-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Első tapasztalataim a kis NEX-3 NL-lel (Canon 30D + kitobi + RAW képfeldolgozáshoz képest viszonyítva), mintegy 40-50 kép ellövöldözése után:
Pro:
- Zajszint jóval csekélyebb mint a Canonnál, pedig a SONY-ból "gyári" jpegek jöttek ki, nem is szabad RAW-val foglalkozni, alig lehet jobbat kihozni belőle, de többnyire inkább gyengébb a végeredmény. Canonnal kizárólag RAW-ban fotóztam, mindig több napos macera volt a képfeldolgozás egy-egy kirándulás után, ott viszont megérte vele bíbelődni, mert a "gyári" jpeg képei minősíthetetlenül rosszak.
Sony ISO 800 sima jpeg kisebb zajú, mégis részletesebb, mint a Canon ISO 400, RAW-val bíbelődve, zajszűrve, stb...
szerk: a kis SONY-nál már csak azért sem érdemes RAW-val bíbelődni, mert az élő hisztogram miatt tökéletesen kézben tartható az expozíció, utólagos cseszegetése fölöslegesnek tűnik.
- A képstabi nem túl hatékony (mondjuk egy Canon stabis lencséhez képest), de 2 fényértéket biztosan tud hozni. Riszpekt!
- Színvilága hasonló a Canonéhoz (ezt szeretem).
- Dinamikája még sima jpeg esetén is legalább eléri, de inkább meghaladja a Canon RAW-ból bohóckodott végeredményét.
- Jól jön az igazi nagylátószög a Canon18.55-höz képest. Ráadásul a tesztekkel ellentétben teljesen elfogadható az optika torzítása számomra. A vignyettálást meg egyébként is kedvelem...Kontra:
- Az AF, és az egész gép működése valami iszonyat lassú, bár tájképezéshez nem is fog kelleni a tizedmásodpercen belüli élességállítás. Ezzel egy rendes teleobival sem lehetne sporteseményt, vagy bármi mozgó dolgot élesen lefotózni nyitott blendével.
- Az egész gép anyaga igen gyenge, vékony, törékeny, sérülékeny: el nem udom képzelni, hogy mindössze néhány ezer expó után mi fog maradni a hátulsó tekerentyűből. Nem véletlen szerintem, hogy csak egy év a gari rá. Szerintem így, alkalmi használattal sem fogja kibírni a gariidő végét...
- a kis gép menüje sok helyütt eszetlen, logikátlan és zűrzavaros. A Canonhoz képest egészen biztosan az...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Bogyó bá' #2702 üzenetére
nem tudom, mik a tapasztalatok a tartóssággal kapcs, nex-em sem volt még, de egyébb sony cuccokkal tipikusan az a tapasztalatom, hogy elnyűhetetlenek még akkor is, ha olcsóbb biliműanyag fajtából való. Jelenleg csak egy fülesem van kb 5 éves, rengetegszer leesett, a jack sem volt kímélve, a kábelen asztal lába, taposódott stb, de kutya baja mondjuk pont a samsung cuccokkal vagyok még így, pedig azokról pont az ellenkezőjét beszélik.
Ez az ff nex engem nagyon izgat, ha minden oké, és nem horrordrága, számomra egy ff evf-es milc álomcucc lenne
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #2702 üzenetére
Ja bocs, azt kifelejtettem, hogy a kis Sony képeit PS-ben átméreteztem 20x30 cm 300 DPI-re (kb. 8MPixel), mert a Canonos képeimet is mindig ebben a formátumban tároltam. Ilyenkor egy 0,3 pixeles, 80%-os unsharp mask-ot kapott, máshoz nem nyúltam. Ezek után vizsgálgattam, mert így volt valós összehasonlítási alapom.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tailor
őstag
válasz Bogyó bá' #2702 üzenetére
Azért látom megszeretted
A RAW-hoz: ISO 1600-tól lehet inkább a RAW fájlokra hagyatkozni, mert onnantól kezdve már lényegesen jobbat is ki lehet hozni a képekből. Én általában jpg-ben fotózom, és a "neccesebb" témáknál váltok raw+jpg-re..- Az AF sajnos ilyen, DSLR után kicsit (néha nagyon) "fáj". Nekem ez volt az a rész, ahol komolyan fájt a szívem a nagy gép eladása miatt...de aztán megszoktam. Sporteseményhez egyáltalán nem való - mondjuk nem hiába mondják, hogy oda - ha sikert akarsz - az 1D széria kell
- Akciósan árulták ezeket a gépeket 3 év garival is - hidd el, bírni fogja a nyüstölést
- A menüt szokni kell. Sajnos ennél még az SLT gépek menüje is sokkal jobb. Nem értem, miért nem tették azt be ezekbe is.
Használd sok örömmel, és ha kérdésed van még, ki vele!
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Azt még könnyelműség lenne kijelenteni, az majd egy nagyobb motoros túrán kiderül, de az első összbenyomásom igen kedvező róla. Pehelykönnyű, szép képeket csinál, nem kell RAW-val sz*rakodni, azonnal meg lehet nézni / mutatni a végeredményt.
Az MM-ben a 99.990,- forintos vételárért még kaptam hozzá egy 10.000,- forintos ajándékkártyát, ebből szinte majdnem kitellett egy praktikus kis Sony videokamera-táska meg a 16 GB-os, Class 10-es Samsung SD-kártya is. (2 ezret kellett hozzá tennem...)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
konyi79
addikt
válasz Bogyó bá' #2702 üzenetére
Nem természetes fényeknél érdemes esetleg raw-ban tolni, ha a fehéregyensúly fontos. Szereti melegíteni a színeket. Dinamikában van még esetleg sok tartalék raw-ban, erre érzékeny témánál próbáld ki. ISO-ban tuti aláz.
Nekem 5n van bő 1.5 éve, 16000 expoval. Húzom vonom magammal sokat, nincs kímélve. Jópár túrát végig himbálózott a nyakamban, olyankor egész nap metronómot játszik. A jellegzetes kijelzőbevonat kopáson kívül semmi baja. A hátsó tárcsának se, talán egy kicsit lágyabban forog mint újan. Szóval nyugi, bírni fogja az is. -
Bogyó bá'
nagyúr
Na, már jön is az első kérdés: használ-e valamelyikőtök ehhez a 16-50-es obihoz cirkuláris polárszűrőt? Melyik az a típus, amelyik teljes nagylátón sem takar be a kép sarkába? Canonon elég sokat szűrőzgettem hajdanán, nagyon szerettem...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tailor
őstag
Nem tudom, hogy mennyire valósak, de napvilágot láttak az A7 árak. Kitben az 1998 dolláros ár több, mint ütős!
-
b.vr
őstag
Hát ha elfogadom hogy a korábbi pletykákban írtakat miszerint a Sony esetében USD == EUR, akkor viszont a D600+24-85 kit is ennyi az EU-ban. Mondjuk nem tudom a FF-vásárlók mekkora része dönt kit alapján, én tuti nem tartozom közéjük, szóval engem majd a váz mellett a fényerős 50(55)ös és 85ös fog érdekelni.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
Tulajdonképpen annak idején az Oly csak egy dolgot rontott el nagyon, amire én be is rágtam. Azt, hogy úgy hagyta ott a faja obik gazdáit mint eb a sz@rát. Akkor még igaz nem volt szenzor pd-af, de valamilyen más módon elvárható lett volna az obik tovább használatát biztosítani használhatósági kompromisszumok nélkül normális méretű vázzal. Most mire kihozta az oly az em1-et, addigra akit eredetileg érdekelt volna a ZD obik túlélése azok már rég kénytelenek voltak kiszállni a rendszerből (közéjük tartozom én is).
A sony most lényegében ugyanezt a végcélt tűzte ki, de jóval óvatosabban mozognak és az A mountot használók számára szinte fájdalom mentesen megy végbe a folyamat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2697 üzenetére
Az oly - sony összeborulás óta a rendelkezésre álló technológia lényegében azonos a két cégnél. Illetve az slt modellből tanulva a sony már megoldotta a pd-af és videó együttműködését. Miért ne tudnák ezt a szenzor pd-af-el is megcsinálni? Ha ma még nem is megy, de egyszer menni is fog és az lesz az a pillanat, amikor az A mount funkcionális szempontból teljesen meghal.
Manuál obiban nem vagyunk egyformák. Többször próbálkoztam azzal a világgal, de nekem sose jött be. Ha van egy rendszerre natív AF-es 50/1,4-es obi, akkor mi a fenének szívassam magam egy manuális üveggel? Mire manuállal mindent beállítok a téma, vagy a pillanat varázsa rég elszalad.
-
tailor
őstag
Azért a D600 már egy kifutott verzió, így a 610 a konkurencia - és így ezzel mérendő össze. Ez utóbbi meg bizony 500 euróval drágább ennél, ami barátok közt sem filléres tétel...
#2713 sebgutkopf: persze ha megvan rá a zsé,be lehet vásárolni AF-es üvegekből, de ne feledjük, hogy MF üvegebből is vannak top-top darabok: Leica M, Zeiss
Amúgy a MF obik használatának is van egyfajta varázsa - ez valakinek bejön, valakinek nem. Sportfotóhoz természetesen nem ez való, tájképhez meg tökletes. A célnak megfelelően kell dönteni, ennyi.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #2713 üzenetére
ja, néha szívás mf üveggel fókuszálni, főleg mozgó témára, ezzel egyetértek, de ha tartósan használod, és f peakinged is van, össze lehet szokni vele. Azzal viszont, hogy minek af-es mellé, vagy helyett mf obi, nem értek egyet, minden üveg más, ez a mf obikra különösen igaz, más használni, más a képi világa, rajzolata, bokeh, kontraszt, különböző a végeredmény sokx olyannyira, hogy utómunkával sem lehet egy szintre hozni...nekem három 50-esem van, mind használom. A másik érvem mf mellett, hogy pl nekem 135mm körüli tartományra szükségem van, de mégis, annyira ritkán használom, hogy kár lenne egy kistele, vagy af zoom-ra kiadnom annyi pénzt...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
Hát mivel a D610 legfőbb újdonsága hogy kijavít egy olyan problémát ami a Nikon szerint nem is létezett , ellenben fontos újdonságot nem tud felmutatni, így egy potenciális vásárló szemében (az enyémben biztosan) a D600 bizony konkurencia, amivel összemérendő.
(Manuál-ügyben pl nagy fényerejű porté-objektívnél én biztosn nem akarom manuálfókusszal szívatni magamat, meg úgy általában is kételkedem hogy a potenciális vásárlók jelentős része igen, de asszem ezeket a köröket úgyis lefutottuk már)(#2715) jjeahh: csak pl. ez a képed úgy lenne igazi ha a közelebbi szem lenne fókuszban. FF-en még szűkebb lesz a dof, még nehezebb manuálban pontosan fókuszálni.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
-
tailor
őstag
Teljesen lényegtelen, miért van D610. A D600 a készleten maradt pár darabon kívül már nem kapható, a D610 az utód, amihez viszonyítani kell. Az, hogy egyeseknek megfelel az is, ha használtan megveszik a D600-at, 5DmkII-t, az a Sonyt egyáltalán nem kell érdekelje az árazásnál.
-
b.vr
őstag
(SR5) First low resolution image of the Sony A7 mirrorles Full Frame!
szemből tetszik!
(bár az e-m1 meg felülnézetben volt okés. Aztán térben meg valahogy mégsem De tényleg nem ez az igazán fontos. Mondjuk pl. a rajzot nézve elgondolkoztatott hogy az expo-gomb az nem az előreugró markolaton van és vajon nem lesz-e ez kényelmetlen. Na majd kiderül)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
Eddig a legjobb érv az MF üveg mellett (képi világ, bokeh stb..). Ezt el tudom fogadni.
Az AF szerintem nem csak sport téma miatt fontos. Nem kell ahhoz nagyon mozgó téma, hogy lemaradjunk egy ember finom spontán arckifejezéséről, ami egy szempillantás alatt tovaszalad és elmúlik. Spontán, gyorsan kell reagálni, különben a kép értelmét veszíti. MF-al ez se megvalósítható.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #2722 üzenetére
ezzel egyet kell értsek viszont ez még nem jelenti azt, hogy mf obik semmire sem jók...mozgó alanyra, sportra, pillanat elkapására nem alkalmas, de ff szenzoron a 20-24mm üvegek tájképre stb már jók lesznek gondolom, annó is 35mm film volt alattuk, és nagylátónak számítottak, portrézni, modellfotózni is lehet, ha pózol az alany, gombákra, virágokra, meg nem tom, kb mindenre, ami nem mozog. oké egy kis mozgás belefér, én pl elég sok szaladó kutyás képet lőttem már, és a nagyja élesre sikerült, tágra nyitott rekesszel. A fókuszálással nincs gond, de ez a fókuszpont arrébbvisz-belenagyít-élesít mód, ahogyan én is kattogtatok tényleg nehézkes...főleg, ha a téma elmozdul, 10x-esen belenagyítva lehetetlen követni...Sztem ha a ff nex-nek legalább e-m1 szintű, méretű keresője lesz, az majd sokat segít a dolgon, na meg ott a focus peaking is, ami az én gépemben szintén nincs...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz sebgutkopf #2723 üzenetére
Mondjuk a makró képességei igen csekélyek ennek az optikának. Az ócska, 8Mpixeles Canon 30D-vel azért szebben meg lehetett oldani ugyanezt a témát (ráadásul nem is makroobjektívvel, mert olyanom sohasem volt, hanem egy 70-200/F4L + közgyűrűvel):
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
lenan
aktív tag
válasz sebgutkopf #2722 üzenetére
Most komolyan, mi volt 1985 előtt? Ezt egyszerűen nem hiszem hogy komolyan gondolod.
Nagyon nagyon jó dolog az af, ezt nem vitatom persze. -
lenan
aktív tag
válasz sebgutkopf #2723 üzenetére
szépek,de ezekhez teljesen felesleges például az af
-
sebgutkopf
őstag
1985 előtt sokkal kevesebb kép készült és azok közül még kevesebb volt, ami mind technikailag és tartalmilag is igazán izgalmas volt.
Lehet ezen sokat rugózni, hogy 1940-ben is készültek jó képek, de tény, hogy a mai technika olyan képek elkészítését is lehetővé teszi, amiket 30 éve lehetetlen volt megcsinálni.
Nyilván olyan témát keres a fotós, amit a rendelkezésre álló felszereléssel el tud készíteni. Ma a fotózható témák köre sokkal tágabb és feltételezem, hogy újabb 10 év múlva még több mindent le tudunk majd fotózni értékelhető eredménnyel.
Persze ma tele vagyunk "szemétbe való képekkel", de szerintem ez a hiba nem feltétlen abból adódik, hogy sokat nyomjuk az expó gombot, hanem abból, hogy utána túl keveset a delete-et. -
sebgutkopf
őstag
Ez teljesen igaz, viszont sose tudhatom, hogy mire akadok. Ezzel az obival el tudok menni a városba, sőt egy eseményen mozgó környezetben is tudom használni (olyanokat nem szoktam megosztani) és persze jó tájképre is. Ez utóbbi célra csak nem veszek egy külön manuál obit, ha már úgyis van egy kiváló AF-es.
-
tailor
őstag
válasz sebgutkopf #2729 üzenetére
és azok közül még kevesebb volt, ami mind technikailag és tartalmilag is igazán izgalmas volt.
Egy fényképet nem a technikai kivitelezése minősít esztétikai értékű fotográfiának. Ebbe most nagyon mélyen bele lehetne menni fotoesztétikailag... Manapság a csillivilli digitális világnak köszönhetően egy majom is tud technikailag helyes képet készíteni. Kép? Kép. Értékes? Valószínűleg nem. A flickr tele van technikailag helyes, de semmitmondó nulla képekkel, amiktől ájuldoznak a hozzászólók. Mert benne van a "boké", meg "vékony a dof" meg benne van az "ötdémárkkettő". A jó fénykép mögött 100 évvel ezelőtt is ott kellett legyen, és 200 év múlva is ott kell legyen az azt készítő személy szubjektív látásmódja, kompozíciója, tudása - egy sor olyan dolog, ami a néző számára nem csak egy helyesen exponált fotót jelent majd, hanem egy olyan végeredményt, amelyen elgondolkodik. Ez jelenti A fotográfiát. Az, hogy ma a technikának hála sokkal több mindent le tudsz fotózni nem jelenti egyértelműen azt, hogy ma sokkal jobb fényképezni. Persze a technika segít extrém helyzetekben (víz alatti fotó, szupergyors sorozat), de a fotográfia esztétikai követelményei ma is azok, mint 100 évvel ezelőtt - és mint minden művészeti ágé.
„A fényképezőnek kétféle szeme van. Mindkettő lát, de csak az egyik lát meg. A gép szeme tökéletes műszer, amely nem téved, de üres és pontos természetmásoló szerszám. A másik szemet belső tűz éleszti, és meleg tekintetéből alkotóerejű fény árad szét.”
(Pécsi József)[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Bogyó bá' #2725 üzenetére
NA jó, de érzed te is, ezt az összehasonlítást akkor illene elszólni, ha a kis nexre az új 16-70-et rakod közgyűrűvel. A 16-50PZ-re senki nem mondta makróoptika.
Látom ma mindenki nyakába vette a nexet, szép idő is volt hozzá! Én is gyakoroltam vele repülni :-)
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #2729 üzenetére
én sem vitatom, hogy szuper dolog az af, de azt igen, hogy a mf-t ki kell dobni miatta...
ebben sem feltétlenül van igazad: "Persze ma tele vagyunk "szemétbe való képekkel", de szerintem ez a hiba nem feltétlen abból adódik, hogy sokat nyomjuk az expó gombot, hanem abból, hogy utána túl keveset a delete-et."
próbáld ki, hogy ritkábban lősz képet, és akkor sem sorozatban, hanem csak egyet-kettőt, és azt is megfontoltan, átgondoltan, meg fogsz lepődni, mert több igazán jó fotód lesz, feldolgozáskor nem fekteti meg 1283 kép a géped, és a zárad is tovább bírja majd[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
konyi79
addikt
válasz Drótszamár #2734 üzenetére
Bevallom én csaltam ám, csak tovább nyújtózkodtam, mint a kilátó ér...
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
Jájj, de szípek
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Szépek?
Nagyon vártam én is az FF NEX-eket, teljesítmény szempontból biztos nagyon jók is lesznek, de hogy ezek szépek...Rég láttam formára ennyire fájdalmasan ronda és suta vázakat.
Szerk.
Komolyan nem is értem, hogy a dögös NEX-7 után hogy sikerült ezt a szörnyeteget összehoznia a Sonynak.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Még sose olvastam olyat, hogy a fotóesztétika kizárta volna a jebb technikai megvalósítást.
Kritériumnak én mind a tartalmat és a technikát is kiemeltem. Ha mindkettő megvan az az igazi és ez az igényem, ha csak az egyik van meg akkor az adott témán még lehet dolgozni, hogy még jobb legyen. Amikor egy kép végre eljut oda, hogy a tartalma jó és az újabb technikának köszönhetően azt egyrészt meg lehetett csinálni ráadásul jó minőségben, szerintem az ad egy lenyűgöző érzés és látvány együttest,
Nem tudom megérteni, hogy ez ellen miért kell tiltakozni? Nekem attól még nem lesz egy kép művészi és kifejező, ha az adott kép homályos, életlen, fekete fehér, vagy épp tele van CA-val vagy zajjal. Lehet egy kép témája szuper, ami a megfelelő kivitelezéssel együtt tud kifeljesedni. Egy régies minőségben és hangulatú kép önmagában még nem képvisel művészi értéket.Most komolyan, mi ez az erős romantikus nosztalgia iránti vágyakozás, miért kell a múltban élni?
Nem gondoltam volna, hogy egyszer pont én jövök ezzel (a túlzott értelmetlen rohanásnak ellen szoktam állni), de most tényleg azt kell mondanom, hogy a régi elveknél nem szabad leragadni, azokat tovább kell gondolni és fejleszteni és nem szabad elzárkózni az új dolgok elől, különben csak egy helyben fogunk topogni az pedig sehova se vezet. Se fotózásban se semmiben.
Az újdonság és a megújulás állandó szükséglete és velejárója minden művészetnek, nem csak a technikának. -
sebgutkopf
őstag
Én a praktikum oldaláról nézem a dolgokat és természetesen a saját preferenciám szerint. Ha valamire létezik AF-es megoldás, akkor az nekem fölöslegessé teszi a manuális obit. Vaksi vagyok, illetve nekem nem a fókuszálás folyamata adja a fotózás örömét, lehet itt van egy gyökeres eltérés közöttünk. Sokkal szívesebben töltök időt a képkivágással, vagy a téma körbejárásával a fókuszálás helyett.
Had legyek a másikban is az ördög ügyvédje: mi van akkor, ha pont a kevés elkészített kép miatt egy szuper képet el se készítettél és erre soha sem jössz rá, hogy megtehetted volna, mivel bizonyíték sincs rá?
Lényegében ott lehet az állandó bizonytalanság, hogy valamiről lemaradtál és sose fogod megtudni miről.Nyilván értelmetlen mindent lefotózni, és remélem világos hogy mire akarok kilyukadni.
-
sebgutkopf
őstag
Hopp aki mostanában akar nex obikat venni a központi szalonban és a centerekben egész komoly akciók vannak egyes obikra (pl: 10-18, 35/1,8 stb...).
-
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #2747 üzenetére
Uh!uh! Látom már! Látom már....
...mit fogtok röhögni, mikor tekerem fel a 10-18-at az 5n-re!
De nem kis vicc, a 16-os palacsinta 14k-val drágább, mint az 50f18. Vagy valamiről lemaradtam, átépítették?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Filmvilág
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- OTP Bank topic
- További aktív témák...