Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz csacsi77 #2690 üzenetére
ki is tudja váltani meg nem is.
én kiváltottam, de ésszel kell használni. ezzel nem lesz mindig minden éles, mint egy kézi kamerával, ami persze előny is, de az AF sok esetben zavaróan ugrál, így én többnyire MF-t használok.
az új vázak órási előnye a peaking funkció, kis tanulással nagyon szép háttér mosott videókat tudsz készíteni.
az AF-t pedig könnyíti, hogy csoportokba rendezett fókuszpontok közül tudsz választani, így nem fog kiszámíthatatlanul ugrálni. -
rosta11
tag
Most fedeztem fel a Tamron 70-300 VC-t. Azt látom hogy a megjelenésekor nagy respektje volt a fotósok körében. Tárva nyitva very good még 300-on is, egyesek szerint még a sarkokban is. A stabilizátoról is ódákat zengtek. Ehhez képest a photozone.de csak egy hangyányit tartja esetleg jobbnak a canon 70-300 IS-nél, amivel nagyjából hasonló árban árulják.
A kontrasztja nagyon jó. Mellesleg full frame-s. A teszt oldalon betett képek nekem tetszenek.
Van valakinek tapasztalata róla? A sony végű tamronnak van-e saját stabija, vagy ebből is kivették? Ha valakinek van ilyenje meg van-e elégedve vele, ajánlja-e az obit? Megér-e szerintetek egy 100-ast, esetleg tudtok-e valahol jobb áron?
Eléggé hiányzik egy jó minőségű megfizethető tele. Egy A57-re akarom feltenni.
-
csacsi77
senior tag
Elmentem a West End Sony boltjába. Nagyon készségesen voltak, a kezembe kaparinthattam a 18-135-öst egy A77-es társaságában.
Lőttem vele pár képet. Jó a felépítése, masszív darab. A zoom-gyűrű nagyon szorosan jár, nekem már túl szoros is. A fókuszálás gyors volt és pontos, nem volt vele semmi baj. Értelemszerűen a torzításokat, színi hibákat nem tudtam megnézni.
Ellenben feltekertem az ISO-t 6400-ra és úgy is kattintottam pár képet. Nagyon elcsodálkoztam, mert teljesen szétmosott és vízfestmény szerű képeket láttam vissza az LCD-n. Megmondom őszintén többet vártam az eddigi zászlóshajótól.
Aztán próbaképp a MM-ben is lőttem pár 6400-as képet az A57-essel. Na ott még csúnyább volt a helyzet. Ezen meglepődtem, mert bár eddig is láttam jó sok zajt Canikon gépeken, de ennyit azért nem. Kicsit többet vártam......Öreg fater megoldja!!!!
-
ZoZoˇˇ
tag
Hello!!
Sony a77 vásárlását tervezem ,az érdekelne ,hogy unión belül tud e valaki valami normális web shopot ahol nem 340e a váz,és megbízható .Nem lenne hátrány ha Paypal fizetési lehetőség lenne.
Üdv Hz.https://www.facebook.com/horvathphotography524/
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2702 üzenetére
kölcsönbe volt nálam ilyen objektív, összességében sztem jó választás.
azt nem mondanám, hogy beretvaéles 300/5.6-on, illetve kicsit lerekeszelve sem hozza már a tele végén azt az élességet, amit mondjuk ~230-ig tud. de sokkal jobb mint az olcsóbb Sigma/Tamron 70-300-ak., élességre és színhiba tekitnetében is.
VC, azaz a stabi sajnos ki lett spórolva, sztem ez szégyen a Tamron részéről.
a fókusz "ultrahangos", nem villámgyors, de elég gyors, alapvetően halk, de azért nem Sony SSM szint, hogy házon belül maradjunk.
szóval 100-ért nemigen van jobb, nagyjából pariban van a sokkal drágább Sony 70-300 G SSM-mel.
amire én most kíváncsi vagyok, az a Sony SAM 55-300, persze ez nem full frame, de kisebb méretű, nagyobb átfogással és sok jót írnak mondanak az új SAM fókuszról. -
rosta11
tag
válasz rumos14 #2705 üzenetére
Ez egy jó hír, a sony 70-300 G nem túl meggyőző az áráért.
A beharangozott sony 55-300 érdekel engem is. Amióta kiváló minőséggel, de műanyag bajonettel, kompakt kidolgozásban és olcsón jönnek ki a sony üvegek, lehet tényleg érdemes várni rá. Például a sony 85/2.8-as üveget újonnan már 77 ezerért lehet kapni.
-
rosta11
tag
A sony 85/2.8 a tesztek alapján szuper képminőséget ad, 85 e Ft körüli az ára, használtan 50 eFt körül árulják.
Ha jól értem, a samyang egy új 80/1.4-t küld a piacra, a samyang 80 T/1.4-et. Lehet, hogy ez jobb lesz 1.4-en, mint a régi.
http://www.sonyalpharumors.com/samyang-announces-the-85mm-t1-4-lens-for-a-mount/Ott van még a Tamron 90/2.8 makró, ez is kiváló objektív portréra és makróra egyaránt. Újonnan dupla annyi, mint a Sony 85/2.8, de néha használtan is kapható jó áron.
-
tailor
őstag
válasz rosta11 #2710 üzenetére
Igen, az új Samyang hírét én is olvastam - ha jobb lesz a képe, akkor a 85/2.8 árán azért ez jobban "bejönne"...
Igazából valami fényerősebb telét szeretnék, de mivel erősen "hobbista" felhasználásra lesz, ezért inkább hajlok a Samyang felé. Ár/érték arányban elég jó, a kérdés csupán az, az AF mennyire hiányozna. (Bár az A65-tel a Helios 58/2-m játszi könnyedséggel fókuszálható-használható).Vajon itt a fórumon van valakinek ilyen Samyangja, amit egy közös összefutás esetén kipróbálhatnék?
[ Szerkesztve ]
-
pdave
aktív tag
válasz rosta11 #2710 üzenetére
Az új 85 1.4 kifejezetten videózásra lesz, optikailag valószínűleg nem lesz különbség.
Nekem van ilyenem, ha élőképes/fókusz píkinges vázad van, akkor nem olyan nehéz a használata - statikus dolog esetén. El kell dönteni, hogy fényerő + bokeh kell, vagy AFAmúgy 1.4-en is nagyon penge.
Tailor - ha budapesti vagy, akkor meg tudom mutatni valamikor
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2708 üzenetére
szerk: látom, más is megtalálta az 50k-s hirdetést.
Dávid: gyereket, MF-szal elkapni, mákod lehetett
te tudod, de azért Krisztián kedvéért leírom: a legnagyobb bajom ezzel a Samyang obival az h mivel a váz "nem tud róla" h obi van rajta, a stabilizátor nem funkcionál. állóképnél még nem is akkora baj, de a videó nagyon bemozdul, állvány kell.[ Szerkesztve ]
-
rosta11
tag
A képfaragó szólta le a nikkor üvegekhez képest a samyang 85-öt 1.4-en, meg a tesztek sem nagyon dicsérik teljesen nyitva. A képedet nézve viszont nagyon jó. Lehet, hogy javítanak az újabb változaton a samyangék.
Ez a piking dolog tényleg valami nagyon jó dolog, szerintem nemsokára a canikonokon is megjelenik... -
pdave
aktív tag
válasz rosta11 #2715 üzenetére
Anno mielőtt megvettem, sokat olvastam róla a neten, és több helyen is összevetették a Canon/Nikon megfelelőjével, és majdnem ugyanolyan jónak találták. Szóval kinek ez, kinek az
Amúgy én meg pont azt olvastam, hogy teljesen nyitva jó, de f5.6-tól már nem javul számottevően a felbontás, ellentétben a gyári obikkal. De mondjuk amennyit fotózok ezzel f2.8 felett..Majd feltöltök egy-két képet teljes méretben valahova.
Rumos: rajtuk szoktam gyakorolni, idomítva vannak
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
rumos14
nagyúr
válasz rosta11 #2715 üzenetére
nálam Dávid obija volt kölcsön, élességre nem lehet panasz, CA-zni hajlamos nyitott rekeszen, de főleg "bokeh CA", tehát az élességi tartományon kívüli részek lilulnak/zöldülnek be.
peaking tényleg nagy császárság lehet (A55-be igazán beletehetnék fw update formájában, de nem fogják), nem tudom, a Canikon féle optikai kereső+élőkép mellett megvalósítható-e,
[ Szerkesztve ]
-
priusz
aktív tag
Tamron 11-18-at használ valaki közületek Sonyn? Érdekelne a véleményetek.
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
tailor
őstag
válasz rumos14 #2717 üzenetére
CA ma már szoftveresen javítható, a stabi már inkább hiányozhat, de szerencsére van állványom, szóval már csak kipróbálnom kéne... (És úgy néz ki, pdave fórumtársét ki is fogom)
A peaking funkciónál én speciel gyakrabban használom a "belenagyítós" fókuszálást, kis mélységélességnél, valamint bizonys helyzetekben ez pontosabb. Videónál viszont baromi jó ez előbbi.
[ Szerkesztve ]
-
rosta11
tag
A Chip oldalán sony bajonettes objektíveket hasonlítanak össze.Ezen az oldalon a teléket láthatjuk, de a lap tetején ott vannak a nagylátó és egyéb objektívek összehasonlító linkjei is.:
http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Tele-Zoom-Objektive-f%C3%BCr-Sony--index/index/id/1073/
-
rosta11
tag
Az első a Felbontás, a második az Üvegminőség. A Sony 16-50 Felbontásban jobb, mint a Tamron, 100 %-os. Nem tudom, hogy az üvegminőség mit jelenthet.
A DSLR-ekről is van egy oldal, ami azért jó, mert mindegyik gép ki van tárgyalva a Testbericht link alatt. Ezek az 1000 Euró alatti gépek, ahol az A57 vezet.:
http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-DSLR-bis-1.000-Euro--index/index/id/968/
-
rumos14
nagyúr
-
Drótszamár
őstag
Sziasztok!
A sony SLT gépek hogy állnak az éjszakai hosszú záridős fotózással, és a zajjal?
A zárszerkezetük mit bír?
Fotó sorozatokat szoktam csinálni (timelapse), jelenleg egy Sony R1-et nyúzok (24mm f2.8). Éjszaka gondban van. Kb ISO-800-ig elfogadható a zaj. A kikapcsolhatatlan dark frame zajszűrés miatt viszont szaggatottak lesznek a videók a kimaradó 10/20/30s miatt.
Nektek mi a tapasztalatok?
Csillag vonulós / téli havas holdfényes / nyári messzi zivataros timelapse videó egyelőre a terv.
A tudás / marketing anyag alapján az A37 szimpatikus.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
rosta11
tag
válasz rumos14 #2727 üzenetére
Böngésztem egy kicsit a tesztet. a felbontásban egyértelműen jobb valamennyivel a sony 16-50.
Ha az"Alle details"-ra klikkelsz, akkor kijönnek a mért %-os eredmények lencsénként részletezve. Itt látszik, hogy a sony 16-50-nél az "AF teljesítmény maximális" oszlopokban semmi probléma, mind a széles, mind a közép és tele tartományban magas, 98, 87, 100 %-ot ad ki. Az "AF teljesítmény minimális"-sal van baj széles, közép és tele állásban. Amíg a tamron 17-50 98, 90, 92 %-ot mutat, addig a sony 16-50 20, 19, 42 %-ot mutat. Ami tényleg nagyon gyenge.Már csak az a kérdés, hogy ez a két AF mérési módszer mit is takar....
-
-
rosta11
tag
válasz freeapro #2731 üzenetére
Azt még értem, hogy az AF teljesítmény maximális mit jelenthet. Gondolom azt, hogy milyen gyorsasággal áll rá az objektív a beélesített tárgyra. Magyarul, hogy gyors-e, vagy sem. No és milyen pontosan. Az AF teljesítmény minimálist viszont én sem értem.
Másrészt a gyorsaság mellett fontos a hangja az objektívnek, főleg akkor, ha videóznak vele. A sony 16-50 pedig ilyen célból is készült.
-
tailor
őstag
válasz Drótszamár #2729 üzenetére
Szia!
Zaj tekintetében a Sony sajnos még mindig nincs az élvonalban - pedig tudásuk alapján bőven ott lehetnének... Sajnos nem foglalkoztam még time-lapse fotózással, így nem tudom, mik a követelmények - RAW-ban fotózol egyáltalán ilyenkor? A hosszú záridős zajszűrés A65-tól már tuti kikapcsolható.
A zárszerkezet élettartamára is csak A65-től fölfelé szolgálnak adattal: az A65 100.000-re van hitelesítve, a 77 150.000-re, ha emlékeim nem csalnak. Ezalatt passz.
Én a helyedben az A37-et gyorsan elvetném... Éjszakai képekhez, jó magas ISO-hoz az A57-et ajánlom, ha van rá keret. Hosszútávon is biztosan jobban jársz vele. -
Drótszamár
őstag
Szia!
Értem. Igazából éjszaka nem pörög olyan veszettül az expó szám. Lehet túlparázom a zárcserét.
Lehet egyébkén tudni mennyibe kerül nagyjából egy ilyen művelet? Nikon belépőknél 20-30 eFt. Az még emészthető kategória .A leírások alapján a kijelző és a gyorsabb sorozat a lényeges különbség az A37 és az A57 között. A különbözetet inkább jobb / fényerősebb obira költeném.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
nandris
aktív tag
Sziasztok.
Valaki tudna véleményt erröl a felállásról, de bármilyen segítséget elfogadok. Az objektívekhez nem értek, esetleg másfajta is szóba jöhet. -
rumos14
nagyúr
az érzékelő tök ua. az A37-ben és az A57-ben, tehát éjszakai képekben sem lesz különbség.
a lényegi különbség a 2 gép között a nyilvánvaló méretbeli eltérések mellett: 50p vs. 50i videó, normális kijelző vs. 6 éve még elfogadható volt kijelző, puffer mérete, digitális vízszintező.ill. úgy tudom, A65-nél sincs megadva elvárt zár élettartam.
-
pdave
aktív tag
válasz nandris #2735 üzenetére
Mik az elvárásaid a géppel kapcsolatban, mire van szükséged? Nem zavar a kisfelbontású hátsó kijelző? Videó mennyire fontos? A váz mérete, fogása, milyen legyen? stb...
Pár dolgot írhatnál, hogy tudjunk segíteni
Amúgy azok az objektívek kezdetnek tökéletesek, kiegészítve egy 35 1.8-al vagy egy 50 1.8-al (amennyiben most kezded a fotózást, és még nem alakult ki benned, hogy miket is szeretsz igazán fotózni).
https://www.facebook.com/pasztordavidphotos
-
rumos14
nagyúr
-
-
rumos14
nagyúr
válasz Mandarinn #2748 üzenetére
az A77/65-tel vezette be a Sony a digitális stabilizálást, előtte a szenzor mozgott folyamatosan, videó közben.
ennek hátránya:
1. kevésbé hatékony
2. túlmelegszik a szenzor, külső hőmérséklettől függően 5-9 perc folyamatos felvételt követőensok júzer, website panaszkodott erre, ezért a Sony a 2011. őszi és azt követő modelleknél áttért a digitális stabilizálásra, amelynek lényege az, hogy croppol, és a kisebb tényleges méretet "úsztatja" a szenzor teljes felületén. tapasztalatom szerint lényegesen hatékonyabb mint a korábbi megoldás, és nincs túlmelegedés sem. cserébe rontja (csökkenti) a látószöget, kb. 1,2x értéken.
-
donpe
aktív tag
Sziasztok!
Sony A200-hoz keresnék valami budget halszemet. Tudtok valamit ajánlani. Elsősorban használt érdekel, jöhet ebay is. Mi az ajánlott első halszemnek?