-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
swoody
senior tag
válasz
Fferi50
#38238
üzenetére
Szia!
Noh sikerült feltöltenem.

Szóvál az első munkafüzet a táblázat és a második pedig a táblázatból generált lap lenne. Pirossal beírtam, hogy mit, hogy kéne.
Szerinted ez járható?
Másik: )
Illetve múltkorában volt problémám a KÖZÉP függvénnyel, amiben segítettek is, hogy meg kellett szorozni az eredményt és egyből jó volt. Viszont az mit jelent, hogy "használd a kettős tagadást [--])"
[link] #37822) MuttAz szintén a fenti miatt lehet, hogy egy "%" vagy "dátum" hasnzálatát, ha az ÖSSZEFŰZ függvénnyel használom akkor számként adja meg?
-
Karol0109
csendes újonc
válasz
Fferi50
#38241
üzenetére
Köszönöm szépen.
Jól értelmezem, hogy a képlettel egy új oszlopba kitette az "ideális" félév sorszámot?Össze tudjuk hasonlítani a két számot személy szinten, úgy hogy valós félév sorszám kisebb egyenlő, mint ideális félév sorszám? Tehát kiszűrni azokat az embereket, akik nem időben vagy előtte teljesítették a tárgyat?
Nem találtam olyan képletet, hogy két oszlop értékének összehasonlítása egy harmadik oszlop értékének figyelembevételével.

Köszönöm.
-
Karol0109
csendes újonc
válasz
Fferi50
#38221
üzenetére
Szia!
Köszönöm , ez szuper, viszont egy dologra nem gondoltam.

Figyelembe kell venni az aktív félév oszlop értékét is, tekintve, hogy így, annak a személynek is elvárja a 4. féléven teljesítendő tárgyakat, akinek még csak 2 aktív féléve volt.Arra van lehetőség, hogy az Aktív félévek oszlop értéke szerint csak azokat a tárgyakat vizsgálja, ahol a Félév oszlop értéke =<, mint Aktív félév száma?
Köszönöm szépen!

-
Karol0109
csendes újonc
válasz
Fferi50
#38211
üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget!
Ez tökéletes megoldás a kérésemre, viszont sajnos még így is túl sok lépésből áll a feladat megoldása.
Ez azért problémás, mert félévente fogják kérni tőlem ezt az adatot.
Arra gondoltam, hogy támaszkodhatnék a félév sorszám adatra, mert ahol nincs passzív félév, ott ez jó támpont (passzív félévek száma mező is bekerült a táblázatba, ahol nem 0, azt majd külön kezelem).
Ebben az esetben a következőhöz szeretnék segítséget kérni :
- az excelben van két munkalap:
1. munkalapon szerepel, hogy adott szervezeti egységhez tartozó személy hányadik féléven melyik tárgyat teljesítette
2. munkalapon szerepel, hogy ideális esetben melyik szervezeti egységhez tartozó személynek melyik tárgyat hányadik féléven kell teljesítenie
- az 1. munkalapot kellene leszűkíteni azokra a sorokra, amelyik egybeesik a 2. munkalapon szereplő ideális esettelErre esetleg van valami ötlet?
Ha tud segíteni képlettel, akkor természetesen behelyettesítem ezt a sok variációt, csak egy indulóalapot szeretnék kérni.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
w.miki
veterán
-
slashing
senior tag
-
0P1
aktív tag
válasz
Fferi50
#37909
üzenetére
Szia!
Igen, tudom, hogy tartományban keresésnél számit, de az gyakorlatilag egy külön függvény (jobban mondva függvénytúlterhelés),és ha elolvasod az előzményeket, láthatod, hogy itt nem arról a változatról volt szó, hanem a pontos értékkeresésről,ahol nem számit a sorrend, vagyis pontosan ugyanúgy műxik, mint az INDEX/MATCH kombó. (Igen, azt leszámitva, hogy FKERES-sel csak a keresési tartomány első oszlopában tudsz értéket keresni, INDEX/MATCH-el akármelyikben).
-
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37734
üzenetére
Szia!
Jó nagy késéssel írok vissza, de csak most jött elő megint a helyzet. Szóval rákerestem a teljes projektben a Volatile szóra, de nem talált semmit. Nagyon érdekes a helyzet, mert nem tudom megérteni, hogy egy teljesen új munkafüzetben, hogy tud egy művelet sokáig tartani, ha semmi köze a makrós fájlhoz.

Az adatok titkosak, hogy megosszam, viszont igyekszem valahogy lebutítani, aztán átküldeni privátban. Kíváncsi vagyok, hogy tud egy fájl így belassítani az egész Excelt.
Köszi
-
Colin111
csendes tag
válasz
Fferi50
#37795
üzenetére
Bocs, azt nem írtam, hogy segéd oszlopra nincs lehetőség, mert folyamatosan bővül az adatbázis újabb és újabb esetekkel, ezért arra nincs lehetőség hogy minden új bejegyzés után a segéd oszlopot frissítse a felhasználó, ennek automatikusan követnie kellene a változásokat.
-
valyogvisko
csendes tag
-
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37732
üzenetére
Arról a munkalapról 100%, hogy semmit nem számol a file. Ha manuálisra állítom, akkor is gyorsan megcsinálja, csak nem akarom mindig arra állítgatni egy tök egyszerű műveletnél. Ahogy írtam is az az érdekes, hogy egy random új XLSX file-ban is lassan csinálja ezt a műveletet, amit akkor hozzok létre és beillesztek pár új számot (értékként). Szóval biztos, hogy a makrós file lassítja be az Excelt, de mi köze van egy teljesen új fájlhoz? Amint becsukom ezt a problémás file-t egyből egy pillanat alatt végez. Feladatkezelőben egyáltalán nem fogja a gépet a makrós file, arra sem lehet gondolni, hogy azért lassú, mert a háttérben csinál valamit.
Amúgy modulokban van felépítve a makrós file. Rejtély számomra.
-
d@minator
addikt
válasz
Fferi50
#37702
üzenetére
Szia! Pont erre gondoltam én is! Nagyon köszi! Két színt meg is csináltam. Még a legalsó sorból (Alapszínek) kellene a harmadik és az ötödik szín. Ezeknek tudni kellene az RGB kódját?
A dokumentumok A4-esek egymás alatt. A felső két (1. és 2.) sort rögzítettem. A gombokat valahol a táblázatoktól jobbra oldalon kellene elhelyezni (praktikusan egymás alatt), mert ott van hely, viszont nem tudom rögzíteni. A függőleges görgetés viszi őket. -
d@minator
addikt
válasz
Fferi50
#37700
üzenetére
Szia! Köszönöm, hogy utánanéztél! Én is elolvastam nem is tudom miért írtam bele a kérdésbe. Viszont ha lehetne automatikus újraszámolást csinálni...csak akkor meg "villanna" egyet a tábla minden újraszámoláskor amit meg nem lehet kiküszöbölni.
Legalábbis a munkahelyen egy excel olvas ki egy txt fájlból adatokat és jeleníti meg grafikusan "real time", az is villan n másodpercenként. Szóval marad a manuális frissítés.
-
mutyi
senior tag
válasz
Fferi50
#37663
üzenetére
Kimásoltam mind a két csv file első sorát és létrehoztam 1-1 új dokumentumot, majd csv-be mentettem.
A helyzet ugyanaz, tehát épp ellenkezőleg jó a két doksi,hogy google sheet-et használok vagy ms excel 2016-ot.https://drive.google.com/open?id=1FlFzJYzWje9zobVg0XLCA4JMGYXPwzydTfQy_SIOWIo
https://drive.google.com/open?id=1Y47qJ_6ZOWxRviPMHGJeajxaTg-61l10LWach2DakgU -
p5quser
tag
válasz
Fferi50
#37664
üzenetére
Sub SearchFolders()
'UpdatebyKutoolsforExcel20151202
Dim xFso As Object
Dim xFld As Object
Dim xStrSearch As String
Dim xStrPath As String
Dim xStrFile As String
Dim xOut As Worksheet
Dim xWb As Workbook
Dim xWk As Worksheet
Dim xRow As Long
Dim xFound As Range
Dim xStrAddress As String
Dim xFileDialog As FileDialog
Dim xUpdate As Boolean
Dim xCount As Long
On Error GoTo ErrHandler
Set xFileDialog = Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
xFileDialog.AllowMultiSelect = False
xFileDialog.Title = "Select a forlder"
If xFileDialog.Show = -1 Then
xStrPath = xFileDialog.SelectedItems(1)
End If
If xStrPath = "" Then Exit Sub
xStrSearch = "KTE"
xUpdate = Application.ScreenUpdating
Application.ScreenUpdating = False
Set xOut = Worksheets.Add
xRow = 1
With xOut
.Cells(xRow, 1) = "Workbook"
.Cells(xRow, 2) = "Worksheet"
.Cells(xRow, 3) = "Cell"
.Cells(xRow, 4) = "Text in Cell"
Set xFso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set xFld = xFso.GetFolder(xStrPath)
xStrFile = Dir(xStrPath & "\*.xls*")
Do While xStrFile <> ""
Set xWb = Workbooks.Open(Filename:=xStrPath & "\" & xStrFile, UpdateLinks:=0, ReadOnly:=True, AddToMRU:=False)
For Each xWk In xWb.Worksheets
Set xFound = xWk.UsedRange.Find(xStrSearch)
If Not xFound Is Nothing Then
xStrAddress = xFound.Address
End If
Do
If xFound Is Nothing Then
Exit Do
Else
xCount = xCount + 1
xRow = xRow + 1
.Cells(xRow, 1) = xWb.Name
.Cells(xRow, 2) = xWk.Name
.Cells(xRow, 3) = xFound.Address
.Cells(xRow, 4) = xFound.Value
End If
Set xFound = xWk.Cells.FindNext(After:=xFound)
Loop While xStrAddress <> xFound.Address
Next
xWb.Close (False)
xStrFile = Dir
Loop
.Columns("A:D").EntireColumn.AutoFit
End With
MsgBox xCount & "cells have been found", , "Kutools for Excel"
ExitHandler:
Set xOut = Nothing
Set xWk = Nothing
Set xWb = Nothing
Set xFld = Nothing
Set xFso = Nothing
Application.ScreenUpdating = xUpdate
Exit Sub
ErrHandler:
MsgBox Err.Description, vbExclamation
Resume ExitHandler
End SubEbből a szösszenetből lett plasztikázva.
Köszönöm a segítséget!
-
Pakliman
tag
válasz
Fferi50
#37657
üzenetére
Ez igaz.
Viszont mivel az "I3 cella értéke nullánál nagyobb" meghatározás számot feltételez, ezért valójában inkább még egy ellenőrzést kellene beépíteni:If IsNumeric(Ws.Range("I3")) then.
Mivel lehet ott egy éppen hibát jelző függvény is.
Sajnos az "egyszerűsítés" nálam nem mindig működik, sokszor futok (időnként rejtett) hibára
-
p5quser
tag
válasz
Fferi50
#37652
üzenetére
Üdv!
Nem teljesen világos, hová kéne beszúrnom a copy parancsot. Ahová raktam, ott range copy metódus hibával elszállt.
Most így néz ki a script jelenleg, de így "előjeltelen"
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim xFso As Object
Dim xFld As Object
Dim xStrSearch As String
Dim xStrPath As String
Dim xStrFile As String
Dim xOut As Worksheet
Dim xWb As Workbook
Dim xWk As Worksheet
Dim xRow As Long
Dim xFound As Range
Dim xStrAddress As String
Dim xFileDialog As FileDialog
Dim xUpdate As Boolean
Dim xCount As Long
On Error GoTo ErrHandler
Set xFileDialog = Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
xFileDialog.AllowMultiSelect = False
xFileDialog.Title = "Select a forlder"
If xFileDialog.Show = -1 Then
xStrPath = xFileDialog.SelectedItems(1)
End If
If xStrPath = "" Then Exit Sub
xStrSearch = "elszámol"
xUpdate = Application.ScreenUpdating
Application.ScreenUpdating = False
Set xOut = Worksheets.Add
xRow = 1
With xOut
.Cells(xRow, 1) = "Munkafüzet"
.Cells(xRow, 2) = "Munkalap"
.Cells(xRow, 3) = "Cella"
.Cells(xRow, 4) = "Találat"
.Cells(xRow, 5) = "Név"
.Cells(xRow, 6) = "Összeg"
Set xFso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set xFld = xFso.GetFolder(xStrPath)
xStrFile = Dir(xStrPath & "\*.xls*")
Do While xStrFile <> ""
Set xWb = Workbooks.Open(Filename:=xStrPath & "\" & xStrFile, UpdateLinks:=0, ReadOnly:=True, AddToMRU:=False)
For Each xWk In xWb.Worksheets
Set xFound = xWk.UsedRange.Find(xStrSearch)
Set xFn = xWk.UsedRange.Find(xStrSearch)
If Not xFound Is Nothing Then
xStrAddress = xFound.Address
xNev = xFound.Offset(0, -1).Value
xOssz = xFound.Offset(0, 1).Value
End If
Do
If xFound Is Nothing Then
Exit Do
Else
xCount = xCount + 1
xRow = xRow + 1
.Cells(xRow, 1) = xWb.Name
.Cells(xRow, 2) = xWk.Name
.Cells(xRow, 3) = xFound.Address
.Cells(xRow, 4) = xFound.Value
.Cells(xRow, 5) = xNev
.Cells(xRow, 6) = xOssz
End If
Set xFound = xWk.Cells.FindNext(After:=xFound)
Loop While xStrAddress <> xFound.Address
Next
xWb.Close (False)
xStrFile = Dir
Loop
.Columns("A:F").EntireColumn.AutoFit
End With
MsgBox xCount & " egyezést találtam", , "Elszámolósdi"
ExitHandler:
Set xOut = Nothing
Set xWk = Nothing
Set xWb = Nothing
Set xFld = Nothing
Set xFso = Nothing
Application.ScreenUpdating = xUpdate
Exit Sub
ErrHandler:
MsgBox Err.Description, vbExclamation
Resume ExitHandler
End SubKöszönöm!

-
Karol0109
csendes újonc
válasz
Fferi50
#37564
üzenetére
Szia!
Ertem.
A lekerdezesben szerepel a kiallitas datuma es mivel az kulonbozik, ezert jon le ket sorban. Lenyegeben egy szemelyhez tartozhat tobb azonos foku es tipusu nyelvvizsga, ha azt megszerezte mondjuk allamilag elismert nyv kozpontban vagy nemzetkozileg elismert nyv kozpontban.
A feladat szempontjabol nekunk a kedvezobb datumokat kell figyelembe venni, tehat, ha van olyan datumu, ami a 731 napnal kevesebb, akkor azt.
Tekintve, hogy a feladat szempontjabol nekunk nem erdekes a nyelvvizsga kozpont, igy az nem szerepel a tablazatban.Elnezest ez a resze nem lett kifejtve.

Koszonom szepen.
-
Karol0109
csendes újonc
-
dellfanboy
őstag
válasz
Fferi50
#37528
üzenetére
koszi
igen azt neztem hogy a szemem kaprazik-e vagy nem. de mind a ket ertek ua. ezek id-k raadasul meg a cella formatumot is number-ra raktam mind az ertek es a keresett tabla neveben is.
szoval amikor ctrl f-el keresem akkor u.a. az ertek es meg a formatum is stimmel (2tizedes, szam,) -
Kobe
veterán
válasz
Fferi50
#37525
üzenetére
megoldottam egyszerűbben, kiirattam a listbox értékeit egy ideiglenes táblába és onnan beolvasom/leürítem az ideiglenes táblát
Viszont imádom amikor az ember összerak egy komplett eszközt és a legutolsó mozzanatnál az egész elkezd ActiveX object control hibákat dobni, a relative komplex formom addig flottul működő gombjaitól egész egyszerűen meghal ay Excel, kifagy....
-
Kobe
veterán
válasz
Fferi50
#37523
üzenetére
Mert egy user neve a ket oszlop barmelyikeben elofordulhat (az oszlopok kulonbozo szerepkorokre utalnak, es ahol a ketto vmelyikeben talalat can, az a sor marad
Igazabol nem a 2 feltetel figyelese okoz gondot (mind a ket oszlopnal ugyanannak a listboxnak az ertekeit kellene nezni) hanem a range listboxra cserelese -
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37427
üzenetére
Feltöltöttem képbe, mert ez a kódként beillesztős módszer átláthatatlan, ahogy nézem.
képErre volna szükségem.
A linkelt darabtelivel próbáltam nem ment, próbálgattam a C oszlopot is állandó állítani, illetve az A:A-t váltakozóra, hogy csak az adott cellát nézze az oszlopból, de semmi.
Szerintem így már érthető, egy kép többet mond ezer szónál

Valószínűleg tök egyszerű, de nem jövök rá.Köszönöm
-
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37410
üzenetére
Szia!
Sajnos nem működik, próbáltam netes instrukciók alapján ezt a gyakoriság fv.-t használni, de sehogy nem megy, még tömbképletes példa is van rá, de azzal sem.
Értem nagyjából a fv.-t, az lenne a cél, hogy ha az adott sorba megtalálja valamelyik számot a C oszlopból, akkor arra dob egy számot, mondjuk azt nem tudom, hogy mit. De ez a szám nyilván nagyobb, mint 0 és ha nagyobb akkor a ha fv. szerint beszúrja a b oszlop adott sorát.Csak miért nem működik?
Kipróbáltad? Neked ment?
A cellaformátumok ugyanazok, az nem lehet baj.
köszi
-
ppapp44
újonc
válasz
Fferi50
#37414
üzenetére
Szia Feri!
Nagyon szépen köszönöm. Működik.
Most is deklarálva van mind a workkbook-on és a modul1-ben (sőt kísérletként visszaraktam a modul2-be és formra is (teljesen feleslegesen)), de így is működik. Azért, mert a form-on az értékadásnál elé került a modul név "module1.muszak = "valami"", és így vált valóban publikussá. Ezt felejtettem el.
Mérgemben már kiírtam a form-ról egy fix cellába és onnan olvastam vissza máshol, de nem ez a jó megoldás.Még egyszer köszönöm. Üdv
Péter -
-
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37406
üzenetére
A C oszlop csak azt adja meg, hogy a fv. (vagy makró) miket keressen az A oszlopban és ha az A oszlop adott sorában megkeresi C bármely elemét, akkor, adja eredményül az adott sor B oszlopban lévő elemét. Mindezt az elemet a D oszlop ugyanazon sorába írja be. Ahol nem találja meg a C oszlop egyik elemét sem ott a D oszlop adott sora üres marad. Azt hiszem így már érthetőbb.
Ahogy említettem is a C oszlopban nem mindig azonos elem van.
Ha ezt meg tudjuk valahogy oldani beépített vagy saját fv.-nyel, esetleg makróval nekem az is jó.
-
ppapp44
újonc
válasz
Fferi50
#37400
üzenetére
Szia Feri!
Természetesen már nem (unload).
Most csináltam egy egy teljesen üres tesztett (1 tábla (2 nyomógomb), 2 modul és 1 userform. A publikus változók szépen mennek a modulok között és "felmennek" a formra, de a form-on megadott akár konstans, akár egy combobox adata már nem tehető publikussá. Ahogy mondtad a formon nem lehet. De a kint (sheet, modul, workbook) definiált public változó nem képes értéket kapni a formon.
Ez lehetséges?
Ez a sheet (munka1)Public proba As Variant
Public muszak As Variant
Private Sub CommandButton1_Click()
proba = "proba"
MsgBox proba 'működik
megjelenit
End SubPrivate Sub CommandButton2_Click()
jelenit2 'ez van a modul2-ben és ez nem működik
End SubModul1
Public proba2 As Variant
Public muszak As Variant
Sub megjelenit()
MsgBox Munka1.proba
proba2 = Munka1.proba 'működik
MsgBox proba2
UserForm1.Show
End Subuserform1
Public muszak As Variant
Private Sub CommandButton1_Click()
MsgBox proba2
muszak = "muszakszak"
MsgBox "muszak " & muszak 'működik
End Subuserform1
Public muszak As Variant
Private Sub CommandButton1_Click()
MsgBox proba2
muszak = "muszakszak"
MsgBox "muszak " & muszak
End Submodul2
Public muszak As Variant
Sub jelenit2()
MsgBox "jelenit2 " & muszak 'ez nem működik modul nevekkel együtt sem
End Sub -
ppapp44
újonc
válasz
Fferi50
#37392
üzenetére
Köszi a választ. Nem tudom, hogy ez baj-e vagy sem, de ez egy userform-on van (ami egyébként szerintem egy modul) nem modul-ban. A "userform10.muszak" valóban szintaktikailag elfogadott. de a változó nem kap értéket. Olyan mintha nem válna globálissá sehogy sem a userform-on. Üdv
Péter -
dellfanboy
őstag
válasz
Fferi50
#37298
üzenetére
az fkeres-es működött a Ha fv-be túlságosan belebonyolódtam.
máslenne egy olyan kérdésem hogy
van 4 oszlopom szöveggel és az ötödikbe szeretném a 4 szöveg átlagát írni
pl. ha
jó- jó-jó- közepes van akkor az ötödik oszlopba jó kerüljön
jó közepes közepes közepes akkor az ötödik oszlopba közepes kerüljön stb.ezt ti milyen fv-vel oldanátok meg?
még 1xköszöönm
-
Vééé
csendes tag
válasz
Fferi50
#37283
üzenetére
Szia!
Igen, a körlevél arra való, hogy címlistából a címzettet behelyettesítse. A gond az, hogy nem egy-egy adat van, hanem 4. Kicsit próbálom érthetőbben. Gondolj egy olyan adatbázisra (pontosabban táblázat), ahol 4 oszlop van, valahogy úgy, hogy az első oszlop az étel neve, a második a hozzávaló mennyiség, a harmadik a mértékegység, negyedik a hozzávaló fajtája.
Tehát van 40e ilyen sorunk:palacsinta 1 kg liszt
palacsinta 4 db tojásés még rengeteg olyan sor, ami palacsinta, rengeteg olyan nem palacsinta, amihez liszt kell, vagy amihez 1 kg bármi.
Ez az egész halmaz egy táblázatban van.És ebből szeretnék én egy 300+ oldalas szakácskönyvet, ami felírja az oldal tetejére hogy palacsinta, alá pedig felsorolja a hozzávalókat. A kettő között pedig szöveg van, minden oldalon ugyanaz.
A körlevél annyit tud, hogy az xls oszlopait beszúrja, és minden sor külön levél lesz. De itt 40e+ sor van, magyarán 300 oldal helyett 40e oldalas lesz a szakácskönyvünk.
Ez egyébként egy nagyon egyszerű, logikailag jól leírható probléma, kizártnak tartom, hogy ne legyen rá valamilyen szoftveres megoldás, akár access-en keresztül.
-
-
m_kovacs
tag
válasz
Fferi50
#37196
üzenetére
Köszönöm a választ.
Sajnos továbbra is szintax error erre a sorraaid=Application.Worksheetfunction.VLookup(nev;Value;E1:F46;2;HAMIS)
Hiba biztos nem lesz.(hosszú lenne leírni, hogy miért)
Ha végképp nem sikerül, megoldom delphiből.
Akkor azt kérdezem, lehet olyat csinálni, hogy legördülő listából a visszaadott érték ne a kiválasztott sor-oszlop érték legyen, hanem a sor-oszlop+1 érték?
Köszönettel m_kovacs -
Louro
őstag
válasz
Fferi50
#37176
üzenetére
Erre én is gondoltam, de az kb. büntetés a felhasználóknak, hogy "körlevél-zárjátok be most-átállítja nem közös munkafüzetre-frissít-visszaállít közösre-munka folytat".
Ez (is) elég fura megoldása a M$-nak.
Akkor mai munkám kb. kuka is lesz. SP-t meg annyira nem ismerem, hogy rövid idő alatt kitanuljam, miként tudnék SP listát .csv-vel etetni. (Ez már csak siránkozás, bocsi.)
-
spe88
senior tag
válasz
Fferi50
#37170
üzenetére
Persze a szűrőt azt ismerem, csak nekem ezekből tovább dolgozik a fv.
Ha valahogy makrósítani lehet az is jó.
Bár jobb volna ha nem kéne gombokat nyomogatni így is van már egy halom a táblában, de ha máshogy nem jön össze, akkor jó makróval is.A probléma, hogy mondjuk van 10 elem az A oszlopban mindegyiknek mondjuk 3 különböző eleme a B oszlopban.
Azt a 30 elemet kéne egy oszlopba rendezni. Na ezt hogyan?Szűrővel egyesével végig menni és beütni az adott számot majd copy paste nem játszik.
-
SANYIBP11
újonc
-
excel_segits
újonc
válasz
Fferi50
#36943
üzenetére
Szia!
Köszönöm először is a segítségedet, egy isten vagy!
Viszont a képlettel valami nem stimmel, mert az A33-as mezőt hívja meg elsőként, és nem az A3-ast.
=INDIREKT("FELVÉTEL!A3"&SOR()*3)
Felvétel munkalapról 3ik sorral kéne kezdeni (A3-cella).
Tényleg nagyon köszönöm a segítséget
-
csferke
senior tag
válasz
Fferi50
#36924
üzenetére
Szia!
Igen, vannak almappák a Transport mappában.ChDir "g:\Google Drive\TRANSPORT\"
Mivel több munkafüzetem is dolgozik a rendszerben így a megnyitásukkor egy HovaMenteniMappa makróval szeretném megadni, hogy a megfelelő almappába kerüljenek a kiíratások.Tehát a kiírás helye
ChDir "g:\Google Drive\TRANSPORT\"+PathNameA PathName-t itt határozom meg az éppen aktuális/megnyitott munkafüzet neve alapján
PathName = Left((ActiveWorkbook.Name), (Len((ActiveWorkbook.Name)) - 5))Ha így adom meg, fixen
ChDir "g:\Google Drive\TRANSPORT\MappaNeve"akkor tökéletesen firkál a MappaNeve-be de ez változó kellene, hogy legyen az ActiveWorkbook.Name => PathName alapján.üdv
-
csferke
senior tag
válasz
Fferi50
#36922
üzenetére
Szia!
Az 1.-re adott válaszod OK. Köszi.A 2.-ban viszont a PathName nevet én adtam (az aktív munkafüzet neve, kiterjesztés nélkül)
PathName = Left((ActiveWorkbook.Name), (Len((ActiveWorkbook.Name)) - 5))
és ez alapján kellene meghatározni/megváltoztatni a mappát (elérési útvonalat) ahová majd szeretnék adatokat kiíratni ChDir amely nem ugyanaz mint az aktuális mappa.ChDir "g:\Google Drive\TRANSPORT\" & PathNameüdv
Új hozzászólás Aktív témák
- 153 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3667 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G2a - Ryzen 5650U I 16GB I 256SSD I 13,3" WUXGA I Cam I W11 I Gari!
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AF Dock (DisplayLink)
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" Fekete i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

köszi, ez szuperül működik 



)
. Még egyszer köszönöm!





