-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zseko
veterán
válasz
szuladam
#280
üzenetére
Én nem mondom hogy szar, azt mondom, hogy nálam szar.
"Szerintem tök jogos, hogy addig nem enged semmivel se babrálni"
Ne már, a saját Curve fiókomban, amiben még semmi nincs, ugyan mit babrálhatok más kárára, ahová ráadásul a saját email vagy a google+ címemmel regeltem? Sőt, igaz nem jutottam tovább, de eddig még éppen hogy semmi biztonságot nem láttam benne, kezébe kerül a telefonom valakinek, elindítja az appot, és a G+ ikonra rábökve egyből bent is van a kártyáim között, sem fingerprint nem kell, sem jelszót nem kér... de mondom, addig még el sem jutottam, hogy a saját fiókomba bejussak, így nem tudom, hogy végigment folyamatnál kér-e valamit. Transferwise, Revolut, ugye alap volt, hogy először megcsináltam a regisztrációt, utána tudtam kártyát igényelni, bármit intézni, és az ujjlenyomat alap mindkettőben. (Meg a rendes banki app-ban is, de az más dolog). Nem hogy még be sem léptem, de máris a bankkártyámat kéri.
A TW kártyám tavaly októberi, eddig kétszer vásároltam vele, a Revolut pedig mai, és azonnal elfogadta a TW kártyát, a terheléses üzenetben azonnal ott volt a reg. kód a TW app-ban (szemben a Curve terheléseivel, ahol nem)."bizonyos cégekénl nincs is a virtuális kártyán pénz, hanem a fizetéskor szintén egy azt megelő úton töltődik rá pénz"
Basszus, ha jól tudom a Curve pont így működik, a lényege pont az lenne, hogy a fizikai kártyáján nincs pénz, hanem a tárolt kártyák adatait felhasználva, kiválasztva melyik kell, annak az adatait továbbküldve használod, tehát gyakorlatilag egy üres kártya
TW-nél és Revolut-nál pedig már eleve 'fizikailag' ott van a pénzem, mert már hónapokkal ezelőtt fel lett rá töltve (a TW-re).De mondom még egyszer, attól hogy nálam ez van, másnál még működhet jól. Az én véleményem viszont nem lett pozitív, és már nincs meg a bizalom. Már eleve a promo kód megadásánál hibát ír, korlátlan netnél 'nincs internet'-re hivatkozik...
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Eladó egy oneplus 9 pro 256/12
- Bontatlan iPhone 15 (128 GB) (rendelhető)
- Urvolax vezeték nélküli tolatókamera és kijelző / 12 hó jótállás
- iPhone 13 mini emelt kapacitású 2520mAh diagnosztizálható akkumulátor, +ajándék ragasztó
- Thinkpad L13 Yoga i5-10210U 16GB 1000GB 13.3", Touch gyári magyar világítós bill 360 Gar.: 1év
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


TW-nél és Revolut-nál pedig már eleve 'fizikailag' ott van a pénzem, mert már hónapokkal ezelőtt fel lett rá töltve (a TW-re).
pictigjis
