-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Na és hogyan sütsz el egy külső vakut a NEX-3N vázzal? Plusz a kezelése is nagyon kompaktos.
A NEX-5R alá nem adnám, de ahhoz még a régi nagy kitobjektív jár, miközben a NEX-5T meg 220k körül van. Azt meg pont azért nem venném, mert már nem nagy felár a beépített vakupapucs + EVF.
A bőven 300k feletti nyitóárhoz képest már elviselhetőbb a NEX-6 most. Egyébként az egész Sony NEX brand ahogy van túl van árazva, ezzel nem lehet mit kezdeni sajnos. A kicsike NEX-3N valóban bestbuy, de nem nekem.
-
HÁZIGAZDA
válasz Stauffenberg #3252 üzenetére
én semmilyen vakut nem sütök el, húst, halat sütök maximum
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3252 üzenetére
Meg egy kicsit az is, hogy itthon van minden túlárazva (legalábbis pl. ehhez képest...) bár néha akciózni is szoktak.
-
p_adam
addikt
Nem tudom, de a (második) NEX5N-emet már én is Angliából szereztem (egy másik boltból de itt is raktáron van ez, ahogy nézem)
Még ilyen árfolyammal is jó vétel, hát még ha az is normális lenneBiztos van londoni bolt is majdnem ugyanilyen áron, vagy szerencsés esetben a gumtree-n is lehet még ennél is kevesebbért alig használtan.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #3258 üzenetére
"A hal miért nem hús? "
Hát mert szerintem már többezer éve is volt korrupció és a halász-lobby volt az erősebb!
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
PRO-peller
senior tag
válasz Stauffenberg #3252 üzenetére
Talán jobb is a kompaktok felől közelíteni mint a tükrösöktől ha nex3n-ről van szó. Ugyanis kompakt kiváltására alkalmasabb ez a jószág mint a tükrös kiváltására, de esetenként még ez utóbbit is teljesíti. A nex 3n (2 hét után valom ) megérte az árát. Ha az ember kézbe veszi megérti, h ez a 16-50-ről szól. Nem érdemes variálni. Az új pana gm1-hez nézem ami hasonlót képvisel, akkor emez elég jó vétel. Valójában bármihez nézem jó vétel.
-
HÁZIGAZDA
válasz PRO-peller #3261 üzenetére
a pana azért - szerintem - komolyabb váz picit, az obi meg sokkal jobb, viszont tök új és tök drága. a nex-3nl kit meg best buy már vagy fél éve, annak, aki aztán nem akar például telét (mert az idétlenül nagy és nem is olcsó és nem is különlegesen jó), keresőt stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
PRO-peller
senior tag
-
HÁZIGAZDA
válasz PRO-peller #3263 üzenetére
kisebb a pana átfogása (ekv. 24-65 mm), viszont optikailag lényegesen jobb. és méretre is kisebb. és drágább, sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3261 üzenetére
Na de ez az, hogy nekem nem fekszenek azok a MILC-ek amik alapvetően a kompaktról váltóknak készülnek. Nincsenek olyan nagyon nagy igényeim, de a vakupapucs (akár opcionálisan megtoldva, mint a NEX-5R esetében), megfelelő kezelhetőség és az elfogadható minőségű videó azért kellenek egy vázon. Aztán jöhetnek a továbbiak: Objektív választék, EVF, Wi-Fi meg persze maga az élmény, hogy mennyire szórakoztató vele fotózni. Például a Fujifilm X rendszert azért is kedvelem, mert bár fogásra nem a legjobbak, de olyan érzés, mintha egy igazi fényképezőgép lenne a kezemben. Minden X vázon van kellő mennyiségű gomb, kapcsoló, tekerő, ahogy azt kell.
Bár most meg a Panasonic GX7 is kezd egyre szimpatikusabb lenni ahogy nézem a sample videókat. Kár, hogy túl van a kereten, pedig úgy érzem abban lenne jelenleg a legkevesebb kompromisszum.
-
PRO-peller
senior tag
válasz Stauffenberg #3266 üzenetére
Szerencsére elég sok milc és fgép van ma már. Minden igényt kielégítenek. Csak legtöbbje az árával hasal meg. Ez is relatív, mert sokkal gyengébb tudású fgépeket lehetett venni akár drágábban egy pár éve is mint ma. Ugyanakkor a régebbi cseréje egyre inkább meggondolandó, mert a használt árak a béka alatt vannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz PRO-peller #3267 üzenetére
Az túlzás, hogy minden igényre van már gép, mondom ezt úgy, hogy ismerem a piacot. Valóban nagyon szerteágazó a kínálat, sokféle igényt kielégít (feltételezve egy korlátlan pénztárcát), de leginkább akkor kerül bajba a vásárló, amikor a fotózáson túl egyéb igényei is vannak. Nálam ott a videózás, ami nagyjából a Panasonic, Canon, Sony hármasra redukálja a versenyt a MILC piacon.
1.) A Panasonic jelenleg nem kínál méretben megfelelő gépet. A GX1-nek még nincs igazi utódja, mert a GX7 egy kategóriával magasabb szint (egyébként nem volna rossz, de többe kerül, mint amennyit költenék), a GM1 túl apró a G6 meg kicsit már nagy. A GH3 nem csak árban van túl a kereten, hanem méretben is, de abban nagyon.
2.) A Canon EOS M egy vicc. Nagyon nagyon jó videós kütyü, van már rá Magic Lantern Alpha/Beta amitől még jobb. De ez meg pont fotózásra béna. Ha valóban kijön a következő verzió a 70D szenzorával, akkor meg még mindig probléma lesz a szinte nem létező objektív kínálat. Ezzel a tempóval olyan 4-5 év múlva már talán számításba lehet venni.
3.) A Sony már egészen közel áll az igényeimhez. De egyet kell értenem egy korábbi hozzászólással: A szenzor és a videó kiváló, minden más pedig idegesítő. Arról nem is beszélve, hogy az objektíveket a képességeikhez képest hajmeresztően túlárazottnak érzem. De végül is meg lehet szokni... csak ne kelljen belekotorni a menübe vagy olyat átállítani amihez nincs dedikált vagy beprogramozott gomb, ott megőszülsz. Tele van logikai bukfencekkel és idegesítően ostoba megoldásokkal. A tegnap előtt linkelt Digitalrev-es Sony A7/A7r tesztben is felbukkant, hogy például az audio peaking level állításakor bevisz egy külön menübe, fekete háttér felvétel közben, te meg nem látsz semmit... na ezt tuti nem lehetett volna egy átlátszó háttérrel megoldani, ahogy azt mindenki más csinálja. Ilyen apróságok tudják nagyon felnyomni az ember vérnyomását mikor egy Sony gépet használ. Persze a fotó/videó minőség kárpótol, kérdés, hogy az ember képes-e együtt élni egy kiismerhetetlen, szeszélyes, akaratos, makacs
nővelfényképezőgéppel.[ Szerkesztve ]
-
PRO-peller
senior tag
válasz Stauffenberg #3268 üzenetére
A nex3 idegesítő menüjétől tartottam én is, mert ez van kijelentve. Amikor kézbevettem, akkor meg fellélegeztem. Sokkal rosszabbra számítottam. Van dedikiált gomb 1db. Persze bármit nem tehetsz rá. Van iso gomb. Expo korrekció gomb. 1 db "tárcsa". Szóval ez több a semminél. A menü megjegyzi a kilépési pontot, kvázi fn gomb.
-
toxicdog21
csendes tag
válasz Stauffenberg #3268 üzenetére
Nem láttam még élőben A7(R)-t, de a NEX-6-nál úgy van, hogy néhány beállítás bizonyos megjelenítési módban a hátsó LCD kijelzőn itt sem átlátszó, hanem fekete háttér eltakarja a képet, azonban ha az EVF-be nézek, ott már ugyanaz a beállítás átlátszóan jelenik meg, mögötte látva a témát. Lehet, hogy itt is hasonlóan van.
Persze ez egy dolog, ettől még valóban vannak logikai bukfencek, és ez is csak egy tipp.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz toxicdog21 #3270 üzenetére
Én a főnököm NEX-7 vázát használtam sokat. Pont azért jegyeztem meg, mert ez már 2 éve is kritizált dolog volt, de az A7-ben is így van. Miért? Olyan bonyolult? Vagy csak a Sony magasról letojja az igényeket? Ha az EVF képén lehet átlátszó, akkor a hátsó LCD-n miért nem?
Ezek ilyen nüansznyi dolgok, amik feltornyosulnak és biztosítanak arról, hogy ne legyen felhőtlen a viszonyod a gépeddel. A Fujifilm bezzeg olyan dolgokat művel firmware frissítésről frissítésre, hogy beszarsz. Egy 2010-ben bemutatott Fujifilm X100-ra már rá sem ismerni, annyit fejlődött a megjelenés óta. Nem mellesleg van már utódja, mégis fejlesztik ezt a "régi" vázat... a legutóbbi frissítés éppen csak most jött ki. Amire sok panasz érkezik, azokat igyekeznek javítani. Ez a mentalitás szöges ellentettje annak ahogy a Sony bánik a vásárlóival.
(#3269) PRO-peller: Nem használhatatlan a Sony menüje, nem erre akartam célozni. Csak amióta létezik a NEX rendszer, azóta minden, minden, minden tesztben leírják, hogy logikátlan, kényelmetlen, buta és rosszul felépített a menürendszer. Azóta kereken nulla érdemi lépést tett a Sony, hogy ezt rendezze. A fent ismertetett idegesítő hülyeségeket sem képes kijavítani. Kihoz egy új, professzionális vázat és direkt benne hagy ostobaságokat, mintha a 60.000 dolláros Sony CineAlta F65 eladásait féltené...
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3271 üzenetére
sose mesélsz egy jót, arról a nex-7-ről, milyen volt használni manuálokkal, keresőből csak néha megemlíted, megkívántatod velem, ehh kínzás ezz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
A NEX 7 egyébként egy nagyon jó váz. Túlárazott, csúnyán túlárazott, de egyébként jó. A NEX 6 keresője elvileg jobb, mint a NEX 7-ben lévő, de ezt megerősíteni nem tudom, mivel a NEX 6 keresőjét még nem láttam. Minden estre a hetesnek nem különösebben elragadó az elektronikus keresője, főleg egy mai jobb MFT vázhoz képest.
Fogásra jó, azt hiszem pont jól eltalálták a markolat alakját. A Tri-navi három tárcsás vezérlés nagyon tetszik, ilyet még a pro DSLR vázak sem tudnak.
Főként manuál objektívekkel használtam. Kedvencem volt egy ősrégi Nikkor 50mm f/1.2, ami brutál sok fémet és üveget tartalmaz, jóval nehezebb a váznál, de összességében jól meg lehet markolni a gépet a markolatnál fogva, nekem nem volt kényelmetlen, hogy orrnehéz.
De már nincs meg neki, nemrég lecserélte egy Olympus OM-D E-M5-re amivel elégedettebb. Amikor a NEX 7-et vette, nem kalkulált vele, hogy nagyok az objektívek, plusz ő utcán fotóz vele sokat és a NEX vázak szeretnek hangosan kattogni exponáláskor. Talán csak az utca túloldalán álló süket nem hallja meg...
[ Szerkesztve ]
-
PRO-peller
senior tag
válasz Stauffenberg #3273 üzenetére
"NEX vázak szeretnek hangosan kattogni exponáláskor"
Na ez igaz!
Amikor ismerkedtem a nexszel ki akartam kapcsolni a zárhang effektet. Akkorát csattan mint egy tükrös. Röhej.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3273 üzenetére
én nem vagyok "fotós", nem is szándékom ebből élni, sőt még csak a beállós, koncepciós képeket sem igazán élvezem, csak kattogtatni akarok, kirándulásokon, fesztiválokon, meg a mindennapokban, az utcán, kocsmákban stb., tehát legtöbbször haverokról, családról készítek pillanatképeket, és szeretnék játszadozni, kísérletezni, erre a sok-sok olcsó manuál ideális sztem. azért szemezek a nex-6-al, mert van benne peaking, ami videók alapján teljesen jól használható, belenagyítás nélkül is...(itt megjegyzem, engem abszolút nem zavar egy kis pontatlanság, a képeket amúgy is közösségi oldalakon, flickr-en használom fel, leméretezve), a manuális fókuszálással absz nincs semmi bajom, ami nagyon zavar a jelenlegi vázamon, az a belenagyítós módon való fókuszálás, ráadásul semmilyen segéd nincs, szemre lövöm be az élességet...ezen elvileg sokat segít a peaking nem? az egyetlen bajom, amit már többször írtam, hogy manuálban nincs nagylátó, és drága a sony 10-18-asa...na de lehet megelégszer a kitobival, vagy gyűjtök erre egy kicsit...
ja nex-6 az alap nex, amit megvennék, mindenképp kő nekem evf, lv-vel valahogy nem tudok azonosulni
ui: remélem ezúttal senki nem kérdez rá, hogy miért manuálozok már, ha van natív af üveg...PRO-peller: engem ez sem zavar
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha kell az EVF, akkor nincs más, legfeljebb a csatlakoztatható darabok a NEX-5 szériához. Szerintem bénák és bumfordiak, ráadásul bukod vele a vakuzást.
A focus peaking az egyik legjobb módszer manuál fókuszhoz. Én évekkel ezelőtt ismertem meg, szintén a Sony jóvoltából amikor elkezdtünk az EX sorozatú broadcast kamerákkal forgatni. Bő 3 éven keresztül voltam velük napi viszonyban és tényleg hasznos. A NEX vázakon pontosan ugyan úgy működik. Állítható a peking level, de érdemes maximumra feltolni. Régen ugye csak videóhoz használtam, így a NEX 7 volt az első aminél már fotóhoz is bevetettem.
Hasznos dolog, nagyon leegyszerűsíti a dolgokat. Nem csoda, hogy annyian átvették már.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3276 üzenetére
azt hiszem ezt akartam hallani
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
toxicdog21
csendes tag
Ú tényleg, nem tudom más is észrevette-e, de nekem nemrég tűnt fel hogy a NEX-6 EVF-jében sokkal pontosabb a focus peaking. Ugye 2-3-szor jobb a felbontása mint a hátsó LCD-nek, és úgy látom, hogy a megjelenítendő felbontásra méretezett képre húzza rá a focus peaking szűrőt.
Gyakorlatilag ha az EVF-be nézek, és valahol élesnek mutatja a gép, ott éles. Az LCD-nél sokszor szükség van belenagyításra, mert sokszor már kiszínezi, de még néhány miliméterre van a tökéletes fókusztól.
-
jjeahh
nagyúr
válasz toxicdog21 #3278 üzenetére
ez nekem mondjuk inkább jó hír, mint rossz, lv-n komponálás nem érdekel, kivéve pl pár gombafotónál vagy ilyesmi, de ott bőven van idő belenagyítani.
amúgy késnek valamennyit a hangyák? vagy pontosan követik az élességet, késés nélkül?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem késik az élkiemelés. Szépen leköveti a fókuszt előre-hátra.
Azért a focus peaking sem mindenható. Kevés fénynél már bajlódik, illetve nagyobb mélységélességnél már szinte csak szerencsejáték. Portrénál nagyon oda kell figyelni, mert ott hamar kitűnik ha a szemek helyett az arccsontra vagy az orra fókuszálsz, noha a peaking az egész arcot élesnek jelezte mert maximális erősségre van húzva.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3280 üzenetére
az 50/1.2-vel is szerencsejáték volt? nem hiszem, hogy ennél fényerősebb üveget vennék. az, hogy az arccsonton, és nem a szemen van a fókusz nem igazán érdekel, jelenleg is rengeteg ilyen képem van, és elégedett vagyok, egyedül az zavar, hogy nincs semmilyen pontos mf segédem, ezért baromira lassan fókuszálok...az oly-n belenagyítok, érzésre-saccra belövöm az élességet, kilépek a nagyításból, ellenőrzöm a képkivágást újra, katt és arra ki is mászott az alany a képből...elvileg a nex-en ez fókuszálás-katt lenne... ennek a gyengefényes dolognak utánna kell akkor járjak, hátha írnak máshol is róla
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
Értem hogy ne kérdezze senki miért manuálozol , de mégiscsak felmerül hogy egy nem drága és mégis remek oly 45/1.8 megoldaná ezt az egész macerát (normál látószögben pedig a szintén nem drága és remek pana 20/1.7) - és akkor nem lenne szükséged vázcserére (illetve kicsit nehezen követlek, olvastam G5-öt, de a NEX is képben van, meg mintha dslr-topicban is láttalak volna alternatívákat nézni)
Én ezekkel kezdeném , akkor maradhat a mostani vázad, és aztán ha van még pénz, akkor jöhet a váz.
Persze nem akarlak lebeszélni a teljes rendszerváltásról sem, ezt tényleg Neked kell eldöntened."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
jjeahh
nagyúr
nem macera, az, élmény
jaja, alaposan szétnézek minden topikban, körbeérdeklődök, ezúttal nem akarom megbánni a vásárt, mivel hosszú távra tervezek. A nikon d90 az olcsó nagylátó miatt merült fel, sokat kirándulunk, és néha jól jönne lőni pár tájképet is...persze a nikon kiesett, a manuálokat kidobhatnám, az ovf-et nem tudom megszokni, a váz túl nagy meg nehéz, egyrész meg sem tudom markolni, másrészt a súlya miatt sokszor otthon maradna. Szal inkább milc, és max veszek drágábban nagylátót majd... Nem csak a könnyebb manuálozás miatt váltanék vázat, a peaking csak egy olyan feature, ami a nex fele vonz, amúgy ja, a pana g5 is képben van főképp az ára miatt, szal a nex-6, pana g5 mondjuk úgy, hogy bejutottak már a "döntőbe" , valszeg a kettő közül veszem meg valameiket. A jelenlegi oly-n a kereső hiánya ami nagyon zavar még, meg, hogy nem bírja a magas iso-t, 400-ig szívesen használom, de iso800-on már gyengefényes helyzetekben nagyon hangyás, holott én a képeim legalább 20%-ánál szívesen elmennék minimum iso1600-ig, de néha a 3200 is jól jönne...szembevakuzni meg csúnya eredménnyel jár, és nem túl diszkrét, plafonra villantva sem, egy szép nagy villantással minden tekintetet magadra vonzol...most az olympus-al az van, hogy ha kevés a fény nem fotózok, és ez gáz...
ja, félre ne értsetek, a manuálozás nem csak azért vonz mert olcsó mulatság, szívesen beszereznék pár drága ékszert is, most nézzetek sznobnak, meg hüjének, de pl a voigtlander classic cuccok is nagyon szúrják a szemem[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
szerk, lejárt az idő: nem értem miért tartjátok sokan furcsának ezt a manuálozós felfogást, tele a net olyan júzerekkel, akik azért vesznek nex-7-et, vagy a7-et, hogy aztán leica meg voigtlander üvegekkel használják, sőt sok tesztbe is belefűzik a manuálozós dolgot, meg flickr group is rengeteg van hozzám hasonló júzereknek, szal ha furcsa lennék is, legalább tudom, hogy nem vagyok egyedül...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
Az 50mm f/1.2-vel is hajadra kenheted a focus peakinget ha mondjuk lerekeszeled f/8-ra. Mondjuk azt az objektívet a D800E-re felcsavarva szerettem, mondjuk képtelen mit kezdeni a 36 megapixellel meg nagyjából f/2.8-ig vissza kell venni belőle, hogy elkezdjen tényleg élesedni, de f/1.2 és egy full frame szenzor párosítása olyan DOF-ot művel, hogy wááhh... Majd felkutatok ilyen fotót a benti gépemen.
Minél szűkebb a mélységélesség, annál könnyebb a focus peakinget használni, hiszen annál szűkebb területet jelöl meg élesként. A sötétet meg úgy kell érteni, hogy annyira sötét van, hogy ott már a kontraszt AF is elkezd bizonytalanul monitorozni. Összességében egy nagyon jól használható funkció, ha eddig is manuáloztál, akkor ez egy teljesen új dimenzió lesz. Szeretni fogod.
A manuális objektívekkel meg semmi baj szerintem. Én igazán szórakoztatónak tartom a használatukat, főleg ha megvannak a megfelelő segédek hozzá. De az én gyűjteményemben is vannak olyan 50+ éves vázak amiken egy szimpla kukucska szolgál keresőnek és fókuszáláshoz egyetlen segédeszközöd az objektíven lévő távolság és mélységélesség skála. A letűnt korok utcai fotósainak mondjuk több nem is kellett. Igaz ők nem is kukkolták a pixeleket és nyáladzottak arra, hogy mit pirít a felszerelésük. Nem ez volt a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3287 üzenetére
áh, ha túlleszek az ünnepeken valszeg meg is veszem ezt a cuccost...addig körbeérdeklődök valahol, egy közeli nagyobb városban esetleg ki lehet-e próbálni mintaboltban, vagy áruházban, mert nálunk canikonon kívül semmit nem árulnak.
ja, félreértettem a mélységélesség-használhatóság dolgot, bocs szal pont fordítva van, ha van fény, fényerő és nyitott rekesz, akkor használható igazán..ez így rendben van, max egyet szoktam rekeszelni a jelenlegi üvegeimen is, de csak mert nyitva erős fényben világos felületen nagyon kromatizálnak
köszi az összes részletes választ![ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
konyi79
addikt
Azért a focus peaking sem mindig használható, ne felejtsük el. Nyitott rekeszen csak nagyon éles manualokkal működik. Ha lágy a rajzolat nyitva, nem mutat semmit.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nikkor 50mm f/1.2
Teljesen tág rekeszen nagyon lágy (szinte már olyan mint a vattacukor) és érezhetően nehezebben boldogult a focus peaking az élkiemeléssel, főleg olyan képterületeken ahol alacsony a kontraszt különbség. De azért nem volt ez olyan nagyon rossz, még is így segített benne. Peaking nélkül, szemre belőni sokkal nehezebb lett volna.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3291 üzenetére
á, sztem ha ennyire lágy amúgyis rekeszelnék sztem, mitöbb meg sem vennék egy ilyen obit a leglágyabb üvegem nyitva most az om zuiko 50/1.8, de sztem az is bőven vállalható
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lenan
aktív tag
stevehuff kitette a kis tesztjét az a7 7r-ről
(mondjuk kigyó módjára siklott át a problémák többségén) -
b.vr
őstag
Hm, hát igen. Végigpörgettem mit ír az autofókuszról, megmarad az általánosságok szintjén. Mondjuk annyiból megértem, hogy az Ő Leicás múltjával (meg talán még jelenével) az minden A7 posztjában leírja hogy (a gyakorlatának is köszönhetően) mennyire szeret manuálfókuszálni ezekkel a sonykkal.
valamint: "So the bottom line is that the Sony A7 and A7r will both work with most Leica M mount glass but some wide angles or ultra wide angles will give you bad color shifts on BOTH cameras so just beware of some lenses 28mm and under as some will work, some will not."
pedig a múltkor még kimondottan azt írta hogy ezekben a helyzetekben (némileg meglepő módon) a sima A7 jobb.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
jjeahh
nagyúr
ő már csak ilyen, ettől függetlenül szeretem olvasni a tesztjeit, nagyon könnyen lelkesedik, leírja ami a szívén van, persze ezért néha téved is, nade 10 oldalas absz kielemző tesztekből, mérésekkel stb van már elég, szal ilyen is kell..
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
p_adam
addikt
Ezek nem tesztek, sokkal inkább ömlengős termékbemutatók - akkor is, ha maga a termék nem jó, mint pl. ebben az esetben - esetenként egy-két hasznos infóval.
Vagy érdekesek azok a tesztek, amiket mások beküldenek, és nem ő írja, de ez alapján ott is biztos szabályozva van, hogy miről lehet írni és mit...Ez az írás inkább megy el tesztnek, még ha annyi objektívvel nem is tudták kipróbálni.
Abból kiindulva, hogy a Zeiss 35/2.8-at élesebbnek mondja, mint a 35/2 Summicron-t (bár képekkel nem illusztrálja) valószínű, hogy amit direkt ehhez terveznek, azokkal sok gond nem lesz.[ Szerkesztve ]
-
Drótszamár
őstag
válasz Stauffenberg #3280 üzenetére
Ami engem a legjobban meglepett, hogy éjszaka a csillagokon működik a focus peaking.
Szemüvegesként régen a Pentax K200D-n nem mindig sikerült belőni a fókuszt, pedig ott csak egy kicsit kellett visszahúzni a kopp után.
A Nex 5N-en sokkal könnyebb megtalálni a végtelent. Ha belenagyítást is használom még könnyebb.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
b.vr
őstag
Na, ott a cameralabs-linken viszont egy elég terjedelmes részt szentelnek az AF-kérdésnek (mindkét modell, jó fényben, kevés fényben, A7nél PDAF-területen belül és kívül, valamennyire még a 3as és 4es adaptert is érintve)
Meg is van a konklúzió: "But in my tests so far I'd say autofocus is the Achilles' Heel for the A7 and especially the A7r" ..."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Darko
senior tag
Sziasztok!
Átjöttem ide a "Milyen cserélhető objektíves gépet ..." topikból, és itt tenném fel a továbbiakban a kérdéseim. Szóval főleg videózásra, meg második gépnek (főleg a páromnak) keresek kis méretű gépet és eljutottam a Sony NEX- ekhez. Most találtam egy jónak tűnő ajánlatot mégpedig:
NEX-5RL/W, SEL-1650 objektívvel: 169.900.-Ft.
NEX-5RK/S, SEL-1855 objektívvel: 159.900.-Ft.Kérdésem, hogy a két objektív közül van minőségbeli különbség?
Videózást, fókuszt tekintve mik a lényegi különbségek a NEX-3N v. NEX-5R illetve NEX-5N között. Mi indokolhatja, hogy mondjuk a drágább NEX-ek felé keresgéljek? Egyszerű családi videózás a cél , jó minőségben.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Kés topik
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Láncfűrész topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Star Citizen
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen