?
Első körben el kell törölni a fix tarifát és maximalizálni kell az árat.
Az ubert engedélyezni kell, de lehet árminimalizálással
nem mehet 200 HUF alá és a sofőröknek 80% helyett adjon 85%-ot
csak oylan sofőr mehet dolgozni az Uberhez aki beszerez egy NAV engedélyt és van PÁV2 vizsgája is
Az Uber adjon ki minden hónapban a NAV nak egy kimutatást melyik sofőrjük, milyen adószámmal és gépjárművel melyik nap, mikor, mennyiért vitt embereket és abból a pénzből ő mennyit kapott megNomeg fogadják már el az Uber elektronikus számláját
2016 van, illene haladni a korral az országnak és a NaV nak is -
CyberPunk666
senior tag
Elcsépelt, de ide illik:
Pastor Martin Niemöller (1892–1984): "Először eljöttek a zsidókért, nem szóltam, mert nem voltam zsidó. Aztán eljöttek a kommunistákért, nem szóltam, mert nem voltam kommunista. Aztán eljöttek a szocialistákkért, nem szóltam, mert nem voltam szocialista. Aztán eljöttek a szakszervezetisekért, nem szóltam, mert nem voltam szakszervezetis. Aztán amikor értem jöttek, már senki sem maradt, hogy szóljon értem."
Nagyon ráillik a mostani helyzetre, mert aki tönkremegy taxis az uber miatt az munkanélküli lesz, nem fizet adót, sőt munkanélkülit kap, nem fog vásásrolni a boltodban, a boltos is kevesebbet vásárol és mindenkinek rosszabb lesz, kinek több - kinek kevesebb áttét után.
Az uber szabálytalan feltételekkel lenyomja az árakat és tönkreteszi a konkurenciát. Lehet azt mondani, hogy ez a verseny, csak aztán nem kell sírni, hogy minden megy tönkre. Az lehet, hogy rossz a szabályozás, de akkor ezen kell változtatni. Viszont a hagyjuk bedőlni a létező legrosszabb, mindenkinek. Annak is, aki olcsóbban utazik az uberrel. -
E770
aktív tag
válasz
JamesHun #143 üzenetére
ez a szöveg a durva:
"A 2013. szeptember 1-én életbe lépett „taxirendelet” a taxi-személyszállításban résztvevő gépjárművek számára a sárga szín alkalmazását írta elő, így veszélybe került az MB Elit Taxi egyik fő erőssége: az elegáns megjelenés. Ezért létrehoztuk a „személygépkocsi-személyszállító” ágazatunkat, mely a jelenlegi szabályok betartása mellett ad lehetőséget tevékenységünk folytatására.
A taxi szolgáltatásról, és a személygépkocsis személyszállító szolgáltatásról a „Szolgáltatásaink” menüpont alatt olvashat bővebben."
[link] -
JamesHun
addikt
-
leviske
veterán
válasz
JamesHun #141 üzenetére
Nem azt akartam írni, hogy mennyire bonyolult kitanulni taxisnak, hanem azt, hogy van ami tőlük el van várva, és másoktól nem.
Semmi bajom nincs az uberes sofőrökkel, de látszik, hogy maga az uber, mint cég totálisan kihasználja azt, hogy egy átlag sofőrnek nincsenek olyan kötelességei, mint egy taxisnak.
-
JamesHun
addikt
a festést maguknak lobbizták ki és nagyon sokan már a festést és a kocsicserét nem tudták bevállalni és sokan letették a taxit
őket ki sajnálta?azért ez az évekig járt iskolába az Uberhez hasonlatra azért viccess
Egy PÁV2 és minimális képzés ami kell
Egyik sem lesz éves dolog, max ha analfabéta vagy -
leviske
veterán
Akkor fogalmazzuk át, hogy helytállóbb legyen a példa:
A munkáltatója tőle elvárta, hogy évekig járjon iskolába beleölve rengeteg pénzt és időt, az új alkalmazottól meg nem.
Valószínűleg az ideális megoldás az volna, ha a kormány tárgyalna az uberrel az adózásról, továbbá költségeket tekintve versenyképes helyzetbe hoznák egymással a taxizást és az uberezést. A festések költségeit meg kompenzálnák azzal, hogy megtarthatják az olyan taxis előjogokat, mint a parkolók, buszsáv, stb.
-
MageRG
addikt
válasz
djculture #136 üzenetére
"évekig jártál iskolába megszereztél egy adott végzettséget, [...]de holnap jönne egy végzettség nélküli kókler..."
Bocs, de ha én lelkiismeretes szakember vagyok, akkor nem a papíromra vagyok büszke, hanem a tényleges tudásomra. Az csak a munkahelyet minősíti, ha egy kóklerre bízzák a munkát.
Ha meg a kókler ugyanazt megcsinálja mint én (esetleg kicsit ügyesebben), akkor lehet nem is olyan kókler.
Naiv kis világomban én így képzelem el... -
E770
aktív tag
válasz
djculture #136 üzenetére
elméletben valóban szép lenne egységes feltételrendszer
DE
amíg csak kivételkezelés van - előnyben a sárga taxik, pláne a hiénák - hátrányban pedig csak az Uber
addig ez a gondolat egy viccszakma a személyszállítás? akkor ezekkel mi van?
- Oszkár és a többi megosztók, pláne az üzleti oszkárok
- reptéri kisbusz, külföldre furgonnal
- sofőrszolgálatok
- limuzinok -
JamesHun
addikt
válasz
djculture #136 üzenetére
azért az, hogy a sárga szép taxinak minek kell megfelelnie az egy dolog
de van még kismillió személyszállítással foglalkozó cég
Ők sem sárgák, nincs is megszabva a kocsi dolog stb
de mégis legálisan mehetnekSzememben ezek közelebb vannak a Uberhez mint a taxi
Taxit leinthetsz bármikor, telefonon, neten, diszpécseren keresztül éred el, hogy jöjjön egy kocsi
Ubernél csakis a Applikációval érheted el, hogy jöjjön kocsi
Már ez egy nagy különbség és emiatt inkább egy limuzin szolgáltatásra hasonlít, mint taxira -
djculture
félisten
válasz
dementor #134 üzenetére
Én meg nem védem a taxisokat de ez is egy szakma amely gyakorlásához feltételeknek kell megfelelni. Szerintem te se szeretnéd hogy évekig jártál iskolába megszereztél egy adott végzettséget, mellette követelményeknek felelsz meg a munkahelyeden de holnap jönne egy végzettség nélküli kókler és átvenné a helyedet téged meg kirúgnának.
Taxizás se úgy működik hogy beülök a kocsimba biztosítás kötve van rá úgyis és nekem jogom van onnantól ismeretlen személyeket szállítani lóvéért. Ezen dolgok megspórolásából nyerészkedik a uberes is meg maga a Uber cég is...
Egyébként maga az Uber vezetése is hülye legtöbb országban addig nyerészkedik ezen míg vagy már folyamatban van egy letiltás vagy már letiltották. Ahelyett hogy szerveznének kibszott tanfolyamokat a rendszerben lévő sofőröknek meg közelítenek az egész szolgáltatást a hivatalos formához. Mai napig kapnak el feketén dolgozó Uberes sofőröket ...
-
dementor
senior tag
Nem szeretném megbántani a taxisokat de miért gondolják, hogy az ő privilégiumuk a személyszállítás?
-
E770
aktív tag
ha valamit tudunk tenni, akkor elsőre: [link]
-
JamesHun
addikt
1) ha annyira az adóbeszedésről szólna minden mozzanat, nézzék csak meg az összes CBA-t ahol minimálbérre vannak bejelentve a dolgozók
Az mind adócsaló, mert borítékba fizeti a különbözetet
És ezt tudja mindenki, főleg akik dolgoztak CBA-ba
És nem mindenhol azért van így, mert nem tudnák kifizetni a járulékokat és lehúzhatnák a rolót
Szimplán csak a tulaj úgy nézi az ő zsebéből vennék ki azt a pénzt, így inkább trükközzünk
Ismerek olyat akinek a cége kb 2 milliárd Ft os forgalmat és kb 400 milliós nyereséget csinált, mégis a dolgozók kb 10-15% trükkösen kapta a pénzt (4-5 ember)
Bőven kifizettethettek volna mindenkit rendesen, de minek2) El lehetne már dönteni mi is a baj
- Első körben nem volt számla: Lett elektronikus számla, ami fejlett országokban több mint elég
- Utána PÁV2: Lett páv2, de ez is kevés
- Nincs biztosításuk: Elvileg van az Ubernek is, amit ha a hatóság nem hisz el, akkor kérje ki a szerződést, és kiderül van, vagy nincs. Ellenben amikor megkötöd a biztosítást (sofőr a kocsira) megadsz egy futási KM-t.
Ha azon belül vagyok, akkor nem mindegy, hogy valamit üzletszerűen csinálok, vagy a családot fuvarozom ingyen? Kötöttem egy szerződést évi 20.000 Km re egy összegért.
- Kell sárga kocsi, meg miegymás: Nem mindegy? Ha egy limuzint rendelek az sem sárga, vagy a reptéri transzfer kocsik sem, akkor miért legyen az Uber sárga és miért vonatkozik rá minden szabály és megkötés ami csak a sárga kocsikra vonatkozik?----- De egy taxis biztosítás mit fizet nekem ha kiesek 3 nap munkából egy baleset miatt és mit fizet a kötelező amit kötök a gépjárműre függetlenül, hogy most Uberezek, vagy a családot, rokonokat viszem.
-
Gusztáv
addikt
Remélem nem használod a Google szolgáltatásait, nem Facebookozol, nincs Apple terméked. Mert ez a 3 cég pont a társasági és egyébb adó optimalizálásának bajnoka. Azt meg le sem merem írni, hogy egy csomó cég pont azért jöt Magyarországra, mert itt alacsonyabb a társasági adó, mint pl Németországban. A vicc az egészben, hogy az Uber által kivitt pénz, amin miatt megy állítólag az izomozás, nemzetgazdasági szinten olyan minimális, hogy szerintem egy stadion nem jönne ki belőle.
-
bambano
titán
az, hogy a befektetett tőke keresményét, nevezzük akár profitnak, tőkeköltségnek, bárminek, kiviszi az országból a befektető, az alapvető közgazdasági tény, ami politikamentes. hogy ezen miért akadnak fel sokan, nem teljesen nyilvánvaló.
a politika ott kerülhet bele, hogy szerinted jó-e az, ha külföldi fektet be, vagy az a jó, ha magyar. Ha hagytuk a külföldit befektetni, akkor hagynunk kell, hogy húzza a hasznát. Ha liberális vagy, akkor azt mondod, hogy neked, mint vevő, a legolcsóbb vagy az ár/érték arányban legjobb ajánlat kell és azt veszed meg függetlenül a gyártás helyétől. Ha meg konzervatív, akkor beárazod, hogy a konzervativizmusod, nacionalizmusod mennyit ér meg neked és ezt beleszámolod a termék árába, és így döntesz. ettől kap politikai színezetet a dolog.
ettől még a befektetőnek joga van elvinni a profitot, gerinctelen rablás lenne ebben akadályozni. te meg fizethetsz többet a magyarért. helyes megoldás az lenne, ha a magyarok is tudnának olyan hatékonysággal termelni, mint a nyugatiak, így nem lenne érdemben drágább a hazai.
"Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól": valójában országok minimális pénzt szivattyúznak ki tőlünk. multi vállaltok viszik ki a zsetont.
-
Tudod, a fejtágításban a legtöbb embernek már volt része ebben az országban. Ez sajnos nem attól függ, hogy mit tanultál vagy mit nem. Egy kapitalizmusban szerzett közgazdász diplomával gondolom úgy, hogy kiviszi az országból a pénzt.
Nektek ez magyarázatra szorul? Globalizálódó piac? Nemzetközi?
Nem tudom Te miben nevelkedtél, de fontos szempont számomra:
- magyar vagyok
- Magyarországon élek
- Magyarországon adózok
- magyar társadalombiztosítás része vagyok
- amennyiben lehetőségem van magyar vállalkozásoktól veszek igénybe szolgáltatások
- amennyiben lehetőségem van rá magyar tulajdonú boltokban/piacon vásárolok
- az ország helyzetéért nem csak az idióta politikusok a hibásak, hanem az idióta emberek is
- előnyben részesítem a magyar Kovács János megélhetését, mint a texasi John Smith megélhetését
- pont ugyanannyit foglalkozok és dolgozok más országok anyagi felemelkedésén, mint annak polgárai Magyarország felemelkedésénHa nem értesz egyet az se gond, liberálisok mindig is voltak/lesznek, olyanok is, akiket nem érdekel, hogy ahol élnek, az esetleg jobb hely is lehetne általuk.
Gazdagabb országok szivattyúzzák ki a pénzt a szegény csóróktól, én beérném azzal is, ha minimálisra csökkenne az országból kifelé vándorló pénz mennyisége.
Ha valamivel nem értesz egyet, tereljük át makro jellegű vitára a dolgot és vitassuk meg az érveinket -
bambano
titán
"A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul": lehet, hogy ezzel kapcsolatban szemléletváltásra lenne szükség. Egyrészt a coccializmusban szocializálódott, és arról elmozdulni képtelenek számára egy kis kapitalista fejtágítás kellene.
Másrészt ha elfogadjuk, hogy globalizálódó nemzetközi piac van, akkor kivinni sem tudja. Akkor tudná kivinni, ha Európára meg az USA-ra meg a többire sok, kis, önálló nemzeti piacok halmazaként tekintenénk, akkor lenne honnan kivinni és lenne hova. De ha egy globális világpiacnak fogjuk fel, akkor nem visz ki semmit sehova.
-
Viktor77
titán
Jól látszik milyen ingyenélő banda. Hány munkahelyen lehet ennyi napot csak úgy kihagyni, anélkül, hogy ki ne rúgnának?
-
MageRG
addikt
A jelen mínusz egyedik pillanatban meg pont a taxitársaságok élveztek jogtalan piaci előnyt a törvényi monopóliummal és a kiharcolt kartelláraikkal.
Amint most látunk, az a piac természetes válasza. Nem az alternatívákat kell eltaposni, hanem a szabályozást ügyfél- és piacbaráttá tenni."De nem ám.
"
Kifejtenéd bővebben? Van magyar képviselet, ügyfélszolgálat. Tudtommal a söfőröket sem importálják. -
JamesHun
addikt
1) miért jogtalan?
a taxisok sírták ki ezeket a változásokat és akkor a több 100 taxist senki nem siratta akik nem tudták meglépni az előírásokat amit kilobbiztak
2) nem minden személyszállítás taxiszolgáltatás, nem is minden személyszállító mehet buszsávban, nem állhatnak be a taxis várókba, nem vehetnek fel találomra utasokat
így ha ezekre ezek nem vonatkoznak, az uberre miért?
3) és miért megint csak az uber van elővéve
blabla, oszcar és társairól megint csönd van és semmilyen akciót nem indítottak ellenük
4) az meg meg sem fordult senkinek a fejében, hogy netán hozzá is lehet nyúlni a törvényekhez, szabályzásokhoz, hogy haladjunk a korral
5) minek a fix tarifa a taxisoknál? ennyi erővel lehetne összesen 1 cég az egész bp-re, mert nincs sok értelme 5-6 társaságnak üzemelnie, ha ugyan annyiért visznek
6) mikor kapnak a taxisok is hasonló nav vizsgálatot, mint amiket az uber sofőrökre csináltak
7) ha megszűnne a taxikban a KP, máris biztonságosabb lenne a taxizás és beköthetnék magukat a sofőrök is, mert nekik persze azt nem kell, én meg ha megtörök egy taxis fizethetek többlet pénzt (a biztosítóm), mert megsérült jobban a sofőr, mert nem votl bekötve, mert nekik nem kell -
pengwin
addikt
"Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó."
Ez nem a jobb hatékonyságot kényszeríti ki, hanem kihúzza egy agyba-főbe szabályozott piaci szegmens lába alól a talajt. Akkor kényszerítené hatékonyabb működésre a taxitárasságokat, ha azonos szabályok betartása mellett kínálna jobb áron hasonló szolgáltatást... ebből az első nem valósul meg. Jelen formájában az Uber jogtalan piaci előnyt élvez, az nem verseny, hogy a taxisoknak mindenre külön engedély kell (nem ingyen van), az Uber meg csak úgy működik bele a vakvilágba."Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll."
Ja. Csak addig ellehetetlenítik a jogszerűen működő konkurenciát."nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?"
De nem ám."Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani?"
Mert hős vezéreink és sleppjük is pont ugyanezeken a csatornákon menekítik kifelé a vagyonukat, nyereségüket.
Az Uber ellen valakik fel vannak most háborodva, rájuk hivatkozva elég csak az Ubert betiltani. Kecske is elégedett, a döntéshozók káposztája is ki tud szivárogni adózatlanul egy adóparadicsomba... -
E770
aktív tag
én szégyenlem magam a kormány helyett, amit az Uberrel csinál
koncepciós per, boszorkányüldözés az egész cirkusz, mert az kell a népnek
egyetlen ész érv sem segít azokon, akik nem látják, miért ilyen a pesti sárga taxik kivételezett helyzete, de első sorban a hiénáké, a törvényen felüli szabad rablásé - és e kettő sajnos összefüggpersze pénzről, hatalomról szól az egész történet, de szerintem felnyitná az emberek szemét az az egy adat, hogy a sárga pesti taxisor átlagosan mennyi adót fizettek be egy évben, s közben mennyit raknak zsebre
a hiénák pedig fullba tolják a szabad rablástsoha többé sárga taxi!
s az Uber mellett ott van még annyi annyi hasonló, csak hallgat mindenki a kisbuszokról, az (üzleti)oszkárról, a sofőrszolgálatról, blabla/wunder...car, a limuzunokról, a sofőrrel egyött bérelhető autókról ....
-
MageRG
addikt
Én az utas szemszögéből nézem a dolgokat.
Korábban is leírtam, nem a taxis, nem az állam definiálja a "megfelelő színvonalat", hanem a piac. Ha vannak elegen akiknek ez a színvonal kell ennyiért, megéri.
Az ügyfeleknek több pénze marad, amit másra lehet költeni, a taxisokat meg hatékonyabb működésre készteti, ami végül a magyar gazdaságnak jó.
Lehet hogy beetető az ár, de akkor majd helyreáll.A "kiviszi a hasznot" azt hiszem magyarázatra szorul: nem fektet be a cég Mo.-n? Nem teremt munkahelyeket?
Ha valóban adózatlanul viszi ki a nyereséget, miért nem ennek feltételeit próbálják finomítani? Miért kell betiltani? Ez mindkét félnek vesztes szitu.A taxisok meg tüntessenek a saját versenyképes feltételeikért, de a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitásba ragadjanak bele.
-
Gusztáv
addikt
Értem, a taxis nem repül ki a szélvédőn, ha balesetet szenved és nincs bekötve, de van utas a kocsiban
. De igazából nekem nincs bajom a taxisokkal, sőt Ubert életemben nem használtam, taxizni meg szoktam. Csak marhára zavar, hogy a végén megint mi fogjuk megszívni, amikor az EU ezt is elkaszálja, és fizetjük a milliárdos büntetést.
-
Nem hiszem, hogy megfelelő az analógia
Itt az inkább az érdekes, hogy mennyire tartható megfelelő színvonalon a 165 Ft/km tarifa.
Ha ebből levonod az áfát, már 130 forint alatt vagy. Ha az uber elvisz 20%-ot 104 forint alatt vagy.
A szolgáltatás fenntartásához számolhatunk mondjuk 5 millió forintos autót, 500.000 km-es élettartammal?
Ha igen, akkor 10 Ft/km, így 94 forinttal lehet gazdálkodni. Bp-n, mondjuk 10 literes városi fogyasztással nézve 350 forintos benzinárral mondjuk úgy 35 forint az üzemanyag költség. Így 59 forintnál tartunk. Szerintem kevés. Ez után tudsz csak elkezdeni adózni a hasznod után...Tudom, hogy nagyon-nagyon pontatlan. De nem teljesen tisztázottak az alábbiak:
- ki és milyen áfa tartalommal állít ki számlát, elvileg az ubernek kell, a szolgáltatás nyújtása szerinti ország áfájával, de javíts ki, ha tévedek
- milyen összeget számláz tovább az alvállalkozónak
- a 20% sáp az sávos, vagy bevételedtől függetlenül ennyi
- céges vagy egyéni vállalkozó valaki
- áfásként vagy alanyi mentesként végzi a tevékenységet
- amennyiben áfás, le tudja-e írni a benzin/gázolaj áfáját (tudtommal ezt a taxisok nem tehették meg)
- van-e 36 órás főállása, ahol a minimálbér utáni tb már biztosított
- eléri az egészségügyi járulék befizetése az évi 450e forintot
- stb,stb,stbHosszan tudnám sorolni, hogy miért csak nagyságrendileg lehet tippelgetni, ellenben az szerintem valamennyire látható, hogy stabilan működő, nyereséges, fenntartható tevékenységet erre nem lehet építeni. Ez az ár inkább piacszerzésre való.
-
MageRG
addikt
"...elkezdi az országból kivinni a pénzt, a bent lévőket pedig tereli az adóelkerülés felé..."
A betört ablak tanmesével érvelsz... -
MageRG
addikt
Na, megint egy kormányzati izmozás.
Évek múlva vagy a Legfelsőbb Bíróság, vagy az EU Bírósága kihozza hogy diszkriminatív meg stb.
Mi meg fizetjük a kártérítést az adónkból.
Business as usual... -
-
JamesHun
addikt
és mi az értelme annak azon kívűl, hogy félnek megkéselik a taxist ha be van kötve és nem tud kipattanni a kocsiból
extra balesetveszélyes
lehet erre megy el a balesetadónk?
))))
ubernél legalább csak bankkártya számmal lehet utazni, így nem hinném hogy pattogni és késelni akarnál, mert megvan a bankkártyaszámod, email címed (lehet hamis, de valamennyire akár visszakövethető az is), és más adataid
egyből kiderül, ha kirabolnál egy sofőrtszóval akár biztonságosabb is lehet az uberezés a sofőrökre nézve
nomeg nincs KP náluk, nincs értelme kirabolni, nincs mit elvinni, max a kocsit, de azért ez nem a Harlem -
Gusztáv
addikt
Én viszonylag rendszeresen taxizom, és még nem nagyon volt rossz tapasztalatom. Volt olyan is, hogy benn felejtettem egy projectort a hátsó ülésen, és az is meglett. De mondjuk mindig telefonon rendelek kocsit, és egy társasághoz ragaszkodom. De amit az Uber-el művelnek az gusztustalan, mert jó láthatóan csak a taxis lobbi érdekeit próbálják érvényesíteni.
- a taxi társaságok is egyéni vállalkozókkal dolgoznak, így ők sem jelentenek garanciát az adózásra
- a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet, sokszor igen kreatívan parkolnak
- nem tudsz gyereküléses taxit rendelni, még egy fránya ülésmagasító sincs náluk, a taxitársaság szerint taxiba nem kell ilyet használni
- az Uber rendszerével ellentétben simán lehet fekete fuvart bonyolítani, csak nem kell a taxiórát elindítani
- az elszámolás alapját képező taxiórát senki sem vizsgálja, hogy nincs e megpiszkálva (bezzeg a pénztárgépeket)
- a fix tarifa a 400 Ft-s benzinárhoz lett kalkulálva, de eszük ágában sincs csökkenteni, pedig most jóval alacsonyabb az üzemanyag ár4 - mindenki szabad akaratából használja az Ubert, ezze vállalva a kockázatot, hogy baleset esetén max polgári peres úton tud kártérítéshez jutni. A másik félben okozott kárt meg a kötelező biztosítás fedezi.
5 - a probléma ott van, hogy a magyar állam nem akar megegyezni az Uberrel, mindent megtesznek hogy ellehetetlenítsék a szolgáltatást. Jól látszik, hogy folyamatosan újabb dolgokba kötnek bele (ahogy az előző kifogásolt dolgot teljesítik). És a sofőröket egyre extrémebb szankciókkal fenyegetik (rendszám levétel, 9 büntetőpont, vidéki rendőrők felhozása Budapestre). Érdekes mód Livániában a helyi NAV meg tudott egyezni az Uberrel. És itt merül fel a kérdés, hogy vajon erre mi a magyarázat? Az, hogy az anyacég nem itt adózik, az ordas nagy kamu. Sem a Facebook, sem a Google ellen nem vívunk szabadságharcot, pedig ők ennek a nagymesterei, az Uber-nél nagyságrendekkel több pénz után adóznak valami egzotikus országban, miután a magyar online reklámpiacon elköltött pénzek nagy részét ők teszik zsebre.
-
JamesHun
addikt
az összes befektető megsúgom azért jön ide, hogy pénzt termeljen és kivigye
ezért jön ide az autógyár, a tesco, auchan, lidl, ezért épülnek a plázák, de ezért hoznak létre autókereskedéseketmind mind a nyereségért
az, hogy itthon senki nem fektet be 50-100 milliárd forintot egy hazai tesco2 ért és maradna itthon a nyereség az érthető
nincs ennyi pénze senkinek sem
a cba val lehetne jönni, de aki ki meri állítani, hogy a cba egy talpig becsületes brigád az hazudik
a cba üzletek többségében minimálbér és boríték megy
és ez tény
már ezzel több pénzt kivesznek a államkasszából mint amennyiről az uber (azaz a 20%) adózása legjobb esetben sem lenne az 5-6 év alatt sem összesende aki piacra megy parfümöt venni az is adócsaló cégnél, embernél vásárol
egyik nagy parfümház sem engedi meg ilyen helyre való értékesítést
de aki ott vesz Nike ruhát az is adócsaló cégnél vásárol 99% bankb mindenki adót csal, adót kerül el
akkor egy n+1 cégre miért akad ki mindenki, mikor az adóztatás feladata a nav ra tartozik
ezért betiltani egy céget érdekes
büntessék meg ha nem úgy adózik ahogy kell
az nyereség kivitele nem adócsalás ha betartják a törvényta cég ahol dolgozok szlovák kézben van
ha a szlovák főnök kéri évente a pénzét máris rossz ember lenne?
mert kimegy évente 300-400 millió HUF -
bambano
titán
az, hogy ebben az országban, ahol minden fontosabb kérdésben a normális ismeretanyagot felrúgva unortodox módon dolgoznak, mi tesz jót a gazdaságnak, nagyjából semmit nem jelent annak tükrében, hogy mi lenne a józan ész szerinti megoldás.
az, hogy egy nemzeti bank iskolát indíthat a főnök baromságainak tanítására, és sokkal inkább az, hogy ez simán átment ebben az országban és nincsenek miatta őrjöngő tömegek az utcán, mutatja, hogy ez nem normális ország, tehát itt semmilyen normális következtetés nem vonható le.
-
JamesHun
addikt
válasz
#40993792 #98 üzenetére
köszi
szóval akár többet is lehúznak, mint az uber a sofőrről ha nincs elég nagy bevételedazért megnéznék egy nagy taxitársaság és minden taxijuk / sofőrjüket átfogó vizsgálatnál hány szabálytalanságot, trükközést találnának
Ha az uberrel összedolgozna a NAV akkor tudnák az összes sofőr pontos bevételét , mert van olyan ország ahol kérésre kiadják
Ugyan ezt próbáld meg egy taxitársaságtól megszerezni akár napra / fuvarra lebontva
-
JamesHun
addikt
válasz
Pikkolo^^ #78 üzenetére
a taxisok többsége is alvállalkozó
akkor ennyi erővel szólhatna egy hír, mennyire adóznak rendesen a taxisok és ezt ráhúzhatnánk a hatszorhat taxira, milyen mocsokazt tudja valaki kb milyen %-ot , vagy fix összeget fizetnek a taxisok a taxitársaságoknak?
csiribá: és miért kellene egyáltalán megmondani minek mi legyen az ára?
MAXIMALIZÁLJÁK!!!!
de ennél többet nem kellene tenniük
már a fix díjazás is egy vicc volt, meg a sárga festés
csoda, hogy nem lett fix kocsi megszavazva, mert max akkor lett volna ennek értelme
taxit hamar észreveszed, mert ott van a tetején, hogy TAXI
attól, hogy sárga max jobban figyelek rá az utakon, mert paraszt mód vezet a többségük
PÁV vizsga ellenéreVirsLee: a 100% fuvardíj 80% a sofőrnek megy
az után ő adózik
a maradék 20% adózásáról beszélhetnénk valamilyen szinten
de azt ugye tudod, hogy a 20% amit kap az uber abból sok mindent le lehet és le kell vonni, mire egyáltalán adózás szóba kerül? -
04ahgy
nagyúr
Tele 5 taxi, ECU-079 a Dob utcába jobbhoroggal, a bringám elé bevágva kanyarodott a kiskörútról. A zárt kerékpársávban haladtam. Olyat kellett satuznom, hogy két bringás jött hátulról belém, a csajszika sírva is fakadt.
Három perccel később ugyanaz a társaság, ECU-039 a zárt kerékpársávba, vészvillogóval állt le, kitenni az utasát.
De azért az Uber elleni tüntetésen sikerült lezárni a Fő u. bringasávját is.
HGyu
-
nuke7
veterán
"szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre."
Szerintem is
-
bambano
titán
a világnak arról kellene szólnia, hogy mi ébredtünk fel először, mi csináltuk meg az ubert és nálunk adózik, amikor new yorkban taxit rendelnek.
azokat az országokat, amelyek nem ébrednek elég korán, kizsákmányolják.(#87) Crafter32: szerintem a földalapú támogatás helyett inkább az alany-állítmány egyeztetésével kellene foglalkoznod. mondjuk egyikhez se értesz, az látszik.
(#90) nemlehet "Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási.": az adózás is törvényi kérdés, lásd az adózás rendjéről szóló törvényt
"Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg.": ezt meg a kettős adózás kizárásáról szóló nemzetközi egyezmények tiltják. Amik például téged is védenek, ha külföldön szereztél jövedelmet.(#92) pengwin "Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást," szerinted. szerintem meg jogszerűen nem ad számlát az uberes sofőr, akkor minek erőltetni? ezt én is az előző nagyobb uberes topic óta tudtam meg.
szerintem meg az a megoldás, ha minden olyan elvárást, ami az utas biztonsága érdekében van, megkövetelünk az uberestől is, és egyenlő esélyeket biztosítunk, és minden olyan megoldást, ami az uberben hatékonyabb, mint a taxiban, békén hagyunk. a gazdaságot a hatékonyságnövelés viszi előre.
-
pengwin
addikt
1.
Én sem szeretem a taxisokat, pofátlanul és nagyon sokszor szabálytalanul és/vagy balesetveszélyesen közlekednek, az előjogaikra meg nagyon érzékenyek.
A múltkor azért szóltak be, mert a zuglói vasútállomáson kb. 1 percre a taxis helyen álltunk meg, hogy ne kelljen +30 métert cipelni két 30kg-s csomagot. Szóval igen, pofátlanok és érzéketlenek, és igen, ez általánosítás, de nem véletlenül alakult ki ilyen rossz kép a magyar taxisokról idehaza.
2.
"A sofőrök meg magánvállalkozók tudtommal"
izé... és az uber kér valami bizonyítékot erről, hogy tudd használni az alkalmazásukat? Mert én még nem hallottam ilyenről...
3.
"Hány anyuka fuvarozza a saját és más gyerekeit PÁV2 nélkül és meg se fordul a fejekben, hogy ez így nem jó. Az egyetlen különbség, hogy nem kér érte pénzt"
Ez a lényeg.Nem egy fizetett szolgáltatás, nem egy ügyfél ül mellette.
Ebben nem látni különbséget... ha minden este áthívom a haverokat sörözni, akkor az buli. Ha minden sörért pénzt kérek és hasznom van rajta, akkor meg kocsmát üzemeltetek.Remélem érzed a különbséget...
4.
Én sokkal kevésbé a PÁV2 mint a biztosítások miatt aggódnék... Mit fognak vajon a biztosítók reagálni, ha valaki az uberezés miatt fog balesetet okozni, mert siet? Vagy ha megsérül az utasa? Mert szerintem pofátlanság, hogy a taxisnak teljesen más fajta biztosítást kell kötnie, hogy az utasa is biztosítva legyen, ellenben az uberesek a lakossági biztosítással csalnak e téren. Ha elterjedne az uberezés, akkor nem kérdés, hogy a biztosítók a nem uberező többséggel fizettetnék meg az Uber miatti (vélt vagy valós) többletköltségeiket. Kösz nem.
5.
Szerintem a megoldás az lehetne, ha az Uber megkövetelné a vállalkozói igazolványt, a számlaadást, a NAV-nál és a biztosítónál meg be kéne jelentkezni, hogy csókolom, én Uber-sofőr vagyok. E mellé a három szerv között egy információcsere: NAV jelzi biztosítónak Uber jelzi NAV-nak, ha valaki Uberezik, biztosító jelzi a másik két félnek, ha nincs rendben a biztosítás, NAV jelzi az Uber-nek, hogy nem adóziok a delikvens... ha nincs biztosítás vagy nem adózik az illető, akkor nem használhatja az Uber-t.
A személyszállításhoz szükséges engedélyeket meg vagy meg kell követelni az Uberesektől is, vagy lazítani kell a szabályozáson, hogy a taxisoknak se jelentsen pluszköltséget. -
gixxer-tomee
aktív tag
Tachográfot is a taxikba! És minden egyebet amit a többi fuvarosnak is kell! A kamionosnak már csak a seggébe nem tesznek GPS-t..neki mindent le kell jegyezni perce pontosan! Szopjanak ezek is! Bunkó pöcsök..
Ha nekem bármikor is taxi kell, UBER-t hivok! -
nemlehet
őstag
válasz
Pikkolo^^ #86 üzenetére
De eleve hülyeség az egész. Én miért nem dönthetem el, hogy magasabb áron "profi" sofőr mellett akarok ülni vagy alacsonyabb áron nem profi mellett. Most komolyan ez indok, hogy de a taxisnak van PÁV2-je?
Hány anyuka fuvarozza a saját és más gyerekeit PÁV2 nélkül és meg se fordul a fejekben, hogy ez így nem jó. Az egyetlen különbség, hogy nem kér érte pénzt, de úgy érzem a fuvardíjtól nem felejt el vezetni senki.... Ismerek olyan anyukát aki nem mer 3-asnál feljebb váltani és 50 felett láthatóan pánikolni kezd, mert 15 éve csak a városon belül vezet.... És simán rábízzák mások a gyerekeiket és beülnek mellé ismerősök.
Amúgy az Über adózása szerintem nem törvényi kérdés, hanem adózási. Ha itthon könyvel el hasznot, akkor adóznia kell, ha nem teszi bírságolják meg. Ha nem kell neki mert más országban realizálódik a haszon akkor meg tessék az EU-nál kilincselni, hogy nem tetszik nekünk az EU-s szabályzás. Mióta tiltanak be pl egy pékséget ha nem adózik rendesen? Nevetséges....
A sofőrök meg magánvállalkozók tudtommal, ergo az Übernek nem sok köze van az adózásukhoz. Persze megkövetelhetné és ellenőrizhetné, hogy a sofőrök rendesen adóznak-e, de ehhez alapvetően joga sincs, de nem is kötelezettsége.
Én nem Überezek se utasként, se sofőrként, de a a taxisokat sem szívlelem. Egyszer kerestem egy utcát és nagyon nem bírtam megtalálni, megkérdeztem 1 taxist aki közölte, hogy nem mondja meg de szivesen elvisz... Aztán kiderült hogy kb 50 méterre volt amit kerestem. Azóta valahogy nem a szivem csücskei.
-
-
Crafter32
őstag
+1
Szerintem egyáltalán nem magas a Taxi tarifák. Próbálja ki vki mennyibe kerül egy autót fenntartani, mennyi az értékvesztése (az engedélyek beszerzése sem kevés) Egy földtulajdonos milliós uniós és állami támogatásokat kapnak a fuvarozók pedig nem győzi mindenféle adóterhet és díjat fizetni. Uberes pedig minimális km díjjal nyomja aláásva többi fuvarost, nem számolva az autó értékvesztésével csak, hogy övé legyen a "munka". Kizárt dolognak tartom über km díjból tisztességes módon be lehet fizetni az adót, tankolni, szervizelni lehessen és az autó km elhasználódása után új autóra való cseréje is megtérüljön. Ha hagynák az Ubert és kiszorítja normális taxikat ugyanúgy felemelné az árakat, mert nyilván hosszútávon ez az Uber érdeke. Utána meg majd azért lehet sírni, hogy a magyar kormány állandóan cserbenhagyja a magyar vállalkozásokat és inkább a külföldről vásárol, importál stb.
-
Pikkolo^^
addikt
Ha magadat egy tisztességes cégnek mondod aki mindent betart - mert ezt mondják - akkor bizony azonnal szerződést kellene bontani. A személyszállításhoz is kellenek vizsgák amiket az Uber nem kér be, mert csak "közvetítek". A közvetítéshez is kell vizsga meg a személyszállításhoz is, utóbbi max a korábbi taxisoknak van meg.
-
djculture
félisten
Lehet itt össze vissza beszélni de gyakorlatilag az Uber azért népszerű mert olcsóbb mint a hivatalos TAXI. Ha minden überesre a taxisokra is vonatkozó szabályok kötelező befizetések és költségek vonatkoznának akkor az über se lenne olcsóbb mint a hivatalos TAXI. Úgyhogy legalizálni teljesen értelmetlen mert a piaci előnyét ez a szolgáltatás egyből elvesztené.
-
Az a baj nemzeti szinten, hogy kirepül a pénz a nagyvilágba, majd egy másik országból - mindegy, hogy offshore-e -érkezik e-mailben egy elektronikus számla. Nem foglalkoztat senkit itthon, kicsi rá az esély, hogy adózik bármit is. Ami adót fizet és alkalmazottakat tart az egy másik országban van. Akkor nem lenne ennyire menő a dolog, ha minden után a megszokott közterheket fizetnék. Számolj utána, úgy már nem éri meg annyira.
-
#88470784
törölt tag
Én azt nem értem, ha az adózással van a gondjuk a taxisoknak/államnak miért nem mondják azt, hogy ok legyen akkor minden über fuvar után pl:500Ft adó. Kész megvan oldva. Adó befolyik, tiltani nem kell, taxisok is megnyugodhatnak.
Öröm bódottáá.
Miért kell egyből tiltani. -
nuke7
veterán
válasz
#51736960 #25 üzenetére
igen, ez eléggé rosszul hangzik...
ráadásul ez az ember azt se tudja, miről beszél...
"Fónagy hangsúlyozta, a jogellenes tevékenységek ellen készült a kormányrendelet, az innovációt továbbra is támogatják. Hozzátette, az egyeztetések eredményeként ma már több fővárosi taxiscég hasonló, vagy azonos funkcionalitású alkalmazással rendelkezik, mint az Uber." -
Ringman
félisten
-
Pikkolo^^
addikt
Tisztességes versenyről eleve nem beszélhetünk, mivel az adott országokban törvényesen bejegyzett taxis cégekkel ellentétben nem fizetnek társasági adót, de még munkáltatói-társadalombiztosítási járulékokat sem fizetnek, mert eleve tagadják, hogy munkaadók lennének. Arra hivatkoznak, hogy ők csupán az okostelefonos alkalmazást biztosítják az Uber sofőröknek, akik minden fuvardíj 20%-át fizetik be ezért, aminek úgy 99%-a extraprofitként vándorol a bermudai adóparadicsomon keresztül az Uber tulajdonosainak zsebébe
Az ellenőrzések alapján a sofőrök pedig nem adóznak...
-
Pikkolo^^
addikt
Naponta közlekedek autóval és az utakon találkozok normális taxissal és nem normálissal is ahogyan ez igaz az egyszerű autósra is. Teljes mértékben meg lehet érteni a taxisok álláspontját, az Uberre - önmaguk szerint - nem vonatkoznak ugyanazok a szabályok, mert nem taxiznak (tudja valaki mi az a taxi?) hanem csak "személyt szállítanak" és mindezt a manapság nagyon trendinek mondott közösségi szinten. Lehet utálni a kormányt, mert nem "halad a korral", mutyik stb.. és a taxisokat, is mert vannak köztük tahók azonban nem ildomos egy adóelkerülő cég mellett kardoskodni.
Egyébként a nagyobb taxis gépeknek is van már mobil appjuk amin keresztül lehet rendelni és még költségbecslést is ad. Talán valami elindult náluk is és haladnak a korral....
-
bambano
titán
most újra elolvasva az általad hivatkozott hsz-eket: úgy látom, hogy tudom és tudtam.
na mégegyszer utoljára: taxiban nincs online pénztárgép és soha nem is lesz. ennek az oka, hogy taxiban nincs pénztárgép és nem is lesz. a taxiban taxaméter van. [link]. mégegyszer: ha valami nincs a taxiban, akkor annak online változata sincs.
ez nem zárja ki azt, hogy a taxisok számlázási szokásairól valós idejű adatokat akarjon a kormány, akkor majd lesz benne online taxaméter.
a taxis számlaadási szokásait vagy külső megfigyeléssel (utas kiszáll) vagy próbavásárlással tudják ellenőrizni. ez a beül a néma levente a hátsó ülésre már ott is hibádzik, hogy mi lesz, ha pontosan annyian akarnak beülni a megrendelt taxiba, ahány üléses a vezetőn túl? akkor mondjuk a gyerekem busszal megy, mert ott ül még valaki a kocsiban? kivágom, mint macskát sz..rni vagy hívok még egy kocsit és arról áfás számlát kap a nav.
az egész álomnak, amit te itt elővezettél, a legnagyobb problémája, hogy semmit nem ér. a taxisok bevétele véletlen eloszlású, tehát két nap bevétele között semmilyen matematikai összefüggés sincs. így a beüléses módszerű adatfelvételnek nincs érdemi haszna, következésképp minek csinálnák?
-
dtracer
tag
Te pedig tudd, hogy mihez szólsz hozzá. A 10-es hozzászólással kezdődött ez a szál, majd 11, 16, 17...
Az a vita tárgya, hogy minek bevezetni az online pénztárgépet a taxisoknál is, mert legfeljebb nem ad számlát.
Az, hogy a taxisok is kapjanak online pénztárgépet, már 2015 óta tervbe van véve. Januárban még 2017-es bevezetésről volt szó, de a tüntetések miatt a most szerdai kormányülésen napirendre volt tűzve az idei bevezetés is.
Rendben van, belátom, hogy ha a revizor is bent ül a taxiban, az nem a legjobb megoldás. Én 3-szor ha taxiztam eddig életemben, de engem biztosan nem zavarna.
Mindenesetre a lényeg a forgalomszámláláson van. Ha többen a ti kettőtök véleményén vannak, akkor majd találnak más megoldást, akár egy NAV-os GPS-es útvonalkövetővel. Nyilván van még a NAV-nak ideje ezt kitalálni, mert még tervezet sincs erről.
@zdanee: A te érvelési hibáid - erkölcsi magaslat, szalmabáb érvelés.
-
"Egy szép reggel jön a finánc, beül a taxis mögé, közli vele, hogy dolgozzon nyugodtan, mintha ott sem lenne. Napközben jegyzetel, nézi, hogy mindenkinek adott-e számlát, mekkora összegről, és hogy tényleg bekerül-e a pénztárgépbe. Nap végén köszönetet mond, elbúcsúzik."
Erre írtam. Ez így nettó hülyeség. Nem szállok be olyan taxiba, amiben más is ül, nem csak a sofőr. Senki más sem fog beszállni, ez nem a harmadik világ ahol iránytaxik közlekednek. -
bambano
titán
olvasgasd el újra, mit írtál.
a taxiban nincs online pénztárgép. az általad linkelt cikkben bolti kasszák használatát ellenőrzik. a taxiban nincs pénztáros sem."Amit te mondtál, az a nem életszagú. Rendelsz egy taxit, felvesz téged, és nem ülsz be?": az teljesen életszagú, jól írta a kolléga, hogyha rendelek egy taxit és az nem üres (vezetőt leszámítva), akkor nemcsak hogy nem ülök be, hanem még kellően megválogatott kifejezésekkel fogom illetni az egész társaságot.
-
JamesHun
addikt
a 200 ból 100 bírság kb jobb mint egy piaci igazi razzia
én kb 1-2 helyen kapok piacon csak nyugtátez egy szám
a 100 bírság bármi lehetett
formaiság, adathiány, elírás, stbnincs megemlítve milyen időszakot ölel fel
de 200 taxis teljes nagyítós adóvizsgálatát is megnézném
találnánk ott érdekes költség számlákat stb
de megnézhetnénk a taxis központ híváslogját hány helyre ment ki a sofőr és mindegyiknél forgott-e a taxióra, felhívhatnánk minden utast, mindegyiknél ment-e a bankkártya terminál amikor használni akarták, kaptak-e számlát gond nélkül ELSŐRE amikor kértéktudod ha akarok találni kihágást találok, ha nem akarok nem találok
olyan cég nem létezik akit nem lehet megbüntetni valamire
normális országokban a helyi adóhatóságnak jó a kapcsolata az uberrel és kikérik minden sofőrnek az éves "forgalmát" és ránéznek a bevallásánál mi szerepel és hamar kiszűrhetőek a simlisek
de ezt akár havonta kikérhetik, vagy negyedévente
akár lehetne NAV engedélyhez kötni az uber sofőri regisztrációt
Ha a nav azt mondja ez a xy cége rendben van erre az adószámra ügyködhet ez a sofőr akkor mehet fel a rendszerbe
Ha a nav valamit talál jelzi az ubernek és felfüggesztik a sofőrt és a kocsijátde pl az egyeztetésre a taxisokat meghívták bár tudnám miért, de utasokat nem, akik használnák valamelyik szolgáltatást
megint csak az ubert basztatják, közben ott a telekocsi, higgyem el az tényleg benzinpénz?
nomeg navilag ez most mégis mi?
bevételem van
az hogy az egy kiadásomat csökkenti, attól én még oda mennék ha nincs 1 utasom se, azaz bevételem lesz egy szolgáltatásból ami után se nyugta, se számla, semmilyen papír nem készül
nomeg adózás sem
ez legálisabb mint az uber?dtracer: minden boltba kell egy készletnyilvántartás és nem kell bohóckodni
amikor beüti a cikkeket innentől nem árat ütt be, hanem ean kódot olvass le, ami csökkenti a készletet
a navos meg kvázi szúrópróbaszerűen 10 cikkelem készletét megnézi
ha +- 5-6 db az eltérés rendben van
ha nem akkor bezárás és komplett leltározásez az ott van egy nav ellenőr, akár nem egész nap és megbüntet mert valamiért nagyobb a bevételem elég vicces
Megnéznék egy ilyen peres utat
Béla bácsi közértjében eddig keddenként csak 30.000 ft volt a forgalom
Amikor navos Marcsi kint volt a forgalma 80.000 ft volt
Béla bácsi tuti csal -
dtracer
tag
Az érdektelen, hogy te mit hiszel.
http://magyaridok.hu/gazdasag/kozelrol-is-figyeli-a-nav-a-penztarosok-kezet-496957/
@VirsLee Amit te mondtál, az a nem életszagú. Rendelsz egy taxit, felvesz téged, és nem ülsz be?
-
pengwin
addikt
Én is megértem a taxisokat, de az útzáras attrakciójukat vízágyúval és rohamrendőrséggel jutalmaztam volna, mert nagyon túllőttek a célon, más csoport ezt nem nagyon engedhette volna meg magának ma, itt kishazánkban.
Emellett megértem, hogy féltik a megélhetésüket, de mégiscsak egy visszamaradott monopólium-rendszert védenek.A Hírhez:
Egyébként ez is tipikus magyar megoldás: valami új dolog? Tiltsuk be a megfelelő, betartható szabályozás helyett! -
bambano
titán
értem, tehát szerinted egy fináncnak egy egész napját csesszék el egy taxis ellenőrzésére, mikor ennél sokkal jobb módszerek is vannak?
másrészt az így kapott adat nem bizonyít semmit. annyit bizonyít, hogy aznap annyi volt a bevétele, semmi mást.így biztosan nem ellenőriznek taxist.
-
dtracer
tag
"az online pénztárgép működése sokféleképpen ellenőrizhető, konkrétan így biztosan nem."
Azt hiszem nem értetted meg a lényegét annak, amit írtam. Akkor még egyszer. Az ellenőrzött vállalkozóból kikényszerítenek egy teljesen adózott napot, majd ezt összehasonlítják a többi napjának a bevételével. Ha jelentősen magasabb azon a napon elért, akkor lehet gyanakodni.
Így biztosan nem. Hát persze, te aztán tudod...
-
bencze
senior tag
Kérdések nem lényegesek mert ez elsősorban egy elvi kérdés. Engem nem zavar ha valaki taxizik, őt se zavarja ha én ubert szeretnék inkább használni. Tapasztalatom majd lesz ha nem 20 hanem 200 utam lesz velük, de az sem lesz egyhamar mert általában kerékpárral közlekedem, autó csak ritkán kell.
-
bambano
titán
"és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!": kérdőjel...
[link]: "Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot."arról meg szálljunk már le, hogy a taxisok hogy trükköznek vagy hogy nem, két teljesen különböző téma.
A taxis jelenleg meglévő jogszabályi környezetet nem tart be, ennek ellenőrzése a hatóság dolga. Az uberes meg jelenleg meglévő jogszabályi hibákat használ ki, ezeknek a betömése a jogalkotó feladata. -
JamesHun
addikt
és honnan veszed nem fizetnek adót az uber SOFŐRÖK!
az meg hogy a taxisok mennyire trükköznek az is megérne egy kis misét
a vállalkozók többsége valamit trükközik
aki szerint nincs így az hazudikahogy vezetnek a taxisok a hivatásos jogsi kötelezővé tételét megkérdőjelezi
akkor inkább vezessenek úgy mint mindenki más -
-szp-
aktív tag
Nem. Ebben az idősávban relatív sok az uberes sofőr, hiszen ilyenkor az utazni vágyók száma is magasabb. A szilveszter, amikor mindenki bulizik és közlekedne is a városban, viszont a vezetőknek sincs kedvük kimenni, feltornázza az árakat jobban. Lehet hogy félreérthteően fogalmaztam, elnézést. A Surge Pricing akkor jön elő, ha nagyon különböző szinten áll a kereslet és a kínálat. Éjfélig kb még sosem kellett többet fizetni a normál árnál, hétköznap kora délutáni pangásban futottam bele szorzóba, és még úgy is olcsóbb volt a normál taxinál. A mozgolódós ünnepnapok cinkesek főleg.
-
-szp-
aktív tag
Minden uberes fuvarról kaptam elektronikus számlát egyébként, igaz eleinte ezeket a NAV nem fogadta volna el, de már tavaly is a hazai rendszerhez igazodó doksit küldtek. Ha kérem, akkor a taxis is előkapja a füzetet és bár tovább tart meg olyan mint a macskakaparás, de legalább van papírom.
Az érdeklődés és a nyitottság teljes hiányát én is fájlalom, az okostelefon- és webmentes döntéshozók relatív egyoldalúan tájékozódnak, hiszen a taxisokkal egyeztetnek, az Uber képviselőivel pedig nem, ezek kénytelenek a sajtóból tájékozódni és szaladni az események után. Külön vicces, hogy az államtitkár és környezete még mindig úgy tudja, hogy nem lehet új fiókot regisztrálni. A héten a Craft résztvevői ezer forintos kedvezménnyel közlekedhettek, jelentős részük külföldi volt, az új kártya hozzáadása pedig gond nélkül ment. Csak hát aki nem nézi az internetet.... tény, hogy a legfélelmetesebb ebben a bizonytalanság. Békéscsaba után ott lapulhat a pakliban a kötelező papírkiadvány is(#52) VirsLee: azért nem egészen ugyanúgy van, az Uber megoldása csak hasonlít a taxisok által használt GPS alapú néma címkiadó rendszerre, a diszpécserszolgálat pedig nagyon más, igazából az Uber fuvarszervező, nem ülnek a klasszikus értelemben operátorok egy irodában akik folyamatosan tartják a kapcsolatot és a sofőrök egymással sincsenek összekötve, elvállalnak egy fuvart a térképen amit felkínál a rendszer, és bizonyos időközönként becsekkolnak, Kínában szelfiznek, de ez a része nem egy szint.
A Surge Pricing pedig előre látható, az alkalmazás szól, karácsonykor és szilveszterkor nem ritka a 10-20x-os szorzó sem, valahogy ki kell csábítani a vezetőket... általában 1,5-2x a jellemző a holtidőkben, az viszont korrekt hogy nagyjából előre lehet tudni, mit fogsz fizetni az útért, illetve van lehetőség memót kérni, ha adott szintre visszamászik a szorzó. -
bambano
titán
fizessenek ugyanannyi adót és járulékokat, mert ha nem, az indokolatlan versenyelőny.
szerintem kell a hivatásos jogsi, kell a személyszállítós biztosítás, rendes autó, téligumi, stb.
urh már a hagyományos taxisoknak se kell, tehát az ubernek se.
a buszsáv használati engedély kérdés, anélkül valószínűleg lehet taxizni. -
Amióta megemelték a taxi tarifákat azóta nem adok borravalót és csak bankkártyával fizetek. Tudom, hogy még így is többet fizetek, mint korábban, de ha kiharcolták maguknak, hogy drága legyen, akkor nincs jatt.
Szerintem már az furán hangzik, hogy közösségi taxizásnak hívják, hisz ugyanúgy van egy diszpécser cég, aki osztja a fuvarokat, beszedi a pénzt, és valahogy kifizeti a sofőröket.
Nem tudom mennyire lehet pontos a fuvardíj becslés, ami kint van az oldalukon.
-
JamesHun
addikt
és azokért nem sírtál akik 10-20 éve taxiztak, és a pár lobbista által kitalált és véghezvitt módosításokat egyszerűen nem tudták kifizetni?
Én őket jobban sajnálomÖreg Takibá is letette volna a taxiz az tuti :S
bambano: miért kéne az Ubernek megfelelnie mindennek aminek egy taxinak meg kell
Minek URH rádió, minek taxióra, minek szabad helyet jelző világítás, minek engedély, hogy bárkit felvehessen aki leinti, minek buszsáv használati engedély, minek még sok mindenAz a csúnya, hogy első körben a számlaadásra mentek rá
Amikor ez megoldódott, kitalálták a PÁV2 vizsgát
Most, hogy letették, adószámmal rendelkeznek és még ki tudja mit megcsináltak, hirtelen tiltsuk be, szórjuk fel sóval
Én pár sofőr és az Uber helyében az EU bíróságig elmennék, pont ezek miatt.És az Uber nem taxi, csak személyszállítást végző cég.
Ha ez egy új helyzet, akkor új feltételeket kellene csinálni és nem felégetni minden ami nem kocka, mikor lehet a háromszög is megfelelne ha lenne egy gúla a tetején még -
bambano
titán
szerintem úgy lehetne igazságot tenni, ha az uberrel szemben is ugyanazok az elvárások lennének, mint a taxisokkal szemben, másik oldalról viszont jó lenne (nem csak itt, más területeken is) megszüntetni azt az ocsmány helyzetet, hogy a törvényhozó nem ismeri a törvényeket. például miért bünteti az ubereseket azért, hogy nem adnak számlát, mikor ők írták bele a törvénybe, hogy ilyet lehet legálisan.
és itt kezd az uber szimpatikussá válni, mikor az átlagember elkezd félni, hogy azokat a mocsokságokat, amiket a taxislobbi érdekeinek védelme érdekében elkövettek az uberrel szemben, majd más témákban is elkövetik másokkal szemben, és abba a szórásba esetleg beleesel te is.
-
bambano
titán
az ugye megvan, kedves tájékozatlan fórumtársak, hogy nagyon-nagyon régen van rá törvény, hogy lehet weboldalakt blokkoltatni a szolgáltatókkal, megvan a végrehajtási módszer is, és használják is?
egyelőre csak olyanról tudok, hogy fogadási oldalakat blokkoltattak, de ki tudja, mit hozhat a jövő, ha van kész megoldás?
-
Raysen623
addikt
A taxisok voltak olyan hülyék, hogy belemanőverezték magukat egy zsákutcába, ahonnan nincs normális kiút saját maguk arconköpése nélkül: addig követelőztek korábban, amíg olyan mértékben megemelkedtek a terheik, hogy árversenyben simán elbuktak az uber-el szemben. Erre most be akarják tiltatni a konkurenciát. Azonban látva a kormányzat tevékenységét, felmerül bennem a gyanú, vajon hol és kitől fognak ismét elrabolni valamit és saját tulajdonukká tenni?! A végén jön egy taxitársaság tulaj, és mindenki alatta fog dolgozni kevesebb pénzért, szarabb lesz a szolgáltatás, de legalább drága és nem lesz konkurencia.
-
-szp-
aktív tag
Én rendszeresen utazom taxival és uberrel egyaránt, illetve viszonylag sokat foglalkozom a témával újságíróként is. Nem csak Magyarországon vannak gondok a közösségi taxizással, mindenfelé lázadnak a hivatásosok. Bárki bármit mond, az elsődleges ok, amiért ubert hívunk, az az ár. Persze, jó móka nézegetni a térképet ahogy érkezik a kocsi, de semmivel nem bonyolultabb telefonon rendelni, vagy taxis appon keresztül.
És attól, hogy látom merre jár a sofőr, még nem ér hozzám gyorsabban. Sőt, mivel kampányszerűen vannak kint az utakon a sofőrök, sokszor alig lehet kocsit szerezni.
A szolgáltatás színvonalában én nem látok különbséget, a fizetésnél igen: az uber gyorsabb, és nem fogad el borravalót. A taxis elvárja.
Nem találkoztam sem lepusztult sárgával, sem priváttal. Azok a társaságok, ahol nincs sofőr értékelés, a telefonos rendelésnél patika stílust visznek, leintés esetén azért találkoztam kevésbé lelkes vezetővel.
Az Uber listaárai nem fixek. Ha sokan akarnak utazni, vagy kevés a vezető, automatikus rendszer kezdi változtatni a díjazást, hogy elvigyék a fuvart, stb. Ezzel bizonyos országokban már aktívan vissza is élnek, próbálják kijátszani a rendszert a vezetők. Sok uberes nem szállított utast korábban, de olyanok is vannak akik aktívan taxiznak mellette, vagy korábban taxisok voltak.
Az Uber stratégiája a kivéreztetés, ez az amerikai piacon már jól látszik, ahol elkezdtek változni az arányok, ott már emelik az árakat. Ha egyedül marad, ki tudja meddig viszi fel a díjszabást. Ettől még minden piacon messze vannak nyilván, de az alapár az nem rentábilis, ezt nagyjából minden résztvevő elismeri. Ez egy olyan sztori, ahol lehet mind a két oldal mellett és ellen is érveket hozni bőven, én nem tudok igazságot tenni. Az biztos, hogy ha az online fogadóirodák és kaszinók sorsára jut az alkalmazás, annak nem lesz jó vége. -
Viktor77
titán
Valamelyik nap a híradóban (nem emlékszem melyikben) elhangzott, hogy egy taxisnak havi 500K-jába kerül, hogy dolgozhat. Számold ki, mennyi bevételnek kéne lennie ahhoz, hogy legálisan, normálisan, családot eltartva megéljen. Kizárt dolognak tartom, hogy full legálisan ez működhet (ez nem feltétlenül a taxisok hibája).
-
Nem mondtam, hogy tévedsz, csak ez valami hasrauteses szam? o.O
A kerdesem arra iranyult, hogy a gumiszabaly reszeket is beleveszed, mert gondolom vannak olyanok, amiket kb egyik taxis se tart be, de nem is fontosak, de az ilyen statisztikak pl el szoktak bukni ezen, mert szabálytalanságnak szabalytalansag, de teljesen mellekes elem.
Ez a kerekparosok buntetgetesenel szokott nagyon szepen latszodni, hogy ha a rendor akar, belekot valamibe, ha meg nem, akkor nem. Jobban belegondolva nagyjából minden teruleten ilyen a helyzet.
-
Viktor77
titán
válasz
CyberPunk666 #27 üzenetére
"Azért az nyilvánvaló, hogy mi a gond az UBER-rel. Az nem normális, hogy az egyik oldalnak komoly szabályoknak kell megfelelnie, a másik meg enélkül szolgáltathat."
Ez akkor lenne igaz, ha a taxisok maradéktalanul betartanának minden szabályt. Mondok egy nagy számot, 10%-uk tartja be.
-
Narxis
nagyúr
Remélem megélem még, hogy ezek a döntéshozók lógni fognak!
-
leeate
senior tag
"Az Országgyűlés a javaslat elfogadása esetén felhatalmazást adhat a szakhatóságoknak a bírság ellenére ismételten engedély nélkül végzett diszpécsertevékenység korlátozása érdekében a követelményeknek nem megfelelő szolgáltatást biztosító, vagy azt népszerűsítő elektronikus adat ideiglenes hozzáférhetetlenné tételére. A honlapok, alkalmazások blokkolása 365 napra szólhat."
Emberek, ez már a magyar nagy tűzfal létrejöttét fogja jelenteni! Én úgy gondolom, hogy a szabadságunkat (legalább a neten) mindenképp meg kell védenünk, ezért javaslom, hogy aki csak teheti, népszerűsítse VPN és TOR szolgáltatásokat (inkább utóbbit, mert az egyszerűbb) az ismerősei körében!
-
zdanee
őstag
Csak nekem akadt meg a szemem azon, hogy a weboldaluk és az appjuk elérését akarják blokkolni? Ezt nagyon nem kéne ennyiben hagyni, ha a HWSW ideszól, hogy az IT café konkurencia, akkor blokkoljuk az IT cafét? Ha nem tetszik az Index újabb leleplező vezércikke, aznap véletlen elérhetetlen? A 444 a sátáni 666 kétharmada, tiltsukbe? Tegyék rendbe az adózást, ha az adózással van a gond, de ne az elérést blokkolják!
-
Az a baj, hogy Te sem mondtál konkrétumot. Azt hiszem elég jól felsoroltam, hogy milyen helyzetekben szoktam taxit hívni, de úgy látszik Te sem használsz ubert utasként, holott engem érdekelnének a konkrét tapasztalatok.
Ahogy a taxist sem kérdezem meg, hogy melyik a jobb társaság, úgy uber sofőrt sem, mert pont lesz@rom a szolgáltatók magukról vagy a konkurenciáról mondott véleményét. Utasként számomra csak az utasok véleménye releváns, ott is azok leginkább, akik nem az egyszer már utaztam kategóriába tartoznak. -
Magukat kene blokkolniuk inkább, komolyan nem értem.
-
Taxisok kozlekedesi modja valtozo, talalkoztam mar agressziv, masokra veszelyes es nagyon elozekeny taxissal is.. Nyilvan a sztereotipiak alapjat megadjak az agressziv, legalja taxisok, de attol meg nem szukseges altalanositani, hogy az osszes ilyen lenne.
-
nemlehet
őstag
válasz
CyberPunk666 #27 üzenetére
Igen nyílvánvaló. Érdekeket sért mert egy olyan versenyhelyzetet teremt amihez a taxisok nincsenek hozzászokva. Amúgy az Über nem taxi, mert nincsenek meg a taxis előjogai (pl buszsáv használat, droszton parkolás, behajtás másoknak által tiltott helyekre). Akkor miért is várjuk el, hogy taxis előírásoknak megfeleljen?
-
bencze
senior tag
Tudod mit, a taxisok kényszerítették ki ezt a tarifát és örültek neki, ezt számtalan taxis elmondta nekem. Az tök normális hogy hatósági áremelés, amikor versenyezni kellene, akkor meg "tilcsákbe". Az, hogy a taxisok hőzöngtek hogy bezzeg más nem tartja be a törvényt az mindennek a teteje, ahogy vezetnek jó sokuktól el kellene venni a jogosítványt is. Engem nem hordoztak meg de külföldi ismerőseim közül többen megjárták. Hogy hogy nem, közlekedési konfliktusom is eddig inkább taxissal volt mert úgy vezetnek, hogy közveszélyesek néha.
Én értem, hogy miért viselkednek így de minden húzásuk növeli az ellenszenvem mert az ésszerűvel teljesen ellenkező irányba mennek, zsarolják az egyébként szokás szerint retardált és kőkorszakban ragadt politikusokat. Az Uber nem attól lett népszerű, hogy ki tudja melyik emberük mennyi adót fizet hanem azért mert azzal az egy szutyok alkalmazással, értékeléssel biztosítottak egy olyan egyenletes szintet amit a sok szabályozás meg fuvarszervező nem tudott megoldani sok pénzért évtizedek alatt. Az ilyesmi visszaszorítása csak azért, hogy megint csak az a jó balkáni mocsár maradjon engem bizony zavar. A taxisok törvényszeretőségéről még annyit, hogy annó tömegével szállították a migránsokat elborult árakon, nem 1 nem 2 tette ezt, és jól megszedték magukat abból is, pedig az gyakorlatilag még emberkereskedelem is volt."Ubert még nem próbáltam" - hát ez az. Megvannak a hiányosságai, de egy egyszerű koncepció ami meglepően sok problémát megold önszabályozó módon, pl. a szorzós dolog ha kevés a kínálat sok a kereslet, az értékelés és rosszak kitiltása, vagy látod, ki jön honnan érted mennyi idő alatt kb, írsz neki vagy felhívod ha valami van, stb. Ha valakinek a taxi jobban tetszik vagy per pillanat nem tetszik egy szorzó akkor hívj taxist, váljék egészségedre. Én nem akartam olyat, hogy betiltsák a taxisokat pedig lehet nem ártana, hisz most az van hogy a taxis banda a kormányt zsarolja, hogy rákényszerítsenek engem, hogy taxit használjak. Abszurd. Én bizony rossz néven veszem, ha valaki a zsebemben turkál ilyen szinten.
Nem más zsebében kell turkálni, ha az ubernek annyira jó akkor át kell állni és csinálni. Nyilván annyira ott sincs kolbászból a kerítés, valamit tudnak ezek a taxisok hogy ragaszkodnak a saját cuccukhoz, de azért a konkurencia betiltása ellen ágálnak.
-
Online pénztárgépet és GPS-t minden taxiba, aminek az adatait köteles 5 évre visszamenőleg megőrizni.
Aztán majd nem fog fájni annyira az uber létezése. -
Arra azért kíváncsi lennék, hogy akinek itt rossz tapasztalatai vannak budapesti taxizással kapcsolatban, vajon mivel/kivel utazott.
Jó lenne elkülöníteni a privát taxisokat, a valamilyen cég színeiben működő taxisoktól.
2008 óta nagyon sokszor taxiztam már BP-n, de mindig hálózatos taxisokkal, találkoztam már én is bunkó taxissal, de elenyésző szerintem. Volt, hogy egy bunkó taxis miatt váltottam hálózatot és azóta mással utazok. City és Főtaxiról tudok véleményt mondani, mindkét helyen van minden autóban kártyaolvasó, illetve a főtaxinál, ha alkalmazással rendelsz, akkor látod, hogy ki és milyen autóval jön érted, látod az értékelését és azt is, hogy hol van épp az autó. Amennyiben megadtad az e-mail címed is, akkor a fuvar után kiküldik e-mailben a pontos útvonalat is, amin mentél, így akár ellenőrizheted is. Ilyen helyeken a taxisok egy jó része alkalmazott, így nem arcoskodnak annyit. Ha pedig bármi problémád van, akkor nem egy fórumon kell kisírni, hogy bántott a taxis, hanem felhívod a diszpécsert és megkérdezed, hogy mi a k@rva anyjáért küldött érted egy ilyen balf@szt és többször ez elő ne forduljon. Hidd el, még kedvezményt is tudnak felajánlani...Az áráról nem szeretnék vitatkozni, ennyi és kész, én is többet taxiztam, amíg 280 helyett 220 volt, a 180-t nem hoznám fel példaként, mert akik azon az áron dolgoztak, azok olyan autókkal és sofőrökkel jártak, ahova egyszerűen nem volt kedvem beülni. Ellenben most korrekt méretű és állapotú autókat küldenek. Korábban belefutottam pár érdekes esetbe, ami valahol mindig a nagyon olcsó ajánlatra volt visszavezethető..
- Ferihegytől a 13. kerületig adott időközönként kinyílt a kesztyűtartó a térdemre csapódva, mert pár hete elromlott és egy drótnak kellett volna valahogy rögzítenie... Olcsó fix árú fuvar volt...
- Klíma nélküli autó nyár közepén, aminek olyan szaga volt, mint egy leégett dohányboltnak... A sofőr 4 km-n keresztül magyarázta, hogy már 900e km-t belepakolt, de lassan vissza kell vonulni, mert nincs pénze újra, és az új rendelet miatt már nem fog tudni taxizni... Hálát is adtam az égnek, hogy végre eltakarodik az utakról.
- Vidéken (Győr) volt egy taxis, aki úgy gondolta, hogy le kell üvöltenie egy BMW-s fejét a kereszteződésben úgy, hogy én ott ültem mellette, mint utas, egy darabig még ment is tovább a BMW mellett és letekert (nem volt elektromos ablakemelő) ablaknál üvöltözött. Ahogy kiszálltam hívtam a központot, hogy ezt az idiótát még egyszer ne merjék odaküldeni.Nekem mint rendszeresen utazónak, kényelmesebb, ha egy céggel van kapcsolatom, akit fel tudok hívni és megbeszélni vele a bánatomat, ha valamit hibáznak. Valamint az is, hogy rendszeresen egy bizonyos mennyiségű autót az utakon tartanak, így kapok autót térben és időben is. Én a kiszámíthatóság és a szabályozottabb keretek miatt szoktam taxizni, amikro szükségem van rá, egyébként tömegközlekedek.
Igazat adok mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy túltolták a 280-as tarifával ezt dolgot, azóta én is kevesebbet használom, de a minőség érezhetően magasabb lett azóta, hogy szigorúbbak az elvárások. Egyébiránt a taxisok is panaszkodnak erre a tarifára, mert érezhetően kevesebben használják.
Ubert még nem próbáltam, de kíváncsi lennék az itteni tapasztalatokra, hogy egyrészt BP-n milyen tarifák vannak, továbbá arra is, hogy mennyi idő alatt lehet fuvart szerezni a belvárosban, a 4/13 kerületben, Ferihegyen, valamint péntek és szombat este 21-22 óra körül egy-egy színház közelében, valamint az is, hogy milyen autók vannak és mennyire tájékozottak a sofőrök.
-
CyberPunk666
senior tag
Azért az nyilvánvaló, hogy mi a gond az UBER-rel. Az nem normális, hogy az egyik oldalnak komoly szabályoknak kell megfelelnie, a másik meg enélkül szolgáltathat.
Az, hogy a taxisok szabályozása rossz, az nem jelenti azt, hogy a rosszat egy másik rosszal kellene helyrehozni. Ha a taxis rendeletek rosszak, akkor jót kell csinálni helyette, és az ubert pedig valahogy egy adó és szabályszintre kell mozgatni a taxikkal. Nekünk az lenne az érdekünk, hogy a hazai taxikkal, de ez nehéz ügy, mert eu törvénybe ütközik, szóval ezt okosan kell, mert elvileg abba nem köthetnek bele, hogy az eu-ban más országban folyik az irányítás és így a pénz egy része is oda megy.Szóval szar a mai magyar taxis helyzet, de ezt nem az uber hagyásával/tiltásával kell rendbehozni, hanem egy alapos és átgondolt szabályozással.
-
djculture
félisten
A szállító6 . Főszerepben Jason Statham és a NAV...
-
#51736960
törölt tag
"honlapok blokkolása" - kezdődik
-
perempe
veterán
hány uberes auto lehetett Budapesten?
-
Cickánykoma
tag
A gyalogos közlekedést nem akarják esetleg betiltatni?
Hiszen az is konkurencia.
-
infectedmann
őstag
Facebook-on egy cikknél megjegyeztem, hogy az elmúlt kb. 8 évben egyszer sem kaptam taxistól se számlát, se blokkot, se nyugtát. Erre egy taxis odaböfög egy olyat, hogy "anyukád nem tanított meg kérni?".
Nem akartam lesüllyedni a szintjére és visszaszólni valami nem oda illőt, meg hagytam neki ezt a stílust. -
bencze
senior tag
Lassan kellene egy tiltsuk be a taxisokat tüntetés, isten bizony, jobban rászolgáltak a jónép utálatára mint az uber. Az életben nem lesz normális áron normális szolgáltatás, csak általuk lefixált kartelláron csalás meg amit akarnak.
Ha mondjuk jövő héten kimennénk, hogy informatikusoknak fizetésemelés, mondjuk fixen a mostani átlag +50%-ára biztosan nem 50-en vagy 500-an lennénk kint. Vajon erre azt mondanák a taxisok, hogy korrekt, hajrá? Állam bácsi szó nélkül hozná másnap a törvényt?
Én kíváncsi lennék hány politikust tudnak zsarolni kurvázós / drogozós / tudomisénmilyen taxis dologgal, hogy ekkora csicskulás van?
-
bambano
titán
az online pénztárgép működése sokféleképpen ellenőrizhető, konkrétan így biztosan nem.
először is, mert nincs a taxikban online pénztárgép. másodszor azért, mert soha nem is lesz. a jogszabály elismeri a taxamétert pénztárgépnek, tehát online taxaméterek lesznek, ha egyszer lesznek.másodszor csak a hülye csal a számlával, mikor ott ül mögötte a néma levente. az ellenőrzés úgy zajlik, hogy látják, amikor kiszáll az utas, közben tableten látja realtime a lezajlott tranzakciókat. ha nem passzol, akkor jön a jónapotkívánok.
-
dtracer
tag
Az online pénztárgép ellenőrzése fordított elven működik. Egy szép reggel jön a finánc, beül a taxis mögé, közli vele, hogy dolgozzon nyugodtan, mintha ott sem lenne. Napközben jegyzetel, nézi, hogy mindenkinek adott-e számlát, mekkora összegről, és hogy tényleg bekerül-e a pénztárgépbe. Nap végén köszönetet mond, elbúcsúzik. Ezek után összehasonlítják a taxis aznapi forgalmát a szokásos lejelentettel. Ennyi.
-
Gusztáv
addikt
válasz
Toth_Jani #10 üzenetére
Ne viccelj már, az index riportjából az is kiderült, hogy a taxiórákat sem ellenőrzi senki. Mindenki egymásra mutogat (NAV, BKK, Mérésügyi hatóság, vagy mifene). Amikor bejön egy modell, akkor egyszer megnézik, aztán annyi. A taxis meg azt csinál vele amit akar. Nagy ritkán a taxitársaságok csinálnak ellenőrzést, de arról is napokkal előre szólnak, szóval max a nagyon retardáltak tudnak lebukni.
Viszont az UBEReseket úgy üldözik mintha minimum kábítószer kereskedők lennének, vagy maga az ISIS.
Annyira szeretném, ha pl egy kormányzati okos kiállna, és ismertetné, hogy az elmúlt pár évben hány taxitásrsaság tünt el jelentős köztartozást hátrahagyva, mert erről is nagyon cifra dolgokat lehet hallani.@bambano: szerintem sima ügy, majd lesz nemzeti szerverprogram
-
bambano
titán
érdekelne, hogy a debianos webszervereket is le fogják tiltani, ha valamely cég megfelelő lobbival bejut a kormányhoz?
-
-szp-
aktív tag
MTI (Fónagy update): Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot. A javaslat nem tartalmazza az online pénztárgépek bevezetését a taxisoknál, ezt is megvitatják majd velük - mondta az államtitkár. A taxisdemonstrációkkal kapcsolatban úgy fogalmazott: bízik abban, a taxisok túlnyomó többsége nem a balhéban érdekelt, hanem a problémák megoldásában. A kormány az alkotmányos keretek között igyekszik a taxisok versenyegyenlőségét biztosítani, kiszorítani a jogellenesen tevékenykedőket, a taxisoknak ugyanakkor korszerűsíteniük kell tevékenységüket.
MTI (Uber közlemény): Magyarországon 1200 autós partner használja az Uber platformját, aki rendelkezik személyszállítói engedéllyel, befizeti az adókat, és minden egyes utat követően számlát ad az utasnak - áll az Uber közleményében.
A sajtóban megjelent hírek alapján úgy látják, hogy a kormány tervei alkotmányellenesek, és sértik az uniós jogot is, emiatt minél előbb szeretnék megismerni a tervezett változások pontos részleteit. Addig is az Uber folytatja működését Budapesten, és változatlanul kiáll minden egyes autós partnere mellett - szögezte le Fekete Zoltán. -
Avicularia
veterán
Szombaton éjszaka 4800-ért mentünk be Ferihegyről a VI.kerbe miután leszállt a gép. Nem taxi volt, hanem lehet autót bérelni sofőrrel
Taxisok meg bekaphatják
-
Toth_Jani
őstag
Legyen kötelező a Taxiban is az Online pénztárgép!
Jaj nehogy má' hisz mi becsületes taxisok vagyunk!
De akkor mi a gond, hiszen úgyis kapunk számlát vagy blokkot?? -
ViZion
félisten
Ha nem lett volna ilyen a taxis banda, akkor az uber nem lett volna nekik konkurencia... Nem is tudom kinek drukkoljak, egyrészt vannak a becsületes taxisok, roppant ritkák, értük kár. Valahol az ubert is szabályozni kell, nehogymá' nekik mindent lehessen, taxisoknak meg elég komoly beruházás azért elkezdeni... szerintem.
-
bambano
titán
tudom már, miért volt hiányérzetem mostanában
egyébként érdekelne, hogy az uber ellen korábban felhozottak hogy módosulnak annak tükrében, hogy számlát kibocsátani meghatalmazott útján is lehet.
-
hibavissza
veterán
A szokásos törvényalkotási színvonal. Sehol nem fog megállni. Viszont nem számít, mert a kártérítés is közpénzből megy. Az meg van rogyásig, nem kell vele elszámolni se.
-
aprokaroka87
nagyúr
Tiltsuk be a Taxikat is...ja nem
kiváncsi lennék vajon milyen kormányzati érdeketet sért az Uber hazai jelenléte?
Mert az látszik hogy gyülőlik...és mindenféle dolgot kitalálnak azért hogy még ha szeretnének se tudjanak törvényesen müködni. -
oriic
HÁZIGAZDA
A taxisokra mikor fognak majd ranezni vajon? Foleg a keletinel levokre.
-
Molk
tag
Ez a kép magáért beszél.
-
leviske
veterán
Valahol megértem a taxisokat is, de úgy gondolom, hogy ezeket az intézkedéseket nem félholtra vert emberekkel, szétvert autókkal és fővárosi közlekedés akadályozásával kellett volna elérni.
Új hozzászólás Aktív témák
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X3D 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN M4 A-DATA 750W
- Apple iPhone 13 Pro Max 512GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
- DeepCool CC560 Black V2 garis
- Seagate Exos X18 16TB SAS merevlemez
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest