Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Tyrel #294 üzenetére

    Én nem hallottam.

    DE ha ennek a SMT letiltós gaming módnak van létjogosultsága, akkor az csak ütemezési-erőforráskiosztási hiba lehet. Az nyilvánvaló, hogy ha egy 8/16 magos/szálas proci esetén egy 9. programszálat kioszt egy nem terhelt szálra, akkor az akkor is SingleTread teljesítményt von el attól a procitól, amelyet a két szál megoszt, a throughput így nagyobb. Ennek akkor nem nagyon kéne problémának lennie, ha tényleg a 9. programszálat osztja ki, mert ha nincs 9. cpu szá, akkor egy olyan cpu szálra osztja, ami már futtat egy programszálat amúgy is. Probléma akkor van, ha a program/oprendszer nem tudja, hogy melyik cpu szál terhelésével okoz vagy nem okoz más programszál futásában lassulást, mert nem tudja, mely magok vannak szabadon.

    A magasabb órajelet meg egyáltalán nem értem. Ha nem futtat két szálat egy cpu mag, akkor most is tudna magasabb órajelet elérni. Az a hardveres ütemező valami, ami az egy cpu magon való két szál futtatását lehetővé teszi annyira korlátozna, vagy annyira sokat fogyasztana, hogy kiiktatásával magasabb órajelet lehet elérni? Ez érdekes koncepció.

    Threadrippernél egyébként már most is van ilyen, bár az nem az SMT-t tiltja, hanem ponthogy az ütemezést alakítja át úgy, hogy a a késleltetést minimalizálja a programszálak között.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák