-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Boolash
aktív tag
Sziasztok,
vásárláson gondolkozom és kérnék ebben egy kis segítséget. Alapvetően kezdő fotós lennék és elsősorban általános célokra használnám a gépet, viszont elképzelhető, hogy kicsit elmélyülnék a témában és amennyire időm engedi komolyabban is foglalkoznék vele.
MILC-ek között nézelődöm, főleg a méret miatt és hamar kiszúrtam a NEX sorozatot. Az 5N -ről elég sok jót olvastam itt a fórumon is, viszont újonnan nekem kicsit sok lenne, így nézelődök a használtak között is. Viszont amennyiért használtan tudnék venni, annyiért már kapok újonnan F3-at is, ami gondolom "gyengébb" mint az 5N, viszont a kezdő tudásomhoz talán ez is elég. (vagy rosszul gondolom? a képminőség is rosszabb? jobb egy profibb géppel kezdeni?). Köszi! -
sebgutkopf
őstag
válasz Boolash #2051 üzenetére
5n-t újonnan már nem valószínű, hogy be tudsz szerezni, mivel már kb fél éve nem gyártják, az utódja az 5r. Ahol azt írják, hogy 5n van készleten az egyáltalán nem biztos, hogy szállítani is tudnak belőle, ismerjük a webshop-okat. Szóval 5n esetében ésszerű vonalon haladva marad a használt, vagy az új f3, amivel szembe állítod. Arra felhívnám a figyelmedet, hogy az 5n egyáltalán nem profi gép, viszont van az f3-hoz képest olyan képessége, ami miatt kívánatosabb attól.
Neked kell eldöntened, hogy mire van szükséged. Ha valóban sokat akarsz fotózni akkor nem biztos, hogy értelme van most spórolni és f3-at venni, majd fél év múlva csorgatni a nyáladat, hogy kéne egy gép az 5-ös vonalból és buktával gépet váltani. Ha nem érdekel ennyire a fotózás/videózás, akkor viszont valóban fölösleges drágább gép felé menni, egy f3 is bőségesen kielégíti a legtöbb embert, főleg a képminősége.Amivel az 5n több mint az f3:
- fém váz
- érintőképernyő (jól jön AF pont választáshoz)
- van rajta igazi iso 100 (f3 esetében iso 200-az induló) ami szabadtéren és fényerős obik esetén is jól jön,a legnagyobb iso-ban is van különbség, de az kevésbé fontos
- AVCHD 2 videó felvétel, tehát az 5n tud 1080/50p videót felvenni
- videó indítható PASM módokban és felvétel közben is állítható az összes expozíciós paraméter, expó korrekció és iso is.
- 10 fps sorozat (bár ez nem hiszem, hogy sokakat érint)Az 5n eleve úgy vonult be a köztudatba, hogy egy nagyon tuti videós gép.
Innen rajtad áll, hogy ezek érdekelnek-e. -
sebgutkopf
őstag
válasz Drótszamár #2053 üzenetére
Szerintem van csak épp lehet, hogy egy másodpercig se tudja tartani a 10 fps-t csak amíg a puffer betelik.
-
Boolash
aktív tag
válasz sebgutkopf #2052 üzenetére
Köszi az infókat, mindenképpen átgondolom még ezeket
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2052 üzenetére
nagyon igyekszik a Sony a 3-as széria "bután tartásán", az új 3N is elmarad a 1,5 éve bemutatott 5N-től speckók alapján. leginkább az alacsonyabb felbontású kijelző az ami értelmetlen, izzadtságszagú, az iso200-as alap érzékenység pedig mintha direkt, csakazértis korlátozás lenne.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2056 üzenetére
Nekem folyamatosan az az érzésem, hogy nem megfelelően van a két vonal elválasztva egymástól. A 3-asok tudása jellemzően pont fájó dolgokban van megvágva. Illetve ott van folyamatosan az a szorongatás, hogy a 3-asoknak is fejlődnie kell, hogy helye maradjon a piacon, így hátulról nyomja a konkurencia, felülről pedig ott van az 5-ös széria, amit nem érhet utol.
Talán, ha külsőre kevésbé hasonlítana az 5-ösre és eleve méretben, felhasználásban valami más célközönséget keresnének neki, akkor érdekesebb lehetne. Az iso 200 az szerintem nettó baromság, amikor a szenzorról tudjuk, hogy tudja a 100-at és nem csökkentett dinamikával.
Az 5r és 3n talán már jobban elválnak egymástól, mint korábban az 5n vs f3. -
sphe
senior tag
válasz rumos14 #2056 üzenetére
Valóban az, mert egyébként ez a kijelző is kitűnő felbontásban. Fényerőben lehetne jobb. Nem tudom hogy van-e az 5n-ben, de a falra deríthető vaku, jobb fogás sokat jelent nekem ex nex3 tulajdonosként, első nap a párom 180 fokban hajtogatható kijelzővel jól eljátszadozott.
Tudtátok hogy videó közben D-range-elni is lehet? Így vele a kontrasztos témáknál -1FÉre állítom és sokkal jobb dinamikájú videóképminőséget kapok.
[ Szerkesztve ]
-
sphe
senior tag
válasz sebgutkopf #2060 üzenetére
milyen hatásokat nem lehet?
Különben ami fura hogy az f3-mam két alkalommal az elején lefagyott nekem, de egy hete már nem történik ilyen. Töltőt pedig vennem kell, négy és fél óráig tölti az akkumulátort!
-
pluhi
tag
Üdv!
Próbálta már valaki ir portos telójával távirányítani a nexet? Két progit találtam, amibe lehet tölteni hex kódot, ezek közül a noviiremote elérhető. Találtam kódsorokat a pdreview-n, de nem működnek. Úgy sejtem, ha ir porton tanitanám neki, akkor menne, a tévémmel így működik. Vagy nem jó a sima pronto kód a noviinak vagy nemtom. -
mik-oca
tag
Sziasztok!
Milyen LCD védő fóliát ajánlanátok? Érdemes egyáltalán ráragasztani valamit? (később lehet le kellene szedni..)
Engem a koszosodás zavar, nem igazán a karcolásoktól félek..
Az ujjlenyomatok nagyon látszanak. (egy szemüvegtörlővel törölgetem, de néha elfelejtem vinni..)Köszi!
ocaja: NEX-5N-em van..
-
Drótszamár
őstag
Én még nem próbáltam, csak a pc-s infravevőmmel próbáltam befogni a jelet. Lehet hogy a program volt rosszul konfigurálva, de az éppen vett kód ugrált össze-vissza. Egyik távirányítómnál sem láttam még ilyet.
Általában egy fix számsor jelenik meg a többi távirányítóknál, de itt folyamatosan változott a szám.
A távirányító tuti jó, mert elsüti az 5N-t.Lehet hogy ez valalmi szokásos Sony-s szabványnemkövetés.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
pluhi
tag
válasz Drótszamár #2064 üzenetére
Na csak összehoztam nehezen. Csak a Remote Control II nevű SW-t találtam WM6 alá, amivel megy a kódbeillesztés. Csak a shutter működik, mondjuk más nem is kell (shutter 2sec-nek mi a lófütty értelme van?).
Ezzel már ki tudom küszöbölni teljesen a bemozdulást telénél és mégis RAW-t csinálok. Na meg nem olyan lomha, mint a SmartRemote és nem szivja az akkut a WIFI AP.
A videoinditás még esetleg kéne, de ahhoz nem találtam kódot, azt meg kéne tanulni egy RMT-DSLR2-ről.
A kód amúgy:
0000 0067 0069 0000 005e 001a 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 0017 001a 0017 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 002f 0019 0017 0019 0017 001a 0017 0019 002f 0019 002f 0019 002f 0019 002f 01bb 005e 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 0017 001a 0017 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 002f 0019 0017 0019 0017 001a 0017 0019 002f 0019 002f 0019 002f 0019 002f 01bb 005e 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 0017 001a 0017 0019 002f 0019 0017 0019 002f 0019 002f 0019 002c 001c 0017 0019 0017 0019 0017 0019 0017 0031 0014 0034 0011 0037 000f 01db 000c 006b 0008 0040 0007 0029 0007 0041 0007 0041 0006 002a 0006 0042 0005 002c 0006 002a 0005 0043 0005 002b 0005 0043 0004 0044 0004 0044 0004 002c 0004 002d 0004 002c 0004 0044 0004 0044 0003 0045 0003 01e7 0006 0072 0003 0045 0003 002d 0003 0045 0003 0045 0003 002d 0003 0045 0003 002d 0004 002c 0004 0044 0004 002c 0004 0044 0004 0044 0004 0044 0004 002c 0004 002d 0004 002c 0004 0044 0004 0044 0004 0044 0004 001a -
pluhi
tag
válasz Drótszamár #2066 üzenetére
Bevontam IR expertet és kiderült, hogy a fenti kód bár működik, tele van felesleges szekvenciákkal. Lényeg a lényeg, megvan az összes kód, tesztelve, működik a NEX-6-omon.
Shutter:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
2s Shutter:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01B0
Menu:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01E0
+:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01E0
Disp:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01F8
Histogram:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
Playback/Live:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
-:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
Index:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0210
Rotate:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01E0
Print:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01F8
Slideshow:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
Delete:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01B0
Up:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
Left:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01B0
Right:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0198
Down:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01B0
Enter:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 01C8
Start/Stop REC:0000 0068 0000 0015 0060 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0018 0030 0400A videofelvételt csak az RMT-DSLR2 tudja, régebbi gépekhez valszeg firmware upgrade kell, hogy ezt a kódot is felismerjék.
Ha valaki nem lenne képben: ezek pronto(CCF) formátumú IR kódok, melyeket programozható univerzális távirányitóknak lehet beadni (Phillips Pronto, Logitech Harmony ill. minden(?) oprendszer alá van SW, ami tudja ezeket). Ha van egy mobil eszközöd, amin van IR port, akkor az felprogramozható, hogy RMT-DSLR1-2-ként működjön.
[ Szerkesztve ]
-
Drótszamár
őstag
Hú köszi, finom kis lista.
Nekem a távirányító mellett van egy jack dugóba dugható infra ledem, és egy waw file-om, amivel az expó indítható. Megpróbálok a kódból videó indító wav file-t barkácsolni.
Esetleg egy expo korrekciós szekvencia összerakható még, hogy HDR timelapse videót is tudjak csinálni.
Remélem Nex 5N is megeszi ezeket.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
sebgutkopf
őstag
válasz mik-oca #2063 üzenetére
Nekem első nexemen először nem volt fólia és a kijelzőről úgy 9 hónap elteltével elkezdett kopni a tükröződésmentes réteg először a sarkoknál, majd mindenhol. Nem volt karcos, de nagyon ronda lett a helyenként fényesedő kijelző. Végül gariban javították. Hasonló esetről mások is beszámoltak, tehát nem egyedi probléma volt. Az 5n-nél a megvásárlást követően már rögtön feltettem egy fóliát nem kockáztattam. Ahogy olvastam ezzel is lehet úgy járni.
Szóval érdemes fóliát rakni rá és nem a karcok miatt. Hogy milyet az mindegy, ami rámegy. -
mik-oca
tag
válasz sebgutkopf #2070 üzenetére
Köszi!
-
rumos14
nagyúr
NEX-5N + 16-50 PZ kombóhoz kéne valami passzentos tok, van ötletetek? legyen olcsó és jó
-
sebgutkopf
őstag
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2077 üzenetére
vmi kisebbre, egyszerűbbre gondoltam.
sebi: nem vagyok én repper, nem férne be a naciba meg néha le is szoktam ülni
viszont ha kihoznak egy 16-70-t, legalább f3.5-4.5 fényerővel, de jobb lenne fix f4, hát bizisten megfontolom az alpha->nex rendszerváltást. a 16-50 pedig megmarad játékobinak -
rumos14
nagyúr
két bajom van a NEX videóval, mindkettő kevesebb fényben. egyrészt hajlamos a háttérben vmi kontrasztosabbra fókuszálni, a gyerkőc helyett, másrészt (utcán, forgalmat videózva) azt vettem észre, hogy pulzál az AF, előre-hátra, a háttér néha éles, néha életlen. tudom, manuál fókusz... vagy talán ezek a fázisdetektálós szenzorok (5R, 6) jobbak ebben.
-
konrad
aktív tag
válasz sebgutkopf #2079 üzenetére
Kár hogy egy vagyon lesz ...
De lehet bevállalnám !Búcsúbeszéd a villanyszerelők főnökének temetéséről: - Jó vezető voltál, mindig nagy volt körülötted a feszültség. De most, hogy kiverted a biztosítékot, földelünk.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2087 üzenetére
Az első hajlam valóban igaz. Egy videó AF algoritmus igazán lehetne úgy megírva, hogy eleve egy közelebbi tartományból (de azért ne az obi min tárgytávolságától) kezdjen a gép élességet keresgélni és ne a végtelen felől induljon.
Utcán, ha mozog a téma (forgalom), akkor azt valóban megpróbálja követni az AF. Egyelőre valóban a manual erre a spéci esetre a megoldás. Valószínűleg objektívtől is függ, nem egyformán kezeli őket a gép. Simán el tudom képzelni, hogy a pd af ezen is javít valamennyit, de ezt majd megmondják, akiknek van. -
norbiphu
senior tag
no, én is beléptem a NEX tulajok körébe egy F3-mal.
egy 16 gigás SD kártyát vennék bele, csak nem tudom milyet kéne. class 10-es sandisk ultrát néztem eddig, elég ez mindenre vagy érdemes-e ennél gyorsabbat venni/esetleg más márkát stb?"Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"
-
Uzi74
senior tag
Ismét szembesültem vele, hogy rossz fényben a SEL35 manuál fókusza nagyon idegesítő tud lenne - annyit kell tekergetni, hogy elunja magát a téma mire megtalálom a fókuszt.
-
regula38
csendes tag
Jóreggelt. Létezik class 10-nél gyorsabb kártya ? Én 16Gb-t használok, class 6-ot. Simán viszi a videót. Még a 4-es is elég.
-
sebgutkopf
őstag
Ja mit szóltok hozzá, hogy jövőre úgy tűnik a sony megszünteti az SLT formulát és az A mount-os vázakból is teljesen eltűnik a tükör.
Számomra kézenfekvő a kérdés, hogy mennyi idő múlva futtatják ki teljesen az A mount-ot?
Hosszabb távon nincs értelme kétféle bajonettre obikat tervezni. A váz méret se lehet indok, mert E-mount-al is lehet dslr kinézetű vázat gyártani, tehát felhasználási terület miatt se kéne fenntartani két platformot. Az összes obit át kéne hozni E-re és kész, formában meg lehetne kis nex és profi dsrl like nex. Régi obik meg simán adapterezhetők a kis és nagy nexekre, úgyis jön valami nagyon szuper a mostanit agyonverő szenzor pd af. -
nofi
őstag
Sziasztok!
Első generációs NEX-5-öm van 18-55 és pancake obival. Nagyon megtetszett a 16-50, de nem tudom mennyire érné meg külön megvenni. Esetleg az is megfordult a fejemben, hogy eladom a NEX-5-öt az obikkal és veszek egy NEX-5RL -t.
Szerintetek mennyit érhet kb. most egy NEX-5 + 18-55 + pancake kombó használtan?Sajnos nem vagyok teljesen megelégedve az első generációs NEX gépemmel. Tudom, hogy alapvetően fényképezőgép, de nálam a videózás is fontos szempont. Ha nem félhomály van, akkor "sajnos" az iPhone 4S-em is simán hozza az általam elvárt szintet, de ami bosszantó, hogy élvezhető hanggal. A NEX-el sikerült a legszebb koncertélményeimet, hallgathatatlanul torz hanggal megörökítenem, míg a telefonnal simán élvezhető. Vásárlás előtt azért kipróbálnám ilyen téren mit fejlődött a masina
Xbox GT: nozsolt
-
haarmaan
tag
válasz sebgutkopf #2095 üzenetére
Hát igen ez egy logikus lépés tőlük. A féligáteresztő tükrös megoldás nem volt az igazi. Tavaly én is kipróbáltam egy SLT-A57-et, három napig volt nálam, aztán gyorsan vissza cseréltem egy Nex-re.
Nex-en most mát obi fronton kéne nagyon odatennie magát a Sonynak. Kíváncsi leszek hogy Olympus Sony együttműködésnek lesz e valami kézzelfogható eredménye az E-Mount os obik terén.
Bár gyanítom hogy nem fogják elérni azt a színvonalat (méretben és minőségben sem) mint az Olympus M4/3-os obijai. Mivel az Olympus M4/3-os gépeinél a vázba van a stabilizátor, és a stabilizálást nem az obinak kell megoldani. Így sokkal kisebb méretben és kevesebb macerával lehet jó obijektivet építeniük.
Az Olympusnak ez volt a legjobb döntése hogy a milc gépeiknél a vázba építették a stabilizátort. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2095 üzenetére
engem - láttad a szettemet - érint, érdekel a kérdés, egyelőre én sem értem, hogy hogyan, miért lesz így fenntartani az alpha bajonettet. persze szólnak mellette objektív előnyök: korrekt objektívpark, vázstabilizátor.
az alpha objektívek nem kontraszt alapú AF-re vannak tervezve és jelen állapotukban a fázis AF-et tartalmazó érzékelők csak kiegészítik a kontraszt alapút, nem helyettesítik. -
rumos14
nagyúr
el is adhatod a 2 obit (18-55, 16/2.8), azok árából kijön egy 16-50 PZ (én 60k-ért vettem használtan).
én lecserélem a 18-55-öt egy ilyenre, optikailag nem jobb, de 16mm-ről indul és fele akkora. ezek miatt nekem nagyon is megérte. 16mm-en óriási hordótorzítása és vinyettája van, de a torzítás néha még jól is jön, a látószöge így simán ~15mm. Lightroom-ban egy klikkel javítható, illetve fokozatosan is.
az első NEX-5-ben nincs korrekciós profil a lencséhez, ha jpeg-ben fényképezel, ez elég nagy gond lehet.
ha csak egy kicsit is fontos az audió minőség, akkor szerezz be egy mikrofont. nem hinném, hogy az 5R beépített mikije lényegesen jobb lenne... megpróbálkozhatsz a wind filter-rel is, hátha segít. -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2097 üzenetére
az Oly (m43) obik a kisebb szenzorméret miatt kisebbek. amúgy le a kalappal az Oly előtt, mert nagyon jó fixeket csinálnak, de ott sem kolbászból van a kerítés azért, a videót csak úgy kötelezőből belerakják, EVF csak a csúcs gépben van, és szubjektíve én nem szeretem a 4:3 képarányt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- Stellar Blade
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Hobby rádiós topik
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby elektronika
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)