-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2100 üzenetére
Ezzel szemben hány NEX váz létezik jelenleg beépített EVF-el, amit nem méregdrágán árul a Sony?
Ami az obikat illeti szerintem a Sony/Zeiss párosnak az egyre elterjedtebb közvélekedéssel ellentétben semmilyen képességbeli hiányossága nincs mondjuk az Olympus-hoz képest. Ha akarnak nagyon tudnak itt is, kérdés jelen esetben igazából csak az hogy akarnak e? Nekem folyamatosan az az érzésem, hogy a Sony egyszerűen nem veszi túl komolyan a NEX szériát. Van már több korrekt objektív is a rendszerben, de ezek közül csak egynél érzem, hogy azt az igényes fotósoknak szánták.
Amire ki akadok lyukadni, inkább arra lenne szükség, hogy a Sony kicsit komolyabban vegye ezt a rendszert, mintsem hogy az Olympus kívülről besegítsen. -
rumos14
nagyúr
egy, a NEX-6, ami azért lényegesen olcsóbb az E-M5-nél. ha csak a vázat nézzük, a NEX-6-az én szememben jobb gép, sőt, jelenleg a legjobb ár/érték arányú mirrorless váz, de ez már szubjektív.
én egy jó alapzoomot hiányolok, 16-80, nem f5.6 véggel. fixek terén igénytelenebb vagyok, a 35-ös kellene csak (mármint ezt venném meg). amúgy fixek terén az Oly sokkal előrébb tart. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2103 üzenetére
255e egy NEX-6 váz, azért ezt nem nevezném kifejezetten jó árnak.
Egy E-M5 ehhez képest tényleg drágább 45e Ft-tal, de ebben a kategóriában azért nem hiszem hogy ezen fog múlni. És míg szenzorban a különbség minimális a 2 váz között, addig AF-ben a Sony hybrid AF-e ide vagy oda, az Oly rendesen állva hagyja a Sony-t. Ehhez jön hogy az Oly azért mégiscsak egy időjárásálló váz. Legjobb esetben is szerintem kiegyezhetünk egy max döntetlennel.
Ettől függetlenül ár/érték arányban szerintem egyik se áll túl jó és igazából max az lehet a kérdés, hogy a két drága váz közül melyik a túlárazottabb.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Ha jövőre jönnek a tükör nélküli SLT (vagy mi lesz az új nevük?) gépek, mér 3. éves lesz a szenzorba épített fázisérzékelés a sonynál. Azt pedig nem szabad elfeledni, a szenzorok fejlesztésében nagyon erősek. Tehát ha azt mondják elhagyják a tükröt biztos van oka, hogy meg merik lépni. Valószínű sikerül megütniük szenzorra integrált fázisérzékeléssel azt amit most a 30% ellopott fénnyel.
A nexek és a másik alpha széria legnagyobb kölönbsége a stabilizátor elhelyezése lesz talán, sokan használnak így teljes értékűen régi, akár minolta objektíveket. Af-el, stabilizátorral. Bár kétségtelen objektív méret szempontjából pont fordítva lenne logikus, de nem teheti meg a meglévő táborával a sony, hogy változtasson. -
rumos14
nagyúr
nem annyi az ára, hanem <220k. 260-270-ért már 16-50 kitobival is van. szóval az tény, hogy érezhetően olcsóbb mint az E-M5. annak ellenére, hogy egy bő fél évvel később jelent meg - az E-M5 ára egy év alatt jobban csökkenhetett volna.
az meg, hogy melyik jobb, tényleg egyéni preferencia kérdése, és nem is fogom leírni a NEX előnyeit, mert sztem te is tudod ;-) a szenzort azért nem intézném el "minimális különbséggel"... -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2109 üzenetére
Hát ha nem lenne tele a net számtalan pozitív gyakorlati példával, tapasztalattal az OMD szenzorával kapcsolatban még azt mondanám megértem ezt a szemellenzős hozzáállást, de így..
Zaj tesztel nem fárasztanálak, abból gondolom láttál eleget, ilyen téren a különbség tényleg minimális. De általában nem is ebbe szoktak belekötni, hanem sokkal inkább a dinamika átfogással szoktak példálózni, különösen a csúcsfények felől, mondván ott a NEX-ek aztán végképp ütnek mindent.
Nos, itt egy gyakorlati példa. Itt nem DXOmark-os méricskélésről van szó, hanem egyszerűen kiment a faszi a szabadba, majd elkezdett mindegyik géppel egy expo sort lőni 1/3 EV lépésenként egyre inkább túlexponálva a képet. Ezután megnézte hogy LR-ban hol az a túlexponáltsági szint ahol még vissza lehet hozni a részleteket.
Nos, nem lehet mondani, hogy az OMD olyan nagyon elvérzett volna. -
laracroft
aktív tag
Sziasztok!
Teljesen laikus vagyok a témában és egy tripod állványt szeretnék vásárloni, max 20-asért. Tudtok ajánlani típusokat?
köszi! -
Uzi74
senior tag
válasz sebgutkopf #2094 üzenetére
Igaz nekem spot fókuszta van állítva, lehet az rontja a teljesítményt. Ahol kézzel eltaláltam a fókuszt, azok között volt azért használható.
A probléma az volt, hogy valahol a tartomány végén hagyta abba a fókuszálást az automatika, DMF-el olyan sokáig kellett tekergetni hogy visszaállt alaphelyzetbe nagyításról... -
Pompi
MODERÁTOR
Van új szabvány: UHS
Feel Good Inc.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2098 üzenetére
Egy értelmes koncepcióval neked se kéne aggódnod. Mivel a féligáteresztő tükröt elhagyják, ennek feltétele, hogy a szenzoron lévő pd af elérje azt a tudást, ami egy dlsr/slt váztól elvár az ember. Ebből logikusan következik, hogy a pd af-es obik támogatása semmilyen gondot nem okozhat. Az meg, hogy egy dlsr like váz milyen bajonettes az tök mindegy, ha a kívánt obi funkcióveszteség nélkül felcsavarható rá.
Egy kérdés maradt csak nyitva, hogy az alfákban a vázban van a képstabi, a nex esetében meg az obiban. Viszont egy nagyobb méretű váz esetén, ha az e-mount-os is nem mondhatják, hogy nem fér bele a vázba a stabi. Technikai szinten szerintem annak átörökítése is megoldható kéne legyen.
-
sebgutkopf
őstag
A két gép képességeit félretéve nekem ott nem kerek a sztori, hogy az em5 az az oly csúcsgépe, míg a nex6 nem a sony csúcs gépe, az a nex7. Tehát egy csúcs gépet egy másodhegedűshöz hasonlítunk, ami nem mellesleg elég jól szerepel a piacon, valószínűleg ezért került megemlítésre.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2117 üzenetére
jók, nagyon. a 35-ös köllene. a 24/1.8 képe tökéletes, de a gyútáv, ár alapján nekem biztos nem játszik.
a 35-öst is baromira drágállom, de "szintet kell lépnem", akkor is, ha hatalmas az ugrás a használtan 40k-ért alphás 35/1.8-ról. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2116 üzenetére
már eljutottam oda, hogy ha lesz egy értelmes 16-80 szerű obi, akkor jó lesz nekem a NEX, egy 5R is, abban fasza érzékelő van, és elég jó az AF.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2118 üzenetére
Ez igaz, de a vita tárgya az volt, hogy van e a két gyártónak nem drága beépített EVF-es modellje, így adott volt ezt a két váz kiragadása. Igazából szinte mindegy is hogy melyik a jobb, számomra NEX-6, NEX-7, E-M5 is csak egy elég rendesen túlárazott váz, nekem egyik se ér annyit amennyiért vesztegetik őket.
Pedig ha pár éve lett volna egy Pana Gx árkategóriás beépített EVF-es NEX váz talán még el is gondolkozom a cserén csak a szenzor miatt.
Csak hát közben eltelt pár év, az mFT rendszerben egyre jobbak a szenzorok a NEX-6 meg még mindig drága.Na de ez már az én problémám, mesélj inkább az E 35/1,8-ról, te milyennek találod? Nagyobb tárgytávon nyitott rekeszen milyen vele az élet?
-
rumos14
nagyúr
vita azért nem volt, csak te azt írtad h a NEX-6 és az E-M5 közötti árkülönbség nem jelentős, én pedig rámutattam, hogy olcsóbban kijön a NEX-6 a 16-50 kitobival mint az Oly "body only". számomra az, hogy van egy ekv. 24mm-ről induló obi ilyen picurka méretben, mögötte egy aps-c szenzor, 3:2 képaránnyal (szubjektív, de nekem számít), nagyon sokat nyomott latba. meg persze az is h nagyon jó áron jutottam NEX-5N-hez. egyelőre ez másodgép az A77 mellett, de elkapott a gépszíj, megláttam a jövőmet, ahogy lesz egy jobb alap zoom, "könnyítek magamon".
azt még a legmorcosabb pillanatomban is elismerem, hogy az obik jobbak m43 vonalon, de ha megvan ami nekem kell NEX-re, akkor nem számít.
ha direktbe összevetjük pl. a PanaLeica 25/1.4-et a Sony E 35/1.8-cal, biztos vagyok benne, hogy az előző élesebb. viszont nincs benne stabi, és az iso200 - 1/4000s megkötéssel elfelejtheted a tág rekeszt napsütésben (E-P5, meg E-M6 majd megoldja). szóval semmi sem tökéletes. megjegyzem az én szememben a 35/1.8 is bőven elég jó, nyitva is. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2122 üzenetére
Azt egy pillanatig se kérdőjeleztem meg, hogy a NEX-6 ne lenne egy jó váz.
Csak nekem egyszerűen már a NEX-6 is túl drága és innentől kezdve az én szemszögemből nézve már tökmindegy ehhez képest az OMD mennyivel több.
Értelmes váz ár nálam valahol ott kezdődik ahol egy Pana G3-as kifut. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2119 üzenetére
Megnyugtató, hogy neked is megüti a szintet mind a két obi. Bár a zeiss-el kapcsolatban nem voltak kétségeim.
Elsőre érdekesnek tűnik most a 35-ös helyzete, hogy jön a zeiss 32/1,8. Viszont én arra jutottam, hogy nem biztos, hogy egymás konkurensei lennének, illetve nekem úgy tűnik nem éri meg a felárat. Egyrészt zeiss obiban nincs stabi, míg a sony-ban van, igaz jobb valamivel a képe, de a 35-ös ettől még remekül tud. Amit láttam a zeiss-től azon is láttam CA-t nyitva, talán nem annyit mint a 35-ös, de látható. Több mint dupla áron nem igazán ingerel a cserére.
-
sebgutkopf
őstag
Korábban ebben a topicban elég részletesen két részben bemutattam a 35-öst minden erényével és gyengéjét se hallgattam el.
A végtelen nyitott rekeszt viszont még nem igazán próbáltam, mivel ott úgy sincs dof játék mindig 5,6-ra rekeszeltem, ahol a legpengébben rajzol. Ahol meg kellett a fényerő (zárttér), ott meg nem a végtelen a téma).Valóban igaz, hogy mióta sony szenzorokat pakol az oly a gépeibe, a zaj és dinamika már nem lehet kifogás, nem látványos a különbség. Ami megmarad az a szenzor méret miatti szűkebb dof lehetősége a nex-nek.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2125 üzenetére
Pont azért kérdezlek téged, mert tudom hogy te nem szoktál felesleges szépítésekbe belemenni.
Arra is emlékszem, hogy írtál róla már csak gondoltam azóta már többet használtad, több a tapasztalat vele.Nagyobb tárgytáv alatt azért nem végtelenre gondoltam, az nem sok obinak megy jól nyitott rekeszen. Bár erre is tudnék pozitív példát mondani.
Elsősorban arra lettem volna most kínácsi hogy pár méteres távolságból mennyire jó nyitott rekeszen, mennyire pontos és mennyire jó ilyenkor képminőségre. Konkrétan ilyen helyzetekre gondolok, hogy ilyenkor milyen nyitott rekeszen?[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Amit linkeltél ez viszonylag könnyű helyzetnek tűnik, lévén a téma a kép közepén van a szélére és főleg a sarkokban nincs értékes tartalom. Illetve a téma távolsága elég közeli ahhoz, hogy leváljon a háttérről.
Egy ilyen szituban azt leszámítva, hogy nem 1,4-es az obi mint a képen, hanem "csak" 1,8 a "célszemély" élességével nem lenne probléma. Szabad téren ilyen fényviszonyok között még nem próbáltam, de itt a jó idő biztos elő fog fordulni és akkor kiderül, hogy tud-e ennyire éles lenni nyitva mint a fuji. Ha nem használunk korrekciókat, akkor ami észrevehető lenne az a sarkokban a vinnyettálás, illetve a teljesen nyitva ehhez a képhez hasonlóan az élességtartományon kívül kék CA. Ezen a képen inkább kékes/zöldes a CA (hasonló az 50/1,8-hoz a színe), míg a 35-ös CA-ja ettől kékesebb színű a háttérben.Nyáron biztosan lesz majd hasonló kivágású képem. Majd megmutatom és az többet ér száz szónál.
-
haarmaan
tag
Eddig jpeg-ben fotóztam minden gépemmel, nem akartam sokat utómunkázni, de egyre jobban zavar hogy Nex 6-nál béltérben menyire el tud mászni a fehéregyensúly.
Próbakép legutóbb RAW+jpeg benn készítettem a fotókat, és Lightroomban javítva mindjárt sokkal jobb lett az eredmény.Úgyhogy valószínűleg átállok RAW-ra.Akik raw-ban fotóznak a Nex gépükkel azoktól kérdezném hogy hogyan érdemes beállítanom a gépet?
Mit bízzak a szoftverre (Lightrom 4) és mit a gépre?Konkrétan ezek a beállítások érdekelnének.
Hosszú exp zajcsökkentés: ki, vagy bekapcsolva.
Nagy ISO zaj csökkentés: Normál vagy Alacsony
Obj. Komp - Vignetálás: Automatikus vagy Ki
Obj. Komp - Kromatikus Aberráció: Automatikus vagy Ki
Obj. Komp - TorzításVan ezenkívül még olyan beállítás amire oda kell figyelni raw esetén?
Előre is kösz a segítséget.
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2128 üzenetére
h.e.zcs: legyen on, egyetlen hátránya az hogy expó után még ugyanannyi időt elszöszöl a zajcsökkentéssel.
nagy iso z.cs.: szerintem raw-ra nincs hatása, de ha már raw, akkor legyen minél alacsonyabb a gépen belüli zajszűrés.
az objektívhibákat javító fícsörök mind csak a jpeg-re vannak hatással, illetve a keresőképre is, de a raw-ra nem. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2129 üzenetére
Annyit hozzáteszek, hogy az obi hiba korrekciók azok a videóra is hatással lesznek. Tehát szerintem a CA korrekciót érdemes bekapcsolva tartani, míg a másik kettőt én mellőzöm.
A zaj ügyben szerintem még az alacsony is sok, tehát mindenképpen az mint a normál. A hosszú zajcsökkentés meg valóban mindegy kivéve, ha villámfotózik az ember vagy csillagvándorlást fotóz, mert akkor szigorúan ki kell kapcsolni, hogy azonnal lőhető legyen a következő kép. Az 5n zaja úgyis olyan alacsony hogy mindegy. Ha valami lenne, akkor azt az LR úgy is kiszedi.
-
haarmaan
tag
Kösz a segítséget srácok.
Eddig nem nagyon utómunkáztam a képeimet, de nem semmi hogy egy-két képnél mit ki tudtam hozni a Raw-ból Lightroomal a jpeg-hez képest. Ráadásul úgy hogy nagyon nem is értek még a Lightroomhoz. Azt hiszem jobban bele kell ássam magam a kép feldolgozásba.Valamint ha már utómunkánál tartunk, A videók szerkesztésével kapcsolatban is lenne kérdésem.
A videókat 1080/50p/28Mbps-ben veszem fel. Videó-szerkesztésre a Sony Vegas Movie Stúdió Platinum 12-öt használom.
Ha valaki használ itt közületek vegast, az leírhatná hogy 1080/50p/28Mbps-ben felvett videóknál melyik templatet használja renderelésre?
Melyiknél romlik a minőség legkevésbé, és marad meg az 50p-s képfrissítés és minőség?
Ha van valakinek esetleg egy egyedi jól bevált templatje az belinkelhetné ide a részletes beállításokat sokat segítene vele.
A gyári templatek közt nem találtam olyant ami egyszerre tudta volna az 50fps-t és a 28mbps bitrátát együtt. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2130 üzenetére
igen, igazad van, a videó az természetesen "jpeg" ;-)
nálam is be vannak ezek kapcsolva, bár bízom benne h 1080 felbontásnál a CA amúgy sem látszódna. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2127 üzenetére
Annyira nem ártatlan azért ez a helyzet. A legtöbb obi nyitott rekeszen teljesen máshogy rajzol különböző tárgytávokon. Közelre általában élességre, kontrasztra jobban teljesítenek, mint 5-10 méteres távolságban. Mondjuk pont a Fujinak van pár olyan üvege, ami közelre lágyabb és távoli témákon meg feljavul, de többnyire azért ez inkább fordítva igaz.
Lehet amúgy hogy teljesen jól teljesít itt a Sony 35-öse, ez tipikusan olyan téma ami igazából gyakorlatban dől el hogy mennyire jó is valójában. -
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #2131 üzenetére
Először is ne felejtsd át magát a vegas projektet átállítani 50p-re. A renderelésnél szerintem fölösleges 28mbps-ben menteni a kimenetet, mert a pc-n lévő codec úgyis másként fog dolgozni (nagyobb hatékonysággal az erősebb hw miatt és ugye nem kell real time dolgoznia) mint a nex.
Van sony avc és wmv-re is 50p render template-em. Mailben el tudom küldeni (a címed nem publikus).
-
haarmaan
tag
válasz sebgutkopf #2136 üzenetére
Szia, ha áttudnád küldeni az nagyon jó lenne. Küldtem privátot. Előre is kösz a segítséget.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2135 üzenetére
Durván jó az a Fuji 35/1,4
Simán lehet, hogy egyszer csak emiatt az egy obi miatt fogok rendszert váltani..
Itt egy másik nyitott rekeszes kép vele obi fingató ellenfény nélkül. -
sebgutkopf
őstag
Na ezen lehidaltam. [link]
Ment róla már korábban a rizsa, de nem hittem el. Óriási nyereség ez a nex rendszernek! -
Uzi74
senior tag
válasz sebgutkopf #2141 üzenetére
Nem gondoltam volna én sem, remélem nem csak A mount obik jönnek
-
konigjanos
senior tag
Sziasztok!
Használja valaki az inteligens távirányítót a nex-5r-ben? Az a gondom vele, hogy csatlakozik hozzá a telefon, de amikor megnyitná a képet, azt írja: hiba. a kap.megszakadt. van ötlet? -
Uzi74
senior tag
válasz konigjanos #2143 üzenetére
Androidos telefonról (motorola razr maxx) nekem általában megy, de néha azért megszakad - néha 2x kell indítanom
-
rumos14
nagyúr
mivel kb. 2 hónap alatt nem ment el a 18-55 obim, így felraktam a licitálós oldalra 1ft-ról, minimálár nélkül. nem linkelek, de aki keres az talál.
hogy ON is legyek, szereztem egy 18-200-at. igen, a nagyot. hát, tényleg nagy. viszont nagyon korrekt a képe egy szuperzúmhoz képest és a stabija is elképesztően jó.
-
rene85
aktív tag
Holá,
Tudom hogy ez a Sony NEX topik, de nem nagyon tudom máshol feltenni a kérdést:
Melyik fényképezőt érdemesebb megvenni (képminőség érdekel): Canon 1100d, vagy Sony NEX3-N? A sony sokkal jobban tetszik külsőre és tudásra is, viszont nagyon sokaktól hallom hogy az igazi fényképező az a DSLR...
Előre is köszi
-
fattyu
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok