Új hozzászólás Aktív témák

  • radi8tor

    MODERÁTOR

    válasz Jenne #50282 üzenetére

    Jaja a bolti Varta az nem ajánlott. Elég silány minősége lett az utóbbi időben.

    Nekem ilyen 45 Ah gyári Ford döglődik a 1,5 éves hibrid Kugában. :D De ez ilyen hibrid gyerekbetegség: [link]
    Ezeket úgy próbálják orvosolni, hogy 50 Ah AGM akkura cserélik. A cserejogosultsághoz meg kell makkannia az akkunak.

    "Ennek ellenére mint szervizes, ritkán találkozom valódi DC/DC hibákkal – annál több a 12V-os akku hibája! A hagyományos (benzines-dízel) autók esetén ugyanis az önindítózás olyan hatalmas áramlökést jelent a 12V-os akkunak, ami „szulfátlanítja", azaz „lerobbantja" az elektródák felületén kialakult káros szulfát réteget. Ha viszont az akku már túl öreg, az önindító csak „teker", nehezen indul be a motor, így mindenki tudja, hogy a 12V-os akku élete végéhez ért, cserélni kell – általában 5-7 év után; de nem ritka, hogy 9-10 évet is kibír egy jobb ólomakku.

    Az elektromos autók esetén nincs ilyen „áramlökés", az akkuk sunyin szulfátosodnak, ellustulnak minden látható-hallható jel nélkül. Ezért is van az, hogy ezek a 12V-os akkuk kevesebbet bírnak, és sok gyártói ajánlás bizony 3-4 éves (!) csere-periódust ír elő. Ez sokak számára abszurd, és "szerviz-összeesküvést" emlegetnek, mondván, hogy kibír az 6-8 évet is, minek azt cserélni? Nos, szervizes vagyok én is, de nekem biztosan nem fizettek semmi részesedést, hogy az összeesküvők közé lépjek, de mégis: én is azt mondom, jobb maximum 4 évente cserélni, és akár horgásztúrán vagy egy sátorban tovább használni, vagy elajándékozni az amúgy még tényleg használható (!) ólomakkut."

Új hozzászólás Aktív témák