-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
Ha érdekel valakit: Aerosoft -20% Február 20-ig a nagy hidegre való tekintettel.
[link]
-
haky
senior tag
Ha valaki nem ismerné ezt a trükköt:
LHBP FSX 2.0 FPS növelés:
Scenery Complexity-t húzzátok vissza Dense-re. Nem vettem észre, hogy 1db épülettel is kevesebb lenne, az FPS viszont nem keveset ugrott. Ha még lejjebb húzom még jobb, viszont ott textúra hibát vettem észre a pályán. -
RCH663
aktív tag
válasz
Korcsii
#9096
üzenetére
FSUIPC: Kitörölted az összes tengelyt az FS sima beállításaiból? Azt tapasztaltam, ha nincsenek kitörölve az FS-ből akkor valamiért elkezd okoskodni az FS, és megcímez néhány tengelyt a settingsben. ez akkor különösen igaz, ha az FSUIPC-ben nem "send FSUIPC to calibration" hanem "send FS as normal axes" van kiválasztva. Ha minden FSUPC calibration-re van beállítva, akkor ezek a gondok megszűnnek. Nekem is elég idegesítő volt, amikor online reülve, 3 óra repülés után landolok, olyan időben amikor a kutyát is behívod, tankönyvi lebegtetés után simulok rá a betonra, és bazi nagy csattanással elkenődök. Nézem... nézzem.... magasságira rárakta a féket is saját navigációval, így befékezett pacskerral sikerült földet érni.... énekeltem egy magyar népdalt, míg cstben magyaráztam az irányításnak hogy ezmiez volt.
-
Korcsii
őstag
Hehe, kb 3 év után ma ismét kaptam holdingot, ezúttal EGKK appon.

Ritkán repülök mostanában, de akkor mindig van valami érdekesség (mondjuk ez kb mindig igaz volt, minden út valamiért különleges).
FSUIPC meg... szeret megkergülni... felszállásnál futópályára érve arra gondolt, hogy jó móka lesz, ha a joystick két tengelyt jobb és bal féknek is beteszi (ezt korábban is csinálta már egyszer, akkor beállítottam jól), aztán útközben állítgattam, majd leszállásnál se throttle, se fék... ehh, ehh, de szeretek szívni... avagy inkább repülni

-
ChipKng
aktív tag
válasz
Cypresss
#9092
üzenetére
Valszeg azert kell szetszedni mert baromira gazdasagtalan volt oket mukodtetni ezert sem gyartottak beloluk sokat. Ugyebar a Malev nem a gazdasagossagarol volt hires (valaki meg sunyisagot is velt a 600-asok vasarlasa mogott felfedezni). Lassuk be, rossz konstrukciok voltak abbol a tekintetbol, hogy viszonylag keves utast szallitottak magas koltsegen. Na, ezert nem kellett senkinek sem, nemhogy az azsiai orszagoknak.
Egyebkent tenyleg nem konnyu felfogni, hogy egy hibatlan, jol mukodo gepet miert kell szetbarmolni, de hat ilyen ez a kapitalizmus... Ha valami gazdasagtalan akkor azon a csoda sem segit.
-
válasz
Cypresss
#9092
üzenetére
Stauffenberg kolléga sorait kiegészítve. Az ILFC-hez hasonló lízingcégek jellemzően minimum 10 éves szerződési periódusokban gondolkodnak, és a piac ismeretében innentől kezdve egyszerű matek alapján hozzák meg a döntéseket.
A 600-as típusok nagyon nem keresettek manapság, mert a magas kerozinárak és a fajlagosan alacsony kapacitás miatt nem gazdaságos őket üzemeltetni, ugyanakkor az értékes alkatrészeik nagy része kompatibilis a nagyobb altípusok (7-800-asok) alkatrészeivel.
Ha nagyon leegyszerűsítjük a gazdaságossági számításaikat, akkor mondjuk alapul veszik azt az összeget, amit ma kapnának a gépekért, ha alkatrészként értékesítik, ez legyen X0; megnézik az összeg jövőértékét (legyen X1), mondjuk a banki alapkamattal kalkulálva (ez legyen r), így tehát megvan az egyenlet egyik oldala, miszerint X1=X0*(1+r) 10 évre, kamatos kamattal, amivel megkapják, hogy ha most alkatrészként eladják a gépeket, 10 év múlva mennyi pénzük lesz belőle.
Az egyenlet másik oldalán ott lesz a 10 éves lízingdíj (ami legyen Y), és a 10 évvel későbbi, alkatrészként való értékesítésből származó bevétel (ekkor már 20 évesek a gépek), ami legyen Z.
Aztán beütik a számológépbe, hogy X1-(Y+Z)= és ha ez az összeg nagyobb, mint 0, akkor bontanak.
Ettől függetlenül, igen, szomorú a dolog, főleg, hogy alig 2 hete még vígan repkedtek mindenfelé.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Cypresss
#9092
üzenetére
Nem, mert hosszú távon (főleg 10-15 éves távlatban) ezekkel a gépekkel többet lehet bukni, mint profitálni. A légiközlekedés (meg úgy alapvetően bármilyen közlekedési forma) legnagyobb baja az utóbbi évtizedekben, hogy elképesztően megnőtt az üzemeltetési költség. Ez a légi közlekedésben már azt jelenti, hogy sokszor egy tömött gép is jelenthet veszteséges utat így a járat üzemeltetése gazdaságtalanná válik, hát még az, ha a gépet nem sikerül megtömni utasokkal (és a diszkont légitársaságok kivételével ez keveseknek sikerül).
Valószínűleg senki sem venné meg annyi pénzért ezeket a gépeket amennyiért alkatrészként el lehet adni. Ha a teljes körforgást szemléljük akkor ez is a gazdaságosság része, hiszen az alkatrészek átkerülhetnek modernebb típusokra (kompatibilitás esetén).
Nem csoda, hogy a repülésnek olyan gépekre van szüksége, mint a Boeing 787 Dreamliner, melyet az utolsó csavarig a gazdaságos üzemeltetés jegyében terveznek/terveztek.
-
Cypresss
senior tag
-
Cypresss
senior tag
-
RCH663
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#9087
üzenetére
Igen, és nem

sweet spot a varázs szó. Le kell venni mindent nullára, tesztelni, állítgatni a szükséges dolgkat, és ha úgy megy akkor fps/forgalom arányban megtalálni a megfelelőt. A két legnagyobb zabáló az autók és GA, mert ezekből sok van, és baromi nagy körzetben számolja. A gond az autókkal az, hogy minden autót külön számol. Ha sűrű az úthálózat, akkor minden útvonal, minden egyes szakaszán számol egy, a beállításnak megfelelő számú autót. Városi környezetben ahol rengeteg az út, ez azt jelenti, hogy van 7-8000 számítani való pontunk. Ki sem kell őket renderelni, csak ki kell számolni, minden frame-re, minden alkalommal.... nincs az a rendszer amit nem lehet lefektetni vele.
Próbáljátok ki. Minden nullára, és utána fokozatosan apránként szabad csak tolni felfele a csúszkát. Nulla álláson kb 20-30% proci időd marad a többi dologra, mint scanery, időjárás, renderelés stb.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez azt jelenti, hogy a reptéri forgalomnak is lőttek? Vagy csak az autók/hajók, stb? Amúgy nagyon örülnék egy ilyen leírásnak!

(#9085) ChipKng: Igen, a VGA cseréről letettem már, ahogy annak feleslegességére Korcsii is rávilágított már. Sajnos a CPU fejlesztés most olyan aránytalanul sok pénzt emésztene fel, hogy egyetlen játék miatt nem érné meg. Akkor inkább visszatérek FS2004-re ha az jobban futna hasonlóan feltuningolt grafikával.
-
RCH663
aktív tag
Mostmár megérett bennem az elhatározás, és csinálok egy összeszedett FSX tweak leírást magyarul. Megpróbálom össze dobni a héten, aztán majd szerkesztgetjük. Így meglesz egy helyen.
A legfontosabb tweak: ha nem nagyon megy, vagy akad akkor traficot kell elsőként kiherélni. TELJESEN! Minden nulla. Aztán a többi, és ha többivel jó az eredmény, akkor lehet vissza tolni a traficot.
Na neki állok, hétvégére remélem kész lesz.
-
ChipKng
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#9084
üzenetére
Mar pedig hiaba csereled le a VGA-dat, nem lesz jobb. Ergo igazi penzkidobas lenne a nagy semmire. Tobbszor elhangzott mar itt, hogy az FSX az bezony kokemenyen proci fuggo, ugyhogy proci+alaplap csere ha tenyleg akarsz valamit.
Nekem hiaba van intel (E8400) procim, nekem is alaplapot kellene cserelnem ha fejleszteni akarok, ugyhogy meg kivarok egy kicsit, mert mos nem ez a legfobb problemam.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Korcsii
#9083
üzenetére
Ezekhez van valami bővebb leírás, hogy miként tweakeljek rajta, hogy további fps-t csikarjak ki belőle?
A procit nem tudom lecserélni, mert akkor azzal az alaplap is menne a levesbe ez így meg már aránytalanul sokba kerülne ahhoz képest, hogy csak az FSX-hez fejlesztek egyedül.
Miként tudom DX9 only módba tenni a játékot? Nekem annyira nem fontos a DX10... az többet ér, hogy nem egy "Google Maps" lapocska felett repkedek amin oda van hányva néhány épület, hanem tényleg van élet a földön.
Amúgy erre az FS2004 feltuningolósdira tudsz mondani valamit? Elnézve egy-két "FS2004 maxed out" videót eléggé meggyőző. Ennek így a gépigénye is alacsonyabb az FSX-hez képest, vagy így ebben a formában már ahhoz is kell a vas?
-
Korcsii
őstag
válasz
Stauffenberg
#9082
üzenetére
4 Giga ram az nem olyan kevés ám... fejlesztésénél lehet inkább már a sebességével (órajel és időzítések) foglalkoznék jobban, nem a méretével... bár lehet az is hoz valamennyit (64 bites rendszeren, az fsx.exe-ben a 2 gigás limitet kiütve - régebben volt itt egy remek program erre, bár én nem igazán tapasztaltam változást).
VGA szerintem nem olyan rossz... jobb mint az enyém, ráadásul ez ATI, amit kevésbé szeret az FSX, mégsem panaszkodok...
AMD... lehet mégis a procit kéne fejleszteni

Nem tudom, én lehet próbálkoznék még a cfg-vel, mert sokszor az is sok fps-t hozhat még.
DX10 meg szerintem jó, vagyis jó lenne, ha minden kieg támogatná, de pl LHBP is olyan, hogy élvezhetetlen szintre lassul tőle. Egyszóval ferihegyet próbáld meg inkább nélküle.
-
Stauffenberg
nagyúr
Helló minden virtuális pilótának!

Update: Na ez jó hosszú lett, de igyekeztem mindent leírni...
Ha valaki nagyon unatkozik akkor el is olvashatja.Én is úgy gondoltam, hogy fejlesztenék kicsit a konfigomon, hogy jobban meghajtsam az FSX-et. Bár a játék által felajánlott High beállításokkal is megbirkózik, de ugye lehet még innen Ultra High fokozatra is váltani ami még mindig kispista ahhoz képest amit még az Ultra High fölé húzva el lehet érni látványban.
Na a gondjaim főleg itt vannak. Ezen már teljesen elhasal. 5-10 fps egy LHBP landolásnál nagyon kevés, pedig a látvány... na az nem semmi.
A játék mennyire éhes a RAM-ra? Mert a 4GB-ot amúgy is akartam duplázni és ha ez jelentősen növelné a teljesítményt az király lenne. A józan eszem azt mondja, hogy a VGA memóriája is nagyban befolyásolja a teljesítményt... nekem egy 768MB-os GTX460-am van. Ez csereérett? Láttam Youtube-on nem egy olyan videót (teljesen maxolt grafikával) ahol a GTX460 szépen meghajtotta a játékot, igaz a proci rendre valami drága Core i7 volt, meg persze a VGA sem a 768mb-os verzió.
Most AMD rendszerem van, szóval egy i7 CPU bevásárlása nem játszana sajnos. Szóval főleg a RAM és/vagy VGA csere jöhetne szóba. Melyiket lenne érdemes bővíteni/cserélni a nagyobb teljesítmény érdekében?
Igazából minden más játékom (pl: Battlefield 3) röccenés nélkül fut High beállításokkal így a fejlesztés csak az FSX miatt lenne.
Egy monitor, 1920x1080 felbontás.
Olyanokat is hallottam pár helyen, hogy az FS2004 is közel FSX szintre felhozható (persze nyilván DX10 meg hasonlók nélkül). Ahogy nézem az összes általam használt addon működik FS2004-el is, szóval ha csak ezen múlik, hogy megússzam fejlesztés nélkül akkor visszatérek rá szívesen. De emlékeim szerint nincs benne 3D cockpit nézet ami pedig kifejezetten hiányozna nekem.
-
-
Acor
aktív tag
válasz
Cypresss
#9069
üzenetére
En annyit tennek hozza bar lehet masok mast mondanak... sajat tapasztalat:
Ha mar ennyi penzt akarsz es hajlando vagy videokartyara adni, ami szerintem teljesen felesleges!!! ennyi penzt mashova is lehet kolteni... Akkor mar inkabb Asus-t vennek!
Nekem volt mind a ket verzio Saphire es Gigabyte videokartya de nem megbizhatoak es teljesitmenyben is elmaradnak az Asus-tol, igen hamar megvaltam toluk! Nem bantam meg azota is Asus GTX280-al jatszom az akkori szinte osszes tipust siman lekorozi teljesitmenyben. Tehat en csak NVIDIA ASUS-t vennek a helyedben!De meg mindig azt latom hogy engine fuggo az FSX hiaba barmifele hardware fejlesztes!
Es ott a CFG beallitas ami nekem is megdobta az fps-t
-
RCH663
aktív tag
válasz
Cypresss
#9076
üzenetére
Agyhugykövet fogsz kapni,
de szerintem nézzük meg az fsx.cfg-det. Komolyan! Egy próbát megérhet, veszteni valód szerintem nincs.
És megígérem hogy nem rakunk shader3.0-t
Privibe másold be a cfg-t (az a rész nem kell ahol a regisztrált modulok vannak felsorolva)Ha multi monitor, és 3HTgo akkor még komplexebb a kérdés. Itten csak a teszt segíthet. A Karik árát figyelembe véve ez viszont gondot jelenthet.
A józanabbik eszem azt mondja, hogyha van 3H akkor nVidia. Ha nem lenne, akkor érdemes lehetne másban gondolkozni. És mivel csak FS a lényeg, így megint nVidia.
Kérdés: ATi 5870-ed van és 3H-ba hajtod meg a monitorkat? Meg az is ott van hogy x2, tehát xfire? Mert ha igen, itt lesz az üveg nyaka.
Referenciaként: I5-750, 4.0Ghz, 8GB Kingstone 1600 Hyper, Asus P7P55d, Saphire Vapor-x HD5770 3840x1024 2AA 8AF, és LHBP 2.0, GEX, REX, UTX, 24 fps normál napos enyhén felhős időjárásban, 16-19 fps este gray and rain. Scenery, és autogen Extreme Dense. LHSM, LOWW, 37-47 fps, Manhattenbe meg juszt se megyek
.Ebből kiindulva a te video karid a tesztek alapján 2-2.5x gyorsabb, a procid meg 35-40%-val. 36-40 Fps kéne legyen az alja... szerintem.
Mivel nagy felbontásban vagyunk, így nem is a proci szokott (pláne nálad) szűk lenni, hanem a videó kártya képességei, főleg a sávszélesség. (és az FSX csoda motorjának itt kavar be az xfire, mert csak egy gpu-val beszélget) itt vannak trükkök, amivel munkára lehet fogni az FS-t hogy kezdjen el végre dogozni, de ez nem egzakt tudomány.

Összefoglalva: nVidia, ha így akarod használni. Ha viszont esetleg mind az 5 monitort egyszerre akarod használni, akkor vannak 6 fejes ATI kártyák, 7900-ből is lesz, csak akkor meg vehetsz display port átalakítókat.... Viszont teljesen körbe rakhatod magad monitorral repülni, vagy 3 monitoron a táj, kettőn meg a műszerfal... meg egy csomó változat... eyefinty 2.0 a varázs szó, keress rá, és nézd meg mit ígértek a marketingesek
az nVidia ezt csak két karival tudja. Két jó nVidia kari meg többe kerül mint a csúcs ATI..., Bár a display portokkal ez sem egyértelmű...Remélem sikerült teljesen kuszává tennem a képet

-
Cypresss
senior tag
Köszönöm a gyors reakciókat.

Néhány dolgot akkor még összefoglalnék:
(#9070) hunfatal: A CPU i7-960, jelenleg 4gigán megy és ezen is vízhűtés van. Nagyon gyors és nagyon stabil, ennek ellenére egy LHBP-PMDG párossal - közepes beállítások mellett - 13-15 fps-sel dolgozom, ami vicc. Max 4,2-ig stabil a proci, de nem akarom nagyon feszegetni a határait ezért gondolkodom egy erősebb VGA-ban.
(#9071) Geryson : Mindenképpen érdekelne élőben is, márcsak azért is, hogy lássam, más mennyit szív az FSX-szel.
Természetesen a meghívás részemről is él. Egyébként kizártnak tartom, hogy ne lehetne ennél jobb eredményt elérni, Cessna154 videói a YouTube-on pl egész szépen hasítanak.(#9072) RCH663 : a kérdés jó, ez valóban kimaradt a hozzászólásomból. Négy éve váltottam multi monitoros környezetre. Jelenleg öt monitoron dolgozom és TH2GO használok. Mellékeltem egy képet, hogy lásd hogy néz ki az elrendezés. Ha fejlesztek, akkor úgy kell elképzelni, hogy az alsó három monitoron dolgozom, a felső kettőn pedig futnak a szükséges programok. Erre azért van szükség, mert utálok az ablakok között váltogatni és jó ha real-timeban látom, hogy egy-egy ténykedésem milyen hatással van a programra.
Az alsó három monitor megy a TH2GO-ról (3840x1024), a felső kettő egy másik, jóval kisebb teljesítményű VGA-ról, de oda csak statikus képek vagy panelek kerülnek.Tény: az nVidia alapú kártyák sokkal jobban teljesítenek azonos környezetben, mint az Ati kártyák, egészen az Ati 6950-ig, innen viszont nem egyértelmű a helyzet.
Éppen ez a problémám, hogy a külföldi fórumokon is nagyon megosztott a közösség ezzel kapcsolatban. Én viszont a fontolva haladás híve vagyok, és igyekszem meghozni a legoptimálisabb döntést, mivel pár évig biztosan együtt kell élnem a választott VGA-val. Ezért is vagyok bizonytalan.
A jelenlegi configod egybe vág azzal ami neved alatt látható? Mi a gond vele, mert azon akadás mentesen kellene mennie még budapest2.0-nak is kb 50-60 fps sebességgel. (egy kijelzőt alapul véve, full hd felbontásban)
Igen, ez a konfigom. 50-60 fps FS9 alatt van full beállítások mellett....
-
RCH663
aktív tag
válasz
Cypresss
#9069
üzenetére
Kedves Cypress!
Az első, és legfontosabb kérdés: Egy, vagy több kijelzős üzemmódra készülsz a jövőben?
Tény: az nVidia alapú kártyák sokkal jobban teljesítenek azonos környezetben, mint az Ati kártyák, egészen az Ati 6950-ig, innen viszont nem egyértelmű a helyzet. A legtöbb gond az Ati AA kezelésével van FSX alatt.
Ha egy kijelzőn akarsz csak repkedni, akkor nVidia. Ha több kijelző a cél, akkor nagyon árnyalt a kép.
A jelenlegi configod egybe vág azzal ami neved alatt látható? Mi a gond vele, mert azon akadás mentesen kellene mennie még budapest2.0-nak is kb 50-60 fps sebességgel. (egy kijelzőt alapul véve, full hd felbontásban)
-
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9069
üzenetére
Jaja, SLI-t/CF és FSX combóról én sem hallottam csodákat, én személy szerint single VGA-t ajánlanék. Amúgy ugyanúgy GTX580 GV-N580UD-m van csak nem a "3GI", az enyémen "csak" valami 1.7 giga RAM van, ezen meg 3 Gb - mást különbséget nem látok.
Bevallom őszintén az FSX álomtól az én kártyám még messze van, ahogy írtam is anno. Van mindenhol egy stabil FPS-em, de ez nem azt jelenti, hogy nem megyek be 20 alá, esőben/ködben/este egy brutálabb add-on repülőteren. Szerintem az FSX egyszerűen képtelen ennél jobb eredményre (anno - azt hiszem - GTX280-am volt és FS9, na az már csoda volt. Aerosoft LHBP volt kb. 50-60 FPS, egyébként 100 FPS körül mozgott az érték - ezt már eredménynek hívják)
Brutál kártya bármilyen más játékban is, nálam bármikor megnézheted élőben a telejsítményét.
-
fatal`
titán
válasz
Cypresss
#9069
üzenetére
SLI-t nem javaslok, se CF-et, az FS nem kezeli őket. Ráadásul a VGA elég keveset számít, prociéhes a drága, így abból legyen minél erősebb, lehetőleg Intel, azt jobban kedveli a játék.
FS-hez az nVidiat ajánlják így VGAból az az ajánlottabb, úgyhogy szerintem, ha tényleg csak Flight Simulatorozol akkor GTX580.
-
Cypresss
senior tag
Urak! Idén fejleszteni szeretném a játékra használt gépem. Nagyon sok ember véleményét kérdeztem már meg, de továbbra is középen áll a mérleg nyelve.

A legfontosabb tudnivalók:
- semmi mással nem játszom csak az FS-széria két tagjával (FS9 és FSX)
- Többet szeretnék FSX-szel foglalkozni, mind eddig, ez a jövőbeni fejlesztések miatt is fontos lesz számomra
- ahol lehet (időjárás, scenery, gépek, egyéb kiegészítők) add-on cuccokat használok
- vízhűtés van már most is, ez az új VGA-nál is így lesz
- single VGA helyett SLI vagy CF-ben gondolkodom
- minimum kétszeres élsimítást használok a FS-nél, és erről nem szeretnék lemondani
- szeretem azt látni, amit a fejlesztő láttatni akar (bár tudom, ehhez az FSX-nél minimum egy Deep Blue kell)
- világéletemben ATI-s voltam, de az nVidia SLI-ről nagyon-nagyon jókat olvastam, tehát nem zárkózom el egy ilyen rendszertőlA fentiek fényében ezen a két kártyán gondolkodom:
Érdekelne a véleményetek, ki mit választana, és a többség melyik gyártót preferálja jobban. Tudom, hogy nVidia-FS párost többen használnak az FS-közösségben, de inkább a személyes tapasztalatokra lennék kíváncsi, mert a külföldi fórumvélemények erősen szóródnak ezzel kapcsolatban.

Előre is köszönöm a válaszokat!
(#9067) Korcsii: megkérdeztem, renderelt.
-
Cypresss
senior tag
Szívből gratula, ez az igazi teljesítmény. Irigyellek.

Ha jól megy a szakmai angol is, akkor talán tudok segíteni, Shannonról jött haza egy barátom tavaly ősszel (Ő is repmérnök, Airbus sárkány vagy szárny, ha jól emlékszem), ha érdekel, keress meg magánban és megadom a számát.
-
Đusty
addikt
válasz
Korcsii
#9058
üzenetére
Igen, az a V1 nem tudom mit jelent talán az a wilcoé, gondolom.
Hát ha nekem együttműködik az fsx-el az nem hátrány, igazit úgysem fogok a kezembe venni soha
Nem tudod a Highfly-ba melyiket használják az airbus-hoz?
Akkor jövök majd kérdésekkel mert ahogy elnéztem az fmc logikája eléggé más, meg a kapcsolóké is. -
Korcsii
őstag
Én mondtam: [link]

Aerosoft karajul megcsinálta, csak az FMC terén inkább az részesítette előnyben, hogy az FSX-es útvonal tervező/rendszer működjön vele, nem pedig azt, hogy a valóságot modellezje.

Wilco a legjobb, azt kell mondanom... százvalahány órát lehúztam benne, de inkább flightgyűjtő volt, mint élményszerző... bár, élveztem az utakat, csak a wilco részét nem annyira... ja, ráadásul vasfmc-t is felerőszakoltam mellé, hogy tovább rontsam az élményt...
haky: grat

-
Đusty
addikt
Ez a Wilco airbus nekem nagyon nem jött be, katasztrófa egy pmdg vagy ifly után, a wilco 737-eséről nem is beszélve az egy időutazás vissza a c64 korszakba :-).
Viszont ez az Aerosoftos airbus nem rossz, bár repülni még nem tudok vele, eléggé más mint a pmdg737, remélem ebben is tudtok majd segíteni. Hétvégén kipróbálom. -
Geryson
addikt
Gratula!
Én sok-sok éve a Miskolci Egyetemen koptattam a padokat, mint német nyelvtanár majd szintén pár éve már mint közgazdász végeztem itt Budapesten.A sulik ellenére világ életemben mint kereskedő dolgoztam és a saját vállalkozásunkban is az volnék, ha éppen nem Prohardverezem.

-
haky
senior tag
Ja tényleg a társasággal még nem is osztottam meg azt, hogy január 27-én államvizsgáztam tehát diplomás repülőmérnök lennék repülő sárkány és hajtómű szakcsoportos. Gondoltam megosztom veletek az örömöm.

Munkalehetőség=0.
Pedig nem volt egy egyszerű a suli (Szolnok-volt Kilián Repülőtiszti Főiskola). -
Acor
aktív tag
válasz
ChipKng
#9045
üzenetére
hm, pedig azt irja hogy a software beta verzio vagyis fejleszteni fognak rajta! Vagy lehet nem tudok olvasni,
, de mindegy nem is ez a lenyeg!
Kulonben meg az FSX-hez is meg kell venni mindent ha akarod...igy nem valtozik semmit a lenyeg uzlet....Mi meg majd meglatjuk mit kapunk a penzunkert....
Kisertetiesen kezd hasonlitani az XBOX live-hoz nekem...
-
-
RCH663
aktív tag
válasz
ChipKng
#9045
üzenetére
Ez majdnem teljesen valóságos, csak a valóságban akkor kell fizetni ha már leszálltál.
leszállási illeték, kiszolgálási díj stb. de arra figyelj hogy ne malévos hitelkártyával próbálj fizetni, mert nem biztos hogy elfogadják. 
A tuti az lenne, ha leszállásonként kellene fizetni, vagy veszel bérletet a reptérre... Na megyek frissítem az önéletrajzomat, és beadom a microfosnak, hátha felvesznek a jó ötleteimmel az értékesítési részlegre

-
Korcsii
őstag
-
macy
addikt
Röhej ez az fsx. Reppenek az ORBX Australia scenery felett 33ezer lábon, gyönyörű idő, a videókártya 22%-on, a proci meg nem mozdul el 100%-ról. Azt hiszem át kell állnom 2004-re.
-
ChipKng
aktív tag
Nem jol gondolod. Az Age Of Empires is olyan jatek ami bazira nem beta, megis ingyen toltod le. Viszont jatek kozben agyba-fobe fizetos eszkozokkel talalod magad szembe.
Tokjo lesz mikor valaki nekiall majd Flight-al repulni es egyszercsak feljon egy ablak, ahol a bankkartyas fiezetest ervenyesiti, hogy leszallhasson az uj repteren.

-
RCH663
aktív tag
ez csak asszem' hang.
Vannak olyan gépek amik eleve támogatják az egy repülőgép két számítógép felállást, de akkor nincs online repkedés mert csak egymással beszélget a két gép hálózaton. Van egy dc-9-es addon, meg Lotus Sim L-39 Alba. Az Albát haverral nyúztuk, nagyon jó volt. Neten keresztül kicsit pont sok a ping, kicsit nyúlós a dolog, de LAN-ban ez teljesen jól kisimul. Marha jó átadni "your plane-my plane" dumával a másiknak, te gépészkedsz közben miközben ő repül, vagy fordítva, el lehet lenni vele
. Lényeg: az egy gép két kliens tudtommal csak simconnect (FSX beépített protokolja) alatt megy olyan gépekkel amik eleve így vannak fejlesztve, mert csak ezek viszik át a műszerek és rendszerek minden adatát. Viszont mivel ez a protokol foglalt, így nem tud másik hálózattal ezen kommunikálni. Nem tudom hogy meg lehet-e esetleg oldani Fsuipc-vel egy másik klienst amivel online (vatsim, ivao) tudsz csatlakozni. Amikor mi próbáltuk csúnyán összeakadt, de lehet hogy van rá valami megoldás, részletesebben nem foglalkoztunk vele. A Lotus L-.39-et próbáld ki az tuti megy. A belső multi részét kell használni az FSX-nek, az egyik kreál egy játékot, másik csatlakozik, mind kettő pilóta, és ott van egy opció, hogy azonos gépbe, így szerver oldalon beállított géphez csatlakozik a másik (mind két kliensen fenn kell lennie az adott gépnek), és onnantól jobb esetben boldogság, vagy probléma keresés. Első alkalommal kb 10 próbálkozás után biztosan össze jön (vírusírtó, tűzfal, hálózati beállítások, stb) -
Acor
aktív tag
válasz
Geryson
#9029
üzenetére
Na igen hogy ebbol mi lesz...
Azt irja a nemet, hogy ingyenesen letoltheted a Beta verziot amihez jar a Hawai kiegeszito is 20 kuldetessel stb....stb..
Tovabbi kiegeszitok jonnek es hogy az Aerosoft fejleszt hozza (vagy mar megtette) dolgokat es azokat is majd meglehet vasarolni..Vagyis ugy csinalja a MS mint ahogy a windows-t dobta a piacra... beta....... teszteld majd egy honap mulva vedd meg... gondolom en....
Ez vagy bejon nekik vagy nem ebbol meg nem lettunk okosabbak majd 22nap mulva kiprobaljuk, csak optimistan

-
Đusty
addikt
Ezzel "be lehet ülni" egy gépbe 2 embernek hálózatban, vagy miről szól?
[link]
Csak a hang? Az megy e nélkül is pl. msn-en nem?
Aki érti legyen szíves leírni.
köszi -
macy
addikt
Most olvastam utána az MS Flight-nak. Hát tiszta ideg lettem ettől a baromságtól. Pedig nagyon vártam.
-
boeing
őstag
Akinek Ati kártyája van az rakja fel a 12.1 mert tökéletes lett a AA.Nálam +9 fps.
-
fatal`
titán
válasz
cintula187
#9030
üzenetére
Nem lesz jet, se addonok hozzá. Árkád játék lesz, érmegyűjtögetés és hasonló baromságok. Ingyenes lesz fizetős ms kiegekkel, amik gondolom területeket fog lefedni (esetleg később jetek, bár kétlem).
(#9031) Geryson: Az alapjátékban a hawaii szigetek lesznek benne, slussz.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#9030
üzenetére
Én mondjuk továbbmentem a Microsoft oldalára (és képeire), de valóban ott sem látok jet-eket. Lehet, hogy olyan lesz mint a Ship Simulator (nem tudom, hogy az Microsoft-e), hogy van 5 helyszín, az ki van dolgozva részletesen és ott mozoghatsz a térképen belül? Mondjuk repülővel ezt el sem tudom képzelni...
-
Geryson
addikt
Hát kicsit megtöröm itt a nagy Malév-gyászt, csak hogy visszakanyarodjunk a topik eredeti témájához. Sok hozzáfűzni valóm lenne az egészhez, de a lényege igazából az, hogy ez most egy ilyen világ. Erre 1000 példát tudnék mondani, a Malév annyiban más, hogy sok ember ismeri (de semmivel nem vagyok hajlandó jobban sajnálni mint Apám volt munkahelyét, vagy az én munkahelyemet - ahol szintén dőlt minden). Amúgy tényleg hülyeség az hinni, hogy nem lesz többé a Malév és, hogy most akkor Ryanair gépek lesznek csak és akkor mi hogy utáljuk majd őket. No, részemről lezárva.
A Microsoft Flight viszont 29.-én jelenik meg, erről ITT egy hír németül jó pár képpel.
-
cintula187
addikt
válasz
Korcsii
#9027
üzenetére
Pontosan. Nem reális, hogy lesz. Már most betömte az űrt vagy be fogja még jobban a többi légitársaság a kiesett járatokra.
Az amúgy lehetséges, hogy pl. a Ryanair ha itteni HUB ot csinál (vagy másik fapados) akkor kvázi fapados/normál légitársasággá válik? Úgy értem lesz fedélzeti (ingyenes, repjegyben árban benne foglaltatott) ellátás vagy megszünik a poggyász felár. Bár erre nem sok reményt látni.
-
Acor
aktív tag
En is szivesen olvasok rola

Velemenyem szerint hamarosan ismet lesz Malev, ha mashogy is hivjak...
Szerintem a kormany buszkesege vagy a magyarok buszkesege nem engedi meg, hogy ne legyen Mo.-nak sajat repulogep tarsasaga...igy azt ujra el fogjak inditani teljesen mas formaban, logikusan nezve hogyan lehet megszabadulni egy olyan cegtol ami veszteseget termel rengeteg felesleges dolgozoja van es dragan berli a gepeket.... csodbe viszik..
majd ujra felepitik kevesebb emberrel koltseghatekonyabban.........
Ez is egy megoldas es meg ha fajo is sok embernek de meg lehet csinalni...
Es nagyon sajnalom a sok dolgozot kozte ismeroseimet is
De egy fura vilagban elunk...
Elnezest attol aki nem ert egyet...
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187
#9023
üzenetére
Engem is.
-
válasz
Cypresss
#9021
üzenetére
A cég menedzsmentjének tagjaként valamivel pontosabb információkkal rendelkezem, illetve, mivel airline managementet is tanultam, így van rálátásom arra is, hogy üzemelési szinten mi a különbség egy point-to-point és egy hub&spoke rendszer működési feltételei, humán és egyéb kts-ei között, mitől lehet életképes a long haul, és hogy nem szabad long haul-t üzemeltetni, stb. Ha lesz egy kis időm, és megszűnt az állásom, írok szívesen bővebben is a témáról, legalábbis, ami a szakmai részét érinti, mert politikai kérdésekben, sárdobálásban, jobbra és balra mutogatásban természetesen nem kívánok részt venni.

-
Cypresss
senior tag
Ugyanakkor a postodban sok a valótlanság, a csúsztatás, a tudatlanságból vagy hozzá nem értésből eredő félinformáció. Nem szeretnék vitatkozni ezekről, főleg nem itt, főleg nem így, hogy már nincs is miről.
Nem tudom mire gondolsz, de az emíltett adatok és számok bárki által visszakereshetőek. Ez a jó az internetben.
Ugyanakkor az is igaz, hogy csak ismerőseim dolgoztak a cégnél én soha.
Egyébként egyetértünk, nincs már miről vitatkozni. Ez az anyag nagyon jól összefoglalja az elmúlt húsz évet.
-
Đusty
addikt
Indulásnál, úgy jelenik meg a nézet, hogy a beton első csíkját látom magam előtt (fentről lefelé néz nagyon), a horizont sehol. A nézet a shift/delete-el helyre áll de legközelebb megint így jelenik meg. Hol lehet ezt állítani és menteni?
-
macy
addikt
-
CrAzY88
aktív tag
Sziasztok!
Én is nagyon sajnálom ezt a MALÉV dolgot, egyszerűen hihetetlen hogy így ide kerültünk...

Nem vagyok jártas a repülésben, felszállok, leszállok szinten vagyok. Tudtok nem túl tömény, de nem is túl semmit mondó olvasmányt neten? Igazából csak eléggé alapokra lenne szükségem. Ehhez az x9-hez,
Még lenne egy kérdésem: honnan tudom én meg hogy milyen scannery van a gépemen? Amikor elindítottam még volt alattam talaj, de nem tudom hogy melyik repülőtéren volt. Kicsit unalmas 5 óceánt átrepülni, hogy leszálljak egy óceánba... Végül is egyszerűbben: melyik reptérről indul a játék első indításnál? -
boeing
őstag
Én is sajnálom ezt a Malév dolgot,és maradok hű a Virtuális légtérben,természetesen malév festésű Boeing 737-700.

-
haky
senior tag
Nagyon sajnálom ezt az egészet.

-
Taylory
csendes tag
Demeter Csaba
Kedves Barátaim, Kollégáim, Kedves Második Családom. Mérhetetlen fájdalmat érzek legbelül és a mai napig nem tudom elhinni hogy ez tényleg megtörtént. Megtörtént és ÍGY történt meg. Nagyon sokáig bíztam reménykedtem abban, hogy lesz megoldás de péntek reggel telefonra keltem melyet először nem akartam elhinni. MEGÁLLT A CÉG :-( Rettenetes lehetett ezt eldönteni és kimondani hogy VÉGE. Elkeseredettség düh és sokk hatása alatt mentem ki és pakoltam a szekrényemet. Akkor kezdték keresni azokat a pilótákat akik visszarepülik a 737-eseket a bérbe adónak, tulajdonosnak, és nyilván az első reakciója mindenkinek az volt hogy nem, szó sem lehet erről. Miért mi adjuk az utolsó mindent eldöntő döfést magunkba?????. Aztán valamelyest tisztultak a gondolatok eljutottak az információk, a fontos információk és úgy döntöttem, döntöttünk, részt szeretnék venni ezen a repülésen. De ez nem csak az volt. Du fél 5 körül gyülekeztünk a CREW CENTERBEN. Nevetgéltünk örültünk egymásnak izgalommal vártuk a dolgot. Aztán irány az APRON. Mindenki elfoglalta a számára kijelölt repcsit a szép, és talán akkor mindenki számára a legszebb fehér madarat a kék orrával, és a legszebb logóval a farkán amit valaha láttam gép farkán. Akkor már nem voltunk vidámak, de a feladatra való koncentrálás a kiszolgálás szervezése feledtette velünk az érzéseket. De ahogy Végig néztem az egymás mellett sorakozó gépeket belül éreztem ez nem jó így. Nagyon nem jó :-(. Aztán elindultunk szépen egymás után sorban elköszönve kihangsúlyozva a járatszám előtti hívójelet MALÉV. MALÉV. Jó érzés volt :-) Az út sima volt, kaptuk a direct-eket 300-400NM direct-eket mintha Ők is tudták volna, nem biztos hogy lesz még alkalom segíteni. Pedig nem kellett időre menni, nem volt utas csak mi ketten. A kapitány és első tiszt. És a madár, a fehér madár kék orral, BLUE NOSE. Éjfél körül megérkeztünk EINN-be sorban egymás után szálltunk le szépen meggurítva ezzel is tisztelegve az elmúlt időszak felett. Megálltunk egymás után, sorban guruló utakon, álló helyeken, leállítottuk, kipakoltunk, kikapcsoltuk a fényeket, sötétbe burkolóztak a gépeink. Szörnyű érzés volt, OTT KELLETT HAGYNI ŐKET. Reménykedtünk még hátha jön egy telefon, GYERTEK HAZA GÉPESTÜL ez csak egy álom, vagy egy rossz vicc volt. De nem jött ilyen. OTT MARADTAK. Mindegyik. :-( DAS-al jöttünk haza, LQD a retró. Szuper jó kis gép fantasztikus személyzettel. Összeszedtük magunkat, beszálltunk de a hangulatunk egyre rosszabb volt. Tudtuk merre fogunk kigurulni. És tudtuk nem lesz jó a látvány de mindenki erősnek érezte magát. Ekkor már volt aki 24 órája volt ébren, de abban a pillanatban a fáradtság volt a legkevésbé fontos, meghatározó. Néztem az ablakon kifelé és megláttam a mi madarainkat. Az épületek fényei, művészi szépséggel rajzolták kis a sötétségben a boeingok sziluettjét. A logó már nem látszott. Mintha igy lett volna megkomponálva. PICSÁBA. Potyogtak a könnyek.....senki, szerintem senki nem tudta magába tartani. Torokszorító, fojtogató érzés volt elgurulni és felszállni. Mintha a szívünkből téptek volna ki egy darabot. "NEM HISZEM EL HOGY ITT KELL HAGYNI ŐKET", hogy van ez? Hát így. Ha most beszélnem kellene nem tudnék :-( 12 éves koromban döntöttem el hogy ezt szeretném csinálni, igy szeretném csinálni, ITT szeretném csinálni és ilyen emberekkel szeretnék együtt dolgozni. Sikerült, ha nem is nagyon sokáig de azért sikerült. Köszönöm nektek a feledhetetlen 9 évet, és Örülök hogy részese lehettem a Magyar Nemzeti Légitársaságnak, a "MA"gyar "LÉ"giközlekedési "V"állalatnak. Remélem még dolgozhatok veletek, mellettetek, EGYÜTT, a légi iparban egy Nemzeti légitársaságban. Hát ez jár a fejemben most és még egy ideig biztosan. 29.-ik órája vagyok fent de nem tudok aludni. -
válasz
Cypresss
#9011
üzenetére
Sok mindennel egyetértek azok közül, amit írsz, és egyetértek veled abban, hogy a Malév az eddigi formájában, struktúrájában, működésében nem volt menthető, sőt, már évekkel ezelőtt meg kellett volna kezdeni az újjáépítést, átszervezést, vagy épp egy új cég felépítését üzleti alapon. Ugyanakkor a postodban sok a valótlanság, a csúsztatás, a tudatlanságból vagy hozzá nem értésből eredő félinformáció. Nem szeretnék vitatkozni ezekről, főleg nem itt, főleg nem így, hogy már nincs is miről.

-
Cypresss
senior tag
Szóval:
Nem szeretnék flamet indítani, de a nagy sajnálkozáson túl nézzük egy kicsit tárgyilagosabban a Malévot.
Miért kellene egy ilyen céget sajnálnom:
- a három legnagyobb pénztemető közé tartozott (másik kettő: BKV és MÁV)
- ahol négyszer(!) annyian dolgoztak, mint a WizzAirnél, miközben utasszámban sokkal rosszabbul álltak (Wizz: 11millió utas és 800 alkalmazott, Malév: 3,75 millió utas, 3ezer (!) alkalmazott)
- ahol ÖT szakszervezett működött egymás mellett a gyors és gördülékeny megegyezésnek még a lehetőségét is megölve egy-egy komolyabb nézeteltérés esetén
- ahol olyan járatokat szüntettek meg, amik rendszeresen 75 százalék vagy e feletti kihasználtsággal repültek (BP-Toronto, BP – New York)
- ahol a havi taxiköltség 10millió körül volt (a cég fénykorában 20-25millió)
- ahol a törzsutasrendszer kb kőkorszaki elvek alapján működött (ha bárkit érdekel, részletesebben is kifejtem)
- ahol a vezetőség szinte minden tagjának volt egy-egy közeli ismerőse itt-ott elhelyezve a cégben, természetesen busás fizetéssel
Sajnálom a pilótákat, a gépeket és azokat az alvállalkozókat, akik korrektül végezték a munkájukat, de nem sajnálok egy olyan vállalatot, amit rendszeresen az én és még sok más hozzám hasonló hülye adójából tőkésítettek fel újra és újra.
Mondjuk ki: a Malév a pazarló és átgondolatlan működtetésű állami vállaltok mintapéldánya volt. Igazi mutyis gittegylet. Nulla hatékonyság, minimális szakértelem (nem a pilótákról beszélek), két kézzel szórt pénzkötegek.Egyébként nincsenek illúzióim: az új cég amennyiben lesz, (bár semmi szükség rá, hiszen gond nélkül kiszolgálható a jelenlegi utasforgalom más társaságok által is) ugyanezen elvek mentén fog működni. Más lesz a név, talán más a logó, kapnak majd szép új festést a gépek, de a meghatározó emberek csendben átülnek egyik székből a másikba és ugyanúgy fog bűzölögni fejétől a hal.
Pedig van jó és követendő példa, SWISS-nek hívják. Csak morális és erkölcsi érettség kellene ahhoz, hogy az ő modelljük szerint működjön az új légitársaság.
-
Cypresss
senior tag
Ezt Hardy Mihály küldte nemrég:
Kedves kollégák!
Mivel ilyen rövid határidővel senkinek sem tudtunk hozzáférést biztosítani a ferihegyi SRA övezethez, megosztjuk a földrekényszerült Malév flottáról a képeket. Kérem tüntessétek fel: Budapest Airport fotó.
A link, amiről letölthetők:[link]
Véleményem a témáról egy kicsit később.
-
-
Csorbi
addikt
No hát ez se a nap jó híre

Sajtóközlemény
A Malév Zrt. sajtóközleménye
2012. február 3-án 06:00 órakor leállt a Malév
Az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Ennek értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szállnak fel Malév repülőgépek.
„Sajnos bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mindent megtettünk. Bár az utóbbi napokig még volt remény az üzemeltetés folytatására, és az utasok bizalma töretlen volt, de az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy mára már tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete. Ismert az is, hogy a tulajdonos a legjobb szándéka ellenére az EU elmarasztaló határozatát követően nem tud további anyagi forrást biztosítani a működéshez. Mindezeket figyelembe véve az Igazgatóság úgy döntött, hogy elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Valamennyi utasunktól elnézést kérünk.” – jelentette be Limburger Lóránt vezérigazgató.
A légitársaság utasait az ügyfélszolgálati munkatársak (az alábbi telefonszámon: Magyarországról: 06-40-21-21-21, Külföldről: +36-1-802-11-11) tájékoztatják arról, hogyan utazhatnak el célállomásukra, illetve milyen lehetőségeik vannak a kártalanításra.
Átfoglalásra jogosult utasok köre
A január 31-én hatályba lépett kormányrendelet szerint segítségnyújtás azon utasok számára biztosítható, akik érvényes menetjegyüket a Malév Zrt. leállási napját megelőzően vásárolták meg, és akiknek a Malév-járatra szóló menetjegye a leállás napján vagy az azt követő három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Továbbá azoknak, akik a Malév leállásának napján vagy azt megelőzően a célállomásra már elutaztak és a visszaútra érvényes Malév-járatokra szóló menetjeggyel rendelkeznek nem későbbi időpontra 2012. február 29-nél. A jogosultak célállomásra való eljutásában a Malév segítséget nyújt a meglévő menetjegyek más járatokra történő átfoglalásával, vagy más közlekedési módok igénybe vételének biztosításával.
-
boeing
őstag
Library Base Pack 02-12, LHDC v1.2 és LHPP v2.0 [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung kuponkunyeráló
- Mikrotik routerek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Diablo IV
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Apple iPhone 13 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:100%
- Keresek Xbox Series S / Series X / Playstation 5 konzolokat
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA ADATA 650W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4248,100% Akksi
- Keresünk iPhone 15/15 Plus/15 Pro/15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest






A belinkelt kártya - nevezzük így - szemléltető eszköz.
de szerintem nézzük meg az fsx.cfg-det. Komolyan! Egy próbát megérhet, veszteni valód szerintem nincs. 







