-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter
#9879
üzenetére
Ebbe a dologba nem ajánlanám hogy csak úgy bele ugorj. Nagyon sok dolgot kell tudni hozzá. A repülési modell alapja .air-file, amit direkt erre a célra írt programmal lehet szerkeszteni. Rengetek táblát tartalmaz, ami leírja a gép viselkedését. A helikopter külön tábla sor, speciális adatokkal, és hozzá tartozó függvényekkel. Erdeti gyári dokumentáció nélkül nem sok esélyed van. A dinamika finom hangolása az aircraft.cfg-ben van, itt vannaka tömeg adatok, meg a sebesség, és hajtómű skalár adatok, de ezek csak fix változók az .air file függvényeihez. Egy másfél két hónap alatt egész jól bele lehet tanulni, lagalábbis nekem ennyi idő kellet, hogy a learjet air filejából kiindulva (hasonló méret, szárny profil azonos hajtóművek, és felszálló súly), megcsináljam a citation 650 air-file-ját, úgy hogy eredeti flight safety-s kiadású oktató anyagból és specifikációból dolgoztam.
Csak egy nagyon vázlatos példa: A sebességet meghatározza a hajtómű leadaott teljesítménye, a sárkány légellenállása, mely a sebesség növekedésével nem feltétlenül egyenes arányban nő, a kormány felületek által generált ellenállás, az egyes lapátok állásszögéhez, és forgási sebességéhez tartozó ellenállás, és a megfúvás (szél+sebesség vektor mennyiségének eredője) ami aszimmetrikusan hat egy helikopterre, és ez után jön a farok rotor nyomatéka, ellenállása. Egyszerre kevés dologot lehet csak állítani majd tesztelni, majd állítani, majd tesztelni, aztán új körülmények között tesztelni, majd állítani. ( hőmérséklet, tenger szint szerinti magasság, párna hatás változása, ha mindenütt kb jó akkor jó, mindenütt pontosan nem lesz jó az FS korlátai miatt. A citation 650-et én úgy lőttem be, hogy a legvalószínűbb konfigurációkban legyen a legpontosabb pl az átesési sebesség ( súly, fékszárny, beállításoktól függően) illetve az emelkedő képességet, és az adott magasságokon a maximális sebességet el tudja érni, viszont így a gép 69.000 lábon még tud emelkedni, holott a max valahol 55.000 láb lenne, 51.000 a max engedélyezett a törzsnek. De ez nem, zavaró, mert gyakorlatban nem mennek a géppel 47.000 láb fölé mert gazdaságtalan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Arc Raiders
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kutya topik
- Autós topik
- DOOM - The Dark Ages
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Mini 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- magyar billentyűzet - 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - i9-14900HX, RTX 4080 - 4 ÉV GARANCIA!
- VICC ÁR! Dell Precision 7530 - Xeon E2186M (i9-8950HK++) / 32GB RAM 512GB SSD Quadro P2000
- Dell Latitude 5420 14" Touchscreen i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- SteelSeries Apex Gaming billentyűzet, német, RGB
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest

