-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Korcsii: Nem tudtam, hogy üres lesz, de tényleg az...
-
Csorbi
addikt
válasz
cintula187
#8395
üzenetére
A dátumot javítsd ki rajta...

-
cintula187
addikt
-
ChipKng
aktív tag
Akit erdekel 31R vecsesi oldalrol fog jonni.
-
Asbee
veterán
Tudtok ajánlani valami jó oldalt ahol fsx-hez addon-okat és egyéb dolgokat lehet venni?
-
Korcsii
őstag
válasz
Taylory
#8387
üzenetére
Elvileg: Prágából jön, 12:35-kor ér ide, és 2 óra múlva megy el. De flightradaron biztos látszódni fog az aktuális állás.
Azért én már jóval előbb kint leszek. Próbálgatni a fotós beállításokat, meg valami jó helyet találni
400 szerencsés a T2A teraszra is bejuthat... 14 perc alatt fogytak el a helyek
Mondjuk "tácsdánhoz" azért az annyira nincs közel, max 13L eseten, de kétlem, hogy az lenne. -
Taylory
csendes tag
Sziaztok ! pontosan nemlehet tudni mikor érkezik ? az a 12:30 idö biztos ? !...
köszönöm.. -
boeing
őstag
Nem semmi.
[link] -
ChipKng
aktív tag
Amig vegetaltok, itt egy kis erdekes olvasmany ha meg nem lattatok.

-
gabitoo88
tag
Sikerült hozzáadnom remélem mostmár használja mind a 4 magot!Most az a bajom hogy 15-20-30 fps környékén ugrál a kép meg a repülő!Olyan mintha szaggatna de mégsem!
-
ChipKng
aktív tag
válasz
gabitoo88
#8371
üzenetére
Tele a net tuning leirasokkal, gugli a te baratod is.
Amit elsokent ellenoriznek, hogy az osszes magot hasznalja-e az FSX. Az fsx.cfg-be azt kulon be kell allitani.[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=nn= # of Cores
1 = 1 core 0001
3 = 2 cores 0011
7 = 3 cores 0111
15 = 4 cores 1111Tehat neked 15-ot kell beirnod ha 4 core van az i5-osodben. Sok sikert!
-
ChipKng
aktív tag
válasz
cintula187
#8378
üzenetére
Alaszka talan?

-
ChipKng
aktív tag
Google a mi emberunk....ismet...:
http://www.youtube.com/watch?v=VOSThP9FZpkVmiert M$-ek "Decrease throttle quickly"-nek neveztek el... waaah..
-
ChipKng
aktív tag
válasz
cintula187
#8374
üzenetére
Az oke, csak szeretnem rakonfiguralni egy gombra.
-
gabitoo88
tag
Nah senki nem tud valami tuningot? még mindig csak 6-8 FPS heathrow meg ferihegy

-
Korcsii
őstag
válasz
Korcsii
#8368
üzenetére
ja GPS, akkor gondolom alap...
Alapvetően valahogy el kell vergődnöd a siklópálya környékére... ezt STAR-ral lenne célszerű, de a beépített gépekkel és GPS-el... hmm... A kifutótól olyan 5-10 mérföldre kellene találnod egy ILS jelet. Az ILS frekije meg van adva a térképeken (FSX-ben hasznos lehet az Esc -> Fight analytics (vagymi) -> és ott a térképen a futópályára rákattintva jobb esetben kiírja). Ezt kell betekerni a NAV1/2 rádióba, aztán elvileg ha elég közel érsz, akkor megjelenik a kijelzőn a gyöngysor etc. Na azokat kell középen tartani leszállás közben. Ez mindig a siklópálya pozícióját jelzi, azaz, hogy tőled merre van, merre kéne elmozdulnod. Ez mondjuk a visual approach, az LOC(alizer) majd APP(roach) gombokkal a robotot is rá lehet bírni erre). Én nem bízok a robotban (tapasztalatból), így az utolsó pár mérföldet (vagy magasságban utolsó pár száz vagy ezer lábat) inkább kézzel viszem. A földetéréskor is sokkal jobb kézzel.
Ha nincs ILS, jobb esetben PAPI fények még mindig vannak. Ekkor kettő fehér kettő piros a tökéletes. Ha sok a piros túl alacsonyan vagy, ha sok a fehér, túl magasan. Azt hiszem van is erre egy mondóka, aki tudja segítsen

Na de hogy maradjunk a siklópályán egyszerűen: ki kéne számolni egy Vref-et (+5 csomó tartalék), amit a jobb gépek alapból megtesznek helyettünk. Nagy általánosságban ez kb soha nem nagyobb 150 csomónál. Ha ez a sebesség, és a kellő magasság megvan, olyan 50% gázzal pont megfelelően érsz le. És ez érdekes, mert ha jól csinálod, akkor gázadással korrigálod a magasságot, magassági kormánnyal pedig a sebességet...
Ja, és persze siklópályára érve már max állás felé közelít a flaps (én soha nem használom a max-ot, mert alacsony sebességnél kicsit instabilabb már a gép, illetve a valóságban is sokszor mellőzik). Kifutót is illik kiengedni jó előre, mondjuk én tipikusan siklópályára forduláskor szoktam - az is elég rendesen befolyásolja a légellenállást, és így a sebességet. Autobrake mondjuk közepes. Speedbrakes armed (shift+ü talán, vagy húzd egérrel azt hiszem 15%-ra). Start switches continous. APU jobb esetben on. Landing light on.
Pályaküszöb után lassan elkezded visszavenni a gázt, és itt már csak az oldalkoránnyal korrigálsz jobb esetben. Földet éréskor reverse thrust, ha a speedbrake nem nyílna fel magától akkor rásegítesz kézzel. 80 csomóig sugárfékkel lassítasz, aztán alapgázra vissza. Aztán ne felejtsd el levenni az autobrake-t, mielőtt még megállsz a pálya közepén - nem túl szerencsés.

Legközelebbi gurulón lemész, flaps 0, speedbrake off, landing light off, taxi light on (transzponder mode S).
szerk: Amúgy ha van konkrét kérdésed, szívesen válaszolunk rá

-
Korcsii
őstag
Valaki nem tud véletlen egy jobbféle FSX A380-ast?
Asbee: alap 737-es, vagy valamilyen realisztikusabb kiegészítő?
-
Asbee
veterán
Sziasztok!
Valaki nem tud valami jó videót vagy leírást leszálláshoz? Eddig 737-el repülgetek, tanulom a játékot, felszállás , autopilóta beállítás stb már egész jól megy de leszállásnál pár dolog még nem tiszta. Innen olvasgattam a segédletben, az ILS és a GPS flying leírást. -
Korcsii
őstag
Acor: olvasva is érdekes volt

gabitoo88: ez lett az i7 tervből?
de nem azt mondtad végül nvidia lesz?más: vasárnap 12:34 DLH A380 LHBP
-
gabitoo88
tag
Nah visszatértem és bevásároltam
i5 750@3.6ghz most jelenleg 8gb ram hd5770 videókártya!Valamit ügyködök hátha élvezhető lesz az FSX 
-
Acor
aktív tag
válasz
cintula187
#8360
üzenetére
National Geographic
Legikatasztrofak.Hat nem tudom a kaja az nagyon finom volt, persze alig tudtam enni mert tok ideges voltam a repulestol... a filmvalasztek volt gaz keves monitor es nem valaszthatsz egyenileg... a felesegem szolt hogy mostmar inditsanak el egy masik filmet... szoval erdekes..
Bar engem nem nagyon kotott le egy film sem, mert altalaban romantikus filmek mennek....
Egy ismerosom meg azt mondta aki nagyon sokszor repult hogy a Condor meg rosszabb mint az AB.... izlesek es pofonok .... ott meg a kaja szar.... es megrosszabb a szemelyzet...
pl innen No.-bol nem sok valasztas van.. kb. ketto... aki arra fele megy, es nem horror arakon dolgozik... Air Berlin es Condor....Egyebkent meg pontosak voltak, szoval ugy nagy panaszra semmi ok, alatt meg latod en mit tapasztaltam

-
Acor
aktív tag
Sziasztok,
muszaj megosztanom ezt a hosszu erdekes repulest
Utvonal Dusseldorf - Puerto Plata vissza Puerto Plata - Montego Bay - Dusseldorf
A 330/223 Air Berlin 7440
Mivel meg nem volt ilyen hosszu repulesben reszem ezert rendkivul izgatott voltam, es szokasos legikatasztrofas gondoltaim is elojottek (tul sok NG-t neztem), de hat egyszer elunk es hosszu repulesek nelkul igen nehezen ismernenk meg ilyen gyonyoru szigetet mint Dominika es felulrol ugyan, de mint Jamajika
Na de a a repules orrokkevalosagnak tunt, meg odafele csak-csak egy egy turbolencival de visszafele vegig turbolenciaval azaz vegig razott a gep azt mar kicsit nehezen viseltem foleg ugy hogy aludni kellett volna mert reggelre erkeztunk meg Dusseldorf-ba,
labaim meg jol bedagadtak a sok ulestol meg a magassagtol gondolom....Odafele siman atrepultuk az oceant Hurrikanmentesen szembeszel 140km/h volt igy alig haladtunk

A leszallas nem volt egyszeru: amit nem is ertettem rafordultunk a palyara amit lattam mert jobb oldalon a szarny felett ultunk irany ok, kerek kint, fekszarny kint mar majdnem leszalltunk amikor egy csutka gazt adott a pilota megemelte a gepet - oh mondom atstartolunk! -jobbra fordult egy kicsit majd elrepult a kifuto mellett eros balkanyar es puff lerakta a gepet hat a hideg kirazott
aztan beszelgettem ott emberekkel akik mondtak hogy egy "tisztelet" kort kell leirni a repulonek mielott leszall es gonolom ezt elfelejtette a pilota vagy miert csinalhatta ezt nem tudom
lehet csak nekem volt fura
ekkora gepet ugy kezelt mintha Cessna lenne hihetetlen szamomra.
Aztan meg lattuk a hegyet ami elott bekanyarodott a gep felelmetes lyuk tatongott rajta a 30 evvel ezelott nekicsapodott repulo helyen... Isten nyugasztalja oket!Na eltelt az egy het sajna
aztan jott megint a repules eloszor Jamajika-ra. Az egesz szemelyzetet lecsereltek erre a kis utra, mert 1,5 ora utan uj szemelyzet kaptunk MB-ben.
Kozben ahogy vartuk a Airbus-t lattunk mas gepet leszallni ki a hegy mogott ki a hegy elott fordult erdekes volt.. az egyik olyan furan jott hogy mellettunk allo a nemet pilotak csovaltak a fejuket hogy mit csinal ez a "hulye" az amerikai gep volt Miami-bol... valahogy nekem ugy tunt hogy szuken fordult....Na aztan felszalltunk gondolom nemi uzemanyagot kaptunk csak de kaptunk.. kelet fele startolt a gep majd felszallas utan kozvetlen tett egy 270fokos fordulot ugy hogy a palya kozepen mentunk el be a sziget fele. Kerulgette szepen a nagy suru felhoket csupa habcsokok mellett mentunk el

Viszonylag sima landolas utan, ami ugy nezett ki mintha a tengerbe szallnank le, 2orat vartunk hogy elinduljun a gep D-ba. Kozben lattunk Jamajikabol egy barabot pontosan a repteret.
Beleptunk - kileptunk, jol atvizsgaltak.... Majd leszakadt az eg is.. kis tropusi eso, na mi kell meg ugy szakadt mintha dezsabol ontottek volna..
Meg akkor is amikor mar bent ultunk a gepbe, gondoltam csak nem olyan hulyek, hogy ilyen esoben felszalljanak, de Hal'Istennek elment mire elindultunk 
Aztan jott a vissza ut: Kuba, Miami, NY vegig a keleti part mellett, majd "vizszintesen" es jott Liverpool, Rotterdam es Dusseldorf ... De hogy egesz vegig remegett a gep az nagyon fura volt.... persze sokaig felelmetes 170-180km hatszelunk volt gondolom azert foleg meg egy ekkora gepet is dobal durva.
Meg a leszallast is tuleltuk, bar az sem volt gyenge, hogy hirtelen dolongeltunk jobbra - balra es "egykerekes" leszallas erzekeltem mert meg az utolso pillanatban is megdolt a gep
szoval kalandos "kis" utazas volt mindennel egyutt

Pro Kontra :
Air Berlin: Kaja kivalo
szemelyzet igen kedves.
A filmek pocsekok es kepesek voltak a vegtelensegig ismetelni... Nincs kulon monitor senkinek csak 10db kb a fedelzeten... raadasul kicsik a labhelyek is...Legkozelebb bicniss klasszon utazom plusz 1000eu-ert 
De mindentol fuggetlenul megvagyok elegedve es meg a pilotafulket is lattam egy rovid idore
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187
#8357
üzenetére
Felszállásnál nem tudom (azért gondolom nem árt, ha valamennyit meg a hajtómű, mielőtt padlógázt adnak neki), leszállásnál úgy tudom megszokott, főleg ha sokat kell gurulni... meg ha pár száz kiló kerozin is számít (fapadosoknál biztos jobban). Megengedettnek biztos megengedett, különben nem csinálták volna

-
cintula187
addikt
Hali!
Hétfőn utaztam easyjettel PÁrizsba. Amíg gurultunk ki a 13R-re a gépnek csak a bal hajtóműve volt elindítva. Ez mennyire megengedett eljárás? Videót is tudok feltenni az esetről.
-
fatal`
titán
Aerosoft LHBP 2.0 FSX
-
Korcsii
őstag
Ha bárki akar még csatlakozni a BAV-hoz, még 17 üres hely van...
-
Csorbi
addikt
Akinek Android-os telefonja, valamint WiFi-s routere van, kipróbálhatja ezt a remek kis app-ot! FSMovMap Telefonra rátenni, WiFi-t bekapcsolni!
Kell még egy, a számítógépre telepítendő progit INNEN feltenni és az FSX indítása előtt elindítani, megvárni míg elindul az FSX, majd elindítani rajta a szerver csatlakozást, utána a telefonon futó klienssel összepárosítani, és végig fogja mutatni egy Google Maps alapú térképen a repülő aktuális pozícióját, irányát, magasságát és sebességét! A térkép tetszőlegesen nagyítható, kicsinyíthető.
-
Asbee
veterán
Köszi mindenkinek. Kipróbáltam a játékot, irányítás kicsit furcsa lock on után
, lessons-el kezdtem és még folytatom is
. Realism-ot kezdőként mire érdemes állítani?hunfatal: Neked az irányításánál a sensitivity és null zone hogyan van beállítva?
-
Geryson
addikt
Jövök haza KJFK-ről, 112 csomós hátszelem van, a GS 601!!!
Ha jól számolom ez több mint 1.100 km/h -
Asbee
veterán
Sziasztok!
Egyik barátom nekem adta a FSX-ét így este majd felteszem kipróbálni. Az lenne a kérdésem, hogy egy Saitek Cyborg Evo joy-al lehet vele játszani? Illetve eddig sosem játszottam még flight simulatorral, így teljesen kezdőként mivel érdemes kezdeni a játékot, kb mennyi idő beletanulni ? -
boeing
őstag
Én már egy jó kis horvátországi cuccot várnék kompleten FSX-re.

-
fatal`
titán
Aerosoft Corfu X released.
-
fatal`
titán
válasz
Mr.Csizmás
#8335
üzenetére
Saitek Cyborg Evot nézd meg, hogy kapsz e valahol.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
márNemKereső
#8334
üzenetére
valami olyan, ami elérhető itt az országban, ebayról 10k körül lenne...

-
márNemKereső
tag
válasz
Mr.Csizmás
#8333
üzenetére
Saitek AV8R-01. Ha még kapsz valahol... A többi AV8R (-02, -03) már fénykép alapján is felejtős.
-
Mr.Csizmás
titán
üdv az uraknak,
egy joystickot szeretnék venni, igaz nem FS-hez, hanem Il-2-höz. milyet javasoltok emberi áron?

-
Korcsii
őstag
megint nagy a csend... na akkor megtöröm, csak egy szösszenet, amit imént írtam BAV fórumra...
Re: UNICOM protocols
OFF: The usual EGLL UNICOM looks like this:
A: turning final rwy 27L
B: departing rwy 27L
A: vacated rwy 27L
C: departing rwy 27L
D,E,F: taxi to rwy 27R
G: departing rwy 05
D: rwy 05 is closed, please use rwy 27R instead
G: I'm flying to EGPF, and it's fine for me [and start take-off]
E: rwy 05 is no longer a runway, it's a taxiway, ending up at rwy 27R
G: it was a runway on my scenery, it was ok to me
F: but we couldn't taxi to rwy 27R because you were blocking that area
G: [dead silence]
H: 2nm form rwy 27R
D,E,F: go ahead... [@$#&
]Heathrow is a lot of fun... or nightmare? hmm
-
-
Korcsii
őstag
Az első úton szerintem csak annyi üzemanyag lesz a gépen, amennyi a másik reptérig elég (+holding+kitérő+stb). Legalábbis ha már az elején teletöltenék, akkor szerintem túlsúlyos lenne ahhoz, hogy leszálljon Jamaicában.
1. leg: MDPP-MKJS: 444 nm (822 km)
2. leg: MKJS-EDDF: 4444 nm (8222 km)Hogy mennyi ideig tart, az benne van a menetrendben. Az 1,5 és 9-10 óra szerintem reális - mondjuk az óceán felett 150 csomós hátszél sem ritka, így lehet gyorsabb, vagy üzemanyag takarékosabb lesz az út.

Google alapján (még életemben nem repültem ezzel a típussal FSX-ben) az A332 körülbelül 6 tonna kerozint eszik meg óránként, így olyan 60 tonnára saccolnám a hosszabbikat.
-
Acor
aktív tag
Hali Mindenkinek,
egy hosszu utra megyunk jovo heten es amikor jon vissza a gep Puerto Plata-bol atrepul Jamajikara es onnan jon vissza Dusselfdorfba. utobbi 1,5 oras ut kb azt hiszem utana meg nem tudom 9-10ora

Kivancsisagbol :
Ilyenkor mennyi uzemanyagot visz magaval a gep? vagy Jamajikan tankoljak tele?
Mert gondolom jon a gep Europabol es "postafordultaval" jon is vissza.
A330 223 lesz a gep Air Berlin.es hol tudom megnezni hogy hany repulesi kilometer a tavolsag ?
koszi
Acor -
Seliet89
csendes tag
Üdv!
Pls valaki segítsen.
Fs9-el játszom és a (Wilco pilot in command) 737-400- as géppel vannak gondjaim. Cold and Dark-ban indítom, végigcsinálom a checklistben szereplő dolgokat. Felszállok majd le és minden okés, de ha újra fel szeretnék szállni vele akkor hiába állítok mindent ugyanúgy be, felszállás közben szól a figyelmeztető hang, hogy valami nem jó. Mi lehet a baj?
-
Csorbi
addikt
Édes Istenem, el tudott volna valaki képzelni ilyet 30 évvel ezelőtt?

Csodálatos lett volna

-
Korcsii
őstag
Tavaly szeptembertől negatív csúcsokat döntögetek repülés terén... gondoltam majd nyáron... aztán most sem jut rá idő
na de vasárnap majd akkorát repülök, hogy csak na 
Most épp LKVY rwy 02 final alatt vagyok... Jut eszembe, ide nem is linkeltem... LHZK-n mondhatni elkezdtem a spotterkedést (18-55 kitobi rulz)

-
haky
senior tag
Na, megint lezuhant mindenki.
-
fatal`
titán
AES 2.13 released

-
fatal`
titán
válasz
cintula187
#8312
üzenetére
Annak ehhez semmi köze, erről még egy kép sincs.

-
fatal`
titán
Az 1.6 patch csak FSXre van és csak a kifutót javítja, Szabdság-híd ugyanúgy a vízben nálam.

LHBPből fognak csinálni egy light verziót (gondolom a város meg animációk stb. nélkül) készülget már elvileg, de nem akarnak a fizetős terméknek konkurenciát.
Ennek ellenére pl. érdemes lehet majd vegyíteni az Aerosoft városával, mert nem az eszi az FPS-t, hanem a reptér.
-
haky
senior tag
Néztem. Azért az FSX-es elég gépigényes lett: GTX 560+ i5-2500k@4,5Ghz: 27-34 FPS, ha közelítek a főépület felé akkor 38-45 FPS. Igazából folyamatos, olyan mint Aerosoft Innsbruck (FPS szempontjából), csak ott nagyobb terület van kidolgozva. De ami tetszett az a jó magyar vonat
. -
fatal`
titán
Este LHDC X és LHDC 1.1 (fs9) release

-
Geryson
addikt
válasz
cintula187
#8302
üzenetére
FSX-ben repülsz? De nem ez a jobbklikkes, menübehívós kifagyásod van, ugye?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung kuponkunyeráló
- Mikrotik routerek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Diablo IV
- Horgász topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Ezt nézed TikTokon és YouTube-on a telefonodon
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Battlefield 6
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 12G - Karácsonyi akcióban!
- Redragon Kumara K552 RGB Brown Switch magyar billentyűzet
- Lenovo Thinkpad P1 Gen 6 - i9-13980HX, 32GB, 2TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- 15.gen! Intel Core Ultra 9 285K +16-32GB DDR5 RAM +hűtött VRM-es Z890 lap! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)
- OP AudioCodes C450HD Ip Phones - Szines kijelzős - Teams/ Zoom telefon - Új dobozos
- Samsung Galaxy S10 Lite 128GB (Kijelző törött)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4022
- Samsung Galaxy S23 / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4121
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 128GB Midnight - 1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4195, 94% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
flightradarról eltűnt a hosszúfal elején, ott még 280kt volt... csak annyi, hogy nem mindig a fullra megpakolt B74F-edet kell alapul venni ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Mondjuk "tácsdánhoz" azért az annyira nincs közel, max 13L eseten, de kétlem, hogy az lenne.

aztan beszelgettem ott emberekkel akik mondtak hogy egy "tisztelet" kort kell leirni a repulonek mielott leszall es gonolom ezt elfelejtette a pilota vagy miert csinalhatta ezt nem tudom 

]





