-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
Teljesen hibátlan az LL-04 bele.... LL-04 mehet az összesbe dízel, benzin + DPF . LL-01 régi motorokhoz jó újakhoz DPF-eshez nem val. Egy 28i-be az LL-04 mehet mivel egy újabb szabvány ami visszafelé és megfelel. LL-01 M-es motorba kell Pl S62 S54. A "mezei" motorokba mehet az LL-04
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
válasz H.Ezredes #44402 üzenetére
Az neked bármelyik? Ezért felesleges volt koptatnod a billentyűzeted. Én hiszek neked, azonban még sosem láttam feltüntetve egy 28i kézikönyvében (nyilván, mert nem létezett még akkor).
A neten csak ennyi infó van:
BMW Longlife-04 Oil Spec (aka BMW LL04, Longlife 04, LL-04): Formulated around 2004 for BMW diesel engines equipped with diesel particulate filter (DPF) exhaust systems.
Ami nem azt mondja, hogy nem használható bele. Erre van tudományos bizonyíték? Konkrétan arról nem találtam semmit, hogy visszafele megfelel-e.
De a lényeg még mindig az, hogy még mindig sokan viszkozitás szerint tesznek olajat az autójukba....
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
"Longlife-04" (2005/03-i állapot)
Az LL-04 olajok azért fejlesztették ki, hogy a diesel motorok részecskeszűrőjének optimális élettartamot biztosítsanak. ezek az olajok vannak előírva (!) minden részecskeszűrővel szerelt diesel motorhoz, azonban majdnem minden más BMW motorhoz fel lehet(!) használni.
Ezek az olajok, éppúgy mint a Longlife-01 és a Longlife-01 FE olajok, teljesítik a BMW jelenlegi legmagasabb minőségi követelményeit. Azokban az országokban, ahol az üzemanyag minősége ingadozó, továbbra is a Longlife-01 FE a javasolt.A következő Otto-motorokhoz engedélyezett:
4 henger: M43TU; M43/CNG; N42; N45; N46; N40; W10; W11
6 henger: N52; M52TU; M54; NEM(!) S54
8 henger: N62; M62LEV; NEM(!) S62; S85
12 henger: M73 1997/09-től; M73 9/97-8/98; M73LEV; N73A következő Diesel-motorokhoz engedélyezett:
4 henger: M41; M51; M47; M47TU; M47TU 2003/03-tól; M47/TU2; NEM(!) W17
6 henger: M57; M57TU 2002/09-tól; M57TU 2004/03-tól; M57Top 2004/09-tól; M57TU2 2005/03-tól
8 henger: M67; M67TU 2005/03-tólEgybek:
Ezen kívül az egyéb motorokhoz is engedélyezett (pl. M10, M20, M21, M30, M40, M41, M42, M43, M44, M50, M51, M52, M60, M62, M70, M73, S14, S38, S50, S50U, S52, S70,stb.)És más itt fel nem tüntetett motorba is jó / kell az LL-04 Pl: N43
stb stb stb stb
Tehát a 28i M52TU-ba felhasználható. Remélem kielégítettem minden érdeklődésed
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
Soma01
veterán
Sziasztok!
Testvéremék, nem régen vettek egy 2009 év végi E61-et, N47D20C motorral, amiben 300.000 Km felett van. Az lenne a kérdésem, hogy mire kellene figyelni ennél a motornál? Olvastam elég sok rosszat, a vezérműlánccal és az eltömődésekkel (DPF is), turbóval kapcsolatosan. De azt is, hogy ez a C-s változat már nem annyira rossz. Szóval itt milyen hibákra lehet számítani, mire kell nagyon figyelni?
-
H.Ezredes
őstag
válasz Soma01 #44407 üzenetére
Mindenre... Turbó lehullik... Vezérlés megnyúlik elszakad.... Szívósor teljesen elkokszolódik... Ezeket meg kell csinálni rajta 300E Km felett hajtókarcsapágyakat is érdemes cserélni. Főtengely szíjtárcsa szeret leugrani befecskendezőkre ilyen Km- után érdemes figyelni illetve a DPF állapotára... De így látatlanba azért nehéz. Ha látom az autót többet tudok mondani
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Soma01
veterán
válasz H.Ezredes #44408 üzenetére
Köszönöm!
A vezérlést lehet "olyanra" cserélni, amivel nincs / nem lesz gond? Vagy csere után, csak időt nyer az ember, mert előbb-utóbb kell majd egy újabb csere? (mondjuk újabb 100-150.000 Km után)
A szívósor tisztítás mennyibe kerül kb.? Csak, hogy kb. hogy készüljenek anyagilag? -
Ck.
addikt
válasz MPowerPH #44387 üzenetére
Majd meglátjuk, hogy az idő kit igazol, de ha csak a nyugodt otthoni körülményeket, a kevesebb agybajt és boldogabb asszonyt nézzük, akkor már megérte bármekkora értékvesztés, szemben a mindennapos cirkusszal a villáskulcs miatt.
Egyébként 2 év múlva is simán eladható lesz, pont amiatt mert Dunát lehet velük rekeszteni.
Ez is rendes motor, de hagyjuk inkább, jobb ezt a meddő vitát csírájában elfojtani. Volt két V6-osom és egy sor 6-ossal is volt közelebbi ismeretségem, szépek és jók, de van élet azon túl is.
A 25d is már csak 4 henger, sőt a 30i is.
A Volvo 5 hengerese is eltűnt a palettáról, sajnos vagy nem sajnos, de ebbe az irányba haladunk.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #44412 üzenetére
35i -be tobbet kell beleboritani, mint akar egy 50D -be.
Don't Tread On Me
-
chess001
aktív tag
válasz MPowerPH #44413 üzenetére
De az 35i lehet 800 le felett is, a 50D nem nagyon szokott...
Most nézem, hogy E92 M3 5 millió alatt van az angoloknál, az azért nem olyan rossz, arra még szívesebben költ az ember.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szimi57
őstag
Üdv. Létezik olyan BMW, ami benzines és elektromos a turbója?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MPowerPH
félisten
válasz szabi325 #44416 üzenetére
Tevedes. Gyakori a motorcsere 130k km alatt, de ha jll jarsz, akkor csak generalozni kell.
chess001: Attol a 306 lotol is leterdel, akkor mit akarsz rajta tuningolni? Gatyadat alapbol is lezabalja, hat meg ha huzod. Az F10 nem track day car, hanem utazo auto. Kenyelmesen es gyorsan jutsz A-bol B -be. Dieselnel erre jon, hogy az uzemanyag fogyasztas teren is megfingatja a joval gyengebb benzineseket is. 400 loerovel is eljarsz 10l alatt...
Egyebkent irtam mar, menjetek fol F10 facebook forumra, ahol a tulajdonosok leirjak, mi volt a gond a sajatjukkal. 35i feler egy szitokszonak azokban a korokben.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz chess001 #44414 üzenetére
Nem reg volt egy video, hogy abbol a nagyszeru V8 -bol is tavozott a hajtokar a blokk oldalan. Hulladek. Ha ilyen auto kellene, akkor vennek egy C63 AMG -t. Ott nincs ilyen problema.
szabi325: Egyebkent rosszul gondolod. A logika ezt diktalna, de BMW -jek elfelejtettek benzinmotort epiteni, igy a 35i nyuzasa erosen nem ajanlott kategoria, sokba kerul a vegen a helyreallitas. Akkor van mazlid, ha kifogsz egyet, amiben van 120k km, es mar volt motor cserelve. Akkor jo lesz egy 80k km -ig biztosan, utana megint mehet bele az uj eroforras.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
lali81
tag
válasz chess001 #44414 üzenetére
E92 M3, na az jöhet jó szívó benzines hmm.. amúgy itt van valami szopóroller? nem mintha közel állnék mostanában egy ilyenhez, de ha egyszer úgy alakulna, nem hagynám ki
szerk.
(#44418) BMW001: jah azt a videót én is láttam, de azért ez nem egy általános dolog ,nem?[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz lali81 #44419 üzenetére
Altalanos... Hajtokarcsapagyat elsporoltak benne. E46 M3, E39 M5 az mas ido volt, azok meg birtak a kikepzest. Pedig az M3 -ak kapjak az ivet a mai napig.
Az EGR -en pedig ne rugozzatok mar. Nem szerelohoz kell vinni, es vagyonert kicsereltetni, hanem menjetek be a markaszervizbe, es INGYEN kicserelik a hutot. A gyari EGR szelep pedig 45k, ami nem penz erte. DPF mas teszta, de azt le kell nyerni. A sok paraszt persze kiszedi, mert a hitelre vett autot takolasok nelkul nem tudna fenntartani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #15490560 #44421 üzenetére
Irj a head office -nak. Ha ilyen szemetek, akkor feljebb kell lepni. Meg kell oket fenyegetni... Egy az eletre is kockazatos selejtes alkatresz, amit mar minden nagyobb orszagban futoszalagon cserelnek. Itt kicsit nehezen indul meg. En UK -ban csereltettem, ott azonnal be is fogadtak az autot, masnapra mehettem erte. Alt. ez van is nekik raktaron.
En siman feljelentenem oket egyebkent. Elvileg alakul is egy pertarsasag a BMW ellen a kiegesek miatt, szoval ha akarnak ha nem, ugyis kell karteritest fizetniuk.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
H.Ezredes
őstag
2 év alatt sokkal nagyobb lesz az értékvesztése... Ráadásul amíg használod 2-3 évig addig is benne áll a másikhoz képest 7-8M amit soha nem fogsz viszont látni....
(#44412) joamilestoné
Igazából az EGR miatt néz ki így az egész.... De úgy nézd,hogy most rákölt vásárlás után egy nagyobb összeget és amíg használja 150-200E Km-t addig ezzel nem lesz problémája nem kell egyik héten vezérlést cserélni másik hónapban hűtőket takarítani a harmadikban turbót a utána szívósor szívócsatornákat stb stb...
35i ugyan úgy lekokszosodik injektorok turbók stb stb....(#44414) chess001
Nem mindenkit érdekel,hogy akár 800Le is lehet... Valaki tényleg használni akarja.... Egy dízelt simán meghúzol és bírja... a 35i-t ha meghúzod már kell cooler és ha jobban bele akarsz nyúlni cserélhetsz ki mindent ami benne van.... N55 erre alkalmatlan... Ilyen alapon meg M10-et kell venni a 80-as években tudott 1500Le-t
(#44420) BMW001
Annak a videónak az előéletéről se tudni semmit. Nem hulladék hanem nagyon magas fordulatszám tartományban forog a motor... 100E Km után hajtókarcsapágyakat kellene cserélni amire szarnak a tulajok és csodálkoznak,hogy letérdel a motor... Erre érzékeny nagyon a motor... E36-ba E46-ba is kell cserélni egyébként ugyan úgy....
98E Km-es szervízkönyves kocsi volt az alany. Ebben se volt már sok. Ebből is kiderül hogy max 100e km egy csapágyszett élettertama sürű olajcsere periódusok mellett is. Ha valaki meg csúcson használja annak max 50000km utcán. Versenyautóban 5-8000km
119E Km
S65 csapágyazás az utolsó utáni pillanatban. Kb még 5x meglett volna kínozva és lett volna egy újabb kikönyökölt példány.129000km-es E93 M3 ami 110000km-ig egy öreg faszinál volt
Nem az autó a szar... Hanem User ERROR van.... Azért mert az embereknek fingjuk sincs mit és mikor kell cserélni ( le is szarják ) nem az autó a szar..... De amikor csapágyas lesz akkor szar fos BMW ha elszakad a vezérlés szar fos BMW... Minden megelőzhető lenne.... Aki meg nem akar költeni szervizre és ezeket nem akarja tudomásul venni,hogy igen is cserélni kell nagyon sok mindent az vegyen új autót vagy régi swiftet......
(#44409) Soma01
Keress meg nyugodtan
Úgy általánosságban meg VW-be is fos az EGR hűtő ott bemegy a víz a motorba és kikönyököl..... Mondjuk legalább nem gyullad ki
Mercibe is mondja a szerelő ismerősünk,hogy ugyan úgy kell cserélni láncot mert mos Audiba is....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Soma01
veterán
válasz H.Ezredes #44423 üzenetére
De ez a lánc és csapágycserés dolog rendszeres innentől kezdve mondjuk 100.000 kilométerenként? Vagy valami olyan típusú, újabb fejlesztésű alkatrész megy majd bele, ami bírja is hosszú távon? A DPF-et kell tisztítani, azt tudom, mert az ha eldugul drága mulatság lesz, ugyan így a szívósor koszolódása is "rendszeres" lesz a tippem szerint.
Privát üzenetben írd már majd meg az elérhetőségedet, amit megadhatok majd a testvéreméknek, hogy konzultálhassanak veled ez ügyben.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Soma01 #44425 üzenetére
Láncot 4 hengeresen 150-200E Km között kell (kellene ) ( az átlag 200E Km-t tud. Volt ami 140-nél elcsattant és volt ami 300-nál még nem....Nehéz megmondani a pontosat... a 150 az egy biztos pont.... ) cserélni a 6 hengeresen 200-250E Km. Ugyan az a vezérlés de a tapasztalataim alapján a 6 hengeres motorokba jobban bírja.Hajtókarcsapágyat 250-300E Km után érdemes. De ott a 6 hengeresek jobban szeretnek lecsapágyasodni... A kitolt olajcserék nem tesznek jót meg a DPF regenerálás.... Úgy isten igazából nincs változtatás csak a láncvezetőben. EGR miatt a szívósor már 100-150E Km alatt nagyon retkes tud lenni.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Skizz
addikt
Sziasztok
Emelet fényerejű xenonnak fajlagosan mennyivel rövidebb az élettartama, mint a normálnak? Van tapasztalata valakinek?
köszi, -
H.Ezredes
őstag
Nem csak a BMW-k gyulladnak ki.... [link] Többi autóval is ugyan úgy megvannak a cigik.....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Szada85
aktív tag
válasz MPowerPH #44418 üzenetére
Azért a W204-es szériás C63AMG-k korai szériájánál (2010 elött gyártott darabok) is voltak/ vannak izgalmas dolgok.
Az egyik ( 2010 elöttiek ) gyakori hiba, hogy a hengerfejcsavarok megnyúlnak, törnek, emiatt pedig összekeveredik az olaj/hütövíz. FL utániaknál pedig többen tapasztaltak túlmelegedést is erös igénybevétel alatt.A legtöbb márkánál fogsz találni valami gondot, ami a - gyaníthatóan - ktg.optimalizálásig vezethetö vissza.
-
chess001
aktív tag
válasz H.Ezredes #44423 üzenetére
Pont azért írtam, hogyha már hozzá van nyúlva, akkor lehet menni nagy lépcsőkben felfele a teljesítménnyel. Ha csak valaki Aből Bébe akar jutni, annak nem hiszem, hogy a 335i jut eszébe...
A S54-nél a CSL volt a javított csapágyas, a mezei az cserés köztudottan.
Amúgy:
http://mywikimotors.com/bmw-s54A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #44437 üzenetére
Más az,hogy felrakok egy dízelre egy coolert a turbót megcsinálom nagyobb kerekesre és kap mellé egy programot az kimegy a világból. a 35i alap motorja nem fogja bírni a 800Le-t de 600-at se....... Nagyon nagy összegekről beszélünk és a motort darabokra szeded és sok sok pénz és idő mire 800LE feletti teljesítmény lesz és nagyon nem gyári..... Míg egy szotyi 35D-t egy régi 286Le-s mondjuk E90-ből kap egy coolert megcsinálod a 2 turbót üres rendszer alatta és simán 4-450Le 8-900Nm-el.... Sokkal kevesebbe jön ki egy dízelt megcsinálni. Egy szotyi D3 30D-re ( 231Le ) szintén kap egy coolert nagykereket a turbóba üres rendszer és 350Le / 700Nm Ezek egy hétköznapi embernek is elérhető áron van egy 800Le-s 35i nem emberi áron van.... Egy viszont igaz ha a 35i-re is felrakok egy coolert kap egy remapot és egyből 350-400Le Mindkét motort lehet emberi áron 350-400Le re húzni de a 800Le feletti az nagyon erősen nem gyári motor..... Szóval ilyet kár felhozni példának.... Egyébként mindkettőnek megvan a maga szépsége de egy biztos a dízel sokkal stabilabban lehet húzni és arányaiban sokkal többet és jobban is bírja... Hajtókarcsapágynál teljesen mind1 nincs olyan,hogy örök élet egy M-es autóba.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz H.Ezredes #44438 üzenetére
Ilyen részletesen nem ismertem a történetet, csak a neten már láttam több 335i az egekbe húzva. Meg persze az is odaírták, hogy nem egy 2JZ motor, pedig hasonló az elv...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
korpas15
tag
Sziasztok! Szerintetek[Ez] megéri az árát?
-
Skimaster
senior tag
válasz H.Ezredes #44423 üzenetére
Adott a lehetőség,mint a fórum egyetlen szerelője csinálj egy listát,hogy melyik motornál mennyi km-él mit kell cserélni,hogy ne legyen problémája a tulajnak.Ezzel segítenéd a közösséget nagyban!Hiszen nagyon jól mondtad,tényleg nem tudják az emberek mikor van az ideje a fontos alkatrészek cseréjének.Hajrá!
-
lali81
tag
Jelentem, történelmi pillanathoz érkeztem: elértem az 50000. km-t közösen az E60-nal. 205=>255e km Most következik a kuplung és kettőstömegű cseréje -ezzel ünnepelek
-
Shamat
aktív tag
Ilyen gyertyákat rendeltem a leendő gépembe (E46 328i) : NGK V-Line NR. 30
Viszont most néztem egy videót, ahol azt mondja a szaki, hogy ez a megfelelő bele: NGK BKR6EQUP
Elcsesztem a rendelést, vagy jó lesz bele a V-Line?DEAD LIKE ME
-
STC Speed
őstag
válasz korpas15 #44440 üzenetére
Elég tarka barka, meg használtnak tűnik....
Én csak azt nem értem, hogy miért divat ennyire a millio alatti e46 ok.
Mindenki bmw-t akar utána meg megy a csodálkozás hogy egy év alatt 500 ezret kell rákölteni, hát nyilván mert akkor miért van 2-3 millios e46 is hirdetve, pedig még arra is lehet és kell is költeni,főleg hogy premium autó, tudom van nekem is és patika pedig.
És akkor jön a bmw fikázás a néptől,hogy szar a bmw mert szervizbe van állandóan.
Igen a német kidobja 5-600 ezer ft ért, mert tudja hogy szar már, a kereskedő ide hozza ,ráteszi a hasznot....
Bocsi Korpas15 ez nem ellened irányul,csak már annyi hasonló "olcsó bmwt mindenkinek" sztorit láttam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen