-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
boeing
őstag
Ezt tudtátok,egy kicsit drága de jó lehet.
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Cypresss
#10898
üzenetére
Azon?

Minden más, egy külön gépen. Pl.: RouteFinder, Metar, böngésző, stb.
Nézegettem a szekrényem tartalmát, amiből simán kilegózok két gépet. Úgyhogy gondoltam összepattintok egyet, a másikat meg öcsiéknek karácsonyra, mert a laposuk beadta a kulcsot. Egy táp + egy ház kell és kész a karácsonyi ajándék !

-
wd.taz
aktív tag
THX

Én is úgy kezdtem, de amikor körvonalazódott, hogy jobb lenne három monitor, nyilvánvalóvá vált az asztal újítás is.
Korcsii: Az anyag leszabva, élzárva (a munkalapokon 2mm ABS van) + a fiókhoz és a tálcához a sínek össz. 30K volt. Munkadíj az mondjuk nem volt mert öcsém asztalos, vele csináltuk. Csak hát az idő.... augusztusban le lett szabva az anyag

Bármerre is nézelődtem, IKEA és egyebek, ennyiből nem lehet nagyon egy asztalt se venni, nemhogy kettőt.
-
-
vatoteam
tag
PC-s boltokba szokták néha mondani, hogy a konfigod árának 10%-ába kerüljön legalább a táp

És ilyen konfigok mellett tényleg nem érdemes spórolni a táppal, pláne ha tuning is van. -
Korcsii
őstag
válasz
djfules
#10888
üzenetére
AirbusX Extended megjelenési dátumot én akkor fogok elhinni, ha már repültem vele.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Amúgy tápon tényleg nem érdemes spórolni. Van ismerős, akinek vitte a teljes gépét, ami nem is volt egy gyenge konfig. Egy max 20k-s költségből így lett 200k+. Mondjuk táp témában nem vagyok otthon, ezt sem ismerem.

-
djfules
tag
Tudodmit Igazad van! Holnap megyek és veszek egy tápot nem éri meg a para..
A PC boltba is ajánlottak egy Cooler Master-t aazl aztmondják nincs gond..
Köszi mégegyszer (tiszta hardverforum lett ebő)egy kis FSX: Az aorosoft honlapján azt írják hogy december 16 a megjelenése az Airbusz X extended-nek lehet ennek hinni végre , már nagyon várom!
-
djfules
tag
vannak benne védelmek
- AMD K8 (Opteron) kompatibilis
- Intel és AMD CPU támogatás
- Rövidzárlat és túlfeszültség védelem
- Túlmelegedés védelem
- Hőmérsékletvezérelt ventilátor- 21dB(a)
- Passzív PFC
Nem egy új táp ha baja lett volna már kiderült volna. A teljesítményét csak úgy tudom (szerintem) elenőrini hogy játszok azt ha fagy akkor nemDe ha ennyire para berágok azt veszek egyet, Addig nem is hallottam ilyen problémárol amíg meg nem kérdeztem, az én is merőseim közül senkinek se ment tönkre soha ez miatt (csak nem én legyek az első)
Ezért értetlenkedek, nem tudodom mennyire gyakori ez a dolog 100-1 vagy 100.000-1 pasz -
djfules
tag
Na én sem akarok parázni hogy mennyit bír, de most guba elfogyott egyenlöre nem látok olyan kogy baj lenne vele, nem fúj meleget és nem meleg az oldala sem, de szerinted mik lehetnek az intő jelek? Mi az a szint amikor azt kell mondjam nem nyűstőlőm és megyek a boltba?
Vagy egyik pillanatról a másikra Off? -
djfules
tag
Első teszt repülés 15 perc, FSX gyári settings majd nem minden max 1920X1080 VGA gyári szettings FSX tweak FPS limiter belőve: Eredmény: 30 FPS!
Még semmit nem állítottam rajta...
A Táp nem szállt el nem melegedett észrevehetően, ha nem bírná már eldobta volna az agyát de majd kiderül 1-2 nap után...ennyi -
djfules
tag
Azért mert régi vagy 5 éves :-) De szalad rengeteg nyúztam már FSX-el meg hasonló, éjjel nappal ment volt hogy cibáltam a gépet ide-oda semmi, én meg vagyok vele elégedve majd kiderül mit szól...
-
djfules
tag
válasz
wd.taz
#10877
üzenetére
Köszi!
Na ilyet még nem csináltam Nekem a régi lapomon AMI biosz volt ott nem volt ilyen! Amúgy a táp miatt agódnom kéne eddig semmi gond vele de még nem terheltem és vannak benne védelmek is.
Mégegyszer: http://super-flower.haz-tapegyseg.pcvasar.hu/Super-Flower-Atlas-400P-12P-400W-tapegyseg-van-(passziv)-15276 -
wd.taz
aktív tag
válasz
djfules
#10872
üzenetére
Gratula!
A C&Q tök jó dolog, de csinálj két profilt a BIOS-ban 1. Simát -amiben be van kapcsolva (mindenhez jó); 2. FSX-et -amiben kivan kapcsolva ( és a többi energiatakarékos dolgot is), mert FS-ben jobb ha fixen mennek a magok.
Menj át a tuningos topikba, amit a minap írtam és húzd meg a jószágot, had szaladjon

Most olvasom, amit írtál. Nem ismerem ezt a tápot. Asbee, te mit szólsz hozzá ?
Illetve, [Melyik tápegységet vegyem?] itt kérdezz rá.
-
-
djfules
tag
Na össze állt az új gép, Phenom II X4 965, Gigabyte alaplap, GTX650 4GB Ram
Majd meglátjuk estére hogy muzsikáll az FSX , nem várok csodákat de nem is ez a lényeg.
Azért még egy kérdés Van ez a Cool'And'Quiet funkció az érdemes ki vagy bekapcsolni, Teljesítmény szempontjából, úgy értem az-e a jobb ha állandó értéken pörög e a proci vagy maga szabályozza? -
Korcsii
őstag
Holnap reggelig (legalább) LHBP AERODROME CLOSED DUE TO TECHNICAL REASON.
Gyakorlatilag csőtörés volt a toronyban.Megnézném milyen képet vágnának a virtuális pilóták, ha a virtuális irányítók ma szabadnap mellett döntenének, és elküldenének minden gépet, a valósághűségre hivatkozva.

-
Korcsii
őstag
NASA + FS + Nvidia = [link]

-
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii
#10864
üzenetére
A csoki nagy mennyiségben egészségtelen, káros, csak felesleges kalóriákkal mérgezed a szervezeted.
[link](ez persze nem akadályoz meg abban, hogy én is kilószámra egyem
, van például a Lindtnek egy sajtkérmmel töltött csokija: MENNYEI)Ezzel szemben egy olyan konfig, amin az FSX szépen fut, sok-sok boldog órát és örömöt okoz.
Van még kérdés?

-
wolruf
őstag
válasz
Korcsii
#10864
üzenetére
Az FSX nem szereti/nem támogatja jól a multithread dolgokat, csak a több magos procit. Mint írtam, nekem 4870-em volt még pár napja, most GTX460 Nvidia van helyette. Tegnapi nyüstölésem után azt mondom, nem bántam meg a cserét, a 3 gigán hajtott Q6600-as szerintem kellemesen kiszolgálja FSX alatt (megnéztem kíváncsiságból GTA IV-et is, 1680x1050-ben minden maxra tekerve kb. 70%-ra terhelte a rendszert - elégedett vagyok egyelőre
) -
Korcsii
őstag
válasz
wd.taz
#10853
üzenetére
Hát meg.
Pár hete még csak SSD-t akartam... 
Amúgy most nézem a 4850-em is 256 bites buszon megy, csak mondjuk az 512MB VRAM teljesen kikoppan. Lehet csak VGA csere lesz, talán van annyi erő a Q9450-ben is még, hogy elmuzsikáljon (bár az is sokszor 100%-on jár). Igazából 8 mag (16 thread), 16GB RAM (DDR4?), 4GB VRAM volt az elképzelés eddig a következő gépfrissítési lépcsőre...
Cypresss: na jó, de másik nézőpontból meg az több évnyi csokiszükségletem fedezné

-
wd.taz
aktív tag
válasz
RCH663
#10861
üzenetére
Szia!
De jó, hogy itt vagy! Az MSI 660Ti 2GB nálam pont ezért esett ki a kalapból, mert csak 192 Bit-es.
Vannak fenntartásaim az új HD7950-el kapcsolatban, mivel ennek meg 384 Bit.
Az én olvasatomban ez a következőképpen néz ki, de javíts ki ha tévednék.
2GB 256Bit-en, a maradék 1GB pedig 128Bit-en csatlakozik a GPU-hoz. Akkor okozhat gondot, ha betelik a 2 GB és elkezdi használni a maradék 1-et, ilyenkor visszalassul a sávszél. Jól gondolom? Mennyivel?
Alábbihoz tudnál nekem valamit mondani?
BS-em viszont volt, memória túlcsordulás miatt. A 8GB-ból bezabált 4,3-at(rendszerrel együtt) és ott BS. Kutakodtam a hiba után és egyszer csak valahol azt írta, hogy a 8GB-ból fenttart 3512MB-ot videó memóriának ??!!! Mi????? Ez létezik??? Ez a WIN7 hülyesége? Vagy ez csak Radeon kártyáknál van? A HTPC-ben (Radeon) is foglal +1200MB-ot, az 512-es kártya.
Köszönöm.
-
RCH663
aktív tag
válasz
djfules
#10855
üzenetére
Bele kotyogok: Ha egy monitor a cél akkor ne 7770. Az még mindig "csak" egy átfésült 5770 és vannak komoly korlátai. Ha egy monitor, akkor nV, vagy 78-as széria. Nekem 7850 2gb OC van most, és ténylegesen megszűnt a VGA üveg nyakának lenni. A lényeg a sávszélesség. Ha az van, minden van... a 7770 csak 128 biten képes nyomulni, és a sok textúra meg egyebek lefekteti. Az élet tapasztalataim szerint 256 biten kezdődik...
-
cintula187
addikt
Burj Dubai
-
cintula187
addikt
Pár kép e Flyampa Dubai -ból
-
djfules
tag
válasz
wd.taz
#10854
üzenetére
Igen fülembe ülteted a bogarat amúgy is olcsóbb a AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W Boxed, DE
sajna nem tudom kiprobálni és megnézni a különbséget és visszavinni a gyengébbet ha nem jó. Ha tudok veszek 1090T-1100T de sok helyen csak a AMD Phenom II x6 1045T árulnak 27 ezer körül. Ezzel semben az ár gép alapján az X4 22-32 körül mozog, gondolom a 1100T 38.000 körül van na az már sok. Majd látjuk, hiszek neked az x4 el kapcsolatban de valahogy jobban bízom a 6 magban. Több jobb alapon.... -
djfules
tag
Tehát a konklúzió (számomra) Jó nekem a Phenom X6 egy GTX 550-nel vagy akkár HD7770 is mindegy mivel úgy sem akarom full settingsen a jobb FPS miatt. Ha másnál elment Full-on akkor nálam is jó lesz alacsonyabb setttings-el. Egy biztos i7 ide vagy oda nem vagyok csrilliárdos.. egy biztos jobb lesz mint a mostani Athlon X4 Geforce 7600 GS (AGP) :-) nekem eléglesz
Köszi srácok holnap megveszem a kártyát meg a procit majd beszámolok.Mi az 200K? (hülye kérdés?)
-
wd.taz
aktív tag
válasz
djfules
#10848
üzenetére
"Játszható" x6-al, csak rendesen be kell állítani.
Ha mondjuk meg tudsz csípni egy 1090T-1100T-t akkor 3,8-3,9 GHz-en 6 maggal egész jó lehet.Azt írtad, hogy nem használsz REX-et és élsimítást stb., el fog rajta futni szépen, bár szerintem még mindig jobb választás lehet az x4 965BE.
Érdekes, hogy FSX-nél a 20FPS is lehet folyamatos kép, nem úgy mint pl. CoD és egyéb FPS játékoknál.
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Tetszik ez az online repülés, de még nagyon sokat kell tanulnom, vannak bénázásaim!

Viszont van egy problémám is. Hogy lehetne megcsinálni azt, hogy az FSX is azokat az adatokat tartalmazza, amit az FMC? Itt leginkább az ILS adatokra gondolok most. Mert LIPZ-re repültem, ahol be is állítottam 04R-re az FMC és a torony szerinti adatokat, de majdnem odacsaptam miatta, mert a programban egy másik frekvencia volt megadva ehhez a pályához. Átstartolást után azt beállítva már jó volt a leszállás. Persze tudom ez az én hibám, hogy nem néztem meg előtte, hogy milyen adatok vannak benne, de van erre lehetőség, hogy az alapadatok változzanak FSX-ben és elég legyen egy frekvenciát figyelni?
Köszönöm a választ! -
Asbee
veterán
válasz
djfules
#10848
üzenetére
Nem az fsx miatt váltottam procikat, kivéve az i5-öt. RCH663 írásából idézve: Fontos hogy milyen a gépünk, amin az FSX-et futtatni szeretnénk. Két magos öregebb rendszerek esetén le kell mondanunk egészen biztosan a trafic beállításokról, ugyanis nincs hozzá elegendő erőforrásunk. Az FSX Intel procira lett optimalizálva. Az AMD itt jelentős hátrányban van. A fejlesztés során az Intel mérnökeivel dolgoztak együtt a fejlesztők, velük dolgozták ki a több szálon történő futtatás megoldását. Az FSX motorjának egyes részei (renderelés, autogen, 3D váz számolása) más magokon futnak. Egy magos rendszeren nincs használható FSX!
Persze grafikával lehet játszani de sajnos, hogy egy ilyen látványt kapj legalább egy sandy szükséges. Én olyan vagyok, hogy igénylem a szép grafikát nagy látótávolságot és részletes sceneryt így muszály volt játszanom mert amd-n bármilyen tweakel leszállásoknál szinte játszhatatlan volt.
-
djfules
tag
Megkérdezhetem miért váltottál ennyiszer procit? Gondolom a szebb grafika miatt, nem? Mire nem volt elég?
Nekem nincsenek olyan igényeim, hogy 8x élsimítás, REX, meghogy mindenn hullám fodron megcsillanjon a lemenő nap fénye az autogentől sem vagyog elájulva FL330 ugysem látszik...
Tehát (ami engem érint) X6-al játszható vagy nem? -
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss
#10842
üzenetére
Van public beta, egy ideje már azt használom. Mondjuk kezdem megkérdőjelezni az egész pontosságát. Mintha a célreptéren nem olyan szél fújna, mint aminek kéne, meg múltkor légnyomás sem stimmelt. EFB is mást hoz FSX adatok alapján, mint AS vagy NOAA alapján. Pedig elvileg rendszeresen frissíti. Furcsa, majd utánanézek.
Amúgy most jelent meg: Orbx - FTX: NA CYBD Bella Coola Airport
A fenébe, 200k+ lenne, de gondolkozok egy gép frissítésen.

-
Asbee
veterán
Én tapasztalatból azt kell hogy mondjam, FSX FHD+magas graf+komolyabb kiegek (PMDG+LHBP pl) = Intel
Nekem eddig így voltak a procik: PhenomII x4--> PhenomII x6--> FX6100 ez 4,5-re húzva de még ez sem volt elég -->i5 2500k 4,5 itt jött a hatalmas különbség. VGA terén nem voltak igazán változások, igaz egy monitor.
HD6870-->GTX480-->660Ti -
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187
#10843
üzenetére
Ezt hol állítod be? Mert óránkénti frissítés szerintem nincs az AS-ben. Az új adatok letöltését és alkalmazását 5-30 perc között lehet bállítani.
-
Cypresss
senior tag
Nem lesz gyenge az Active Sky 2012 SP2:
SP2 - B4696
Graphics
New Graphics Update! Includes:
• 28 brand new high-detailed Cumulus cloud variations
• 12 brand new Stratus cloud variations
• 19 brand new Wispy cloud variations
• 4 brand new Cirrus cloud variations
• 22 brand new Water Wave variations
• 45 brand new Concrete Taxiway variations
• 29 brand new Asphalt Taxiway variations
• 2 brand new Taxiway Mark variations
• 19 brand new Concrete Runway Surface variations
• 7 brand new Asphalt Runway Surface variations
• 7 brand new Concrete Runway variations with smaller tire marks
• 7 brand new Asphalt Runway variations with smaller tire marks
• 20 brand new Sky Day variations
• 9 brand new Airport Parking Space variations
• 7 brand new preset graphics themes based on SP2 graphics
• All new variations in all categories include improved depth, shadowing, detail and scale, along with other changes as requested by user feedback
• Previous Stratus variations adjusted with improved color balance
• Previous Sky Day variations adjusted with improved color balance
• Previous Airport Parking Space variations adjusted for improved realism
• Previous Asphalt Runway Surface variations adjusted with improved color balance
• Updated Concrete Runway screenshots (all variants) to properly show concrete instead of asphalt in previews New graphics variation option to “Prevent this item from being used in Wx-Influenced selections” – Checking this box will prevent the item from being used in any wx-influenced selection – By default, certain variations from SP1 will be prevented, using a bias towards SP2 graphics
New Weather Influenced Values update to include definitions for new SP2 variants
Weather and User Interface
New feature/option: Overcast Ceiling Enhancement – When enabled, the lowest overcast layer will be enhanced by adjusting it to an overcast stratus layer with an overcast cumulus layer directly above it – This increases apparent thickness and restriction to visibility – Please see documentation for addition information regarding this feature
New feature/option: Reduce Visibility In Cloud Layers (Requires DWC and Visibility Graduation and Smoothing to be Enabled) – When enabled, visibility will be reduced within cloud layers, proportionally based on layer coverage
New feature/option: Default Options Profile Screen – This screen will show at startup (can be hidden) and allow you to choose from various default options profiles that provide the recommended depiction mode and settings for various types of flying – Note that choosing a Default Option File will overwrite your current settings – We recommend trying all profiles before settling in on your ideal option set!
New enhancements to all depiction modes for better accuracy of cloud and other conditions
New official Prepar3D support! See documentation (initial “Important Stuff” chapter) for more information
New Station OIIE added to server fetch and default distribution (existing users must manually add station to data stations or update data station list from server to enable)
New Station UASK added to server fetch and default distribution (existing users must manually add station to data stations or update data station list from server to enable)
Adjusted very high altitude temperatures to be slightly colder than previous in SP1 (by approximately 10%) – affects temperatures above 52,000ft only
Added more room in Wx Report screen for textual TAF area to permit more than one line when using larger DPI/Font setting (3 lines available in normal DPI setting)
Added additional clear weather/reset during refresh as well as completion of synthesis in Smooth Cloud transition mode to prevent “stale” weather during loading of new or altered weather i.e. historical, edited, etc.
Added additional handling during AS2012 startup to check and ensure that the “FS haze layer” is properly disabled, in case the user has restored or installed a graphics set that enables the haze layer, causing visibility sync issues with the AS2012 weather engine
Adjusted handling of single-left click of mouse on the system tray icon, to automatically bring up the AS2012 program - Use right click for the normal context menu
Adjusted documentation to reflect option/screen changes
Fixed problem with hurricane data causing crashing (NullReferenceException) in some cases, when located within the hurricane area
Fixed problem with Flight Plan Import on waypoints/intersections using 0.000 Latitude/Longitude
Fixed problem with program crash when choosing the “Influence” button on sound items within the graphics item detail screen
Fixed problem in Smooth and Standard Mode depiction where closest station might not be properly updated with correct data, causing incorrect FS ATIS reports or improper cloud depiction
Fixed problem where conditions might not update properly throughout a flight in Smooth Cloud Transitions mode
Fixed locations of stations EGCN and EGSY in locally distributed data station database
Fixed problem with crash when clicking on map with stations enabled yet no stations are within visible range
Fixed problem when in Standard depiction mode and “Disable Winds Aloft” is checked where aloft winds would mirror surface winds – Now aloft winds are null in this condition
Fixed problem caused by some SSD devices causing re-activation issues (reactivation requests should now eventually stop after 1-2 new re-activations after installing this new update)
Fixed problem with XGauge Wizard failing to install XGauge into Carenado C208B
Fixed problem with “Prevent Thunderstorms with CB” option not working in some cases
Eliminated all use of “Trebuchet MS” font, as this font was being commonly uninstalled (erroneously – this is a standard Windows font) by other programs and causing program load failure of AS2012
-
wolruf
őstag
válasz
wolruf
#10829
üzenetére
Bár látom, hogy nagyon a low-end megközelítés nemigazán érdekel titeket, de a tapasztalatomat leírom (hátha valakinek kell ez is
). Q6600 3 GHz-re húzva a HD4870-el (512 VRAM) akadozott, nem volt folyamatos, most a GTX460 HAWK kártyával (1GB) nagyon jól fut. Természetesen a CFG-t nulláztam, aztán optimalizáltam, grafikai beállításoknál minden maxon, ultrán, amin csak lehet. Kizárólag a default gépeket néztem (plusz JustFlight a318, 757 Freemium), akadásmentesen fut 1680x1050-ben (plusz másik monitor műszereknek) és pár Saitek panellel. Ami tetszik (bár ez lehet, hogy a cfg újraírás miatt jött be), hogy folyamatosan frissülnek a saitek panelek, nem akadoznak, mint eddig. Külső nézetre váltáskor függetlenül az SSD-től, a repülő textúrája láthatóan darabonként kerül fel, de csak az első betöltéskor.
Hát, ezek a tapasztalataim így, kb. 20 perc próbálkozás után (aztán elaludtam
). Nekem így marad, én már nem fejlesztek ezen a gépen FSX miatt semmit 
-
djfules
tag
válasz
wd.taz
#10839
üzenetére
Bakker! Most mi legyen? Van egy nagyon régi alaplapom Athlon x4 el és most hozzájutok egy csere utján egy Gigabyte GA-MA785GM-US2H laphoz ami x6 fogad max ezér is gondolotam rá. - Nekem is van egy jó hütöm pont ezért nekem is melegedett az athlon - Lényeg minek a hatmag ha lekapcsolom csak egy normális procit szeretnék lapcsere nélkül mert akkor memoria csere is lenne de ha cserélek akkor már jobban megéri egy drágább proci amire most nincs guba... Igy proci cserélve + veszek egy videókarit ( DH7770 talán) és igy az egész móka megvan 30K körül....
Megérné nekem az x6-os ha úgy is le van tíltva az 5-6 mag, athlon x 4-es helyett? vagy Phenom x4 vagy haggyam a picsába és i5 ( de drága nekem)Ja és miért nem lehet kapni csak Phenom x6 1045T-t? 1100T vagy 1090T miért nem? Tudja valaki?
Köszi
-
wd.taz
aktív tag
válasz
djfules
#10831
üzenetére
Elmaradt:
Az AMD Phenom II (Thuban) x6-kat úgy gyártották, hogy fogtak egy 4 magos (Deneb) Phenom II-ot és hozzáfűztek +2 magot [link].
Ennek a két magnak az elhelyezkedéséből adódóan, hosszabbak az elérési útjaik (vezető sáv) ezért "mikro laggolnak" és iszonyatosan melegednek.
Amikor próbálkoztam Tuningolni 3,8GHZ-ig ment, ezfölött teljesen instabil volt és 72-75°C-ot elérte Alpenföhn K2-vel !!!! Bizony !!! [K2]- vel !!!
Ezért 5-6 lekapcs, 4,1 GHz beállít, 1 hónap tesztelés(Prime 95,Linx stb.), 55-60°C Full Load-on 1100 körüli fordulaton.A ["Tuning, kezdőknek, szájbarágósan] topikban sokat segítettek a srácok.
FX-et (Bull) sem érdemes, Asbee-nek az volt, váltott i5-i7-re.
FSX-hez: AS2012 és Global 2010 ami még fent van.
Tazi
-
Cypresss
senior tag
A videókártya témához: [EZ] egy korábban posztolt videó, nagyjából erre számítsatok 7970-es (vagy hasonló kategóriájú VGA) vásárlása után. Azóta még finomhangoltam a konfig fájlt, további 3-4 fps-t jelentett.
(#10834) djfules: : Nekem ASUS van, hibátlan.
-
vzsolo2225
tag
Sziasztok!
Problémám adódott.
Új vas, új op. rendszer: Win 7 64 bit. Új FS9...lenne, de nem megy fel a 9.1-es patch. Azt mondja nekem, hogy "Callback 0D". Keresgéltem, nézelődtem, de amilyen megoldásokat írtak, az nem oldja meg a problémámat. Nincs crackelve az FS, a mappájába másoltam a patchet, rendszergazdai jogokkal futtatom, sőt még kompatibilitást is állítgattam, de semmi.
Mitől van, vagy mit lehet ezzel csinálni? -
wd.taz
aktív tag
válasz
djfules
#10833
üzenetére
LHBP (Aerosoft-Budapest v.2.00) ami nincs rendesen optimalizálva, ezért mindent lezabál, tök mindegy milyen vasad van.
A 15-25 FPS ellenére nem akad nagyot, nincs "lagg" néha-néha icipicit "receg" ezt nem tudom pontosabban megfogalmazni.
Frankfurt pl. megy rendesen 22-30 körül, EGLL ami még jócskán lezabál mindent.
Tweak, természetesen van, 35-45 közötti Traffic stb.Teljesen jó a HD6850, de mint írták itt a "3x1920x1200 = 5760x1200-hoz" kevés lenne még a 7870 Flex is.
Ha nem lenne meg rá a ZS akkor a 7870Flex lett volna, de így jöhet a 7950Flex.Amíg a haverokkal CoD,CSS,Battlefield stb. toltunk, soha nem volt gond a 6850-el, mindent visz mint Balogh Tibi, de az Eyefinity-hez már kevés, vagy inkább "zero".
-
djfules
tag
Ha már radeon akkor mégis melyik gyártó mert ez még nem világos: SAPPHIRE, CLUB3D, GIGABYTE, ASUS, XFX??? Mi a különbség mert ez nekem magas

-
djfules
tag
Még egy kérdés egy 40.000 ft -os GV-R685OC-1GD kártyátol én azért többet várnék mint 15 FPS? Mert ennyit még a mostani Athlon X 4 esem is produkál NGX-el Aerosoft Frankfurt-al allap settingsen (Most ez van csak fent ezen teszteltem, csuny de fut
)
Milyen settingen van az fsx , milyen addonnal? Az FSX.cfg Twaekel-ve van? -
djfules
tag
válasz
wd.taz
#10830
üzenetére
Hali!
Hogy érted azt, hogy gyártástechnológia miatt érdemes lekapcsolni?
Nekem elég az egy monitor is és nem kell full settings rex-t sem rakom fel elég a HDO sky texture pack is ,de azért kinézzen valahogy.
A 15 PFS nekem kevés 20-25 öt szeretnék stabilan hogy játszható legyen akadás nélkül, ez lenne a cél, belátom ha nincs 20 billó pénzem gépre akkor kompromisszumot kell kötni. Csak ne akadjon ennyi kell.
Én azt olvastam hogy nem szereti az FSX Radeon-okat inkább nvidia párti is vagyok ,de ha jobb akkor miért ne.. -
wd.taz
aktív tag
- Örülünk ?.......... Vincent ?!
- .......Jah, Örülünk !!!Jesus Christ kegyes volt hozzám, jelentem Sapphire HD 7950 FLEX lesz !

Most már csak azon izgulok, hogy beférjen a házba (290mm)
. Az i7-es váltás viszont marad jövőre.djfules: Nekem x6 1090T 4,1GHz-en megy, de csak négy maggal. A gyártástechnológia miatt érdemes lekapcsolni az 5-6 magokat. Gigabyte HD 685OC-1GB-val.
FPS-ről, ha jól emlékszem LHBP-n 15-25 volt, néhol recegett de nem volt vészes, mostanában nem repkedtem és az utóbi időben nem ment a FRAPS.
A három monitor miatt kell az új kártya.
Más:
BS-em viszont volt, memória túlcsordulás miatt. A 8GB-ból bezabált 4,3-at(rendszerrel együtt) és ott BS. Kutakodtam a hiba után és egyszer csak valahol azt írta, hogy a 8GB-ból fenttart 3512MB-ot videó memóriának ??!!! Mi????? Ez létezik??? Ez a WIN7 hülyesége? Vagy ez csak Radeon kártyáknál van? A HTPC-ben (Radeon) is foglal +1200MB-ot, az 512-es kártya.
-
djfules
tag
Ja és kinek van Phenom X6-osa? milyen fps érhető el vele? (nem kell full extra settingsre gondolni)
és tényleg számít hogy Nvidia vagy ATi? -
djfules
tag
Sziasztok! Kérdésem lenn VGA-t illetően, tudom hogy az FSX inkább CPU igényesebb meg Nvidia párti...
Van egy gigabyte Alaplapom ebbe max Phenom X6-os megy ehhez kellene egy jó VGA (Hátha nem szaggatna mostmár)
Na de, ha VGA vásárlásra adom a felyem és max 30.000 -at szánok rá akkor Mégis melyik az a kártya ami megfelelne jobban:1. Gigabyte GTX550 TI DDR5 1GB,
2. SAPPHIRE Radeon HD7770 GHz Edition, 1GB DDR5
3. GIGABYTE GTX650 DDR5, 1GB,Az áruk hasonló. Alaplap nem megoldható, mert utána nincs megállás határ a csillagos ég, de ennyi pénzem most nincs....)
Csak egy normáliss futtatható környezetet szeretnék semmi extra Full settings...Köszi a válaszotok

-
wolruf
őstag
válasz
wd.taz
#10825
üzenetére
Vagy egy komoly fejlesztő és csináltok valami, X-Plane vagy FS X-nél komolyabb dolgot. Nem hiszem el, hogy egy fejlesztő sem veszi ezt a területet komolyan, pedig hardverek, kiegészítők és add-onok miatt bitang piaca lehetne. Pedig az FSX sem volt egy olcsó program, amikor megjelent (jó, most már fillérekért megy a használt, eredeti)...
Én a low-end megközelítés leszek most videokártya fronton, egy öreg GTX460 lesz az új, nekem nem lesz hozzá 3 monitor
1 fő és 1 a műszereknek 
-
wd.taz
aktív tag
Na igen, nálam is ez állt össze. Lehetőség lenne még MSI GF 660TI, de ezen meg csak 2GB mem. van és csak 192Bit-es sávszél.
A 7970-et nem tudom megfizetni, az is du. derül ki, hogy 7950 vagy 7870 lesz-e vásárolva.
Én mondom, mazohisták vagyunk, hogy ezzel a szimulátorral szenvedünk. A következő életemben (már ha van ilyen) nagyon szorgalmas és jóravaló fiú leszek és pilóta leszek, ha valami állatba költözök akkor meg valami "sasmadár"

-
wd.taz
aktív tag
válasz
hhelikopter
#10821
üzenetére
Szia!
Érdeklődnék, hogy miben volt kevés a HD6950? Hány monitorral, milyen felbontással használod?
Sapphire HD7870 FLEX-et néztem ki, de rá lesz aggatva 3x1920x1200 Eyefinity-ben, el kéne bírnia.
Árérzékeny vagyok, úgy kell megoldanom, hogy a kecske és a káposzta is blablabla.... stb.
Vagy HD7950 FLEX , esetleg???Tazi
-
cintula187
addikt
válasz
cintula187
#10802
üzenetére
Erre valaki?
Az a fura, hogy neten (igaz több éves chartok) ott vannak STAR -ok, de a legfrissebb airac szerint sem pmdg FMC sem EFB ben nem ad ki semmilyen approach chartot
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter
#10817
üzenetére
Szia,
Én 5870-esről váltottam. Az 5-6 fps (a konfigodat nézve) azt hiszem reális, mert elég jó a vas ami kiszolgálja a VGA-t. Nem igazán látok szűk keresztmetszetet. Ami nagyon jó.

Ami nekem azonnal szembeötlő volt:
1. Nincs lag, vagy ha van, én nem látom.

2. Nézet váltásnál sokkal gyorsabb a betöltés, az 5870-esnél sokszor előfordult, hogy külső nézetre történő váltáskor csak a gép csontvázát láttam másodpercekig.
3. A jobb képminőséget ígérő beállítások kevesbbé fektetik meg a 7970-et.Ja igen, én három monitort használok, ahol már igen nagy a felbontás. Ha neked egy monitoron megy az FSX akkor nem hinném, hogy bármi probléma lenne. A plusz egy giga VRAM nagyon sokat számít ám.
(#10819) wolruf: Ha nem volt problémád az ATI-val (AMD-vel), akkor érdemes továbbra is a márkánál maradni. Ez az "nV-t jobban szereti az FSX" az 5-ös ATI-k óta már nem igaz, nincs észrevehető teljesítménybeli különbség a két gyártó kártyái között FSX futattása esetén.
-
wolruf
őstag
Pont fél órája adtam el a 4870-emet, most valami Nvidián gondolkodom én is, azt írtátok többször, hogy azokat jobban szereti az FSX. Kíváncsi leszek, bár még nem tudom mit vegyek.
-
uRSul
tag
A torony elnézett valamit!

-
hhelikopter
tag
válasz
Cypresss
#10816
üzenetére
Szia Cypresss!
Nekem jelenleg egy SAPPHIRE HD6950 2GB GDDR5 TOXIC van a gépben, a kérdésem az lenne mennyi FPS növekedésre lehet számítani ha cserélném ATi Radeon HD7970 3Gb-ra? Én kb( 5-6) FPS re gondoltam, nem tudom ez reális-e? Te miről mire cserélted, és mit vettél észre az előzőhöz képest?
Köszi
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter
#10815
üzenetére
Nekem az első van. Mire vagy kíváncsi?
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Szeretnék videó kártyát fejleszteni az lenne a kérdésem, hogy van itt valaki a fórumon, aki a lent felsorolt videókártyák valamelyikével rendelkezik, milyen tapasztalatai vannak?
- ATi Radeon HD7970 3Gb
- nVidia GTX680 2GbElőre is köszönöm a választ!
-
Cypresss
senior tag
(#10803) uRSul: Gratula.

Amíg nem vagy biztos az angolodban, jobb írásban kommunikálni.IVAO-hoz: az irányítóknak nagyban megkönnyíted a dolgát, ha remarksba beírod, hogy fizetős sceneryt használsz (érkező-induló reptér is). Pl: OMDB by FlyTampa. Ez azért fontos, mert az irányító valós szektorfájlokat használ, viszont ezek a fájlok akkor használhatóak igazán jól, ha valós és naprakész sceneryadatokkal dolgozik a pilóta is (állóhelyek, taxiútak, VOR, ILS-adatok, stb). Hiába kapod az ukászt a groundtól, hogy taxizz a Bravon, majd hold short A1, ha az alap sceneryn ilyenek nincsenek. Ilyenkor csak megy az öööööö-zés és az irányító is ideges lesz.

Egyébként minden évben vannak as real as it gets rendezvények tucatszám mindkét hálózaton, ahol a napi menetrend alapján lehet foglalni az általad repülni kívánt járatot, majd azt lerepülni (akkor kell indulni, amikor az igazi járat indul és lehetőleg sloton belül kell érkezni, majd visszaindulni is). Idén februárban volt a Hollandoknál egy ilyen nap, ahol EHAM-ból jöttünk haza egy kollégával. A reptér dugig volt érkező-induló gépekkel. Mivel rendkívüli hideg volt kötelező volt de-icingot kérni.
Következő volt a kommunikáció:
Én: MAH 246 at gate XX request de-icing
Ground: Good evening MAH246, I will call you back shortly you are number 25th in the list.LHBP APP bezárt mire pushback engedélyt kaptam...

-
Korcsii
őstag
válasz
Korcsii
#10809
üzenetére
Előfordulhat még backtrack vagy másik pálya keresztezése gurulás közben, azt illik megírni, főleg ha van forgalom:
* LHBP tfc, backtracking on rwy 31L (hehe, múlt heti ködben pont a BAW csinált ilyent a valóságban)
* KJFK tfc, crossing rwy 22RAmúgy szerintem VATSIM meg IVAO között nincs nagy különbség, a cél ugyanaz.

-
uRSul
tag
Wow, szép válasz!

Sorry, én csak mint mentoromat neveztelek meg, nem tudtam, hogy melyik virtuális felületen repülsz (bár azt hittem IVAO-n is)!
De most már megjött a kedvem, hogy kipróbáljam a VATSIM-et is, az IVAO-s 'sikerek' meghozták az étvágyamat!
Köszönöm a mostani leírást is, hogy milyen szöveget illik közölni, jegyzetelek is!
-
Korcsii
őstag
Korcsii bár regisztrálva van már IVAO-n (pár hónapja), de eddig csak VATSIM-en repült.

VATSIM-en hasonló a text kommunikáció (legalábbis FSInn klienssel mindenképp, squawkbox-ot még nem próbáltam). ATC-vel lehet kommunikálni csak text-tel, vagy ő beszél, te gépelsz veszettül. Meg perze van az opció is, hogy mind a ketten beszéltek, úgy a legrealisztikusabb.
UNICOM: illik használni, bár sokan nem teszik sajnos. Ha nincs a környéken egy gép se, és nem is érkezik a reptérre mostanában senki, akkor mondjuk elhagyható. Amiket én szoktam:
(* = nagyobb reptér és/vagy nagy/közeli forgalom esetén)
* EGLL tfc, push and start [p/s] (stand 535 face north on B)
- LHBP tfc, taxi to rwy/holding point [h/p] 31L (* via U A3 A2)Ha van érkező forgalom a futópályára, akkor valószínűleg ilyenkor szól (ha nem tette meg már korábban), így akkor megvárom a holding point-nál, és jelzem valahogy:
* XYZ123, go ahead (I wait)
* LHBP tfc, holding short at h/p 31LFutópályára gurulást nem szokás írni, ha nem tudok egyből felszállni, akkor lassan gurulok a h/p-ig, vagy ácsorgok ott egy kicsit. Egyszóval felszállás:
- LHBP tfc, departing rwy 31L (* following BADOV3D [departure] climbing FL380/initial 6000ft)
Ha nincs a környéken se gép, se ATC, aki ilyenkor feljebb szokott engedni a SID-ben meghatározott magasához képest, akkor rögtön utazómagasságot lövöm be, initial climb nélkül (amin sokszor érezni, hogy annyira hosszú, hogy ezt az ATC biztos mindig felülbírálja ha teheti), így lehet egy kis időt spórolni (magasabban gyorsabban repülni). Ehhez mondjuk nem árt egy kis helyismeret, illetve tapasztalat, hogy az ATC mikor meddig enged. Ferihegyen többször is szól, hogy emelkedjek egy bizonyos szintig, Heathrow-on sokszor már 4-5000ft-en megkapom az utazómagasságot. Mondjuk ez függ attól is, hogy épp merre megyek (milyen repterek vannak a közelben - EGLL környéke azért kicsit zsúfolt), meg persze mekkora forgalom van, keresztezi-e valaki az útvonalat.
Utazómagasságon általában csend van, de érdemes mindig figyelni. Ha nem teljesen egyértelmű, hogy egy másik géppel éppen ütközőpályán vagyunk-e, akkor érdemes ráírni privátban (VATSIM-en .msg XYZ123 szöveg), vagy UNICOM-on jelenteni, hogy épp mit csinálsz, mik a szándékaid. Ekkor jól jöhet:
* inbound/outbound TPS at FL380
* passing FL123/10.000 ft climbind/desceding to FL310/6.000 ft
* expecting TPS/rwy 31R at 1234z (ehhez mondjuk szinkronizálni kell az órát, FSCopilot (amire az FSInn épül) tud ilyent)Ha ilyen üzenetet látunk egy géptől, ami felénk szál, azt vehetjük jelzésnek, hogy kíváncsi lenne a mi szándékainkra is, tehát válaszoljunk.
Süllyedés megkezdése előtt lehet érdeklődni, hogy mi a leszálláshoz használt futópálya (természetesen felszállás előtt ugyanez). Ez megint csak nagyobb reptereknél jöhet jól, ahol több futópálya közül is választhatunk (sok helyen van erre külön rendszer, hogy ezen a héten ez, másik héten az a le/felszállásra használt futópálya), és nagy forgalomnál azért nem mindegy, hogy melyikre esünk be (hint: flightradar24 jó dolog).
* EGLL tfc, what is the active landing rwy?
Jobb esetben erre rögtön kapunk választ, és a többiek össze sem vesznek rajta.
Jut eszembe, ha repülőtérhez kapcsolódik a mondanivalónk, mindig írjuk az elejére, hogy pl LHBP tfc, (traffic). Nem jó a Charles de Gaulle üzeneteit Heathrow-ra érteni.

Na süllyedjünk (a STAR/trans magasságait viszont mindig követem):
- EGLL tfc, leaving FL380 expecting rwy 27R via LAM3AEzt a reptér átellenes feléről jövők lehet nem fogják látni, ezért érdemes legkésőbb downwind/base során újra jelezni. Igaz ilyenkor már látni, ha van másik gép is, aki szintén oda akar leszállni, így ez kihagyható ha nincs más.
* EGLL tfc, turning base rwy 27RVégső esetben itt jön a kapkodás, és a másik géppel egyezkedés (jó öreg go ahead, I'm holding / I'm closer, I'll land firts/before you etc).
Szálljunk már le, de ne a felszálló gép nyakára.
- EGLL tfc, estabilished (localizer/ILS) rwy 27RHa jön utánunk gép, pályaelhagyás után nem árt szólni, hogy szabad a pálya:
* EGLL tfc, vacated/cleared rwy 27R / rwy 27R is vacated/clearGurulunk kapuhoz, ezt általában kihagyom, ezzel valószínűleg már nem zavarok senkit (ha mégis, max megállok, legrosszabb esetben ő is).
** EGLL tfc, taxi to stand 535 via A BNo ez az én szokásom, tessék elolvasni az útmutatókat, szabályokat.

Igazából az a lényeg, hogy tisztában legyünk a környezetünkkel, és ők is tisztában legyenek azzal, hogy mi mit is fogunk csinálni. A felesleges részletek senkit sem érdekelnek, tartsuk tisztán az UNICOM-ot.
Funfact: egy itteni cikk miatt vágtam bele az egészbe anno:
Legyél te is virtuális pilóta!Ez volt decemberben, első online repülésem talán márciusban volt, addig meg tanulgattam ezerrel. Aztán LHBP app-on kaptam egy disconnectet, mert ATC kollégának rossz napja volt, én meg visszaolvastam, hogy ANEXA1R expecting rwy 13R, csak épp fogalmam sincs mi az a STAR.
Mentségemre szóljon, a leírásokban, amit olvastam, csak egy mondatban szerepelt, és akkor még default 737-es géppel próbálkoztam, illetve az FSX flighplaner-jével. Nos a tanulópénz megvolt, ezért is próbálom minden alkalommal hangsúlyozni, hogy kell egy bizonyos szintű felkészültség.
Igen, mindenki ragaszkodik a valós életben megszokott eljárásokhoz, ökörködni nem lehet, arra ott a beépített multiplayer, itt ne rontsd el más játékát.
Persze a többség általában segítőkész, főleg ha remark-ban ott, hogy newbie. De persze mindennek van határa.Ha a repülés része megy, akkor már csak a kommunikációra kell figyelni, így könnyebb. Illetve nem árt előre összerakni, hogy mit is fogok mondani, illetve kb mit válaszolhatnak erre (papír ceruza se rossz dolog, főleg egy hosszabb visszaolvasásnál).
-
uRSul
tag
Ha már ennyire privátra sikerült...

Szerintem itt vannak sokan akik sokkal több tapasztalattal rendelkeznek, mint én, Korcsii-ra gondolok elsősorban, aki nekem is segített ITT: [link]
Ami tényleg szükséges, hogy a navigáció és a műszerek ismerete azért az menjen. Én sokáig rögtön a kifutóra töltöttem be a gépet, na itt ilyet nem lehet, szóval a földi közlekedést is érdemes megszokni!
A budapesti torony nagyon segítőkész volt, de jeleztem is, hogy 'Newbie' vagyok a légtérben (akkor még a földön). Az IVAO oldalon kell regisztrálni majd letölteni a szükséges programokat. Én 3 db nyitott PDF-el vágtam neki (ezek a kézikönyvek szintén letölthetők az ivao.hu-ról), az IVAO program manualja, kommunikáció és fónia. Persze előtte már összeszedtem, hogy mit fogok nagyjából írni, de azért tudtak olyat kérdezni, hogy keresnem kellett!
Ja írás. Az Ivao program hasonló, mint egy FMC felülete és itt van lehetőség a szöveges kommunikációra is, mint egy chat programban. Tetszik, hogy ha nem aktív az ablak, valamilyen más programra váltok egy hangos sípolás jelzi, hogy beszélnek hozzám.
Egyelőre a program futásakor nekem nem indult el a Teamspeak, ezért (is) választottam még ezt a fajta kommunikációt.
Kérdésedre válaszolva, amíg LHBP-n várakoztam meg, próbáltam elindulni 2 repülőgép érkezett, a másik reptérre ahová repültem az Unicom alapján legalább még 3-an érkeztek, szóval ha nem is valós szintű gépáradat volt, de volt forgalom. Ahogy észrevettem a torony utána a másik hazai irányítás is komolyan vette a dolgát, nagyon korrekten mondták, hogy mit csináljak, aztán repültem tovább saját navigációval.
Azt hiszem ennyit tudok elmondani. Ha van kérdésetek ez a fórum eléggé megfelelő hely arra, hogy válaszokat kapjatok az öreg rókáktól, még nekem is sok kérdésem lesz!
-
Asbee
veterán
Szia!
Bocs hogy privátban zavarlak, de 1 év után itt az ideje, hogy nekiálljak online repülésnek. IVAO-ról pár szót tudnál mondani? Főként a szöveges kommunikáció érdekelne, hogy hogyan van megoldva. Illetve, hogy sokan repülnek-e és hogy nagyon komolyan veszik a dolgokat? Tehát kezdő onlineosként lehet menni? Köszi előre is.
Üdv
-
uRSul
tag
Sziasztok!
Megosztanám veletek, hogy túl vagyok az első (és második) IVAO online repülésemen!
Egyelőre nagyon tetszik a dolog, jobban, mint az offline utazások!
Igaz az első repülésnél még nem volt irányítás, csak FMC alapján jutottam el a reptérig, közben az UNICOM-on osztottam meg, hogy mit csinálok, de csak azért mert láttam, hogy más is beírja!
Oda célszerű írogatni? Mondjuk akkor arra a reptérre többen is le akartunk szállni, szóval nem volt baj, hogy tudtam róla.
A második repülésnél már volt LHBP_TWR és LHCC_CTR is. Na ez azért sokkal jobb volt, bár egyelőre még csak szöveges módban válaszoltam, a mikrofonos dolog majd a következő lépés!
Köszönöm az eddigi segítséget!
-
cintula187
addikt
Azt meg tudná valaki mondani, hogy EFB ben miért nem lehet approach -ot kiválasztani HECA reptérnél? Fura hogy a PMDG FMC jében sincs star, de a jeppview-n fent levő chartokon van star
-
Korcsii
őstag
válasz
Cypresss
#10800
üzenetére
Ha rendereled, akkor van olyan opció, hogy méretezze át egy megadott felbontásra az ablakot felvétel előtt. Ezen kívül még lehet az FSX-ben is állítani a felbontást, és teljes képernyős módból felvenni, de azt meg lehet a monitor nem szereti.
Mondjuk amikor pár hete/hónapja linkeltem a videót, akkor azt nem rendereltem (első felét ráadásul élőben vettem), és a monitorom se akarta szeretni a 720p-t, ezért akkor átméreteztem az ablakot kézzel. Igazából addig cincáltam az ablakot, amíg fraps-el felvéve (1-1 másodpercet) azt nem írta felbontásra, hogy 1600x900. Lévén 1080p-t nem tud a monitorom (1680x1050 a max), ez akkor jó ötletnek tűnt - majd szerkesztés közben átméretezem, talán így szebb lesz. Na ja, csak utána órákat szívtam virtualdub-bal, mire átméreteztem, ráadásul óriási fájlokat csinált, másik codec-ekkel meg a videoszerkesztőből való importálás után duplán váltottsoros lett. Na ezután toltam fel youtube-ra az ereddeti fájlokat, és ott "megvágtam".
Szumma szummárum legközelebb 720-as ablakból veszek fel (vagy veszek egy TV-t, és tolom fullHD-ban - ja de akkor több VRAM is kéne, akkor már egy új VGA is kéne, de ahhoz dukál egy új proci is, ehh ehh ehh
).
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DOOM - The Dark Ages
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Balesetben elhunyt Vince Zampella
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- LG 65QNED86T3A / QNED / 65" - 164 cm / 4K UHD / 120Hz / HDR Dolby Vision / FreeSync Premium / VRR
- BESZÁMÍTÁS! MSI Katana15 HX B14WEK notebook - i7 14650HX 16GB DDR5 1TB SSD nVidia RTX 5050 8GB WIN11
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- Bontatlan! Kingston FURY Renegade 1TB M.2 PCIe NVMe
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest





![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Még semmit nem állítottam rajta...
Gyakorlatilag csőtörés volt a toronyban.
Pár hete még csak SSD-t akartam...



