-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
trutyi egy gép, de 80k-ért A3000, az sem semmi... [link]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem rosszak azok a Sigmák, de ezek az új kiadások a tök csupasz burkolattal nem tetszenek. Annyira csupasz, hogy nagyon csupasz. Egy tesztben azt írták, hogy nedves időben, maszatos kézzel manuális fókuszálás közben simán lecsúszik róla az ujjad. A másik meg, hogy miként tenném rá a follow focus rendszert videózáshoz? Sehogy.
Nálam talán kevésbé jelentenek ezek alternatívát, vagy keresem kell az első kiadásból ami még úgy néz ki, mint egy igazi objektív. De azért ezzel a fényerővel sem vagyok teljesen kibékülve.
A Sony saját objektívei meg egészen viccesek. Az SEL 50mm F1.8 még jó áron van, egész tűrhető rajzolattal, csak azok a szép szivárványok amiket produkál, azok ne lennének, de összességében ezt tartom a megfizethetők közül a legjobb ár/érték arányúnak. A többi NEX objektív meg vagy a vicc kategória vagy brutáldrága.
Tököm... ne lennék ennyire videóbuzi, akkor már rég markolásznám valamelyik Fujifilm vázat...
[ Szerkesztve ]
-
kalorobi
csendes tag
Most vettem egy NEX 3N gépet. A kijelzőre mit érdemes tenni, hogy védve legyen a külső hatások ellen. Nikon D90-ről váltottam, ott ez nem volt szempont, mert volt egy műanyag LCD védő.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kalorobi #3354 üzenetére
Én sosem szoktam rárakni semmit a kijelzőkre, de az olyan védőfóliák amiket az okosmobilokhoz lehet venni biztosan jó szolgálatot tehetnek a karcolások kivédésére, ütést viszont az sem nagyon állja. Ha nem találsz eBay-en pontosan erre a kijelzőre, akkor vehetsz egy nagyobbat, aztán méretre vágod. Néhány euró + posta nem egy nagy összeg.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #3355 üzenetére
ja, nekem is van ilyen, de miatta napfényben semmit nem látok a kijelzőn, ami amúgy vmi bevonatnak hála fólia nélkül tök jól viselkedik...ez akkor nagyon zavaró, ha lv-n kell komponálnod, mert nincs kereső. de ki kell próbálni, olcsó cucc végülis...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kalorobi
csendes tag
válasz Stauffenberg #3355 üzenetére
Nem az ütéstől akarom védeni. Úgy vigyázok a gépeimre, mint a hímes tojásra. Ha lóg a nyakamba nehogy a cipzár megkarcolja az LCD-t.Vagy nem érzékeny ennyire?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz kalorobi #3357 üzenetére
Nem tudom mivel van borítva a NEX-3N kijelzője, de általában nem szoktak karcolódni ilyenektől. Ha tartasz tőle, akkor ragassz rá egy védőfóliát tesztjelleggel és meglátod mennyire válik be. Ha a fóliában sem tesz kárt a ruházatod, akkor a jóval keményebb kijelzőben sem fog.
-
rumos14
nagyúr
válasz Stauffenberg #3358 üzenetére
szvsz érdemes rátenni vmit, mert óhatatlanul megjelenik amúgy 1-2 kisebb karc.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #3358 üzenetére
Én hajdanán az OFF Canon 30D LCD-jét első nap sikeresen megkarcoltam (fogalmam sincs, hogy hogyan), további 7 év használat alatt nem sikerült rá másik karcot gyártani, pedig soha nem használtam rajta fóliát, és nem volt a gép különösebben kímélve. Érthetetlen...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Pompi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #3364 üzenetére
Ha már venni kell, akkor már lehet típusazonost venni. Ebayen tonnaszámra van, de itthonról is elég sok találatot dob a Google. NEX 3-tól 7-ig ugyanaz a méret.
Aztán van gyári komolyabb megoldás LM1EA.
Van ebből is utángyártott: [link]
És ez se fólia hanem keményebb plasztik: [link]
Szóval választék az van. Én vettem anno ebayről olcsóért egy 6 darabos pakkot. Kb. 1200 forint egy ilyen csomag. Került már rá belőle pár gépre, még jut majd most a T-re is, én szoktam rárakni, mert tényleg óhatatlan, hogy kerüljön rá karc, azt meg nem szeretem. A láthatósággal nem volt gondom.[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
-
kalorobi
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Veszek valami értelmestelefon lcd védő fóliát.
A Nex 3N gépet egy 16-50-esobival vettem. Milyen telét ajánlotok hozzá. Sony téren még nem ismerem ki magam.
Ja olyan kellene amiért fizet az eladó, hogy elviszem, de olyan a rajzolata, hogy seggre ülök Azaz kedvező ár/érték arány.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz kalorobi #3368 üzenetére
Igazából ez való hozzá, de drága, és kifejezetten sz*rnak tűnik...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én nem kis kompaktról, hanem egy Canon DSLR-ről váltottam szintén NEX3-NL-re. Az öreg 30D-t - többek között - 70/200F4L-lel használtam. Azt hiszem, viszonylag komolyan fotózgattam is (portrék, színház, stb.) sok évig. Bennem is felmerült, hogy valami tele sem ártana a kis Sony-hoz. A legtöbb - neten fellelt - tesztjét láttam a SEL 55-210-nek, és a teljes méretű képeket letöltve, kielemezve meglehetősen gyengének tűnik a produkciója. Kísértetiesen emlékeztet például a Canon "filléres" teleobijainak rajzolatára, minőségére (75-300, stb.) Csak azokat éppen 30-40-50 ezer forintért adják, nem pedig 110-ért.
Nem, nincs ilyen üvegem, és tuti biztos, hogy nem is lesz. Akkor már maradok a tájképezésnél a 16-50-nel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
rumos14
nagyúr
válasz Bogyó bá' #3372 üzenetére
nem ez az 55-210 a rendszer ékköve, az biztos. a C 70-200/f4-gyel összehasonlítani értelmetlen, ez tényleg belépő szint, csak sajnos kicsit drágácska, de azért az OSS meg az, hogy nem leggagyibb műanyagból van, megdobja az árát.
túl nagy választék biztos nem lesz E bajonettes telékből, ha valaki nagyon erre gyúr, másfelé kell nézelődni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz rumos14 #3375 üzenetére
Igen, az ára a legnagyobb baja: nem kerülhetne 50-60k-nál többe. Akkor elfogadható lenne.
Nyár elején több helyen lehetett az emlegetett Canon L-es kistelét (napellenzővel, bőrszütyővel együtt) 150k-ért megvenni. De hogy a képstabis belépő szintnél maradjunk, a Sony üvegénél semmivel nem rosszabb 55-250/F4-5,6 IS II. is kijön 65k-ból 3 év gyári garanciával, drága boltban vásárolva is. Ehhez képest a Sony objektívje aggasztóan túlárazott.
szerk: 56k-ért is találtam, de csak 1 év garival[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
rumos14
nagyúr
válasz Bogyó bá' #3381 üzenetére
használtan kell megvenni. vagy kitben. vagy kintről kell behozni. vagy ezek tetszőleges kombinációja
de amúgy tényleg nem tudok mit mondani, a mirroless obik mindenhol drágábbak mint a tükrösek. ez van. 130k felett van a SEL 35/1.8, míg az optikailag szintén nagyon jó tükrös (de műanyag, hangos AF, stabi nélküli) SAM 35/1.8 bőven a fele alatt.
tudom, a Canon 55-250 nagyon jó kis obi. de akkor már érdemes a legújabb STM változatot venni, ha videózni is akar vele az ember (AF-fel) - persze ahhoz olyan váz is kell. és az már 100k körül van. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz Bogyó bá' #3372 üzenetére
Valóban nem egy nagy eresztés az a teleobjektív, de teljesen felesleges bármilyen MILC objektívet összehasonlítani árban a DSLR üvegekkel. A MILC piacot még nem érték utol azok az igazán olcsó darabok, amik a népszerűbb DSLR rendszerekhez már vannak.
Ha meg a NEX objektíveket túl drágának találod, akkor nézz rá a Fujifilm objektívekre... rögtön örülni fogsz, hogy ezt a filléres olcsó rendszert választottad.
-
sebgutkopf
őstag
válasz kalorobi #3368 üzenetére
Koncepcionális jelleggel szerintem akinek a telézés fontos, annak nem a nex rendszer való. Egyrészt natív rendszerobiban normális tele eleve nem létezik. Illetve méretük sem tud elég kicsi lenni a gépekhez képest. Az első normális E mount tele a 70-200/4 G obi lesz, ami full frame képes és az FE vázakhoz adták ki, de természetesen az azonos bajonett miatt a nex-ek is tudják használni.
Egy szó mint száz: aki olcsón akar telézni az ne vegyen nex-et. -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #3384 üzenetére
Ja, csak azoknak a fuji üvegeknek rendszerint jó rajzuk is van
-
kalorobi
csendes tag
válasz sebgutkopf #3385 üzenetére
Már megvettem. Lesz egy 55-210, annyira nem lehet az sz@r.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #3384 üzenetére
Engem személy szerint nem ért csalódásként, mert a "filléres" kis NEX3-NL-re én egy "belépő szintű DSLR" képminőségét hozó, de "nem cserélhető objektíves" kompakt gépként tekintettem, mikor a beszerzése mellett döntöttem. A DSLR az utóbbi 2 évbn nálam teljesen kihasználatlanul porosodott itthon, a 70-200/F4L-lel egyetemben. Évi 2-3 kisebb kiránduláshoz meg a nyaraláshoz vettem már csak elő, itt meg kellemetlen volt a hurcibálása. Motorozni vele meg teljesen reménytelennek tűnt. Nekem elég lesz a 16-50 bőven.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kalorobi
csendes tag
válasz Bogyó bá' #3388 üzenetére
Hasonló okokból adtam el a Nikon D90-et. Nehéz, nagy... igaz a képe nagyon jó volt. Remélem azért a Nex 3N + 16-50 is egy jó választás. Idővel kiderül. Most örülök mint majom a farkának.
Ordítva kattog ez a kis gép, a Nikon csókolómmal köszönhet neki Kipróbáltam a panoráma módot, azt hittem felrobban a kezemben
-
Stauffenberg
nagyúr
Na ja, csak a Fujifilm X rendszerben nagyjából zéró az olcsó, megfizethető, "műanyag de azért jó" objektívek száma. Egy-két kivételtől eltekintve azok az üvegek nagyon is érnek annyit amennyibe kerülnek, akkor is ha egyébként baromi drágák. Nem is tudom van-e már itthoni ára az XC 50-230mm objektívnek, de ha a kinti árak közötti különbséget vetítjük az itthonira, akkor olyan 130k körül lesz szerintem, ami a harmatos fényerőt figyelembe véve egyáltalán nem lesz kedvező, pedig az XC széria pont az olcsóságról szólna. Szerintem a Fujifilm nem az üvegek megmunkálásán, hanem a fényerőn spórol nagyon sokat. Aztán lehet eldönteni kinek mi a fontosabb.
(#3389) kalorobi: Ja, ez az egyik ami miatt 2014 elejére napoltam a gép beszerzést... hátha addig megmozdul valami, valahol. Szegény NEX-ek úgy csattognak, mint a DSLR-ek. Kellemetlen. Nagyon hajlok az általam sokkal érettebbek tartott Fujifilm felé, de ott meg a videós képességek katasztrofális állapota zavar.
Még a végén veszek egy Fujit fotóra meg egy NEX-3N-t videóra... Nem kerülne sokkal többe, mint egy NEX-6-ot venni.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3390 üzenetére
A Fuji fő problémája a szenzor, fotóknál is olyan furcsaságokat tud produkálni bizonyos részletekben, ami számomra nem elfogadható, és ez nem a Raw feldolgozó szoftverek hibája mint amivel védeni próbálják, mindegyikkel látszik, csak van amivel kevésbé. Leméretezve persze nem látszik, szóval van akinek ez nem számít, de ettől még valós probléma.
Igen, van már másfajta szenzorral is, de a "rendes" modellek ezt aligha fogják megkapni. Kár érte, mert ezt leszámítva tetszik a kialakításuk, meg az objektívek is. -
FEDman
addikt
válasz Stauffenberg #3390 üzenetére
Jaja, a legtöbb mirrorless sokkal hangosabb, mint azt gondolná az ember, viszont az X-E1 zárja egy álom, még mindig elérzékenyülök a diszkrét klattyanásától.
p_adam
Ez az X-Trans szenzor sajátja amire gondolsz. És igen, jelentkezik Jpeg-ben is. Én teljesen megértem ha valakinek ez nem tetszik. Ami engem illet a pixel kukkolásból már rég kigyógyultam és hát ha a kép egészét nézed úgy nagyon egyben vannak ám azok a képek.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Abszolút igaz a mondás, hogy az X-Trans szenzoros Fujik portréra bitang jók, tájfotóra már kevésbé. Nálam erősen jelen van a portré, illetve modellfotó, így ez nálam jó, de ettől függetlenül a hagyományos Bayer szenzoros X100-ban vagy az X-A1-ben gondolkozom, amik nem produkálják ezeket a jelenségeket (főleg videónál nagyon drasztikus a különbség). Előbbi egy nagyon jó kis távmérős stílusú gép egy olyan objektívvel amit az esetek többségében használnék, de azért szükségem lenne egy hosszabb üvegre is, nem akarok mindig ahhoz igazodni ami éppen van. Ezért gondoltam helyette az X-A1-re, de még nem eldöntött dolog, pont a katasztrofális videó miatt ami az összes Fujit jellemzi és nem csak minőséggel vannak gondok.
A másik alternatíva meg ugye a Sony NEX vonal. A NEX-3N túl kevés nekem, hogy fotóra is használjam (egy rádiós vaku kioldót már rá sem lehet tenni még adapterrel sem), a NEX-5(x) vonal nagyon túlárazott (nem tekintve ezt az adventi akciót), míg a NEX-6 már lecsúszott egy emészthetőbb árba. Csak a Sony-val meg az a bajom, hogy használat közben szeretnek felb*szni a logikátlan hülyeségeikkel, iszonyat hangon kattognak (utcai fotónál hátrány) és mellé még az objektívekkel is gondban lennék, mert amik olcsóbbak a Fuji üvegeknél azok sokkal szarabbak is, amik meg elérik a Fujik minőségét, azok rendszerint Zeiss feliratot viselnek és még a Fujinonoknál is drágábbak.
Hát kemény az élet na. Még mindig nincs meg az a MILC rendszer amivel tényleg elégedett lennék. A Micro 4/3 még érdekes lehet, de ott meg vázat nem találok rendeset... a Pana GX7 lenne egészen jópofa, de az meg túl van a kereten. Na meg a DSLR-nél sem akarok maradni (főleg mivel abból meg vannak céges gépeink), arról nem beszélve, hogy normálisan kezelhető vázak a D7100 meg a 70D magasságában kezdődnek, szintén messze túl a kereten. Pentax meg továbbra is nagyjából a Fujifilmmel említhető egy lapon ha videózásra kerül sor.
Mondjuk még jó, hogy nem sürgős ez a vásárlás nekem. Már egy éve is akartam venni, fél éve is akartam venni valamit, de mindig inkább a várakozás mellett döntöttem. Lehet most sem lesz másként.
-
ezisjo
tag
Sziasztok,
Kérhetnék egy listát/linket, amely tartalmazza az eddigi NEX gépeket/szetteket a kezdetektől a most aktuális tipusokig. Köszönöm!
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #3394 üzenetére
Én is a vázam húzom halasztom már sok hónapja, de az objektíveket szép lassan gyűjtögetem (és pont azért a manuálisokat hogy ne legyek semmihez se hozzákötve, AF obikra nekem nincs olyan nagy szükségem ).
A képminőség most is bőven jó (kivéve ISO1600 fölött de még ott is elmegy), inkább az hogy a normálisabb méretű objektívekhez túl kicsi és könnyű ez a váz de a kisebbekkel továbbra is jól produkál, ha lesz másik fényképezőm akkor is valszeg megtartom, mert ér annyit.
A videót meg most volt alkalmam visszanézni egy rendes TV-n és meglepődtem. Biztos jobb egy Canon, de már ez is bőven jó nekem és ott tényleg nem hátráltat igazán a váz - csak én magamatSzóval nekem az 5N fullframe változata is megfelelne, vakupapuccsal.
De ez elég ritka hogy legyen egy olyan gép ami minden elvárásnak megfelelMás: valaki próbálta már moddolni az 5N gyári vakuját?
Ahogy látom egy darab tükörrel és egy befőttesgumival is sokat lehet javítani rajta, de kíváncsi lennék a átlátszó műanyag hengeres diffúzorra is mint itt[ Szerkesztve ]
-
istvan170
aktív tag
válasz Stauffenberg #3394 üzenetére
Én is tök ugyanezt játszom. Már egyszer eldöntöttem, hogy Nex6-ot veszek, egyszer meg, hogy E-M5-öt. De mindig visszatáncoltam.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #3398 üzenetére
Az E-M5 nagyon jópofa, főnököm arra cserélte a NEX-7-et. Részben azért, mert egy APS-C MILC és az objektívei nem elég kompaktok (nálam viszont nem a méret, inkább a tömeg számít, de az is csak annyira, hogy egy DSLR szett tömegét nagyjából megfelezzem), részben meg azért, mert a NEX-ek keserves hangosan kattognak ami utcán ha kerülnéd a feltűnést nagyon zavaró.
De abban az árban kénytelen lennék az Olympus felé tanúsított szimpátiám ellenére a Panasonic GX7-et választani, mert az legalább videózni is tud. De szerencsére ennyit költeni nem akarok, nekem egy egyszerűbb váz is megteszi, inkább objektívekre költenék többet.
(#3396) p_adam:
Ez a legjobb vaku moddolás. Biztosítod a normális vakupapucsot, amitől már egészen olyan lesz a NEX-5N mint egy igazi fényképezőgép.
Felejtsd el a tyúkszaros gyári villantót, nem jó az semmire. Ebbe meg belerakhatsz egy értelmesebb rendszervakut vagy egy rádiós kioldót is (én utóbbit preferálom).
[ Szerkesztve ]