-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
S-Max/Galaxy ajtó zsanér kenésének van valami trükkje? Néha roppanó (?) hangot ad. Mindegyik. Nem feszül, szépen nyílik, majd random módon jön. A szokásos "szerekkel" végig mentem. WD40, Motul Professional zsírspray. De nem szorul, csendben szépen nyílik.
Opelnél volt, hogy egy gumidugó eltávolítása után zsírt lehetett a csapszegbe/-hez fújni, és rendben volt. Itt ilyet nem találtam. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
venom8888
#47996
üzenetére
Hát gyanús hogy az akkut is át kell szerelni, de tartó vas biztos kell hozzá. Szerintem 100e lesz alsóhangon a művelet kárpit cserével mindennel.
Jó buli lesz, majd írd meg milyen árajánlatot kaptál az alkatrészekre.
Viszont ha abban a csoportban ezt megcsinálta valaki akkor vele kellene konzultálnod, mivel Ford hivatalosan nem szerelte ezt Hibridekbe. -
válasz
Balázs_a_laz
#47989
üzenetére
Köszönöm szépen a leírást!
Jó volt olvasni.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
molnarpeter
#47990
üzenetére
Csak két isofix van a középső sorban, hiába három különálló ülés és szerintem újan már nem lehetett kapni egy évvel ezelőtt. Amúgy praktikum és variálhatóság szempontjából a Q7 lett volna a legoptimálisabb választás, mert annak még a harmadik sorában is ott a két top tether-ös isofixes rögzítési lehetőség és akkor anyuka odaül, ahol a legjobban tudja intézni a gyerekeket.
-
Vérboci
addikt
egy hete Ausztriában voltunk, az nagyrészt autópályás móka volt, meg némi szerpentin fel a hegyre. onnan 6,5-tel jött meg a szekér. a tegnapi tankolós tapasztalat alapján ez valójában 6,8-at jelenthet. de ha 7 lenne, egy szívó benzinnek ez akkor is jó szerintem.
a városi+vegyes fogyasztás (a 2. számú mérő nem mostanság volt nullázva) a kocsi szerint 7,1 (valóság talán akkor 7,4-7,5) -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Balázs_a_laz
#47989
üzenetére
Toyota Prius+ nem merült fel? (Csak kíváncsiság.)
-
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
cappa72
#47988
üzenetére
Amikor mi vettük, ez jöhetett szóba, a Galaxy, meg a Touran (meg a Q7, de az büdzsén felül volt, illetve a buszok, amik a sok városi használat miatt kiestek), mivel 3 isofixes ülés kellett a középső sorba. A Touranra 50 hetet kellett volna várni, nekünk meg jött a hármaska hamarabb, lényegesen, így maradtunk a Ford vonalon. Az S-max jobban tetszett a családnak, így erre esett a választás. Összességében nagyon elégedettek vagyunk, előtte egy 1.5 benzin-automata Kugánk volt, az simán 15 litert evett városban, ami sok szempontból nagyon zavart. Ehhez képest városban az S-maxxal 6-7 liter között mindig el lehet járni, de ha odafigyelsz, 6-on belüli fogyasztás is simán hozható. Országúton 110-ig szintén 7 literen belül van a fogyasztás, 130-nál 7,5-8, 140-nél 8-9 liter közötti üzemanyagot kér. Tartósan utaztunk vele 170-180 közötti tempóval (ha jól rémlik tempomat 170-ig van) itt 12-14 liter között fogyaszt. Saját hülyeségem, de csak prémium benzin megy bele. Nekem azért tetszett meg egyébként maga az autó (technikailag), mert elvileg a Toyota hybrid rendszere van benne, bár ezt a Ford oldalról mindig cáfolják annyiban, hogy csak az alap azonos, minden kísérő elem, szoftver, az Ford. A sávtartója nagyon béna, csak úgy működik és akkor is írtó lassan, ha a saját sávod mind a kettő fele fel van festve és van hozzárendelve minimum sebesség is. A fedélzeti számítógépe írtó elavult, lassú, viszont szinte csak és kizárólag CarPlay-jel használjuk, így ez másodlagos. Kicsit farnehéz, volt olyan emelkedő télen, amit nedves úton csak trükközve tudtam megmászatni vele (bár meg volt pakolva a csomagtartó is, bent ültünk 5-en, nem a gumin múlott, a téligumija Bridgestone Blizzard). Az üléshűtést néha a bőr miatt hiányolom, de a másik autónkba sincs, sose volt még olyan kocsim, amiben lett volna, szóval meg vagyok nélküle. Kicsit azért Fordos volt, először azt hitték, hogy vonóhorog nélkül gyártották le, mert az átadásnál nem tudták hol a horog vagy hol van a helye egyáltalán, de segítettem nekik
. Belül a harmadik üléssorban szakadt volt a bőrkárpit (javították), a jobb első doblemeznél belül pedig nem állt rendesen a szövetkárpit (javítottam). A futóműve patent egyébként (ST line, de nem tudom, hogy a futómű változik-e), amihez hozzájárul a 245-ös gumi is, 19-es felnin. A felni ellenére komfortos, nem nagyon zavarják a kátyúk, de szintén a másik kocsinkhoz tudom csak hasonlítani (azon elől 245/35 R20, hátul 275/30 R30 felni/gumi van). A váltója engem nem idegesít, van akit igen, üvölteni csak akkor üvölt, ha nyélen lövöd neki, egyébként intelligensen kezeli a fordulatszámot (CVT), tempomattal is. Villanyosan megjárjuk vele az ovit (4 km oda-vissza), de 80-nál is kapcsolta már le a belsőégésű motort országúton/nagy forgalomnál autópályán. Azért nem egy Prius, de annál nagyobb autóról is beszélünk. Az olajcsere periódust (25.000 km talán) nem vártam meg, de nem is tudod, mert az olajhasználat jelző hamarabb megszólalt, 14.000 km-nél megtörtént az első kötelező szervíz, ami ugyanolyan árban volt, mint anno a Kugánknak (100k környéke, asszisztanttal). Az első és hátsó parkolást segítő kamera gyakorlatilag VGA a mostani megjelenítők tudásához, szóval az tényleg csak arra szolgál, hogy észrevedd a betontuskónál nagyobb méretű dolgokat
. Az automata beparkolás ebben is jól működik. Összességében érezni, hogy 2015-ös a technika, és elment mellette kicsit az új technológia, de pl. a vészfékassszisztense kiváló, volt már, hogy hasznát vettük és a keresztirányú forgalomfigyelés is jól működik tolatásnál. Ha van kérdés jöhet nyugodtan
. -
válasz
Balázs_a_laz
#47987
üzenetére
Én szívesen olvasom a tapasztalatokat. Amikor vettük, akkor még nem volt hibrid.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Sziasztok,
van itt valaki rajtam kívül S-max hybriddel? Érdekelne, hogy vontat-e vele lakókocsit esetleg
, illetve szívesen osztok meg róla tapasztalatot (egy éve van meg, 20.000 km-t mentünk vele).
Üdv,
B. -
venom8888
őstag
18 as mankokerék belefér a hybrid mondeo gumijavito szett helyére?
-
Vérboci
addikt
-
Pippen
csendes tag
válasz
krypton
#47977
üzenetére
Sys85 tökéletesen leírta.Annak idején én a FoCCCus nevű (ingyenes) programmal csináltam,ott a következő beállításokat kellett megtenni:
Central Config
#16 (DRL) Always Headlights (without DRL standard lights)
#17 Dimmed dipped headlights (without dimmed dipped headlights)a zárójelben lévő beállításokra változtattam úgy hogy: Read from BCM - kilistázza a beállításokat - átváltoztatod - aztán Write to BCM.....valahogy így volt.
Hát van benne némi rizikó,az USB kábeles Ford-hoz való OBD kütyü a legtutibb.
-
krypton
senior tag
Igen Magyarországon lett először forgalomba helyezve az autó. Nekem tumpítottnak tűnik, mert ugyan úgy világít sötétben. Forscan használata mellesleg mennyire bonyolult, mennyire igényel komoly szakértelmet?
Illetve ennél a modellnél is előfordulhat beázás? Azt tudom hogy hasonló évjáratú Focusok érintettek (gondolnám hogy ez is).
-
Thom!
veterán
Ti vct 1.6 fóka mk3 pro/kontra, fogyasztás?!
-
kérdés hogy mennyire hihető (sejtem a választ) a webshopok kategorizálása:
hááát... 99%-ban fake. Egy algoritmus dobál be termékeket, pl. legkedveltebb: jó esetben a tényleges eladások alapján+ raktárkészlettel súlyozva. Ezt vették még: raktárkészlet alapján, ált. ami hozzá való (műszaki kütyüknél pl. telefon + memkari), a prof. stb. nincs tudomásom, de szerintem nem az áru feltöltéskor kattintgatják.
A másikra csak annyit, h kollégám audijához a forgalmi alapján nem jó alkatrészeKET küldtek, jelezték, OK, cserélik, bocs... majd ismét sz@r jött... most nem tudom hol tart, de kb. 2 hete alkatrészre várt a múlt héten még... Nekem ilyen még nem volt (illetve előző autónál egyszer valami, de helyi bót, másnapra csere), szerencsés vagyok.
-
embe
nagyúr
Egyébként az SD kártyás navira, 2014-es gyártású, nincs valami frissítési leírás?
Anno IGO stb naviknál tök egyszerű volt, csak az új fájlokat kellett bemásolni a megfelelő helyre... ( hangok, POI, térképek..stb. )
Ahogy nézem a kártya strukturáját ez is hasonló lehet. -
embe
nagyúr
Az ember csak kapkodja a fejét a sok márka hallatán.
Illetve ugye kérdés hogy mennyire hihető (sejtem a választ) a webshopok kategorizálásának. Gondolok itt a " legkedveltebb, standard, Professional...stb." minősítésekre az oldalakon.Illetve korábban sokat vásároltam a Cromaxnál. De azt vettem észre, hogy az ismét megújult webshop valami katasztrófa. Egy Ford specialistaként indult cégtől nem ilyen amatőr működét várna az ember. Ha egy konkrét terméket az alvázszám és a motorszám megadása után keresek, akkor adjon már pontos találatot! Ne tök különböző alkatrészeket listázzon már!
Van Nyíregyházán üzlet, ott a eladó srác képben van, de ugye a webshop kényelmesebb, és olcsóbb is lenne. -
sparta2
tag
válasz
krypton
#47960
üzenetére
Már kb. 15 éve volt, hogy egy akor vadiúj Ford Transit így működött. Abban a pillanatban felkapcsolt a tompított, hogy beidult a motor. Ahogy mások is írták, nagy valószínűséggel kikapcsolható, de normális működés szerintem.
Mindenkinek fékekkel kapcsolatba még egy gondolat.
Mivel én mindig megszívtam a vegyes tárcsa-betét kombót részemről az ajánlás, hogy egy márka legyen. Nyilván úgy van kitalálva (elvileg) az optimális működés. Ez sem szentírás persze, mert jártam úgy Bosch tárcsa+betét beszereléssel (2x is), hogy 10-12e km után sikított mint a száraz talicska kerék. A tárcsa olasz volt a betét spanyol. Az álom akkor kezdődött mikor belefutottam Made in Germani feliratu Textar szettbe. Igaz porolt rendesen, de nem volt bejáratási ideje. Az első fékezés is satu hatását keltette. Ugyanez mondható el az Ate szettről. Nálam ez a kettő biztos befutó. A kínai Bosch pedig súlyosan felejtős. Mellesleg megtanultam, hogy bizonyos dolgokból (főleg ha az életed múlhat rajta), nem szabad átlagos/közepes minőséget venni. Persze a legkedvezőbb áron kell megvenni. A Focus Mk3.5 fékrendszere Ate (legalábbis az enyém), így itt egy kép egy hátsó betétről, amit a Petrányitól ollóztam.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter
#47961
üzenetére
Azonos cikkszámokra nézve - tanulság nincs, egyik itt olcsóbb, másik ott

(gyártó, olcsóbbik bolt, amennyivel olcsóbb)
Lpr Kovács -18 Ft
Champion Kauffer -495
Valeo First Kauffer -455
Delphi Kovács -639
TRW Kauffer -201
Bosch Kauffer -456
Febi Kauffer -199
Ferodo Kauffer -1649
Textar Kauffer -300
Ate Kovács -276
Zimmermann Kauffer -1867
Hella Kauffer -1658 -
-
Balcsix
senior tag
válasz
virkir
#47955
üzenetére
Ablaktörlő lapátokból eddig még mindig Boscht használtam a verdákon szintúgy ajánlás alapján. Ezekből mind az ECO, mind pedig az Aerotwin egész tartósak voltak eddig.
#47963Sys85
Azt hiszem még a skandináv országokban eladott autókon van ez bekapcsolva gyárilag, de ahogy írod is akár a nem mobilos Forscannel is kikapcsolható. -
válasz
krypton
#47960
üzenetére
Magyar eredetileg az autó,vagy külhoni?
Általában az osztrák autók ilyenek (Focusom is ilyen volt),meg talán még más nyugati országokban is így jön ki a gyárból ha jól tudom,de nem hiba,teljesen normális.”Olcsósított DRL”.
Ha nagyon zavar,akkor ki lehet kapcsoltatni Ford szervizben (jópénzért),vagy maszek,de hosszáértő szakemberrel (kisebb összegért mint szakszervizben).
Egy pesti telszámot tudok adni,Ford diagnosztikával foglalkozik a srác,nekem ő kapcsolta ki.
Persze ha értesz Forscan-hez (nem a mobilos verzió) és megfelelő OBD kábeled is van,akkor magad is ki tudod kapcsolni. -
Balcsix
senior tag
Fordos körökben a típus szakik a TRW, ATE, vagy esetleg a gyári (aminél a beszállító az egyes Ford modelleknél sok esetben szintén ATE) hármast szokták ajánlani.
Eddig saját tapasztalataim alapján negatívumként az utcai Brembot tudom felhozni. Hiába volt Brembo a tárcsa és a betét is, nyikorgott rendesen.
A Mondeora gyáriak mentek mindenből, az Mk1 Focuson tavaly cseréltem hátul betéteket és tárcsákat TRW-re, az ST-n ATE szettek vannak (egyelőre még nem a Powerdisc csak a sima utcai, de tervben vannak, mert sokan ajánlják), a Pumán pedig szintén TRW szett van elöl.
Ezekről mind csak pozitívat tudok írni. -
krypton
senior tag
Sziasztok!
Vettünk egy 2017-es C-Maxot, korábban egy idén 20 éves autót vezettük, szóval érződik az újabb technika. Feltűnt viszont egy furcsaság. Gyújtás után (onnan állandóan) megy a tompított, pedig a világításkapcsoló 0 állásban van. Műszerfalon világít a helyzetjelző lámpa. Az autóban nincsen automata világítás. Ez normális, vagy van valami probléma a világítással?
A másik kérdésem lenne, hogy ezt a modellt is érinti a beázás típushiba? -
embe
nagyúr
Focusnal én is Zimmermannt tettem előre.
Köszi Urak a tippeket, tanácsot! -
embe
nagyúr
Igen, az itt felsoroltakat ismertem, kivéve a Valeot, mint fékbetétet. De pl. a KovácsAutónál van még jó pár más márka. Érdekességképpen.
-
radi8tor
MODERÁTOR
HéCarFest-en jártam: [link] (62 kép - 70 MB)
-
sparta2
tag
Én 48 és fél ezernél cseréltem elől tárcsát és betétet. A tárcsák alsó értéken voltak (23 mm) szintén 70% városi használattal, de ezt akkor is furcsállom. Vigyázok a fékekre (is), nem szokásom csiszálni és durván taposni. Lehet az ezres EB gyenge motorféke az oka. Hasonló felhasználási körülményekkel az előző OFF autóm 63 ezret bírt és a tárcsa még 30% - os volt. (Persze azt is cseréltem.)
-
embe
nagyúr
Valeo fékbetétekkel van valakinek tapasztalata?
-
Thom!
veterán
Android auto
Focus mk3.5 2017 titanium
Hogyan oldható meg? -
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#47936
üzenetére
Legközelebb fékbetétcserékre megyek, akkor megint ránézünk.
A Konwei az semmit nem mutatott. Illetve kiégett izzókat, valamint az előzőtulajnál maradt hibakódok, amik vélhetően egy akkulemerülésből eredtek ( említette, hogy 1 éve vett bele akkut mert a másik lemerült. ) . Töröltem őket a Konwei adapter és Forscan kombóval, nem is jöttek vissza. -
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#47934
üzenetére
Köszi az infót. Csatit kezeltem kontakt spravvel. Viszont a saru félig le volt csúszva. Lehet ez okozott valami anomáliát.
-
molnarpeter
nagyúr
S-Maxos témában találtam pont a linkeket, szóval lehet neked pont jó a motor is

Úgy látom elfelejtettem leírni, kábel törés ügyben a csomiajtó átvezetőjét is érdemes lehet megnézni, hátha ilyesmi miatt jelez be. Vagy hátsó lámpáknál kontaktokat (izzónál, csatinál) ellenőrizni - nekem a Fiatnál típushiba, hogy megég a test érintkező és mindenféle hibákat ír jó izzóval
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#47917
üzenetére
Persze volt. De még ismerkedek vele. Feltárom, és megpróbálom elhárítani ezeket az apróságokat. Viszont a két tükör nekem is kissé nyekeregve hajlik be, illetve ki.
Majd rálesek erre is. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
venom8888
#47931
üzenetére
Javasolnék óvatos szétszedést, hibafeltárást, alapokat tisztítást, és bőséges zsírzást

WD40 főleg tisztításra jó alapvetően, kenőanyag viszonylag leves van benne, hamar elillan. A semminél mondjuk sokkal jobb, bár nekem egyszer műanyagra fújva rosszabb lett a nyikorgás, azóta grafitról és teflonról álmodozom
Random leírás [link] és random motor, lehet nem ilyen van benne [link] -
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor
#47926
üzenetére
"Minden dolog méreg, ha önmagában nem is az; csupán a mennyiség teszi hogy egy anyag nem méreg."
Ezt állítólag egy Paracelsius nevű swejci fószer mondta. De ő azt nem tudhatta mi a fene a WD40.
Anyám viszont azt mondta: csak azért mert kioldódott a cipőfűződ, nem veszünk új cipőt. Kösd be szépen, kisfiam.

-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter
#47927
üzenetére
Nem a zsanér nyikorog, hanem az a túlnyitást gátló nem tudom mi, ami ott a kábelkorbácsnál van és mikor becsukod az ajtót bemegy az ajtóba.
Ford szerviz bekente 1x, jó volt 2 hónapig.
Legközelebb bekenték mással, az se volt tartósabb. (fehér zsírral asszem)
Viszont a többi 3 ajtó nem nyikorog pedig 21 évesek azok is.Mindegy nem akarom megoldani már a dolgot csak fura hogy az az egy nyikorog. Lehet mivel bontott volt sérült az a felület amiben jár az a merevítő, vagy hiányzik belőle valami teflon tömítés amin csúsznia kéne?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
#27070592
#47925
üzenetére
Hát nemtom, félő ha WD40-et bele fújok akkor a hazakísérő fény LED mellett fog kicsurogni.

Amúgy is a zsírzásban hiszek. De ahhoz spéci zsír kell. Focus bontott hátsó ajtót kapott mikor belém jöttek.
Nem képesek a szervizben olyan zsírral bekenni a zsanért (pontosabban a túlnyitás gátlót) hogy ne nyikorogjon mint egy rozsdás fazék. -
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor
#47924
üzenetére
Nem is feltétlen muszály/muszáj (nem kívánt rész törlendő) szétszerelni egy külső tükröt a karbantartáshoz.
De: folyamatosan kapja a szálló port, ami szeret nehezen hozzáférhető helyeken is lerakódni. Viszont ugyanazokra a helyekre jó eséllyel autósamponos víz is el tud jutni, majd alapos öblítés és szárítás után akár a WD40 spray IS, ami hajlamos egy kenőfunkciót ellátni, a következő autómosásig. -
troll81
addikt
Stoßdämpfer Super Touring SACHS 313 756
Stoßdämpfer Super Touring SACHS 313 754
mi lehet a külnbség a két gátló között?
-
venom8888
őstag
Az automata visszapillanto behuzás a vezeto oldalon kicsit akadozva mukodik,nem.olyan folyamatos se a hangja,se a mozgása mint az anyos ules felölinek. Lehet kikapcsolom ezt a funkciot mielott megadná magát.
-
molnarpeter
nagyúr
Volt törölve is hibakód vagy csak kiolvasva? Lehet a régi miatt van el tárolva még. Hangszórók - meg kene nézni itt is, hogy állandó vagy időszakos, utóbbi esetben hallhattad is meg igaza is lehet egyszerre
érintett ajtók átvezetőiben meg lehetne nézni a kábeleket, meg nyitó fát a az ajtókat közben hallgatózni, hátha olyankor nem szól pont, de amíg alapvetően jól működik, hagynám… időigényes a bizonytalan hibákat diagnosztizálni, olcsóbb ha meg adod míg pl egy gyengélkedő vezeték rendesen elszakad. -
venom8888
őstag
Ahh ki irta hogy valto nincs parking ba,tehat P be is be kell tenni a valtot, a gomb nem eleg,szoljatok ha baromsagot irok.
-
venom8888
őstag
Nah most a P gombal parkoltam, se ilyebkor tegyem az autot N be,vagy mehet P be a valto is?
-
Gergőke88
addikt
válasz
venom8888
#47897
üzenetére
továbbra is érdemes lenne elolvasni a kezelési könyvet.
De, hogy választ kapj:
P gomb: kézifék gombja
Váltó P állás megállás után csak így tudod leállítani a motort.
Beteheted persze L állásba, nincs megkötés mikor használható, de ahogy írták is lejtmenetben célszerű erősebb motorfék elérése céljából.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3352
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS (210-AZBV)
- Apple iPad air 4 64GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- Apple iPad A16 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

. Belül a harmadik üléssorban szakadt volt a bőrkárpit (javították), a jobb első doblemeznél belül pedig nem állt rendesen a szövetkárpit (javítottam). A futóműve patent egyébként (ST line, de nem tudom, hogy a futómű változik-e), amihez hozzájárul a 245-ös gumi is, 19-es felnin. A felni ellenére komfortos, nem nagyon zavarják a kátyúk, de szintén a másik kocsinkhoz tudom csak hasonlítani (azon elől 245/35 R20, hátul 275/30 R30 felni/gumi van). A váltója engem nem idegesít, van akit igen, üvölteni csak akkor üvölt, ha nyélen lövöd neki, egyébként intelligensen kezeli a fordulatszámot (CVT), tempomattal is. Villanyosan megjárjuk vele az ovit (4 km oda-vissza), de 80-nál is kapcsolta már le a belsőégésű motort országúton/nagy forgalomnál autópályán. Azért nem egy Prius, de annál nagyobb autóról is beszélünk. Az olajcsere periódust (25.000 km talán) nem vártam meg, de nem is tudod, mert az olajhasználat jelző hamarabb megszólalt, 14.000 km-nél megtörtént az első kötelező szervíz, ami ugyanolyan árban volt, mint anno a Kugánknak (100k környéke, asszisztanttal). Az első és hátsó parkolást segítő kamera gyakorlatilag VGA a mostani megjelenítők tudásához, szóval az tényleg csak arra szolgál, hogy észrevedd a betontuskónál nagyobb méretű dolgokat
. Az automata beparkolás ebben is jól működik. Összességében érezni, hogy 2015-ös a technika, és elment mellette kicsit az új technológia, de pl. a vészfékassszisztense kiváló, volt már, hogy hasznát vettük és a keresztirányú forgalomfigyelés is jól működik tolatásnál. Ha van kérdés jöhet nyugodtan
Ott van mellette a 12V akku.
Focus mk3 fb csoportban van ilyen beázás javító szaki, esetleg nála megérhet egy kérdést.

is mint hibás működésűt, különböző számokkal azonosítva. De szól szépen mind.

