Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    #8655: ez így konkrétan nem igaz Kerkira esetében, a legtöbb üzemeltetőnél B (néhánynál pedig A) kategóriás reptérként szerepel, ergo nincs kibocsátás, és nem csak oktató repülhet oda. Ugyanakkor Madeira-ra (Funchal) a portugál légügyi hatóság írja elő, hogy csak olyan pilóta szállhat le, aki D kategóriás szimulátoron ebből vizsgázott, és a cég benyújtja ezt az igazolást. A két reptér egyébként nagyon nem egy kategória.

    #8656: ha el szeretnél kezdeni ismerkedni a repüléssel, akkor itt találsz néhány jó elméleti anyagot.

    #8657: az alapelvek jók, amiket írsz, de van néhány tévedés (az elütésekről/elírásokról most nem írok). Nem kötözködésből, csak a pontosság kedvéért:
    - az FMC (Flight Management Computer) csak egy része az FMS-nek (Flight Management System), ez utóbbi a lényeg
    - amire gondolsz, azok adott repterek arrival, departure, stb. chart-jai, amik különböznek az enroute chart-októl
    - a Transition Altitude azt a tengerszint feletti magasságot jelöli, ami fölött a magasság meghatározásakor váltani kell a konkrét QNH-ról a Standard QNH-ra, vagyis 1013 millibar-ra. A TA régiónként eltérő lehet, és természetesen semmi köze a sebességhez. Ehhez kapcsolódik a Transition Level, (jellemzően TA+500 feet), ahonnan FL-ben adják meg a magasságot és nem lábban
    - a 250 csomós sebességkorlátozás régiónként, országonként változik, nem mindenhol standard limit a 250 kts FL100 (vagy 10000 feet) alatt
    - az interception elfogást jelent, amire te gondolsz, az az intersection, ami metszéspontot jelöl, és nagyjából azt takarja, amit leírtál, de a példa nem jó, mert TIGRA waypoint és nem intersection

Új hozzászólás Aktív témák