-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz gabag28 #3700 üzenetére
A nagy szenzor miatt a váltást szinte csodának fogod megélni, főleg mivel a nex-ek esetében az iso3200 még a simán használható kategória.
Arra viszont figyelj, hogy a gép önmagában nem tudja kompenzálni a fotós felkészületlenségét. Ezt csak a túlzott elvárások miatti csalódás elkerülésére mondom. Ha kevés a fény, akkor minden gép lassabban fókuszál, illetve ha annyira kontraszt szegény az élesre állítandó terület, azzal egy gép se tud mit kezdeni. Minél jobban előre tudsz gondolkozni, akár fókuszpont választással, akár előre élesre állítással azok éles helyzetben nagyon sokat segítenek. Ugyan sokszor hasznos a teljesen automata élesség állítás, de nem mindig az a célravezető. A nagy szenzor miatt, ha pedig rossz helyre állítasz élességet az sokkal fájóbb lesz a kisebb mélységélesség miatt. Ez nagy látószögnél kevésbé problémás.Nex-re javaslom, hogy kevés fényes helyzet előtt az legyen az első, hogy kapcsold ki az AF segédfényt, mert akkor nem oda fog állítani ahova te akarod.
Akár melyik gépet is veszed, jól meg kell ismerned a sajátosságait és a kezelését, szabd testre és úgy egy hónap intenzív használat után majd jönnek az igazán jó képek.
-
gabag28
tag
válasz sebgutkopf #3701 üzenetére
Évekig elvoltam a kompakt kategóriával és ideális fényviszonyok között még most sem kiáltok a nagyobb szenzor nyújtotta előnyökért. Nyilván ahány ember annyi elvárás, nekem sokáig az volt a fontos, hogy elég kicsi legyen a gép és most is szempont, hogy egy bizonyos méretnél ne legyen nagyobb. Viszont jó lenne kevésbé ideális fényviszonyok között is használni, illetve van, hogy a háttér elmosás is hiányzik. Azt gondolom nem várok el többet a kiszemelt gépektől, mint amennyit ez a kategória a belépő szinten nyújtani tud. Csupán próbálom megtalálni, hogy az általam felállított keretek közt melyik gép lenne a legmegfelelőbb.
Sok éve teljesen manuális gépen tanultam meg a fotózás alapjait, olyanon aminek még beépített fénymérője se volt. Nem is volt minek elavulnia rajta. Bizonyos szempontból nekem azok a gépek még kezesebbek voltak mint a mai digitális gépek. -
jjeahh
nagyúr
válasz gabag28 #3702 üzenetére
"Sok éve teljesen manuális gépen tanultam meg a fotózás alapjait, olyanon aminek még beépített fénymérője se volt. Nem is volt minek elavulnia rajta. Bizonyos szempontból nekem azok a gépek még kezesebbek voltak mint a mai digitális gépek."
öö, ha már nem idegen tőled a mf, akkó végy egy kis nex-et kitobival, és, hogy a háttérmosásod is meglegyen egy pár filléres olcsó manuált tartalékba...így sokat nem költesz plusz obikra, lesz egy zsebgéped, és ha portrézni akarsz, vagy bokehekkel játszani feltolod rá a manuált, mf, kókuszpíking...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rinpocse
tag
válasz gabag28 #3695 üzenetére
Szerintem ebben az árkategóriában kimagaslóan a teljesítménye, jól jársz vele!
Tavaly a nejemnek vettem egyet, s most azon morfondírozom, hogy veszek egy 18-105-öt vagy 18-200-at is. Nekem Canon 6D-m van, s egész napos "túrákon" már nehezen cipelem a dög nehéz üvegeket. Így a 6D+17-40 elég lenne, meg a nejem NEX-e.
[ Szerkesztve ]
-
gabag28
tag
Úgy mondanám, hogy régebben nem volt tőlem idegen, bár lehet, hogy most se lenne az. Szerettem a mattüveget és a törőéket is, de digitális géppel még nem manuáloztam, pár éjszakai képet leszámítva. Azt is csak kompakttal, azzal meg nem nagy élmény. Viszont a focus peaking tetszik, nem is tudtam mi ez egész a múlt hétig, akkor olvastam róla, ki is próbáltam egyik üzletben.
A kereső manapság leginkább azért nem hiányzik mert amióta szemüveges lettem a hátsó LCD kényelmesebb. Tényleg a NEX3N-nek az LCD-je mennyire látható napfényben? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz gabag28 #3705 üzenetére
Az LCD nappal tükröződik, rosszul látszik, a manuál fókusz viszont a focus-peaking bekapcsolása után egyszerűen állat! (DSLR-rel szinte mindig AF-et használtam, itt meg szeretek manuálozni. Érdekes, nem?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Fujis2950
tag
nex3 vagy a56?
-
kalorobi
csendes tag
válasz Bogyó bá' #3706 üzenetére
Én is ettől félek. Remélem nyáron nem fogok azon bosszankodni, hogy semmit sem látok a kijelzőn. Most,hogy napos idő volt és laposan sütött a nap, hát megijedtem...
Lehet venni kellene az LCD-re azt az árnyékolós műanyag (nem tudom a nevét) zizit?
Azzaé viszont maximálisan egyetértek, hogy manuálozni a Nex3N tökéletes.
-
b.vr
őstag
Ma megnéztem az egyik nagy üzletben az A7-et. Pont a D610 volt mellette, mindkettő az alap kitobival - tetszett a Sony mérete! Az EVF is jó, direkt próbálgattam a manuál fókuszt (persze az egy fényerős fixszel lenne igazán érdekes, monitoron visszanézve hogy mennyire tudnám megszokni, és akkor több általam kevésbé használt obit is ki lehetne váltani manuálissal) Végül is a fogása sem volt nagyon rossz - de azért nekem továbbra sem lesz a kedvencem hogy ugyan van markolat, de az expo-gomb nincs rajta előretolva, hanem marad a váz fölött, mintha markolat nem is lenne... szerintem ez hiba. Volt mellette NEX-7 is, azon pl. ez teljesen korrekt.
Kíváncsi leszek majd hogy a pletykák beigazolódnak-e és az 55ös mellé jön-e egy 85-ös is (na meg persze milyen áron)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
sebgutkopf
őstag
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #3715 üzenetére
sztem a 16-35/f4 mellett a 85/1.8 lesz a következő FE obi, tavasszal bejelentik, és év vége előtt talán már a boltokban is megjelenik
lesz még ugyebár egy G-s makró obi, gondolom f2.8, itt csak a gyútáv a kérdés. -
b.vr
őstag
Remélem azok a találgatások igazolódnak be hogy a márciusi bejeltések között lesz.
Mivel az 55/1.8 kerül egy ezresbe, hogy ennél kevesebb legyen azt kizártnak tartanám, sőt ennél valószínűleg érezhetően drágább (nehéz a tükrösökből következtetni, mert ott az amúgy teljesen korrekt 50/1.8akat "kilóra" mérik, annál persze hogy drágábbak a 85/1.8-ak, de még így sem érik el az 500-at...)
Szóval persze az obik miatt aránytalanul drága, de ahogy ott volt a D610 mellett és egymás után próbálgattam (na meg ahogy decemberben végképp elgurult a gyógyszer a Nikon-topicban a sokakat őrületbe kergető fókuszproblémák miatt (bár leginkább a 35össel, de nem csak) , szóval mégis inkább ezt választanám ezzel a két obival (meg persze portrénál nem annyira kritikus az AF-sebesség, ellenben az aracfelismerés meg tök jó)
(Mondjuk most amúgy is késedelmet szenvednek a FF-terveim, minimum év végéig, addig még akár egy javítot AF-teljesítményű vázzal is kijöhet a Sony)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Drótszamár
őstag
-
b.vr
őstag
dpreview: Using third-party lenses on the Sony a7 / a7R
A konklúzióval teljesen egyet tudok érteni:
"Is using the a7 / a7R with third-party adapted lenses worth the bother? The predictable answer is yes and no, depending on what you're really trying to do. If you're a landscape or macro photographer and you're shooting with a tripod with time at your disposal then it's a no-brainer. The frustrations I've outlined in this article will largely be irrelevant to your experience. Go out and have fun - let us know how you get on.
(...)
But if I was going for critical image quality, or was working for a client on a deadline where I couldn't afford a lot of missed shots that would be a different story. There's no way on earth I'd take the risk of shooting with a third-party lens on the a7 / a7R for an important job, especially not if I was working hand-held."Merthogy akatam írni csak kifelejtettem amikor írtam a bolti próbáról, hogy persze a kit-obi stabilizált, és az baromi nagy segítség a belenagyítós fókuszálásnál, viszont természetesen a régi manuál üvegekkel nem lesz stabilizálás.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
fattyu
veterán
teljesen jól el lehet lenni manuál obikkal.
nex5n nem is használtam afes üveget egyet se. és nem a félrefókuszálások miatt lett olyan a keeper ratem amilyen.nyilván az én fotózási szokásaim nem tele üvegek nem remegős kéz satöbbi satöbbi.
De az hogy csak állványról meg 6 perc alatt lehet jól fókuszálni, kézből meg felejcsed el mert jönnek a tatárok is, az rettentő durva csúsztatás.
szerintem.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
sebgutkopf
őstag
Annyiból korrekt a leírás, hogy valóban attól függ, hogy ki mit fotóz. Hasonlóan látom, hogy aki saját szórakozásra, aminél lehet többször próbálkozni, hobbi célra használja nem rohanó témára, akkor jó a manuálozás. Aki meg a kenyerét keresi a géppel az eleve más célcsoport oda más felszerelés való.
Illetve én egy nyaralásnál se vállalnám be a manuálozást, ahol menni kell, hogy a napi tervemet meg tudjam csinálni és azt nem kockáztatnám meg, hogy vagy éles az adott kép vagy nem. De ez csak én vagyok, aki eleve nem kedvelem a manuálozást.
-
jjeahh
nagyúr
+1, én is csak manuálokat használtam eddig, és csak azért veszek af üveget a közeljövőben, mert nincs a vázamban focus peaking+evf...igaz én sem vagyok sportfotós, nincs szükségem telékre sem, és türelmem, mint a tenger...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
Egyáltalán nem mondom hogy nem lehetne a manuál használható. Tudom hogy néhányan gyakorlottak vagytok benne.
Csak azt emeltem ki (főleg azok számára akik ritkán vagy sosem manuáloznak) hogy ez egy 24 (vagy pláne 36) megapixeles, full frame váz, ami fokozottan kihozza a fókuszálási hibákat, valamint hogy amikor én próbáltam 70 mm-en, az egyrészt a nem túl fényerős kit-obi volt (tehát egész más lenne mondjuk egy 50/1.8 vagy 85/1.8, sőt még fényerősebb, főleg ha utána monitoron néztem volna vissza), de ami a legfontosabb, a kit-obi stabilizált, míg a régi manuálok nem. (ellenben pl. egy e-m5/e-m1, ahol a szuper váz-stabi minden obinál tud segíteni)
(valamint néhány egyéb idegesítő apróságról is ír még specifikusan az a7 kapcsán)
A konklúziót pedig azért idéztem mert vannak olyan szituk ahol ezeknek a problémáknak semmi jelentősége, míg vannak olyan szituk amikor meg pont elég sok (utóbb sem feltétlen lehetetlen, csak ott már alaposan végig kell gondolni kinek éri meg)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
istvan170
aktív tag
Gondolkodom NEX-6 -on. DSLR-től szabadulok épp.
SEL 20/f2.8 nem tudja valaki mikortól lesz kapható itthon?
Ezt a kombót tervezem, mert meguntam a batárt. -
rumos14
nagyúr
válasz istvan170 #3727 üzenetére
mivel már jó ideje bemutatták azt az obi, sztem simán lehet, hogy azért nem kapható, mert egyetlen forgalmazó sem akarja behozni.
ami azt illeti, eléggé túlárazott az az obi, viszont Sigma 19/2.8-ak szoktak lenni használtan 40k alatt, ha ez a gyútáv kell neki, sokkal olcsóbban kijössz vele. -
rumos14
nagyúr
[link]
ezek szerint nemcsak a NEX 3-5 szériát vonták össze (A5000), hanem a 6-7-et is (A7000?)
szerintem kár érte, mindkét esetben. persze attól még lehet ütős masina a 6-7 utód, és ha 800 USD-ről indul, az elfogadható (a NEX-6 750 USD volt). -
sebgutkopf
őstag
válasz istvan170 #3729 üzenetére
Ha a kép és méretből a legjobb kompromisszumot akarod, akkor a nex6 + 35/1,8 oss.
A 35-ös persze szűkebb látószög, meg drágább és nagyobb is, de cserébe jobban rajzol, stabilizált és fényerősebb.
Amíg 2,8-as fényerő egy zoom-nál elismerés, addig egy fixnél inkább hátrány.Ha nagyon a 20/2,8-at szeretnéd, akkor most amazonon 240 eur-ért meg lehet venni.
A sigma 19-es valóban jobb vétel, meglepően éles obi. -
istvan170
aktív tag
Köszönöm szépen, de átmentem a Fuji topikba. Úgy néz ki, náluk van több minden, ami a fogam alá való és elérhető. Itthoni, számlás cuccok kellenek.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3731 üzenetére
Engem a 3/5 összevonása jobban zavar. Az 5-ös mindig tudott olyan dolgokat pluszban, amit a 3-ból kispóroltak. Videózási képességekben az 5-ös mindig teljes funkcionalitással bírt a nex palettán, tudja azt amit a drágább gépek, valamiért az 5-ösök szenzora tudta az iso100-at. Meg a tapi, meg az r-től a pd-af, a szebb forma és még kicsi is
Most van egy 5-ös kinézetű belül a 3 és 5 közé belőtt valami. Lényegében az 5000 nekem már nem kéne. Tehát ha egyszer utódot akarnék az 5n-nek akkor csak a 7000 irányába nézelődhetnék. Vagy egy FE vázLehet, hogy öregszem, de szerencsére még mindig nem motoszkál bennem a vágy, hogy le kéne cserélnem az 5n-t. Lassan ez lesz az a vázam, amit leghosszabb ideig használok az elmúlt 13 évben.
-
b.vr
őstag
(dpreview) Sony Alpha 7 Review
Még csak átfutottam, de egyelőre nekem soványka review, pont a problémás részekről (kiemelten az AF) még a korábbi previewban is sokkal részletesebben, érdekesebbek és élet-szerűbben írtak volna. (de elég csak összevetni a saját e-m1 tesztjükkel, ahol fotósorozattal illusztrálták pl. a continuous AF képességet. Tök jó hogy leírják hogy a buffer tényleg akkora mint amekkora, csak épp az nem derül ki hogy a képek milyen arányban lesznek pontosak... (és a previewban kimondottan írták az AF-problémákat, nemhogy continuous hanem általános esetben is, ott még az is elhangzott hogy a pd-af nélküli A7r tűnik a jobbnak... ) itt meg pár óvatoskodó mondattal el van az egész intézve. Na mindegy, csak így ez szerintem nem egy túl érdekes teszt.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
rumos14
nagyúr
szerintem sem érdekes a teszt.
az AF-ről annyit írtak, hogy a preview-nál használt példány esetében tapasztalt gondok, pontatlanságok a boltokba kerülő példányoknál, amilyet ők is teszteltek, már nem jelentkezik. ha érdekel, mit tud az A7, pl. a Mammut MM-ban ki tudod próbálni.
amúgy meg, ahogy a tegnap a m43 topikba belinkelt videóból láttuk, tök mindegy, hogy mit tud egy gép, csak a kinézete számít (Nikon Df) -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #3734 üzenetére
igen, ezt én is így látom, én is 5-ös vonalat használok, utódként az A5000 fel sem merül.
a 6/7 vonal összevonása érdekes dolog. a NEX-7 ugyebár egy évvel a 6 előtt jelent meg, és úgy tudom, sikeresnek volt mondható. persze kérdéses, hogy ha a NEX-6-tal együtt jelent volna meg, mi lenne a helyzet. sztem nem egy NEX-7 vásárló tökön szúrta magát a NEX-6 bejelentésekor (elég a 16 mpixel, van PASM tárcsa, PD-AF, szabvány vakusaru, és olcsóbb is).
a NEX-7 bejelentéskori árszintje (1200 USD a váz) ugye már közel van az A7-hez, aminek csak idő kérdése, hogy csökkenni fog az ára. vszleg érezte a Sony is, hogy az ilyen árazás necces lenne.
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3736 üzenetére
A MM-ban kipróbáltam, írtam is fentebb. De mégsem kérhetem meg az eladókat/vásárlókat hogy kezdjenek el rohangászni előttem mert AF-tesztet szeretnék csinálni
(arra egyébként gondoltam hogy legközelebb viszek memóriakártyát, miután itt nem az akku mellé került így nem kell félniük hogy valaki zsebrevágja belőle az akkut, így gondolom (nem jutott eszembe hogy megnézzem) nincs "lelakatolva" a mem-slot ajtaja)"az AF-ről annyit írtak, hogy a preview-nál használt példány esetében tapasztalt gondok, pontatlanságok a boltokba kerülő példányoknál, amilyet ők is teszteltek, már nem jelentkezik."
Ezt hol írják? Mert ezek szerint átsiklottam felette.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
rumos14
nagyúr
akkor menj egy barátoddal és kérd meg őt
ezt írják:
Autofocus trouble limited to preproduction units
In our early shooting with the a7 and all three lenses in Tennessee, we had more out-of-focus shots when shooting with the 28-70mm OSS lens, a fact we mentioned in the preview. When we got back to Seattle with a full set of shipping-quality cameras and lenses, however, we weren't able to reproduce the trouble with focus, which eliminated one concern.
persze kicsit ellentmondásos, mert a cím alapján arra következtetnél h a vázzal volt gond, a bekezdés alapján meg inkább a 28-70. az, hogy van-e rohangálós C-AF teszt, gondolom a cikk írójától (is) függ.
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3740 üzenetére
Aha, így már látom, nem a "Performance" fejezet (ahol az AF-rendszerről amúgy részletesebben írtak, így amikor átfutottam csak azt olvastam el) hanem az előtte lévő oldal.
Viszont rögtön az AF után írják, hogy vannak némi képminőség-gondok a finom átmenetekkel, és nem csak jpeg-ben (az nem érdekel) hanem ha nem is annyira erősen,de raw-ban is... Az Image Quality fejezet (amit elsőre szintén nem olvastam el, gondoltam úgysem derül ki semmi izgalmas hiszen ilyen (vagy nagyon hasonló) szenzor van a FF Nikonokban is), szóval ezek közül az első oldalán, a legalsó kép, összevetve a D610-zel, mindkettő raw-ból konvertálva, a vörös csatorna külön is kiemelve.
(mondjuk hogy a raw-file bitmélységét hogy számolták ki a méretből az nem egészen érthető, mivelhogy természetesen léteznek veszteség_mentes_ tömörítési eljárások is (kisebb méret, de nincs _semmi_ információvesztés). Szóval _ahogy_ ezt ott abban a fejezetben levezetik, az marhaság, ennek ellére a képeken látszik hogy valami gond azért van.)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
konyi79
addikt
A nex 3/5 összevonása remélem csak vicc, hogy az 5000 az lenne, a felbontást kivéve az 5n szintjét nem üti meg szerintem. (kijelző)
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #3742 üzenetére
Igen és igen.
Sajnos úgy néz ki meglépték és valóban sajnos mindenben kevesebb a gép mint az 5n. A felbontási is a hajukra kenhetik. Ez lényegében egy nex5 dobozba bújtatott nex3n. A vicc az, hogy annak az idején az első sima nex3 kijelzője azonos volt az 5-ösével tehát normális felbontású volt, amire az 5-ös utána rápakolt a tapival. Most meg se tapi, se pd-af, se jó videó.
Lefelé tolták a mércét. Ezekkel a képességekkel a méretkülönbségtől eltekintve nem nagyon látom mivel több mint az a3000. Most már van két olcsó model, lesz egy drága, de a kettő között? -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #3743 üzenetére
az a5000 ráadásul 600 egységen kezd odakint, tehát olcsónak sem mondható. igaz, akciósan, de a BHPhotoVideonál most ugyanennyi az 5T, sőt ahhoz még kártyát és táskát is adnak.
-
Fujis2950
tag
válasz sebgutkopf #3714 üzenetére
hobbifotós vagyok, de a Fuji már kicsit kevés, úgy érzem. tetszenek a Sony gépei. Nex3N-re gondoltam de lehet, hogy az A 58-cal jobban járnék. elsősorban tájkép, épületfotózást képzeltem el.
-
konyi79
addikt
Nem kicsit meglepődtem, mikor olvasom most a nex6/7 utód 800 Eur környékén nyit. Még csak a váz is túl olcsó sony módra ennyiért, vagy azt is baromira kicsontozták....
Más. Addig várom valahol akciózzák a 10-18-at, míg lassan kijön egy számomra versenyképes alternatíva. Igaz nincs stabi (minek) meg nincs af
(ezen a gyutávon talán még lehet élni nélküle), de jóval világosabb, ami égboltot fotózva igen jól jön. Nagyon kíváncsi leszek az árára meg a rajzára (nyitva) -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #3746 üzenetére
A 800 eur-os ár azért is érdekes, mert akkor valaminek jönnie kell 1000-ért. Az A7 ugye 1300 eur környéke, tehát van pont egy hely a kettő között. Vajon mi jön oda, egy csúcs aps-c, vagy esetleg a valaha látott legolcsóbb full frame milc az A7 alá? Ez utóbbi nagyon brutál lenne.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #3747 üzenetére
A10.000
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fujis2950 #3745 üzenetére
A táj és épület mint téma nem igényel különösebben spéci AF rendszert.
A döntés nagyjából úgy néz ki, hogy kisebb vagy nagyobb vázat akarsz hurcolni, illetve hány és milyen obit akarsz venni? Mennyi pénzt szánsz rá?
A hordozhatóbb 3n-re nyilván kevesebb obi érhető el, itt az a kérdés, hogy amit te szeretnél olyan obi van-e. Ha szükséged van EVF-re, akkor a másik irányba dőlt el, mert akkor A58.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Xbox tulajok OFF topicja
- Androidos tablet topic
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők