Új hozzászólás Aktív témák
-
plgr
tag
én az első 2 hétben kontroller nélkül, telóval repültem. Ami engem zavart az fizikai feedback hiánya, nem érezni hogy mikor van fullon a 'kar', illetve az ujjaim kitakarnak a képből. Én egy 5"-os telóval irányítottam. Ezen kívül jól lehet vele menni, ráadásul kevesebb macera is.
Ami probléma volt az a kapcsolat: rendszeresen resetelni kellett a wifit a spark-on, mert a telefon nem látta a wifit. Ez egy 10-15mp-es folyamat, szóval nem olyan vészes.
Ennek ellenére érdemes a kontrollert megvenni, sok pluszt ad! -
Geller72
veterán
Nekem a p4 1080p-ben alacsony fps-el akadozó képet ad fordulásokkor, jellemzően amikor kicsit gyorsabban fordulok. Filmezés közben nem szoktam, ez tesztelés volt, de nekem komolyabb fps alatt használhatatlannak tűnt. Nem tudom, hogynezt a sparkban hogyan oldották meg, ha megoldották.
-
Amarton
tag
Fake GPS Location - Floater
Az Androidos eszközt developer módba kell rakni. Utána a developer menübe belépve ki lehet választani, hogy a beépített GPS-t használja vagy az applikációt. Itt ki lehet választani a Floater-t és ahová az be van állítva, az lesz a GPS pozíció.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
twine
addikt
Engedd meg, hogy a saját hozzászólásoddal reagáljak a másik topicból!
Nagyjából ugyanaz történik velünk, csak "pepitában"...(Azzal a különbséggel, hogy te azért nem kezdőként tapasztalod a gépet mint én a racert)
De látom tetszik a "DJI érzés"
Így vagyok vele én is mióta megvettem a gépet...A racer meg most valami, teljesen új....Én ugye sokszor mondtam, mennyire komlyan veszem a Phantomot, és a repülést...
Így az első időkben azért volt "izgalom" a Phantommal is amíg össze nem szoktunk...
És bér tudtam, de most meg is tapasztaltam mennyire más a Racer...az valami őrület, hogy egy kövér gázra egy mp alatt van fent "a holdon...." Duuurva...
Ha eddig azt mondtam a Phantomra oda kellet figyelnem repülés közben, akkor erre a kis méregzsák zümire nem is tudom mit mondjak...
A héten szeretné szemüveggel is kipróbálni...eddig még nem "mertem"....[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
"rohadt kényelmetlen vele bárhova elmenni, mert nagy, ezért is adtam el anno. "
EZt adom...nekünk tereprallyn, egyik pontról a másikra kell menni ezerrel, általában hárman mozgunk...(egy fotós, 2 operatőr)
Hát embertelen szívás a Phantomot időben össze, majd szétcsomagolni, naponta sokszor kint a terepen...és hát sokszor ugy szakítunk A-ból B-be, hogy kopog a fejem a "plafonon", közben még a gépet is fogni,,,a gimbal le ne törjön....Szopás na, ugy ahogy van...
De nekem meg a MAvic nem pálya...a "kicsik" meg értelem szerűen nem munkára valók...
Kva jók,,,nehogy valaki "meg akarja" magyarázni...Nekem nem kell, az összes DJI terméknek a "betege" vagyok, csak mindet a helyén kell kezelni, és arra használni amire való....EZért is pártoltam a másik topicban is mindig családi "repcsinek" a SParkot...
Szóval
Biztonságos, jó repülést kívánok neked, sok örömmel, és bízzunk benne, nem lesz szükség a Care-re
Én nem vettem a Phantomhoz...
Pedig most már tudom, hasznos ha van ilyened...
Kicsit több mint egy év alatt egy százast már ráköltöttem a szervízre...pedig csak kétszer jártam ott a géppel
(Egy komplett váz csere, illetve legutóbb egy gimbal szallagkábelcsere)
Én megnéztem a youtube "repair" videókat, hátha megúszom alkatrész árban....
De kb 5 perc után azt mondtam, csinálja ezt az akinek van hozzá szakértelme (és 6 anyukája)
Egyrészt "munkagép", másrészt én nem kockáztatom senki és semmi biztonságát egy "sufnituningól" adódó felelőtlenséggel![ Szerkesztve ]
-
_X10Dead_
aktív tag
Akkura vigyázni!
Mindig csekkeld, hogy rendesen bepattant-e, ha nem hallod tisztán a klikket, inkább mozgassd meg kicsit.
A hasán hordja a mocsok, és képes felszállni úgy, hogy az aksi nincs rögzítve. Elég ciki, ha fél perc repülés után Drezda felett érzi magát és megpróbálja lebombázni, majd kamikaze-be vált...
(Tapasztalat egy két napos jószággal, a második felszállás egy burkolatcserébe került, és csak azért úsztuk meg ilyen olcsón, mert tőlünk 3m-re lebegett...)
De amúgy tényleg király. Még azt is pozitívumnak gondolom, hogy LOS-on túl nem nagyon lehet vele csatangolni, mert kicsi a range-e.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Amarton
tag
Az összes fényképezőgép úgy működik, hogy középszürkét érzékel.
Ha valami nagyon fehér, vagy fekete, akkor az becsapja a fénymérőt. Ezért van expo kompenzáció, ha nem manual módban repülsz.
Az a gáz a sparkban, hogy nem lehet cinema vagy d-log profillal felvenni és utómunkázni.
Alapból elég nagy kontrasztal dolgozik.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
-
twine
addikt
Én nem mertem mondani,amikor ezt serelmezted,mert soha nem volt a kezemben spark,vagy air, de igen, a Phantom és a Go4 együtt "képes ilyesmire"
Más:nem tudom neked van e tripod mód? Azzal is szépen be tudod lassítani a gép mozgását...ugyanazt tudja mintha a gain-el és expoval jatszanal és finomtanal a "karokon", csak itt egy gombnyomásra történik mindez....én imádom....hasznos amikor egy statikus álló témát kell rögzíteniSzerk:
De akkor "jól átnézted" te is a "Go-t"[ Szerkesztve ]
-
Amarton
tag
Igen tudom. Ha valaki véletlenül lakott területen repül és ráesik egy új A8-as Audira. Hiába van felelősség biztosítás a drónon, a biztosító nem fog fizetni, ha nem volt érvényes légtérhasználati engedély.
Így a drón tulajnak ezt saját zsebből kell kifizetni, aminek akár elég csúnya vége is lehet.Ezért kell ésszel és körültekintően használni, mert a felelőségbiztosítás magában max a rendőrnek jó mutogatni.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
total90
veterán
Ha erősen napfényes az időjárás, akkor vehetsz akármilyen jó telefont, nem fog lényegesen jobb lenni. Nekem Note 8 meg iPhone X van, haveri körben van HTC U11, OnePlus 5T... és mindegyiknél hasonlóan problémás.
Én fogtam egy darab karton papírt, a két végén behajtottam, ezzel árnyékot csinálva és boldogság van
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
twine
addikt
Van gyári,,,igen....szeretnék jó régóta egy olyat én is...de nekem pld pont c0pás....
Mert egy Xiamoi Redmi note3SE-t használok, aminek asszimetrikusan el van tolva a töltő csati....
A DJI árnyékolóján a nyílás meg középre van helyezve...
Én meg bevallom 5rugóért nem veszek meg egy árnyélolót úgy hogy aztán még én "sufnituningoljak" rajta valami snicerrel!
Igy "kartonozok" én is...
Majd ha egyszer lecserélem a telefont, és "kompatibilis" lesz a gyári árnyékolóval a következő, akkor megveszem....total90-el egyetértek...a nyári napfényben szerintem is mindegy milyen kijelzőt nézel egy mezőn..."Semmit" nem fogsz látni....
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
Igen igen, hallottam róla...látni még nem láttam....csupa jókat mondanak róla,,,
Majd egyszer talán sikerül kézbe venni....kicsit szkeptikus vagyok,mert ez napsütés,amit pld. Most Pesten tapasztalok,,illetve nyáron egy mezőn,,,ahhoz valami Uber durva matt kijelző kell,bitang fényerővel...
Nem lehetetlen,,,de ritka
Láttam párszor terepen dolgozni profi cuccos (inspire és tsai) csapatot,ahol látszik,hogy nem spóroltak a technikan,,de ott is ilyen giga hosszú arnyekolokat használnak a kijelzőikre...."rendszerint" ipad Air-en...viccesen is néz ki az a nagy "piramis" a technikan amibe néznek a srácok[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
Nem mondom, hogy soha nem volt még problémám, de nagyon kevés... Ami már itt a topicban is elhangzott... Csak úgyanazt tudom javasolni, én mindig így kezdem a repülést:
Telefon memóriábol mindent kilovok, majd restart.... Miután újra indult, csak azután kapcsolom a gépet,és a kontrollert...és a Go-t...
Nem mondom,hogy mindent feluliro jotanacs,de hátha....
Persze ha így fagyott ki a cumo, akkor cumi -
Geller72
veterán
Alap hálózati szabály, hogy wifi esetén hasonló esetben a fizikai rálátás hiánya teljes megszakítását eredményezheti a kommunikációnak. Az alföldön 40km-et is átlőttünk, ha volt fizikai rálátásunk "egymásra", hálózati eszközökkel. Abban a pillanatban, hogy egy fenyőfa belelóg a képbe, ez esélytelen, de már ennek a töredéke is. Az is baj, hogy ha nem is szakad meg teljesen a kommunikáció, olyan mértékben instabil a jel, hogy egy teljes megszakítást követő kommunikációs újracsatlakozás kell ahhoz, hogy megint legyen adatkommunikáció. Ez főleg eltérő, de még szabványos eszközök esetén is lehet simán olyan LAG (időveszteség) hogy már késő.
Ezért nem tartom semmire a wifis kommunikációt drónok közt és addig nem is lesz ilyen kisebb dji kütyüm, amíg ez nem lesz azon a szinten, amit megkíván a kommunikáció. Raceres vonalon még az analóg jeltovábbítás is sokkal biztonságosabb, a késleltetési ideje pedig összehasonlíthatatlanul jobb és maga az eszköz is pontosabb még akkor is, ha összevissza legózott REC-et kötsz a gépedre. Részemről teljesen érthetetlen, hogy a Dji-nál hogyan mertek egyáltalán ilyen eszközöket kiadni a kezükből??! Tele vannak a fórumok az újabb dji drónok elvesztéséről, rommá töréséről szóló sztoriknak. És itt most tök mindegy, hogy abban a user mennyire hibás, mert az eddigi dji drónoknak az volt a fő vonzereje, hogy bízol benne, mert ha valami történik, arra van beállítható esemény, terv, megoldás, azaz FAIL-SAFE. A mostani újabb drónokat is azért vették meg sokan, mert az van a köztudatban, hogy a legprofibb consumer gépeket gyártó cég, biztos nem lesz baj. Erre mobilos wifi-s kommunikáció, appokkal megoldva. Az eszem megáll, komolyan.. -
Geller72
veterán
"a szájukba kellene rágni, hogy sport módban nincs tárgyelkerülés, hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok"
-Ezt a kettőt azért látványosan szedjük külön, mert megzavarhatja a kezdőket. Tehát a mondat úgy hangzik helyesen, hogy "Ha a gép sport módban van, akkor nincs tárgyelkerülés. Normál esetben RTH-nál van." Twine írta és tesztelte pont ki, hogy ha sport módból nyom egy RTH-t, akkor SEM sport módhoz tartozó sebességgel jön vissza a gép, tehát a sport mód akkor deaktív. Ebből is az következik, hogy a Dji mérnökei (jogosan) nem akarták megkockáztatni azt, hogy egy RTH esetén kikapcsolt szenzoroknál baromi nagy esély van a visszatéréskor ütközésre a tereptárgyakkal, azaz ezt nem lehet megoldani sem érzékelők kikapcsolásával, sem olyan sebesség mellett, ami indokolná a sport módot.
Tehát alapból, repülési módoknál sport módban nincs akadályérzékelés és kikerülés, szenzorok nem aktívak, de RTH-nál igen, és ott a sport mód nem aktív.
"a szájukba kellene rágni.."
-Ezért mondom, hogy az első az legyen, hogy elolvasom a user manualt. Erre viszont nem kényszeríthetsz senkit, és a legtöbben szerintem nem is olvassák el, hanem rögtön repülni akarnak. Ha ebből viszont gond lesz, az egyértelműen user error, és a felelősséget simán át lehet tolni a dji-ról a userre - jogosan. Ez addig még nem akkora gáz, amíg csak törik a gép, de ha emberek sérülnek meg csak azért, mert a felhasználó nem olvas és nincs kellő információja, az sokkal nagyobb gond. Nem hiszem, hogy nagyot tévednék, ha azt mondom, hogy a jövőben meg fognak szigorodni a vásárláshoz, tartáshoz való jogok. Ha máshogy nem, a forgalmazókat fogják kötelezni bizonyos szabályok, törvények betartására, betartatására. Hasonló probléma, mint amikor látod az úton a biciklist és pontosan tudod, hogy a büdös életben nem látott kresz könyvet, és maga a csoda, hogy még él. .
-
twine
addikt
CSak ismétlem önmagam,,,"nem mertem mondani"....mostmégpedig azért nem mert ugye én Phantommal "operálok", sparkot, airt, meg még csak képeken láttam....
Ezért nem tudom, hogyan működhetnek a különböző repülési módok "nálad"...
Így nem is merek "beleszólni"...botorság lenne tapasztalat nélkül...Abban viszont biztos vagyok , hogy amit írtál,
"hogy az RTH-nál nem működnek a szenzorok"Az valahogy nem így működik...logikátlan...a szenzoroknak pont ez kellene hogy legyen a lényege...
Hogy a GPS-t, és a szenzorokat kihasználva, majdhogynem autonom rendszerré alakulva önmaga haza tudjon jönni, úgy hogy közben ne csapodjon úgy "a falnak" mint a légy a szélvédőnek...Ezt derítsük már ki,,érdekelne....GO-ban elvileg látod szerintem ha leuti a szenzorokat RTH.ban....
SZerk:
"Ráadásul land közben kikapcsolja a szenzorokat,"Akkor ez már meg is van...besz@rás...
ennek mennyi értelme van? értem én hogy lefelé nincs neki "sonar",,,de miért kell lekapcsolni a többit? érthetetlen számomra....De abban mindenképpen egyetértünk, és már többször hangoztattam is....
ÉN drónt fizikai "kontroller" nélkül tuti soha nem vennék....
Te be is bizonyítottad miért ne.....MÁS:
Kovács ANdrás PÉter is nagyon élvezi a gesztus vezérlést , és hogy belépett a "drónos táborba"...[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
..szerintem lefele is van vizuális szenzor, nem akadályelkerülő, mert egyedül a gps-re támaszkodva ilyen pontosan megadni a magasságot még baroval is minimum necces.. ez a Phantomban ultrahangos szenzorként szerepel. Külön fel is hívják rá a figyelmet, hogy ennek megfelelően mire kell vigyáznunk a használatakor. Pontosan ezért kell látnia, amihez fény kell. De ez csak két méter alatt számít..mondjuk pont landoláskor.. . Nem ismerem a Sparkot, te többet olvastál róla, nem tudom, hardveresen mi más és mit spóroltak ki belőle még.. De az biztos, hogy mobilról, wifin keresztül még egy 5 forintos gépet sem irányítanék/vennék. Soha nem is volt és nem is lesz ilyen gépem.
-
Geller72
veterán
Találtam egy cikket, amiben a következőket írják:
"A P mód a legoptimálisabb – ilyenkor a Spark önmaga pozicionálásához a beépített GPS modult és a szenzorait (pl. kameráját, infravörös érzékelőjét) használja. Ilyenkor az intelligens repülési módok elérhetőek, és az akadályelkerülési rendszer is be van kapcsolva. A P mód a legbiztonságosabb, legstabilabb repülési élményt biztosítja, viszont szükséges hozzá az erős GPS jel.
Ha ez a jel nem elérhető, akkor a “jármű” ATTI módba vált. Ez akkor is megtörténik, ha túl sötét van a szenzoroknak – ilyenkor csak a barométert használja a drón a magassága megállapításához, és a tereptárgyakat sem fogja kikerülni. ATTI módban nem érhetők el az intelligens repülési módok sem. Amikor módot vált a drón, azt egyértelműen látni fogjuk az eszközünk kijelzőjén, ilyenkor reptessük óvatosabban!
A Sport módot nem ajánlom azoknak, akiknek nincs megfelelő mennyiségű tapasztalatuk. Ilyenkor a drón csak a GPS-t használja pozicionáláshoz, az akadályérzékelő-rendszer ki van kapcsolva és az intelligens repülési módok sem érhetők el."
Nos, valami hasonlótól tartottam...
-
KovA
tag
Mivel nekem is Sparkom van Sokat olvasgattam, hogy mire kell figyelni a video editálásnál és azoknál akiknél ilyne probléma jelentkezett mindenhol a fps-el volt probléma. Mármint hogy a végtermék amit generáltak nem 30fps-el volt legenerálva, miközben a Spark meg 30fps-ben vesz fel. ...
Csak ötlet hogy itt kell körbenézni, én még nagyon kezdő vagyok majd esetleg az okosabbak még megmondják
https://kova.hu/konfig
-
Amarton
tag
-
-
Geller72
veterán
...910 euró a fehér fly more combó Mavic Pro, free eu shippinggel a BG-n. Ha jól látom, még egy darab van. .
Amúgy nekem a linkedre a sima mavicra 956 eurót dobott árnak be.. . A kombóra 1130-at. Hol itt a 880 usd-s ár? A fehérre kombóban 1282 eurót dobott. .
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
..nincs 4 hét, priority line 6-14 nap. Nekem az ilyenek átlag második héten itt vannak. Nekem a te linkedre is 956 eurót ad. . Kínai raktárból, mavic onlyra. G-W-4-től mavic only ok lenne, 764 euró, CN pluggal, de ha fly more kombót választom ugyaninnen, az már 1380 lenne. Nem olyan rég volt már a sima mavic 729 euró, önmagában ez nem olyan olcsó ár érte most. Ennyi lenne jó árban a fly more-ért.
Tessék, a fly more combó.
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
"de lehet ugy is mondani: a Dji esett le arra a szintre"
Ki gyárt még ilyen szettet?
Hol a konkurencia?A DJI véleményem szerint nem "esett" sehova....egyszerűen csak ugyanazt az (szvsz profi) üzletpolitikát követi amit eddig is....
Fedjünk le minden vásárlói/piaci szegmenst...Teszi ezt úgy ahogy a drónokkal is tette....
Van nekik Inspire2+Zenmuse X7, és van nekik Tello....Akkor most leesett a DJI a Eachine szintjére, mert az INspire után kiadtak egy Tello-t is?Van nekik Ronin a nagygépes profi filmeseknek, van neki OSMO RAw, és van nekik "most" OSMO mobile2....
SZVSZ szó nincs itt, minőségi "esésről"....egyszerűen csak rétegenként szolgál ki mindenkit....
SZerintem...
DE nyilván értem......és több tükörből lehet ezt nézni.....értem mire gondolsz...
Viszont ott az áruházukban a "MObile silver még mindig....." tehát nem vezették ki a "minőséget"...
Raktak mellé egy másikat...
De ha ki is vezetik,,,,akkor is én úgy látom, rájöttek, hogy erre a piacon nincs szükség....rossz helyre pozicionálták...."az első osmo mobile-t"...Ismétlem....szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Carlas
senior tag
Sajna igen de a funkciók hibátlanok, csak a műanyag gagyibb. Ha a Zhiyun is ugyan ilyen stabil mindig akkor sokkal jobb vétel. egyre több a próbálkozó ebben a kategóriában a dji-nak figyelni kellene. oké a drágáknál dji atom de itt nagyobb a piac és én is a Zhiyun-t választanám föleg ilyen áron amit ad az nagyon király ha jól megy. jó lenne egy próba
[ Szerkesztve ]
Több mint 15 éve a Hardveraprón!
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik