Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #9240 üzenetére

    A tranzisztorszintű (+HDL) optimalizálás az AMD-nél is megvan folyamatosan. PL. HDL-ben tudtommal manapság a Tonga a legerősebb GPU, ott tudták a legnagyobb tranzisztorsűrűséget elérni. Ez kapásból fogyasztásra is hat, rövidebb "vezetékek"-->kisebb fogyasztás.
    A priorizált adatutak helyett én úgy egyben kezelném, hogy áttervezték az egész memória-szervezését, elérését a GPU-nak. Ennek a fogyasztásra nagyon jó hatása van, kérdés, nem-e fog más területeken kevésbé előnyösen hatni. Ennyire sajnos nem látok bele a GPU-k lelkébe, de az eléggé nyilvánvalónak látszik, hogy így azért kevésbé rugalmas rendszerről beszélünk.

    Ezt jól látod, én úgy gondolom, hogy a fogyasztás drasztikus csökkentése azonos technológia mellett csak a funkcionalitás megnyirbálásával lehetséges, lásd pl CISC vs RISC architektúrák. Ugyanez volt fordítva a Fermi Cypress esetében, ott a Fermi volt egy nagyobb tudású, bonyolult csip hatalmas fogyasztással, a Cypress pedig egy kisebb, hatékonyabb, de kevésbé robosztus megoldás. Ott konkrétan 3 év alatt sem volt ebből szerencsére semmi gondom, de nem véletlen lépett tovább az AMD egy másmilyen szervezésre. A sors furcsa fintora, hogy most az Nv kezdte el kidobni a fogyasztókat a csipjéből. :D

    "az AMD az újdonságaival az adott generációban szanaszét rúgja a konkurencia seggét. ezt hiányolom 2010 óta."
    Itt az a bibi, hogy az AMD nem elég ehhez. Szoftverek is kellenek, ahhoz pedig szoftverfejlesztők. Márpedig a szoftverfejlesztő sem hülye, neki akkor buli az egész, ha Nv-re is el tudja adni a szoftverét. Márpedig ha az AMD-n seggszétrugósan megy, Nv-n pedig döcög, ott a PC-s gamer társadalom legalább fele igencsak zabos lenne, ami nem igazán tenne jót az eladásoknak. Ez némileg meg is magyarázza, miért nem látunk seggszétrúgást, olyan helyeken sem, ahol egyébként láthatnánk, gondolok pl. a Mantle-re. Ettől függetlenül meg kell jegyezzem, a sokak által ledegradált Mantle pl. BF4-ben olyan játékélményt adott, amit réges rég nem tapasztaltam egyetlen DX-es FPS-ben sem. ;)

Új hozzászólás Aktív témák