-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2896 üzenetére
az póRus, ember!
-
sebgutkopf
őstag
Némi kételkedéssel elve. Ezt tényleg 13mm? Mármint ami FF-en 13mm az brutálisan nagy látószög a legagyobb látószögek 14-15mm-ről kezdődnek ez pedig még azok alá megy. Az a gyanús igazából, hogy ekkora látószögnél már szinte minden belelóg a képbe 30-40 cm távolságból már egész alakos kép készül. Itt meg a mókus épp derékig van a képben még ha felette van is szabad hely, akkor is gyanús.
-
lenan
aktív tag
válasz rumos14 #2900 üzenetére
Persze ebben nincs semmi váratlan, az apsc üvegeket hülyeség is lenne FF-re megcsinálni. Egy-egy zoom bizonyos állásában rajzolhat ki nagyobb képkört, ilyen lehet ez a 10-18 as is. A tokina 11-16 is csinált valami hasonlót.
FF-re alapvetően FF üveg kell, vagy kroppos üvegnél kroppolni érdemes. Mondjuk az jó, hogy mint a pana multiaspect szenzora, itt lehet a teljes képkört használni és úgy vagdosni álló, négyzetes, vagy 16:9 akármi képet. (én mondjuk ezt beleépítettem volna a FF sonykba, mutassa a kereső azt rendesen) Majd legközelebb... -
rumos14
nagyúr
hmm., van a pikszinfón egy A7r "hands on". azt írja, gépen belül lehet PAL/NTSC szavány között váltani. tehát nyugodtan megvehetjük Amerikában is a gépet azért csinálhattak volna 1-2 F1.8-F2 körüli tesztképet is.
amúgy meg dühös vagyok a Sony-ra, a Zeiss fixek miatt. oké, hogy állati jónak tűnik mindkettő, de egyrészt írtó drágák, másrészt nincs stabi... a videózáshoz tökre kellett volna -
tailor
őstag
válasz rumos14 #2905 üzenetére
A Zeiss sosem a "teszkógazdaságos" árairól (és minőségéről - bár ez utóbbit mostanában néha megcáfolja...) volt híres. A stabi hiány viszont fájó...
A PAl/NTSC váltás jó, de az ámerikai vásárlással sajnos a hazai gari is ugrik (mondjuk ami odaát 2298 dollár /adóval NY-ban 2480/, az osztrákiában 2099 euró. Az magyarra fordítva 570.000.- vs. 629.000.- 60 ezret talán megér a gari egy ilyen volumenű és kategóriájú gépnél... ) Persze hivatalos magyar árak még sehol -
rumos14
nagyúr
szóval te A7r-ben gondolkodsz nekem jó lesz az A7 is arra láttam már vmi békazabálós (=francia ) oldalon 1362 eurós árat. ja igen, a SAR linkelte, most már 1424 EUR, az amazon.fr-en.
amúgy meg igen, én is garival, lehetőleg 3 évvel venném a cuccost. de nem veszem, mert se pénzem, se szükségem rá -
tailor
őstag
válasz rumos14 #2908 üzenetére
Gondolkodik a fene Az én igényeimnek és felhasználási szokásaimnak - de leginkább a pénztárcámnak - bőven elég a Nex 6-om. Nem is beszélve az egészségemről, mert ha vennék egy A7-et, a feleségem rövid úton beépítené az agyalapi mirigyembe
Az A7r mondjuk nagyon tetszik, de ezt tényleg csak profi üvegekkel érdemes használni. Szóval kell még legyen talonban 2-3000 ajrónyi apró pár Zeissre
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Elég felemás a két váz közötti választás. Egyrészt az 24 mp plusz a fázis af miatt az a7-nek állna a zászló, de amit eddig láttunk képsarki érzékenységet az alapján elég kérdőjeles. Az a7r ezzel szemben az eltolt mikrolencsés módszerrel nagyon király, de nincs pd af és számomra baromi nagy a felbontása.
Úgy tűnik mégis csak a 16-70-et érdemes most megvennem és még egy pár évre parkoló pályára tenni a full frame-et.
-
tailor
őstag
válasz sebgutkopf #2910 üzenetére
Szerintem is. Pár év, és minden szenzoron lesz pdaf, ráadásul sokkal kiforrottabb, mint a maiak - az idő nekünk dolgozik A 16-70 teszteket én is nagyon várom, bár inkább a tech-kíváncsiság hajt, mintsem a konkrét vásárlás előtti felmérés
-
sebgutkopf
őstag
Az a baj a kompakt fixekkel, hogy amikor pl: egy olyan útra, túrára mész el, ahol nem reális az obi cserélgetés, akár időjárás, akár simán idő miatt, nincs hely ideális tárgytávolságot keresni az obi látószögének megfelelően, sőt az igazán ideális, ha egy obival mész, akkor bizony egy fix teljesen kiesik a képből. Oda zoom kell mégpedig lehetőleg minél hasznosabb tartománnyal és a lehető legjobb képminőséggel. Egy egy különleges helyszínen egy obi csere miatt, vagy épp a nem megfelelő látószög miatt akár életed képéről maradhatsz le. Egyszerűen nincs alternatívája egy zoom-nak. Az el nem készített képeket meg legfeljebb a fájdalmas emlékek között hozhatod haza.
Akár tetszik akár nem a 16-70-nek az átfogása baromi jó, sajnos egy másik milc rendszerben nincs valódi konkurense.
-
p_adam
addikt
válasz sebgutkopf #2913 üzenetére
Tudom, nem véletlenül volt a a végén.
Az RX10 egyébként eléggé jónak igérkezik (a videó döbbenetesen jó az 5k-s szenzor kiolvasási módnak köszönhetően) csak nagy, drága és valszeg többet bukik rajta az ember ha cserélni akarja mint egy MILC-n.Egyelőre elkínlódok pár hónapig a fix-ekkel AF nélkül, nehéz de valahogy az eredmény jobban tetszik ha sikerül
Most azt nem tudom, hogy ha keresős NEX-re váltok, akkor azon hogy tudom majd kinagyítani a kép egy pontját úgy mint az 5N érintőképernyőjével?Részemről nagyon nagy dobás lett volna, ha a Sony is megcsinálja a Digital Split Image-et mint a Fuji tette és most már elérhető az X-E2-vel, kár hogy a szenzorukat nem csípem... Ha már ott vannak azok a plusz szenzorok akkor használni is lehetne őket.
-
tailor
őstag
"Most azt nem tudom, hogy ha keresős NEX-re váltok, akkor azon hogy tudom majd kinagyítani a kép egy pontját úgy mint az 5N érintőképernyőjével?"
Ilyenkor az alsó soft gomb automatikusan a "belenagyítás" funkciót kapja meg, tehát egy gombnyomás az egész.
Ez a Digital split image jó móka - kicsit olyan, mint a törőékes mattüveg (amit amúgy imádok használni, pikk-pakk lehet vele fókuszálni). A Sonynak ott a focus peaking, szerintem ez+a belenagyítás igen jó eredménnyel használható.(#2913) sebgutkopf +1. A fixek nagyon jól jönnek, ha van időd 100%-ban a fényképezésre koncentrálni, illetve speciálisan a fixek adta képi világra van igényed. Egy túrázásnál, nyaralásnál viszont nagyon jól jön az a fajta rugalmasság, amit a zoom ad.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #2913 üzenetére
20x zoomot a népnek
-
sebgutkopf
őstag
Ja ja. Amikor itthon vagy, akkor mindig a fixeket használom, viszont amikor utazni kell, akkor akármennyire szeretem őket megnehezítik az életemet. Idén ugyan kivételt tettem és igyekeztem a képminőség miatt a 24-est minél többet használni nem odavaló helyzetben is, valami neki fekvő kompozíciót találni, de az igazi mégis a zoom az utazásokkor. Ha minden igaz most már hamarosan megoldódik ez is és ezzel befejezem újra a fotózásra való költést.
-
tailor
őstag
válasz sebgutkopf #2919 üzenetére
"Több fotós cuccot nem veszek, legfeljebb eladok." ...idén
Megvetted ezek szerint?
Meg szabad kérdezni, hogy hol és mennyiért?Most látom, már kapható nálunk is, 315 ezerért. Aucs.
Beszámolót is kérünk! A mérete nagyon szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Aps-c vonalon tényleg nem látom értelmét többet belerakni, amit fotózok azt ezekkel már meg tudom csinálni kényelmesen. Ezt az átfogást akartam, reálisan nézve mellé 1 db fényerős fixet elég megtartani. Ha nagyon érzelgős vagyok, akkor bónuszba az 50-es megtartható, mert az úgyis olcsó.
Telére nincs szükségem. Legközelebb ha obit veszek az FF lesz.A központi szalonba érkezett egyetlen darab, amit a hétvégén neten le is foglaltam, ma meg elhoztam, es is tűnt mellőle a raktáron felirat
A boltosok lelkesen rögtön meg is akarták mutatni, hogy na most végre fel lehet vágni a matricát a dobozon és ők is megnézhetik.Az unboxing beszámolóról annyit, hogy a súlyra valóban könnyű, nem lesz tőle még az 5n-se orrnehéz, a hátsó lencséje négyszögben le van árnyékolva, tehát FF-re értelmetlen álmodozni róla, a napellenzője jó nagy, viszont a kidolgozásában a mattítást finomabb technikával oldották meg, valami érdes gumiszerű bevonat van rajta, nem szövet. A fókusz gyűrűje a 24-esnek finomabban jár, a zoom tekergetése érzésre engem a szigetelt obik keményebb érzetére emlékeztet, de nem olyan darabos mint a 18-55. Az 5n-re akasztva nekem a kabátzsebembe befér (napellenző nélkül).
Alapvetően élességre majd meg akarom lőni a szokásos könyvespolcos képeimet 16, 24, 35, 50, 70mm-en 4, 5.6 és 8-as rekeszen.
A 24mm-en persze mellé lövöm a 24/1,8-at is már csak a kíváncsiság kedvéért, hogy az mennyire mossa le. -
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #2921 üzenetére
Ez szép, nem vártál sokat.
Mesélj majd mindenképp, hogy rajzol![ Szerkesztve ]
-
Crow
tag
Sziasztok!
Kb. másfél hete vagyok egy NEX-6 boldog tulajdonosa. Összességében nagyon meg vagyok elégedve a géppel, de azért ez sem tökéletes, találkoztam egy-két bosszantó aprósággal:
---- A WIFI-n keresztül PC-re letöltött képek nem törlődnek a memóriakártyáról, pedig a PlayMemories Home-ban engedélyeztem a “Delete imported media files from the device or media” opciót. (USB-s átvitelnél működik a törlés, de WIFI-n valamiért nem...)
---- "Automatikus kikapcsolás" -> "manuális kikapcsolás" állapotátmenet implementálása elég bénára sikerült a fejlesztőknek:
Bizonyos helyzetekben (pl. WIFI-s fájlátvitel végén vagy alacsony akku-szint esetén) a gép képes leállítani magát. Nem az energiatakarékos/alvás üzemmódra gondolok, aminek az időkorlátját a menüben be lehet állítani, és fel lehet ébreszteni belőle a gépet az exponáló gomb megnyomásával. Automata kikapcs. idején "mélyebben alszik" a NEX, és csak a főkapcsoló kikapcs majd újra bekapcs állapotba állításával lehet felébreszteni. Viszont ilyenkor nem egészen úgy viselkedik, ahogy én várnám. Mikor az automatikusan kikapcsolt gép főkapcsolóját a "ki" állásba tekerem, egy pillanatra felébred (kijelzőn megjelenik a keresőkép, PZ obi előbújik), majd újra kikapcsol (LCD elsötétül, PZ obi összehúzódik). Ez után a "be" állásba tekerve a kapcsolót, a bekapcsolás rendben megtörténik.Ti is tapasztaltátok ezeket? Vagy az én készülékemmel van gond? Esetleg csak a felhasználó a béna ?
Ja, mellesleg a váz, obik firmware-e és a PC-s SW-ek is az elérhető legfrissebbek.
[ Szerkesztve ]
Crow
-
jjeahh
nagyúr
csak nekem tűnik úgy, hogy a7r is vinyettál picit?
First Sample Images from the Sony A7r and 55mm f1.8Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
Hát nem tudom, szerintem ezek a képek ilyen szempontból teljesen rendben vannak. FF-en szinte minden vignettál, többnyire nem is kicsit.
Ugyanakkor a sima vignettálás ha valakinek nem tetszik akkor az könnyedén korrigálható. A probléma ott kezdődik ha emellett a széleken lilul és/vagy taknyol is. Itt ilyet én nem látok. Hogy ebben mennyi szerepe van az A7r eltolt mikrolencséinek és mennyi ebben a Jpeg motor jótékony hatása azt nem tudom.Kis mennyiségű CA-t azt produkál, mind a két fajtából valót, de ezzel együtt is nekem nagyon szimpatikus ez a felállás, egyedül a méretével és az árával nem vagyok kibékülve.
Ja és már korábban is gyanús volt és ezeken a képeken is 100%-os nézetben elég furák a részletek, de gyanítom ennyire azért nem rossz még a Sony Jpeg motorja se. Mivel nagyon gyorsan sikerült lehúznom ezeket a marha nagy felbontású képeket így én inkább a netes felhasználás miatti utólagos durva tömörítésre gyanakszom.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2919 üzenetére
azt a betyár mindenit! te aztán nem húztad az időt
nagyon kíváncsi vagyok a benyomásaidra, engem egy kicsit elbizonytalanítottak a netes írások... ennyi pénzért tökéletes közeli optikai teljesítményt várok. illetve, bár lényegesen nagyobb, nem adnám a 18-200 sokoldalúságát a jobb fényerőért és a +2mm-ért a nagylátó végen. -
rumos14
nagyúr
ennyi körkörözés sztem kifejezetten jól mutat. nemtom, milyen rekesszel készült a linkelt kép, de gondolom, legkésőbb F2.8-nál megszűnik ez az effekt.
ahogy te is írod, egy FF F1.8-as obi természetes, hogy vinyettál. gondolom a jpeg azt is javítja egy kicsit, nem kizárt, hogy a raw lényegesen nagyobbat, 2FÉ körülit is sötétül a sarkokba érve.
asszem, ebbe az obiba optikailag nem igazán lehet belekötni, az árába és a stabi hiányába már sokkal inkább. -
FEDman
addikt
Nyitott rekeszes kép. Én kifejezetten szeretem az enyhén körkörös bokeh-t.
Viszont ahogy elnézem az eltolt mikrolencsés A7r semmivel se jobb a szenzorra tolt távmérős nagylátó obikkal, ugyanúgy lilulnak.
A7r + Voigtlander 12/5,6
A7r + Voigtlander 15/4,5
A7r + Voigtlander 21/4 -
Crow
tag
Nálam eddig nem volt gond a jelerősséggel/stabilitással (bár igaz, hogy a NEX és a router mindig ugyanabban a szobában volt, amikor próbáltam), egyedül az automata törlést hiányolom az átvitel végén.
A remote módot még nem próbáltam. Az hogy szuperál?
Az automata kikapcsolással neked milyen tapasztalataid vannak?
Ha pl. alacsony akku-szint miatt kiapcsol a gép, majd egy kis várakozás (hogy valamennyire magához térjen az akksi) után "OFF"-ra állítod a kikapcsológombot, mi történik? Neked is bekapcsol ilyenkor egy pillanatra?Crow
-
Uzi74
senior tag
Két problémám volt: néha elfelejtette, hogy melyik számítógéppel van összepárosítva, illetve ha csak az új képeket akartam áttölteni, elég sokáig tartott míg végigellenőrizte az összes régit. Eye-fi-vel mikor kattintok már mennek is a képek át, mire végzek a kattintgatással a képek jórésze már átment a PC-re vagy tablet-re (attól függ hogy állítottam be) - én nem a lebutított képek mennek át tabletre/telóra mint a saját wifi-jén hanem a teljes JPG:
A remote mód volt a fő oka, hogy az 5R-t vettem az 5N helyett, végre néhány képen és is rajta vagyok és nem kell aggódni a beállítás miatt. Néha belassul az élőkép, de használható. (RAW-t nem lő ilyenkor csak JPG-t valamiért)
Ha timeout miatt elmegy aludni és utána OFFra állítom, egy pillanatra nekem is bekapcsol - kattan is az obi egyet, amiatt nem kell aggódni. (szerintem ez nálad is inkább timeout mint alacsony akkuszint) -
sebgutkopf
őstag
-
tailor
őstag
"Kis, fényerős ötvenes": Zeiss Otus 55/1.4 + A7
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
válasz sebgutkopf #2939 üzenetére
Az új szuper-pro Zeiss széria első darabja. Állítólag az eljövendő 50+ MP-es szenzoroknak is megfelelő a felbontóképessége. Speciel nekem baromira bejön a kialakítása - és a képminősége is (A "Touit" széria is bejövős)
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2937 üzenetére
tudom, ezért is imádtam az alphás 16-80-at. (még megvan, a kutyának sem kell...) mellette csak nagyon ritkán vágytam még nagyobb látószögre. de most élvezem a 18-200 tele tartományát, 100-ig szinte hibátlan, fölötte kezd csak lágyulni, de nekem bőven jó. alá meg ott van a 16/2.8, ami egy mozdulattal 12mm-re változtatható.
nem tudom, mire gondolsz, talán arra, hogy 16/f4-en ne várjunk tökéletesen éles sarkokat, de attól "tartok", hogy a m43-os Pana/Oly 12-xx/f2.8-ak nagylátón, nyitva is nagyon jók.más: nézem a dpreview-n az A7r képeket. ez a 35/2.8 nagyon ott van, 36 mpixelen is.
-
jjeahh
nagyúr
pár kérdés: nex-re van valami használható nagylátó (inkább zoom, de jöhet fix is), ami nem horrordrága?
illetve a peaking nekem még mindig nem tiszta: pl nex-6 keresőben belenagyítás nélkül mennyire használható manuálokkal? még mindig g3 vs x-e1 között vacillálok, és néha képbe jön a nex-6 is...a lényeg: január-februárban váltanék valamire, amivel szuperül lehet manuálozni, szép nagy keresője van, van rá penge portréobi és egy nagylátó...a pana javára szól az olcsóság, x-e1-re nincs portréüveg, de van peaking, gyönyörű váz , nex meg mindent tudna elvileg, még a design is bejövős, csak a natív üvegekkel nem vagyok képben...nem kell uwa, de azért csoportképeket, fesztiválokon, rendezvényeket tömegeket, színpadot, és pár tájképet lőnék vele kiránduláskorFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tailor
őstag
A 16-50 PZ teljesen korrekt nagylátó, szoftveresen korrigálva - attól függetlenül, hogy mindenhol csak fikázzák, szerintem teljesen jól használható, és a képével sincs semmi bajom. Az általad írt feladatokra tökéletesen megfelel.
A peaking cseles dolog, mert bár ügyesen használható, kis mélységélességnél a 100%-osan pontos eredmény érdekében nem árt belenagyítani a képbe.
Az X-E1 valóban nem néz ki rosszul, de fel nem tudom fogni, hogy mi a fészkes fenéért nem tudnak kihajtható / dönthető kijelzőt tenni ezekbe a vázakba. Ez (is) az élőkép lényege! Ráadásul a markolat hiánya egy igen (hosszabb fotózás során szó szerint) fájó ergonómiai áldozat a dizájn oltárán... -
jjeahh
nagyúr
ez a legszélesebb használható obi? ez tényleg olcsó, de a képe is épp használhatónak tűnik...16/2.8, 20/2.8 is van nem? illetve sigma 19mm. ezekről vélemény?
dönthető kijelző: ahány ember, annyiféle igény, engem az sem zavarna, ha kifelejtenék a kijelzőt, és csak egy sima műanyag hátlap lenne, mint analógoknál... x-e1-nél az af-os portréobi hiánya zavar, meghogy kb egyáltalán semmilyen vállalható fix üveget nem adnak 400dodó-n alul, minden obi árából vehetnék egy újabb x-e1 vázat... g3-ban nincs focus peaking, iso3200-at már nem tudom mennyire bírja, és enyhén szólva rusnya... viszont a natív üvegek számomra tökéletesek...25/1.4, 45/1.8, 9-18...oké, a 25 meg a nagylátó zumm drága, de az én szememnek valami álom képük van
nex-6-ra az 50/1.8 tetszene, már csak egy penge nagylátó kéne, az aps szenzorért+focus peaking-ért lehet a nex mellett tenném le a voksomatFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tailor
őstag
Ha penge nagylátó kell, akkor a 10-18/4 OSS a te obid. Ja, hogy nem olcsó...
16/2.8-at lehordják a sárga földig - innen Rumos használ ilyet, ő majd megmondja a tapasztalatait, ha erre jár. A 20-asról jókat olvastam, de itthon sehol nem látok eladót - újonnan sem. A Sigma 19 okés, de bukod vele a stabit.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2942 üzenetére
Még megvan a 16-80-ad? Nem próbáltál meg még egy olcsó la-ea2-t gurítani mögé?
Azért én különbséget szoktam tenni a nyitva is nagyon jó és a saroktól sarokig éles szó jelentése között. A 12-60 is egy szuper obi volt, de az azért esti mese, hogy 12mm-en f2,8-on saroktól sarokig éles lett volna. Viszont amiért imádtam, hogy rekeszelve már tényleg az volt.
Valami ilyesmire számítok a 12-40-től is, hogy 2,8-on a széleken lágy, de 4 és 5,6-on már éles lesz. -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #2947 üzenetére
Azért csak úgy az emlékek felfrissítése végett beszúrnék ide egy képet, hogy milyen a ZD 12-60/2,8-4 nagylátó végén nyitott rekeszen mai modern vékony AA szűrős vázon (E-M5) Raw-ban, LR konverzióban.
És csak hogy ne legyek teljesen off, itt van ugyaninnen egy NEX-es kép is PZ 16-50-nel szintén nagylátón és nyitott rekeszen LR-al konvertálva, korrekció nélkül.
Persze ez utóbbi semmilyen szempontból nem fer összevetés. Nagyon nem egy kategória a kettő, valamint az utóbbit nem is nagyon van értelme torzítás korrekció nélkül értelmezni, de gondoltam a kontraszt miatt mégis beszúrom ide.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem egy kategória a kettő, de még az olcsó kitobi is elfogadható.
Más a kitobi (16-50) melyik blendén a legélesebb? Hol érdemes tájképre használni? Nekem eddig a 8 tűnt legjobbnak, de nemigen van még elég tapasztalatom vele.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tailor
őstag
válasz Bogyó bá' #2949 üzenetére
Ez alapján f5,6-f8 között a legjobb (én is így tapasztaltam eddig).
[ Szerkesztve ]