-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
King Unique
titán
Egy adott termékre vonatkozó hivatalos gyártói garancia és az adott bolt / webshop által feltüntetett közti eltéréseket hogyan kell értelmezni, mármint lehet emiatt reklamálni
Esetemben kinéztem egy 2,5"-os NAS notivinyót, WD RED, amire elvileg 3 év gari jár, de sok helyen csak 1-2 évet adnak [link]...ilyenkor lehet kérni a webshoptól, hogy adják meg rá a rendeset, v csak a 12 hónap a kötelező és nem muszáj megadniuk ?? -
Attix82
őstag
válasz King Unique #10751 üzenetére
1 év jótállás a kötelező, de van még rá + 2év szavatosság.
1 év után neked kell bizonyítani, hogy már átvételkor is gyári hibás volt, de az lehetetlen.
-
asdf_
veterán
válasz King Unique #10751 üzenetére
Torveny szerint amit a kisker kap, azt tovabb kell adnia. Ellenben ha a kisker olyan helyrol vasarol, ahol o maga is csak egyet vagy kettot kap, akkor csak azt tudja tovabbadni (bar szerintem elegge eltunoben van ez a valahonnan bekerult az orszagba cimu import, a ket evben siman benne lehet amugy az elcseszes is, hogy automatikusan ket ev garit ver be az ember hozza, mert ugye a nagy arviz ota, amikor teljesen veletlenul egy idopontban az a maradek ket hdd gyarto, amely kb. maradt a piacon, bejelentette a garicsokkeneseket, onanntol kezdve wd-nel a standard costumer cuccokre default volt a 2 ev, es csak a raid edition kapott tobbet, meg talan a black meg a raptor szeria, de az ritka allat).
De mivel vasarlas elott vagy, tok egyszeru a dolgod, onnan veszed, ahol3-valojaban- 1+2 ev korlatozott jotallast adnak ra[ Szerkesztve ]
-
King Unique
titán
Köszönöm a válaszokot !
Igen volt árvíz, ami hatására visszavágták gariidőket, de a RED új széria és alapban 3 év jár rá.
Vásárlás előtt vagyok az igaz, de egyszerűen sehol nem találni itt Mo-n ilyeneket normális gariidővel...
Más vinyó, v akár gyári külső megoldásoknál is van 3 év garis, de sok kis csíra webáruház meg 1 éveket ad rá, honnan szerzik ezek...
Na, mindegy majd megpróbálok körülnézni, esetleg webshopokban rákérdezni, korábban más terméknék már volt, h felvetettem és javították a gariidőt , remélem talán most is összejön, v nem.. -
Biznisz Elek
aktív tag
válasz King Unique #10754 üzenetére
Csak körbe kéne nézni....
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
King Unique
titán
válasz Biznisz Elek #10755 üzenetére
Igen látom, de ott is nemrég csak 2 volt, ill a legtöbb helyen...
De majd jobban körbenézek . -
DJ.Gróf
aktív tag
Sziasztok!
Az alábbi garanciális ügyel kapcsolatban kérném a véleményeteket.
Vásároltam egy VGA kártyát, amihez adtak a dobozban egy játék kupont is.
A kupont oda is adtam ismerősnek, aki be is regisztrálta.
Sajnos a kártya ventilátora zörögni kezdett ezért 3 napon belül visszavittem.
A játék kupont nem vittem magammal mert már úgyis regisztrálva volt.
A boltban, azt mondták ,hogy így nem állhatok el a vásárlástól.
Szerintetek ez így jogos? Hogy kaptok egy ajándékot a kártyához és emiatt nem lehet visszakérni a kártya árát?
Köszönöm!
-
Mistvan9
csendes tag
Sziasztok!
Szia fafekas89
Válasz a Milyen alaplapot vegyek? –topik[link], (#54669) fazekasb89- ben [link] feltett kérdésedre.
(helo, ha leégett az alaplapom, és a kiskereskedő januárig nem ígért semmit, jogosult vagyok csere alaplapra?)Mikor sok gondom volt egy gépemmel (nem számítógép), felhívtam a megyei fogyasztóvédőket, (Budapesti telefon: 06 1 4594800) ők részletesen, szájbarágósan elmondtak több lehetőséget is, hogy mit tehetek. Nekem ez volt a legegyszerűbb: A jótállási jegyen megnéztem kik foglalkoznak a jótállásos javítással, majd a gépet becsomagoltam az eredeti dobozába a jótállási papírjaival együtt, és a postán feladtam úgy, hogy a szállítást a címzett fizette. (Ezt a postán majd elmondják, hogy kell.) Mikor visszaküldik azt is ők fizetik.
Ha ezt megcsinálod, és a szerviz hozzá állásával is gondjaid lenének hívd fel a fogyasztóvédőket.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Mistvan9 #10763 üzenetére
és a postán feladtam úgy, hogy a szállítást a címzett fizette.
Ezzel jo pontot sem gyujtesz, de a szervizzel valo elozetes egyeztetes nelkul az ilyen kuldemennyel az ertelmesebbek ugy hajtjak el a postast, ahogy van. Es k-ra igazuk is van (de talan meg ha kozlod veluk ezen szandekodat es csak eztan adod fel, meg talan akkor is).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Vagy mondjuk olyan apro dolog miatt, hogy ahol a szervizeles zajlik, az mashol van mint a ceg, es ott nincs penztar, vagy van, de ilyen kuldemenyek atvetelere felhatalmazott ember nincs (vagy csak epp akkor nincs ott). A masik meg persze a futaros felvetes, embertelen horrorisztikus osszeg a postaval portosan feladni valamit...
-
Mistvan9
csendes tag
válasz Attix82 #10762 üzenetére
Szerintem ez nem így lehet. Pl.:
Ha egy 99 hónapos garanciával vásárolt memóriamodulhoz kapok ajándékba, 1db írható DVD-t és 1db diós kalácsot, majd még aznap a DVD megírása közben megeszem a kalácsot, úgy nem veszthetem el a memóriamódul garanciáját.
Vagy ti megvárnátok, amíg letelik a 99 hónap?[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz fricz19 #10772 üzenetére
Azert a nyereszkedes miatt nem lenne egyszeru ugy venni egy termeket, hogy biztosan hibasat kapj... nem arrol van szo, hogy meggondolta magat, hanem nem muxik. (Mas kerdes, hogy igen, a 3 napot ki lehetett volna varni.) Persze a problema ezzel nem oldodik meg: a gariido alatt kesobb elofordulo "nem javithato, nem cserelheto, penz vissza" esetben mi van az ajandekkal?
(Forditott sztori remlik nekem, ugy adtak a dvd-lejatszot egy hiperben, hogy a keszulek 1Ft csomagban ugy, hgoy 10-20 filmes dvd-t meg kellett venni alaparban, csak kicsivel tobbre jott ki mint a lejatszo magaban. Erre a keszulek belseje ures is volt, es amikor vittek vissza a userek, akkor szepen visszaadtak a keszulekre az 1Ft-ot, de a lemezek nem hibasak alapon azt nem akartak... de ugy remlik, fogyved oldalrol vegul megvetoztak ezt a trukkos megoldast.)
[ Szerkesztve ]
-
Mistvan9
csendes tag
válasz DJ.Gróf #10757 üzenetére
Felhívtam a fogyasztóvédőket és elmondtam ezt a problémát:
Ha veszek egy VGA-t ajándék játék kuponnal, amik egy gyári csomagon belül vannak, és a játékot eladom érvényes marad-e az elállási jogom?
A helyes megfejtés:
Ez nagyon speciális eset. A garancia OK, az elállást beszéljem meg az adott üzlettel, hogy ez náluk, hogy működik, és vásárláskor írják is rá a papírokra. -
axioma
veterán
válasz Superhun #10778 üzenetére
OK, vegyunk masik peldat. A mosogatogepet ajandek egy doboz Somat all-in-1 tablettaval arulja a ceg. Nyilvan az elso az, hogy elhasznalod (az adott kiszereles ker.forgalomban nem is kaphato altalaban, hogy potold kesobb). Ilyenkor ha romma szerelik es nem javithato, mar ki is futott, akkor nem kell visszaadjak a penzt a tablettak hianya miatt??? Ilyen egyszeru lenne kibujnia a kereskedonek a kotelezettsege alol? (Felteszem azt nem nehez megoldani, hgoy a szervizbe el se kuldi hanem per def. gazdasagtalannak veszi a javitast, es cserelni meg egyszerubben lathato hogy nem tudja, ha hetente direkt ezert a sajat belso cikkszamat megvaltoztatja, peldaul mert holnap 6 somat helyett 8 lidl tabletta jar hozza.)
Egyaltalan nem eletszeru, hogy ez igy atmenjen a fogyvedelmi torvenyeken, sajnalom, ha megtortenik.
(Kivancsi lennek, hogy egy nyugati orszagban mindez hogyan tortenne.)[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Mistvan9
csendes tag
Lakás, ajándék konyhabútorral?
Fürdőszobacsempe ajándék csemperagasztóval?
Kicsempéztetem a fürdőt, és vegyek hozzá ragasztót, mert az ajándékot lehet, hogy vissza kell adnom, ha nekem az elállás lenne a legmegfelelőbb megoldás egy a csempén előjövő hiba esetén?
Szemüveg, ajándék parfümmel?
[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
válasz Mistvan9 #10787 üzenetére
Lehet csűrni-csavarni életszerűtlen példákkal a dolgot, de nem lesz igazad. Amúgyis, egy felragasztott csempétől már nem fogsz tudni elállni, azt már eredeti állapotában nem hiszem, hogy vissza tudod visszaadni. Így szól a törvény, pontosan azért, hogy valamennyire a kereskedőket is védje (mert egyébként van elég bajuk bőven, kereskedői oldalról elég szivatás tud lenni ez a 8 napon belüli elállás, vagy a személyes vétel esetén a 3 napos csere). Amúgyis, azt hiszem úgy szól a törvény, hogy akkor kell mindenképpen cserélnie a kereskedőnek, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, egy zörgő ventilátor pedig szerintem nem feltétlen ez a kategória.
Egyébként pedig még mindig lehet garanciáztatni a kártyát.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Visszakanyarodva a wd red hdd 1-2 ev garival tortenetre: na ilyet ugy lehet, hogy az ember gyanutlanul beklikkeli a nagykerben, hogy ker egy ilyet, bevetelezi -es uj cikkent rogziti, mivel meg nem vett ilyet-, nezi a nagyker garjegyet, hogy hany ev garit kell berogziteni hozza -ehh ize, az automatizmusok, mert hat tudom, hogy a wd red 3 eves-, aztan hopp, meglepodes, hat erre csak kettot adtak. Na igy , ezt nyilvan en is csak ket evvel fogom eladni (de azert rakerdeztem, hogy es ezt igy hogy, nyomoznak, mindenesetre a wd online warranty check 2016-os lejaratot ir).
-
bullseye
addikt
válasz DJ.Gróf #10757 üzenetére
Az elállás a vásárlás előtti állapot visszaállítása. Tehát a cucc vissza nekik, pénz vissza nekem. Ha a cuccnak része a kupon, akkor anélkül nem lehet elállni. Nem atomfizika. Szerezni kell egy ugyanolyan kupont, és majd azzal lehet...
Mellesleg a 8 napos elállás sokak szerint valami mágikus pajzs, de egy csomó kivétele is van, pl. szolgáltatásra nem használható, és a kupon általában DRM alapú játékplatform szolgáltatáshoz tartozik...
Viszont az kérdés a cserével várathatnak-e ennyit, pláne 3 napos bejelentés esetében. Mert ha nem, akkor szerintem simán visszajár a pénz, és a kupont a kalapjuk mellé tűzhetik (na jó, elintézhető árleszállításban esetleg).
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Carryboy
tag
A Laptopszalon honlapról vásároltam meg és személyes átvételt kértem a Dell 5537-es laptopra(közben abban a tudatban voltam, hogy így is érvényes a visszavásárlási garancia mivel ez állt a laptop ára alatt csak az odabiggyesztett csillaggal nem foglalkoztam). Megjelent két csík a kijelzőn, hívtam a laptopszalon-t azt mondták vigyem be kicserélik.
Be vittem és a szervizes akkor világosított fel, hogy a visszavásárlási garancia csak akkor él ha a futártól vettem át.
A szervizes elmondása szerint minden nap kapnak Dell alkatrészeket és most már mindenképp meg kell várnom amíg megérkezik.(csak pont a gépemhez rendelt alkatrész nem érkezik meg).
Közben zajlik a ATI kártya körüli mizéria a driver-ek miatt. Arról nem is beszélve, hogy a burkolaton illesztési pontoknál hibák vannak pl.:hullámos a műanyag a kijelző keretnél, a fém is a műanyag találkozásánál szintén.
Ezeket a hibákat csak itthon vettem észre. Kérem vissza a pénzem![ Szerkesztve ]