Új hozzászólás Aktív témák
-
liksoft
nagyúr
Köszönöm. Akkor azonos a gondolatmenetünk. Viszont azért tettem a végére, mert ez már szőrözésnek is tűnhetett, de megbántani senkit nem szeretnék. Inkább vállalom a butább mint az agresszívabb köntöst.
Azért egészen szép műszaki leírás lett a végén.
Azért a Secam/Pal rögzítéshez: A Secam az azonos fázisú színvívő miatt hamarabb jut színromláshoz, mint a Pal a 180 fokos forgatása mellett. Zajosabb lesz (a másik is), de a színek tovább bírják. Gyakorlati tapasztalat. -
mr_ricsi
veterán
''Ide említetted a VHS 280, SVHS 400 képpontját.''
Leírom bővebben -ha esetleg valakinek még mindig nem lenne világos.
Ha a VHS-t és az SVHS-t ''átváltom'' analógból digitálisra, akkor 280x576 ill. 400x576 felbontás adódik.
Ezt úgy kell érteni, hogy az 576 sor mindig annyi, viszont az egy soron belül megkülönböztethető 280 ill. 400 részlet csupán egy elméleti maximum, a gyakorlatban szinte soha nem érhető el.
''A fentiek még így is csak elméleti adatok, hiszen ahogy írtad, a használt szalag nincs belekalkulálva.''
Nem csak a szalag, hanem a kopott vagy koszos fej, a koszos szalagvezető elemek, a por, stb.
''Kb OK? Ha valahol hibáztam, kérlek javíts ki. Köszi előre is''
Ilyet inkább ne írj a hozzászólásaid végére.
Ha valami nem tetszik, úgyis hozzászólok, viszont másnak az jön le, hogy nem vagy biztos a dolgodban, és emiatt nem fog megbízni a leírtakban. -
liksoft
nagyúr
OK, a fent említett sorfreki és a hozzá tartozó számítás alapérték. Ezeket ismertem.
Ha jól emlékszem, a videomagno a forgófejjel egy csíkban egy félképet rögzít, így mivel csak vívőre modulál, a sorok számát nem változtatja. (Gyenge felvétel esetén ezért ''hajlik el'' a kép teteje. Képszinkron alatt nincs végig sorszinkron rögzítve.) Magyarán, a fuggőleges felbontást nem változtatja (288 az aktív félképenként egy csíkban) de az átviteli sávszélesség miatt a vizszintes felbontás változik jelentősen. Ide említetted a VHS 280, SVHS 400 képpontját. A BETA esetén én az analogra gondoltam. Nem ismerem a sávszélességét, így a felbontását sem.
Az analog és a digitális rögzítést azért kell külön választani, mert analog esetben a sugározott sorokkal nem lehet mit csinálni, azokat azonos formában kell rögzíteni (sávszélesség miatt változhat a soron belüli élesség (felbontás)), a digitálisat viszont nem sor, hanem képtípusúként kell feldolgozni. Vagyis a digitális esetében egyszerre rendelkezésre áll a teljes kép, így valódi vizszintes - függőleges képpontokkal mátrixban lehet dolgozni, tömöríteni, digitálisan rögzíteni.
Analog: sorokban érkező képinformáció változtatás nélküli (csak átmodulált) folyam típusú analog rögzítése.
Digitális: képenkénti mátrix feldolgozás után digitális rögzítés. (A képek közötti tömörítést most nem említem, de az is itt létezik, az analognál nem.)
Látható, hogy TELJESEN más a kettő. Csak annyi az azonos, hogy álló képek egymás utáni vetítését látjuk mozgónak.
Az átalakítás során felvételnél memóriába rögzíti a berendezés az analog képet, majd digitális kódolás után rögzíti. Lejátszásnál meg fordítva, a memóriában elkészített digitális képet az analognak megfelelően soronkénti letapogatással folyamként sugározza kifelé.
Így analog esetén a felbontás csak minőséget takar, de azt az adott rendszer átvitelével együtt lehet csak értelmezni, míg digitálisnál valódi konkrét értékeket kapunk. Az átmeneteknél meg minden esetben van torzulás, adatvesztés. (Bár jó cucc esetén nem észrevehető).
A fentiek még így is csak elméleti adatok, hiszen ahogy írtad, a használt szalag nincs belekalkulálva. De ez olyan analog oldalon, mint a zajos (kommersz) cmos a digit fényképezőben. (Durva és nem pontos hasonlat.)
Kb OK? Ha valahol hibáztam, kérlek javíts ki. Köszi előre is. -
mr_ricsi
veterán
''A BETA az 576-hoz mit rendel hozzá?''
A BETA nem analóg rendszer? Mert analóg rendszerben a horizontális felbontás nem határozható meg egyértelműen.
Ha tudod egy BETA szalag sávszélességét, akkor a fenti képlettel meghatározhatod az elméleti maximumot, de ha egy nagyon sokszor használt szalagra veszel fel, akkor annál jóval kevesebb lesz. -
mr_ricsi
veterán
''Légyszi, akkor pontosítsál, mert úgy látszik nem tudom pontosan.''
Az idevágó képlet, amivel meg lehet határozni a sorbontás elméleti maximumát:
max sorbontás = sávszélesség / sorfrekvencia x 2
(A sorfreki PAL rendszerben 25 x 625 = 15625Hz)
Ezzel mindenki kedvére számolgathat. Pl ha a videószalagom 1,9MHz sávszélességű, akkor 243-nál nagyobb sorbontást biztosan nem lehet vele elérni.
''nehezebben tárolható analog szalagon (színromlása nagyobb)''
Azért ebben az elmélet mellett az is kőkeményen benne van, hogy a SECAM magnók jó része úgy készült, hogy vettek egy PAL magnót, aztán elkezdtek a mérnökök trükközni, hogy a SECAM-ra is alkalmassá tegyék valahogy. (A legolcsóbban) -
mr_ricsi
veterán
''The horizontal resolution of VHS tape is (about) 240 lines; broadcast TV (about) 330 lines, laserdisc (about) 420 lines; and DVD (about) 480 lines.''
Ezek -szvsz- NTSC-nél lehetnek így.
A PAL VHS szalag sorbontása max. 280, az SVHS-é 400. (Az SVHS minőségét szokták minimumnak tekinteni a broadcast TV-khez.)
A DVD-t nem tudom, de a gyári DVD-k között óriási minőségi különbségeket látok, ezért -szvsz- nem is lehetne megmondani.
Viszont ez a 480 pötty azért tűnik hülyeségnek, mert akkor ilyen alapon az összes DVD-nket átrakhatnánk SVCD felbontásra (480x576) anélkül, hogy minőségi különbség lenne az eredeti DVD-hez képest. (És SVCD filmből 2 is elférne 1 lemezen...) -
mr_ricsi
veterán
''A digitalis videokamerak meg mind 576 sorosak (marmint a PAL regiokban), mivel ezt irja elo a szabvany (pontosabban 720x576-os felbontast).''
Hát, elég érdekes, hogy mit ír elő a szabvány! Ha azt vesszük, hogy a képernyő 4:3 arányú, akkor 576 sorhoz 768 sorbontás tartozna. (768x576).
A DVD-knél mégis 720x576, míg a DV-nél 704x576 az előírt felbontás. -
liksoft
nagyúr
Légyszi, akkor pontosítsál, mert úgy látszik nem tudom pontosan.
A 400x300-at közelítőleg írtam a 4:3 képarány miatt. 400x300x50=6M. Tehát közelítő érték. Mivel az aktív sorok száma 576 (+szinkron+visszafutás=625) ez már eleve csak közelítő érték. A váltottsoros letapogatás miatt egy-egy képpont (félképenként dupla táv), így a vizszintes felbontás 1:1 - 1:2 érték közé választható, hiszen a következő félkép (a szem és agy törvényeit kihasználva) pontosít a felbontáson. Így a 704 képpont is csak a teljes képekre jön ki, félképenként kevesebb. Valamint tartalmazza a színinformációt is, mely ugyan spektrumbeszövéses, de csak visz valamit a sávból.
PAL - egy színvívős fázismodulált, soronként 180 fokos koordináta módosítással az egyik színkülönbséginél (elfelejtettem a pontos meghatározását, bocsi, több mint 20 éve volt). Freki: 5,2 - 5,5 MHz.
SECAM - két színvívő soronként váltott sugárzással, így mindig késleltetni kell, hogy meglegyen, ha jön a másik. Így tudja csak a világosság jel mellett a két színkülönbségit. Hiába nagyobb kicsit a sávszélessége, a váltott sorosság miatt a színinformáció kevesebb mint a PAL adásban. Valamint az azonos fázisú sugárzása miatt sokkal zavarérzékenyebb. Freki: 6,2 - 6,5 MHz.
Vagyis a SECAM fekete-fehérben jobb, színben viszont nagyobb foltokkal dolgozik, zavarérzékeny, nehezebben tárolható analog szalagon (színromlása nagyobb). A PAL ezzel szemben viszont kicsit kisebb fekete-fehér felbontással, jobb színekkel, jobb átvitellel és rögzíthetőséggel rendelkezik.
Kérlek, amit hibásan tudok, javítsd ki, mert hiába nem használom, a gyerekeimnek nem akarok hülyeséget mondani, ha kérdezik. Előre is köszi. -
mr_ricsi
veterán
''ezt is téves magyar fordításnak köszönhetjük''
A fordítás nem hibás, csak rosszul használjuk. Ha azt mondjuk, hogy ''a készülék sorbontása 500'', az tökéletesen kifejezi, hogy a sort 500 részre képes felbontani.
''Aki nem hiszi, próbálja ki, hogy bedigiz egy interlace vhs jelet melyen mozog valami, majd egy frame-ből kiment két állóképet...''
Azt tedd hozzá, hogy 576 soros felbontást használjon az illető, mert sok kodek rögzít úgy 288 vagy kevesebb soros felbontásba, hogy az egyik félképet ''eldobja'', vagyis ''nem váltottsoros'' lesz a kapott video. -
mr_ricsi
veterán
''Erre gondolt Mr_Ricsi.''
Meg se' fordult a fejemben!
''A PAL 5,2MHz-es átviteli korlátjával (5,5-ön van a hangvívő) megközelítőleg a 400x300-as felbontásra képes.''
Az elméleti 5,5MHz az PAL rendszerben 704x576 felbontás átvitelére alkalmas. (Még az általad említett ''gyakorlati'' 5,2MHz-cel is kivállóan lehet sugározni az Ördögűző c. filmet, max. 666 pötty felbontással.)
SECAMban viszont átvihető 768x576 is. (Mert ez a korszerűtlenebb...)
A jelenlegi stúdió kamerák simán rögzítenek 768x576-ba, sőt, a HDTV kamerák még nagyobb felbontásba is, és digitális rögzítéssel ezt konzerválni is tudják.
A felbontást csak azelőtt csökkentik, hogy a műsorszóró hálózatára átküldenék a jelet.
Egyrészt azért, hogy az 5.x MHz-et biztosan ne lépjék túl, de filmeknél azért is, mert ha kisebb felbontásban nyomják ki a nézőknek, akkor valamivel kevesebb jogdíjat kell a filmért fizetni a forgalmazónak. -
''Tegnap megszámoltam az egy sorban lévő zöld pontok számát, és 742-ig jutottam!''
Jesszusom, nagyon elszant lehettel.
Viszont attol, hogy a TV fizikailag birna ezt a felbontast (vagy legalabbis a kepcso foszfora) attol meg nem biztos, hogy az elektronikat is ugy mereteztek, az antennan erkezo jelrol meg ne is beszeljunk. -
mr_ricsi
veterán
''még azok is nagyobb felbontásúak mint a hagyományos TV képernyője.''
A 13 éves Videotonom elég hagyományos, nem?
Tegnap megszámoltam az egy sorban lévő zöld pontok számát, és 742-ig jutottam! (Mivel erősen jojózott közben a szemem, ez biztos nem pontos adat, de valahol 720 és 768 között van, az tuti! 5.5-6.5MHz-et átvivő elektronikát pedig már akkor sem volt különösebben nehéz előállítani.)
Szóval: ne szóld le a ''hagyományos'' TV-ket! -
neduddki
nagyúr
HI!
Ez tejjesn igaz , en is rosszul irtam le /hujje gyerek: -)))/
,et ihgue a 352*576-bol csinaltak ~500*576-ot /itt nem tom a savszelesseget:- (((/
ha igaz minden, es amit lattam ott nagyon kellems a minosege, de aza baj, ah mongyuk a eszt a felbontast toom be a gepbe, akkor az ugye anam szabvanyos miatt konvertalnm kell vagy fel vagy le... erre leszek kivancsi:- )))
aszem az elsz adok vkinek egy lemeszt es megnezem mi lesz belole:- )))
A linkert orok hala!!!
udv
neduddki -
Márton
nagyúr
Fiúk, MÉGSEM!
Megtaláltam a beállítást, ahol a minőséget lehet állítani.
Eddig SP beállításban vettem fel, ami valóban 352x576, de létezik Good Quality és High Quality is, melyek mindegyike 720x576! És működik!
Nem is akárhogyan, 70% prociterhelés mellett! Erre varrjatok gombot!
Intervideoék tudhatnak valamit, hiszen a minőséggel is elégedett vagyok.
Gratula! -
Márton
nagyúr
Netuddki:
sokat olvastam erről, most hirtelen ezt az oldalt találtam neked:
http://www.hdtvinfoport.com/HDTV-Resolution.html
Ne zavarjon, hogy hdtv oldal, a Vertical and Horizontal Resolution részt olvasd.
Idézem:
The ''horizontal resolution,'' (number of vertical lines or columns) however, is variable.
The horizontal resolution of VHS tape is (about) 240 lines; broadcast TV (about) 330 lines, laserdisc (about) 420 lines; and DVD (about) 480 lines.
Itt történt a félrefordítás, mert ezek a ''lines'' szavak, nem vízszintes sorokat jelentenek, azokat ''row''-nak írnák. -
Szerintem egy kicsit felreertetted a dolgokat.
Neduddki a DVD felvevokrol beszelt, azoknal ugye nincs se CCD, se semmi, az antennan bejovo jelen dolgoznak, ami stabilan 576 soros - ebbol valoszinuleg ugy lesz 500 sor, hogy a retrace-t eldobja. A digitalis videokamerak meg mind 576 sorosak (marmint a PAL regiokban), mivel ezt irja elo a szabvany (pontosabban 720x576-os felbontast). -
liksoft
nagyúr
Bocs, akkor rosszul fogalmaztam. A kijövő jel CSAK 576-os lehet, hisz csak ezt emésztik meg a további cuccok. De a képérzékelő (típusa változó, így kiolvasási stratégiája is), X fizikai (3-4-5 száz) teljesen elszeparálható egymástól nem függő (tehát színében az abszolut fehér/fekete) sort képes kezelni. Ezt kell 576-ra átalakítani. Ez (érzékelő típusától is nagymértékben függ 1,3,4ccd vagy más) jól látható amikor vékony halszálkás öltönyben van valaki. Ekkor jelennek meg az interferencia csíkok. Ha 1ccd van, akkor még szivárványossá is válik, holott egyszínű szokott lenni az öltöny. Bár már erre is vannak képjavító áramkörök, de csodát sokszor azok sem tudnak tenni.
Teljesen más az analog és a digit technika. Hiszen a régi vidikon csövek felbontása 250-300 sor volt (ha jól emlékszem), és 3 kellett belőle a színeshez prizmás, színszűrős rendszerben. (Profi rendszer esetén volt 4 is.) Ott az analog elektronsugaras kiolvasás miatt akár elméleti 800 sort is lehetett ''olvasni'', de csak az előző érték mellett volt igaz, hogy fekete után fehér jöhetett. Ha sűrítettük, akkor közben szürke árnyalatot kaptunk. Így analog rendszerben a fizikai olvasás megegyezett a kimenő sorszámmal, de tartalomban az egymás melletti sorok 100%-ban nem különbözhettek. A digitálisnál kapok egy képet az érzékelő felbontása alapján, amit utána a szabványnak megfelelő formátumúra kell alakítani. (sorok, oszlopok száma)
Na így pontosabb?
Szerk: 4-5 száz sornál a félképek között tuti lesz különbség, de 250 esetén minimális. A 400 sort meg már évek óta tudják a legsilányabb kamerák is, így amit írtál, az látványos, de mint írtam még 250 sor esetén is van különbség. Határ és átmenet mindenütt van.
[Szerkesztve] -
neduddki
nagyúr
HI!
HAt barhol nesztem eddig max annyi volt megadva, hogy min. 500 sor /neha >500/, van nekije megadva /termeszertese interlanced es nem is kerdes/. Amugy a pana-nalmikro rakerdeszterm /nem aboltban:- )))/ aszontak hogy hat valoban nem 576 inkabb maragyunk a szabjjtalan 500-as megnevezesnel...
De ott enen meg afe az egeszet ha a pana nem csak japanban nyomna ennyrie a ram-ot hanemlegalbb leforditana:- (((
NEm tugyatok veleltenul hogy ki vett kozolunk pana 721-est??? valahol le van irva de nem tanalm:- (((
udv
neduddki
mod: mongy egy nehany ijjen odalt ugyanis igertem vkinke, de nem talalom a pcmagazinos fele-t gondoltma kkor a web-es is jo lesz:- )))
[Szerkesztve] -
Márton
nagyúr
Liksoft neharagudj, nagy tévedésben vagy.
(ahogyan én is voltam évekig, és még sokan vannak!)
Az, hogy 500 soros egy videó felbontása nem azt jelenti, hogy 500 db vízszintes sort tud az eszköz, hiszen az mindig 576 a szabvány szerint. Egy SORBAN ennyi pixelt tud rögzíteni. (ezt is téves magyar fordításnak köszönhetjük)
Aki nem hiszi, próbálja ki, hogy bedigiz egy interlace vhs jelet melyen mozog valami, majd egy frame-ből kiment két állóképet. Az egyiket a páros sorok eldobásával, a másikat a páratlan sorok eldobásával nyerjük. Különböző lesz a két kép! És hogy lehetne az, ha csak 2-300 sort rögzítettünk volna?
Igazán komoly, szakmai oldalakon részletesen ki van vesézve e téma. -
neduddki
nagyúr
HI!
Itt msot semmi koze ahhoz ami tleiirsz. En Erdeoke dolgaihoz szolok hozza a 288*376-hoz... hogy az medg eleg islehetne ha szelesebb volna...
Aze annyir ane mvagyok megbolondulva, hogy a asztalimbol vigyek at kamerara cuccot, akkor inkabb egyszerubb ha beletuszkolom a masik panaba a ram lemeszt...
Mongyuk arra tenyelg kivancsi vagyok hogy vajjona Canopus fele DVD movie album se az 500-soros felbontasnak valszeg kodolni akar na vagy fel vagyle... na most ez eyg jo klerdes mert akkor lehetne vadaszni az uj 4.1-esre vajjon az tugya-e???
udv
neduddki
mod: mongyuk az is igaz ha gepre akarok vmi teeni akkor lp /2h/ meg a felvetel 704*576-ban ugy ~4.9M kornyeken
[Szerkesztve] -
liksoft
nagyúr
Tudod láttam már ''karón varjút''. A munkám során sokszor futok bele, hogy másik típusú winyó paneljával akarnak menteni.
És láss csodát, rá tudták rakni.
Azután kuka is lett az egész cucc.
HiFi témában is láttam már teljesítmény kimenetet mikibe dugva. Na azt hogyan?
És sorolhatnám, a hozzá nem értést. Tudod, barkácsnemzet vagyunk. Nálunk adják el a legtöbb flexet is.
Erdoke: Átszámítani a logikai és fizikai sorok között mindig kell. De ha lehet, felezünk, többszörözünk. Erre értettem a trükközést. És valójában a TV mindig ugyanazt a felbontást ''teszi ki'', hiszen az átszámításokat a lejátszó végzi.
Neduddki: Az 500 soros, a fizikai felbontás. Azt a kamerának át kell alakítania 576-ra. Igaz, nem mindegy, hogy 300,400 vagy 500, de kicsit hasonló a digi zoom-hoz. Akkor lesz tűéles képed, ha a felvevő fizikailag tudja majd a 720x576-ot. Addig csak jó, jobb, mégjobb, stb... -
zLegolas
őstag
Tesék:Bővebben: link
8.6.5.1. PAL DVD -pont. Az, hogy online megy-e nem tudom, de elvileg szerintem bírja a gép. Ez a jó hír.
A rosszra meg asszem már úgyis rájöttél...
[Szerkesztve] -
neduddki
nagyúr
HI!
A felbontassal meg nem ios volna gond ha normalis savszelessg jarulna hozza, mert a pana-knal a 352*576-szor jar ~1.9MB mar igencsak szegenyes:- ((((
Azon gondolkodom, hogy uj felvevoknel a megnovel sorfelbontas /500/ vajjon mijjen savszelessegel koborol? mert amit lattam az nagyon korrekt sok kulomseget nem lattam a sp/2h/ es lp /4h/ kooztt mongyuk foleg statikus m1-es felvetelt lattam tehat gyors mozgasokna attol emg bosegesen blokkosodhat
udv
neduddki -
liksoft
nagyúr
Elnézést. Az első hozzászólásod nem árulja el, hogy profi vagy, vagy az analóg jelet buhera kábellel teszed a firewire-re (pancser amateur). Valamint a VHS digizés alapból is gáz szokott lenni, nemhogy egyszerre mindent. De Te is írod, hogy az asztaliban célproci dohog. Ezért ajánlották Neked az ugyanezzel működő külső egységet. Tudod, Trabanttal is lehet költözni, de macerás. Így marad a kompromisszum, vagy a céleszköz azt hiszem a Te esetedben. Nagy kalappal hozzá. Ha véletlenül mégis sikerül mindenben 100%-ost találnod, az érdekelne engem is. (Van egy pár családi VHS, és jó lenne nem évekig digizni. Ahogy Te sem szeretnéd. Csak eddig nem jött össze, időm meg nincs annyi, hogy a fenti módszerrel elkészítsem.)
[Szerkesztve] -
neduddki
nagyúr
HI!
Probaltam studio 9-val a beepitett meg tmooritojevel 1 oras anaygot berantnai meg akezdetetko, ez a 2.8nw-nek /1G/ semmifle gondot nem okoztt.
tehat erre veloban oleg gep, most azon gopndolkodom hogy a autoringot hogy a francba elhetnee online megcsinalani, vagy ez ne mis lenyeges mert oleg lenne Nked az mpeg fojjamat kiirasa????
uv
neduddki
p..s tegnap este ota azon gondolkodom hogy mijjen savszelessegel dogozott a studio de halvany lil kodom sincs:- ((((
mod: na latom lett progi:- )))
[Szerkesztve] -
válasz
Cyberslider #19 üzenetére
''Olvasni a DV AVI-t,ami hatalmas''
A DV ugyan tenyleg eleg nagy bitrate-tel mukodik mondjuk az egy CD-s DivXekhez kepest, de azert masodpercenkent 3 megat rogziteni nem tul nagy kihivas egyetlen gepnek sem, amit az utobbi tiz evben gyartottak. -
Márton
nagyúr
Liksoft:
''ha azzal kezded, hogy a kamerán keresztül digitalizálsz''
Idézem első hozzászólásom harmadik mondatát:
''a firewire-en keresztül jövő videót röptében konvertálja mpeg2-be''
Szerinted itt tv tuneres, neadjisten video in vga-s megoldásról beszélek?
Köszi a helyreigazítást, valóban a gyorsaság miatt írtam a 3.6mb-t, nyilván megabyte-ról van szó.
Viszont az asztali írókban VAN olyan erős célprocesszor, ami valódi 720x576-os jelet rögzít. Ha nem így lenne az első alkalommal kiszúrtam volna, hogy miért romlott ennyit a stúdióban egy dvcam, vagy beta képe visszanézve dvd-ről..
MMII kártyáról nem hallottam, az ISA-s korszakban én is a tv-tunerekkel ismerkedtem. Aztán hamar rájöttem hogy játékok -
liksoft
nagyúr
A PAL 5,2MHz-es átviteli korlátjával (5,5-ön van a hangvívő) megközelítőleg a 400x300-as felbontásra képes. (A színvívőt meg, hogy ne lássuk, spektrumbeszövéses alapokon beleteszik az 5,2-be.) Mivel fizikailag 625 soros a rendszer, így ''trükközni'' kell. Erre gondolt Mr_Ricsi. A szabványos felbontások így alakultak ki. A különbség (ha valaki utána számol (576 egész képes (2 félkép) vagy 288 (félképes))) nem tévedés, hanem a képvisszafutás és képszinkronjel ideje. Ugyanez megvan a vizszintes felbontásnál is. Tehát a rendszerek kihasználják szemünk és agyunk fiziológiáját is úgy, mint hang esetén az mp3-nál.
-
erdoke
titán
''A WinDVD nem azzal ''trükközik'', hogy a 720x576 helyett 384...352x576(félPAL), vagy 384...352x288(negyedPAL)-ba rögzít? (Ezek mind szabványos felbontások, és az asztali DVD-k le tudják játszani teljes képernyőre széthúzva.)''
Hát persze, hiszen az átlagos TV képernyő felbontása még ennyi sincs... -
liksoft
nagyúr
OK! NEM elbeszélésről van szó, CSAK annyiról, hogy az ember ha elvállal valamit akkor azt tisztességesen jó minőségben (a maximumot kihozva az EREDETIBŐL) megoldja, vagy a fogyasztói társadalomhoz méltóan kiváló csomagolásban átdarálja. Én ezt a másodikat NEM szeretem. Így a minőségibb megoldás felé próbálunk meg irányítani többen ahogy nézem. De ha azzal kezded, hogy a kamerán keresztül digitalizálsz (tehát van külső profi - félprofi digitalizáló egység) és a PC-t csak konverzióra és írásra szeretnéd használni, rögtön más a szituáció.
#20 3.6 millibites (3.6mb) vagy 3,6 mega byte-os (3,6MB) az átviteled. Nem mindegy. Ezt csak azért írom, mert ha többen hasonlót mondanak és te szőrözöl, akkor célszerű ezt is pontosan fogalmaznod. Hiába gyorsabb csupa kicsivel írni, de ha ezt a patikus kapja, hashajtó esetében is kritikus a végkifejlet.
Annak viszont szivemből örülök, hogy kezd összeállni a kép. Ha végig gondolod, a legnagyobb probléma, a jó minőségű (és optimalizált) tömörítés. Tehát ahogy Mr_Ricsi írja, trükk nélkül nem fér bele az időbe. Sajnos ez az asztali egységeknél is meg lehet. Ugyanis elmentünk a párommal 4D ultrahangra. Legyen jó minőségű, így DVD-t kértünk róla. Hiba volt. 352x288-at kaptunk. Asztali egységnél. Ha ezt előre tudom, inkább VHS-t kérek, és itthon bedigizem. 100x jobb minőségű lett volna. Tehát idő és minőség. Abban teljesen egyet értünk, hogy arányba kell állítani.
Egyébként én sem ma kezdtem, csak abbahagytam. Hallottál az MMII kártyáról? Még ISA. PAL-NTSC-SECAM bemenet 2db, 1 PAL-NTSC kimenet. HW átmenetek és bluebox színre vagy fényerőre. Brutális volt a maga idejében. Innen a gyakorlatból tudom, mit jelent egy hibatűrő szinkron bemenet.
Szerintem még így is jobban jársz, ha a külső (kamerás) digit mellett első fázisban szerkesztesz, és a másodikban csak írsz. 1 fázis kiesik, de jobb a minőség. Valamint kipusztítod az OP-ből a felesleges modulokat, hogy futási időt ne vigyenek. (Hálózat, net nincs, vírusirtó, monitorozó progik kigyilkol, stb...) Így már hasonlítani fog az asztali géphez. Hisz az nem csinál a háttérben önki..é..tést, mint egy-két OP. Csak a feladatra koncentrál. Pusztítsd le a gépet a feladathoz, jobban lehet esetleg majd optimalizálni.
Progit meg úgy tűnik találtál. (Én soha álmomban nem ''halmoztam az élvezeteket'' tehát csak önálló feladatra tudnék ajánlani). Bocsi, ha feleslegesnek érzed a hozzászólásomat, de nem csak Te olvasod, így más már előnyből indulhat. Lehet, hogy Neked nem tudtam segíteni, de remélem a téma kapcsán másnak talán igen.
[Szerkesztve] -
Márton
nagyúr
Ricsi, te tudsz valamit!
Ilyen távolról megmondani, hogy 352x576-ban rögzít a progi.. Hát.. Le a kalappal.
Tényleg trükköz.
És rájöttem, hogy ez a progi megvan nekem, hiszen az Inno3D GF6200-esemhez járt! Jó körülnézni néha a driver cd-n..
Viszont SKICA!
Továbbra sem tudom, miért tesz a menübe egy olyan ''jelenetindítót'', ami pc-n nem csinál semmit, asztali meg errorral leáll tőle. Nem is kéne nekem semmi menü. Ötlet? -
Márton
nagyúr
válasz
Cyberslider #19 üzenetére
Szerintem nem trükköz a Half D1-gyel, de este megnézem.
Végülis a 3.6mb/seces DV capture közben minimális a prociterhelés, a vinyók 30-40mb/sec-et tudnak. A dvd író kezelése sem olyan nagy munka, 1x-es írás 1350kb/sec. Ami kényes téma az az mpg kódolás, de ha nem cce, meg tmpg minőséget akarunk, akkor úgy tűnik, hogy mind e 3 funkció megy egy jelenlegi 2500-as bartonnal.
üdv -
-
mr_ricsi
veterán
''Tehát nem igaz az állítás, miszerint 2ghz-es gépen még nem megy.''
Természetesen lehet, ha rontod a minőséget. (Én a tmpgenccel ''normál'' ill. ''jobb'' állásban szoktam mpeg2-be tömöríteni.)
A WinDVD nem azzal ''trükközik'', hogy a 720x576 helyett 384...352x576(félPAL), vagy 384...352x288(negyedPAL)-ba rögzít? (Ezek mind szabványos felbontások, és az asztali DVD-k le tudják játszani teljes képernyőre széthúzva.) -
Márton
nagyúr
Még mindig elbeszélünk egymás mellett.. Nem hiszem el.
Liksoft:
ugyan mi köze a videokártyámnak a vhs gagyi szikronjeléhez?
A kamerám ANALOG IN csatijára kötöm, ami egyből megjeleníti a jelet a DV kimenetén. A gépben egy Audigy van. Régóta digizek így vhs-t, nem volt még szalaghiba miatt sem frame drop, meg ilyesmi. A D8 ezt jól lekezeli.
Ismerem a Canopust is, Ediussal is vágtam már, zajt is szűrtem. Nem ma kezdtem na!
Most a probléma sokkal egyszerűbb és mezeibb.
Mint írtam megfelel a windvd creator minősége.
Cyberslider:
''1. vesz egy asztali DVD felvevőt ''
Ezt miért ne lehetne kiváltani egy kellően gyors PC-vel, dvd íróval és egy jól megírt programmal? Tulajdonképpen az egész topic erről szól -
liksoft
nagyúr
válasz
Cyberslider #15 üzenetére
3. Vagy rászánja az időt a felvételre, optimalizált tömörítésre, és végül az írásra.
VHS felvételénél nekem jobban bejött az mjpg rögzítés és utólagos mpeg2 kódolás. Kicsit szebb lett a képe.
Márton:
Az analog felvételhez mindenképpen kifejezetten ide tervezett kártya kell, mert a szinkronjelek sérülését egy egyszerű videokártya nam képes lekezelni. Vagy csúszik a kép, vagy frame-et dob. Tehát analoghoz tessék spéci eszközt használni. -
Cyberslider
őstag
Ha valaki normális módon akar VHS-t bedigitalizálni:
1. vesz egy asztali DVD felvevőt
2. vesz egy külső canopus egységet,ami mondjuk DV-be rögzít. (Najó,legyen mpeg2) DV csak a szerkesztés miatt,de ha simán ki kell írni,akkor lehet mpeg2.Azért canopus,mert beépített zajcsökkentés,stb..,nem taglalom,de a VHS-nél annyi a zaj,meg az esetleges hiba a szalagok miatt,hogy nehéz jót csinálni)
Ár kb. azonos.
Ha nincsenek meg a megfelelő eszközeid,ne vállalj ilyen munkát. -
Márton
nagyúr
Értem én emberek, de NEM ez a problémám!
Csinálok én rendszeresen dv avi capture-t, félprofi kamerám van, szerkesztek, feliratozok, vágok, effektezek, chapterezek, menüzök, kiírok. Nem erről van szó.
Most olyan munka akadt, hogy jó sok vhs-t kell írnom dvd-re, minden sallang nélkül. Nem mindegy hogy 1x, 2x esetleg 3-szoros idővel tudok végezni a feladattal. Meg akarok spórolni egy asztali dvd felvevőt.
Kipróbáltam a windvd creator trialt, működik a dolog RW lemezre.
Tehát nem igaz az állítás, miszerint 2ghz-es gépen még nem megy.
Az enyém pl. 1833-on ketyeg
Az más kérdés, hogy milyen a minősége, de mivel VHS a forrás, 2 óra/lemez beállításnál nem láttam jelentős minőségromlást, ergo ez megfelelő lenne.
Lenne, ha nem kéne RW lemez, és nem rakna a menübe egy olyan menüpontot is, amire az asztali mindig ''disc error''-t ír ki.
Megnézem a NeoDVD-t is, köszi! -
PPeter
addikt
MedioStream NeoDVD program is ilyen, még asztali felevő ''formája'' is van
. De ha firewire bemenet van a gépeden, akkor sokkal célszerűbb a DV AVI-ban menteni (esetleg szerkeszteni) az anyagot, majd ezt átadni egy többmenetes, profi MPEG-2 tömörítőnek (Cinema Craft Encoder, Canopus Procoder), mert ezzel így szebb minőséget és optimalizálható méretet kapsz a körültekintő VBR tömörítésnek köszönhetően, mintha egy röptében dolgozó algoritmusra bíznád.
-
Deviance
tag
Értelme , ott a gép !!!
-
Dufresne
addikt
ÉN még nemhallottam ilyenről, talán nero vison expressben mintha lenne valami ilyesmi lehetőség, de csak emlékképeim vannak
Amúgy jobban jársz, ha előbb beviszed az adást gépbe, aztán akár vison expressel csinálsz belőle dvd-t. -
Márton
nagyúr
Üdv!
Létezik-e olyan program, mely megvalósítja az asztali dvd író egyszerű használatát PC-n?
Úgy értem a firewire-en keresztül jövő videót röptében konvertálja mpeg2-be, mi több írja is egyből a PC-s íróval egy lemezre. Ahogy vége az anyagnak, pár perces lezárás után már kész is lenne a lemez. Mindezt egy 2.5-ös Bartonnal.
Létezhet ilyen? Olyanról már hallottam, ami mpg2 capture-t tud, de elég gyenge minőségben, ráadásul a vobokat neked kell utána legyártanod.
Tehát én csak egy homevideót szeretnék menü nélkül, chapter nélkül, de minél gyorsabban felírni egy lemezre!
köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Home server / házi szerver építése
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Bemutatkozott a Star Trek: Voyager - Across the Unknown
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen videókártyát?
- Elektromos autók - motorok
- Kuponkunyeráló
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman N4 FSP 700W
- Eladó ÚJ BONTATLAN Honor Magic6 Lite 8/256GB / fekete / 24 hó jótállással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest