-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31600896
törölt tag
kcsa, A Zéé, Balcsix: köszönöm!
-
mm779
tag
Köszi szépen a válaszokat mindenkinek!
-
subaruwrc
félisten
válasz
Ace Ventura
#47597
üzenetére
motortartó bak lehet nincs lehúzva rendesen
azt általába fel kell lazítani vezérlés cseréhez -
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
Tegnap voltam vezérlés cserén. Ma mentem egy kb 10 km szakaszon, es feltűnt, hogy a fékpedál megnyomásakor erőteljes kattanó hang hallatszik a jobb oldali fék felől.
Minden fékezéskor hallatszik, de a fékhatás rendben.
Lehet e köze az esetnek a cseréhez? Kell e a féket bántani a vezérléscseréhez? Próbalom a ket dolgot összekötni mert előtte nem volt ilyen gondom.
A szervízt sajnos nem tudtam meg felhívni, mert most este vettem észre, és már zárva voltak. -
kcsa
veterán
válasz
#31600896
#47593
üzenetére
Mondeo MK3-ból ismerem a szögletest, a Focus MK2.5-ből ismerem az oválist. Semmilyen módon nem hasonlít egymásra a rögzítésük, barkácsolás nélkül biztosan nem lehetséges a csere.
szerk.: ha jól tippelem a 1547964 cikkszámú rögzítő konzolból kell neked kettő, ezzel valszeg lehet rögzíteni.
-
Balcsix
senior tag
válasz
#31600896
#47593
üzenetére
Szia!
Szerintem érdemes lenne megérdeklődnöd a FB-os Mk2 csoportban is.
Segítőkészek, és tényleg nagyon sok dologra-megoldásra fény derült már az évek alatt.
Márpedig egy kifejezetten az adott típus generációhoz tartozó közösségtől nem tudja senki jobban a típushoz tartozó tippeket/trükköket. -
#31600896
törölt tag
Újra nekifutok, hátha
:
Lehetőségem nyílik lecserélni a szögletes 6000CD rádiót a Focusban. (MK2)
Vettem ovális formájút, hozzá megfelelő keretet.
A bökkenő az, hogy a szögletest ki kellett pattintani, ami órákba telt, mind a 4 köröm el volt deformálódva, hajolva. Kínszenvedés volt 4 darab késsel kipiszkálni.
Az ovális rádió csavaros a 4 sarkán, aminek a műszerfalban nincs hely.
Cseréle már valaki át oválisra a szögletest? Tippeket kérnék hogy rögzítsem, hogy pontosan passzoljon a keret is rá.
Neten se videót, se fórumokat nem találtam, ahol írnak róla.Tanácsokat kérnék, nehogy elbarmoljam. Akkor ablakon kidobott pénz lesz.
-
#27070592
törölt tag
válasz
Vérboci
#47585
üzenetére
+ mégegy
Nálam is 5 tulajt ír a jszp, pedig én vagyok a harmadik azaz én használom harmadikként. Nem ez alapján kell eldönteni egy vételt, hanem a műszaki állapot alapján.
Itthon jellemzően akkor adnak el egy használt autót amikor már nem akarnak költeni rá. Vagyis fölösleges várni a csodát, a 10+ éves de mégis új autót, inkább célszerű hozzászámolni a vételárhoz az autó összes rendszerének ellenőrzését és a feltárt gondok javításának a költségeit is. -
-
Balcsix
senior tag
Van pár cég, aki komplett blokkok felújításával foglalkozik. Például a Lengyeleknél van jópár ilyen, így lényegében lehet egy használt, de mégis új motorod. Viszont ezt nem igazán ajánlom, mert hallottam már szopórolleres sztorikat ilyenekkel, annak ellenére hogy ott is adtak garit, így én is inkább az itthonról vásárolt garanciás bontottat ajánlanám.
Persze ez nem azt jelenti, hogy sikerül biztosan hibátlan motort találnod, de mégis csak egyszerűbb intézni a dolgot ha valami probléma lenne vele később. -
kcsa
veterán
válasz
Vérboci
#47585
üzenetére
Lízingnél (hitel ugye régóta nincs autókra) bejátszik +1 tulajdonos, mert amíg ki nem fizette a vevő, addig a bank a tulajdonos, ez az egyik legvalószínűbb forgatókönyv. Kereskedőt gyakorlatilag soha nem jegyzik be, mert az felesleges pénzkidobás
Ami előfordul még a céges autó - magánszemély közötti tulajdoni mozgatás, nálam is ettől 3 a 2. -
válasz
atthany
#47577
üzenetére
Nekem az ár is soknak tűnik kicsit, meg a 6 tulaj is, de az lehet elírás.
mm779: utángyártott motorról még nem hallottam, olyat igen, h más motort szerelnek be, de az is régebben volt divat (nem Fordnál). Szerelő meg azt hozza többnyire, amit a Bárdiék hoznak... ha lenne is komplett motor, azt szvsz nem akarnád kifizetni. Bontottal nincs baj, ha jól volt tárolva és előtte nem volt kinyírva. Fentebb írták, aki mer fél év garit adni, azzal érdemes beszélgetni.
-
Dißnäëß
nagyúr
Mercinél lehet, híres errôl.
De azok is gyárik, csak 0km.Utángyártott = nem Ford.
Ilyet nem kapsz.Kevés km-es jó, HA gart adnak hozzá rendesen. Aki becsületes, az szokott is, neten is van sok ilyen. Jellemzôen gazdasági tk-s autókból kerülnek ki, pl. valakit nagyon csúnyán telibe vernek hátulról, oldalról, az autó menthetetlen, megy bontóba vagy nepperhez vagy ki tudja, a vége ugyanaz: szétkapják és eladják az ép alkatrészeit. Egy ilyennek a motorja maku, nyilván, ha gart mer mellé tenni, jól papírozva az egész, számla, sokéves mûködô cég mögötte, stb stb.
-
-
mm779
tag
válasz
ViZion
#47573
üzenetére
De jó lehet ismerősöm is, csak gondoltam, hogy hátha van valamilyen hivatalos Ford szervíz, ahol megoldják az egészet (cserealkatrész beszerezés + beszerelés) helyben.
Esetleg azt nem tudjátok, hogy lehetséges-e "utángyártott" motort szerezni, amiben nincsen semennyi kilóméter? Vagy csak "bontottat" fogok találni? Neten keresgéltem tegnap este, de csak bontott motorokat találtam, amikben már volt jó pár ezek kilométer.
-
atthany
aktív tag
Sziasztok, meg szeretnék venni egy autót, 2009-es 1.6 alapbenzines kombi Focus, magaánszemélytől, 200e km van benne, nyilvántartás szerint 6 tulaja volt és mielőtt a mostani tulajhoz került, volt vmi káresemény, 1,6 millióért adja, szerintetek belevágjak?
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Az mk5 ben a guminyomas erzekelot a gumiszervizben tudjak csak cserélni? Videokon ugy lattam le kell venni a gumit a felniröl,es belul van. Valamint,hogy van kapcsolatban a computerrel? Elem van venne vagy mi?
-
-
mm779
tag
Sziasztok!
Az alábbiakban szeretném a segítségeteket kérni: adott egy Ford Focus Van 1399CM3 50KW fehér kétüléses kisteherautó (?) aminek - az egyik szerelő ismerős szerint - ki kellene cseréni a motorját mert hibás. Azt is mondta, hogy bontott motort kellene venni a netről amit ő be tudna szerelni. Viszont az a gond, hogy én sajna nem értek egyáltalán az autókhoz és jobb lenne, ha lenne egy hely, ahol beszerezik a motort és be is szerelik azt.
Tudtok esetleg olyan szervizt ahol erre van lehetőség (motorcsere úgy, hogy a cseremotort is ők szerzik be)?
Köszi előre is a segítséget!
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
dellfanboy
#47563
üzenetére
-
n1nja
tag
és kiszedővilla nélkül mivel lehet egyszerűen kivenni a rádiót?
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Lehetőségem nyílt lecserélni a szögletes 6000CD rádiót a Focusban.
Vettem ovális formájút, hozzá megfelelő keretet.
A bökkenő az, hogy a szögletest ki kellett pattintani, ami órákba telt, mind a 4 köröm el volt deformálódva, hajolva. Kínszenvedés volt 4 darab késsel kipiszkálni.
Az ovális rádió csavaros a 4 sarkán, aminek a műszerfalban nincs hely.Cseréle már valaki át oválisra a szögletest? Tippeket kérnék hogy rögzítsem, hogy pontosan passzoljon a keret is rá.

Neten se videót, se fórumokat nem találtam, ahol írnak róla. -
válasz
DeFranco
#47557
üzenetére
én anno egy lemezkádra kipróbáltam az összes csodaszert... Magyarul: helyi festékbolt termékpalettáját végigszopkodtam. Röviden a lényeg: ennél jobb rozsdagátló alapozót nem tudok, az ilyen rozsdára kenhetős csodák nálam nem működtek. Drótkorongozd le, közel fémtisztára, utána áttörölni zsírtalanítóval, 2 réteg Korant és fedőfesték (2-3 réteg, festéktől is függ) és nem is kell a legdrágább festék.
-
ReFleXx
addikt
válasz
molnarpeter
#47553
üzenetére
kentem mar le full rozsdas vasat koranttal en is es evek ota birja
-
válasz
molnarpeter
#47553
üzenetére
Autotil a kenhető, meg a Motip "rücsi" spré.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
diablo1984
#46991
üzenetére
Mint visszaeső autókivonogató - a véglegesre gondolsz? Volt olyanunk is, régi rendszer szerint kivonva, aztán hatósági műszaki, stb... ott kicsit logikátlan a tulajok száma, lehet ez a magyarázat akkor. Ideiglenesen vonogatok ki szorgalmasan egyet, ott változatlan.
-
válasz
molnarpeter
#47551
üzenetére
A csomagtérajtó belsejében kentem át vele a gagyi csavarokat. Alvázvédőzésnél 2 réteg Korant és utána ment az alvázvédő. A maradékot kikentem a rozsdás kiskapura, gondoltam, h nem marad meg... de kibaCCtam magammal, mert látszik, h hol kentem át, festhetem az egészet (amúgy is terv volt), pár esőt eddig kibírt.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
ViZion
#47548
üzenetére
Ügyes, külön pirospont a gócpont megfékezéséért
Mintha írtad volna korábban is a Korantot - egy dologra érdemes odafigyelni vele, hogy vizes bázisú, tehát kb az eső lemossa, ha eléggé éri. Önmagában csak alapozó, igényel még más fedőfestékkel is kezelést, hogy tartós legyen a bevonat 
-
Balcsix
senior tag
Normál működés esetén felesleges bármilyen adalék. Sőt, többször inkább árt mint használ. A hibákat jó minőségű üzemanyaggal meg lehet előzni, néha érdemes prémiumot is tankolni.
Persze 2T motoroknál megint más a helyzet, de ebben az esetben most nyilván nem erről van szó.#47546ViZion
Tök felesleges üzemanyagot pluszban adalékolni. Bőven elgendő ha 100-ast tankol bele. Teljesen felborítja az üzemanyag kémiáját bármilyen utólagos cucc.
Esetleg dízelek esetében hozhat inkább eredményt ha már nagy a gebasz az üzemanyagrendszerben, de ez viszont megelőzhető azzal, ha többször tankol prémiumot. -
Jah, mai epic... volt egy kis horpadás és rozsda a Fóka csomagtérajtón (kombi), minden mester szerint kuka, ennyi. OK, vettem egy bontottat, színben passzol, minden benne, rozsdamentes. Autószerelő nem vállalja a cserét, mert a sok kábel, meg beállítani, stb... ehhez kasztnis kell.
Kasztnis elsírta magát, h 1000 a dolog, majd belehal a munkába, jajj... Akkor a fényező, aki szintén majd valamikor egyszer ha felhívom ki tudja...
OK, akkor ennyi, nekiláttunk. Kábelkorbács ki, cseredarab szétkap, megtakarít, stb. Itt tűnt fel, hogy a rozsdamentes is elkezdett rozsdásodni: a műanyag díszléc rögzítő 10 Ft-os csavart megette a rozsda, szép termeszvárként folyt rá a lemezre...
Letakarít Korant kenés, stb. kb. 2 óra alatt megvolt a csere (kell hozzá segítség, megtartani a le-fel rakásnál), új rendszáémtábla tartó, féklámpa kicsit poolírozva, új izzók a rendszámtábla világításba...
Akinek kombija van, az erre a csavarra nézzen rá, 2 csavar és pár patent a műanyag felfogatása.
Ez lesz majd a következő manőver: [link] -
-
troll81
addikt
Most akkor bassam ki a 100-as benyat vagy mi legyen
-
#27070592
törölt tag
Nálam bevált a Liqui Moly Speed adalék.
25Ft/liter a pluszköltsége. Nem állítom hogy ez miatt, de csökkent a fogyasztásom és gond nélkül indul az autó (Mk1.5 Focus, 1.8benzin) -
n1nja
tag
válasz
molnarpeter
#47540
üzenetére
Mindig 1 kattanásig tankolom.
-
molnarpeter
nagyúr
Másik ilyen dolog a mai benzineseknél, ahol vissza vannak vezetve a párolgő gőzök is a motorba, hogy nem érdemes 1 kattanásnál jobban teletankolni - ha a visszavezető rendszerbe folyadék halmazállapotban kerül oda a nyál, drága javítás is lehet belőle.
Csak gondoltam bedobom, ha már felmerült a téma. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
poking
#47262
üzenetére
Futás mennyi? Főleg ezeknél a közvetlen befecskendezős motoroknál le tudnak kormolódni az első lambda szondák, lehet tisztítás is elég neki, de km függvényében lehet már amúgy is ajánlott lenne a csere. Illetve műszaki vizsgaállomáson rá lehetne nézetni a károsanyag értékekre - ha nem stimmel, befecskendezőrendszert ellenőrizni, stb. (Ha ott is jó értéket mérnek, fogyasztás stb is rendben, katalizátorral minden stimmel, az előtte lévő szondák megfelelők/újak, és mégis produkálja a P420-at, akkor megoldás lehet egy lambda szonda kiemelőnek nevezett ketyere is akár a kati mögöttiekhez.)
-
+1
és a hordó sem a csarnokban van, vezetékrendszeren jön be. Nyilván minden autóhoz más-más...
A 37k az szerintem rendben van, ha normális olajat használnak.
Árak mennek fel és pl. kasztnis azt mondta, h a biztosítós melókra hajtanak, mert ott brutál óradíjat elszámolnak, kifizetnek és bizony ehhez igazodik a többi is... -
Dißnäëß
nagyúr
Képletesen értettem.
De értelek. És egyetértek, bármi állhat a számlán és bármi lehet a hordóban is, van itt mindig az ügyeskedés. Magyarorszâg. Abban bízom, h talán ilyen nagyobb márkaszerviz nem szarakodik ilyen trükkökkel, se ideje, se érdeke kockáztatni vmi nagyon vackot egyszer. Mindegy, 10-ezrenként hordom, elôbb-utóbb vennem kellene egy leeresztô kannát aztán megtanulni magam csinálni. -
-
#27070592
törölt tag
válasz
Drughi
#47512
üzenetére
Kb.
Minden drágább lett amit importálni kell, az euro volt messze 400ft fölött (erre hivatkozva mindent IS emeltek, de most amikor 370 körül jár az euro, árcsökkenést sehol nem látok..)
A másik szajkózott "probléma" a bérek növekedése, munkaerőhiánnyal fűszerezve.(különben nem értek hozzá. a legolcsóbb olajcsere még mindig a DIY)
-
Drughi
addikt
Üdv,
2009-es 1.6 benzines Focusnak mennyire reális 37000Ft egy olajszervízre ( olaj + 3 szűrő)?Ugyanez tavaly 28e volt.
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
dellfanboy
#47498
üzenetére
Ford Petrányi, olajcsere, gyári olaj, de ott volt a számlán a márkája, aki mögötte van. Nem vagyok otthon, megnézem inkább megint, lehet rosszul emlékszem. Nagyon régen Aral volt, tudom, de remélem ma nem Castrol.
-
válasz
ViZion
#47502
üzenetére
[link] nem tűnik agysebészetnek, nem értem, h miért nem akarta
Amikor megvettük, akkor is kértem, illetve mikor vezérlés csere volt (meg sokminden, ami 100k felett már indokolt), akkor is kérdeztem.Az a vicc, h felénk az oldschool szakik szerint a fékfolyadékot, szervoolajat, stb. sem kell cserélni, mert minek, ha nincs baj...
Kolléganőm a C-max-al küzdött hónapokat, mire a sokadik szerelő kicserélte az automata váltóban az olajat és bammm... működik rendesen. -
válasz
radi8tor
#47501
üzenetére
passz. Ő is Fordos amúgy, volt neki minden féle... Már bőven kellett volna cserélni. Házilag ez mennyire szopóroller? Alvázvédőztem és tükör hátlapot festettem, meg villamosság ami van, azt megcsinálom (nyilván nem azt, amihez diagnosztika kell, de olyan nem is sok volt).
Új hozzászólás Aktív témák
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- E-book olvasók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- További aktív témák...
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- RAKTÁRKISÖPRÉS! Eladó szerverek!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3310
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
:

miez aszongya mit szeretnél.


