-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pibácsi
senior tag
Így már értem, tehát mivel automatikus, így nekem csak akkor van dolgom, ha találnak valamit, amit igazolnom kell. Ez viszont alacsonyabb összegnél nem valószínű. Pl. vettem egy órát 28 $ volt. Nem jött semmi, tehát nincs vele gondom. Biztos függ még attól is, hogy mely termékek esnek vámolás alá, függetlenűl az értéktől.
Ha lassan is, de tisztúl a kép. Köszi. Üdv. Pibácsi -
Topikgazda
válasz pibácsi #67198 üzenetére
Akkor röviden 150 €-ig automatikus a vámolás még akkor is ha a kereskedő nem szedte be az áfát. Csak akkor keresnek ha nem egyértelmű hogy mi van a csomagba a csomaghoz tartozó elektronikus adatok és a vám-árunyilatkozat alapján, ekkor kérhetik a vásárlási adatokat. Neked előre semmit sem kell bejelenteni, vagy csinálni.
Ha több az érték mint 150 €, akkor értesítenek hogy jött csomagod és add be az igazolásokat, ekkor van lényegében tennivalód. Ekkor már viszont a Posta 4000 Ft-ot, a futárcégek 7000-10000 Ft-ot kérnek szolgáltatási díjként és persze fizeted az áfát és a vámot is ha az nem 0% mértékű az adott termékre.
[ Szerkesztve ]
-
pibácsi
senior tag
Köszi a tájékoztatást. Átolvastam én azt a részt, de nem volt világos, mert nekem eléggé összetett volt. Én úgy gondoltam, hog 150 EU-ig abszolút békénhagynak és csak utána jön a VÁM-olás.Dehát ez ennél bonyolultabb, így nem lehet tehát tudni, mikor lesz esetleg vámolás. Lehet, hogy 75 EU-nál is pl? Vagy 38 EU-nál is. Ez kitől függ? Tőlem? Ha bejelentem vámolásra, mert én azt akarom, akkor levámolják?
Így azután még most is kavarognak a gondolataim.
Ettől függetlenűl köszönöm, hogy foglalkozol velem.
Üdv. Pibácsi -
Topikgazda
válasz pibácsi #67196 üzenetére
Ez 7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai mindent tartalmaz.
Van az hogy vámmentesség 150 € értékhatárig, az hogy nem kell fizetni vámot az egy dolog, a másik dolog az hogy a vámolás dokumentálást -vámáru-nyilatkozat benyújtása a NAV VÁM-hoz- akkor is meg kell csinálni.
Van még az hogy ha a kereskedő a fizetéskor nem szedi be a 150 € alatti termék áfáját, akkor a vámolás keretében azt is ki kell számolni és be kell szedni-e a szállítást végző cégnek, ekkor ezzel bővül a vámolás dokumentálási folyamata.
Ha a kereskedő beszedte az áfát akkor pedig arról kell tájékoztatni a NAV VÁM-ot ( a szállítón keresztül, de a pénzt is megkapják majd az érintett másik adóhatóságtól) és egyuttal a vámáru-nyilatkozat benyújtását is meg kell tenni.
Van aki ezért a dokumentálási tevékenységért kér díjat és van olyan cég aki nem kér, az általad említett pénzek a posta munkadíja a fentebb említett dolgokért, az nem vámolás, ők vámügynöki szolgáltatási díjnak hívják. -
Topikgazda
válasz pibácsi #67194 üzenetére
Beírtam az Összefoglalóba.
De röviden: 150 € nettó termék értékig automatikus vámolás van (ez persze az áfa megállapítása vagy a már kifizetett áfa tudomásul vétele), neked semmit nem kell küldeni. Ha valamiért nem tudja a szállító megcsinálni akkor kérhet tőled információkat a vásárlásról. Ez mindegy hogy futár vagy posta.
Vannak olyan szállítások amikor Magyarországon nem vámolnak úgy, hogy téged megkeresnének vagy érintene téged és a futár cég vagy a posta belföldi küldeményként kézbesíti a csomagot.
És küldhetnek úgy csomagot Kínából hogy EU-s nyomkövetési azonosítója van és az lényegében EU-n belül mozog az irányodba. A belföldi és EU-s nem vámolandó.[ Szerkesztve ]
-
pibácsi
senior tag
Kérdezem, mert még nem volt szükségem rá: a vámolást kérni kell, és nekem kell benyujtani a kérelmet vagy automatikusan kiértesítenek? Mi van, ha direktbe futár hozza? Az összeghatárt - 150 euró - figyelembe kell persze venni és csak e fölött kell vámot érvényesíteni, bár a leírásban ez alatti összegről is szó van. Vagy ez az egyénre van bízva, hogy alatta esetleg kéri-e?
Üdv. Pibácsi -
Topikgazda
válasz laleeee #67189 üzenetére
Nem kaptál még ilyen azonosítóval? Én emlékszem rá hogy több ilyennel kaptál, nem változott semmi, csak az Express One-nak van ilyen formátumú nyomkövetési száma: 158271900140700053604400
Levámoltak 6.-án pár napon belül megkapja az Express One és kézbesítik neked.
Ha ezen az oldalon nézed a szállítóknál (Tracked with couriers) csak egy Magyarországon működőt látsz.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
-
peestike
őstag
-
laleeee
őstag
Ezt ki fogja kézbesíteni ? [link] 🤔
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67182 üzenetére
Akkor az eladó rosszul adta meg a szállítás megrendelésekor, mert a DTU ami egyezik a DDU-val azt jelzi a szállító felé hogy nem lett áfa befizetve és be kell szednie.
Az AliExpresstől visszakérheted az áfát, ez lehetőség benne az Összefoglalóban, de az is igaz hogy amíg a dispute nem zárul le erre nincs lehetőséged, mert mi van ha visszaadják a teljes összeget amit fizettél.[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
DTU van rajta. A chatbot szerint az áfa visszaigényléssel várnom kell a Dispute lezártáig. Letelt a három nap, nem tudom mire kell még várnom. Új anyagot nem tudok feltölteni indokláshoz, de ha már feltöltés, véleményírásnál, hogy tudok képet, videót mellékelni, csak szöveges mező van?
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67180 üzenetére
Ha neked nem kell fizetni akkor DDP szerepel rajta, ha fizetned kell akkor DDU.
Ha az eladó fizetéskor kéri az áfát akkor neki azt kell megadni hogy a szállítás DDP incoterns alá tartozik és persze az áfát el kell juttatni jelen esetben a magyar NAV-hoz.
Ha nem kér áfát, vámot akkor jó a DDU és neked kell itthon fizetni az áfát és vámot, a vámolási eljárást. -
teleahocipöm
senior tag
Megvan a szállítólevél, hol találom rajta az megjegyzést, hogy én állom az összes közterhet? Állítólag rajta van.
Megvan, "dutles and taxes unpld" ez van rányomtatva "i" "l"-nek látszik.[ Szerkesztve ]
-
-
KutyiHU
tag
Hello
Express One hozza holnap az alis rendelésem, de most nem tudom alzaboxba kérni! A rugalmas kézbesítési oldalon nem lehet boxot választani. Tudja valaki miért? -
Topikgazda
válasz dredjudge84 #67170 üzenetére
-
cof
veterán
válasz dredjudge84 #67170 üzenetére
Most már érdemesebb több cuccot rendelni egy időben, ahogy látod is a képeden 15-day delivery 10$ érték felett összecsomagolják ha egy tétel nem adja ki. És akkor EO futáros lesz.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz dredjudge84 #67167 üzenetére
Nem úgy értem, olyan dolgokat vásároltam ilyen szállítással ahol írták a 15 napon belüli kézbesítést, érdemes erre odafigyelni. Nekem ezek kézbesítési idők voltak nem beérkezési.
-
lacoka55
aktív tag
Ma is kaptam értesítést az EO-tól hogy megjött a csomagom és holnap kihoznák
ez 9 nap a megrendeléstől idáig -
Topikgazda
válasz dredjudge84 #67164 üzenetére
Sajnálom hogy neked olyan hosszú ideig jött, amit ezzel rendeltem az 5-13 nap közt érkezett meg, Budapestre 2-7 nap közt a többsége ezeknek megszokott érkezni. Ez látszik a nyomkövető oldalakon hogy a Posta mikor kézbesíti az meg egy másik dolog. De savert választottál és ez az.
[ Szerkesztve ]
-
lacoka55
aktív tag
Nekem az 1db csomagom ECSCCA számot kapott majd átváltott AliExpress Standard Shipping-re EO lesz belőle
-
dredjudge84
őstag
Az összefoglalóban ez van:
"ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office azután 2-10 munkanap a kézbesítés. "
A gyakorlati tapasztalat is azt mutatja hogy jó esetben egy hónap amíg megjön az ilyen küldemény sajnos. Ezért próbáltam elkerülni ezt a fajta szállítást. Mindegy ez van!
-
Topikgazda
válasz dredjudge84 #67162 üzenetére
A Saver ilyen azonosítóval jön és itt szokott lenni 15 napon belül, de az is lehet hogy megváltozik és kap másikat. De ez EU-s azonosító nem economy global. Magyar Posta kézbesíti Budapesten feladott üzleti levélként.
Az Összefoglaló 2. pontban leírva a szállítási módok.[ Szerkesztve ]
-
dredjudge84
őstag
Üdv!
Rendeltem aliexpressről egy csomagot. A következő szállítási módok voltak elérhetők.
Én az ali savert választottam, mégis ECS-vel kezdődő csomagszámot kaptam. Az a formátum nem a super economy csomgszám? Direkt azért Az AliExpress saver shipping szállítást választottam mert talán az egy fokkal gyorsabb mint az economy global.
De ha én tudok valamit rosszul akkor javítsatok ki kérlek.
-
teleahocipöm
senior tag
Ez elég drága :/
Az Aliexpress közbelépett, tett ajánlatát, szinte rögtön elutasítottam, ekkor adott volt a lehetőség, oda feltöltöttem a videókat, a DHL számlát, elküldtem. Most az látom, hogy mintha várná mit válaszolok, ketyeg az idő visszafele, még szerinte van kb 20 órám. Ja és kép, videó feltöltés ismét adott, sőt ismét választhatok, hogy elfogadom vagy visszautasítom. Próbáltam visszanézni, hogy sikeresen elküldte-e a visszautasításomat, de nem találom sehol.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67158 üzenetére
Ha 2,1 kg az már csak csomagként mehet az pedig vagy 20300 vagy 21000 Ft, ez utóbbi az EMS csomag az ajánlott.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz LouiS22 #67157 üzenetére
Értem, de ha az eladó hibázik, miért az vevővel fizetteti meg. Ez a hozzáállás nem korrekt, inkább taszít, annyit elértek nálam, hogy többet ekkora összegért nem vásárlok náluk, pedig tervben volt még pár dolog, túlságosan bíztam az Aliexpressben.
Volt refundom, pár hónapja, küldtem képeket az eladónak, rögtön elismerte, elnézést kért és visszaküldte a pénz, a tisztességes eladó ilyen, és cucc is itt maradt.
Az visszárum 2,1 kg, ennyi van a csomagra írva, pont átlépen egy picivel a súlyhatárt.[ Szerkesztve ]
-
LouiS22
veterán
válasz teleahocipöm #67156 üzenetére
A kínai rendelésekre nem vonatkoznak az európai fogyasztóvédelmi szabályok. Ez az egyik kockázat,amit vállalsz az ali és társai rendelésekkel.
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
LouiS22
veterán
válasz teleahocipöm #67152 üzenetére
Az Aliexpress "csak" egy közvetítő.
De nagyon sokszor le lett írva itt is, hogy alaposa nézd meg rendelés előtt az értékeléseket, az angol termékleírást és ha rendelsz,fogadd el azokat a kockázatokat, amikkel a kínai rendelés jár.
Sajna egyre gyakoribb, hogy kezdő alizók (nagyon sokszor abban a hitben, hogy most aztán ők micsoda üzletet csináltak) azt várják, hogy a magyar viszonyokhoz mért garancia,elállás és fizetnek mindent a kínaiak legyen itt is. Aztán persze meglepődnek - holott az összefoglalóból ezek (is) kiderülnének. Majd jön a sírás, hogy nagy értéknél vámot kell fizetniük, visszaküldésnél meg a piacon megszokott szállítási áron vinnék vissza csak a portékát.
Mindemellett sajnálom, hogy rossz lóra tettél.
[ Szerkesztve ]
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
-
easmamc1
csendes tag
Nagyon köszönöm! Jó, hogy ráírtam, teljesen mast kaptam!
Name: Wei Wang
Addr: 101-4-1601, NO.10 Changying North St. Chaoyang
City: Beijing
Country: China
Phone: 13521195030Mégegyszer köszönöm az infokat!
-
teleahocipöm
senior tag
Részleges visszatérítést -16943,58 Ft - ajánlott az, röhejes, vagy elfogadom, vagy nem, ebben az esetben állítólag megindokolhatom.
Nagyon pipa vagyok, nem egy tolltartót rendeltem és kaptam helyette szalvétatartót, én azt az alkatrész vártam, amit rendeltem és kaptam egy hasonló másikat, ami nem tudok beszerelni, azt sem tudom mihez való.
Csalódtam az Aliexpressben, bármilyen hulladékot el lehet küldeni a vevőnek, aki mindenképp szívni fog.
-
Topikgazda
válasz easmamc1 #67149 üzenetére
Értem, hogy ott volt, de egy üzenetet célszerű küldeni neki, mert mint említettem a postai címnél több a szöveg.
Regisztráltam az Én postám oldalra és elektronikusan adom fel, mert úgy olcsóbb és a CN22 vám-árunyilatkozatot is lehet tölteni, de persze letölthető és a küldeményre ragasztható. Az ajánlott is és tértivevény is letölthető. Csak elsőbbségivel megy az ajánlott. -
easmamc1
csendes tag
Nagyon szépen köszönöm a választ! Ezt az aliexpress dispute oldalán kaptam, az eladó töltötte ki. Tehát bemegyek a postára, és feladom ajánlottként, a postán kell ezt befizetnem? Milyen nyomtatványt kell kitöltenem (valahonnan le kell gondolom töltenem a formanyomtatványt), illetve ezt a csomagba teszem, vagy a postán átnyújtom?
-
Topikgazda
válasz easmamc1 #67145 üzenetére
A Magyar Posta a legolcsóbb 2 kg-ig és 90 cm csomag befoglaló méretig (egy oldal max 60 cm).
Az 500 g-ig vámköteles tartalmú levél 5 695 Ft-ba kerül , míg a 501-2000 g-ig 12 875 Ft, ez esetekben van igazolt kiküldésed és kézbesítési aláíratás, sajnos ennyi az ára.(elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes)
Kell mellékelni egy vám-árúnyilatkozat ahol azt is jelzed hogy visszaküldött termék.
Ezt a címet közvetlenül az eladótól kaptad vagy az AliExpress adta meg? Mert ezt mindig pontosítani kell, ez nekem a cégbejegyzési címnek tűnik és nem mindig oda kell küldeni, az eladónak meg kell erősítenie és tudnia is kell róla hogy megy vissza csomag.[ Szerkesztve ]
-
-
-
easmamc1
csendes tag
Sziasztok, hogyan kell visszaküldeni csomagot? Június 14-ig kellene visszaküldenem a csomagot a refund-hoz. Még nem csináltam ilyet soha. Termeszetesen engem illet a visszakuldes koltsege..Nagyjabol 100 euro-ról van szó, a csomagom 1kg 17x13x10 .
a cím:Wang Wei 13521195030China Beijing Beijing Chaoyang District B1 Unit 5 Building 16 Bolin CommunityCN 100024 Beijing Beijing
Kérlek titeket, lépésről lépésre segítsetek nekem ebben az ügyben. Milyen szolgáltatóval küldjem, mit ajánlotok, stb.
nagyon szépen köszönöm!!!
-
l_sanyi
csendes tag
válasz teleahocipöm #67123 üzenetére
Igen, ott is.
Van egy narancs pöttyben egy plusz jel a text box előtt, ha arra kattintasz akkor feljön négy lehetőség:
- Camera
- Photos
- Product
- Videos
Értelem szerűen neked a videó kell, ha erre kattintasz akkor a tároló hozzáfárás engedély megadása után ki tudod választani a fájlt.
A feltöltés nem lesz gyors, cserébe viszont lassú lesz. -
direwolf
őstag
15 napos szállítási kategóriában sikerült rekordot dönteni a legutóbbi rendelésemmel. Megrendeléstől kézhezvételig kerek 7 nap
"I've seen things you people wouldn't believe"
-
Sziasztok,
Rendeltem egy távirányítót, de hibásat kaptam. Nyitottam egy dispute--ot Csináltam videót, képet mindent. A vevő is elismerte, hogy hibás viszont csak partial refundot akar adni és, hogy töröljem a Claim-et.
Jól van ez így? Vagy csak trükközik a kínai?A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!
-
teleahocipöm
senior tag
válasz teleahocipöm #67139 üzenetére
-
teleahocipöm
senior tag
Nincs, már néztem, ott a terméklapon ez van
A Wiew details alatt meg Request information View history van, itt meg most az történt, hogy az Ali közbelépett, ez új.Szállítólevelet eddig nem néztem, de kiderül, hogy nem is kaptam. Beszéltem az vámügyintézővel és ő mondta, hogy azzal megjegyzéssel "hogy mindent vevő/címzett fizet" adták fel, mondta angolul is, de már lövésem sincs hogy hangzott.
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67137 üzenetére
A megfelelő menüpontban sincs? A képen az utolsó.
Az Összefoglaló 8.1. Az AliExpress-től kérjük vissza az áfát, esetleg.
De a szállítólevelet láttad, biztos rosszul jelölte az eladó? Mert többeknél néha tévedett a szállító, figyelmetlenek voltak.
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Köszi, akkor megírom. Most nézem nem tudok képet csatolni, a visszajelzéshez
Az videók 31 MB és 44 MB méretűek 20-28 másodperc. Hát Éva is azt mondta, hogy van Dispute in Progress az Order details-ra kattintva kellene meglátnom.
Nekem ott legfelül " Finished", alatt a " Write a rewiew", "ad to cart", "Track order", "Download invoice" gombok, ezek alatt az adataim, lentebb a termék adatai és ennek jobb oldalán az "ad to cart" gomb ez alatt "Request in process" gomb. A chatbot képe szerint a terméklap közepén kéne lennie, de nincs.Beszéltem a szállítóval is, az eladó úgy adta fel a csomagot a nyomorult, hogy minden közterhet én fizetek, ezért kellett nekik is csengetnem, miközben már az alin is kifizettem. Ja és mindenképp az Alitól kell visszakérnem az áfát, de a chatboton kívül mással nem lehet beszélni.
-
lacoka55
aktív tag
sziasztok
volt egy vásárlásom innen [link] a termék megérkezett de sérült volt pontosabban kettétört
írtam az eladónak küldtem képeket róla írtam hogy visszakérem a pénzt és veszek egy másikat az eladó beleegyezett hogy visszafizeti
a megérkezés után az alinál néhány nap után Finished lett indítottam egy vitát erre az eladó ezt írta
but could you help us cancel the dispute ,we will refund you by another way immediately,the dispute does hurt us much ,we will be ounished by that Hope your kind help thanks
mi a vélemény erről ? -
Voice24
őstag
Nem tudom, megbízzak-e az eladóban, holnap délelőtt letelik a 72 óra, hogy döntsek. Amikor először megírtam neki a legolcsóbb szállítási árat (térti nélkül), arra ő megadta a visszaküldési címet, utána megküldtem neki képernyőfotóval a tértivevényes, 800-Ft-tal drágább szállítást, amire válaszul meg annyit írt, hogy miután feladtam a csomagot, írjam meg a nyomkövetési számot. Holott én mind a kétszer konkrétan rákérdeztem, hogy elfogadja-e a postaköltséget. Most írtam neki harmadszor is, hogy konkrétan nyilatkozzon, elfogadja-e az összeget, mert anélkül nekem elég kamuszaga van a dolognak, és az Ali is azt írta, hogy akkor adjam postára, amikor az eladó konkrétan visszaigazolta, azaz tudomásul vette a költséget. Szerintem a cím megadása még nem egyenlő az összeg elfogadásával.
-
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67132 üzenetére
Írhatsz mert arra 30 napod van, de nem a terméket értékeled hanem a vásárlást elsődlegesen.és teljesen külön futó a két dolog.
Gondolom le van igazolva hogy megkaptad?
Érdemes csökkenteni a videó méretét bitráta lejjebb vételével.
Ha indítottál dispute-t akkor lenni kell Dispute in Progress-nek[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Dispute in Progress nekem nincs, gondolom azért, mert az eladó is tett ajánlatot és én is.
Az Aliappban sem lehet videókat küldeniüzenetben, írtam, de közben előkerült a video feltöltés ikonja . Videó feltöltés nem sikerült, próbáljam meg később, gondolom a folyamatban lévő Dispute miatt.
Szerintetek a Dispute lezárása előtt írhatok véleményt a termékről, az eladóról? Talán videót fel tudok rakni. -
teleahocipöm
senior tag
"Dispute in Progress " gombot keresem, de nem találom, ott lehet utólag videót feltölteni. Csak "Request in process" van
-
Topikgazda
válasz Goldelf #67127 üzenetére
Csinálj másik fiókot, de előtte lépj be a mobil app-ba és töröld a kártyákat az előző fiókból.. Bár már működik a böngészőben is a Payment menüpont és ... remove
Egyébként hozzárendelted a kártyákat előre vagy fizetéskor adod meg az kártya adatokat?
Mert jobb előre és úgy hogy a kártya aktív és van némi pénz rajta hogy ez teljesüljön:
After you add a card, a small amount (€1 or US $1, depending on the card issuing country) will make the pre-authorization to your card for verification purposes only. It will be refunded within 1-7 business days.Nekem a kártyáimnál nincs probléma, de kártyakibocsájtói probléma is lehet, mert eseteleg kell egy fizetési jóváhagyás.
[ Szerkesztve ]
-
Goldelf
csendes tag
Sziasztok!
Már egy kicsit ki van a mindenem az alival. Egyszerűen nem enged fizetni semmilyen kártyával. Még egy ideig működött, hogy ah új kártyát igényeltem tudtam vele egyszer kétszer fizetni, de már kifogytam a lehetőségekből. Wise Revolut Witty Curve már nem működnek. Saját OTP s bankkártyát sem fogadja el. Ha ellenőríztetni akaroma kártyát azt is mindig indok nélkül, vagyis Security reasonnal visszadobják.
Valakinek ilyen tapasztalata? Help Center fillért nem ér, már vagy hatszor próbáltam. -
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67125 üzenetére
-
teleahocipöm
senior tag
De az Aliexpressen vásároltam. DHL szállította, kaptam 2 sms-t egy linkkel, hogy fizetnem kell vámot, de szállítónál ellenőrizve még Kínában volt, átverésre gyanakodtam.
"VAT included" van rendelésemnél a fizetett összeg alatt írva, így gondolom levonták az áfát. Mivel tudom igazolni, hogy az Ali levonta az áfát? -
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67121 üzenetére
Most nem AliExpress vásárlás volt? Itt mindig a szállítási ország szerinti áfás ár van kiírva és az van fizetve.
Ha kértek áfát és az AliExpress viszont levonta akkor a vásárlási igazolással kellett volna a levonás jogosságát reklamálni, de erre is vonatkozik hogy ha nem fogadná el az itteni szállító a reklamációt mert nem kapták meg hogy IOSS fizetés volt, akkor az AliExpress által levont áfa visszakérhető.
Mind a Magyar Posta, mind a futárszolgálatok esetén a kezelési díj, nálad 5041 Ft az a te veszteséged. Ha elfogadják az igazolásodat hogy kifizetted akkor persze nincs ilyen levonás.
De csak DHL szállítás volt?[ Szerkesztve ]
-
l_sanyi
csendes tag
válasz teleahocipöm #67118 üzenetére
A webes felületen nem igazán enged nagyobb fájlokat (videót) feltölteni, de az applikációban nekem többször is hibátlanul feltolta, szerintem próbálkozz ott.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz Voice24 #67119 üzenetére
A részleges visszatérítés elég gáz, az Ali hozzáállás igen kérdéses. Akkor asszem igen meggondolandó, hogy rendeljek-e hasonló értékben, tök lutri.
A posta meg elég drága és lassú.V/
Kellet fizetnem :
Duty tax Recevier : 5.041 Ft (fizetendő egyéb díj, lehúzás)
Áfa : 3.401 Ft
Az áfát én sem értem, az eladó oldalán az áfás ár volt megadva, nem is tudom kinél kéne reklamálni, DHL szállítás volt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67118 üzenetére
Ha 42000 volt akkor nincs vám, 64000 Ft a határ, az áfát meg kifizetted hiszen bruttó összeg volt, így ha refund lenne akkor mindent visszakapnál, nem veszik külön az áfát.
A Google drive is blokkolva Kínában, nem nézegetheti mert csak törvényt sértve érhetné el. -
Voice24
őstag
válasz teleahocipöm #67118 üzenetére
Ha picit visszaolvasol, én pont úgy jártam, hogy részleges visszatérítést szerettem volna, az eladó meg visszaküldést és full refundot. Nem jutottunk dűlőre, belépett az Ali, két lehetséges opciót adott meg: részleges visszatérítés (kevesebb, mint amennyit kértem), vagy visszaküldés és visszatérítés, de az eladó fizeti a postaköltséget. Most ennek a lelevelezése folyik az eladóval, hogy elfogadja-e a Posta díját.
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Újabb bizonyíték beadását nem találtam. Drive linket adtam meg, a link működik, ellenőriztem. Amit az oldalán hirdetett az kellett volna, nem tudok vele mit kezdeni, levélnehezék csak.
Azért írtam az én ajánlatomra, hogy visszaküldöm, ha fizeti, ne én fizessem még azt is. A vége mindennel kb 42 ezer volt, ebből 11 körül ajánlott. Vicces lenne, hogy kifizettem ennyit és még a visszaküldés költségeit is álljam. Visszaküldésben még nem volt részem, ha rafund indításnál ezt lehetne jelezni, hogy ha az eladó költségére történik, akkor azt választom. -
Topikgazda
válasz teleahocipöm #67116 üzenetére
Mennyit is fizettél ki?
Újabb bizonyíték beadás a dispute-hoz és annál a videó feltöltés nincs?
Milyen linket küldtél mert pl. Youtube nem elérhető náluk.
Abba azért nehezen fog belemenni ha szerinte használható, hogy a termék is marad és a pénzt is visszaadja. Az AliExpress is a full refundhoz visszaküldést szokott előírni a legtöbb esetben.[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Videót lehet utólag a refund-hoz mellékelni?
Kis előzmény:
Indítottam egy refundot, termék visszaküldése nélkül, mert nem szeretném még azt is fizetni. Ekkor csak képeket töltöttem föl, jelölve az eltéréseket, de nem győzte meg az eladót, kitart amellett, hogy használható amit küldött.
Tett egy viccesen alacsony ajánlatot, kb a költségeim (ár+szálítás+áfa+vám) 1/4 -t kínálta. Ezt elutasítottam és teljes árat kértem, vám nélkül, de megírtam neki, hogy ha fizeti szállítási díjat visszaküldöm. Jó lenne a vámot és az áfát is visszakapni.Közben készítettem videót, amin jobban szemlélteti a problémát, de üzenetben nem tudom elküldeni az eladónak, de küldtem egy linket a videó elérhetőségéről, (amit még nem nézett meg) de szeretném, ha eljutna azok elé is akik majd döntenek.
-
AlexBr
újonc
válasz laleeee #67073 üzenetére
A csomagot kézbesítették a rendezőközpontba. Úgy gondolom, hogy később tovább fog mozogni. Próbálja nyomon követni. Még akkor is, ha másik nyomkövető számot kap, azt láthatja.
https://etracking.net/track/158271900137266093604400 -
Voice24
őstag
Hali!
Másnál is szórakozik az Ali a fiókba lépéssel böngészőben? Már egyszer tegnap is szívatott, de aztán fél óra múlva beengedett, de most megint csinálja. Hiába kattintok a belépés gombra, nem csinál semmit, homokóra sem pereg, semmi. Kikapcsoltam a reklámblokkolót is, de az sem használt. Pedig fontos lenne belépnem, mert függőben van egy reklamációm, és válaszolnom kellene az eladónak.
Próbáltam Mozillában és Chrome-ban is, ugyanaz. -
Sógi
addikt
Sziasztok!
Egy kis helpet kérnék ehhez, 1 hete nem tudom hol a csomagom, posta lesz, várni kell vagy tenni valamit? Vélemény?
Eddig express one hozta, de nem volt semmi probléma, most postára gyanakszom, elekadt vagy lassúak? Egy kisebb boríték, telefon tok...2023-05-25 16:10
[HU] Arrived at local delivery center, Carrier note: Arrived at local delivery center
2023-05-25 16:05
Received by local delivery company, Carrier note: Received by local delivery company
2023-05-25 01:57
Import customs clearance complete, Carrier note: Import customs clearance complete
2023-05-25 01:57
Departed from customs, Carrier note: Leaving customs
2023-05-25 01:43
Leaving transit country/region, Carrier note: Parcel outbound from transit facility
2023-05-24 23:49
Import customs clearance started, Carrier note: Import clearance start
2023-05-24 23:49
Arrived at customs, Carrier note: Arrived at customs
2023-05-24 22:01
Arrived in transit country/region, Carrier note: Arrive attransit country or district. -
Topikgazda
válasz Voice24 #67107 üzenetére
Nem az a lényeg hogy visszaérkezzen, hanem az hogy az átvételt leigazoltassák és azt beírják a nyomkövetéshez, de Kínából visszaszokták küldeni.
Külföldre menőknél elsőbbségi és ajánlott együtt esetén van nyomkövetés, könyvelés.
Nem tudom a reakciója ismerete nélkül megjósolni. -
Voice24
őstag
Köszi!
Néztem, a térti + 800 Ft. És van esély arra, hogy egy átvételt igazoló papírlapocska visszaérkezzen hozzám Kínából? Vagy a külföldi térti másképp működik?
Nyomkövetés az ajánlotthoz is van, ugye?
A disputában az eladó is a "return and refund" opciót ajánlotta a részleges visszatérítés helyett, persze nyilván nem úgy gondolta, hogy kifizeti a visszaküldést. Viszont az Ali döntésében ez van, az eladónak kell(ene) állnia ezt. Kíváncsian várom, mit válaszol. Vajon hogy alakulnak a továbbiak, ha az eladó ebbe nem megy bele, én meg ezt fogadom el? -
Topikgazda
válasz Voice24 #67096 üzenetére
Igen, viszont az hogy igazoltassák az átvételt ahhoz még kell a tértivevény, mert ha nincs akkor ott is "csak bedobják" a postaládába. Másrészt mehet dobozban, mert annyi az előírás hogy 90 cm össz befoglaló méret és az egyik oldal max 60 cm és max 2 kg, ez még levélküldemény, a boríték még ha bubis is egyáltalán nem biztonságos. Az 500 g-ot ne lépd át mert azután már nagyon drága
Ez az eladó fizeti a vissza postát nem igazán müxik. -
Voice24
őstag
Erre esetleg valaki?
-
Topikgazda
válasz lacoka55 #67103 üzenetére
Sosem az AliExpress-en követem a kézbesítést, ők messze vannak, míg a szállító itt van. Az Express One-nál a nyomkövetési oldaluk az ahol ténylegesen megosztják az információkat, ott értesítenek, neked kell nézni miután kapsz valami értesítőt vagy megtudod hogy átadták nekik kézbesítésre, a Központi raktárba érkezett bejegyzés vagy értesítés.
Most is ott volt: a követésnél látszott hogy kapacitás hiány miatt azt idéztem neked
11:05:14 E40 Depó kiszállítási kapacitási hiánya miatt
A csomag helyzete az aláhúzott rész. -
cof
veterán
válasz lacoka55 #67084 üzenetére
Ezért sem kellett volna a mai nap folyamán várni már. Nálam 7:30 körül szokott jönni az email ha kiadták futárnak, de ha legkésőbb 9-ig sem kapsz semmit akkor felesleges várni.
Az, hogy a tegnapi email-ben mai napra szólt az értesítés egy olyan dolog ami automatikus, és ha minden klappol akkor valóban jött is volna. De nem látnak a jövőbe. Ezért biztos nem maradtam volna otthon várni a futárt ha volt fontosabb dolgod is. Ilyenkor át szoktam tenni másnapra, vagy esetleg postaláda/villanyóraszekrény, netán csomagpontra kérni. Szóval ha volt is mára programod azt önhibád miatt nem tudtad intézni. Aztán volt már olyan, hogy áttettem másnapra a kézbesítést és hívott a futár késő délután, hogy mi a helyzet, otthon vagyok-e már. Este 5-kor meg is kaptam a csomagot. Szóval lehet itt szervezni az idődet okosan is.
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
LouiS22
veterán
válasz lacoka55 #67099 üzenetére
akkor hallgasd tovább, vagy fogadd el, hogy nem te vagy az egyetlen ügyfél. Ha meg valami azonnal kell,akkor ballagj el egy szimaptikus üzletbe és vedd meg.
Türelem. Ezt a szót keresed
Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayStation 3
- VoIP - mélyvíz (Asterisk és társai)
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...