-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulku
veterán
Sajnos a fele e mountos, illetve van egy-két olyan üveg, ami köldökvakarós; a 16-os harmatgyenge, az f4-es nagylátó zúm szerintem még nem kapható, a sigma pedig szerintem a 2,8-al lőtt mellé kissé...bár ez lehet csak az én rigolyám.
A szerencse, hogy a kitzúm baromi jó, van végre egy igazi fényerős fix a mi megfizethető, illetve egy aranyárú kultobi, ami valóban profi.A tele zúmokról nem írnék...szerintem egyszerűen a nex rendszer lényegét teszik tönkre (pláne egy adapterezett e mountos telével), bár én ezt a nex 5n-re vonatkoztatom, amennyiben egy normális méretnövekedés (igen, nem írtam el...) várható, ami segít a kezelésben, fogásban, akkor lehet, hogy ezen rigolyám tárgytalanná válik...
Nex6 erre enged következtetni...jó az irány váz ügyileg...
Más:
Tegnap próbálgattam a nex7-et...hát nagyon jó a kezelhetősége, bezony az a két tárcsa nagyon kell rá...
Jó az evf is, szinte minden kézre áll, azok a burkolathoz idomuló gombok kissé pregnánsabbak lehetnének tapintásilag (bizony keresgélni kell ujjal, mert egy síkban vannak a vázzal) de ez már szőrszálhasogatás... -
fattyu
veterán
Ne nekem a méretet...
apcstől full frameig analógban tükrőstől távmérősig meg középformátum TLRig használok mindenfélét. Nem vagyok méretérzékeny.
Az a lista amit linkeltél tele van még nem is kapható obikkal... Saját szemszögből nézem lásd a fenti felsorolást Csak fix üvegek és csak JÓ minőségűek érdekelnek. Mesélj már mi van/volt ami megfelelt ennek a 24en meg az 50es kívül ( és az se egy nagy kábulat csak a nex rendszeren már az is megváltás ) Ugye nem akarod azt mondani hogy a 16os az jó? Zoomot meg már nem fogtam két éve lassan.
Nem a fényerős üvegekből van hiány hanem a az elfogadhatú képűekből.
Két évesen a m43ra azért már volt 12/2.5 20/1.7 25/1.4. Ne érts félre nem védem azt sem. Nem kéne. Apsc alatti szenzort én nem akarok. De ettől még a sony kifejezetten nem szimpi módon építi ( 4esmetró ) a rendszert.
Figy. fáradt voltam tegnap. Nem kötekszem. Ha szereted és örömed leled a fotózásban vele akkor számít más? Nem, és én is örülök.
De tartom hogy ha ekkora váz kell akkor canikontax inkább. Számomra a sonynak csak hátrányai vannak.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
sebgutkopf
őstag
A 10-18 a héten elérhetővé válik tehát van. Itthon is elérhető lesz, most nincs árvíz. Illetve megint megfeledkeztél a 35-ösről.
A létező fix sor így néz ki csak sony sajátból:
16/2,8
24/1,8
30/3,5 macro
35/1,8
50/1,8zoom-ban pedig:
10-18
16-50
18-55
18-200
55-210Számomra is meglepő, hogy leírva mennyi van.
A fixeknél persze az érdeklődésből a 16 és 30-as kirakható, mert nem elég jók. Zoomból pedig még nincs fényerős, de a gyujtótáv le van fedni. A sigma a 2,8-as fényerővel fix létére nálam is partvonalon kívülre helyezte magát. Illetve nem mellékes, hogy a 35 és 50-es fixek, illetve az összes zoom optikai stabival rendelkeznek.
Hozzáteszem a 10-18 a nagylátó szeretőknek igencsak vonzó obi. Ennek megfelelő obi nincs más milc rendszeren. Vagy nem elég nagylátóról indulnak, vagy az egyetlen pana 7-14 árával messze a 10-18 fölé licitál. Nem tudom milyen a képe az fog dönteni a sikeréről.Más: hosszú hétvégén nyomtam egy jó kis modellfotózást. Az 50-es nagyon jól domborított, néha nagyobb látószög is kellett és belegondoltam, hogy a 18-55 helyett milyen jó lett volna olyankor 35-ös. Rákívántam. Lehet mégis egy olyannak lepem meg magam majd a névnapomra?
-
sebgutkopf
őstag
Az előző posztom felsorolása alapján talán az a legnagyobb hiba, hogy egyes fix obiknak a képminősége nem kielégítő, mondhatni annyi az egyetlen erényük, hogy van. Ezt nyilván a 16 és 30-asokra értem, na jó a 16-os kicsi is.
A nex nem egy profi rendszer, kérdés mikor jön rá, vagy rájött-e már a sony, hogy ha akar magának jövőt, akkor a profi szintet is ide kell behúznia és nem az slt-be. Szerintem több értelme lenne, ha az A mount obik frissítése helyett az e-mountra feküdne rá teljes gőzzel, vagy a full frame milc-re.De hát ez van mindenki a saját szemszögéből őt érdeklő szegmenst nyomná a fejlesztésben.
-
neevous
tag
válasz sebgutkopf #1403 üzenetére
Azért nem olyan rossz az a Sigma. [link]
Valszeg ha NEX-em lenne, lenne egy ilyenem, főleg ennyiért. A 24-es árából meg vennék egy X100-at.
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1403 üzenetére
"Illetve megint megfeledkeztél a 35-ösről. "
Én nem csak a linkben nem szerepelt...
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1409 üzenetére
Aha értem ez az e mountos nex obi (ez zavarhatta gyagya agyam)...persze decemberre előrendelhető...tehát még épp nincs...de igazad van, egy újabb érv a nex rendszer mellett...
-
konyi79
addikt
2010-ben jelentette be a sony az első nexet, most 2012 van és komolyan veszi nindenki aki otthon van a digitális gépek között. Ha nézzük mit csinált eddig a sony, a vázakat a piac igényeihez igazította.
Lassú volt az nex5? lett 5n, majd még javítottak rajta.
A 7-et egyértelműen minden konkurens és előd hibáit javítva és előnyeit összegyúrva próbálták összehozni, mindenben próbálja a legjobbat hozni, egyedül talán a nem szigetelt vázat lehetne felhozni neki.
A 7 sikerét látva, meg az igényt kicsit olcsóbb szegmensbe is hozzanak annak értékeiből most itt a nex6.
Az pedig, felismerve mekkora lehetőség van egy tükör nélküli aps-c érzékelős képrögzítő eszközben videó terén, kihozták belőle a maximumot (videó közben rekesz, iso állítás stb), csak a fejemet tudom a tervezők (vagy marketingesek) előtt meghajtani.
Vázból érzik lefednek eleget, most pont a hiányzó obikkal kezdik. Durva nagylátó, ekv. 50 körüli fix, minőségi alapzoom. Lehet van még ok, de nem sokáig lehet belekötni a rendszerbe. Az oly fel/bevásárlása pedig tovább erősíti, rövid időn belül komoly alternatívája lesz egy nex még a középkategóriás tükrösöknek is, nem csak hobby szinten, és nem csak a vázak miatt.
Nem kell itt aggódni, jön az obikánaán. Nem ok nélkül toltak pénzt az olyba.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1411 üzenetére
Az oly-ba elsősorban az endoszkóp biznisz miatt toltak pénzt. Bónuszként pedig elérték, hogy mostantól az oly is beállít a sony szenzort használók táborába (a vacak pana szenzorok helyett végre a legjobb szenzorok kerülnek az mft gépekbe), így az oly is bőven profitált, a sony-nak meg extra bevétel. Üzletileg jó volt nekik.
Obi fejlesztésben és tervezésben tanulhatna a sony az ZD obik legendájából, de ennek nem látom a mikéntjét hogyan valósulhatna meg a való életben. Akár bérmunkába is kiadhatnák az oly-nak, hogy tervezzen és gyártson nex-re obikat, de ilyen szerintem sajnos nem lesz.
Egyre jobban kívánom a 35-öst. Első nem baromi drága e-mount sony obi, amiben valami fejlettebb lencse technikai van. Azt várnám, hogy az 50-est is körbe rajzolja.
Remélem nem húzzák jövő őszig az új G bejelentését se. -
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #1412 üzenetére
Én valahol azt olvastam egy-két hete, a sony az oly tapasztalatából valamilyen formában hasznot akar húzni obi készítésben, az orvosi eszközök mellett. Persze lehet kacsa, de az is lehet mennek a sony mérnökei gyárlátogatásra.
Ez ed tag a 35-ben tehet jót a ca terén meg javíthat az élességen is, de ha az 55-210-ből indulok ki a háttér mosása nem szép, és néhány tesztelő miatt a benne lévő 2 ed tag miatt. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1413 üzenetére
A 35-ösben még aszférikus lencse is van az ED-k mellett. A kevés croma egyébként sokat számít. Ha hiányzik a képről, akkor az egész kép kontrasztosabb, élesebb hatású, az élek pontosabbak és eleve a színreprodukció is jobb, teltebbek élettel teltebbek a színek. Amit eddig japán képet láttam a 35-östől nekem nem tűnt problémának a háttérmosás. Persze a való élet dönti el, de egy fix obinál könnyebb kellemesebb bokeh-t elérni mint egy zoom-nál.
Felőlem a sony obis bandát egy az egyben utcára is tehetnék, ha cserébe az Oly gyártaná a nex obikat is.
A tanulás lehetőségének a valószínűségét tippelni se merem. Valaki tovább gondolta a tulajdonszerzés lehetséges további hatásait, leírta, majd az sony rumor oldalra is kikerült. Nem lehet tudni van-e valóság alapja, vagy csak egy leírt álom. -
ggf8600gts
tag
válasz konyi79 #1389 üzenetére
Köszönöm a tartalmas információkat. Elolvastam az anyagot. Megnéztem és megvizsgáltam egy-egy árban megfelelő DSLR-t, SLT-T...
Végül egy kifutó szériás, késletkisöpréses akciós NEX-5N mellett döntöttem.
Ami motivált a döntésemben: Kompaktabb, ami túrázásnál és cipelésnél nem utolsó...
Jó videós képességek, a leírások szerint.
Az objekítveket is tanulmányozom, a jövőbeni bővítéshez.
Köszönöm szépen a segítséget.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ggf8600gts #1416 üzenetére
Jó döntés. Amit meg azóta tudunk, hogy az 5r-ben lévő szenzor képminősége és érzékenysége nem változott az 5n-hez képest. A pd-af persze ott van benne, de annak sebessége még ki tudja milyen, de fog az még gyorsulni. Az elkészült képekben és videókban viszont nem tud többet az újdonság sem.
-
konyi79
addikt
válasz ggf8600gts #1416 üzenetére
Örülök végigolvastad, sokan nem veszik a fáradtságot valóban utánajárjanak mire költik a pénzüket, csak vesznek valamit majd szidják miért nem jó nekik.
Remek kis gép az 5n én nagyon szeretem, meglátod majd kiváló képeket készít. Bizony, én is voltam már egész napos 30km-es túrán, és észre se vettem húzná a nyakam.
Remélem sok örömöd leled benne.Objektívre sebivel itt a fórumon sebgutkopf kollegával az 50f18-ra esküszünk
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
A DxOMark megmérte mit tud az 5r szenzora. Kicsit tudott még javulni úgy tűnik az 5n-hez képest, igaz keveset.
-
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #1422 üzenetére
Ehhez mit szólsz sebgutkopf? Ki kellene próbálni az 50f18-at nem? Most rendelek ettől a fazontól, nem tudom bele rakjam-e? Az a baj pont most szereztem m42 harmonika kihuzatot, a heliossal játszani...
...vagyis nem is jó, a nexen ezzel nem menne a rekesz, az meg kikapcsoláskor becsukja teljesen. A korábban linkelt meg rövid magában.
[ Szerkesztve ]
-
Drótszamár
őstag
Üdv!
Nagyjából végig olvastam a topicot.
Elég sokan savazták a 16mm-es fixet, hogy fos a képe. Ez leméretezve mennyire gáz?Éjszakai (csillag vonulós / holdfényes) timelapse videókhoz keresek gépet, és mind a 2.8-as fényerő, mind a 24mm jól jönne.
Most egy Sony R1-et nyúzok (24mm + f2.8), ennek gyönyörű a képe, de van benne néhány buta szoftveres korlát. Vagy magas az iso, vagy hosszú a záridő. A kettő együtt nem megy. (ISO 3200 + 30s + f2.8 kéne nekem)
Ráadásul a dark frame zajcsökkentés kikapcsolhatatlan, így darabos lesz a kész videó a kieső kockák miatt.A Sony R1 mellé néztem ki egy Nex 5N-t. Ha már veszek gépet, akkor könnyen hordozhatót akarok, így a DSLR-ek kilőve. (most adtam el egy Pentax K200D-t)
Tehát ha a 16-as fix képét (f2.8 ) összenyomom 1920*1080-ra akkor mennyire fogyasztható a kép? Rekeszelni nem tudom majd, mert kell a fényerő éjszaka.
Ja és még valami. Mit bír a Nex 5N zárja? A sony r1-be egy év alatt 200.000-et tettem bele, de bírja még.
A sony R1 kb 4 órát megy egy aksival, függetlenül a készült képek számától. Az 5N mennyit megy kb? Papíron mindkét gép kb 500 képet tud csinálni.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
fattyu
veterán
válasz Drótszamár #1424 üzenetére
2.8 on a trágyánál is trágyább. Ennél kitobik dolgoznak szebben.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tulku
veterán
válasz Drótszamár #1424 üzenetére
Vegyél rá manuál fix-et (bár nem tudom 2,8-as 16-os van-e egyáltalán jó minőségben megfizethető áron) állványra jó az is (fókuszt könnyen beállítod 1x) azzal jobb lehet...
Sajnos Fattyu szaktárs által linkelt adatokat csak megerősíteni tudom...ráadásul videón annyira mos a szerencsétlen, hogy nézhetetlen... -
konyi79
addikt
válasz Drótszamár #1424 üzenetére
A 16-ról nem próbállak lebeszélni, de én is inkább megvárom milyen lesz a selp16-50 vagy a G-zoom, addig beérem a 18 kezdővel. Manual alternatíva jó lenne neked, úgyis teljes kézi beállítással nyomod majd, a baj az nincs ilyen lencse, főképp ami megéri.
Én hosszú expós éjszakait próbáltam már, a fényerőtől ne félj, az 5n bőven behozza iso-ban minőségromlás nélkül, főleg ha leméretezed 1080p-re, egész biztos még a 3200 is vállalható, talán 6400 is. Én konkrétan f8-on nyomtam szép éles legyen. Az akku nekem kb két órát bírt éjszaka folyamatos 2.5 perces expókkal, ha jól emlékszem iso 400-on. Hotpixel szűrést kikapcsolva viszont jól látszik 10-15 piros pötty az összefűzött 40 képen.
A zár mit bír, még nem hiszem van róla hiteles adat, ahhoz nagyon fiatal gép. Egy biztos, 7296-ot kibír... -
konyi79
addikt
Ha-ha! méghogy nincs nexekre üveg!
-
fattyu
veterán
24mm alatt elkezdenek nagyon nagyon drágulni a dolgok.
és mivel az manuál üvegek 95% lejka kockára készült az áhított 16mm az NAGYON széles és extrém. Nem is nagyon létezett, ha meg mégis akkor is fisheye lesz. nincs olcsó alternatíva.Meg kell várnia az uj kitobit mit mutat. A fix 16osnál tuti jobb lesz. Annál egy szódásüveg talpa jobb.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tulku
veterán
Igen én is azt sejtettem, hogy manuálok között ritka a jó 16-os...
Ha a zúm palacsintára gondolsz, az eddig látottak roppant elkeserítőek számomra...ne legyen igazam, de semmivel nem jobb mint a 16-os...
Talán a sebi által várva várt G-s zúm...de az meg gondolom brill árban lesz...
-
Drótszamár
őstag
válasz Drótszamár #1424 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Még alszok rá egyet, de azt hiszem teszek egy próbát a palacsintával. Ha nem tetszik majd a végeredmény, akkor eladom. Úgy is használtat akarok venni, így talán nem annyira bukó.
Sajnos nincs nagy választék a fényerős nagylátókból. Az általam megfizethetőkből meg pláne.
A Samyang 8mm F2.8 ára is túl van a fájdalomküszöbön.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
csakb
őstag
válasz Drótszamár #1432 üzenetére
A legjobb talán a Samyang 2.8/14-es lenne, de az még a halszemnél is drágább egy kicsit. Tegyél egy próbát a 16-ossal, csillagos égnél, pláne time-lapse-hoz talán nem annyira kruciális, hogy igen gyenge a széleken. Szerintem jó lesz. Mindenesetre nincs más választásod.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1423 üzenetére
Bizony, ezen a közgyűrű soron nincs elektromos jelátvitel, így az 50/1,8-al nem jó, 1,8-on makrózni nem poén, de élesre se tudnál állítani. Ez csak manuális obikkal használható. De legalább nem drága.
Mondjuk a makró az a téma, ahol nem kell félni a manuális állítgatástól. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1435 üzenetére
Tény és való, hogy kint f5,6-on elfogadható videót adott...persze meg sem közelítette a kitzúmot...
Viszont neki nyitott rekeszen kellene, ami nem jó előjel
-
sebgutkopf
őstag
Nyitva persze, hogy nem a világ. Ezért is írtam, hogy én tuti F4-en próbálnám, mert az a rekeszelés már drámaian javítja a képminőséget és 1 FÉ-t iso-ban simán tud még a szenzor kompenzálni a rekeszelésért cserébe. 5,6-ot már elég szűk.
De ne feledd ő fotót csinálna 16Mp-en és azt a képet méretezné le full hd-ra, tehát nem 100%-os nézetben pixel peepel, hanem komoly leméretezés történik. Ott pedig F4-en simán megfelelhet neki a pancake. Talán még teljesen nyitva is. A szélek olyan méretben nem vészesek csak a sarok. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1437 üzenetére
Persze de éjszaka...ott nem mindegy hogy 2,8 vagy 4 (vagy lehet hogy mindegy így is úgy is iso32414523112-tal kell csinálni...
-
sebgutkopf
őstag
Nem tudom milyen iso-val dolgoznak ilyen esetben. Ha iso 3200 helyett kéne a rekeszelés miatt 6400-at választani, akkor valóban nagyon nem mindegy, de ha alacsonyabb érzékenységi régió is elegendő, akkor szerintem nem gond. Az a baj, hogy ilyet még nem fotóztam, így maximum tippelni tudok.
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1439 üzenetére
Szerintem hosszú záridőnél már gyakran az sem mindegy hogy iso 100 vagy iso 400 (ne adj Isten 800-1600) de lehet hogy rosszul tudom...Madgie ír mindig hosszú expós zajról....ő ebben a szakértő...
-
madgie
titán
Gépfüggő, de alapvetően sokszor 1 Fé is rengeteget számít. Gondoljátok el, nem mindegy, hogy fél percet, vagy egy percet exponálsz (de egy fényérték van 15 perc és 30 között is, ha már hosszúexpó). ezért ér aranyat az olyan fényerős objektív, ami nem kómázza szét magát nyitva (az én 16/2.8-am még 5.6-nál is elég tré volt ebben a tekintetben)
-
csakb
őstag
Itt egy nyúlfarknyi time-lapse csillagos égről NEX-5 + 2.8/16-tal, ISO 3200-on, 40 sec expókkal. [link]
720p-n nem annyira tragikus ilyen témára, szerintem full HD-ben is elmenne. A színek lehetnének jobbak is, de ez csak utómunka kérdése.
-
csakb
őstag
Szomorú, hogy ennél is nagy a gyártási szórás. Mondjuk ezt az állítást nem egy kételemű mintára kellene alapoznom.
Csillagoknál szerintem még jó is, ha nem hiperéles a leképezés, egynél több pixelen jobban kijönnek a színek. De persze az sem jó, ha a kép összes széle színes üstökösökkel van tele.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Úgy tűnik a sejtés beigazolódik és a 35/1,8 az első teszt szerint is kiváló darab:
35/1,8 test -
fattyu
veterán
válasz sebgutkopf #1447 üzenetére
lehet nem ugyanazt nézzük.
de ööö
se felbontás, meg milyen botrány kék/vörös szellemkép van az OOF területeken? És nem pixel peepelek, már a bélyegképen látod...
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
sebgutkopf
őstag
Exifet nézted? 1/60 sec-nél jobbra balra ingázó virágról (a képstabi a téma mozgásán nem segít) out of camera jpg. Ezen a képen ilyen beállításokkal csoda, ha éles képpont van.
A minta képek pedig akkor lesznek igaziak, amikor normális záridővel készülnek és én nézhetem raw-ból. Ezek nem tudom mit mókoltak vele.
Egyelőre a mért értékes tábláknak és a szövegnek jobban hiszek. A többi teszt meg majd vagy ráerősít, vagy rácáfol.[ Szerkesztve ]