Új hozzászólás Aktív témák

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8656 üzenetére

    Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved :).

    Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.

    Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
    turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
    join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni.

Új hozzászólás Aktív témák