-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Beladon
aktív tag
válasz Biznisz Elek #10837 üzenetére
Szia!
Mai napon vissza is érkezett a termék. Kicserélték újra. Még egyszer köszi a segítséget.
Kellemes Ünnepeket neked és szeretteidnek valamint minden kedves fórumtársnak.Üdv: Beladon
-
PR0JECTNR56
addikt
Sziasztok!
December 19-én érkezett egy Lenovo G510-es notebook, ami több eredeti Windows 7/8/8.1 telepítése ellenére sem képes a gyári driverekkel (beleértve a lemezen hozzáadottakat) rendeltetésszerűen működni. A dedikált VGA folyamatosan crash-el minden oprendszeren.
A kérdésem a következő, élhetek-e az elállás jogával (amit tudomásom szerint nem kell megindokolni), ha már használtam a gépet, védőfólia még rajta a kijelzőn, minden szalonállapotú (a HDD-ben az újratelepítés miatt már van üzemidő, legalább 10 óra).
A 8 napos elállás 8 munkanapra vonatkozik (beleszámít a szombati nyitva tartás, ha a bolt nyitva van)? Jelenleg a bolt nincs nyitva és nem elérhetőek, így nem tudok információt kérni az elállással kapcsolatban, ez beleszámít az elállás idejébe? Illetve mi az az üzemidő ami felett a bolt visszautasíthatja az elállás jogát?
Előre is köszönöm a segítséget. -
asdf_
veterán
válasz PR0JECTNR56 #10857 üzenetére
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
4. §
(1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. -
Retro DJ
aktív tag
válasz Firestormhun #10822 üzenetére
A bolt at akar verni! Interneten megrendelt es a webshop telephelyen atvett termekre IS vonatkozik az elallasi lehetoseg! Innen kezdve indiferens, hogy a ceg sajat futarja viszi ki vagy a Magyar Kiralyi posta! En osszecsomiznam, es visszakuldenem postan (legfeljebb bukom az dijat) egy irott levellel miszerint elallsz a szerzodestol!
Egyebken a szerzodesben a vasarlo hatranyara nem lehet elterni a szabalyoktol (csak elonyere!)
Retro
-
Topikgazda
válasz PR0JECTNR56 #10857 üzenetére
Minden probléma nélkül elálhatsz a vásárlástól. Emailben jelezd nekik az elállási szándékod, majd ha kinyit a bolt, vidd vissza a gépet. 30 napjuk lesz visszafizetni a teljes vételárat.
-
D@ve89
tag
válasz PR0JECTNR56 #10857 üzenetére
Szia, ha esetleg még nem láttad volna a következő cikket, nézd meg, hátha hasznos lesz számodra is: Dedikált VGA-s notebook guide
[ Szerkesztve ]
-
sunyijanika
tag
Sziasztok,
Lenne nekem itt egy régi Electro World-ben vásárolt pendrive-om, Szeretném érvényesíteni a garanciát viszont nem tudom hol is lehetne ezt megtenni. Tudom, hogy csődbe mentek és kivonultak az országból, de remélem létezik valamiféle képviselet hozzájuk ahol érdeklődhetek vagy külföldi supportnál kéne segítséget kérni?
Köszönöm a válaszokat!
-
Topikgazda
válasz sunyijanika #10862 üzenetére
Az EW tudomásom szerint jogutód nélkül szűnt meg. Milyen típusú pendrive-ról van szó?
-
asdf_
veterán
Felszamolas alatt vannak az EW cegek, tobb mint ket eve raadasul, ebbol adodoan a meghibasodott pendrive meg ha kicserelnek valahol, akkor sem erne annyit, hogy megerne mondjuk kulfoldre postazni. 2300 Ft perpill egy 8 gigas pendrive (es ez a magyar boltbol, artisjus matricas (= 623 Ft a vetelarban) verzio), en azt hiszem legyintenek egyet es vennek egy ujat.
-
Danex
addikt
Hello, olyan kérdésem lenne, hogy a szervizelés közben keletkezett karcolás esetén milyen jogok illethetik meg az embert?
-
Danex
addikt
Hát körbefényképeztem a gépet, de ilyen gond esetén nem nekik kéne bizonyítani az ellenkezőjét?
-
bullseye
addikt
Ha őket vádolod azzal, hogy megkarcolták, azt neked kell bizonyítanod. Azt meg csak úgy tudod, ha bizonyítod, hogy előtte nem volt karcos --> csak ők karcolhatták meg.
Ha még csak most viszik el, akkor a képek jók kezdetnek, esetleg megpróbálhatod aláíratni a futárral, hogy karcmentes állapotban vett át. Nem tudom kötelessége -é-e.
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
bullseye
addikt
Hát... ehhez már okosabb ember kell nálam. Szerintem némi leértékelés kérhető ilyenkor. Ha mondjuk smirglivel átmennek a fedelén, akkor nyilván csere/elállás, de egy kisebb karc miatt erősen kétlem.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne, remélhetőleg még probléma nincsen. Ma vittem be az egyik ismertebb számítástechnikai szaküzletbe garanciáztatni egy (elég alacsony) árú perifériát. Elvitte a szervizes kolléga "hátra", fél-egy perc múlva jött vissza, hogy visszaküldik, valószínűleg küld majd a nagyker másikat. Kaptam egy szerviz munkalapot (jegyzőkönyvet), amin szerepel a pecsétjük és az átvevő szervizes aláírása. Velem semmit nem írattak alá, azt mondták, hogy két hét múlva érdeklődjek e-mailben, telefonon. Ugyanakkor a szerviz munkalapon szerepel, hogy amennyiben az átvett termék a bevizsgálás során hibátlannak bizonyul, úgy 'n' nagyságú bevizsgálási díjat számláznak (ami több lenne, mint maga a termék vételára ). Kérdésem a következő lenne.
Ha valóban hibátlannak bizonyul náluk történő teszteléskor a termék, akkor megtehetik-e, hogy felszámolnak bevizsgálási díjat, főleg úgy, hogy velem semmit nem írattak alá (direkt rákérdeztem, hogy biztos nem kell semmit aláírnom)?
Remélhetőleg tényleg hibás lesz, itthon eléggé sok környezetben kipróbáltam és mindenhol produkálta a hibajelenséget. -
Topikgazda
válasz BigBlackDog #10876 üzenetére
Nem kell ettől tartani.
-
asdf_
veterán
válasz BigBlackDog #10876 üzenetére
Szerintem az ilyen bevizsgalasi dij kerese jogtalan, leven a boltnak van jotallasi kotelezettsege, es amennyiben ugy gondolja, hogy az adott eset nem ez ala tartozik, o maganak kell kimentenie magat ezalol ezt pedig mashogy nem tudja, mint hogy megallapitja, hogy a termek hibatlan . Az NFH-t erdemes lenne egy eleg konkretan megfogalmazott kerdessel megkeresni ezugyben, csak a kivancsisag kedveert.
-
Attix82
őstag
válasz BigBlackDog #10876 üzenetére
Jótállás keretén belül a Boltnak kell bizonyítania, hogy a termék hibás vagy hibátlan. Szavatosságnál pedig csak 6 hónapig köteles minden költséget állnia.
-
BigBlackDog
veterán
Gondolkozok rajta én is, eléggé kíváncsi lennék rá, ha másért nem is, akkor a jövőbeli vásárlásaim helyszínjének kiválasztása miatt. Egyébként manapság melyik bolt tartozik a "normális (nem használt, nem sérült) termékek forgalmazása" és a "garanciális ügyintézés" szempontjából az ajánlott kategóriába (Bp-n belül, személyes átvétellel)?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Üdv!
Beírom ide is, hátha: 23-án vettem itt egy SAMSUNG UE-32F5000AW tévét, de csak ma jutottam hozzá, hogy teszteljem. Az eredmény: Dead Pixel Tester-rel 4 (4!4!négy!4!!!) fekete pöttyöt sikerült kiszúrnom, amit monitortörlőkendővel sem sikerült eltüntetnem...
Mivel 3 munkanapon belül vagyok, ezért jól gondolom, hogy érvényesíthetem a csereigényemet?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Nxn908xxx
őstag
Sziasztok!
Iponnál vásároltam egy hete egy komplett gépet. Dec. 23-án érkezett meg. Valami nem kóser benne mert mindig hibát talál a BIOS és ezért nem engedi elindítani a gépet, csak ha BIOS resetet nyomok. A gond hogy fogalmam sincs melyik alkatrész hibás benne.
Mire számíthatok? Kivizsgálják a hibát? Esetleg adnak egy ugyan ilyen másik gépet? Ha visszaviszem a gépet kötelességük kivizsgálni nem? Messze lakom Pesttől ezért kicsit macera lesz. Írtam nekik e-mailt hogy mi a gondom, remélem készségesek lesznek. Valakinek van ilyen tapasztalata róluk? Mármint hogy komplett gép meghibásodása után hogyan járnak el? Mindenre kaptam garanciát. Remélem nem lesz gáz. -
axioma
veterán
válasz Retro DJ #10883 üzenetére
Mar nem azert, de a telefonodon (hd/fhd esetben) 4 pixelhiba az elmegy? A 32-es tv-n ugyanazt ugyanabbol a szogbol nezed, csak az egyik kozel van, mert szemelyre szolo kijelzo, a masik tavol, mert egyszerre tobben nezik, lathatjak szinte azonosan. Nekem most egy 3.7-es telefon es egy 23-as tv van a kisszobaban a kezemben, es siman ugyanakkora szogbol nezem (igaz, a telo csak 480x854, ennek mas oka van). A virtualis meret ugyanaz, ha a szokasos tavolsagra tartom a telefont. Az egy pixel is azonos lenne.
Ha szerinted hd/fhd telefonon se garis a 4 pixel, akkor nem szoltam. -
asdf_
veterán
válasz axioma #10884 üzenetére
Ha elotte ismertetik, hogy az iso akarhany szerint kezelik a pixelhibat, akkor nem. Aszerint egymillio pixelre 2 doglott pixel/5 subpixel eshet. Namarmost egy FHD kijelzo 1920*1080=2 073 600 pixel, ergo 4 doglott full pixel/10 subpixel meg okes a szabvany szerint. De mondom, kizarolag akkor, ha elore tajekoztatnak a pixelhiba lehetosegerol.
-
Jok3r1985
tag
Sziasztok
Eleg erdekes dolog tortent velem az iment, az 5 napja aqua-ban vasarolt chieftec smart tapegyseg bekapcsolaskor szo szerint elfustolt, beteritve a szobat kod szeru budos fusttel kb 3 mp leforgasa alatt.
Namost ugye 3 nap letelt, tehat ha visszaviszem lehet 30 napot akarnak majd a javitasra, de neten rendeltem tehat el a 8 munkanap, viszont rossz az eszkoz, ilyenkor mi van?:S
Arrol nem is beszelve hogy mi van ha esetleg vitt mas hardvert is? -
asdf_
veterán
válasz Jok3r1985 #10886 üzenetére
Ugy ahogy van, kompletten beviszed az egeszet, akkor is, ha a gep tobbi alkatresze nem naluk lett vasarolva, es jelzed, hogy amennyiben lehetseges, szeretnel jelen lenni az alkatreszek vizsgalatanal. Elotte pedig utananezel, mik a karterites szabalyai a PTK-ban, mert azt en sem tudom.
PTK. 310. §
Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
Jok3r1985
tag
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10890 üzenetére
Megmutatod a paragrafust, mely szakszerviz altali geposszeszerelest kivan meg a jotallas igenybevehetosegehez?
Akkor elotte zongorazza le emailben, mind a jotallas mind a hibas teljesites kovetkezmenye tekinteteben az elado szerven van a teher, hogy kimentse magat alola, oldjak meg, nem a juzer dolga (no meg a sajat szerviz amugy sem lenne fuggetlen ugyebar ).[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Mivel létezik tanfolyam , vizsga, papír az összeszerelésről is. (mivel szükséges ahhoz, hogy egy webshop / bolt összerakhasson gépet) , így logikus, hogy ez se tartozik abba a kategóriába, hogy szabadon legozhat az ember.
Vagyis kérheti a bolt az összeszerelésről / beépítésről a számlát, ahol elvégezték. (szakszerűen ahol jogosultak erre a műveletre)
Nem akarok vitázni ezen, csak egy gondolat volt.
-
Attix82
őstag
Ez csak megvéd attól, hogy nem Te tetted tönkre az adott terméket. Vagyis a táp megfelelően lett beszerelve, figyelembe véve a környezetet, a teljesítmény felvételét. (ledokumentálva milyen alkatrészekből is állt).
Ha pl a gép maximálisan 300 wattot vesz fel, de a táp csak 280 wattot tud leadni az már egy ok, hogy sorry de ezért ment tönkre. És ugye egy szakszervizbe figyelmeztetnek, hogy ez így nem lesz jó.
-
Attix82
őstag
Csak annyit mondok megint, hogy szakszerviz dolga a be és az összeépítés, ezért is létezik ilyen szakma. Az más kérdés, hogy elég nehéz szakszerűtlenül bekötni bármit is....viszont ha bírósághoz kerül az ügy és a bíró megkérdezi: Hol szerelték be? Jogosult a beépítésre?
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10896 üzenetére
Akkor a biro megkerdezi, hogy az elado mikepp bizonyitja a nem rendeltetesszeru hasznalatot (=szakszerutlen beepites). Es elsosorban az eladot kerdi, mivel oneki kell kimentenie magat a kotelezettsege alol. Az elado meg majd pingvinezik egy jot, mert nem fogja tudni azzal, hogy azt mondja, hogy marpedig nem szakszerviz szerelte be (tokre kar amugy, hogy nincs autom, es nem veszek bele autoradiot, aholis egy rakas garjegyen rajta van, hogy a jotallas csak akkor ervenyes, ha a szakszerviz szereli be -nyilvan penzert-, tok szivesen vegigvinnek egy ilyen "probapert", mert nyilvanvalo bullshit a kikotes).
Olyan meg hogy jogosult beepitesre olyan egyszeruen nincs, barki megteheti, ha azt szakszeruen teszi. Itt nem gazuzemu berendezes beuzemeleserol van szo, amihez flepni kell, hanem egy nyomorult tapegysegrol, ugy 5 csatlakozot kell egymasba dugni, konyorgom...[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
"egy nyomorult tapegysegrol, ugy 5 csatlakozot kell egymasba dugni, konyorgom..."
Ha megnézed a topikokat rengetegszer elhangzik, hogy xy táp elég e a számítógéphez. És mennyi hulladék táp kapható?
Sajnos az a tapasztalatom, hogy azt se tudják mit nézzenek egy tápon. A gyártok csak ráírják, hogy 500 watt, de közbe 12V ágon lead 150 wattot. És csodálkoznak, hogy elfüstöl, megdöglik a táp stb.
Lényeg az, hogy MO-n mindig a papírról szól a történet.
"""Akkor a biro megkerdezi, hogy az elado mikepp bizonyitja a nem rendeltetesszeru hasznalatot (=szakszerutlen beepites)."""
-
Lokids
addikt
Sziasztok!
Két kérdésem is lenne:
- Mi a teendő akkor, ha vettem egy fejhallgatót a digitaltrendben, de a bolt nem elérhető. Egy ideje bezárt, ajtaján az van, hogy nyitás 2013 decemberben. Ha esetleg megszűnik a bolt, hova fordulhatok?- A második az említett fejhallgató sérülésére vonatkozik: A hibája, hogy eltört. Mégpedig a fejpánt és a fülrész összeillesztésénél. A törés levétel közben keletkezett, de nem kapott semmi extra terhelést. Ilyenkor általában ezzel vissza veszik gariba, vagy rámfogják, hogy piztos megtapostam, vagy valami?
A le és felvétele elvileg beletartozik a rendeltetésszerű használatba.If you chase two rabbits you will lose them both.