Új hozzászólás Aktív témák

  • Balázs_a_laz

    aktív tag

    válasz cappa72 #47988 üzenetére

    Amikor mi vettük, ez jöhetett szóba, a Galaxy, meg a Touran (meg a Q7, de az büdzsén felül volt, illetve a buszok, amik a sok városi használat miatt kiestek), mivel 3 isofixes ülés kellett a középső sorba. A Touranra 50 hetet kellett volna várni, nekünk meg jött a hármaska hamarabb, lényegesen, így maradtunk a Ford vonalon. Az S-max jobban tetszett a családnak, így erre esett a választás. Összességében nagyon elégedettek vagyunk, előtte egy 1.5 benzin-automata Kugánk volt, az simán 15 litert evett városban, ami sok szempontból nagyon zavart. Ehhez képest városban az S-maxxal 6-7 liter között mindig el lehet járni, de ha odafigyelsz, 6-on belüli fogyasztás is simán hozható. Országúton 110-ig szintén 7 literen belül van a fogyasztás, 130-nál 7,5-8, 140-nél 8-9 liter közötti üzemanyagot kér. Tartósan utaztunk vele 170-180 közötti tempóval (ha jól rémlik tempomat 170-ig van) itt 12-14 liter között fogyaszt. Saját hülyeségem, de csak prémium benzin megy bele. Nekem azért tetszett meg egyébként maga az autó (technikailag), mert elvileg a Toyota hybrid rendszere van benne, bár ezt a Ford oldalról mindig cáfolják annyiban, hogy csak az alap azonos, minden kísérő elem, szoftver, az Ford. A sávtartója nagyon béna, csak úgy működik és akkor is írtó lassan, ha a saját sávod mind a kettő fele fel van festve és van hozzárendelve minimum sebesség is. A fedélzeti számítógépe írtó elavult, lassú, viszont szinte csak és kizárólag CarPlay-jel használjuk, így ez másodlagos. Kicsit farnehéz, volt olyan emelkedő télen, amit nedves úton csak trükközve tudtam megmászatni vele (bár meg volt pakolva a csomagtartó is, bent ültünk 5-en, nem a gumin múlott, a téligumija Bridgestone Blizzard). Az üléshűtést néha a bőr miatt hiányolom, de a másik autónkba sincs, sose volt még olyan kocsim, amiben lett volna, szóval meg vagyok nélküle. Kicsit azért Fordos volt, először azt hitték, hogy vonóhorog nélkül gyártották le, mert az átadásnál nem tudták hol a horog vagy hol van a helye egyáltalán, de segítettem nekik :D. Belül a harmadik üléssorban szakadt volt a bőrkárpit (javították), a jobb első doblemeznél belül pedig nem állt rendesen a szövetkárpit (javítottam). A futóműve patent egyébként (ST line, de nem tudom, hogy a futómű változik-e), amihez hozzájárul a 245-ös gumi is, 19-es felnin. A felni ellenére komfortos, nem nagyon zavarják a kátyúk, de szintén a másik kocsinkhoz tudom csak hasonlítani (azon elől 245/35 R20, hátul 275/30 R30 felni/gumi van). A váltója engem nem idegesít, van akit igen, üvölteni csak akkor üvölt, ha nyélen lövöd neki, egyébként intelligensen kezeli a fordulatszámot (CVT), tempomattal is. Villanyosan megjárjuk vele az ovit (4 km oda-vissza), de 80-nál is kapcsolta már le a belsőégésű motort országúton/nagy forgalomnál autópályán. Azért nem egy Prius, de annál nagyobb autóról is beszélünk. Az olajcsere periódust (25.000 km talán) nem vártam meg, de nem is tudod, mert az olajhasználat jelző hamarabb megszólalt, 14.000 km-nél megtörtént az első kötelező szervíz, ami ugyanolyan árban volt, mint anno a Kugánknak (100k környéke, asszisztanttal). Az első és hátsó parkolást segítő kamera gyakorlatilag VGA a mostani megjelenítők tudásához, szóval az tényleg csak arra szolgál, hogy észrevedd a betontuskónál nagyobb méretű dolgokat :). Az automata beparkolás ebben is jól működik. Összességében érezni, hogy 2015-ös a technika, és elment mellette kicsit az új technológia, de pl. a vészfékassszisztense kiváló, volt már, hogy hasznát vettük és a keresztirányú forgalomfigyelés is jól működik tolatásnál. Ha van kérdés jöhet nyugodtan :).

Új hozzászólás Aktív témák