-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
A tranzisztorszintű (+HDL) optimalizálás az AMD-nél is megvan folyamatosan. PL. HDL-ben tudtommal manapság a Tonga a legerősebb GPU, ott tudták a legnagyobb tranzisztorsűrűséget elérni. Ez kapásból fogyasztásra is hat, rövidebb "vezetékek"-->kisebb fogyasztás.
A priorizált adatutak helyett én úgy egyben kezelném, hogy áttervezték az egész memória-szervezését, elérését a GPU-nak. Ennek a fogyasztásra nagyon jó hatása van, kérdés, nem-e fog más területeken kevésbé előnyösen hatni. Ennyire sajnos nem látok bele a GPU-k lelkébe, de az eléggé nyilvánvalónak látszik, hogy így azért kevésbé rugalmas rendszerről beszélünk.Ezt jól látod, én úgy gondolom, hogy a fogyasztás drasztikus csökkentése azonos technológia mellett csak a funkcionalitás megnyirbálásával lehetséges, lásd pl CISC vs RISC architektúrák. Ugyanez volt fordítva a Fermi Cypress esetében, ott a Fermi volt egy nagyobb tudású, bonyolult csip hatalmas fogyasztással, a Cypress pedig egy kisebb, hatékonyabb, de kevésbé robosztus megoldás. Ott konkrétan 3 év alatt sem volt ebből szerencsére semmi gondom, de nem véletlen lépett tovább az AMD egy másmilyen szervezésre. A sors furcsa fintora, hogy most az Nv kezdte el kidobni a fogyasztókat a csipjéből.

"az AMD az újdonságaival az adott generációban szanaszét rúgja a konkurencia seggét. ezt hiányolom 2010 óta."
Itt az a bibi, hogy az AMD nem elég ehhez. Szoftverek is kellenek, ahhoz pedig szoftverfejlesztők. Márpedig a szoftverfejlesztő sem hülye, neki akkor buli az egész, ha Nv-re is el tudja adni a szoftverét. Márpedig ha az AMD-n seggszétrugósan megy, Nv-n pedig döcög, ott a PC-s gamer társadalom legalább fele igencsak zabos lenne, ami nem igazán tenne jót az eladásoknak. Ez némileg meg is magyarázza, miért nem látunk seggszétrúgást, olyan helyeken sem, ahol egyébként láthatnánk, gondolok pl. a Mantle-re. Ettől függetlenül meg kell jegyezzem, a sokak által ledegradált Mantle pl. BF4-ben olyan játékélményt adott, amit réges rég nem tapasztaltam egyetlen DX-es FPS-ben sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd meg hova jutottak. Biztos emlékszel még az R600-as időkre, és utána. Az EA, a Square Enix, a Capcom, a SEGA, mind az NVIDIA partnerei voltak. Ma egyik említett cégnek sincs szerződése az NVIDIA-val, és mindegyik cég az AMD-vel fejleszt. És ebből ma mi látszik? Az AMD Gaming Evolveden belül érkezett játékok jól optimalizáltak. Ezzel szemben az NV-nek maradt az Ubisoft és a Warner, mert belőlük az AMD sem kér. Kapott a piac Watch Dogs-ot, AC: Unity-t, most Dying Lightot, amelyek abszolút nem erősítik meg arról a usert, hogy PC-s játékosnak lenni jó.
Az AMD a stratégiájával az összes olyan kiadót maga mellé állította, akik képesek optimalizált PC-s portokat lerakni az asztalra, míg meghagyták az NV-nek a csőcseléket. Mi ez ha nem eredmény?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Horgász topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- EA Sports WRC '23
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Nagyon nem szokványos módon ment tönkre egy ASML gép Kínában…
- Trollok komolyan
- Huawei MediaPad M5 - nagyot szól
- Hardcore café
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



