-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tailor
őstag
Schawo véleményét Sony témában nyugodtan oszd el 10-zel, és akkor jársz valahol az igazság közelében Zajos kép? 10 éves kompakt minőség? Pofám leszakad. A Sony broadcast kamerákat nem ismerem, de tekintve, hogy ezek igen high-end cuccok voltak anno (high end árral), nem elképzelhetetlen, hogy az evf-ük jó pár évvel meghaladta a "konszumer" cuccok minőségét. Mint ahogyan meghaladja ma is.
A legegyszerűbb az, ha bemész egy Sony centerbe, és belenézel a Nex6 keresőjébe. Ha tetszik, akkor nem kell mások véleményére adj, ha meg zavar, akkor nem veszed meg. Bár így, hogy elültették a bogarat a füledben, tuti, hogy a brutális zajosságot fogod keresni... -
lenan
aktív tag
RX1 keresőjét ismerem, de tudtommal kb egyforma a nex6, 7 a99 és rx1 keresője. Nem zajos szerintem,a fő baja hogy nagyon érzékeny a merőleges belenézésre, ha picit is eltolódik a nézés tengelye,elég homályossá válik a kép. Ebből nekem az jön le, hogy az optikai része biztos hogy szarabb mint az oly e-m1,de még az e-m5 nél is.
Amúgy szerintem teljesen megteszi. -
-
jjeahh
nagyúr
-
FEDman
addikt
A mirrorlesseknél azért EVF panelen kívül még rengeteg dolgon múlik az hogy a végén milyen lesz a keresőkép minősége. Már csak a szoftveren is rengeteg minden múlik, de ha most ezt a részt mellőzük és csak a hardverre koncentrálunk akkor kevés fényben alapvetően 2 dolog fogja meghatározni azt, hogy egy EVF milyen zajos kevés fényben. Az egyik az, hogy milyen fényerős az objektíved, a másik pedig, hogy mekkora méretű és érzékenységű szenzorról kapja az EVF a keresőképet.
No most egy boltban vélhetően 3,5-5,6-os kit obival kirakott NEX-7 azt hiszem minden szempontból hátrányos helyzetben van ilyen téren egy RX1-hez képest.Még sose volt alkalmam gyakorlatban kipróbálni, de ettől függetlenül én is nehezen tudom elképzelni, hogy olyan rettenetes lenne a NEX-6/7 EVF-e.
Mindenesetre ha valaki ilyen gépet tervez venni akkor amúgy is érdemes előbb valamelyik boltban személyesen kipróbálni egyet.
-
toxicdog21
csendes tag
Nex-6-ban nem látok zajosodást, beltérben se. OVF-es gépem sosem volt, nem tudok nyilatkozni hogy mennyivel jobb/rosszabb, számomra tökéletes. Referenciaként E-M5-tel tudom összehasonlítani, se az, se ez nem zajos (annál viszont érezhetően kisebb a felbontás, a méret, és azért az is látszik hogy a nex-ben OLED-es panel van)
-
lenan
aktív tag
az rx1- nél szemben pl. az olykkal a beállított blende marad végig, nem mozgatja folyamatosan, és nem csak exponáláskor ugrik be. Így elég jól megnézhető a keresőkép minden blendeállásnál.
Nincs érdemi különbség a 2, 2.8, 4.5.6 blende állásoknál egy borúsidejű elég sötét belső téri képnél. (pl.most) Nem nagyon van zaj a képen.
Viszont a lencserendszer tényleg sokkal de sokkal jobb az olykban, próbáltam mindkettőt. -
HÁZIGAZDA
válasz toxicdog21 #3056 üzenetére
Az oly kereső (vf-2) kisebb méretű és felbontasu, de (szerintem) sokkal jobb minőségű. Ezzel együtt a NEX kereső is pazar, jöhet bármikor.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
Olym még nem volt. A Pana az jellemzően nyitott rekeszre törekszik a keresőképnél, viszont van rekeszbeugratás, amivel lehet csekkolni a mélységélességet.
Sőt a rekeszbeugratáson túl expo szimuláció is van. Ilyenkor a rekeszen túl a képfrissítés is egyezik a választott záridővel. Ez két dologra jó, egyrészt ha valami bemozdulósat akarsz fotózni, akkor már expo előtt le tudod ellenőrizni a bemozdulás mértékét, másrészt ezzel egy csillagfotózás során vaksötétben is tud használható keresőképet adni. -
p_adam
addikt
A7R M42 és Leica R üvegekkel
Szerencsére nem csak a drága obikkal jön ki mit tud -
tailor
őstag
Hű, és hű! A 7R eléggé ott van a szeren a DPR összehasonlítások alapján! És a jpg-k miatt sem kell már szégyenkezni a konkurenciával összevetve. Bárcsak a Nexekbe is eljutna ez a jpg engine...
-
tailor
őstag
Mondjuk azt rögtön sejtettem, hogy valaki a m4/3 topikból ráugrik erre ( peace! ) A7R jpg-ket linkeltem, nem A7-est, és a DPR nem az első oldal, ahol igencsak jól teljesít az R. Mélyenszántó tesztet pedig még sehol nem találtam róluk, így én a vizes lepedő húzás előtt megvárnám a konklúzióval előbb ezeket... (bár tudom, ettől még nem lesz a rendszerhez f1.2-es fix $500-ért, mint ahogyan a zinternet fórumainak népe elvárja )
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
az AF problémázás azért eléggé meglepő. máshol (franc emlékszik már, hol) azt olvastam, hogy a PDAF miatt az A7 gyorsabb, határozottabb, de lehet h csak a placebo effekt miatt írták. a jpeg panaszaikat vmi képpel igazán illusztrálhatták volna (a zongorás kép mellett, az tényleg szétmosott mondjuk) az A7 nem szerepel az adatbázisban.
szerk: a dpreview tesztábrás összevetésen az A7R ( ) jpeg tényleg nagyon jó, akkor már inkább a D800-é tűnik nagyon szoftnak, mosottnak (soksokizón). az Rx1R, ami ugyebár szintén a 24 mpixeles lapkával dolgozik, tényleg nem szép.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3066 üzenetére
Nyers teljesítmény szempontból semmi gond az A7r képminőségével. Ha azt nézzük, hogy mennyire kifinomult a képfeldolgozása akkor már annál inkább. Kicsit olyan mintha baltával faragták volna.
Teljesen felesleges mértékű zajszűrés és brutális élesítés jellemzi a képeket. Kicsit olyan mintha egy kompakt gép Jpeg feldolgozó algoritmusát ráeresztették volna egy FF szenzorra.Ez a kis crop-okat nézve talán kevésbé feltűnő, érdemesebb inkább teljes felbontású képeket vizsgálni.
Itt van pl két teljes felbontású iso6400-as kép:
Számomra Nikon képe összehasonlíthatatlanul finomabb, komolyabb. A Sony képe csak azért tűnik látványosabbnak, mert minden túlzó rajta, a kontraszt, a zajszűrés, az élesítés..
Nézd végig a finom részleteket a két képen, vagy nézd meg a piros szalvétát, ott már belenagyítani se kell annyira ordít a különbség.
Persze ettől még messze nem nevezném használhatatlanul rossznak, de mindenesetre a Sonynak továbbra se a Jpeg a legnagyobb erőssége.
-
tailor
őstag
Okés, direkt túloztam, de bevallom, jogos volt a várakozás egy relatíve olcsó fixért. Dehát ők a Sony, akik mindig egy kicsit másképp látják a piacot, mint mi
#3067: Én a két kép között annyi különbséget látok, hogy az A7R valamivel kontrasztosabb (de nem kellemetlenül!) és élesebb, de ugyanakkor hidegebb színhőmérsékletű. Az embernek a melegebb színek a kellemesebbek, így érthető, ha sokaknak a Nikon jpg-je jön be De az, hogy összehasonlíthatatlanul jobb lenne - semmiképp.
-
FEDman
addikt
Nem akartam ennél jobban belemenni, de akkor mutatom konkrétan, hogy mire gondolok.
finom kicsit filmre hajazó egyenletes szemcseszerkezet kontra foltosra szűrt digitális maszat
finom részletek kontra ronda digitális mócsingok
Az első kettő nyilván csak nagyobb nagyításon, de a piros szalvétás maszatolás már monitor méretben is ordító különbséget eredményez. Erre azért én nem mondanám, hogy jelentéktelen különbség.
-
HÁZIGAZDA
és itt jön be az, hogy egy jól exponált és használt - például - nikon d7100-as gépből kijövő fotó egy hozzáértőbb ember kezében lazán jobb minőséget hoz, mint amikor az amatőr elmegy fullfreámot shoppingolni magának, mert "azért az mégiscsak full frém". szóval jó az a7, de személy szerint egy mindent bele nex-7 utódnak és pár frankó obinak hozzá több értelmét láttam volna.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
p_adam
addikt
Ez bármilyen gépre igaz, de ha már itt tartunk akkor a FF sokkal megbocsátóbb a hibákra nézve, valamint a Sony-kon tényleg olyan mértékben mutatja az expozíció eltolás hatását az LCD/EVF ahogy kell, élő hisztogrammal. Kezdő fotósok számára a NEX ilyen téren nagy előny egy DSLR-hez képest.
[ Szerkesztve ]
-
lenan
aktív tag
a nikon ha jól emlékszem mindig elég konzervatívan elég kevés élesítést és zajszűrést (talán semmit) állított a 0-ra, a sony meg láthatóan elég magas értéket tett alapnak, ez bátran visszavehető, tényleg elég rusnya így
(konkrétan a jpeg alap +-0 beállításokat el lehet tologatni ide-oda, nem?) -
FEDman
addikt
Ettől függetlenül ha most valaki azt mondaná, hogy megdob engem egy FF vázzal és válasszak az A7r - D800E és a Nikon Df közül egyet akkor azt hiszem én gondolkozás nélkül a Sonyt választanám.
Ennek persze legfőbb oka, hogy én már nem akarok nagy felfújt DSLR-t.Szóval sose olyan egyszerű a képlet. És ezt most a Sonysoknak is írtam, hogy vegyék észre én nem a Sony ellenében mondom a kritikáimat, hanem érte.
Van sok bajom az új FF NEX-szel, de tényleg elég lett volna annyi hogy kihoznak hozzá egy nem túlárazott 50/1,8-at és máris minden nyűgje ellenére én is azon agyalnék, hogy belépjek e a rendszerbe.
-
rumos14
nagyúr
itt látok nagy bajt, az obikban. alapvetően mindkét fix tökéletes, szuper - optikailag.
két bajom van, ill. három: ár, stabi hiánya, fényerő.
a 35mm az egy nagyon jó gyútáv, de miután megjelent a 35/2.8 800 dollárért, már biztos, hogy soha nem lesz mondjuk egy stabis 35/2 600-ért - ahogy Canon-ra van. hát ez nagyon nagy baj.
az 55/1.8 mellett is esélytelen egy olcsóbb, stabis 50/1.8. nem igaz, hogy nem lehetett volna megcsinálni, ha van aps-c 50/1.8 OSS 300-ért. nagyon bosszantó.
erős kételyeim vannak, hogy lesz-e valaha vázstabi. nem tudom, ilyen minike bajonettnél az, hogy még a (FF méretű) szenzor is mozogjon, vszleg nem "fér bele".
nekem egész egyszerűen kell a stabi, "casual" videóhoz must have. sokkal fontosabb mint a 6400 iso-s pixelbuzulás. azt le......[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz rumos14 #3077 üzenetére
Lesz az A3000-ra hajazó de nem belépő szintű nagyobb E-mount kamera is ahol nem látni mért nem kerülhetne bele. Az más kérdés hogy 2x vastagabb is mint az A7R.
Amit én nem értek az az hogy miért nincs crop mód videóban mint a VG900 esetében. Lehetne csak direkt nem rakták bele ami szomorú de még arról se ír senki hogy APS-C obik esetében megy-e ugyanúgy az 1080p videó vagy sem (mert akkor tényleg butaság volt hogy ezt kihagyták)
Biztosan lesznek olcsóbb Sony obik pl. ez alapján egy 35mm f1.8 elég valószínű hogy lesz csak győzd kivárni
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3077 üzenetére
Stabi ügyben szerintem az első hír volt az igazi, ami ha jól emlékszem még úgy szólt, hogy a Sony-Oly együttműködés keretein belül a Sony A-bajonettes vázaikban a jövőben belekerül majd az Oly 5 tengelyes IBIS-e. Azaz az eredeti hírben szó nem volt az E-bajonettes gépekről, amiknél gondolom továbbra is kitartanak majd az optikai stabi mellett.
Persze aztán később szokás szerint összekeveredtek a pletykák és már a NEX-ekbe is belelátták az IBIS-t, de gyanítom valójában a fentebb vázolt menetrend szerint fognak eljárni.
-
rumos14
nagyúr
de kell a francnak olyan felfújt lufi... ill. sztem nem is kell akkora "mélység" a szenzorstabinak, az A3000 csak a marketingesek miatt lett akkora. egy A7 méretű aps-c NEX-nek mlg látnám értelmét, NEX-7 árszinten, top speckókkal.
nincs crop mode videóban - ezt hol olvastad? ez kb. megbocsájthatatlan lenne és nem is tudom elképzelni. aps-c obival fekete képsarkok lesznek? (nem tudom, pl. a FF Nikonok esetében ez hogy van, de a Sony A99 esetében is biztos megoldották).
meglepő lenne egy olcsóbb 35/1.8, az sztem már inkább C/N 35/1.4 árban menne és a mérete is más liga. nagyon kis szexi üveg a 35/2.8, de 300 dollárért, Zeiss logó nélkül kéne adni.
-
p_adam
addikt
Ott van a roadmap sok üres hellyel (a két szürkéből az egyik valszeg ez lehet), ahogy írtam az más kérdés hogy 2015 is lehet belőle és annyira biztos nem lesz olcsó de a kék matricásoknál meg G betűsöknél biztosan olcsóbb lesz...
Gondolom majd a pl. Sigma is látja hogy ha olyan nagy igény van ezekre a kamerákra akkor érdemes hozzá tervezniük valamit (pl. az Olympus 75/1.8 is az ő szabványuk, igaz nem is olcsó)
Ott van a kit objektív akinek ez kell[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Egyébként végignézve ezeket a szabványokat mindhárom az SEL24F18Z-re hajaz (az első valszeg az is) szóval vagy megcsinálják belőle a FF variánsát is (ami valszeg annyi is lenne mint az SEL24F18Z, sokban nem tér el tehát drágább mint az SEL35F28Z) vagy nem, a lényeg hogy nem az olcsó objektívekre helyezik a hangsúlyt, de azért egy-kettő valszeg csak lesz jövő év vége fele.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Nagyon találó a színválasztás, 2015 ilyen szempontból maga a szürke zóna.
A roadmap ezen része szerintem csak azért született, hogy a Sony jelezze a vásárlóinak, hogy komolyan veszik a most indult rendszert, de amúgy még fogalmuk sincs 2 év múlva milyen obikon fognak épp dolgozni.Ezzel persze semmi gond, csak erre még nehéz építeni. Lehet 2 év múlva jön pár remek obi, de az is lehet csak pár újabb közép gyenge érdektelen 3,5-5,6-os zoom obi lesz belőle, ezt most még nem tudjuk.
Egy két új obi érkezése nagyon felrázhatja a rendszert, de erről ráérünk szerintem akkor beszélni ha már be is jelentették ezeket.
No meg arról nem is beszélve, hogy 2 év múlva kit tudja hol lesznek épp a többiek?
-
p_adam
addikt
Szerintem tudják ők hogy milyen 10 objektív fog jönni ebből 7 az, amiről egyelőre nem derül ki semmi. Az Olympus még 2 objektívet fog kihozni, egy nagylátószögú zoom-ot meg egy tele-t (meg a már bejelentett tele Pro zoom-ot) nekik már nem nagyon van mit kihozni
Azt nem tudom hogy a Zeiss által gyártott manuális E-mount obikat (talán csak ZM átalakítva E-mount-ra közelebbi fókusszal?) is ide kell majd számolni vagy nem, de valószínűleg az külön van.
Hol lesznek a többiek 2 év múlva? Lehet hogy saját FF rendszerrel, csak még jobban lemaradvaCanon biztosan tudna gyártani egy jó mirrorless-t ha akarna (elvégre ott a Dual Pixel AF) de inkább húzza amíg csak lehet.
Update:
Az előbb már levezettem hogy ezekből az látszik, hogy kis átalakítással "full-frame-esíthető" az SEL24F18Z szóval valszeg ezt ki fogják hozni, csak épp olcsó nem lesz egyáltalán, mivel azoknak szánják akinek nem elég az f2.8.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
"Az előbb már levezettem hogy ezekből az látszik, hogy kis átalakítással "full-frame-esíthető" az SEL24F18Z szóval valszeg ezt ki fogják hozni, csak épp olcsó nem lesz egyáltalán, mivel azoknak szánják akinek nem elég az f2.8."
??
Hát szinte meg se merem kérdezni, hogy mi alapján jutottál erre a következtetésre.. -
p_adam
addikt
Mert nem egyforma a kettő azzal a különbséggel hogy az elsőben kevesebb az üveg ezáltal nem fedi le a FF-et? Vagy én látok rosszul valamit?
Akár már most is kihozhatták volna csak akkor még nagyobb lett volna a felháborodás hogy mért ennyi az annyi...
De persze az is lehet hogy megnézték és elvetették meg ott van az RX1 is... -
b.vr
őstag
"Hol lesznek a többiek 2 év múlva? Lehet hogy saját FF rendszerrel, csak még jobban lemaradva "
Erre ne vegyél azért mérget
Ott az óriási legacy objektívpark, a milcesítés logikusan párhuzamosan fog zajlani (jó sokáig lesznek még tükrösök is), a mirrorlessek pedig adapterrel fogkák tudni használni a tükrösök objektívjeit (mint e-m1 a régi 43-ös üvegeket, vagy akár a Nikon 1 az F bajonettes üvegeket)
A majdani natív objektívek csak hab lesznek a tortán, és sokkal kevésbé lesznek sürgetőek (nem az lesz hogy lesz egy amúgy ígéretes váz, csak alig van rá mit csavarni ha AF-et is szeretnél)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
rumos14
nagyúr
na azért...
elnézve a C/N eddigi mirrorless aktivitását, sztem sehol nem lesznek 2 év múlva. mert egyszerűen nem akarják.
a legacy obik pedig... a Nikon-nál a szorzó (2,7x), a Canonnál a csiga AF miatt hogy is fogalmazzak finoman... limitált a használhatóság.
azért nem árt ha tudod, hogy ilyen területen a Sony pont elég jól teljesít, megfelelő adapterrel 1985-ig visszamenőleg minden A bajonettes Minolta/Sony obival lesz AF. ez bizonyára elkerülte a figyelmedet. -
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3094 üzenetére
Canon esetében semmiféle jelenlegi megoldásról nem írtam. Nikonnál ez a kérdés csak a Nikon 1 kapcsán merülhet fel, hogy crop-faktor mekkora az a kérdés szempontjából mindegy, itt az elvről van szó. Az Oly E-M1-ről meg mintha elfeledkeztél volna...
Sonyval kapcsolatban áll a (#3095) kérdésem, tényleg érdekel (első körben ha ezt a két objketívet egy FF-rendszerrel jól használhatóan le tudom fedni, értelmes áron, akkor onnantól számomra az a rendszer máris ez komoly figyelembe veendő opció)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
rumos14
nagyúr
Minolta/Sony FF obikban gondolkodva köll egy LA-EA4 átalakító.
obik tekintetében Minolta 50/1.7, 50/1.4, Sony 50/1.4 használtan 20-65k között. 85/1.8 nincs. van Sony 85/2.8 olcsón és Minolta/Zeiss 85/1.4 drágán.
az átalakító hátránya, nyilván stabi nem lesz sehogy sem. az AF pontok eléggé középre zsúfolódnak: .
az AF egy jó alap DSLR szint lesz (15 pont, 3 keresztszenzor). követő AF, videó közben is gond nélkül megy. -
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3097 üzenetére
"Minolta/Sony FF obikban gondolkodva köll egy LA-EA4 átalakító."
dpreview: " LA-EA4 use Sony's 'Translucent Mirror Technology' to offer autofocus with all lenses."
Szóval akkor itt van fényveszteség is, ugye? (azt a sony-rendszert nem ismerem, csak nagyon felszínesen) Ez mennyit számít?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
rumos14
nagyúr
azért nem írtam az Oly-ról, mert ott sztem k.ra nincs értelme átalakítókkal szórakozni, van minden natívan, esetleg 50-200, de az is csak a 40-150 megjelenéséig. filmes obikkal pedig csak szórakozni van értelme (m43-on), "ha már van, miért ne tegyem fel" elv alapján.
amúgy lehet várni a többi FF mirrorless rendszerre, 1 évet, 2 évet, akármennyit, aztán majd meglátjuk. az biztos h egyik sem lesz olcsó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Macska topik
- Sorozatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok