-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
flymi
addikt
válasz
radi8tor
#48396
üzenetére
Tudom, az egy másik hang. Csak bedobtam pluszban.
Azt már nem is mondom, h a beltérben is nyöszörögnek a műanyagok... Mondjuk azon segít a hangerőgomb.Igazából még nem úgy búg, mint egy beteg csapágy, azt egyből felismerem, jelen állás szerint még csak surrog. De nem igazán várnám meg amíg rosszabb lesz, nyáron a szerelők is előszeretettel mennek nyaralni a riviérára kéthetekre.
kattanó hang szerintem nem ott keresendő. Néha nekem is volt parkolásnál, mikor lefékeztem és elkezdtem tolatni és tolatásnál ismét fékezni. De már nem foglalkoztam vele -> Hát ez nagy kár, mert most előnnyel indulnék.
Nekem is jött másik verda (kaptam), annak is megvan a maga baja, de ez akkor is az én autóm és mocskosul idegesítő. -
radi8tor
MODERÁTOR
Kerékcsapágy hiba az morgó hanggal jár kanyarodásnál vagy végső stádiumban már egyenesben is.
És viszonylag könnyen ellenőrizhető a szerelő által: felemeli a kocsit, és jó gyorsan megforgatja a kereket. Előrehaladott állapotban ilyenkor is hallható a morgás.
A kattanó hang szerintem nem ott keresendő. Néha nekem is volt parkolásnál, mikor lefékeztem és elkezdtem tolatni és tolatásnál ismét fékezni. De már nem foglalkoztam vele, mert jött az új verda.
-
flymi
addikt
válasz
radi8tor
#48394
üzenetére
Hát én kompletten gondoltam a cserét, nem csak magát a csapágyat.
Amúgy jó lenne kideríteni mi ez az induláskor illetve tolatáskor előforduló csattanó-koppanó hang. Három helyen háromfélét mondtak már. Kormánymű csapágy, féltengely csapágy, illetve "valami a váltóban".
Nem normális ez a fém a fémnek hang, ebbű baj lesz more.
Ahogy keresgélek mi lehet úgy vettem észre nem vagyok egyedül ezzel a problémával, de még senki nem tudta megmondani mi lett végül a megoldás.
Úgy látszik ez ilyen Ford típusbetegség: fura zajok.
-
flymi
addikt
Akkor csak a jobb első lesz. Anno Meyle ment bele, 4 évet bírt ami azért nem olyan rossz egy utángyártott alkatrésztől.
Ha jól tévedek FAG-ot preferáljátok megbízhatóságra .camelferr: Igen, ha csapágy akkor elsőre nekem is SKF ugrik be. Hátulra azt hiszem az került, bár nem vennék rá mérget.
-
flymi
addikt
Annakidején amikor búgott az első kerékcsapágy gavallér voltam és párban cseréltettem a csacsin.
Nos nagyon úgy néz ki megint csereérettett a jobb első, de a pénztárcám tiltakozik a párban csere ellen. Hallgassak rá? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
robertka
#48385
üzenetére
Így esetleg? [youtube link]
-
robertka
tag
válasz
molnarpeter
#48382
üzenetére
Köszönöm mindenkinek!
Nekem ilyen a tárcsa szóval még ellen is lehetne tartani. Ha jól látom öntvény és nem két részból van összeállítva. Szerintem vennék egy ilyet vagy elkészíteném magam ezt a szerszámot a vezérműtengely szíjtárcsához, de akkor ez jó lehetne a főtengely tárcshoz is? Nem tudom, hogy a tárcsánál jobb ellentartani vagy teljesen mind egy mert a főtengelyen keresztül is ki kell bírnia. -
#27070592
törölt tag
válasz
robertka
#48378
üzenetére
Műhelyben célszerszámot használnak az ellentartáshoz, lásd Sue néni, Mk1 Focuson, 1:20:00-tól.
De ha csak egyszeri alkalomról van szó, akkor felesleges megvenni egy ilyen célszerszámot. (viszont szögegyszerű cucc, lehet hogy otthon is össze lehet dobni, ha van alapanyag) -
-
robertka
tag
Focus II 1.6 100 lóerős motornál a főtengely szíjtárcsa csavar 40Nm+90fok meghúzásánál hol érdemes ellentartani?
Ezeket olvastam:
-Jobb féltengely kihajtás mellett a lendkerékhez egy feszítővas vagy csavarhúzó.
-Indítómotor helyére célszerszám, csak le kell venni a szívósort hozzá (láttam videót amiben eltört a szerszám)
-Egyesbe kell váltani, felengedett kuplunggal fékkel ellentartani.
-Célszerszámmal ellentartani a főtengely szíjtárcsánál.
Melyik módszer a jobb és legbiztonságosabb szerintetek? -
dellfanboy
őstag
válasz
Viiktor1989
#48376
üzenetére
-
Viiktor1989
aktív tag
Sziasztok. Az új MK4-es St-ről vannak már tapasztalatok,mennyire jó a motor, milyen lett az automata váltós kiadás? Ha egy rangsort lehetne felállítani, összehasonlítva pl egy Golf 8 Clubsporttal,melyiket lehetne kihozni győztesnek?
-
-
subaruwrc
félisten
válasz
WasabiTrsr
#48371
üzenetére
írta hogy dízel és szeretné addig járatni
had melegedjen -
Nortonor
tag
Bedobom újra, hátha
Sziasztok!
Focus MK2.5 kucs nélküli, nyomógombos indítórendszerrel le tudom úgy zárni az autót, hogy közben jár a motor? Dízeles, kb. 1 percre lakom a legközelebbi pékségtől szóval jó lenne, hogy amíg oda beugrom arra az 1-2 percre, kint tudnám úgy hagyni az autót, hogy jár a motor. Egy ismerősöm így szokta hagyni az A6-osát, hogy a kulcsházból kihúzza a kis fizikai kulcsot és azzal rázár a központi zárra. Működhet ez a Focusnál is? Tapasztalatok? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
IntelKiller7
#48367
üzenetére
V6 dízelre nagyon kiváncsi leszek, régi kiadásokban törött a főtengely, elvileg sokat módosítottak rajta…
-
#04331520
törölt tag
Nem tudjátok, hogy Denso 104210-3513 generátorba milyen csapágy kell? C-Max 2008 1.6 TDCi 109LE.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
IntelKiller7
#48363
üzenetére
Valld be, hogy csak dicsekedni jottel

-
IntelKiller7
nagyúr
válasz
IntelKiller7
#48362
üzenetére
Megoldva.
-
IntelKiller7
nagyúr
Sziasztok.
2021-es Wildtrak Rangerem van. 2021 januari Ford Sync 3 van az auton. Ezt en frissitettem le anno, iPhone-rol adtam neki a wifit. Viszont azota valamiert nem latja az auto, ha iPhonerol osztom neki a netet.
Ez masnal is ilyen?
-
ZolkoW
őstag
lámpatest, Focus Mk1: amatőrség, nem vettem észre, hogy mindkét bontott lámpánál lifeg a tükör mozgatható része, és beszereltem úgy. tegnap helyzetjelzőt cseréltem, és egyértelmű volt,hogy ennek nem így kéne lennie, a régiekben stabilan állt. Persze, hogy a magasságállító motorok pöcke nem volt beakasztva...csak nem tudom, miért. Na mindegy, a balnál már megcsináltam, remélem, a jobb oldalinál is csak ennyi a baj. Ha nem küzdöttem volna már motor visszarakással órákat másik autón, akkor ez is nehezebben ment volna, de így hamar megvolt. Remegett is a fénycsóva ezelőtt, csak nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, meg a magasságállítás sem volt az igazi..
-
embe
nagyúr
válasz
radi8tor
#48359
üzenetére
Ez igaz.
Bár kb. 92 körül volt Audi 80GT Coupe-m. Nagyon szerettem ... Ott nem volt vészüzemmód.
-
embe
nagyúr
Szerencsére ezt a módot nem ismerem.
-
aero.
veterán
válasz
ReFleXx
#48348
üzenetére
2014-es 1.6 TDCI fóka, 115 ló. Hosszabb távon limp módba rakja magát, de csak 100 alatt krúzolva. Tippre mikor regenerálni akar, de éjjel végigjöttem németországon keresztül 160-170-nel és semmi baja nem volt. Itthon se 130-140 között, plusz még a check engine is eltűnt, olvasó mondjuk éppen pont nincs nálam. Köszi a tippeket, alma boltban fent van.
-
darvinya
titán
1.0 EcoBoost 3 hengeressel még karbantartva is 150ekm körül megkotlik.
Ez a budaörsi Ford-os árukiadó/beszerző-szerelőkkel beszélve mondta el.
Nekik 3 bemutató autókból mindegyik megkotlott, pedig pont erre nagyon figyeltek, hogy legalább 3 hónaposként ne kelljen motor cserélni.
Amikor beszéltünk, akkor 5 autó várt az új motorra, mind garancia keretében. -
embe
nagyúr
És tessék! Én meg eladtam egy ilyen jó autót!
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#48344
üzenetére
Ezt nem ismerem, de meglesem. Köszi a tippet!
Én Forscant használok. -
aero.
veterán
Sziasztok
Fordhoz van esetleg OBD app, amivel DPF infókat lehet kiolvasni?
-
robertka
tag
-
krypton
senior tag
válasz
gabor9991
#48335
üzenetére
Sziasztok!
Szeretek magamnak mókolni itthon, gondolkodtam egy FORScan kompatibilis olvasó beszerzésén. A vLinker FS és az OBDLink EX az ajánlott, viszont az utóbbi majdnem kétszer annyiba kerül mint a vLinker, ennek mi lehet az oka? Amúgy mennyire könnyű használni ezt a programot?
-
gabor9991
addikt
válasz
molnarpeter
#48334
üzenetére
Jó kérdés
Úgy még nem próbáltam mert szenvedés leszerelni a szíjat. -
#27070592
törölt tag
válasz
DeFranco
#48325
üzenetére
Kisebb klímás műhelyben (vagy sufniban) csak rátöltenek némi gázt 'sztjóvanaz.. és ha indul a kompresszor akkor győzelem!

Különösen ilyenkor amikor egyébként is teltház van és pörgetni kell a boltot.
Lehet hogy így is elmegy a klíma pár hónapot (amíg tart a szezon), de ha mégsem akkor a panasszal visszajövő ügyféllel simán megetetnek egy mondvacsinált indokot, pl szahar a kompresszor. -
zzola
titán
válasz
radi8tor
#48327
üzenetére
Én most csak egy töltést kértem, mert abban bíztam, hogy ez a hiba oka. Ősszel még szakított a klíma. Nem volt időm és időpontom sem a további keresgélésre. Jövő héten viszem a vasat olajcserére, akkor úgy is fel kell emelni az autót, azt mondta a szervíz, akkor megnézik...
-
zzola
titán
válasz
#27070592
#48324
üzenetére
Most jöttem klíma töltésből. 325g töltelék volt benne, 520g körül kell benne lennie. A rendszer tömör és olaj is lett visszatöltve.
Rendesen géppel csinálták, még papírt is adott a gép a töltés végén.
Ősszel az autó jobb elejét elkapta egy vadmalac, ködlámpa bánta meg a lökhárító. Arra gondolok még, nem-e egy kábel alul elszakad és ezért nem működik a történet... -
DeFranco
nagyúr
válasz
#27070592
#48324
üzenetére
Van olyan klímatöltés ahol nem fejtik le az olajat? Tudtommal az a hűtőközeggel együtt kering, utólag, lefejtés után "pörgetik ki" belőle.
Ahol én voltam töltetni, ott semmi ilyen nem volt kérdés, a gép típusra tudta, miből mennyi kell, lefejtés után leválasztotta az olajat, nyomáspróbázott automatikusan, majd visszatolta a régi hűtőközeget kipótolva, és új olajjal.
Van ahol ez nem így van?
-
#27070592
törölt tag
Ha klímáshoz fordulsz először diagnosztikát kérj. Rendszer leürítés, nyomáspróba, szivárgáskeresés.
Ha nincs szivárgás akkor egy pontos feltöltést kérnék, nem csak a hűtőközeggel hanem a hozzá való olajjal is.
A kompresszornak van egy védő mechanizmusa, alacsony töltöttségen nem kapcsol a kuplungja.
Fordos arc csinált erről egy videót , érdemes megnézni, felvázol a klímákról néhány hasznos dolgot. -
Drughi
addikt
Hali
A Marsonál van most egy klmía szervíz csomag 25.900-ért.
Ez nekem speciel most kapóra jönne, mert csontra le van fogyva a hűtőközeg a kocsiba és itt nem 100gr-ként kell fizetni.Van valakinek tapasztalata erről?
Egy MK 2.5 bvenzines focusba mennyi hűtőközeg kellhet?
500-700gr között mondták és legutóbb 3000ft / 100gr volt a hűtőközeg ára ahol csináltattam + a sallang. -
flymi
addikt
Lehet mégis csak a szervónál lesz a gond, tócsa van a kocsi alatt...

-
flymi
addikt
Beszéltem a céggel meg a szomszédban a szerelővel és 99,9%-ra állítják, hogy ez most nem a szivattyú baja, hanem valamelyik másik alkatrésznek ami abban a körben van. Csapágy vagy görgő lehet a ludas.
Szervo hatás van, csak mocskos hangos, nem is kíntattam tovább.
Holnap leveszik a szíjat és ránéznek.
Utána már többet fogok tudni. -
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991
#48313
üzenetére
"Szoktam egyébként parkolóban figyelni erre a zajra és elég sok ember jár zajos szivattyúval mindenféle autóval, amiről lehet hogy nem is gondolják hogy gyárilag nem zúgott"
Ez is egy valid opció, hogy szimplán nem tűnik fel, hogy baja lenne... Bár ha olyan zörgések, búgások lennének, mint amiket leírtok, akkor azt csak észre venném. Vagy nem
-
zzola
titán
Arról nincsen valakinek infója, hogy egy MK4-es Mondeó klíma rendszerébe hány gramm hűtőközeg kell (R134a)?
Köszi -
flymi
addikt
Pedig nagyon megörültem, mikor az utángyártott új de hangos szivattyú után egy felújított hangtalan gyárit sikerült szerezni. Szerintem vagy veszek egy utángyártott újat megint ami bírja 1-2 évig aztán kuka vagy veszek csilliókért gyári újat, aztán vagy sikerül jót kifogni vagy nem.
Álló helyben nem tekergetjük a kormányt ha nem muszáj, illetve figyelek rá, hogy lehetőleg minél ritkábban tekerjem koppig/végállásig.
Szervo cső is cserélve lett anno, hollanderrel, sőt legutóbb a tartályt is újra cseréltettem, meg a "gomba" is új. -
gabor9991
addikt
Mk2 1.6 szervószivattyú annyira tipikus hiba hogy már 10+ évvel ezelőtt is az egyik olyan hibalehetőség volt amit vásárláskor ellenőrizni kellett, nálam tönkrement a gyári, egy bontott gyári és most egy starline amit az egyik nagy alkatrész forgalmazó webáruházban vettem 3 év garanciával amit az összes közül kifejezetten ajánlottak a neve ellenére mert állítólag sosem volt még rá panasz úgy hogy sokat eladnak belőle.Megvettem, nem volt jó döntés így utólag.
Mikor beszéltem velük hogy zúg mint ami épp szétesni készül akkor azt mondák hogy küldjem vissza, ők is visszaküldik a gyártóhoz aki megvizsgálja hogy folyik -e illetve megfelelő-e a nyomás amit előállít, ha ez rendben van akkor jónak mondható így nem tudják cserélni.
Mivel nem szivárog illetve a rásegítés is megfelelő így nem volt szerintem értelme körülbelül egy hónapra letenni az autót és kifizetni a ki- és beszerelést, hogy megpróbáljam garanciáztatni, megvárom míg tönkremegy.
Szoktam egyébként parkolóban figyelni erre a zajra és elég sok ember jár zajos szivattyúval mindenféle autóval, amiről lehet hogy nem is gondolják hogy gyárilag nem zúgott
-
A Zéé
addikt
válasz
radi8tor
#48311
üzenetére
Tény, én rengeteget vezettem autópályán (bőven 200k km felett), és a teherautózás megtanított, hogy hogyan tudok minél finomabb kormánymozdulatokkal haladni, de mutter 10 éve hajtja a Mondeot, 90%-ban városban, és előtte a Focusát is így használta. És ő sokkal kockás ban vezet mint én.
-
A Zéé
addikt
válasz
gabor9991
#48308
üzenetére
Szűk családi körben 8 különböző olyan Ford személyautó volt/van az elmúlt 10 évben, ami legalább 4 évig megvolt. (Focus Mk1, 1.5, 2.5, 3.5, Mondeo Mk4, Fiesta Mk6, 7)
Elég változatos motorokkal, futásteljesítménnyel, felhasználással, hibalistával, de szervó szivattyú hiba egynél sem volt. Ezek közül 1 olyan van, ami 150k km-nél kevesebbel rendelkezik, vagy rendelkezett eladáskor. Az enyémben gyengébb a rásegítés, mint volt, ezt már észrevettem, de a szerelő szerint nincs baja a pumpának, inkább a tömlők lettek ergyák. Ezért furcsállom, hogy flymi-nek, amióta a topikot olvasom, mindig valami gondja van a szervóval... -
válasz
gabor9991
#48308
üzenetére
"Nem user error hanem hitvány szemét mind amit árulnak."
Ennyi. Sajnos a gyáriként árultak sem olyanok, mint amit a gyárban raknak bele.
Valószínűleg -a sok hülye tulajdonoson kívül (magamat is beleértve)- senkinek nem érdeke a 10+ éves autókat életben tartani.
Ezen szoktam idegbeteg lenni, h az AAAA kategóriás hűtő (vagy tetszőleges más háztartási gép) lehet, h szuperzöld és takarékos, de 2-4 év és kuka. Autóknál is ez van, csak kicsit kitolták, mégiscsak milliós tétel.
Nah, abban mi a környezetvédelem, h újat kell venni???
-
gabor9991
addikt
Enyémben is a 3. van most, ugyanilyen 1.6-ban ugyanilyen hidraulikus szivattyú, ugyanaz a hiba nálam is, annyira zúg hogy pályán 4000-es fordulatszám mellett ezt lehet hallani nem a motort
Nem user error hanem hitvány szemét mind amit árulnak.
Én most még nem dobom ki, megvárom hogy a rásegítés is elmenjen, akkor veszek bele egy gyári újat kerül amennyibe kerül
-
-
flymi
addikt
Februárban vásárolt és beépített gyári szervo szivattyú megadta magát. Reggel még semmi baja nem volt, most be akartam állni vele tető alá, erre vinnyog, mint a veszedelem.
Olaj van a tartályban, de már kormány mozgatása nélkül is borzasztó hangja van, kétszer rátekertem, h biztos azt hallom-e és a hideg futkosott a hátamon attól a hangtól.
Megpróbálom gariztatni... -
subaruwrc
félisten
válasz
molnarpeter
#48304
üzenetére
-
radi8tor
MODERÁTOR
Amúgy ez elég elrettentő dolog, ha bele gondoltok minden ilyen 20 éves youngtimernek. Történik egy apró félrenézés, abból egy hasonló baleset és annak ellenére hogy 20 éve fizeted a biztosítást (persze tudom az én biztosításom a másiknak fizet) hajadra kenheted a pénzt amit kapsz érte...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
DeFranco
#48300
üzenetére
Bocs, elfelejtettem:
azért tartom kevésnek, mert egy 2004-es C corsát kb. fél éve 600k köré taxált a biztosító amiből 450k körül maradt a roncsértéken felül, igaz 5 évvel fiatalabb, és negyed annyi benne a méter, de akkor is más az arány.
Fórumos ismerős kevesellte a kártérítést, felértékeltette az autót márkaszervizben és azzal tudott masszírozni a biztosítónál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 26
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- E-book olvasók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kezünkben a mélynyomóval szerelt Redmi K90 Pro Max
- Opel topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga X390 - i5-8365U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3496, 90% Akkumulátor
- Honor 200 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3734
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


Főleg, ha a 3.0 benzin, és nem ez a 2.0 biturbo diesel varrógép motor lenne benne.

Hanyadikat rakod már az autóba? Negyedik talán?

