-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
Jártam ma az MM-ben, még egyszer megnéztem az 5r-t.
Bizony korábbi észrevételem a két tárcsa így elba..t még áll, és látom nem én szeretném egyedül az üresen pörgő középsőre tenni az expo korrekciót.
A másik a műanyag ház. Elsőre nem akartam sznobkodni, meg akkor fehéret fogdostam (brrr), és nem tetszett. Most viszont feketét, és az érzés nem változott. Nyílván nem színfüggő érzés... Nem azt mondom rossz az 5r műanyagját fogni, de az 5n jobb fémvázzal. Szóval így 210k-ért nem kellene. Nyilván így is akarják skálázni az új közéékelt modell miatt a palettát. A tárcsára nagyon kíváncsi leszek, mert így lényegében darabra megegyezik a 6-on, ott rátettek-e valamit. Ha igen, egyértelmű az oka az 5r-re miért nem.A lényeg nagyon várjuk a nex6 tesztet, hajrá Parci
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A tesztből legalábbis ezt olvastam ki, de korábban valami ilyesmit már olvastam angolul, de még csöndben voltam, mert gondoltam hátha csak az angolommal van a baj.
Azért ha tesztelitek nézzetek rá erre. Ki tudja hátha van valami eldugott beállítás, amivel felül lehet kerekedni ezen az anomálián.
Az is fura, hogy azt írták mintha a pd af nem lett volna aktív. -
sebgutkopf
őstag
Micsoda hírekkel kecsegtetnek minket a jövőre nézve!
Úgy néz ki jövőre kapni fogunk nex-re egy 85/1,8-as obit. Ez egész meglepő lépés. Mondhatni a 85 már elég messze van a 35-östől, hogy egy jó páros legyen.
Mi lesz így az 50/1,8-akkal? -
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1554 üzenetére
vajon mekkora lesz az az üveg? és miért megint egy fx obit csinálnak meg nex-re? miért nem 60/2? ettől függetlenül igen, jó cucc lehet, ha megoldják ügyesen. amit nem szoktak.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
vajon mekkora lesz az az üveg?
Ez a 100 dolláros kérdés.
A másik meg, hogy milyen lesz a képminősége?A 85mm az elég közel van az ekv 135-höz, tehát nem tűnik vészesnek. Tippre azt mondanám, hogy azért 85, mert az emberek ezt szokták meg, ezt akarják látni, míg egy 60-70-estől lehet idegenkednének.
Mostanában nagyon arról megy a bizonygatás, hogy új roadmap jön és valóban sok obi már az év első felében. Erre kíváncsi vagyok. Csak nehogy aztán elkeljen kezdenem féltenem a pénztárcámat.
Legfeljebb egy ideig tapogatóznék a "bőség zavarában". Félretéve a cinizmust. Azt már észrevettem, hogy túl sok obival nem tudok igazán mit kezdeni, nem használom ki őket. Van 2 kedvenc és azokat használom igazán sokat. Sokszor már egy 3. obit is csak utaztattam az elmúlt években, amikor meg 4 obim volt, akkor még több volt a holt teher.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1556 üzenetére
nekem cserélhető obis rendszernél egy fasza zoom kell (ekv. 28-300 kompakt méretben és jó képminőséggel, vagy 24-120 ugyanilyen paraméterekkel, és jobb fényerővel. 28-200 is jó.), és mondjuk egy normál fényerős fix (ekv. 35-50 mm). meg valami kompakt nagylátó (legjobb egy ekv. 20 mm volna). ebből a nex-nél megvan a normál, kis jóindulattal.
de amúgy engem egyre kevésbé érdekel ez az egész, tényleg egyetlen jó kompaktra várok, aztán azzal sokáig elleszek.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
Egy 85/1,8 nem lenne rossz NEX-re, ez már beleesik az általam kedvelt porté tartományba.
Elvileg simán kihozható nagyságrendileg akkorára mint az mZD 75/1,8
Gyakorlatban viszont ez valahol ott fog megbukni, hogy itt az obiba építik a stabit, ami általában kicsit megdobja mind a méretet, mind a súlyt.Biztos igényes cucc lesz, aki ilyen szinten akar portrézni annak nem lesz ez nagy. Kérdés inkább a váz oldalról merül fel. A NEX-ek közül jelenleg a legnagyobb váznak is baromira alacsony a markolata. Amíg az össztömeg egy bizonyos szint alatt marad addig ez nem igazán okoz gondot, egy bizonyos súly felett viszont már kifejezetten kényelmetlen tud lenni. Hogy súlyban hol a határ az jó kérdés, de egy 85/1,8 már vélhetően a kevésbé komfortos zónába fog esni.
Az mFT vonalon ilyen szempontból lényegesen jobb a helyzet, mindenki eldöntheti a saját igényeihez mi passzol leginkább, hisz a foghatatlan pici szappantartótól a brutál markolattal ellátott GH3-ig van mindenféle váz a kínálatban.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
az utóbbi megoldható lenne egy gyári kételemes markolattal mondjuk a nex-6-hoz. de amúgy ja. közben én egyre jobban megszeretem a ricoh gxr-t, most már tényleg az zavar, hogy nem világos, hogy lesz-e egyáltalán folytatása a rendszernek. meg hogy nem a 24-85-ben használt, aa-szűrő nélküli (!) 16 mp-es sony lapka van a két fix modulban (28, 50 mm). és hogy nem fényerősebbek a fixek és a 24-85 zoom. és hogy a kompakt moduloknál is van ma már jóval jobb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
Nálam a 24-120 illetve egy fényerős fix lenne a 2 obis szettem. A fix-nél, hogy melyik gyujtótáv lehet a végső megoldás azt nem tudom. Ha azt nézzük ezzel az 50-essel elég jól kijövök. Tudok vele portrézni (jobban mint egy 35-össel lehetne), de azért annyira nem szűk. Ezt viszont csak akkor tudnám eldönteni, ha kipróbálhatnám a 35-öst és a majdani 85-öst. Aztán lehet akkor is az 50-es maradna
Egy F4-es 24-120 ekv szuper lenne. Nekem a 24mm ekv-től nagyobb látószög se kell. Ritkán használnám ki, annak idején a 9-18-at viszonylag keveset használtam a többi obihoz képest. Akkor persze fix 9-en
Előfordul olyan, hogy az ember egy hobbijától elfordul. Később pedig vagy visszatér a lelkesedés, vagy megmarad a másik dolognál. Mindent egyszerre egyébként se lehet. Nálam idén abszolút a bringázás dominált, jó sokat jártam a hegyeket, ahová úgyse viszek fényképező gépet, mert úgyse állnék meg fotózni, azzal megtörni a lendületet.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1562 üzenetére
nem egészen. azért vagyok szomorú, mert nem a lehető legjobb képminőségre mentek a modulok létrehozásakor. tudom, most magamat cáfolom, aki azt mondja, hogy egy ideje már minden képminőség bőven elég jó. igen, az. de a 24-85-ben használt, aa-szűrő nélkül 16 mp-es sony lapka ijesztően, durván jó. viszont szar rajta az optika, és mivel ezek együtt vannak fixen, szívás. ugyanígy, a két 12 mp-es aps-c modul optikája pazar, de jobb lenne mögöttük ez az újabb szenzor. a fényerőt leszarom, de azért az is kihagyott ziccer. mindez csak azért ennyire kardinális, mert a rendszer elemei drágák. drágán pedig az ember elvárja, hogy jó legyen, hogy ne legyen lényegesen jobb vétel máshol.
de...
kezelhetőségre, és apró részleteiben agyonver (durván) mindent, ami eddig volt nekem. magyarán, használni egészen remek. ellentétben a megfoghatatlan, plasztik, mikronnyi gombos, tucat mirrorless szarokkal, amik eddig nálam jártak.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
Lehet, hogy a "szar" optika miatt hagyták el az AA szűrőt? Obiba épített aa.
Mindegyik (életképes) rendszernek vannak jó tulajdonságai, amik ellenére vannak kevésbé átgondolt dolgok is.
Nekem akkor tetszene a gxr igazán, ha a szenzor is moduláris lenne és nem nőtt volna egybe az obival. Akkor lenne egy váz, amit az ember megtarthatna sokáig veszi a neki kellő obikat és olyan szenzort bele, amire pénze van. Ha pedig a vázat, vagy szenzort kevésnek érzi, akkor azt fejleszti a többi meg maradhat.Hozzáteszem valaki azt is kitalálhatná már, hogy amikor benyomja az ember a bajonett kioldót, akkor a szenzort valami lamella, vagy akármi elzárná a külvilágtól és csak akkor engedi szabadra a szenzort, amikor egy obi bekattan a megfelelő állásba. Akkor ez az állandó por parán könnyebb lenne túllépni.
Néhányszor már felbosszantott, hogy fotózásnál nem láttam a port, nem tudtam róla, hogy van a szenzoron, de videónál már megjelent a képen, mert napfényben szűkebb rekesszel videóztam fix záridővel és csak ott vált láthatóvá a pötty.
-
konrad
aktív tag
válasz sebgutkopf #1564 üzenetére
Egyébként szenzortisztításra milyen eszközt javasoltok?
Búcsúbeszéd a villanyszerelők főnökének temetéséről: - Jó vezető voltál, mindig nagy volt körülötted a feszültség. De most, hogy kiverted a biztosítékot, földelünk.
-
sebgutkopf
őstag
Sokan a lenspen sensorklear-re esküsznek. Eddig olyan sűrűn nem volt gondom, hogy rászántam volna a pénzt. A föl felé néző aknával pumpás befújás a másik verzió. Pumpa hiánya esetén távolabbról óvatosan porspray is megteszi, de azzal tényleg óvatosnak kell lenni, kevésbé ajánlott.
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1566 üzenetére
Asztalos haverom 12 báros kompresszora...az kitisztít mindent
-
szpevak
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy vadonatúj NEX-5N 1 év garanciával 140 000 forintért. Érdekel valakit?
szpevak
-
szpevak
csendes tag
Bocsánat, 150 000.
-
sebgutkopf
őstag
Megvan a 35/1,8 itthoni ára.
Nagy meglepetést nem okozott a hivatalos usd ár alapján nagyjából ezt dobta ki a számológép. Nem egy olcsóság. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1571 üzenetére
nex6-ra ráragasztod oszt csókolom....
stabis, fényerős cucc...képminőségről valami hír? -
sebgutkopf
őstag
Eddig semmi pontos infó. Az előzetes képek alapján már kapott hideget és meleget is.
Szerintem én a nex6 lépcsőt kihagyom. Rá tud ragadni az 5n-re is.Igazából nem tudom, hogy mennyire tetszene a látószöge és, hogyan tudnám használni, viszont ki szeretném próbálni mindenképpen. Jobban érdekel mint egy vázcsere. A legjobban arra vagyok kíváncsi, hogy az 50-es ellenében melyikkel készítenék több képet, melyiket tudom jobban használni. Erre más nem adhat választ.
Az 50-es számomra teljesen kellemes meglepetés volt, hogy mennyire jól és sok mindenre tudom használni. Múlt pénteken pl azzal lőttem végig a céges karácsonyi bulit. Előtte mindössze 2 képet csináltam a zoomal nagylátón, hogy legyen kép a helyszínről, de utána az 50-essel tök jó partyfotókat toltam. Hátramenni is tudtam annyit, hogy beleférjen ami kellett, de ezt már máshol és máskor is tapasztaltam. A 35-östől egy kicsit még általánosabb használhatóságra számítok, de portréra már kevésbé poén mint az 50-es. Meg az az igazság, hogy nálam az 50 lényegében kiváltotta a zoom obi tele végállását.
Szóval ki akarom próbálni, aztán ha majd egyszer jön a G zúúm, akkor a kevésbé használt fixet talán eladom.
-
konyi79
addikt
A 35 fixről tényleg elég vegyeseket hallani, nagyon kíváncsi leszek. Ennyiből remélem ki tudtak hozni egy legalább 50f18 minőséget, és nem az alapján áraztak mennyire népszerű lencse volt az. Ha jó lenne meggondolnám én is, bár akkor megint nagyobb táskát kellene vennem.
Ez nekem jobban fáj. adhatnának fix 10-est fele ennyiért. Ami érdekes lehet jön még egy a jelenleginél hosszabb tele. Akkor pedig repül az 55-210. -
sebgutkopf
őstag
Ha azt nézzük, hogy a 10-18 melyik ligában focizik, akkor elfér benne a stabi, szerintem nem attól kerül ennyibe, inkább a látószög, az F4-es fényerő és az ED lencsék miatt (ilyen látószögön a 2,8-as fényerő az a 600k-s árkategória lenne nem 260). Látószögben ennek a vetélytársa mondjuk a pana 7-14. Ahhoz képest ezt kis túlzással gombokért árulják.
Kéne erről is valami értelmes teszt, mert ha használható darab, akkor ez az obi önmagában egy nyomós érv lehet a nagylátó szeretői szemében a nex rendszer mellett.[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1576 üzenetére
7-14-hez ne hasonlítsuk...bár ezt nem ismerem, de van egy olyan megérzésem, hogy nincsenek egy súlycsoportban (persze ha csak a gyutáv miatt írtad...) inkább a kis oly (9-18) neki a "partnere"...ami ugye alacsonyabb árkategória is...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #1578 üzenetére
Csak annyira várható a paraméter-egyezés, mint egy forma-1-es motor és a hasonló köbcentis opel astra motor között
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1578 üzenetére
A 7-14 az ekv 14-28...a 10-18 az ekv 15-27...már az egyező paraméterek végett..és a 9-18 az ekv 18-36, tehát az elején valóban nincs olyan nagylátó, de 36-ig nyújtható...
És hogy milyen kategória a sanyi az majd elválik
(mert a 7-14-ről szuperlatívuszokban beszélnek...)
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1578 üzenetére
ha az eddigi szotyi obikból indulunk ki (és eddig még minden egyes alkalommal kiderült, hogy ez a helyes szemlélet), akkor fohászkodj sűrűn, hogy legalább alulról megkarcolja a 9-18-as optikai teljesítményét...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
Nekem a 15-27-hez közelebb áll a 14-28 mint a 18-36. Illetve azt se felejtsük el, hogy az eltérő képarány miatt az aps-c szenzor 3:2 oldalaránya esetén ekv 15mm széltében nagyobb területet fog be (függőlegesen meg kevesebbet), mint az mft szenzoron a 15mm ekv lenne, ezért a vízszintesen használható látószög különbség 1 mm-en belüli.
A 9-18 fényerejét is nagyon könnyen megbocsátod neki, pedig hidd el az a fix fényerő nem egy olcsó mulatság.
Régen volt FT-s 9-18-am. Ahogy olvastam az mft verzió sem lett jobb tőle. Elvoltam vele, az ellenfényt kimondottan jól kezelte, de igazán sehol se karcolt annyira, hogy a szívemhez nőtt volna. Hiába lehetett 18mm-re nyújtani, ha nem 9mm-re volt szükségem, akkor 12-14-18mm-en rendre jobban rajzolt tőle a 12-60, illetve 14-18mm-en a 14-54 is. Tehát a 9-18-nak igazából 9-11mm volt a használati tartománya.A lényeg, hogy akármilyen szuperlativusz a pana, akkor is azzal kell összevetni a sony-t. Ha nem lenne elég jó és buknia kell a sony obinak, akkor a panával szemben kell elbuknia, nem a budget kategóriában.
Már akkor is érdekes, ha minőségben a kettő között produkálna az árával arányosan, azzal is egy új kategóriát teremt, ami megfizethetőbb a panánál és látószögben jelentősen túl (alul) mutat az elérhető 9-18-on.
-
sebgutkopf
őstag
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #1582 üzenetére
"rendre jobban rajzolt tőle a 12-60, illetve 14-18mm-en a 14-54 is."
Már régebben meg akartam kérdezni tőled: ilyen referencia-szintű Zuiko-k után hogy bírod ezekkel a kólásüveg szonikkal?
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #1573 üzenetére
Pedig most kezd csak igazán körvonalazódni az, hogy itt páran miért is szidtuk annyira a Sony-t, hogy egy új APS-C rendszerre hogy a fenébe volt képes a tervezést 0-ról indítva 50mm-es (ekv. 75) obival előállni.
Ahogy akkor is mondtam nem az a gond, hogy ne lehetne ekv. 75mm-eren nagyon jó képeket lőni, volt nekem is APS-C Nikonon 50-es, ismerem jól. A gond az hogy komolyabb portréra kicsit rövid, általános fixnek meg kicsit hosszú. De persze aki nem akar rá túl sokat költeni az akár el is lehet(ne) vele.
Csak hát itt jön képbe, hogy közben bejelentett a 35/1,8 és állítólag érkezőben lévő 85/1,8 is. Ennél gonoszabban nehezen tudta volna szerintem a Sony felépíteni a rendszerét. Először kidobja az 50/1,8 ami látószögében pofátlanul semmilyen, ellenben fényerős, relatíve jó minőségű és ráadásul mindezt olyan olcsón adja, hogy minden kicsit is komolyabb NEX-es ráugrik (ha NEX-es lennék valószínű én is ezt tettem volna).
Szóval a beetetés megtörtént, aki csak tehette bevásárolt az 50-esből. Erre most itt ez a 35/1,8-as obi. Máris felmerül a NEX-esekben a gondolat hogy milyen jó lenne egy ilyen...
És valóban jó lenne, az ekv. 50mm általános fixnek sokkal jobb látószög. Sőt, ekv. 50mm-en még azokat a nem túl szűk portrékat is simán meg lehet ám lőni, amiket most az ekv. 75mm-es obiddal lősz. Így aztán a dilemma jogos, ellenben ha az ember végül beadja a derekát és beszerez egy 35/1,8-at akkor onnantól az 50/1,8 teljesen felesleges lesz, a kettő annyira közel van egymáshoz, hogy az utóbbi gyakorlatilag feleslegessé válik és az ember egy idő után eladja.
Aztán mikor megfordulna a fejedben, hogy azért az ekv. 50mm fölé jó lenne egy penge tele is, ami nincs olyan közel hozzá, addigra pont itt lesz az a 85/1,8 is.Félreértések elkerülése végett végeredményben egy 35/1,8 (ekv. 50) és egy 85/1,8 (ekv. 135) nagyon ütős páros. Viszont abban is biztos hogy nagyon sokan azok közül is eljutnak majd ide akik amúgy eredetileg nem is vágytak ilyen komoly cuccra, csak a márketing gépezet szépen lassan beszippantotta őket.
Először berántják az olcsó és kihagyhatatlannak tűnő 50/1,8-al, aztán később kijön a 35/1,8 amire a legtöbb embernek valójában szüksége lett volna. Ez már kicsit drágább, de ez legalább már a helyén van, így lecseréli az 50-est. Aztán mire észbe kap addigra az olcsó 50-estől eljut odáig hogy a már kifejezetten drága 85/1,8-on gondolkozik.
Fel van ez építve szépen. -
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1583 üzenetére
nem tartod jónak a 9-18-at (qrva jó, főleg az mft verzió), de a nex üvegek okésak? mondd, hogy fizet neked a sony, úgy az egész értelmet nyerne...
a pana 7-14 egy pro üveg amúgy minden értelemben, ha a sony-t lehet hozzá hasonlítani, akkor végre van egy használható dolog nex-re is.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Tulku
veterán
Én ha most nex-et vennék, akkor nex6 és 35-ös és persze pár jó manuál nikon Parcitól....
-
FEDman
addikt
A Pana 7-14 nem véletlenül olyan drága, könyörtelenül éles saroktól sarokig már nyitott rekeszen is. A Sony 10-18 szerintem egy jó obi, de a Pana teljesítményétől messze van. Ehhez képest annyira nem is nagy az árkülönbség a kettő között.
Mondjuk azt azért hozzá kell tenni, hogy a Sony 10-18 mellett egy nagy piros pont hogy azt ellenben sokkal könnyebb szűrőzni.
-
konyi79
addikt
A sony erősen gyúr a videósok táborára, lássuk be nem eredménytelenül. A stabi ezért került bele ebbe az optikába is. Lehet találni már egy-két videót youtube-on, ahol a 10-18-at nexen megtámasztják még egy riggel, fantasztikus légies mozgású eredményt szült.
-
konyi79
addikt
Közben míg írogattam, nézelődtem eléggé elhaladt a mondandómon a téma, úgy pörög...
Ellenben jó kis oldalt találtam nexek után kutakodva, nemtudom láttátok-e már. Olyan lencséket szed össze, amit még nem is hallottam létezik. Az a Jackar 34 F1.8 is elég érdekes darab pár fura szerzet mellett -
sebgutkopf
őstag
Nehezen.
Sajnos még mindig igaz a régi félelmem, hogy olyan szintű üvegeim mint a 12-60 és 50-200 swd volt lehet soha többet nem lesznek. Nem csak ár, de sok esetben a gyártóknál nem is létezik megfelelőjük. Mft-n se tudta még az oly se megoldani, a többi meg. Azt hiszem ez a két obi tehet a zoom szeretetemről.
-
sebgutkopf
őstag
Jól látod.
A 35 és az 50-es hosszabb távon szerintem se fér meg egymás mellett. A 85 mondjuk elég célszerszám, nem tudom, hogy nekem pl megérné-e egyáltalán az árát. Lényegében helyette inkább a G-s zoomba dobnám a pénzemet azt jobban kihasználnám. Utána meg a zoom mellett kiderülne, hogy melyik fix maradna meg.Ráadásul még az se lefutott téma, hogy akkor most a 35-ös milyen is valójában?
-
sebgutkopf
őstag
Oly-s mércével bennem annak idején az maradt meg, hogy a 9-18 annyira nem nagy szám. Nyilván attól függ mihez viszonyítjuk. Valamelyik szélén az is tudott taknyolni rendesen és az mft-snél is láttam ilyet, bár az nem személyes tapasztalat.
A panával való összemérést a sony paraméterezése és árazása adja, egyszerűen ahhoz áll közelebb papíron az obi. Ha ilyen látványosan mellé állít valami, és nem hozza legalább ár arányban a szintet, akkor valóban megérdemli a sony, hogy feltöröljék vele a padlót. A sony kereste magának. Nem én pozicionáltam oda.
9-18 alternatívának egy 12-24-es obit kellett volna kihozni 5,6-os véggel. De nem azt tették. Ebből így vagy "na ugye", vagy nagy kárörvendés lesz.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #1593 üzenetére
engem mondjuk az egész nex rendszer nem érint továbbra sem, mert sem a szenzor (a többieké is elég jó már), sem a videó (nem videózom) nem érdekel. a nex-6 mondjuk kialakításra tökéletes, de felteszem, hogy másoknál is jön a beépített evf-es kompaktabb váz.
a 10-18 sajnos szintén elég nagy, ormótlan. gyakorlatilag dslr obikhoz hasonló üvegek vannak a nex-re, csak a váz kisebb. ez pont a rossz irány nekem, legyen a váz normálisan megfogható, de az obik kompaktak. még a gh3 is lényegesen racionálisabb számomra, mint bármelyik nex.
ami meg kompakt obi, azt irdatlanul elkefélték, lásd 16, 16-50. sajnos. ha a 16-50 jól rajzolna, atom páros volna a nex-6-tal, mellé mondjuk az 50-es vagy pláne a 85-ös fix és hurrá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Tulku
veterán
"ha a 16-50 jól rajzolna, atom páros volna a nex-6-tal"
eszméletlen jól néznek ki együtt...én azt mondom ha hozná a nagyobb kitobi szintjét már jó lenne...de nem hozza ahogy láttam elég ...khmmm...opálos...
Nex rendszernél nem a vázak fejlődése az iránymutató, hanem minél kompaktabb jó rajzú obik megszülése...
-
sebgutkopf
őstag
Most összezavartál.
Azt mondod, hogy a 10-18 ormótlanul nagy. Ezzel a jelzővel mindig a sony cuccait illeted a pana esetében ez a gondolat hogy hogy nem fordult meg benned?sony 10-18:
hossz: 63,5mm
átmérő: 70mmpana 7-14:
hossz: 83,1mm
átmérő: 70mmIlletve pl egy tamron 11-18, ami egy aps-c obi kisebb látószögel és kevesebb fényerővel is 78.6 x 83.2mm.
A pana obi 20 mm-el hosszabb, azonos átmérővel illetve a sonyban még OIS is van, de szerinted a sony az ormótlanul nagy?
Elhiszem, hogy nem szereted valamiért a sony-t mint márkát, szíved joga, de azért tőled nem az ész nélkül fikázást szoktam meg.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz sebgutkopf #1592 üzenetére
Portréhoz gondolkozom a SEL50-en. Bár a canon 50-es adapterrel egész használható, rá kellett jönnön azt már elajándékoztam régebben és nem marad nálam (30-as sigma, kit 18-55 és Tamron 28-75 EF, Sigma 10-20 EF-S a készlet) A tamron lefedné a tartományt, csak nem túl kicsi darab.
Van becslés milyen árkategóriába fog esni a 85?
Manuál obi ellen sem vagyok, ha nem túl nagy és adapterrel megy -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #1596 üzenetére
szerintem a pana obik sem a kedvencei kinézetre
Olvass vissza miként vélekedik róluk...és persze szerintem is bugyuta kinézetűek....dizájnerük nincs az biztos...
-
sebgutkopf
őstag
A 85-öst még hivatalosan be se jelentették. Ha ez jövő év első negyedévében megtörténne, akkor is jó esettel a nyár végén foghatod kezedben először az obit. Így árat tippelni elég nehéz, főleg azt se tudjuk mi lesz benne, hány és milyen spéci lencse.
Tippre az tuti, hogy a sel50/1,8-tól drágább lesz, talán a 35/1,8 ára környékén, de ennek így önmagában nincs semmi valóságalapja a spekuláción kívül. -
sebgutkopf
őstag
Valahogy azt mégse hangoztatja ilyen elánnal.
Az biztos, hogy Parcinak kicsi kell, ami nem is feltétlen cserélhető objektíves. Annyira mások a szempontjai, ahogy le is írta nagyon helyesen, bevallottan sem célcsoportja már ezeknek a gépeknek/obiknak.
Ha nem neki szól, akkor pedig vagy objektíven próbál meg értékelni valamit mint egy külsős, aki szeret technózni, vagy sehogy.
A szubjektív véleménye a saját eltérő elvárásai miatt eleve irrelevánsak, mert a saját érvrendszere helyes logikát követve természetesen a saját választása felé fogja terelni, ami egy teljesen más kategória.Más:
Ha már design és kikívánkozik belőlem. Nekem ez ugyan eléggé az utolsó szempontok között szerepel, de ezekből a retró gépformákból már nagyon elegem van. A forma nem praktikus. Ráadásul számomra a kreativitás hiányát mutatják, ma már nem tudnak újat tervezni? Az autóknál végre kihalt ez a retró buzéria, a fényképezőknél még meddig húzza?[ Szerkesztve ]