-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
r3pl4y
aktív tag
Sziasztok.
Az reális lehet, hogy egy hátsó futómű felújításra 130e-s munkadíjat kaptam? Vezérlés cserére, vízpumpástól, mindenestől pedig 68e-t?
Elvileg itt a komplett hátsó futómű lenne felújítva.
2-es Focus-ról van szó, és ezek csak a munkadíjak. -
DeFranco
nagyúr
a radar akkor jó, ha jól van beállítva (felszerelve) és ha pontos visszajelzést ad arról hogy mi milyen távolságban és kb. merre található.
semmire nem mész egy olyan szettel, ami indokolatlanul üvölt mint a sakál, közben meg combvastagságú holttere van, meg az első kosztól megbolondul és összevissza csipog.
rosszabb a hülye radar, mintha nem lenne radar, nekem is úgy sikerült összeszedni egy komolyabb beletolatást, hogy működött az amúgy gyári tolatóradar, csak a hülye kapu kialakítás miatt folyamatosan üvöltött én meg rábíztam magam plusz ideges voltam és benéztem az egy belógó dolgot amin aztán felakadt a lökös.
-
flymi
addikt
Két szett tízezer.
Olcsóbb, mintha vennék egy szettet plusz hozzá tartalék szenzort. Oldható kötés, ami azért nem rossz, nem kell kivenni az egész motyót ha egy megkotlik.
Nem akartam 30+ ezresért Valeot vagy más márkás holmit venni. Ha jó jó, ha egyik-másik hibás kuka.
Szombaton lekoccoltam a csomagtérajtóval valami nagyobb méretű ottfelejtett törött cserépedényt egy parkolóban. Mérgemben fel is rúgtam utána, annyira kiakadtam.
Ha figyelmesebb lettem volna vagy már bent lett volna a radar most nem lenne rajta bankkártya méretű karc és horpi.
Ugyanitt V3 sötétkék színkóddal kombi csomagtérajtó kerestetik. -
janos2001
friss újonc
Sziasztok!
Ford Focus 1.6 TI-VCT indítási problémával kapcsolatban kérném segítségeteket. A probléma csak üzemmeleg motor leállítása után kb. fél vagy 1 órával később történő indásakor jelentkezik, ilyenkor a motor alulról lassan köhögi fel magát a kívánt fordulatszámra, minden más esetben (hidegindítás, leállítás után rövid időn belüli indítás) azonnal felmegy 1000-1500 körül a fordulatszám, majd visszaáll a szükségesre.
Új benzinpumpa van benne, a benzinnyomás rendben van.
Ezzel kapcsolatba hozható hibakód nincs, és menet közben sem érzek problémát.
Mellékelek egy videót is, az első indítás a problémás, a második már jó.
Olvastam 1-2 hasonló problémát korábbról, de megoldást nem találtam rá.
Előre is köszönöm a segítséget!
https://drive.google.com/drive/folders/12nZxQbMZi0fOL2GX62fQtvUUrTRrMW2t?usp=sharing -
válasz
ReFleXx
#48892
üzenetére
Azok a lámpák kicsit drágábbak még bontottan is.
Plusz bekábelezni és csövezni a mosóhoz...Szűkös a keret most,szeptember közepén lesz egy "kis" eurotrip kocsival+csigaházzal (Szlovákia,Csehország,Németország,Hollandia),az egy kellemes összeg lesz és már le van szervezve.
Ha nem lenne ez a túra akkor lehet még faceliftesíteném is.
-
-
troll81
addikt
válasz
Viiktor1989
#48883
üzenetére
Nekem van a Focusban.hatrany nincs nem tapasztaltam,kellett a rövid váltó út
YouTube tele van beszerelesi segédlettel simán megy
-
Viiktor1989
aktív tag
Sziasztok. Használ valaki short shiftert Focushoz? Van esetleg valami hátránya? Akinek van milyet használ/használtok? Esetleg beszerelést vállal valaki? Köszi a segítséget!
-
troll81
addikt
Sziasztok hol lehet magyar szerelési útmutatókat leszedni a Ford focusok hoz.ha meg lehet venni érdekelne úgy is,csak magyar legyen
Mk2 Rs és St focushoz.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
gorlin
#48875
üzenetére
Kartergáz-visszavezető csőnek tűnik nekem, de nem vagyok benne biztos.
Ez a kép alapján meg még inkább elbizonytalanodtam

-
gorlin
őstag
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hogy ez a vékony cső pontosan mi?Ford Mondeo MK3 1.8 SCI. Sajnos elrepedt, szigszalaggal orvosoltam. Jövő héten cserélném csak nem tudom milyen funkciója van.
[kép]
Előre is köszönöm! -
5150head
senior tag
válasz
diablo1984
#48872
üzenetére
Hivatalos szaki ajtófeszítő párnával és a kulccsal nyitotta ki.
#48871molnarpeter Igen a motortér kulcsos.
Első alkalommal nyilván mi is az akksit néztük, de az jó volt. Ahogy a szaki kinyitotta és a kulcs belekerült megjavult, ez kb 4 éve volt...
Most az akksit nem néztem, de tavaj lett bele rakva új, uh sztem megint ugyan az lesz mint ami évekkel ezelőtt. Amúgy nem tudom mi okozhatja.
-
diablo1984
veterán
válasz
molnarpeter
#48871
üzenetére
De, kulcsos.
-
válasz
szpal17
#48861
üzenetére
Az átlagfogyasztásmérőt le kell nullázni minden tankolásnál ha valós adatokat akarsz látni.
Nálam 4literről felment 4.2-re,kb 8000-rel ezelőtt nulláztam ki utoljára,viszont az elmúlt 1 hónapban már 5,5-5,6 a fogyasztásom (rátankolásból számolva)mivel már autópályázok is.Szóval ha valós adat kell,akkor nullázgatni kell serényen,mert ahogy megy bele km úgy változik egyre lassabban és egyre kisebb mértékben.Autórádió:
Nálam megy az 1 órás mód leállított motornál az MK3-ban. -
szpal17
őstag
Sziasztok,
Van egy Ford C-max 2014-és változata. Két dolgot nem igazán értek a computerben. Egyrészt van egy átlagfogyasztás kiírás, de ez nem igazán akar változni. Mindig 7,3 a fogyasztás pedig mentem egy horvát országot is oda-vissza aztán város.
Másik probléma, hogy a rádiós, navis rész egy idő után simán lekapcsol nem járó motornál, de teljesen. Power on gombra sem jön vissza…gyújtás le-vissza és elindul.
10 évvel ezelőtti fordban is tudott menni egy órát…
Manualban nem találtam egyelőre megoldást.
Köszi!
-
5150head
senior tag
Skacok. Ford Kombi MK2 (2006) már másodszor csinálja velem, h 2-3 hét állás után nem nyit a központi.
Ennek lehet konkrét oka?
Akksi jó, elem jó, zár ledugózva uh majd jöhet a szerelő nyitni...
Kaptam olyan tippet, h a motortérben lehet vésznyitó, de eddig nem találtuk meg... Ha erre lenne valakinek tippje az is jöhet privátban.
Köszi -
válasz
troll81
#48856
üzenetére
Cascoval egy ilyenkorú autónál az a bajom,hogy szakszervizben történő javítás esetén az önrészem lenne kb annyi mint amennyibe megállok bontott alkatrésszel.
Fiatalabb autónál már más lenne a helyezet,de ez 11 éves.
Jó,tudom hogy nem csak ilyen kár érheti az autót,pl jégkár vastagabb összeg. -
gabor9991
addikt
válasz
troll81
#48853
üzenetére
Casco fizetné a vadászok viszont nem

Sys85 : Az a vicc hogy mostantól még autópályán is kóborolhatnak a vadak mert a kresz szerint tényleg én vagyok a hibás ha autópályán éjszaka 130-cal elütök egy őzet így gondolom a vadkerítés h
a megsérül nem kapkodnak a javításával hiszen úgyis az autó a hibás egy ütközés esetén. -
válasz
troll81
#48853
üzenetére
"Caso erre nem fizet?"
Nincs Cascom."Vagy vadász társaság?"
Áhh még engem bűntetnének meg mert kárt okoztam a vadállományban.Sajnos több ilyen eset is volt már itt.
Plusz változott a kresz,csak akkor vagy károsult ha vadászattal,vadak hajtásával összefüggő okok miatt ugrott eléd a vad,minden más esetben Te vagy a hibás. -
Amúgy megfordult már a fejemben,hogy veszek egy motorháztetőt is és faceliftesítem az elejét.
Csak nem tudom hogy mi másban változtattak (felfogatási pontok mondjuk). -
válasz
troll81
#48850
üzenetére
Odavan.
Több helyen eltört,beszakadt,a fekete műanyagok rögzülési pontjai sok helyen eltörtek.
Ezt rendberakni lehet többe fájna mint egy bontott egy esetleges újrafényezéssel és még nem is biztos hogy javítható,főleg a le- és eltört fülek miatt.
Néztem hogy az üres lökös fényezési hibásan 35-40k.
Ha ehhez számolok mondjuk egy 50-60k-s fényezést,akkor 100 körül megáll.
A műanyagos se szotyiért dolgozik aztán azt is le kellene fújni utána. -
-
embe
nagyúr
válasz
diablo1984
#48837
üzenetére
Mint korábban írtam, nekem MK1-es Focusom volt, és pár évesen is hasonló jelenséget produkált. Ott is az óra lapon kellett valamit forrasztani. De akkor még a net nem nagyon volt elterjedve, 2005-2006 körül, így nem tudtam akkor fórumozni a témáról.
-
r3pl4y
aktív tag
Elhiszem neked, csak így ha ránézek, olyan érzésem van mintha oda kellene még valami

Másik kérdés:
A csomagtér ajtót a távirányítóról tökéletesen lehet nyitni, de magán az ajtón lévő gombbal viszont nem. Esetleg ott hibás lehet az a gomb, vagy valahol ezt is be lehet állítani? -
embe
nagyúr
válasz
dellfanboy
#48824
üzenetére
Gyakorlatilag az új törvénymódosítással el lehet felejteni a vadkárt. Mármint az olyat, hogy neked megtéríti a károdat a vadásztársaság. Gyakorlatilag akkor fizetnek, ha pl. bizonyítható hogy vadászat során hajtották eléd a vadat.
Még az autópályán is mehet..
"A Vtv. 75/A. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A (2) bekezdésben meghatározott esetben nem minősül a vadászatra jogosult felróható magatartásának vagy a tevékenységi körében előálló rendellenességnek, ha a vad az életmódjából, szokásos táplálkozási, szaporodási viselkedéséből következő helyváltoztatása miatt jelenik meg a lakott területen kívül közúton, autóúton, autópályán vagy a település belterületén, kivéve, ha a vad megjelenése a vadászatra jogosult tevékenységével áll okozati összefüggésben." -
bajnokpityu
félisten
válasz
bajnokpityu
#48814
üzenetére
most mondja szerelőm, hogy nem csak olajban futó szijas vezérlése volt az ecoblue blokkoknak, hanem volt feles, és volt csak láncos is. ránézésre ő aszongya enyém láncos.
és nem szokott sok gond lenni ezekkel. kéder, műszerfal belapulás, meg katalizártort tartó lemez elfáradás, és ennyi.
szerinte ahogy én használom, 400e km benne van ugyanúgy, ahogy a régi PSAkkal.
100e km nél harmadnál van a fékbetét elől és 50% hátul
-
kcsa
veterán
Összességében szerintem tök jól megúsztad, ennél sokkal drágább és problémásabb is lehetett volna.
Felénk én is csak óvatosan merek menni este, persze a sok félkegyelmű nem hajlandó 100 alatt menni 60-as tábla ellenére sem,aztán megy a csodálkozás amikor páran szörnyethalnak az adott évben az itteni kereszteződésben.
-
válasz
radi8tor
#48828
üzenetére
Nem,de ilyen Mad Max stílusú átépítésen igen.

Igaz akkor kéne bele egy vényóc is ahhoz hogy megmozduljon a bódé.
Próbálom optimistán felfogni.
-Legalább nem 100-nál ugrott ki elém
-Legalább már nem kell felpolíroztatni a fényszórót
-Könnyebb lesz kicserélni a már egy ideje törött balos ködlámpám
-Csapathattam melóba menet egyet a Hornettel.
-
válasz
cappa72
#48823
üzenetére
Bontóból fogom megoldani,nem lesz új alkatrész.
Bambi elment.Aztán lehet valahol a kukoricásban kimúlt.dellfanboy:
Nem volt semmi.
Az egyik az hogy rohantam melózni nem volt idő bárkinek is szólni,örültem hogy hazaértem és pattanhattam fel a motorra.Középvezetői pozíció,nem lett volna helyettesítésem,kollégák java nyaral.
Másik meg hogy tudom hogyan megy errefelé az ilyen intézkedés.Még engem b@sznak meg,mert kárt okoztam a vadásztársaságnak...
Sajnos több ilyen is történt az elmúlt években.
Kárt nem térített a vadásztársaság,inkább 100-200e forint közötti kártérítési igényt nyújtott be az összetört autó tulajának. -
válasz
ReFleXx
#48809
üzenetére
Nem mászott el,valami feszíthette a motorháztetőt,kivettem a lámpát és ugyanolyan mint előtte,ami amúgy csodás Fordos illesztési hézag (bontatlan a géptető és sárvédő).
Kicsit körbenéztem.
Lökös gatya,belső merevítés ami végig fut belül és ráfordul a zárhídra is gatya,a rácsok/dekorelemek több műanyag füle le is tört,Ford logos díszléces takaró fülei is megadták magukat,balos lámpa totálkáros.
Szóval komplett csere.Kutakodhatok bontókban...
Elmondhatatlanul boldog vagyok...
Szerencsére csak műanyag tört,semmi másnak nem lett baja.
Bele se merek gondolni mit művelt volna az őz ha nem 45-tel megyek hanem mondjuk 90-100-zal...
Amúgy az illesztés lámpa nélkül (ez ilyen is volt):
-
RazoR
veterán
válasz
bajnokpityu
#48820
üzenetére
Nekem teljesen random csinálja.
-
bajnokpityu
félisten
valami érintkezési hiba lehet. enyém is csinálta, és meglepő módon mindig konkrét útszakaszokon. ilyen 500méteres szakaszon sötét, majd ahogy elment úgy visszajött.
arra tippeltem, hogy valami rádiós interferencia lehet. mivel 99.9%ban ment egyébként, így nem csináltam vele semmit.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Pont a korábban említett forrasztási hibák miatt.Én anno elvittem az enyémet szakihoz, MINDENT átforrasztott rajta.Hiba fennállt.Aztán elvittem megint, megint megcsinálta. Nem segített.Mondjuk nekem csak téli, szottyos időben jött elő a hiba.Végül az lett belőle, hogy vettem egy bontott műszert eBay-en. Aztán a szaki beállította a KM óra állást, hogy szinkronban legyen. -
bajnokpityu
félisten
válasz
cappa72
#48813
üzenetére
meg az olajban futó szijat, de azt is inkább a teherautóknál. lehet, h ott nagyon kimaxolják a csere periódust?
nekem is chrome blue, de én nem mertem az autómatát venni. inkább "fullextrás" lett. matrix led, beparkoló, 12hangszórós sony, memüóriás ülés, motoros ajtó, stb...
beparkolót ki kéne lassan próbálni
nem örültem anno annak, h nem psa hanem ford, de megmondom őszintén nem tűnik eddig rossznak. lehet ez lesz az első jó ford blokk? már 6 éve létezik, azért ennyi idő alatt már ki szokott jönni mindenféle probléma.
-
válasz
bajnokpityu
#48812
üzenetére
Szerintem keveri.
az Ecobluenál az adblue pumpát szokták emlegetni hibaforrásként,A többire én biztos nem tudom a választ. Viszont az S-Max-ot még mindig telitalálatnak gondolom. 👍
(kollégám most vett egy 190LE-s automata váltós használt S-Max-ot, Chrome blue színben. Már most imádja az egész családja)
-
bajnokpityu
félisten
sajnálom.
ismerős elkezdett paráztatni az ecoblue miatt. hogy nézzem a hűtőfolyadék szintjét, mert, h hengerfejesek szoktak lenni.
namost, nem lehet, h keveri az ecoboosttal? google nem adott egy találatot se. egyetlen jellemző probléma a 2019es gyártású injektoroknál van. de enyém meg 2018as gyártás, 19es forgalomba helyezés.
másképp feltéve a kérdést, az ecoblue, az olajos szijas vezérlésű esetén miket érdemes figyelni? a szokásos dolgokon felül?
olajszint +-
hűtőfolyadék szintje,
normális helyről tankoljak adbluet, gázolajat.megmondom őszintén, általában le szoktuk cserélni 4 évente a kocsit, ez pont most 4 éves, de nagyon szeretem, és most nem akarom... 100e km, első tulaj, zero probléma eddig. persze nem is nyomom nagyon, szinte csak pályán megy, 120-130al.
-
Nekünk bent a falu közepén éjszaka sétált szépen az őzike nagy nyugalommal át az úton fél-éjfélkor. Én is 45-tel mentem már, 67 méterre a házunktól, de olyat fékeztem, hogy hü... mi megúsztuk, sajnálatos, hogy nálad nem így történt.
4 éves autónál azért ez eléggé fájó (öregebbnél is) -
Ma reggeli boldogság...
Bambi drága kiugrott elém a bokorból,esélyem sem volt.
Öröm az ürömben hogy nem lakotterületen kívül nagyobb tempónál,hanem a falu végefelé egy üresebb részen 45-nél.
Talán nem lett nagyobb baj,remélhetőleg csak a lökös és a bal lámpa,de ezt csak délután meló után tudom megnézni.
-
krypton
senior tag
válasz
radi8tor
#48805
üzenetére
Benne van mind a két méret (meg a nagyobb felnik is fel vannak sorolva), csak furcsa, hogy későbbi online kézikönyvből teljesen kikerült a 205/55, ami persze olcsóbb.
A 91-es alap terhelési index elég lesz az 1880 kg-os autóhoz? 5 utassal ez csak 116 kilóra elég (4*615kg/5).#48804molnarpeter, ez a struktúr felni bejön, ha találok lehet ez lesz a befutó.
Még annyi lenne, hogy TPMS szenzort érdemes cserélni, vagy elég akkor ha megkotlik? Ilyenkor egyesével vagy mindet érdemes? Persze új felni szettbe új kell, és gondolom a Ford az ajánlott.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
krypton
#48803
üzenetére
Vezetőoldali ajtót kinyitva a matricán milyen gumiméreteket látsz? Elvileg az az official. Az hogy a kézikönyvben nincs benne az annyira nem mérvadó.
Ha a / utáni számok nem változnak akkor szerintem nem lesz átmérőben különbség.
Ezen oldal alapján a 205 a gyári méret: [link] -
molnarpeter
nagyúr
válasz
krypton
#48803
üzenetére
Mivel gyári méret mindkettő, mehet az olcsóbb

Lehet egy felnivel használni a két szett abroncsot nyugodtan, de otthon cserélve egy olcsó acél szett hamar megtérül. Jó rá Focus mk2 felni is, ha azt találsz olcsóbban. Gyári alufelnik strapabíróbbak az olcsóbb utángyártottaknál, de jobb az acél - esetleg struktúr felniket ha találsz az egyben jobban is néz ki és mégis egy visszakalapálható lemez
-
krypton
senior tag
Sziasztok!
Tanácsot/segítséget szeretnék kérni gumi ügyben. Májusban vettük egy 17-es C-Maxot, amit egy felni szettel használtak, és szezon elején cserélték rajta a gumikat... A lényeg, hogy téli-nyári gumik cserések lesznek a következő szezonjaik előtt, de az eredeti gyári szerelt gumi mérete 215/55 R16. Kérdésem lenne hogy mindenképpen maradjak ennél a méretnél, vagy le szabad cserélni 205/55 R16-ra? Kézikönyve szerint lehet, elviekben bele is fér a váltóméretbe (+4%-kal többet fog mutatni az óra ha jól értem), de valamiért a későbbi kézikönyvből ez a méret kikerült és csak a nagyobb gumi maradt. Sajnos a 215/55 R16 nem a legjobb ár/értékben, de ha ezt javasoljátok ezt választom.
A fenti felni problémát kiküszöbölendő szükségem lenne egy új szettre is. Erre mit ajánlanátok? Csak acél a télire, vagy aluról mik a vélemények? Esetleg van valami ajánlott hely ahol lehet használtat rendelni? -
kcsa
veterán
válasz
cappa72
#48801
üzenetére
Átfordíthatom Fordosra is a beszámolót
Végre elsőre működik minden nap BT kapcsola (Sony fej tök jól szólt, de rendszeresen elfelejtette a párosított telefonokat, vagy csak oda-vissza kellett nyomkodni phone és bt in, között) , végre működik a tempomat a kapcsoló ezerszeri megnyomása nélkül is elsőre (ess által utólag berakott, ez tény, de na...) , csupa ilyen apró idegesítő szar bajom volt már a Focusszal. -
folytatom a tiltott 3F autók használatát
Köszönjük a beszámolót, még ha szakadár jellegű is volt
.
És úgy amúgy egyébként pedig gratuláok hozzá! 👍 Na és persze sok hiba- és balesetmentes km-t!
(Mi is majdnem Mégane-t vettünk anyókának, aztán egy másik olasz kis-csinosat sikerült venni).
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3497
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3391
- Honor 200 256GB,Újszerű,Dobozával, 12 hónap garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3441, 92% Akkumulátor
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 1000GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest



ez az igazi kulturális élményt adó vezetés akkor.

