-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Ha jól számolom, hétfőn 00:00-kor adják ki a REX Essentialst, legalábbis már megy a visszaszámláló a REX honlapján.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9898
üzenetére
Még mindig nem.

Ezek effektek, aminek van saját file-ja, az effects könyvtárban. Az Aircraft.cfg tartalmazza, hogy milyen effektet használ az adott fény megjelenítésére.
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing, 6=taxi, 7=recognition, 8=wing, 9=logo, 10=cockpit
light.0=3, -0.43, -28.4, -0.0, fx_navredh ,
light.1=3, -0.43, 28.4, -0.0, fx_navgreh ,
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe ,
light.3=2, -0.65, -28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Leftwing strobe
light.4=2, -0.65, 28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Rightwing strobe
light.5=4, 16.9, 0.0, 1.9 , fx_vclighth,
//light.6=5, -0.1, -6.95, -3.0, fx_landing ,
//light.7=5, -0.1, 6.95, -3.0, fx_landing ,
light.8=9, -25.371428, -0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.9=9, -25.371428, 0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.10=8, 14.8, -20.0, 5.60, cit_II_icelight //rightwing icelight
light.11=8, 14.8, 20.0, 5.60, cit_II_icelight //leftwing icelight
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh ,Ez a fényekre vonatkozó rész az aircraft.cfg-ben (minden gépnek sajátja van)
Az első szám a definiálás hogy van, a második szám az egynlőség után a típus, hogy minek feletesse meg az effektet. //Types: magyarázó sor.
A vesszővel elválasztott három számcsoport a 3d modellen való elhelyezkedés koordinátái. Az utolsó szöveges bejegyzés pedig maga az effekt. Ha egy másik gépnek ami telepítve van, tetszik a strobe effektje, és egy másik gépen is használni akarod, akkor megkeresed a light.(valamiszám)=2 sorokat, és megnézed a sor végén mi van írva fx_strobeh itt pl. És átírod a másik gép cfg-jét erre. A Példában is látszik hogy az egyik nav fény egy strobe effektből van csinálva.
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe
Mivel nem 2, hanem 3 van írva az egyenlőség jel után, így nem villog, hanem folyamatosan ég.
Landing lights-ot ezzel a módszerrel nem tudsz hozzá adni, mert a gépen látszani fog a fénypont, de a talajt nem világítja meg. Mivel a talaj illetve más objektumok megvilágítása 3d render dolog, így az a gép 3d modeljében a (valami).mdl file-ban van, amit viszont nem lehet szerkeszteni. ( szerzői jogok miatt nem lehet a 3d modelleket importálni stb.) így landing, meg taxi ott, olyan és annyi van, amit a készítő bele rakott. Viszont logó világítást a farokra megy egyebeket simán hozzá lehet adni a géphez. Itt egy nehézség van, megtalálni a megfelelő helyett a koordináta rendszerben, hogy ott legyen ahol te akarod.
Nekem ezért van ez a sor, ami normál esetben ki van kapcsolva (// van előtte)
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh Ez egy piros lámpa, amit pluszba rak be, és ennek a koordinátáit változtatva keresem meg a helyét a dogoknak (ha gépen belölre kerül nem látszik, sokat kell tesztelni)
DE! ezzel le lehet ellnőrízni hogy a 3d modellhez képest a futók koordinátái jó helyen vannak-e, jó helyen van-e a nézőpont a fülkében, stb.
Jó keresgélést!

-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az fsx.cfg - be lehet -e állítani a "strobe, nav" fények intenzitását?
Köszönöm
-
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#9891
üzenetére
Már több mint két hónapja [nyilvános], azt hittem mindenki tudja. Mindenesetre nem siették el a fiúk, hogy a hivatalos oldalra is kirakják.
A 748-ban kidolgozottabbak a textúrák, talán ezért látszik szebbnek.(#9893) Korcsii: V2-ben lesz majd on board checklist is. Ahhoz hasonló lesz, mint a 777-esen.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson
#9892
üzenetére
VC nagyjából ugyan az, mivel jóval az első igazi darabok megjelenése előtt jött ki az extension pack. Ha jól tudom, a valóságban is eléggé hasonlít a kettő, csak néhány kapcsoló/felirat máshol van, meg ha jól rémlik, zöld helyett kékes színnel világít az FMC meg a társai. Elvileg a V2-ben már új lesz minden, gondolom a két típus közötti különbségeket is kidolgozzák. Viszont nem lesz ingyenes update, hanem meg kell venned - de mintha olvastam volna kedvezményről régi usereknek.
ui: config managerben át kell állítani, hogy melyik gépet akarod használni, különben rossz helyen lesz a viewpoint VC-ben (így is rettentően rázoomolva kezd, de legalább a fejed nagyjából jó helyen van - nekem mániám, hogy elállítom).
-
Geryson
addikt
Ki használ PMDG 747-8i-t? Igaz az, hogy valamivel szebb a VC, mint a "régi" 747-400-nál? Vagy VC-ben repülhetetlenül csúnya (a 747-400 szerintem eléggé az).
-
Geryson
addikt
Kjjött NGX-hez az SP1c UPDATE
-
balage1989
tag
Hátha valakit érdekel. Avsim-en van fent 737-700 malev festés ngx-hez.
[link]
Én régóta kerestem és végre van, hátha más is így van vele. -
Geryson
addikt
válasz
Korcsii
#9888
üzenetére
Úgy értettem a kamu-t, hogy a CLX VA-ba nem lépek be, mint ahogy eddig sem tettem, csak úgy rontom a nevükkel a levegőt...

A Malévnál most még szigorodott a logger, ami egyébként nem gond, de gépcseréről szerintem szó sem lehet. Amúgy szinte teljesen mindegy, mert akkor meg 30 desztinációra nő a kínálat, ezek közül 28 nem is érdekelne kb...

Alig várom már, hogy longhaul-ozzak, lehet tolok is a hétvégén egy Luxemburg-Szingapúr-Sydney járatot oda-vissza úgy, hogy Szingapúrban csak tankolok.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson
#9887
üzenetére
CLX is kamu livery? Nehogy nekiálljak annak is.
Legalább annál nem lenne olyan nehéz a részletekről is forrást gyűjteni, mert házhoz jön, nem úgy mint a BA World Cargo.
Mit összeszenvedtem a hajtóművekkel...Egyébként szomorú. Náluk nincs olyan, hogy más típusokkal is lehet repülni egy adott útvonat? BAV-nál ugye eleve classic 737 van csak, és helyettük repülhető bármelyik NG. Ugyan úgy Airbuson belül lehet váltani (A319-A321), meg végső soron a longhaul gépeknél is. Persze az ajánlott gép mindig a valódi, és a logger sem olyan összetett és szigorú, mint ott.
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii
#9883
üzenetére
De, de az enyém. Közben rájöttem, hogy a 747x kell, mert az kell a 747-8i-hez, tehát csak az NGX-től válok meg.
Az az igazság, hogy nincs időm már a Malév VA-ban repülni, sőt van kb. 6 desztináció 800-ra, ami valljuk be, elég nudli. Akkor inkább nekifekszem a 747-nek megint és "kamu" CLX livery-vel teli dobálom a világot csomagokkal (remélhetőleg így többet repülve Veled is).

-
BigBlackDog
veterán
Válaszd ki egy cessnát, töltsd be. Kapcsolj ki mindent rajt, majd mentsd el. A mentés ablakban pipáld be, hogy ez legyen a default flight. Így bármit betöltesz cold&dark gépet kapsz majd.
Azt, hogy ne a futóra, hanem állóhelyre rakjon, a következő helyen tudod beállítani; reptér kiválasztásánál alul van egy olyan, hogy "Choose runwy/starting position". Ezt állítsd át "active runwy"-ről a kívánt állóhelyre. -
Geryson
addikt
Nem érdekel valakit egy 737 NGX base (tehát a 800/900) és egy 747-400x megvételre valami jutányos áron? Természetesen jogtiszta.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9879
üzenetére
Ebbe a dologba nem ajánlanám hogy csak úgy bele ugorj. Nagyon sok dolgot kell tudni hozzá. A repülési modell alapja .air-file, amit direkt erre a célra írt programmal lehet szerkeszteni. Rengetek táblát tartalmaz, ami leírja a gép viselkedését. A helikopter külön tábla sor, speciális adatokkal, és hozzá tartozó függvényekkel. Erdeti gyári dokumentáció nélkül nem sok esélyed van. A dinamika finom hangolása az aircraft.cfg-ben van, itt vannaka tömeg adatok, meg a sebesség, és hajtómű skalár adatok, de ezek csak fix változók az .air file függvényeihez. Egy másfél két hónap alatt egész jól bele lehet tanulni, lagalábbis nekem ennyi idő kellet, hogy a learjet air filejából kiindulva (hasonló méret, szárny profil azonos hajtóművek, és felszálló súly), megcsináljam a citation 650 air-file-ját, úgy hogy eredeti flight safety-s kiadású oktató anyagból és specifikációból dolgoztam.
Csak egy nagyon vázlatos példa: A sebességet meghatározza a hajtómű leadaott teljesítménye, a sárkány légellenállása, mely a sebesség növekedésével nem feltétlenül egyenes arányban nő, a kormány felületek által generált ellenállás, az egyes lapátok állásszögéhez, és forgási sebességéhez tartozó ellenállás, és a megfúvás (szél+sebesség vektor mennyiségének eredője) ami aszimmetrikusan hat egy helikopterre, és ez után jön a farok rotor nyomatéka, ellenállása. Egyszerre kevés dologot lehet csak állítani majd tesztelni, majd állítani, majd tesztelni, aztán új körülmények között tesztelni, majd állítani. ( hőmérséklet, tenger szint szerinti magasság, párna hatás változása, ha mindenütt kb jó akkor jó, mindenütt pontosan nem lesz jó az FS korlátai miatt. A citation 650-et én úgy lőttem be, hogy a legvalószínűbb konfigurációkban legyen a legpontosabb pl az átesési sebesség ( súly, fékszárny, beállításoktól függően) illetve az emelkedő képességet, és az adott magasságokon a maximális sebességet el tudja érni, viszont így a gép 69.000 lábon még tud emelkedni, holott a max valahol 55.000 láb lenne, 51.000 a max engedélyezett a törzsnek. De ez nem, zavaró, mert gyakorlatban nem mennek a géppel 47.000 láb fölé mert gazdaságtalan.
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy meglévő modellnek legyen az helikopter, vagy repülő, hogy lehet a repülési dinamikáján szerkeszteni, van ehhez valami segédprogram? Jelenleg repülők egy AS 350 helikopterrel, aminek a sebessége a szimulátorban nagyobb, mint a valóságban, ezt szeretném vissza venni 30 km-rel.
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson
#9873
üzenetére
Az időjárás beállításoknál mi van kiválasztva az FS-ben? User defined-en kell lennie. Én úgy szoktam használni a REX-et, hogy az FSX indítja, minimalizálom, megyek repülni, és folyamatosan frissíti magát közben. Ha nem frissít akkor gáz van, virágboltival ilyan előfordul, meg néha a rendessel is.
.NET frame work frissítést ajánlok, vagy ha volt akkor szedd le, mert 2.0-t használ a REX, és ha nem megy akkor legtöbbször ott nem stimmel valami
-
ChipKng
aktív tag
válasz
Geryson
#9875
üzenetére
Akkor ott valami nem stimmel. Egy kis fekete keretes ablaknak muholdas idojarasi keppel ami mutatja a jelenlegi poziciodat. Bar azt irja, hogy frissiti az idojarasi adatokat de ra szoktam nyomni, hogy frissitse mert ha nem rugom hatson sosem csinalja meg. Miutan letoltotte sajat maganak az a kis cucc, utana ha inditom a repulest az FSX-ben akkor mar irja is a kis uzenetet, hogy a REX tolti befele az idojarasi adatokat.
-
Geryson
addikt
Még egyszer fel kell tennem a kérdést REX usereknek, hogy mi a betöltés pontos menete? Most abszolúte elsőként a REX-et indítottam, megvan a flightplan, rányomok a Fly now!-ra, betölti az FSX-et, de nem frissít. Egyrészt nincs fent a kiírás sem, másrészt látom, hogy teljesen már a légnyomás, mint aminek kellene lennie...
Mi a fészkes fenét csináljak. Az ASX-el ilyen gondom soha nem volt... 
Cypresss: köszi, írok PÜ-t!
-
Cypresss
senior tag
Tudomásom szerint Közép-Európa egyetlen Level-C szimulátorát (ez volt a Malév szimcsi) már elvitték Ferihegyről. Tud erről esetleg valaki, valamit?
-
wd.taz
aktív tag
Tiszteletem!
Segítségeteket szeretném kérni. PMDG 737NGX-hez lenne szükségem "magyar" leírásra.
Az Angol megvan PDF-ben de sajnos nem tudok angolul, a fordítgatásra meg nincs sok időm.
Ha jól emlékszem valamikor az #5000-#6000 hozzászólás között, volt téma MD11-röl (talán Geryson írta, hogy ő fordította, vagy keresett magyar fordítást).
Sajnos, nem tudom beindítani a hajtóműveket se, pedig minden kapcsolót piszkáltam, de nem jó sorrendebe, gondolom
.Előre is köszönöm.
Tazi
-
RCH663
aktív tag
válasz
ChipKng
#9861
üzenetére
SOHA nem rakjuk ilyen helyzetben kerékre a gépet. Nem ismerjük a talaj tulajdonságait. Ha laza, a futó elakad, jobb esetben csak kitörik, széttépve az üzemanyag tankot egyebeket, rosszabb esetbe azonnal átvágódik a gép, maga alá temetve a pilótát. Behúzott futóval hasra lebegtetve meg lehet csúsztatni a füvön, és a mellékelt ábrának megfelelően saját lábon lehet távozni a helyszínről.
Még egy vitorlával is, ami behúzható futós, ha laza talajra kell leszállni ( friss szántás pl, jobb ha behúzott futóval szánkózol egyet, mert a besüppedő futó miatt az is hajlamos orra vágni magát.
Nagy gépek azért nyitnak futót, mert az elakadó futó nem tudja a gép tehetetlenségét legyőzni, és leszakadó alkatrészek lassítják a gépet.
-
RCH663
aktív tag
http://www.youtube.com/watch?v=lZvSmsIE_Ls
Egy gyönyörű kényszerleszállás, igazi... lenyűgözött.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9858
üzenetére
Az Nem az FSx, hanem a helikopter (aircraft.cfg)-ben van definiálva valahol, hogy milyen effekteket használ. Utána kell olvasnom pontosan. Melyik helikopter?
-
hhelikopter
tag
Szia RCH663!
A kérdésem az lenne, hogy az FSX. cfg -be mit kell átírom, hogy helikopternél a földhöz közeledve a "por" effekt ne legyen intenzív vagy egyáltalán ne legyen.
Köszönöm előre is a segítséget!
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187
#9850
üzenetére
A fotójegy szerintem is nagyon dúrva lehúzás. Mondjuk az ár sem semmi de majd a piac eldönti.

-
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9852
üzenetére
Hm, ez érdekes. Majd megpróbálom hazaérkezés után megint. FMC-ben minden be volt állítva, V1, V2, VR belőve (ha valami nem stimmelne, ezeket nem is ajánlaná fel tapasztalatom szerint), mondjuk az AP gomb nem volt benyomva és a 40%-sem csináltam meg, mert azt hittem, majd ő fogja. Köszi akkor egyenlőre, kíváncsian várom a sikeremet.
Amúgy a másik témához csak annyit, hogy a REX2 szinkronizálása tényleg megfogja egy pillanatra a gépet, ilyet AS-ben még soha nem tapasztaltam. Bár, ahogy írtam, most már nem is szinkronizál a REX. Tényleg, AS-ben ilyet sem tapasztaltam még...

-
Cypresss
senior tag
Én nem annyira vagyok megelégedve az AS2012-vel. Szerintem nincs szinkronban benne a Nap állása és a világosság. Ha megnézitek,akkor a Nap még jócskán látszik az égbolton,de szinte már szürkület van.
Én ilyet egyszer sem tapasztaltam még.
A másik pedig,hogy szinte minden felhő textúra ugyanúgy jelenik meg repülés közben.Alig van a felhű textúrák között különbség. A REX-ben ez a különbség erőteljesen észrevehető.A REX-ben rengeteg textúra közül lehet választani,míg az AS2012-ben kb negyed annyi textúrából.
Ebben lehet valami, de nekem az a kb száz is bőven elég.
Az SP1-ben egyébként lesznek új textúrák is.Az AS2012 előnye még,hogy hamar telepíthető és nagyon hamar uninstallálható. :-)
És kb háromszor gyorsabb.

De szerintem a két program közül úgyis az egyéni preferenciák és ízlésvilág alapján dönt a felhasználó. Nekem például az volt a bajom a REX-el, hogy túl szép, túl művi a látványvilág, mintha egy minden tekintetben tökéletesen megkomponált festményt néznék repülés közben. Az AS lehet, hogy picit statikusabb, "szürkébb", de éppen ettől valóságosabb, életszerűbb is. Egyetlen dolog hiányzik a REX-ből, a mozgó hullámok.
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#9844
üzenetére
Ezt így elég nehéz lesz elmondani, mert simán lehet, hogy valamelyik beállításod rossz.
A normal Take-off procedure egyébként (fényeket és egyebeket most hagyjuk): FD ON, A/T és AP kapcsolók ON, tolóerőszabályzókat N1 40 %-ig fel (a két hajtómű tolóerőteljesítményét ezzel kiegyenlíted), majd push TO/GA, 80 csomónál throttle hold van, de ha úgy állítottad be, bármikor felülbírlhatod manuálisan is a tolóerőt. Erre RTO kapcsán nyilván szükség lehet.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A/T-t jellemzően akkor csapja le (valós gépeknél nem is engedi felkapcsolni), ha nincs az FMS számára semmilyen sebességérték megadva, vagy hibás valamelyik érték.
Próbáld meg, hogy nem dark cockpitből indulsz, hanem full beállításokkal, mert ilyen esetben elég az A/T felkapcsolása, a TO/GA funkciónak akkor is mennie kell.
-
Geryson
addikt
Jaaa, így már értem.
És mi amúgy a REX indításának helyes sorrendje? Most jövök haza Libanonból és valami miatt a REX2 nem kapcsolódik össze az FSX-el. Útvonaltervet megcsináltam a REX-ben, az FSX már ment (mint ahogy elvileg tegnap is), de azért rányomtam a Fly now!-ra, ezek után átugrik az FSX-be, de nem írj a ki nekem folyamatosan (ahogy tegnap), hogy updating weather, vagy valami hasonlót. Semmi üzenetet nem kapok, sőt a REX-ből kiválasztott weather avoidance system (tehát a térkép) sem mutatja a gép helyzetét, azaz nem látja...

-
Đusty
addikt
válasz
BigBlackDog
#9848
üzenetére
Már régóta van, de ezek szerint lesz Budapesten is. Szuper, hogy lesz a Highfly mellett másik is ahol remélhetőleg minden működik és ráadásul FSX!
(na persze olcsóbb nem lesz sajnos
)
[link] -
BigBlackDog
veterán
Ha valaki Győrben járna...
A készítő oldala.Remélem lesz majd mifelénk (Biatorbágy, budapest) is ilyen.

-
Korcsii
őstag
Aerosoft mappájából kezd el törölgetni a bgl-eket
KLAS biztos lesz a nevében... Persze a kevésbé favágó módszer az, hogyha úgy van, mint pesten, és külön van a város, és a reptér. Ilyenkor értelem szerűen csak a scenery library-ból kell kivenni a repteret...ui: micsoda véletlen, épp reülök, és épp KLAS a kitérő repterem...
-
atys25
csendes tag
Sziasztok!
Mit tudtok arról,hogy az FSDT Las Vegas airport scenery és az Aerosoft US Cities Las Vegas ütik egymást? Felraktam az FSDT KLAS-t,majd a US Cities Las Vegas várost és a reptéren a runway-eken dupla csík van,illetve a terminalok is duplán vannak egymáson. Ezzel nem lehet csinálni vagy állítani valamit? -
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9809
üzenetére
Na, az ND-k hibája megoldódott, de csakis FSX újraindítással. Érdekes egy jelenség volt.
Viszont Cypresss, elmondanád nekem tömörem, hogy hogyan használom az TO/GA gombot? Most minden be volt lőve, indultam Libanonba és így sem csinál semmit a gomb, sőt, levágja az A/T gombot is.
Minek kell benyomva lennie és minek nem? -
Geryson
addikt
válasz
Korcsii
#9825
üzenetére
Korcsii, köszönöm, nagyon jó ez az oldal amit másodszorra ajánlottál. Simán be tudtam tenni REX-be az FP-t, úgy néz ki ezzel nem lesz gond.
Viszont más: megőőőrülök. Most indulok másodszorra a 800-as NGX-el és egyszerűen nem indulnak el az előttem lévő navigációs kijelzők. Tökre olyan, mint amikor inicializálja magát, annyi különbséggel, hogy soha nem indulnak el, 1 órát vártam rájuk. Mi a retkes franc lehet a gond. Már betöltöttem a gépet is újból...

-
Geryson
addikt
Na, ez egyenlőre elég biztató. Most nézem, hogy lehet FP-t is beállítani, bár ehhez továbbra is kell akkor a Korcsii által javasolt holnap, mert csak importálni lehet az útvonalat, azaz valahol meg kell írnom.

Miért van az a funkció a REX2-ben, hogy az időjáráshoz hozzászinkronizálja a grafikai kinézetet is?
-
RCH663
aktív tag
A Grafikán kívül én az időjárás motorban is elégedettebb vagyok a REX-el. A látó távolság modellezése és a szél viselkedése, sokkal közelebb van az én tapasztalatim szerint a valósághoz. A REX turbolencia imitálása talaj közelben pedig elég élet szagúra sikeredett. (már aki nem kapcsolja ki)
-
atys25
csendes tag
Én nem annyira vagyok megelégedve az AS2012-vel. Szerintem nincs szinkronban benne a Nap állása és a világosság. Ha megnézitek,akkor a Nap még jócskán látszik az égbolton,de szinte már szürkület van.
A másik pedig,hogy szinte minden felhő textúra ugyanúgy jelenik meg repülés közben.Alig van a felhű textúrák között különbség. A REX-ben ez a különbség erőteljesen észrevehető.A REX-ben rengeteg textúra közül lehet választani,míg az AS2012-ben kb negyed annyi textúrából.Az AS2012-ben a hajnali világosodás és az esti sötétedés viszont egyenletesebben,szinte észrevétlenűl történik,míg ez a REX-ben tökre észrevehető,amikor mindig egy kicsit kivilágosodik reggel vagy este mindig egy kicsit sötétedik.Ez a megoldás az AS2012-ben jobb,minden más rosszabb.Persze csak a grafikai szempontokról beszélek most.Az AS2012 előnye még,hogy hamar telepíthető és nagyon hamar uninstallálható. :-) -
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9834
üzenetére
Basszus, tényleg RTE, ahogy először írtam.

Az az igazság, hogy nekem az AS2012-ből csak az időjárás kellene, a grafika nem, merthogy van REX2. Lehet, hogy az első jobb, de kettő akkor sem kell...
Írok nekik, hogy adjanak arra (az AS2012-re) valami kedvezményt. Vagy AS2012 csak a grafikai kiegészítővel együtt van? -
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#9829
üzenetére
Én korábban ASE-t használtam, most pedig AS2012-t.
Előbbiben nem lehet egyenként útvonalpontokat bevinni. Utóbbiba viszont igen. Ha otthon leszek, majd küldök róla képet is.
Egyébként én a helyedben a 2012-őt venném meg, sokkal jobb a motor, valóságosabb a szimuláció, iszonyú nagy (több száz darabos) a textúra könyvtár, gyakorlatilag mindent személyre tudsz szabni (felhők, ég, víz, nap, hold, talajtextúrák, utak, reptéri fények, villámok, egyéb hangok, stb). Olyan, mint a REX, csak kevéssbé erőforrrásigényes és sokkal gyorsabb.
És a Simmarketen kedvezményesen lehet megvenni.
A PMDG .rte kiterjesztéssel dolgozik.

-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#9832
üzenetére
Természetesen!
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#9830
üzenetére
Igen, így már beugrott. .PLN kiterjesztéssel dolgozik a PMDG.
-
Geryson
addikt
válasz
Korcsii
#9825
üzenetére
Este megnézem, köszönöm. 1113-as???
1205-ös is kijött már, tegnap töltöttem pont le.Most annyiban változott a dolog, hogy írtam az Active Sky gyártójának a Hi-Fi-nek és kaptam egy jó 50%-os ajánlatot az ASE-re, amiben mintha azt olvastam volna, hogy van már egyenkénti pontbevitel. Esetleg Te nem ASE-t használsz?
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#9827
üzenetére
Még nem néztem meg, hogy mit generál a Korcsii által javasolt oldal, de a lényeg, hogy a PMDG által olvasható formátumnak kell lennie (talán .rte, de ebben most nem vagyok biztos) és ezt simán bemásolod a PMDG/Flightplan mappába. Ezek után az FMC-ben meg a CO ROUTE LSK-hoz beírod a korábban bemásolt fájl nevét (pl. LHBPEDDF, merthogy én így szoktam értelemszerűen elmenteni, tehát csak az ICAO kódokkal és így könnyű megjegyezni) és már tölti is be az FMC.
Tulajdonképpen ugyanaz a művelet, mint amikor elmentesz egy általad írt FMC útvonalat és utána visszahívod egy későbbi alkalom során. A lényeg, hogy az PMDG csak a flightplan mappából tud visszatölteni útvonalat, tehát nincs böngészési lehetőség.
-
cintula187
addikt
Elementary kérdés lesz. Eddig kézzel pötyögtem be akár PMDG 737, akár 747 be a waypointokat. A fenti programokból flightplan exportálást hogyan importálom a PMDG-ben? Simán az fsx ben import vagy máshogy?
-
Korcsii
őstag
-
Korcsii
őstag
válasz
Korcsii
#9823
üzenetére
Mondjuk, nem teljesen ugyan abból az adatbázisból dolgozik, mint az navigraph, így lehet, hogy nem ismer pár waypoint-ot, meg esetleg kicsit arrébb rakja őket. Én azért szeretem, mert előre meg lehet nézni vele google maps-on, hogy merre vezet az utam. De mondjuk annyi eltérés shortcut-ok miatt is lehet (én most speciel egy ilyen hibára emlékszek, EGLL-LHBP, EDDF környékén hiányzott pár közbülső waypoint, így directnek vette - pedig az airway-t felismerte).
-
Geryson
addikt
Van egy másik tiszta barom problémám. ASX felhasználó vagyok, erre a programra már egy ideje nincs frissítés (merthogy ugye kijött az ASX 2012). Nekem jó lenne az ASX, de a következő gondom van, mióta visszamentem a Malév VA-ba repülni.
Ha Routefinderrel tervezek útvonalat, ott tudok exportálni, ASX-be behúzom és csodálatosan szinkronizálja az út során végig a szelet.
Ha Malévban repülök, én pötyögöm az útvonalat az FMC-be, az ASX-ben csak kezdő és végpontot tudok megadni (köztes pontokat nem), a szél ganéj lesz és mindig overspeedem van pillanatokra. ASX fórumon anno kérdeztem, azt mondták, csak akkor lesz jó a szelem ha az út végig van programozva.
A kérdés: hogyan tudnék én létrehozni .rte adatfájlt PONTOSAN azokkal a pontokkal, ami a Malév útvonaltervben vannak? Néztem az FS gyári flight plannerjét, de ott sem lehet egyenként beadni a pontokat...

-
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9817
üzenetére
Igen, jogos az ajtók fent vannak, de mindegy végül is, sejtem mi lehetne a lower DU-n. Természetesen a kapcsoló megvan, ezért mondtam, hogy ott "INOP" áll.
PFD/ND-re hol is kapcsolok át? Valóban EFIS/MAP módban állt a CTR feliratú gomb, most pl. APP-ban, de ott is csak "INOP" áll a 2 felsőn és C/R az alsón. Csak akkor jelenik meg rajta adat, ha a lower DU kapcsolót a PFD DU felett átkapcsolom, de akkor meg a főképernyőn alszik ki a fény...

-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#9816
üzenetére
Az Auto Brake kapcsolója mellett balra, van egy MFD felirat, az alatt vannak a lower DU kapcsolói. Az ajtókat az OHD panelen tudod megnézni, a DU-on a hajtómű paramétereket tudod szétosztani két képernyőre, valamint a hidraulikus nyomást és a féktárcsák hőmérsékletét ellenőrizheted. Valamint a pushback utáni flight controlls checket (full left-neutral-full right, stb) tudod végrehajtani.
Ha inop a két kapcsoló, akkor valószínűleg EFIS/MAP nézetet használsz a képernyőkön. Át kell váltanod PFD/ND-re, csak ezután lesznek akítvak a gombok.
-
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9815
üzenetére
Igen, azt tudom. Szuper, akkor ezentúl használni fogom. Megmondom őszintén, hogy eddig a karral toltam fel (nagyjából) addig az N1-ig, amit beállítottam.
Egy másik kérdés. Miért sötét nekem mindig a lower DU? Az érdekesség az az, hogy a gomboknál "INOP" van kiírva, tehát egyszerűen gyárilag mint ha le lennének tíltva. 747-ből kiindulva gondolom ott a légkondi, ajtók, üzemanyag, ilyenek jelennének meg, nem? De hogyan kapcsolom be?
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson
#9813
üzenetére
Azt akarom igazából megtudni, hogy ha derated T/O-t csinálok, akkor a gomb megnyomása után is maximum csak a tiltásig csinálja a tolóerőt, ugye?
Igen, addig az értékig, amit az CDU N1 Limit oldalán látsz, ami nyilván függ a hőmérséklettől (is). Az N1 Limitet egyébként bármikor felülbírálhatod manuálisan, ha nagyobb teljesítményre van szükséged.
-
Geryson
addikt
válasz
Cypresss
#9809
üzenetére
Hm, gyorsan összecsaptam egy útvonalat, ground connections off, AP és AT be, rányomtam (arra a kis gombra kell a tolókar végén, ugye?), de semmi. Valószínűleg ennél okosabb a PMDG, hogy csak így nekiugorjon...

Azt akarom igazából megtudni, hogy ha derated T/O-t csinálok, akkor a gomb megnyomása után is maximum csak a tiltásig csinálja a tolóerőt, ugye?
-
atys25
csendes tag
Sziasztok!
Itt is felteszem a kérdést,hátha tudtok segíteni nekem: Ilyen kameranézetet hogyan tudok beállítani az EZDOK progiban? Vagy van valami másik progi,amiben van ilyen nézet? Tulajdonképp csak ezért kellene az EZDOK is,semmi másért. F2004-ben benne van ez a funkció alapban,de FSX-ben nincs. Már elég régóta vadászok ilyen kameranézetre FSX-be,de sajnos nem találtam még,az EZDOK-ban pedig nem tudom hogyan lehet beállítani. Please help me! :-)
Itt a videó: [link]
-
boeing
őstag
válasz
BigBlackDog
#9808
üzenetére
Na itt dolgoztak rendesen a pilóták.

-
BigBlackDog
veterán
Itt egy cikk is videóval, sajnos nem túl közkedvelt nyelven.
-
boeing
őstag
válasz
BigBlackDog
#9806
üzenetére
Jaj de szépséges.

-
BigBlackDog
veterán
Kicsi off: Ennek a képnek az eredetéről tudna valaki pár szót mondani? Ma akadtam rá teljesen véletlen googleban. Nem nagyon olvastam még ilyenről, ezért tűnik furcsának így elsőre, elnézést ha triviális a dolog.
Közben találtam róla némi infót.
-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#9804
üzenetére
Neeem.
Van az a gomb, amivel aktválod a T/O és a Go around tolóerőt és azt keresem. Nem sikerült még bekalibrálnom a tolókaromat és nagyon ugrál, erre meg megbüntetett a Malév Logger, hogy túl nagy tolóerőt használtam felszálláskor. -
Geryson
addikt
Mesterek! Hun van az NGX-nek a go-around kapcsolója VC-ben? Valami csavar, vagy ilyesmi, de egyszerűen nem találom...
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9795
üzenetére
Régebbi VGA driverrel elvileg megoldódik. Driver sweeperrel szedd le a jelenlegit, és rakj vissza egy régebbit. Nvidia-val is csinálja állítólag néha, és amit eddig találtam, senkinek nem világos mi okozza a BUG-ot
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9792
üzenetére
Biztos hogy shader probléma, de hogy mi okozza az nem teljesen világos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung kuponkunyeráló
- Mikrotik routerek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Diablo IV
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A21s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 5430 - i5-1245U, 16GB RAM, 512GB SSD, jó akku számla, garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4055
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest


A 748-ban kidolgozottabbak a textúrák, talán ezért látszik szebbnek.
Legalább annál nem lenne olyan nehéz a részletekről is forrást gyűjteni, mert házhoz jön, nem úgy mint a BA World Cargo.

Mi a fészkes fenét csináljak. Az ASX-el ilyen gondom soha nem volt...
). Mondjuk, ha jól láttam, HighFly-nál olcsóbbak hétköznapokon, bár kérdés, hogy milyen minőségben.


Az SP1-ben egyébként lesznek új textúrák is.
)



