-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
Lapozz vissza, és olvas el a dolgokat!!!!!
Lényeg: telpíted a shader3.0 modot, mert ATI kártyád van, FSX cfg-t megszerkeszted a leírtak szerint. Ha kérdésed van, akkor természetesen nyugodtan kérdezz, de nem akarom az egészet újra bemásolni.
A problémát az anti alliassing okozza ATI kártyákon, hibás a driver, és basznak kijavítani évek óta. Kapcsold ki teljesen az AA-t, és egyből menni fog mint állat, de shader 3.0 is kb 70% teljesítményt fog hozni. Pláne ha megcsinálod cfg tweak-eket. Mondjuk egy aerosoft manhattan, vagy budpest így sem fog többet hozni 20-22 fps-nél felhős időben, mert az tényleg proci limit.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8694
üzenetére
De ki tudod kapcsolni a fej mozgást

Fsx.cfg-be bemászol, és megszerkezted jól
[DynamicHeadMovement]
HeadMoveTimeConstant=1.000000
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000na itten nullára teszel mindent,
-
Cypresss
senior tag
Az FMC menüjében be lehet állítani, hogy az F/O kijelzői ne legyenek akítvak, a szarvon található check list ugyancsak eltűntethető, valamint az FS menüjében be tudod állítani, hogy ne HR legyen a VC, ezekkel 5-10 fps nyerhető és gyenge konfigon is jobban fut a gép.
hhelikopter: Nem tudod fixálni, az FSX motor így próbál még valóságosabb fizikát varázsolni a VC-be.

-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Virtual Cockpitbe hogyan tudom fixálni a nézetet, mert minimális mozgás van repülés közben mikor emelkedek, fordulok? Remélem érthető volt a kérdés

-
Asbee
veterán
Nagyon elgondolkodtam, hogy váltok intelre. Szerintetek egy i5 2400 elég lenne fsx-hez? Egyenlőre pmdg-t használok, de még 1-2 kiegészítő tervbe van véve.
-
Asbee
veterán
Na megcsináltam pmdg 737 tutorialt, hát ez így elsőre elég komoly.
Van még bőven mit tanulnom
. Viszont durva virtual cockpit-ben, hogy leesik az fps. Főleg föld közelben. -
Acor
aktív tag
Boldog UJ Evet Mindenkinek!

Nem felejtem a heten felteszem a TOP10 repterek videojat, hogy hova meg nem tudom de majd kitalalom, valami filemegosztora gondoltam es onnan letudjatok tolteni majd
-
gabitoo88
tag
Boldog Új Évet Kívánok minden fotelpilótának

-
B.U.É.K
-
Gizmo94
veterán
Minden fotelpilótának és topiktársnak:


-
Đusty
addikt
válasz
Cypresss
#8681
üzenetére
Köszi.
Az első iskolakörnél leizzadtam de most már megy mentés nélkül sőt szerintem könnyebb mint a beépítettel, jobbak a műszerek, a gép is szebben száll le, van kilebegtetés is. Viszont valamiért nem megy a beállított magasságra és nem tartja automatán nem tudom miért. Az ALTHD ha jól sejtem azt a magasságot tartja amelyik pillanatban megnyomom de a beállított értéket nem sikerül tartani.
Lenne még egy csomó kérdésem de majd jövőre folytatom.
Én is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! -
Cypresss
senior tag
Ez egy fizetős kiegészítő. Külön makrókat tudsz programozni mindenhez. Itt találod
-
boeing
őstag
B.U.É.K Szoba pilóták.

-
haky
senior tag
Sziasztok!
Sikerekben gazdag Boldog Új Esztendőt Kívánok minden Fórumtársamnak!
Üdvözlettel
Laci -
-
Én új vagyok, de csak vizuális megkzelítést alkalmazok, mert ha úgy csinálom a dolgokat, ahogy a videókban fura dolgok történnek.
-
Geryson
addikt
Csatlakkozom az előttem szólókhoz. Van egy pár PDF amit mellékapsz és ami szuper, hogy egyre jobb tutorial videók is vannak Youtubeon, aminek a készítőjét szívesen belinkelem Neked.
A gyári és a PMDG ég és föld, de szerintem megéri megvenni, nekem nagyon tetszik a gép (persze csak akkor ha tényleg kihasználod a PMDG adta lehetőségeket, egyéb esetben elég luxus).
-
Cypresss
senior tag
Legfelül: AP A és AP B, ami ezek alatt van a CWS A és CWS B, az ez alatt található kapcsoló pedig az AP-t deaktíválja teljesen (DISENGAGE).
A CWS A és B arra jó, hogy ha egy bizonyos állásszöget vagy bank angle-t kell tartanod (utóbbi ARCUS repülésénél kifejezetten hasznos), akkor ezt megteszi helyetted a robot, nem kell vele kínlódnod. Tehát; 5 fokos dőlést beállítod és a robot tartja ezt a szöget, amíg más parancsot nem adsz neki.
-
Cypresss
senior tag
PMDG 737-et sima fsx 737 után nehéz kitanulni?
Miután elolvastad azt a kb 2000 oldalt ami a repüléséhez kell, már egész könnyen megy minden. Ha megveszed a programot, akkor megkapod az AOM-et is egyben.Vannak hozzá neten valami leírások?
Szöveges nem kell, mivel a programmal megvásárolt éppen elég. Ha videó tutorialt keressel, akkor tessék, [Ő elég alapos és mindössze 16 éves]. Ha megvagy az első résszel, pörgetheted tovább a többi videóját.
Egyébként alap fs gép után NGX-et repülni, kb olyan, mintha egy Trabantból, átülnél egy Mercibe, de te tudod.
-
Đusty
addikt
Én most járok épp ebben a cipőben. Néztem 1-2 tutorial videot a neten mikor teljes sötétségről indul, hát elég gáz, eltart egy darabig mire kész állapotba kerül a gép. Még jó, hogy felszállásra készen indul a futópályáról mint a sima 737.
Az a baj ha rábökök valamire ki nem írná, hogy mi az a 3D-s fülkében a 19-es monitoromon nem sokat látok pl, hogy melyik kapcsoló mi, 2D-ben meg ki van takarva a képernyő nagy része a műszerfallal, ezt elq-ták.
Azt meg elmagyarázhatná valaki, hogyan kell automatán leszálnni vele ez a 4 autopilot gomb bekavar. Mellesleg a feliratokat se látom jól, rajta.
Ha gondolod e-mailben át tudok küldeni néhány PDF tutoriált és leírást amit feltesz a telepítés során. -
-
RCH663
aktív tag
Alapvetően igazad van, próbáltam gyorsan, konyha nyelven, egyszerűen fogalmazni.
Trans. Alt.-nál lemaradt az átváltás, és a nálunk érvényes sebit írtam csak.
Kerkira: MALÉV előírás. És ha jól tudom akkor még érvényben van. Company pol. cégenként más.
interception/waypoint dologra PPL-A val nincs mentségem.

-
Asbee
veterán
Sziasztok!
PMDG 737-et sima fsx 737 után nehéz kitanulni? Vannak hozzá neten valami leírások? Gondolkodom a vásárlásán csak hát nekem elég húzós az ára, aztán nem tudom belevágjak-e. -
#8655: ez így konkrétan nem igaz Kerkira esetében, a legtöbb üzemeltetőnél B (néhánynál pedig A) kategóriás reptérként szerepel, ergo nincs kibocsátás, és nem csak oktató repülhet oda. Ugyanakkor Madeira-ra (Funchal) a portugál légügyi hatóság írja elő, hogy csak olyan pilóta szállhat le, aki D kategóriás szimulátoron ebből vizsgázott, és a cég benyújtja ezt az igazolást. A két reptér egyébként nagyon nem egy kategória.
#8656: ha el szeretnél kezdeni ismerkedni a repüléssel, akkor itt találsz néhány jó elméleti anyagot.
#8657: az alapelvek jók, amiket írsz, de van néhány tévedés (az elütésekről/elírásokról most nem írok). Nem kötözködésből, csak a pontosság kedvéért:
- az FMC (Flight Management Computer) csak egy része az FMS-nek (Flight Management System), ez utóbbi a lényeg
- amire gondolsz, azok adott repterek arrival, departure, stb. chart-jai, amik különböznek az enroute chart-októl
- a Transition Altitude azt a tengerszint feletti magasságot jelöli, ami fölött a magasság meghatározásakor váltani kell a konkrét QNH-ról a Standard QNH-ra, vagyis 1013 millibar-ra. A TA régiónként eltérő lehet, és természetesen semmi köze a sebességhez. Ehhez kapcsolódik a Transition Level, (jellemzően TA+500 feet), ahonnan FL-ben adják meg a magasságot és nem lábban
- a 250 csomós sebességkorlátozás régiónként, országonként változik, nem mindenhol standard limit a 250 kts FL100 (vagy 10000 feet) alatt
- az interception elfogást jelent, amire te gondolsz, az az intersection, ami metszéspontot jelöl, és nagyjából azt takarja, amit leírtál, de a példa nem jó, mert TIGRA waypoint és nem intersection -
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved
.Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved
.Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
Đusty
addikt
Köszönöm szépen a választ. Jól kivetted, hogy állok az FS-el. Szóval végignyomtam a turorialt (már ami ilyen polgári volt), és ott tartok, hogy megközelítésnél beütöm az ILS frekit és ha elkapja az APP-t benyomva lemegyek automatán, vagy látás után leteszem a gépet (ha sikerül). Most kellene elkezdenem műszerek után repülni meg eljárásokat tanulni, csak így autodidaktán elég nehéz. Ezt a segítséget találtam, most ezt próbálgatom: [link]. Azért nem tökéletes. Pl. nem volt róla szó, hogy mi az a "course" és írtam több helyre sokan linkelgettek minden félét de értelmes válasz nem jött, míg priviben valaki végre leírta, hogy az azt jelenti, hogy hány fokon akarok átrepülni a VOR-on.
Szóval valóban ilyen egyszerű válaszok segítenek leginkább, meg akár linkek és majd tanulgatok. Közben jól kiszúrtam magammal mert beruháztam egy 737 PMDG NGX-re és most a beépített 737-es után állhatok neki ezzel repülni tanulni :-), lesz is majd egy csomó kérdésem itt kapásból 4 automata pilot kapcsoló van? Majd ha odajutok kérdezek konkrétan :-).
A corfu SID/STAR-ra (most már tudom legalább mi az) meg ezt találtam:[link], na ez egyelőre elég kínai de majd kihámozok belőle valamit és kérdezek ha elakadok. Köszi előre is jó, hogy kicsit fellendült ez a topik :-). -
RCH663
aktív tag
Szia! Ahogy Ádi mondja ezeken reptereken nem indokolt a költséges, és drágán üzemeltethető ILS berendezések telepítése, mert az év 365 napjából 364-en éjjel-nappal alkalmas az időjárás a vizuális megközelítésre. A személyzet egyébként szeret ezekre a helyekre repülni, mert lehet a gépet rendesen vezetni. Corfura egyébként minősítés kell, tehát egy olyan oktató kapitány mellé kell beülni egy olyan másik kapitánynak is először első tisztnek, aki még nem járt Corfun, de beosztása szerint fog.
Nyomtasd ki SID/STAR térképeket (megközelítési, és elhagyási eljárások) készítsd be slozira, és tanulmányozd, majd kezd el tolni az iskola köröket a chart alapján. Először lehet kis géppel is tolni, hogy mindenre elég időd legyen betanuld a rendes navigációt, mert a nagy vasak nagyon gyorsak, és sokkal jobban kell figyelned a sebire. Ha lassan már megy, akkor nagy vas. Ne eröltesd a leszállást!! Ha látod hogy gyors vagy, vagy jobbra, balra lógsz, sodor a szél akkor missed aproach, go around! és kezd elölről. (erre is van térkép, hogy ekkor merre kell menni, mit kell csinálni)
-
Đusty
addikt
Miért van az, hogy a legnehezebben leszállható reptereken, pl. Corfu, Madeira nincs ILS? Akkor itt az automata leszállást el kell felejteni és kézzel letenni a gépet?
-
RCH663
aktív tag
válasz
ádika86
#8650
üzenetére
Pont most vagyok túl rajta

Hááát.... van ami jobb, van ami nem változik. ha 8gb van akkor nem kell swap file, mert az fs minden addonnal, mindennel csk kb max 2.2 gb-t tud foglalni. A win7 alapból olyan 1.7-2.2 gb körül terpeszkedik, tehát a 4gb-ből kifutsz pont. a video shadow is ott van ugye.... ( a rendszer mem-ből a videókártya memóriának megfelelő méretű rész fent van tartva a textúrák tárolására. a 8gb esetén minden egybe befér. kevesebb belassulás, stabilabb fps, de fps növekedést nem hoz. A méret másodlagos a memória sebességéhez képest, de kingstonod megugorja ezt a lécet, Nekem Hyperx 1600, 2x4gb van most bent, aida szerint csak az i7 gyorsabb. Ami nálad szűk lehet az a proci/alaplap. A phenom egyszerűen itt kifullad, mert a dög FS nem lett rendesen optimalizálva semmire.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8644
üzenetére
Így van be kell írogatni alapból nincs benne.
A postban ott van hogy melyik szekció alá kell beírni kivétel a job, meg bufferpool, mert azok teljesen hiányoznak tehát kapcsos zárójelestől együtt önálló szekció ként kell be emelni.
A JOBSCHEDULER szerintem nem kell, ellenőrizd a magok használatát windowed módban, hogy az összes magot rángatja-e repülés közben (töltésnél csak 1-2 mag aktív) ha minden mag megy, akkor hagyd ki mert csak be fog kavarni.
A Highmemfix, meg a Stale_buffer nagyon fontos!!!! A Highmemfix nélkül nem használod 512mb feletti vramot. A Stale buffer ha nincs meg akkor hosszú repüléseknél fagyhat az FS mert nem üríti ki a szemetet.
Bufferpool a simságát határozza meg az fs-nek, Sokat kell vele próbálkozni. ha jobban berángat, akkor állítani ha nem akkor meg próbálni teljesítményt növelni.
Fonhtos: ha UsePools=1 akkor be van kapcsolva, ha UsePools= akkor értelem szerűen ki. így csak ezt változtatva tesztelhető hogy milyen hatással van az fps-re. Egyszerre egy dologot változtass. Majd tesztelj.
-
RCH663
aktív tag
válasz
ádika86
#8645
üzenetére
Szia!
Fsx.cfg -ben ott van, hogy 1-5 ig lehet skálázni. Ha 1x, akkor látod az alap rex által is telepített színeket (mud color in land water pl) ha elkezded emelni, akkor elkezdi a becsillogást, meg a bumpot emelni. Ha tehát emeled a textúrák meg a shader minőségét, akkor az FS-ben visszáb kell venni a watert. Itt is alap igazság a kísérletezés. Átállítos, kipróbálod, és meglátod, hogy a te szemednek melyik jó.
-
ádika86
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8644
üzenetére
ezeket neked kell beleírni, alapból nincsenek benne

-
ádika86
aktív tag
köszi szépen! a cfg szerkesztgetésen már rég túl vagyok
a víz effekten ezt értem: [link] én egyszer régen már próbáltam a shader3-at, de ugyanezt az eredményt kaptam és ez bizony igen ocsmány
viszont a topicban azt tárgyalják, hogy a waterconstants.xml-t kell szerkesztgetni a javításhoz, csak nem nagyon értem, hogy pontosan mit kell átírni.mivel fps terén nem vagyok eleresztve ezért gondoltam, hogy kap még egy esélyt bojote shader cucca

konkrétan: Aerosoft LHBP v2.00 + Ultimate Traffic 2 (40% forgalom) + REX Overdrive (max 1024-es textúrák vannak a cfg-ben beállítva) + SHADE for FSX + Active Sky Evo + Ezdok Camera + Airbus X + antilaggal 30 fps korlátozva (optionsban unlimited) -> ~ 12 fps

-
RCH663
aktív tag
válasz
ádika86
#8641
üzenetére
Kedves Ádika86!
Mivel Ati kártyátd van, így egészen nyugodtan telepítsd a shader 3.0-t. Gondolom az nem nagy gond hogy szebb lesz az FS minden szempontból. És gyorsabb is.... Elárulok egy titkot...... most nincs rendes wawe efekted.... Ups....

Azért nincs, mer semmi olyat nem számol a kártyád a régi shader 2.0-s motorral, amitől igazán jól néz ki. Pl: esőben fényesen vizesen tükröződik a futópálya alattad, bump mapping efektel egybekötve, fps veszteség nélkül? Gondolom nem.....
A rex csak adja meg, a tö9bbi a shader csinálja. Ha egy Nvidian-n néznéd meg mostani beállításaidat, elsírnád magad, és mennél zöld karit venni, pedig nem kell, csak rendesen beállítani a dolgokat. Ott vannak a cfg beállítások a másik postban, Mentsd el az fs cfg-t, telepítsd a shader 3.0-t, végezd el a beállításokat, és ha úgy érzed, hogy nem azt kaptad amit akartál, akkor uninstal shader, cfg visszamásol oszt kész. Veszteni való? Az a kb 40 perc amibe teszteléssel együtt kerül, mami nem annyi lesz mert azzal leszel elfoglava hogy fúúúú meg háááá és vannak hegyek a hegyitó víztükrében, meg csillog, meg rendesen hullámzik... meg 50 Fps úgy hogy minden max.... (budapest 2.0 esetén mondjuk 30-35)
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8640
üzenetére
Szia!
Háát tudod rengeteg málnaszörpöt iszom, és közben mantrákat mormolok.

Pár éve már gyűröm ezt az FS dolgot, és mivel saját cockpit építésével is szopatom magam a szabad időmben, így eléggé bele kellett ásnom magam a dolgokba, mert olyan hogy valami nem működik olyan nincs!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Az FSX fostalicskasága meg nagyon bosszantott, hogy sokszor egy 4-5 éves csúcs hardveren sok szempontból jobban fut, mint egy mai atom erőművön. Ennek is meg van persze a maga oka, ami megérne egy külön misét... Aztán majd a flight-nál kezdünk mindent elölről.

Lényeg: ha valami szerintem rendellenesen működik, akkor rákeresek a neten, hogy más is találkozott-e ezzel a problémával. Ha igen, akkor pár éjszaka alatt ki lehet halászni azt infót, ami segít megoldani. A gond itt is az, hogy sokan hintik a töménytelen ökörséget, mintha értenének hozzá, pedig nem. Sokat kell kutatni, infót keresni, és akkor egyszer csak ha használja az ember a józanabbik paraszti eszét akkor össze állnak a dolgok, és kezdi sejteni hogy mi hova meddig, aztán a gyakorlat mindent összezavar.

Minden FS tweak előtt egy fontos dolgot meg kell tenni: Fekete csirkét kell áldozni a telihold fényénél!

Ha veszel két teljesen azonos gépet, tükörben feltelepíted (x-copy) és elindítod a két tök azonos FS-t, nem ugyan úgy fog futni. Máshol laggol, más hibákat generál. Ez már nem bug, ez mán' fíícsör!
(csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)Minden lehetőséget, beállítást kipróbálok, ami hosszadalmas. Config, save, Fs, default flight, nézzük, gép váltás, napszak váltás, időjárás váltogatás, quit, me nem jó, mi gond, mi állítja, megpróbál, nem jó kezdem elölről....
Akkor most amiből élünk:
[BufferPools]
PoolSize=100000000 / ez 100Mb nagy 2gb vkártyáknál ezt lehet érdemes felvenni 300Mb-ig
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304RejectThreshold is a command that instructs the CPU to bypass the bufferpool when a specified amount of graphics data is reached. Before that threshold, all data are kept sending to the bufferpool.
This function can be used in association with the PoolSize command to improve system stability.
By default, this command is not present in fsx.CFG and it comes with four thresholds to be chosen from:
524288 = 512K
262144 = 256K
126976 = 128K
98304 = 96K[BufferPools]
PoolSize=100000000
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304One could start from the largest 512K and then lower the threshold one step at a time in order to find out the best result for the system.
-
ádika86
aktív tag
valaki leírná hogyan kell a shader3 modot telepíteni úgy hogy megmaradjon a REX-es wave effektem?
a +fps-nek nagyon örülnék, viszont nekem úgy tetszik az fsx-em, ahogy most van
előre is köszönöm! 
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8638
üzenetére
Részemről a szerencse!

Azt ellenőrízd, hogy az utsó verziót telepítetted-e, mert itt is voltak fejlesztések. 1.6 az utsó ha jól tudom.
A fiber frame fraction esetleg 0.17 még hozhat, próbáld meg.
A bufferpools-t, meg rejettreshold értékeket meg nyomjad be google-ba, és nézd meg másoknak a te kariddal mi a jobb...
-
hhelikopter
tag
Szia RCH663!
KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM!
A bojote shader 3.0 telepítést elvégeztem manuálisan, majd barkácsoltam az fsx.cfg - be, ajánlásaidnak megfelelően. És mi történt?, csoda, + 15 FPS -t kaptam, komolyan mondom ez hihetetlen, mintha álmodnék. Azon ORBX által készített tájakon, kisebb - közepes repülőtereken full beállításoknál ahol repülők + 15 FPS! A méréseim alapján átlag 45 FPS min 30 FPS MAX 70 FPS több ORBX repülőtéren.
Egy dolog biztos, nem lesz GTX 580 kártya vétel, mert a shader 3.0 , illetve az FSX.CFG beállításával 15 FPS pluszra tettem szert! Természetesen a finomítást tovább folytatom!ui: bojote shader 3.0 azthiszem jobban kéne reklámozni a kiegészítőkkel foglalkozó oldalaknak, mert azért egy pillantás alatt + 15 FPS elérése nem mindegy!
Mégegyszer köszönöm RCH663 segítségét, igazi karácsonyi ajándékot adtál nekem ezzel a segítséggel!
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8636
üzenetére
Hi!
UAC ki van lőve admin vagy, és adminként futtatod? Win7-ugye?
Van kézi telepítés, meg readme, ott is le van írva mit hova másolj, csak csinálj előtte backupot hogy vissza tudd állítani.
Ha nem írod be az fsx.cfg-be hogy
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1akkor nagyon fura dolgok jelenkeznek már a gép választásnál. Pl a cessna kereke a tetjén lesz, a vízszintes vezérsík meg egészen máshol mint ahol normális, és valahogy textúrák sem valami acélosan mutatkoznak.

Fsx cfg legfontosabb dolgok /előtte back up, ha elveszted a fonalat, és a dolgok negyvenedik restart után is csak rosszabbak lesznek, akkor vissza az elejére, a sorok végén mint itt / jellel fűzhetsz kommentet magadnak.
Mielőtt szerkeszted, tördeld meg a cfg-t. az egyes szakaszok közzé üss egy sort, hogy könyebb legyen a dolgokat megtalálni, az egészben tájékozódni.
[BufferPools]
UsePools=1
PoolSize=1000000
RejectThreshold=126976Olvass utána kicsit nálad mi működik, ha szaggat vele, akkor UsePools=0 de hagyd bent, vagy üss a sorok elé // akkor átugorja a cfg mint komentet.
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1
AC_SELF_SHADOW=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_REFLECTIONS=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_SHADOWS=1 /legyen a gépnek saját árnyéka a földön, maradhat,
COCKPIT_HIGH_LOD=1
D3D10=0 /!! kikapcs mert egy bug fícsör
EFFECTS_QUALITY=1
ForceFullScreenVSync=0 /fontos
ForceWindowedVSync=0 /fontos
GROUND_SHADOWS=0 /épületek, fák árnyéka... bugos, és frame zabáló
HIGHMEMFIX=1 /!!!!!!!!!! ha nincs, beírni!!! így nem futsz ki a videó memóriából, no meg használja is az fs
IMAGE_QUALITY=0
LANDING_LIGHTS=1
NUM_LIGHTS=8
See_Self=1
TEXTURE_MAX_LOAD=1024 /rex telepítésénél vedd figyelembe, hogy hiába raksz be 2048-as, vagy 4096-os HD felhőket, ha ez nincs átállítva, akkor csak 1024 amit használ. Ha ezt átállítod akkor ha fs-en belül slider-t állítasz akkor vissza megy 1024-re!!!!
TEXTURE_QUALITY=3
Text_Scroll=1
STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024 / fontos!!! stabilabbá teszi a futást
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693500672
SHADER_CACHE_PRIMED=1693500672[Main]
DisablePreload=1 /az elején nem tölti be a default flightot, gyorsabb menu
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 /lagg kisebb, mert ennyi ms-t használ a 3d drót váz számolására, a többiben az egyéb dolgokat intézi, nagy sceneriknél kisebb lagg, stabilabb fps[Display]
BLOOM_EFFECTS=0 /fps zabáló bug, nem használjukTEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400 /ez alapból 30, max 40, de ha slider az fs-en belül, akkor az megy vissza 30-ra. ORBX-hez állítólag 400-800 közötti érték a jó, pláne ha 2gb vram van. kisérletezni kell.
TextureMaxLoad=30 /ez a kívánt érték ma, de olvass utána mi lehet jobb neked
TransitionTime=4.000000
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=0 /!! ha limit van, lagg van
WideViewAspect=True /16:9-hez, meg eyefintyhez be kell kapcsdolni!!! nagyobb lárómező, rendes zoom//[JOBSCHEDULER] ez nekem ki van tíltva, mert win-7 alatt alaból rendesen használja a 4 magot. A 14 esetében csak 3 magot használna, hogy egy magt megmaradjon a lemez műveletekre, meg egyebekre, de nálam nem hozott semmilyen pozitív eredményt, sőt...
//AffinityMask=14[TERRAIN]
AUTOGEN_DENSITY=5 /ez a max default, nyugottan nincs hatással különösebben az fps-re
DETAIL_TEXTURE=1
LOD_RADIUS=4.500000 /ez 2 gb mai vidi kártyán lehet 6.500000 nagyobb területen tölti be a tájat
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=21
SWAP_WAIT_TIMEOUT=10
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=2000 /kivettem ezeket, mert a hidelemmel ellentétben nem növeli az fst, viszont szarul néz ki, van aki leveszi ezeket 800-ra. Ati kártyán lehet segítség az AA problémák esetén, de 5770-en jobb a több teszteltem.
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=2000 /u.a.
TEXTURE_RESOLUTION=28
WATER_EFFECTS=1 /próbálkozbi érdemes vele 7-10 fps-t tud rá elmatekozni ha 4-re vagy 5 re emeled. 2 eseténb fény fut a vizen, 3-nál rendes hullámzás, fény, 4 -nél tükröződnek a dolgok a vízben, 5 nél meg minden csilli villi tükröződik, meg hullámzik.[SCENERY]
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=5
LENSFLARE=1 /Sp2 óta ez a nap effektus is, rex esetén kell, mert nem megy a nap efekt
MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3 / fontos! hogy tudja etetni a proci a videó kártyát
SmallPartRejectRadius=4 / mekkora tárgyak ne látszanak pixelben megadva. Horizontról tönteti el a sok hullámzó apró pöttyöt, alapból 1, de 2 reálisabb képet, alacson AA esetén talán 4 legjobb, nekem ez vált be, ha nagyobb, akkor messzebről nem lesz futója a gépnek, meg nem látszik szemből a szárny meg egyebek, viszont növeli az fps-t (kevesebb pont kevesebb számolás) kísérletezni kell vele -
hhelikopter
tag
Szia RCH663 !
Már féltem, hogy senki nem reagál érdemben a kérdésemre, kérésemre. Ennek a videókártya témának nem jártam utána rendesen sajnos... Először is köszönöm a segítséged, türelmed!, a kezdetek óta használom az FS -t, de még nem hallottam az FSX.cfg konfigurálásának fontosságáról. Most végig csinálom amiket írtál.
Persze, hogy ne legyen olyan egyszerű a telepítésnél win 7 alatt a bojote féle shader 3.0 ezt írja ki, és megszakítja a telepítést:
"There is a problem with this windows installer package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor."
Erre esetleg valami ötlet?
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson
#8634
üzenetére
Szia FSX.Cfg fine tune neked megoldja. AZt írják, hogy shader 3.0 moddal mennie kell a te kártyádon, a 6950 már nem rángat a hibás AA driver miatt. Fontos hogy ha cfg tune után ne akard az fs csúszkáit állítgatni, mert vissza állít jó pár dolgot alapra, és kezdheted elölről.
Az esetedben a kártya "etetése" adattal amit meg kell oldani.
-
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter
#8630
üzenetére
Egy kicsit nehéz válaszolnom, merthogy ez a kiegészítő pont nincs meg nekem. Ami biztos, hogy nekem nincs ennyire felhúzva az FSX, mint ahogy Te posztoltad, de sajnos be-beszaladok 20 FPS alá néha még én is. Ez mondjuk egy extrém példa, mert LHBP virtual cockpitban az NGX-el egy jó példa erre, de a másik oldalról rögtön el kell mondanom, hogy még le tudom tenni kézzel (tehát inkább a 20 alatt marad csak és nem megy le 15-10 környékére tartósan) és lehet este, köd, akármi ez az eredmény nagyjából mindig jön.
Egy szó mint száz én jó beruházásnak tartom, bár megkérdőjezelhető az épelméjűségem, hogy közel 150 ropiért vettem egy vkártyát, de nekem így megérte. Tulajdonképpen az FSX.cfg és a csúszkák beállításával most nincs olyan szitu, amikor ne tudnám élvezni a repülés bármely pillanatát.
ATI - NVIDIA FSX kérdésre számos válasz van itt is, kaptál is most a kollégától és külföldön is többször felhozták már. Én úgy tudom, hogy mindenki az NVIDIA-ra esküszik és jómagam is ezt mondom, bár új ATI-val még nem próbáltam (de nem is fogom, mert nincs már okom rá).
Messze laksz Pécelhez, pedig mondanám, hogy próbáljuk már ki, mert tényleg többször volt ez kérdés...
-
RCH663
aktív tag
Szia Mopa!
Eyefinty nagyon jó, de vannak buktatói, viszont ezzel együtt lényegesen olcsóbb mint az Nvidia souround. Az Nvidia-nak két kari kell sli-ben hajtva, az Ati, meg eyefintyvel egy karin lekezeli a 3, 4 monitort.
Lényeg: Vagy saphire FLEX kértyád van, amiben van DAC converter gyárilag, ekkor nem kell AKTÍV!!!!! display port hanem sima passzív csatlakozókkal rá lehet kötni a monitorokat (már ha nem akarsz méregdrága display portos monitorokat venni, vagy projektort) vagy ha nem flex a kártya akkor kell egy aktív display port to VGA átalakító. Nekem a Saphire féle van, aminek nem kell külön usb, mert a kari DP-ről kapja a tápot, így ha mód váltásnál fagy (mert fog
) akkor a kari reseteli, nem kell ki be dugdosni (nem veszel észre semmit, villan a kép oszt csókolom) Gond az hogy FSX alatt az ATi kártyákkal full időjárás és nagyon sűrű scenery esetén vannak gondok (bár együtt lehet vele élni...) lásd másik poszt.Maga a gép igény: én most i5-750 4.1 Ghz, 8 Gb 1600 kingston AsusP7P55D alapon elégedett vagyok, de itt ott lehetne jobb. Kozma András (BP scenry készítője, FS Guru) szerint bármelyik i7 jobb, mint az i5. AMD sajnos felejtős, minden szinten alul marad.
A legfontosabb hogy az FSX elsősorban proci memóra vonalon vas igényes, a videó másodlagos, elvégre csak azt tudod megjeleníteni amit proci kiszámolt, és átadta a kártyának. Az FS-ben mindent szinte a proci számol, a vga csak "utó feldogoz" kis túlzással.
Cockpit egyebek:
Az Fs-gépet csak a táj megjelenítésére használjuk ilyenkor, általában kell valami a műszerek megjelenítéséhez. A Wide view erre nem jó, mert a műszereket nem szinkronizálja, csak a gép külső helyzetét. Erre kellenek a külső progik. A Project magenta az egyik út, de nagyon drága (kb 180.000 Huf jelenleg) mi a sajátunkhoz a Flyware programot használjuk ( www.flyware.nl) ez van FMC-s és FMC-nélküli változatban is, és nagyon felxibilis, nagyon sok dolgot meg lehet vele csinálni. (ha kell írok róla bővebben)
A különböző panelek megjelenítéséhez, külön monitirok kellenek, nekünk ezek 15" tft-k a vateráról darabja 5.000 Huf volt. Minden panelnek külön pc van dedikálva, jelenleg 3. Egy core2 celeron az FMC-nek, és HP p4-es desktopok a paneloknak.
Következő lépcső a vezérlés. Vejetsz kész panelokat (saitek, CH, stb) vagy csinálhatod magad is. Ha veszed, gyorsan a tied, de nagyon drága, ha csinálod éveket lehet szopni mer elkészül de sokkal olcsóbb.
Mi a az Opencockpits vezérlő kártyáira alapoztunk, Az SIOC program nyelv segítségével rengeteg ollyan dogot meg tudunk csinálni, ami már nem fs (AZ Fs-ben nincsenek alaból fedélzeti rendszerek, azokat a Gauge-ok segítségével csinálják, amik viszont külső xml programok, vagy dll-ek, és a háttérben futnak.
A típus amivel repülni akarsz: A fizetős addonok legtöbbje zárt, és a fejlesztők nem adják ki a programozáshoz szülséges változók kódjait, amivel vezérleni lehet a gépet. A PMDG 737-et már jól feltérképezték a júzerek, de egy ariane, vagy ifly nagy kihívás, esetleg lehetetlen. A level-D 767 az egyetlen addon, amit teljesen cockpit buildereknek fejlesztettek, és teljes a támogatás. Vagy használsz egy freeware külső modelt, és mindent magad programozol fejlesztesz, de ez hosszadalmas. Mi ezt az utat járjuk, szívunk is rendesen.

Ami kell még: Fsuipc, regisztrált változat. Nélküle nem megy. Meg lehet ugyan próbálni, és bohóckodni simconnectel, de eddig mindenkinél az lett a vége hogy megvette az fsuipc-t és a wide fs-t (utóbbi hálózaton keresztül osztja meg az FS memóriáját, így másik gépre is telepíthető külső alkalmazás. )
És ekkor lehet nekiállni barkácsolni... Szerintem csináljatok először egy kísérleti projectet. Csak próbáljatok valami általános műszerfalat általános géphez, ideiglenes anyagokból, teszt kapcsolókkal csinálni. Rengeteget fogtok belőle tanulni, így elkerülhetőek a nagy zsák utcák az éles fejlesztésben.
Ha kell postolok pár képet a saját dolgainkról, vagy ha valami nem tiszta, vagy teljesen kínai kérdezz és megpróbálom részletesen elmagyarázni.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#8630
üzenetére
Szia HHelikopter.
A gond a következő:
ATi kártyák driverében van egy hatalmas bug FSX alatt. Ha felhők vannak az égen, és nagyon sűrű scenery felé érsz,akkor valamiért összeomlik az Anti Aliassing. Többen több jelyen jelezték ezt mind az ATI-nak (AMD Support
) mind pedig a Microfosnak, mind két csapat mereven nézett előre és kussolt. Az AMD admin még a hozzászólásokat is törölte a fórumból... A jelenség alapja hogy az ATI, és Nvidia külön utakon jár hardverben. AZ ati sok kicsi szállal oldja meg a renderelést, a "zöld" meg kevesebb, de izmosabb szálat használ. Hogy ezen a ponton driver, és FS szintem mi történik az senkinek nem tiszta, de tény hogy az ATI-k "átesnek" és belaggolnak, ha felhő/köd/ sok objektum van amit számolni kell.Sokat lehet enyhíteni a tüneteken, ha rendesen be van configolva az FSX.cfg. Ha gonolod ki posztolom ide a lénygesebb beállításokat, amit érdemes kipróbálnod.
Fontos, hogy szedd le a bojote féle shader 3.0 modot, és telepítsd. Lesznek rendes efektjeid, meg fény, meg pompa meg ragyogás. DX10 használata szigorúan tilos! (Bug hegy)
Az auto gent fontos hogy max-on hagyd, mert ha leveszed akkor kevesebb dolgot rajzol ki, de fps nem emelkedik, és még jobban fog "shutterelni" ugrálni a kép.
Legjobban úgy tudod tesztelni, hogy RadeonProt telepíted, és kikapcsolod az AA minden formáját. Hasítani fog mint az állat, de olyan ronda lesz, meg foltos, mint az ember fia pofája egy kiadós bulizás reggelén, hányás után....

Utána szedd le, mert bekavar. Legjobb tapasztalatom szerint, ha Aplication cont.-on hagyod, és az fs-ben ki van pipálva az AA.
Eyefintyben ez még zavaróbb, mert normálon 55-70 fps, 3840x1024 ben nálam HD5770-en, de Budapest 2.0 clear sky, 28 Fps, REX 2.0 benyomja a szmötyis időt és 10-14 FPS, meg shutter heghyek, AZtán clear sky, és egyből 37 FPS.
FONTOS: az FS-en belül a frame limiter unlimited!!! ha vissza veszed, az mindíg bekavar.
-
fatal`
titán
-
hhelikopter
tag
válasz
Geryson
#8629
üzenetére
Szia Geryson!
Köszönöm a gyors reagálást! A helyzet az, hogy pár hónapja építettem egy frankó gépet:ASROCK P67 Extreme4 Gen3
CORSAIR 8192MB Vengeance DDR3 1600MHz CL9 KIT CMZ8GX3M2A1600C9
INTEL Core i7-2600K 4.6 GHz 1155 BOX
HD6950 2GB GDDR5 TOXICFrankó minden, viszont úgy érzem, hogy a videókártya a gyenge pontja lehet a gépnek, sokan azt mondják, hogy az FSX az Nvidia-t jobban szereti. Nem tudom erről mi a véleményed?
Én helikopteres repülésbe nyomulok, és az ORBX által készített összes kiegészítő megvan, tegnap megvettem a Orbx - FTX: NA 0S9 Jefferson County International kiegészítőt. Itt koppantam egy elég nagyot, mivel a Minimum FPS 20 -ra lepottyant a pálya megközelítésékor, ami nagyon gáz, 30 FPS alá nem szeretek menni, sőt nem is megyek. A kérésem az lenne, hogy ha nem okoz nagy problémát akkor szíveskedj Nekem egy FPS tesztet csinálni a környék berepülésével, illetve a repülőtér különböző irányokból történő megközelítésével, úgy, hogy fel van telepítve az Orbx - FTX: NA 2WA1 Diamond Point kiegészítője is, a következő beállításokkal. (lásd lent) Igazából kíváncsi vagyok, hogy a GTX 580 mit tud, érdemes-e beruháznom. Előre is köszönöm a segítséged.
-
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter
#8628
üzenetére
Pl. én. De miért nem itt kérdezed meg?
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Aki FSX hez GTX 580 videókártyát használ az dobjon egy privát üzenetet, szeretnék beszélni vele.
Köszi
-
fatal`
titán
Boldog karácsonyt minden fotelpilótának!

-
boeing
őstag
Minden kedves szoba pilótának,békés ünnepeket kívánok!!

-
Bundee69
tag
Akinek van, a History HD csatornán pont most megy (lassan vége) egy műsor, a címe: "A legextrémebb repülőterek". Kb 2 órás és 10 repteret mutatnak be. Legközelebb szerda este 8-kor fogják itt adni. A sima, nem HD-s History-n pedig december 17-én este 8-kor fogják először bemutatni.
-
Korcsii
őstag
LAGO... Lagos-ban szálltam le majdnem taxiway-re... az volt az utolsó, hogy a finalt jó időben nem kézzel vittem.

Amúgy Ferihegyen az is problémát okoz, hogy az egész egy kicsit el van tolódva a valósághoz képest (rossz helyen van az FS-ben). Bár ha jól tudom pl a kifutót Kozma András is oda rakta, ahol alapból van, nem avalódi helyére. A LAGO lehet más.
Lehet ez is közrejátszott. 
-
-
válasz
Geryson
#8609
üzenetére
Alapvetően lehetséges a második verzió is, de azért az valószínűtlen, hogy final-en egy siklópálya alatti magasságú waypoint van betéve. Ha rendesen meg lett tervezve az útvonal, FMC-ben ARR egyezik a kiválasztott RWY az ATC által adott RWY-jel, akkor ilyennek nem szabadna előfordulnia. Ha nincs rendesen felprogramozva az FMC, akkor persze bármi lehet, ez igaz.

BUD LAGO-n csináltam a minap egy CATIII C megközelítést PMDG 737-800-zal, hát kiderült, hogy a 31R ILS-e bő 10 méterrel balra a futópálya mellé hoz le a fűre.

-
cintula187
addikt
válasz
Geryson
#8609
üzenetére
Nem vagyok most fsx közelben,de ott ronthatom valszeg el, hogy a Vnav tényleg benyomva maradt. Nem emlékszem már pontosan,de ha lehetséges hogy az APP-t benyomva a Vnav is bekapcsolva maradhat akkor itt lehet a gond. De az is lehet hogy app-t be se élesítettem és vnav maradt bekapcsolva. Ha ezek egyike se áll fenn a következő ilyen esetben, akkor leírom pontosan a körülményeket

-
Geryson
addikt
Ma kaptam egy levelet az ActiveSky 2012-ről. HONLAP Kíváncsian várom az első teszteléseket...
cintula187: Ahogy a kolléga is elmondta, írd le egy kicsit részletesebben. Olyan nincs, hogy a gép magától kezdjen el süllyedni. Pontosabban 3 esetben lehet: APP aktiválva és elkapta az ILS-t (de akkor a siklópálya alá tuti nem megy be), a VNAV aktiválva van és az FMC-ben a következő leghez egy a mostaninál alacsonyabb magasság van társítva (azaz leköveti a beprogramozott vertikális profilt) és ALTHLD van bekapcsolva és ott betekertél egy a mostaninál alacsonyabb magasságot, amit a V/S-nél megadott vertikális sebességgel akar elérni.
-
andorra
őstag
válasz
cintula187
#8603
üzenetére
Pontosan le kellett volna írnod, hogy milyen autopilot funkciókat használsz az adott szituációban. Így csak találgatni lehet. Az, hogy látja az ILS pályát semmit nem jelent, ha a hozzá tartozó funkciók nem aktívak. Az APP csak akkor tudja átvenni a függőleges irányítást, ha az ideális magasságon (olyankor azonnal), vagy felette kapcsolod be és az ideális magasság közelébe süllyed.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#8605
üzenetére
Hm, tehát akkor be van tekerve egy magasság, a V/S az "0"-án áll és mégis süllyed? Ez már elég furcsa. Biztosan nem egy alacsonyabb "célmagasság" van beállítva?
-
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#8603
üzenetére
Hát ha látja az ILS-t és a siklópálya miatt süllyed, akkor az csak jó, nem? Amennyire én tudom az APP gomb bármelyik repülőnél felülírja a többi MCP parancsot (VNAV, LNAV, ALT HLD, HDGSEL, HDGHLD, V/S). Bár bevallom lehet akkor nem értem a kérdésed...

-
cintula187
addikt
Sziasztok!
Ifly 737 gondom lenne. Mik lehetnek az okai annak, hogy leszállás közben hiába állítom be hogy tartson egy bizonyos magasságot ALT HLD -al mégis folytatja a süllyedést. Még úgyis ha pályairányon vagyok és látja az ILS-t
-
Geryson
addikt
A zenész, programozó Kozma András tudna Neked segíteni, merthogy a Jövő Házában ami állt, az az övé volt. Nekem még van felvételem, amikor az egyik szobában állt a szerkezet. Anno én is gondolkoztam rajta, egyébként egy tök felesleges dolog így rágondolva (baromi drága és csak erre tudod használni, valljuk be már az hülyén néz ki ha egy Cassnával/Airbussal akarnál repülni - ha éppen Boeing a cockpit. ITT van András honlapja.
Monitor helyett kapásból azt mondom, hogy projektor, hiszen valósabb lesz a látott tér. Monitornak max. az oldalsókat tudnám elképzelni. Amúgy csak alátámasztani tudom, hogy csakis FS9-el próbálkozz, mert az FSX annyira hardwareigényes, hogy az csúcs. Nekem most mondom azt, hogy elmegy minden rajta és ez egy monitor és vannak benne nem olcsó komponensek (és még most sem full a látvány!). FS9 meg hasonlóan szép is lehet akár látványra, azt mondják itt egyesek (én mondjuk ezt 90%-ban alátámasztom, de anno még nagy volt a különbség, de jöhettek ki új látványnövelő dolgok). Gép rohadt sok kell hozzá, kell a megjelenítéshez több is, a szoftverhez 1 és legalább még 1 Project Magentához. Andrásnak úgy tudom 4 gép hajtja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung kuponkunyeráló
- Mikrotik routerek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Diablo IV
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- Iphone Xs 64GB 100% (3hónap Garancia)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 128GB Blue- 1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4067,94% Akksi
- Xiaomi Redmi Note 9 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- Zebra ZP505 EPL hőpapíros címkenyomtató
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Van még bőven mit tanulnom






![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

(csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)
. Te, honnan szerezted ezeket a professzionális ismereteidet a beállítás témában?



