Új hozzászólás Aktív témák
-
Joco_77
aktív tag
válasz kigyi_23 #1199 üzenetére
Neked is köszönöm! Semmiképpen nem "ugrok" bele Egy dolgot szerintem leszögezhetünk: R10 ről egyértelműen előrelépés, akármilyen szögből/nézőpontból nézem(az árát kivéve). R7 már más tészta ,a fentebb említett okok miatt. Imádnivaló, hogy abban a kis méretben (néztétek a fotókat milyen keskeny még az R10hez képest is?) ennyi mindent tud. Más kérdés, hogy mennyiért.
-
Beldar
tag
Hú gyerekek, döbbenetes ez az R8!
Gyakorlatilag ez egy R6 MkII, csak épp IBIS, dupla card-slot nélkül, kisebb akksival, viszont fele áron ahhoz képest, nagyon megéri $1500-ért. -
ecaddsell
aktív tag
De pont ezek azok a dolgok amik a legjobban aláássák a használhatóságot. IBIS nélkül nem lesz stabid azokkal az obikkal amikben nincs stabi.
MILC vázak eszik az akkut, itt többet kell majd cserélgetni (és több tartalék is kell).
A dupla kártya hiánya talán még megbocsátható ezen a szinten bár mondjuk, ha kártyahiba miatt elvesznek a képeid ez nem nagyon vigasztal majd.
Fókuszválasztó joystick sincs.
Nem mellékesen attól, hogy veszel egy olcsó vázat az objektívek nem lesznek olcsóbbak és kicsit is komolyabb rendszerben az objektívek értéke messze felülmúlja vázét (nem mindenki elégszik meg azzal amit egy fényerőtlen kit obival ki lehet hozni ezekből a vázakból).Most elkezdtek nyitni a consumer irányba, mert a komolyabb vázak eladása nem hozza vissza a fejlesztéseket és kb. minden kombinációt hoznak (mindenre lőnek) crop IBIS-el meg nélküle, FF IBIS nélkül, de azért arra vigyáznak, hogy terelgessék a kompromisszumokkal a drágább vázak felé a vásárlókat.
-
p_adam
addikt
válasz ecaddsell #1203 üzenetére
Nem tudom mennyit használtál kompakt FF gépet, vélhetően egyáltalán nem
Ennek a modellnek még a drágábbak mellett is van létjogosultsága csak bepakolni a mindennapokra. Ezáltal legalább ugyanolyan jól fog fogyni, mint a többi új gép, de valószínű jobban, mivel a tavalyi évtől a kamera eladások újra emelkedni kezdtek.Egyébként a közvetlen előd, a Canon RP is elég jó váz (nem nyitottak sehova, csak kihoztak egy újabb modellt...), ehhez kell hasonlítani, abban nem volt elektronikus zár, limitált volt a dinamika és videó (persze egy kis szenzoros géphez viszonyítva bőven elegendő)
Ezeket mind feloldották úgy, hogy még az üzemidő is javult kicsit és a súly csökkent. A joystick hiánya elmegy annak tekintetében, hogy az LCD-s AF pont mozgatás elég jól működik.
Az AF meg szimplán jobb az összes hasonló gépnél, amíg az A7CII nem jelenik meg, vélhetően kissé drágább lesz, és ugyanúgy lesznek korlátozások, pl. a lassú szenzor, még kisebb EVF, IBIS van de gyenge, stb.
Az A6400 az egyik legnagyobb MILC sláger volt, ott érdekes módon nem okozott apokalipszist az IBIS hiánya (vagy a rolling shutter, amiben lassan a Canon vezet).
A Nikon-nak is van jó belépő szintű FF gépe más előnyökkel, előbb-utóbb a Panasonic is kihozhat valami hasonlót.Itt kb. össze van foglalva az egész
2023-ban már csak jobbnál jobb modellek közül lehet választani, egyik erre jobb, másik meg arra. Ehhez képest egyesek még mindig csak a fikázásnál tartanak - legalább mindenki tart valahol -
JohnyBlue
őstag
Én már nagyon várom ezt a vasat.
Tarcsis másodváznak ( EOS R mellé ) amit be tudok vetni ha néha napján két vázazok nagyon de nagyon jó lesz. Tökéletes kombo egy kis fix 16 vagy 50 milivel. Mellé az erRen egy 70-200-al vagy 85-el über fincsi lesz
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
t.imi
addikt
válasz ecaddsell #1203 üzenetére
Canon sajnos évekkel van lemaradva szokás szerint. Mama ős canonos, megjelenéskor vett egy RP-t, de messze nincs hasra esve tőle, ettől függetlenül gyönyörű képek esnek ki belőle.
Főleg az 1/4000 záridő, ami bosszantja. A7ii már tudta a 8000-et 2014-ben. 2019-ben ez nem sikerült Canonnak.
Fókusz halmozás, nagyfelbontású mód, élkiemelés nagyított élőképnél még várat magára.
3rd üvegekre is malmozhatunk még egy keveset.
Csomó zsákutcába képesek besétálni.
EF, EF-S, EF-M, RF, RF-S ennyi inkompatibilis foglalat basszus.
Ezektől eltekintve jónak tűnik az R10, kérdés milyen árban jönnek ki a gyári üvegek, amik nem 6.3, 7.1 és fölfelé végződnek, és nem verik alulról az egymilliót.... -
ecaddsell
aktív tag
Nem, tényleg nem használok/használtam kompakt FF gépet (bár használok FF-et, mikro 4/3 mellett), eleve a jobb obik többsége már nem kicsi, azaz sok értelmét nem látom, hogy kicsi legyen a váz, amikor a legtöbb fényerősebb obi meg nagy. Kicsik max. a fényerőtlen kis látószög tartományt átfedő kit obik lehetnek, aminek sok értelmét nem látom (ettől persze még népszerű lehet/lesz) meg persze 1-2 fix mint az itt említett 50-es is, csak ott meg nem lesz stabi, ha nincs IBIS...
Mondjuk azon lennék meglepődve, hogy ha nem emelkednének a kamera eladások 2 év covid meg pangás után most, hogy sorra hozzák ki a hobbi kategóriás gépeket pont ezzel a céllal (R7/8/10 ill. a uj R6 ami már persze felette van).
Az IBIS ma már alap kellene legyen az összes gépben. A rolling shutter (lassú szenzor kiolvasás) esetleg még elmegy, persze egy R6mkII esetén amit azért gondolom nem a közeljövőben frissítenek azért lehetett volna jobb is.
-
p_adam
addikt
válasz ecaddsell #1208 üzenetére
Méretéhez képest jó fogású, így a 24-105 f4 teljesen jól kezelhető, a 70-200 f4 is hasonló méretű és súlyú, a legkisebb a kategóriában, vannak stabilizált fix optikák. Nem lehet azt mondani, hogy ne lennének objektívek.
Rolling shutter "elmegy"? Kb. a legalacsonyabb a kategóriában, az összes többi FF és kisebb szenzoros gépek túlnyomó része gyengébb.
Az IBIS-el nem működne a gép, ezekkel a szenzor képességekkel túlmelegedne a váz, nem bírná el az akksi, stb.
Pontosan ezért létezik az R6 Mark II ugyanezzel a szenzorral, más igényeket elégít ki.
Mindennek van értelme, csak gondolkodni is kell hozzá, bár hátrányokat sorolni sokkal egyszerűbb (nem csak ennek vannak, hanem az összesnek, ártól függetlenül).A FF 4k60p nem ugyanúgy elvárható más gépektől 2023-ban? Persze mivel csak a 24 vagy 33 MP-es Sony szenzorokkal versenyez amik ezt az alacsonyabb kategóriát képviselik, így úgy tűnik, ez nem fontos
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz ecaddsell #1210 üzenetére
Nem tudom, mi értelme f4-et hasonlítani 4x kisebb szenzorral, teljesen más a kettő kinézete, dinamikája, ISO szintje, stb. és az OM-1 lényegesen drágább is (pedig már 200$-t csökkent az ára, mert nem olyan könnyű eladni)
Ne tegyünk már úgy, mintha a m43 szenzor 2023-ban is annyira előnyös volna, ez a különbség már 2013-ban, azaz egy teljes évtizede is ugyanúgy fennállt, csak azóta a FF, ill. Fuji esetében az APS-C gépek jóval nagyobb léptékben fejlődnek.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Nem szájkaratét akarok, félre ne érts.
7c-ben van ibis. Ha más nem is, ez szürkületben kva nagy előny.
R10 manual fókusz segéd pl fenomenális, ezt eddig miért nem találták ki!? Illetve én nem találkoztam vele más gyártóknál.
Állat, ember szem AF is király, papagáj szemét ~3.5 méterről szobában szolid esti fénynél elsőre telibe. Pedig 4mm körüli fekete pöttyről beszélünk.Nekem a lemaradt, kifelejtett fejlesztésekkel van bajom.
Nincs átlag ember számára legalább ekv 24, 35 üveg. Van a 16 és 50mm. Szerintem az itt jelenlevő tagok minimális hányada engedheti meg magának az 1.2, 1.4, 1.8 obikat.Fent említett vaku gondom, hiába kapcsolom be, ugyanúgy marad iso 1600-6400 között.
Jó, még nem feküdtem rá, nyakig a trutyiba időszak van éppen.
De, Fuji, Sony, Olympus, Panasonicon nem volt ezzel gond.
Vaku bekapcs, iso lement 320, 400, stb értékre.Csöppet beszállni ecaddsell észrevételeibe.
Oly M5III-on kézből f22-őn 8 másodperc a @icsa@sznyi 17mm 1.8-al. (Természetesen tudom mellékelni a képet )
A kit 18-45mm 4 fokozatú stabijával 0.3 sec már erős kihívás.
Valószínűleg a váz stab sokkal jobban megfogja a mozgást, X-T3 18-55-el sem volt nagy mágus.Ettől függetlenül bízom benne, hogy a tuti AF mellé érkezni fog a pórnépnek is használható üveg
-
p_adam
addikt
Ok, mégis úgy indult, hogy a Canon kb. semmit se tud. (Focus stacking egyébként is van...)
Mikor pontosan hozza, amit a "kategória" ad, sőt, pl. videó, szenzor sebesség terén lényegesen többet is, mint ami az átlag és ez nem is fog változni.
Pl. itt van a Face-only (Subject-only) AF, amit eddig csak a Cinema kamerákban engedélyeztek, ez is olyan, ami a gyakorlatban rettentő hasznos 'fejlesztés', nincs többé hunting a háttérre, ha épp egy pillanatra nem látja az arcot.Persze, van IBIS. Csak eléggé más, mint a többi A7-ben, így nem valami hatékony, a Gaston Shutters csatorna szerint nem is képes kombinálni OSS-el, egyszerre csak egy válaszható ki.
Akkor meg nem is feltétlen jobb, mint a Canon objektív alapú stabilizálása.
Szimplán nem értem, hogy mért volna elvárás az IBIS, ha személy szerint csak videóra veszem hasznát, ott meg más, adott esetben a 4K (6K,8K...) felbontást jobban kihasználó módon is lehet stabilizálni.
Az R5C is olyan, hogy nem venné senki, ha ez annyira égbekiáltó probléma lenne. (Ez a kamera a 4k120p-n kívül kicsit alá is vág a többszörösébe kerülő R5C-nek, ha belegondolunk, hogy adott esetben nem is biztos, hogy a két kamera annyira drasztikusan eltérő 4K videót ad ki, rolling shutter is ugyanaz, dinamika majdnem ugyanaz, nincs késés a fotó/videó kapcsolónál...)
Az IBIS-nek lehetnek negatív hatásai is és ahogy írtam nincs értelme, ha az összes többi is kéne hozzá, és akkor az R6 II-nél tartunk.
Értem, hogy van, akinek erre van szüksége, ez a mindene.
De: hogy mindenki arról álmodozik, hogy 8 mp-es expokat csináljon, amit azért állvánnyal is lehet többször reprodukálható módon sokkal többféle fix szögben és beállításban.
Na azt már kétlem.Az, hogy jó az AF, ISO, dinamika, kezelés se rossz a mérethez képest, használható elektronikus zár (1/16000 sec max.), A7C-nél használhatóbb kereső, a gyakorlatban (szvsz) sokkal-sokkal hasznosabb dolgok.
Az A7S után, amiben brutális volt a rolling shutter és jobb híján mégis használtam az apró manuális optikáimmal, egy ilyen utcai fotós gépre várok már sok-sok éve, a többi FF MILC már nem olyan kompakt, mint az eredeti, egyszerűbb koncepció. Nem is kifejezetten szeretném, hogy bonyolultabb legyen - vagy olyan extrém, mint a Sigma fp...
Pl. állítani az IBIS-t ha manuális optikát cserélek, ésatöbbi. Minek...
A forgatható kijelző hátrány (A7C-be is sikerült beletenni...), de már annak is örülök, hogy van ilyen gép és ahhoz képest bizony elég sokat tud...[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Az elmúlt 5-7 év rossz tapasztalata....
Ez a video ficsőr biztos jó dolog, én az eddig eltelt 1x évben összesen 1 órányi anyagot nem készítettem. Egyéni szocprob. Pl a focus stacking + egyéb finomságok jobban érdekelnek
Meg a 3k alatti üvegek, pl Tamron 20, 24, 35 2.8 százakármennyiért. Ami nincs.R5C sem a napköziseknek való. Bár itt Canon oldalát nézve, megint sikerült lyukat rúgni. 1/8000 záridő... Ezektől hullik a hajam. Z9 1/32000, X-H2 1/80.000
Mintha direkt szopatnák az embereket. 1.2 obival, már ha fussa rá, verőfényben kva gyönge az a záridő.
Amatőr szemmel nézve!!!!!Szerintem azért (is) veszik, mert van egy adott nagyon nem olcsó obi park, és nem szívesen adnák el aprópénzért.
Emiatt nem szállt ki feleségem se, mikor 750D-t vett, nem Nikont.
Bár, sokan letették a lantot, és 7III, 7RIII, 7RIV, X-H2 stb irányba mozdultak el.Profi felhasználásra tökéletes lehet, mhelyenem is Canont vettek (egyik tv társaság).
Ebből is következtetve 100% van létjogosultsága. -
p_adam
addikt
És? Állóképekre rengeteg másik opció van, akár évekre visszamenőleg, vagy ott van a Z5 is, ahol a helyzet fordított, és arra helyezték a hangsúlyt (de az AF és a modernebb szenzor mellett így sem lehet csak úgy elmenni).
Itt egyáltalán nincs arról szó, hogy átformálódott volna a kategória, szimplán sokkal jobb kamerákat gyártanak, mint korábban, mert már egy ideje nem az van, mint 5-7 éve és már kb. a MILC az egyetlen irány, így erre van szükség, de ettől még rengeteg sok embernek nem fog megfelelni.
Ahogy ugyanúgy más márkák se felelnek meg sok más embernek... Csak személy szerint én nem megyek más topikokba hangsúlyozni ugyanezeket a dolgokat. (Sony még az 5. generációnál is ott tart, hogy nagy objektívek mellé alig fér be a user keze., mert - egyelőre - nem hajlandók picit szélesebbre venni a vázat) Semmi értelme. Mindegy kamera, márka, objektív, olyan, amilyen. Ha lenne olyan, ami "valóban" számottevően jobb lenne minden téren, vagy ugyanazt adná fele- meg harmad áron, akkor azt vennék.Személy szerint csak akkor látom értelmét a lassú fix objektíveknek, ha valami karakter is szorul beléjük. (Pl. Canon 28/2.8 LTM, nincs AF de ezekkel a vázakkal a legtöbb m43-as setup-nál kisebb) A Tamronok sajnos egyáltalán nem ilyenek és a Sigmák között is jócskán keresni kell. Legalább használtan olcsók, nem tartják az árukat.
Értem, hogy jó, ha van 3rd party, de másfelől az is igaz, hogy mindenki azt kapja, amiért fizet. Használtan vannak jó ajánlatok RF V. EF oldalon is. Értem hogy semmi nem jó, abból, ami van, de ettől még van (és majd lesz is több).Rengeteg kisebb szenzoros gépen a kezdő ISO 200 és ott sokkal szükség lehet rá, hogy nyitva fotózzon a user, az nem "tragédia"?
Alapvetően csak egy probléma van, hogy egy márkát másként ítélnek meg mint az összes többit.
De lehet látni, hogy ez mit számít, ha csak megnézi valaki, hogy mostanában hogyan állnak az erőviszonyok.
Profi felhasználás? A belpiacon az amatőr gépeket veszik. Az RP nem sokat adott 1300$-os indulóáron és fogyott (még később is, miután csökkent az ár).
Akkor ezek után megjósolható, hogy ez a gép 1500$-ét sikeres lesz-e. (vagy az R50, stb.).Ha eltekintünk a videós dolgoktól (Ami eddig a fő csapásirány volt a Canon felé, hogy túl limitált, a DSLR-eknél is ezt szajkózták, nem azt, hogy állóképekre ne lennének elég jók).
Most viszont már inkább a konkurencia kezd az lenni, és ha csak a fotós oldalára koncentrálunk, akkor se lehet azt mondani, hogy sokak számára ne lenne jól használható ez a váz, vagy ne lennének más jól használható MILC vázak. -
Joco_77
aktív tag
Sziasztok
Olyan dolgokat írtok az utolsó 3 kommentben mintha Klingon nyelven beszélnétek semmit nem értek belőle(najó van amit azért igen)
Nyilván nem emiatt írok ide, hanem csámcsogtam és bár munkatársam is rágja a fülem, hogy így fullframe meg úgy fullframe rájöttem, hogy éjszaka nem fogok gombázni de természetet se nagyon járni(oké...tudom nem csak éjszaka van a fullframenek előnye), kirándulásokkor, városnézésekkor pedig eddig éjszaka elégnek bizonyult az R10 is.
Erre megkaptam, hogy esőben viszont fogok gombázni amilyen elmebeteg vagyok ,
viszont az R8 is csak korlátozottan lesz "cseppálló" tehát nem az R6 II/ R7 vízállóság szint.
Egy szó mint száz nem volt nehéz döntés és nem volt nehéz elengednem a "fellángolást".
Az R10 Black Friday alatt Kitben Obival, EF átalakítóval 329k volt az R8 kitben (Obival) 840k idehaza előrendelésben...Szóval 500k+ ami számomra rengeteg pénz, ha váltani szerettem volna.
Szóval jó lesz nekem az R10 arra a célra amire én használom bőven.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Állóképekre rengeteg másik opció van, akár évekre visszamenőleg, vagy ott van a Z5 is,
Ezt mire értetted?Tegnap voltunk kutyakiállításon. AF valóban tutkó. A sötét 18-45 azonnal megtalálta a kutyák szemét ~ekv 30mm-nél is, 5-8 méterre a céltól. A fix ISO 3200 más kérdés.
Éjjel kivittem gépet, ott volt a macskatápos edény. Szép fehér, benne a sötét "magok". Azokat is rögtön kiszúrta, ott volt rajuk a fókusz2023-ban el is várható a jobb kamera minden gyártótól.
Sonyért én sem állok sorba, érintő menü 2022(?)-ben debütált 7IV-ben, addig csak a 2000-es évek eleje. Jobb, bal, le, fel, OK....
Az A7II kézre állt, így a többi is kényelmes lett volna. Költség szempontból ez a legolcsóbb megoldás. Mint a 6xxx széria szappan formája.
Képminőség és üveg hegyek szempontjából nagyon elöl állnak.
Írom ezt két Sony / Tamron üveg tapasztalatával.Ezért sokszínű az emberiség
Én jobban örülnék 3db 2.8-as fixnek 3x120-ért, mint a 24-70-nek 1 gurigáért. EF-ben ~5k a Sigma.....
Még maradna is egy 100-400-ra, aminek 6.3-nál vége. ~3k maradna zsebben.
Én árérzékeny vagyok + 100% hobbista. Akkor vásárolnék 1 miláért üveget, ha két @om lenne.Rengeteg kisebb szenzoros gépen a kezdő ISO 200 és ott sokkal szükség lehet rá, hogy nyitva fotózzon a user, az nem "tragédia"?
Pana, Oly ISO 200, Fuji 160 emlékeim szerint. Hol itt a gond? Csodás fotók készültek azokkal is.
Én nem ítélem meg máshogy. Pentaxon kívűl minden márkát kipróbáltam, Nikon milc, Fuji középformátum maradt ki.
Kényelem, kezelés, szolgáltatások, ami nem sok volt anno, támogatás, szintén nem vitték túlzásba.
Az gyártónként eltérő menü, lencse kezelés és rögzítés egy dolog.
Mindegyikre volt, van fix sora a "csóróknak", profiknak. Itt még a felső 100ezer kapta meg a jóságot. 3rd kizárva.Az eladások mindig is hidegen hagytak. Ekkora cégtől elvárható.
Belpiac. 125 milliós ország, 26.7 mil éves átlagfizetéssel. Nem vagyunk egy súlycsoport.
Videóhoz tök hülye vagyok + abszolút nem mozgat, elhiszek mindent, amit írnak.
-
p_adam
addikt
Arra értettem, h neked nem fontos a videó, könnyen találsz más, kevésbé új gépet.
De nem kell úgy beállítani, mintha ez másnak ne lenne megváltás ahhoz képest, amihez eddig volt hozzáférése. Nem csak a hátrányait lehet ekézni, előnyei is vannak bőven, különösen a kategóriában. Egy olyan A7CII-vel szemben is bőven versenyképes lesz, ami egyelőre még meg sem jelent. (és biztosan drágább lesz)Azt mondtad az 1/4000 olyan égbekiáltó probléma. (ISO 100 alappal, elektronikus zárral emelhető)
Mikor egyáltalán nem, mivel ez teljesen ua., amikor a nativ ISO 200-ra van emelve 1/8000 záridővel, tehát akkor az összes olyan gépet is ugyanúgy le kéne hányni. (Meg még erre jöhet rá az, hogy a kisebb szenzoros gépen a hasonló mélységélességhez nagyobb fényerőre van szükség)
Ilyen és hasonló dolgokra utaltam.
Mindegy, hagyjuk...Túl sok kompakt FF objektívem van, így A7CII és R8 közül esélyes, hogy rendelek valamit (ha utóbbi pár hónap múlva lesz szürke importból olcsón, pl. az R7 ára is egész jó már, de ott a szenzor nem tetszik)
Lehet elsőre egy használt A7C-t, hogy kipróbáljam milyen használni, de a Canon vékonyabb szenzorborítása miatt valószínűleg kevésbé problémás a régi objektívekkel.[ Szerkesztve ]
-
zafiridas
csendes tag
üdv! használtok canon r10 vagy r7hez vagy más r modelhez powerbankot ? illetve mennyire jók a patona aksik ?
-
p_adam
addikt
válasz zafiridas #1225 üzenetére
Igen, de nem mindegyik PD PowerBank kompatibilis velük, főleg akkor nem, ha nem csak tölteni szeretnél, hanem folyamatosan táplálni a kamerát, egyesek szerint ehhez 65W kell, töltéshez elvileg 20W elég, (Nekem egy Huawei CP12S van, ezzel pl. úgy tűnik, hogy jól működik) a kisebb akksihoz lehet kevesebb is jó.
-
tirszin
senior tag
válasz Joco_77 #1200 üzenetére
Szia, sportot fotózok, de gyakorlatilag sosem használtam 1/2000s-nál rövidebb záridőt. Nálam teljesen felesleges ha örvidebbet is tud. Ilyenkor már úgyis csak végigseper egy rés a szenzor előtt, klasszikus vakuzásra sem jó.
A sorozatsebesség pedig 8-10 fps felett kifejezetten hátrány, mert az utómunkánál nagyon sok időt visz el a felesleges képkockák eldöntése és kitörölgetése.
Az R6 fix 20 fps-es sorozatsebessége egyszerűen zavaró, mert olyan gyors, hogy nem tudsz olyan rövidet nyomni sorozatmódban az expógombon, hogy 2-3 expo ne lenne.
Pedig szépen dolgozik az R6, de kellene egy 5 vagy 10 fps is az elektronikus zárjához, mert ez így nagy nyersanayag és időpazarlás is!!!
Ez a sorozatmizéria sztem csak a hobbistáknak előny és ők vesznek emiatt drágább vázat.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
-
ecaddsell
aktív tag
válasz tirszin #1228 üzenetére
mert ez így nagy nyersanayag és időpazarlás is!!!
Milyen nyersanyag? Nem a 36 kockás filmek korszakában élünk. Ma normális kártyát nem kapsz 32GB alatt (tudom, próbáltam). Anno a digit korszak kezdetén az első kártyám 32MB-os volt. A tárhely több mint 3 nagyságrenddel nőtt, míg a képek mérete kb. 1-el...
A képeket az SSD-s gépre néhány perc alatt másolom fel. Cloudba már csak az megy ami marad.
Ma alig van jelentősége az elfoglalt tárhelynek.Persze el tudom fogadni, hogy valakinek nincs szüksége a gyors sorozatra be tudjon állítani lassabbat is (minimális SW-es módosítás is lenne; p_adam nekem abból a sorozatból az látszik, hogy a 10 kimaradása simán SW hiba lehet), de pl. ha valaki csak 1 képet akar akkor is a megfelelő pillanat elkapásában sokat segít, ha az expó gomb teljes lenyomása előttről és utána is van néhány időben közeli kép. Nem mondom, hogy e-nélkül nem lehet létezni és évtizedekig nem is volt ilyen, de ez is egy lehetőség amit érdemes kipróbálni és esetleg élni is vele.
(Nekem a gyors sorozatnak nem a megfelelő pillanat elkapására van jelentősége, hanem a hibák utólagos kielemzésére, a 4K videó mint alternatíva erre több okból sem a legjobb.) -
p_adam
addikt
válasz ecaddsell #1232 üzenetére
Semmi hiba nincs benne, sorozatfelvételnél 3 sebesség beállítás van külön elektronikus és mechanikus zárhoz is, ahogy általánosságban más márkáknál is.
A teljesség kedvéért az R3-ban ez 30fps / 15fps / 3fps, ill. van egy teljesen külön üzemmód, ami kihasználja a puffert, 30fps és 195fps között tetszőlegesen állítható.[ Szerkesztve ]
-
tirszin
senior tag
A mechanikus zárral sajnos lassú a követése az R6-nak. Az elktronikussal sokkal kevésbé csúszik le a témáról. A fociban van pénz bőven, ott megfizetik, hogy plusz órákat bíbelődj a sok felesleges kép leválogatásával. (Ha a focimeccsre gondoltál.) Egyébként én is kb. 2000 db nyers képpel jövök haza egy kerékpárversenyről. Ha 20 fps-el eregetném az expókat, ez lenne 8...10000! Ezért inkább single shotban használom.
@p_adam
Igen, ez hasznos fejlesztés. Már 5 fps-nek is nagyon örülnék. Az 1D-ken sem használtam gyorsabbat, mert felesleges a bringához vagy a motorosokhoz. Nyilván van 40 fps és felette felhsználási mód, ha pl. törik egy üveg, stb. De az más, mert ott nem 1000 szituációt kell megörökíteni.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
tirszin
senior tag
Nem a tárhely a gond. Hanem, hogy ott a helyszínen keress belőle 15 perc alatt 10 használható fotót a sajtóanyaghoz. Aztán amikor hazaérsz, az egész napos por, nap, fáradtság után, nem mind1, hogy 2000 képből indulsz ki, vagy 10000-ből, hogy másnap le tudd adni a befényelt teljes anyagot!
Nyilván, ha valaki csak hobbi fotózgat magának, ezek a preferenciák nem merülnek fel.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
Stitch
őstag
Sziasztok, R10-en használt már esetleg valaki RF 16mm f/2.8 STM-et?
Illetve valamelyik R vázban állítható a videó közbeni AF sebesség? Megtúrtam pár manual-t de nem találtam ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Vagyok ám!
Nem állítottam be szerintem. Engem a videó nem érdekel pont.Mikor egyáltalán nem, mivel ez teljesen ua., amikor a nativ ISO 200-ra van emelve 1/8000 záridővel, tehát akkor az összes olyan gépet is ugyanúgy le kéne hányni. (Meg még erre jöhet rá az, hogy a kisebb szenzoros gépen a hasonló mélységélességhez nagyobb fényerőre van szükség)
Ilyen és hasonló dolgokra utaltam.Ez az állításom megdőlt az 1/16000 záridővel, ok. Figyi, olvasom. 18-45 4.5-6.3. Ide még az 1/2000 is majdnem sok.
Most nézem Canon oldalt, 55-210 - itt már eltűnt 40mm az előd 55-250-hez képest, és némi fényerő - f5-7.1 mindez 200-ért.
EF-M-ben is sikerült 6.3-t kihozni a végére
Szerinted ez normális?
Lehet védeni a Canont, hogy hú mekkorát dobbantott. Max a ki készít könyebb (sötétebb) zoom üveget c. versenyszámban.
Még mindig ott vagyok felakadva, kijött kismilló váz és nincs mit rátekerni 4 év után az átlag usernek. EF-R adaterrel kinyílik a világ.
Részemről és kevés szabadidőm rá áldozásával Tokina 11-20 2.8, Sigma 17-70 2.8-4 és a 100-400-ra tettem le a voksom 3 hét után. Aztán meglátjuk, mi érkezik még japánból.Hogy Te vintage fronton nyomod anyagi, esetleg szín és képvilág miatt, nem tudom és közöm sincs hozzá. Ott tényleg elég a váz tudása.
7Cii v R8, Sonyban nagyítva is működik az élkiemelés, Canonban nem. Ha szemüveges vagy, nagy áldás, ha nem, tök mindegy.
Tudásban meglátjuk mit hoz a 7CII, képes lesz-e behozni az R8-at. -
p_adam
addikt
Ezt folytatni csak úgy lehet, ha mondatok értelmezése abban a kontextusban történik, amire vonatkoznak, nem össze-vissza kiszedve, amiknek egymáshoz nincs köze.
Már az elején abból indultunk ki az R8-nál, hogy olyan dolgokat sikerült találni, ami a Sony megfelelő modelljében ugyanúgy jelen van, ergo az akksin kívül (ami miatt nehezebb is rosszabb ergonómia mellett) nem sok dologban jobb, cserébe sok másban már lemarad, ugyanis a Canon RP (6DII) szenzor felett volt az R (5DIV) afelett R6 (1DXIII) és már az R6 II szenzorát kapta meg, ami azért elég jelentős generációs ugrás, nagyobb hangsúlyt érdemelne.
Egyszerűen most per pillanat ezen kívül nincs más kompakt FF gép, ami összességében ilyen jó volna, a Nikon Zf lehet majd konkurencia, feltételezem az is 24MP lesz nagy akksi, dupla kártyahely, IBIS nélkül, ill. a retro design miatt zsebbe kell nyúlni érte. Tehát az R8 helyzetét eléggé stabilnak látom, már azt olvasni, hogy sok hónapot késni fog, mert képtelenek teljesíteni a rendeléseket, gondolom jelentős része nem a kit objektívet tervezi hozzá használniNem SLR-hez gyártott objektívet kell nézni, ami nem ilyen kompakt, vélhetően optikailag is gyengébben korrigált. A 'valódi' előd az EF-M 55-200 volt, ez meg 55-250. Jobb lett, mint volt (ha ennél fényerősebb lenne, akkor az ár lenne még magasabb, stb...), meg fogja kapni a 11-22/4-5.6 22/2 32/1.4 objektíveket, idővel lesz még más is.
Teljesen mindegy, hogy ki, miért és hol próbál fogást találni rajta, az M50 önmagában nagy sikert aratott a "nincs elég objektív, halott az egész" rendszerben.
Akkor az RF-S, ahol van IBIS meg sok más fejlesztés még sikeresebb lesz.
Elfogadom, hogy a Canon nem jó, az ilyesfajta dolgokkal mindannyian tisztában vagyunk. Csak az az igazság, hogy ezek messze túl vannak hangsúlyozva, mert ugyanezen a szemüvegen keresztül a többi sem az.
Jó ideje nem érzékelek semmiféle lendületet, amivel a konkurencia túlmutatna rajta, főleg mióta nyilvánvaló, hogy csak az RF rendszerre összpontosítanak mindent.Részemről kifejezetten idegesítő a nagyított peaking, van ilyen kamerám, nem lehet kinyírni, csak ha teljesen kikapcsolom... Nagyon nincs mit tenni, élességállításban a csúcs szenzorokkal megtámogatott EVF-ek lesznek a jók, amik képesek az eddiginél nagyobb, részletgazdagabb élőképre, igen, 5.76 millió még mindig nem jó - vagy már a szemem nem elég jó... 9.44 milliósat nem próbáltam, egyelőre csak visszajátszáskor van meg a felbontás.Az viszont, hogy az átlag Canon LCD kategóriákkal jobb, mint egy Sony, az gyakorlatban nagyon hasznos (nem csak élességállítás szempontjából)
Az új rendszerre gyártott 3rd party objektíveknek is vannak a rákfenéi, egyes funkciók nem elérhetők, AF sem gyári szintű sok esetben, ami új fejlesztésekkel csak még nyilvánvalóbb lesz. Lehet, hogy Canonhoz "semmi nincs", de minden mindennel tökéletesen működik. Amikor valaki ezt (vagy ennek ellenkezőjét...) a gyakorlatban megtapasztalja, akkor kicsit átgondolja a dolgot. Feltételezem, hogy a Nikon esetében is így fog menni ez a dolog, keretek között.
Amennyiben lesz olyan 3rd party gyártó, aki hajlandó fizetni az RF bajonett jogdíját + képes lesz a gyári szintű integráltságra (ami szerintem a rendszer egy kiforrottabb állapotában érhető majd el), akkor nem hiszem, hogy ellenezni fogják.
Samyang/Viltrox nem ezt csinálta.[ Szerkesztve ]
-
Picturemaker
őstag
Üdv!
EOS RP-nél USB-vel át lehet valahogy tölteni a képet?
Próbáltam két kábellel is. Tölteni kezd, de a számítógép nem is ismeri fel, hogy bedugtak egyáltalán valamit.
(Vettem hozzá markolatot és mikor csak egy-két képet kellene áttölteni/még csak tesztelgetem/ macerás lecsavarozni meg vissza.)Egyelőre nem találtam semmi hasznosat erről (illetve, ha jól értem csak WiFi-n lehet).
[ Szerkesztve ]
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
p_adam
addikt
válasz Picturemaker #1240 üzenetére
Működik, csak kapcsold be. (Nagy méretű videofájlokat csak az EOS Utility Software látja, a többi bármi mással működik.)
[ Szerkesztve ]
-
Picturemaker
őstag
Nem megy, mondom, az oprendszer nem is látja, hogy bedugtam egy USB-s eszközt.
Most WiFi-n csatlakoztattam, de ez felejtős (lassú és macerás). Később nem fogom használni a kábelt (eddig se tettem soha, de ez a gép nagyon kompromisszumos, mivel a köcsög Canon kilőtte a normális markolat lehetőségét, a kártyahely meg botrányos).A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
p_adam
addikt
válasz Picturemaker #1242 üzenetére
[link] Sok oka lehet, hogy miért nem megy, de megfelelő kábellel működnie kellene.
-
p_adam
addikt
válasz Picturemaker #1244 üzenetére
Esetleg ki lehet próbálni a linkelt szoftvert a másikon, hátha feltelepíti a meghajtót, ami a felismeréshez szükséges, ha az Eszközkezelőben sárga felkiáltójellel látszik, mint ismeretlen eszköz. Más ötletem nincs.
-
tvamos
nagyúr
Hello!
A Sigma 150-500 HSM DG APO OS mennyire jó választás Canon M50-re?
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
vegyszer
addikt
Haverom adott köncsön egy Sigma 150-600-at a Sigma 2x-ezőjével egyetemben egy estére. És nekem is M50 van.
Főleg a Hold sarlós volta az esti program...Nekem csak az volt a bajom vele, hogy vissza kellett adni.
Kérdés, hogy mire zeretnéd használni?
[ Szerkesztve ]
"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell
-
kardhal2
csendes tag
Sziasztok! Keresek valami frankó gépet,amivel főként természet fotokatszeretnék készíteni.Az anyagi keret nem korlátlan.A Canon EOS M50 mark IIre gondoltam.Mi a véleményetek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)