-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
a legnagyobb kérdés az, hogy akarsz-e többféle obit használni + egyéb kiegészítőt, elsősorban vakut.
ha igen, biztosan, akkor DSLR. minden ellenkező esetben valami MILC, akár a NEX-3N. sokkal kisebb, a palacsinta kitzoommal főleg, képminősége is jobb, videó is jobb.
kicsit továbbgondolva, amit írsz, ha az igazi fényképező a DSLR, akkor az 1100D nem igazi DSLR ;-) -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2146 üzenetére
Melyik 18-200-at vetted az első kiadást, vagy a kicsit kisebb méretű LE feketékből?
Mostanában elég sok volt eladó ilyenekből. Feltételezem, hogy nem a rajza miatt, hanem a méret és fényerő az, ami eladás felé terelhetett embereket. Ha könnyebb lenne, akkor ráragasztva egy nex-re abszolút egy obis szett. -
sebgutkopf
őstag
Csak megerősíteni tudom az előttem szólókat. Tehát ha a képminőség a fő szempont akkor a nex bizony a szenzora miatt többet és jobbat tud az 1100d-nél. Ma a legjobb aps-c szenzorokat a sony gyártja, amivel a canon már egy ideje nem tud lépést tartani.
Ennek ellenére és azt mondom, hogy ne a szenzor legyen a döntő, hanem az, hogy mire van szükséged.Egyáltalán mit akarsz fotózni? Mik a fotózási szokásaid?
Ha ezekre válaszolsz, akkor már el fog dőlni, hogy szükséged van-e egy dslr-re, vagy örömmel fogsz használni egy eleve számodra szimpatikus nex-et.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2152 üzenetére
a böszmét
én is láttam most viszonylag sok eladót az elmúlt 1-2 hónapban, Tamront is, LE-t is. a sok az mondjuk 3-4...
mindenesetre tettem egy újabb lépést a NEXesedés felé, a 16-50-nel "zsebgép", a 18-200-zal valóban mindenes, és az az 50-100g különbség meg pár mm ide vagy oda sztem már nem nagyon számít. itt van egy pár összehasonlító kép: [link] igazából már a 18-55-tel is aránytalan az egész
a Tamron ellen szól, hogy nem támogatott vele a hibrid AF és a panoráma mód sem. -
Gedeon31
addikt
Sziasztok!
Nem nagyon találtam Sony fórumot megpróbálom itt
Szerintetek ez a fényképező [link] ? Mennyivel jobb vagy rosszabb ez az ultra kompakt kategória ,mint a bridge kategória?
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2154 üzenetére
Az elsőnél talán azért furább mert vastagabb a tubis mint az LE, ami a karcsó vázakon főleg feketében kevésbé furán néz ki. Igazából kitekerve nagyon brutális a látvány.
Lassan azon leszel meglőve, ha mész nyaralni mit vigyél magaddal az alfát vagy a nex-et. Ha klasszikus nappali készítendő témákkal tűzdelt nyaralásra mész akkor az 5n + 18-200 egyedül lefedi az egész utat. Itthon általában a mérete miatt eléggé szokás lehurrogni én is ellenállok, de amikor külföldön járok mindig meglepődöm, hogy hány turista kezében látni az obin egy-egy kisebb nex vázzal. Szóval veszik. -
haarmaan
tag
Sziasztok, ha valakinek van reális áron eladó SEL 18-55-ös obija az érdekelne, mivel tegnap a testvéremnek obi csere közben sikerült pofára ejtenie a fekete színű SEL18-55 obímat.
Elsősorban fekete színű érdekelne de ha nincs az ezüst is megteszi.az ebay-en újonnan az ezüst színű 24000ft, a fekete 35000ft, használt ezüst kb. 17-22000ft
-
FEDman
addikt
Egy gyakorlati összevetés a Sony 35/1,8 és az új Zeiss Touit 32/1,8 között.
Az a fehér pados kép nyitott rekeszen tesztképnek remek, sok mindent elárul a két objektívről. Első körben, hogy a Zeiss nyitott rekeszen lényegesen jobb élességben, kontrasztban, CA-ban, szarurációban. Második nekifutásra viszont az is feltűnő, hogy ahogy azt már máshol is írtam meglepően ideges bokeh-val rendelkeznek ezek az új Touit lencsék. Ebben a kategóriában egy Zeiss lencsétől én ennél azért többet várnék. Ezen a pados képen konkrétan sokkolóan durva az a bizonyos kilépő bokeh...[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A szebb színeket, vagy mikrokontrasztot valóban hozza a tuit.
Viszont a pados képeknél nekem valami nem teljesen kerek. Egy dolog, hogy a 35-ösnek sokkal szebb és lágyabb a bokeh-je, de nekem úgy is tűnik mintha az élesség tartomány és szűkebb lenne, vagy legalábbis hamarabb kezd lágyulni a háttér. Az a 3mm gyujtótáv különbség nem hinném, hogy ennyit számítana. Biztos, hogy egy síkban az élesség mind a két képen?
A 24-esnek nem ilyen a háttérmosása, az finoman dolgozik.
Egy szó mint száz nem cserélem a 35-öst a 32-esre, marad Azért jó az az IS videózásnál nagyon. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2161 üzenetére
sebi, ezt a CA-t szted a LR-ban el lehet tüntetni? ez ugyebár már az élességi tartományon kívül van, az keményebb dió. ami éles, ott nincs is CA, vagy tényleg nagyítóval kell keresni. ill. én élességben sem látok markáns különbséget, számomra a SEL obi is bőven jó, a fehér székes kép alapján.
bizonyára jó obi ez a 32/1.8, de mind NEX, mind X rendszeren erős konkurencia van, a Sony fele áron kínál stabis 35/1.8-at, a Fuji meg fényerősebb.
a 12/2.8 érdekesebb, a nagylátó egyik gyártónál sem olcsó móka.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2161 üzenetére
Nem, ez tipikusan a bokeh karaktere miatt van. Az ilyen kőkemény duplázó háttérmosásnál gyakorlatilag a kilépő bokeh is kicsit olyan mintha éles lenne pedig nem csak a keménysége becsapja a szemet. Ezért tűnik úgy, mintha a Zeiss obinál nem lenne olyan kicsi a mélységélesség azonos rekesznél. Erre szoktam mondani, hogy olyat karcol hogy van ahol még a bokeh is éles.
É ezért is mondom hogy ezen a ponton azért többet várnék egy Zeiss üvegtől.
No persze van aki pont az ilyen kemény karakteres bokeh-ra bukik..Hozzáteszem a szeretett Lumix 20/1,7 palacsintámnak is pont ilyen kemény a bokeh-ja. Van hogy előjön és ilyenkor van hogy nem is igazán tetszik, de mivel ez egy kis méretre hangolt palacsinta obi viszonylag jó fényerővel, baromi jó élességgel így ezt valamit valamiért alapon mégis elnézem neki.
Ez a Touit obi viszont nem kicsi, 100%-ban Zeiss üveg, jó drágán, itt azért mások részemről az elvárások.
Szóval ebben a kategóriában továbbra is a Fuji 35/1,4-et tartom etalonnak. -
fattyu
veterán
az a 100% zeiss az tuti? nem olvastam utána csak furállom. A zeiss sony üvegek nem úgy mentek eddig hogy zeissnek sok köze nem volt hozzá csak ha elég jó volt akkor ( nyilván emberi segítőkészségből ) hagytk a sonynak hogy ráírja a zeiss nevet?
Arról hogy autofocusos megintcsak nehezen hiszem el a 100% zeisst.
Amugy pont a minap voltam kénytelen beismerni hogy nem szeretem a planaros kemény bokeht :S
Minden másban imádom de valahogy ha sűrű a bokeh akkor elég nemtecc.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2162 üzenetére
Hát azért a Zeiss élességben kontrasztban lényegesen jobb. A Sony nyitott rekeszen egyértelműen kicsit lágy képű. A lágyság meg egy olyan dolog, hogy míg szabadban akár kifejezetten jót is tesz a képeknek, addig gyér rossz minőségű műfényes körülmények között már sokkal kevésbé fog jó jönni. Ha például egy obi fingató koncert körülmények között vetették volna ezt a két obit össze akkor sokkal nagyobb lett volna a különbség kontrasztban/élességben, mint amit most itt látsz.
Ettől független azzal egyetértek, hogy ár/érték arányban tényleg nem rosszabb a Sony a Zeissnél.
-
FEDman
addikt
100%
Volt ezzel kapcsolatbn egy elég kimerítő interjú, ahol nem véletlenül fogalmaztak úgy, hogy ezek a Zeiss első igazi AF-es üvegei. Nem véletlenül van a NEX vonalon jelenleg kétféle Zeiss objektív. Egyik a Zeiss E 24/1,8. Ezen az obin már az önmagában árulkodó, hogy egyik oldalán Zeiss logó van, a másikon meg Sony felirat.Ezen felül ugyanebben az interjúban kijelentette a Zeiss, hogy ez egy 100%-osan Sony fejlesztés és csak a jó minőség miatt kaphatott Zeiss címkét.
Ezzel szemben ezeknél a Touit lencséknél büszkén vállalta a cég, hogy ezek már 100%-ig Zeiss üvegek. Ennek megfelelően más építést, külsőt is kaptak, továbbá a Sony felirat is elmaradt már ezekről.Ami a bokeh karakterét illeti, az erősen témafüggő. Néha kifejezetten szeretem a karakteres bokeh-t. Megint máskor meg zavar, például ha ezzel túlzottan eltereli a lényegről a figyelmet, vagy a korábban említett jelenség miatt, miszerint van hogy ilyenkor kicsit nagyobbnak érezni a mélységélességet, mint egy azonos rekeszen készült, de puha hátérmosással rendelkező obi esetén.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
sziasztok...lenne egy kérdésem, amit már feltettem párszor itt-ott, de még nem kaptam kielégítő választ...olympus e-p1-em van, nemrég vásároltam + van két manuál obim, na meg hamarosan veszek egy oly 45-ös af üveget is, de...valszeg sosem mondok le majd a manuálozásról...ezért elmélkedek már egy ideje, hogy e-p2-re váltsak + evf, vagy vegyek egy olcsó nexet + focus peaking manuálos másodváznak...kérdés, hogy a fp van-e annyira jó, hogy megérje miatta nexet venni? használhatóbb a sima belenagyításnál? legtöbbet potrézok, és a legjobban az zavar, hogy mire belenagyítok, élesítek, elmozdul az alany, vagy elkezd képeket vágni, mert ugyebár legtöbben nem tűrik ha túl sokáig a képükbe tartok egy fekete micsodát... bocs ha furcsa a kérdés, előre is köszi a válaszokat...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2162 üzenetére
Ha a legrosszabb helyzetet feltételezzük, amikor legtágabb rekeszen a lehető legkedvezőtlenebb fényviszonyok/kontraszt mellett fotózol és az élesség tartományon kívüli erős CA jelentkezik, azt ACR sem tudja eltüntetni. Szerintem ez nem objektív függő, más fényerős obitól is látni hasonló, van az a mértékű és fajta CA, amit feldolgozás során sem lehet látványosan javítani. Nekem még ACR-ből a 6.7-es, ami az LR 3-as motorral egyezik meg. Azt nem tudom, hogy CA kezelésben többet tud-e az újabb LR4 és ACR 7.x
Telejsen egyetértek, hogy 35 mm környékén mind sony mind fuji vonalon van saját olcsóbb és elég jó megoldás ahhoz, hogy nem kell feltétlen felfelé kacsintgatni.
A 12-es zeiss az érdekesebb. Egyrészt ebben a látószögben nem igazán van vetélytárs, másrészt egy ilyen látószöget igazán jól megcsinálni nem evidens, és eleve egy drágább kategória. Ott több vevőt találhat a zeiss.
-
sebgutkopf
őstag
Az élesebb - lágyabb obi képének viszonya sötétben nyilván úgy van ahogy írod. Viszont a kevés fényes fotózáskor belép az az aprócska előnye a 35/1,8-nak, hogy van benne IS. Akármilyen éles is a zeiss, kevés fényeben akár 1/60 záridőnél is a stabis obi képe lesz az élesebb (kivéve állvány). Videózásnál pedig brutális a különbség, mennyivel nyugodtabb képet ad a stabis obi, szinte sétálni is lehet vele.
Videónál saját tapasztalom az, hogy hiába nagyobb látószög a 24-es zeiss mint a 35-ös és elvileg könnyebb megtartani, de ha nem állványról videózom, akkor apró fogásváltásnál is nem kívánt belengéseket produkál az ember keze, ami látszik a felvételen, míg a 35-ös ami látószöge miatt elvileg érzékenyebb, jóval stabilabb képet ad. Ez beltérben jóval feltűnőbb természetesen. Szóval stabi nélkül videózáshoz biztos kéz és nagy körültekintés kell. -
sebgutkopf
őstag
Ugyan nex-es vagyok, de kívülről nézve a felhasználási célt és a kiválló 45-ös beszerzési szándékodat azt mondom, hogy ne vegyél nex-et. Ha portrézni akarsz az alany mindenképpen türelmetlen lesz, amire a legjobb megoldás egy kiváló AF-es porté obi. A 45-ös személyében pedig ezzel rendelkezni is fogsz. Megléte után nem látom semmi értelmét manuális dolgokkal vacakolni, amikor a 45-ös élesebb, és az AF miatt gyorsabb is lesz. Minek azon aggódni, hogy vajon jó helyen van-e az élesség, ha pár tized másodperc alatt a 45-östől ezt közel 100% biztonsággal megkapod?
Azzal, hogy lassan minden szükséges tartományban vannak rendszerobik a milc gépekre szerintem egyre jobban értelmüket veszíti a manuálozás. Persze jó "játék", de itt a játékon van a hangsúly. Éles helyzetben, amikor nem lehet ismételni szerintem nem éri meg kockáztatni és eljátszani a lehetőséget.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #2173 üzenetére
aham, köszi a választ, akkor veszek majd egy 45-öst, és meglátom, hogy fog-e vonzani még a manuálozás...valszeg sztem igen, mivel a 75-ös oly nagyon drága, szóval manuálban keresek majd valami alternatívát (pl jupiter 9), na meg egy 135-ös is kellene...szóval idővel muszály lesz váltanom kereső + olypen e-p2-re vagy nex-et veszek, szóval akinek tapasztalata van keresős meg peakinges manuálozásról, még mindíg szívesen veszem a véleményét a nex mellett szól, hogy valamivel olcsóbban kijövök, kapok aps-c szenzort, fp-t...az oly+evf mellett meg, hogy a kereső valószínűleg jól jönne af obinál is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2172 üzenetére
Most komolyan mondod, hogy ebben tartományban neked problémás stabi nélkül kitartani az 1/60s-et?
Vagy ekkorát üt a NEX-ek zárja?Ami a videózást illeti azzal egyet értek, ott mindig jól jön a stabi.
-
vacsigusz
csendes tag
Jó dolog fp, de kell kereső NEX-re is legalábbis én ezt tapasztalom minden túrám alkalmával, félre is löketem a 24-es zeiss projektet és elsőnek egy evf-t veszek. Szoktam én is manuálozni, de csak a játék kedvéért, míg nem volt meg a gyári 50-es addig többet használtam a manuál obit, de azóta nagyon ritkán. Olvasom hogy portrézol, türelmes alany kell mert az fp se csodaszer.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
sebgutkopf
őstag
DSLR-t valahogy sokkal stabilabban tudtam tartani. Ezekkel a milc-ekkel nehezebb. Egész pontosan hanyagabb az ember és jobban rá kell koncentrálni a gép megtartására, különben elnagyvonalúskodom.
Meg van különbség az éles és a tűéles között és míg mások bizonyos képeket élesnek fogadnak el, azt én nem fogadom el. A tű éles képekhez igazából kell egy 1/100 záridő minimum, ami 100%-os megbízhatóságot ad.
Tehát stabi nem stabis obánál pont annyi lesz a különbség, hogy a stabis tű éles lehet, míg a stabi nélküli "csak" éles, vagy picit lágy. -
anfer
csendes tag
Sziasztok!
Segítsetek kérlek!
Nex f3 vagy n3.
Mindkettő ugyanabban az árban megvehető.
Az f3-nál a jobb fogás, de a régi kit obival adják, az n3 esetében a kisebb kit obi tetszik.
Van-e valami felhasználói tapasztalat ami segíthet a döntésben?
köszi -
rumos14
nagyúr
120k-ért igen jó árban az a 3N a 16-50-es palacsintával.
úgy gondolom, ha az ember nem akar más objektívet használni a kiten kívül, ez egy abszolút best buy jelenleg MILC viszonylatban. -
FEDman
addikt
-
gcsikos
tag
Nem értem, hogy miért nem megy le az EVF ára az idő múlásával, ebay-en sem tűnik fel jó áras használt. Ha ez így megy, kénytelen leszek hamarosan megválni a szettől és veszek egy G5-öt palacsintával, ami persze csak 28-as.
-
konigjanos
senior tag
Ebből tuti lesz sony foglalatos is nem? http://www.technet.hu/megapixel/20130616/julius_vegetol_kaphato_a_fotosok_alma/
-
rumos14
nagyúr
válasz konigjanos #2186 üzenetére
sony alpha bajonettes lesz, előrendelhető már, nex bajonettes abszolút nincs tervben.
-
anfer
csendes tag
Pont ez miatt vacilálok.
De mégis, jobban vonz a 3n új objektíve és talán jobb anyagminősége.
Az m4/3 is érdekelne, de úgy látom ott sokkal többet kell fizetni a számomra fontos paraméterekért (keskeny kitobi, dönthető kijelző).
De ha van még ötletetek szívesen veszem.Mindenkinek köszi a tanácsokat!
-
vacsigusz
csendes tag
válasz sebgutkopf #2178 üzenetére
Biztosra veszem, hogy igazad van. Kell nekem mind a kettő, de legjobban a régen várt zoomnak örülnék. Használ valaki 5N-en vízálló tokot/búvártok?
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
sebgutkopf
őstag
-
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #2191 üzenetére
Nem csak ősszel lesznek azok? Nyár derekán szokott a sony vázakat bejelenteni?
Én nagyon várom a 6-nak jöjjön utóda, ha kap egy GPS-t beújítok az 5n második szülinapjára egy tesót neki. Bár lehet a 6 is majd csak 2 évente frissül, ami igazából nem lenne nagy baj. Váz van elég. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2192 üzenetére
Ez csak bejelentés. Abból mire objektív lesz a kezünkben Magyarországon szerintem szokás szerint januárt fogunk már írni. Tulajdonképpen szinte mindegy, hogy most vagy ősszel teszik a papírra az elérhetőség elég jól belőhető.
Csak a 7-es utódjáról beszélnek. A 6 még mindig elég frissnek hat. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2193 üzenetére
nagyon kíváncsi vagyok az új zoom-ra, hogyan tudnak lavírozni az átfogás, fényerő, optikai tulajdonságok és méret koordináta-rendszerben. egy komoly vevőjelöltjük van személyemben, egyben megjegyzem, a 18-200 nagyon bevált, nyilván a fényerő annyi amennyi, de optikailag igen jó - ahogy sztem a 18-55 kitobi is az. a 16-50 meg jó kicsi
-
haarmaan
tag
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2194 üzenetére
Velem együtt már két vevőjelölt van arra G zoom-ra.
Múlt héten eszembe jutott, hogy akkor tudtam volna használni a 18-200-at olyan nem sajnálom olcsó obinak, ahová egy későbbi G zoom-ot sajnálnék a körülmények miatt. Porban és napfényben videózni bőven jó lehet és kellő rugalmasságot ad.
Te milyen alkalmakkor veted be a 18-200-at? -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2197 üzenetére
mióta megvan, nem járt más obi a vázon...
igazából nem zavar a mérete. viszont óriási öröm ez az átfogás, egyszerűen szabadabbnak érzem az "alkotást", ha szabad ilyen nagy szavakat használni.
közben azon gondolkodom, hogy minek örülnék jobban: egy 16-50/2.8-nak vagy egy 16-80/3.5-4.5-nek. a másodiknak, ill. egy ahhoz közeli paraméterű obinak asszem nagyobb a realitása. -
tailor
őstag
Srácok, EU-ból vásárolt Nex-eknél van még ez az egy éves itthoni gari?
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2198 üzenetére
Én is a 16-80-nak (vagy ahogy felröppent már 16-70) örülnék jobban. A hosszabb vég talán többet számítana az általános használatra. Amikor meg fényerő kell, arra már van 3 db 1,8-as fényerejű fixem, azokkal úgyse veheti fel a versenyt egy 16-50/2,8.
Nyáron, amikor nyaralni megy az ember nem nagy gond, ha sötét az obi. Napfényben úgyis iso 100 + f8-on lő az ember. Néhány fényerős obinál egye fene f5,6, mert ott a legpengébb.
Érdekes, hogy mennyit idegenkedtem régen a fixekkel kapcsolatban. Most úgy mentem el, hogy vittem a 18-55-öt a rally videózására nem sajnálom obinak (igaz bezacskóztam a gépet és obit a por ellen), illetve a 24-es zeisst minden másra. Ismét azt jött le, hogy a kis városokban, tengerparton elsétálva és fotózva simán tudtam a 24-essel gondolkozni, nem jutott eszembe, hogy most hű de más kéne. Ahol kapásból nem volt jó a képkivágás ott minimális lábzoom-al meg tudtam oldani és hely is volt rá. Szóval kellemes meglepetés.
Ezt az összeállítást próbának is szántam a következő utamra szintén a 24 és 18-55 volt tervezve több obit nem akarok vinni. Tulajdonképpen úgy vagyok vele, hogy ha valamihez nagyon nem jó a 24-es, akkor egy általános végső megoldás a zoom, ha épp 18 vagy 55 mm kéne (mintha 2 fixet vinnék 1 obi bőrében helytakarékosan).Viszont a G-s zoom már erősen esélyes arra, hogy azt egyedüli obiként a gépen simán elmennék szinte bárhová. Azért egy fényerős fixet betennék mellé is a ki tudja miért, viszont oda már lehet a 35-öst párosítanám.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...