-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
surgyi
senior tag
Üdv!
Egy GSM boltnál kérdeztem rá egyik készülékük garanciájára, és ezt a választ kaptam:
"A 2+1 év garancia azt takarja, hogy 2 év gyártói, Sony garancia jár a készülékhez, plusz mi is adunk rá egy év bolti, szoftveres garanciát.
A telefon dobozában van egy hivatalos garanciapapír, amit mi töltünk ki, így bármilyen probléma esetén el kell, hogy fogadja a Sony szakszerviz is."(Most tudni kell, hogy a Sony Center és egyéb nagyobb üzletlánc árához képest kb. 12ezer forinttal értékesítik olcsóbban ezt a készüléket.)
Kérdésem: A kapott válasz helytálló, szóval érvényes gyári garanciát fogok kapni így a telefonra?
-
St3ven
addikt
Sziasztok!
Áprilisban vásárolt Philips hajszárítót adtam le szeptember 1-jén garanciális javításra (egy perc működés után kikapcsolt), és ma 15-én kaptam egy sms-t, hogy nem javítható, fáradjak be az eredeti számlával.
Amikor átvették tőlem, megjegyezte az ügyfélszolgálatos, hogy jó piszkos a ventilátor előtti rács a készülék hátulján, nem szoktam-e tisztítani. Mondom nem, de azért vegyük át javításra (nem akartam szórakozni vele, meg megint bemenni, ha mégsem ez a gond, illetve úgy voltam vele, ha már garanciális, tisztítsák már meg ők, de akkor szakszerűen). Ez nem került be a jegyzőkönyvbe.
Mi várható, ha bemegyek? Adnak új készüléket, mert nem tudták javítani?
Vagy azt fogják mondani, hogy a sok kosz miatt romlott el, és így jártam? Igazából rendeltetésszerűen használtam, nem túrtam vele a homokozót meg ilyenek, arról meg nem tehetek, hogy napi szintű használat során begyűjtötte a levegőben lévő port.
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
St3ven
addikt
válasz surgyi #10301 üzenetére
Ez szvsz teljesen hihető, amit mondtak. Gyári garancia esetén a forgalmazóhoz, de közvetlenül a gyártói szakszervizhez is fordulhatsz. Igazából azt kell megnézni, milyen garanciapapírt adnak: ha tényleg sony-s, és nem pedig valami hevenyészett, fénymásolt bolti garipapír, akkor szerintem rendben van. A +1 év alatt felmerült garanciális ügyintézés meg nyilván teljesen az ő feltételeik szerint zajlik.
Az más kérdés, hogy ilyen GSM boltban nem vennék semmilyen készüléket, mert az ördög nem alszik.
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
tonyrulez
őstag
Üdv!
Igaz a kérdésem nem a garanciáról szól, de jobb helyet nem találtam. Egy webshopban rendeltem egy 600Ft-os tételt, viszont postaköltséget nem kértek, csak az áru összegét. Majd mondhatják azt, hogy véletlenül elfelejtették ezt beleprogramozni a weblapjukba, és utaljak át nekik még x összeget?
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
ClioRS
őstag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy C6-os Nokia, aminek a garija most jár le szeptemberben. Volt szervízben januárban a Nokiánál, ahol nem tudták megcsinálni, és adtak helyette egy másik típust. Ilyenkor a gari újraindul, vagy az eredeti telefon garanciás idejével egyezik meg?
-
asdf_
veterán
válasz ClioRS #10307 üzenetére
A Nokia elvileg 1+1 ev garis (regi info, amiota elkezdtek menni a lejton, azota nem vettem toluk telefont, pedig orok nokias voltam), amennyiben a gari elso eveben doglott meg az eredeti telefon, akkor a csereltre ujraindul, ha a masodik evben csereltek, akkor a jotallasi jegyen irtak/esetlegesen az uj keszulek kiadasakor tortent megallapodasban foglaltak a mervadoak (ha a masodik evben csereltek, akkor eros esellyel az uj keszulek gariidejenek lejarta megegyezik az eredeti keszulek vasarlasi ideje+2 evvel).
-
szlovibuki
tag
Sziasztok! A mai napon vásároltam egy egeret a számítógéphez, 1090 Ft-ért. A boltos sem nyugtát, sem pedig garanciapapírt nem adott hozzá, kifizettem, aztán már ment is a dolgára. Nem tudom, hogy van-e ilyen olcsó vackokra garancia (bár szerintem 1 év mindig szokott lenni), de ha garancia nincs is nyugtát mindenképp kellett volna adnia, anélkül, hogy kérném. Mit tehetek ilyenkor?
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10313 üzenetére
Blokk, számla még 2 Ftnál is jár.
Jótállás 10k bruttó felett van 1 év. Az alatt csak szavatosság, aminél 6 hónapig a boltosnak kell bizonyítania, hogy gyári hibás volt, utána már neked....amit úgyse fogsz tudni megtenni.
-
St3ven
addikt
válasz Superhun #10305 üzenetére
Köszi, hamarosan kiderül.
Ilyenkor nem az van, hogy ha nem tudják javítani, akkor azonosra kell cserélniük? Csak mert ezt a típust már többért adják, mint amikor megvettem, szóval a levásárlással nem biztos, hogy jól járnék.
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10317 üzenetére
Ha bejelented most , akkor igen. De szerintem jelezd feléjük, mert lehet beírták a gépbe, csak a blokk ott maradt.
-
szlovibuki
tag
A saját szememmel láttam, hogy benyúlt a kasszába a hapsi, kivett belőle pénzt, mert 10 ezressel fizettem, visszaadta a visszajárót és elment hátra. Nem ütött be semmit a gépbe, legalábbis míg én ott voltam nem. Ha esetleg utána beütötte én megszívhatom?
De mondjuk mindegy is, mert az tutibiztos, hogy én nyugtát nem kaptam, amiért megütheti a bokáját, akár beütötte utána akár nem, ugye? A másik meg az, hogy nem először fordult elő ez ebben a boltban.
Hol lehet ezt jelezni?
[ Szerkesztve ]
-
St3ven
addikt
válasz Attix82 #10316 üzenetére
Nem tudom, pár hete még volt, direkt megnéztem, hogyér' adják. Drágábban.
De a jótállás pont arra vonatkozik, nem, hogy megjavítják, vagy ha nem tudják, cserélik? Szóval ahhoz, hogy nekik milyen beszerzési forrásból származik, meg jelenleg mennyiért adják, ilyen szempontból nincsen közöm. Vagy rosszul látom?
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
asdf_
veterán
válasz St3ven #10315 üzenetére
Szerintem azert kertek toled a szamlat, hogy a vasarlas erteket feltuntethessek a csereutalvanyon, egyben megbizonyosodjanak rola, hogy tenyleges vasarlas is tortent, nem csak valaki dobott egy kamupecsetet egy random garjegyre (ergo lehet, hogy nyersz meg egy kort a vasarlas helyere, a szerviz csak kiallit egy papirt, hogy a kutyu naluk van, a csere engedelyezve, es azzal setalhatsz a boltodba, ahol ha van ilyen termek a keszleten, akkor cserelnek, ha nincs, akkor meg penz vissza).
-
asdf_
veterán
válasz szlovibuki #10319 üzenetére
APEHNAV-nal, de asszem naluk nincs anonim bejelentes, ergo neveddel, lakcimeddel, adoazonositoddal lehet csak panaszkodni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz szlovibuki #10317 üzenetére
Hát ha tudod bizonyítani, hogy nem adott nyugtát, akkor megszívathatod, de ezt szerintem így utólag már nem lehet. Nem ismerem a NAV módszereit, de lehet, hogy ha bejelentést teszel, kimennek a bolthoz civilben és ha a bolt nem ad nyugtát, megbüntetik egy pár százezerre.
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10319 üzenetére
Nem teljesen értem mit szeretnél ? Te ilyen NAV ellenőr vagy?Vagy mi lenne a célod ezzel?
[ Szerkesztve ]
-
szlovibuki
tag
válasz Attix82 #10325 üzenetére
Nem vagyok ellenőr, ha az lennék, akkor tudnám mit kell most tennem.
Azt szeretném, hogy mivel nem ez volt az első eset, hogy ebben a boltban nem kaptam nyugtát üsse már meg a bokáját a boltos, mert elég flegma, bunkó stílusban szolgált ki valamint abban is biztos vagyok, hogy nem én vagyok az egyetlen vásárló, akinek sorozatosan nem ad nyugtát. De mivel írták fentebb, hogy névvel meg mindennel lehet csak bejelenteni, így most még nem fogom megtenni, de ha legközelebb arra kerül a sor, hogy ott fogok valamit vásárolni előtte igenis be fogok menni a NAV-hoz és akkor hátha megüti végre a bokáját. -
asdf_
veterán
válasz szlovibuki #10327 üzenetére
De ha mar tobbszor nem kaptal blokkot, akkor jelen esetben miert nem vartad meg/kerted azt?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz szlovibuki #10329 üzenetére
Ez ketsegtelen, de ha te erre utazol, hogy neked adja csak ide, es tudod, hogy tobbszor nem adott mar nyugtat, akkor szepen allsz ott elotte, es tartod a markod, hogy hello, a szamlat/blokkot/nyugtat elfelejtette, nem pedig vasarlas utan aggodsz itt a topikon, nem?
-
szlovibuki
tag
Igen, jogos, amit írsz, de megmondom őszintén, eddig nem is nagyon izgatott, hogy ad-e vagy nem ad, csak mostanában lettem erre figyelmes, hogy még csomó más helyen sem adtak nyugtát, holott kéne.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz St3ven #10302 üzenetére
Ismeret terjesztő jelleggel, a hajszárító popsiján van egy beszívó rács, és azon egy háló, hogy a nagysebességű szívástól ne szedjen be mindent.
Általában leírják a készülék kézikönyvében, hogy ezt időről-időre tisztítani kell, mert ha nem tisztítjuk, akkor nem jut elég levegő a gépbe, működésbe lép a túlmelegedés védelem és kikapcsol.
Retro
-
jupp
újonc
Sziasztok.
Tanácsot kérnék tőletek.
Van egy gigabyte videokártyám, ami még garanciás. Folyamatosan nyomatta ezt a "tdr"-nek hívott "mocskosságot". (Nem segített rajta kb. semmi.)
Visszavittem még július 15.-én a boltba, kaptam is róla rendes átvételi elismervényt. Kártyának azóta "nyoma veszett". Bolt szerint a szervizben van, akik még rá sem néztek. Igaz leadásnál is ezt fújták, hogy ne adjam be, hónapokig tart, meg úgyis visszadobják. Akkor és azóta sem akarták megmondani ki csinálja tulajdonképpen. Gigabyte-nál itthoni elérhetőséget nem találok. (Találtam gigabyte szerviz partnerként a Cordon Electronicsot, azt mondták nem ők foglalkoznak ilyennel.)
Azt hiszem elég türelmes voltam... Mit kellene tenni?
(Eszem ágában sincs benyelni azt sem, ha visszadobják.)
További probléma, hogy akkor még sűrűn voltam Pesten, azóta úgy alakult, hogy már nem sűrűn és 200 km.
Köszönöm szépen a segítséget. -
asdf_
veterán
No, akkor elvileg az a szituacio, hogy neked eladtak egy 1 ev teljeskoru, plusz ket ev gyartoi korlatozott garancias cuccot, ugy, hogy te azt hiszed, arra 3, teljesen azonos feltetelu ev gari jar. Kozben pedig nem. Ilyenkor a termek szepen kiutazik a gyarba, ott gyari korulmenyek kozott vizsgaljak/javitjak ha nem lehet, tolnak valami javitottat, vagy valami teljesitmenyben hasonlo zsugat vagy ha van meg belole uj, akkor azt, aminek gariideje az eredeti vasarlasodtol szamitott 3. evben le is jar.
Nyilvan azt a kerdest teszed fel, hogy ez teged miert kell erdekeljen Nem kell, azonban ha az elso evben lennel, halal lazan elallhatnal a vasarlastol es a vilag minden birosaga megitelne neked ezt, igy viszont en nem feltetlen mennek neki ennek ilyen batran. Teny, hogy ha neked 3 ev garit igertek, es semmi kiscsillagot meg kisbetut nem irtak a jotallasi jegyre, akkor itt teged jol megtevesztettek, es nem mellesleg nem takarozhatnak azzal, hogy dehattize, a masodik ket ev gari az nem ilyen gari, hanem olyan. -
jupp
újonc
Ez tök jó, csak jelenleg engem az basztat, hogy azt sem tudom hol a kártya.
Nem valami 15 napos határidő van ilyen esetekben? Mármint törvényileg és ez viszont szerepel a számlán is. Más egyéb apróbetűs rész nem. Jelenleg 65 napja nem láttam a kártyát.
Amúgy tudom, hogy hogy megy ez. Szarik mindenki mindenre, mutogatnak egymásra, hazudoznak, húzzák az időt.Ilyenkor kell a gyártót, meg az ügyvezetőt, meg akit érsz naponta 5x figyelmeztetni, hogy soha többet nem veszel náluk semmit és még sokan mások sem. Ez kisebb nagyobb időközökkel hatni szokott. Csak itt nem tudok hozzá címet... -
Buster17
addikt
Hali!
Eltörött a táblagépem töltője. Még garis a készülik, be is regisztráltam az adott helyen leírtam a problémámat és két munkanapon belül jönnek is érte.Na de csak a töltőt csomagoljam be nekik vagy a tálebgépet is, mert az nem írták?
-
Arthuro_Adam
őstag
Sziasztok!
Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Lezárult a történet. A teljes sztori:
Augusztus 9-én külső hangszóró hiba miatt adtam be a készüléket (T-Mobile-os, Lumia 800) a Váci úton található Nokia Care-be. Ott azt mondták, hogy be kell küldeni a központi szervízbe, és 5-6 napos javítási időt mondtak.
Miután 3 hétig semmi sem történt (a Nokia Care-ben azt mondták, hogy alkatrészhiány), augusztus 30-án (miután személyesen megjelentem) a Nokia Care küldött egy e-mailt a központi szervíznek, amire állítólag olyan válasz jött, hogy alkatrészhiány miatt kell várni.
Szeptember 2-án újabb személyes látogatás után írtam a Nokiának, akiktől olyan válasz jött, hogy csak szeptember 6-án érkezett meg a központi szervízbe a telefon. Ezzel a levéllel elmentem ismét a Nokia Care-be, ahol ezúttal az e-mailezésnél már azt mondták, hogy ekkor derült ki, hogy technikai okok miatt félredobva állt hetekig valahol a telefon. Ezután már két napon ki lett javítva.
Ebből az derült ki, hogy ha én nem érdeklődöm, írogatok mindenkinek, akkor még mindig elkallódva fekszik valahol a telefon.
Szerintetek érdemes panaszt tenni az NFH-nál emiatt? Másnak lehet attól jobb?
-
Attix82
őstag
válasz Arthuro_Adam #10343 üzenetére
Emberi hiba mindig lesz, szerintem nem érdemes jelenteni. Ezért kell érdeklődi a 15. napon ,hogy mi a helyzet.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Arthuro_Adam #10343 üzenetére
Akkor lenne jobb bárkinek is, ha panaszt tennél írásban az aktuális Nokia Care pontban, és elküldenéd ezen panaszod a Nokia ügyfélszolgálatának is. Ha valaki foglakozna azzal, hogy kivizsgálja, hogy miért aludt el a teló, akkor megkeresnék aki hibázott, és belevésnék (ha akarják), hogy NE tegyen többet ilyet.
Ha a NFH-nek írsz, akkor ennek semmi látszata nem lesz, a felelős lapul mint sz*r a fűben.
Retro
-
M3nyus
aktív tag
Sziasztok!
Nagyobb értékű elektronikai tárgynál, ha garancia ideje alatt cserélnek egy fő alkarészt, és ha ugyan az a hiba előjön rá 2-3 hónapra, de ekkora már lejárt a garancia, akkor elvileg garanciában kellene javítani a szervizelést végző cégnek?
Én vagyok M3nyus!
-
asdf_
veterán
válasz M3nyus #10347 üzenetére
Ugyanaz mint fentebb irtam ma. Hanyadik evben volt a keszulek, es ha az elson tul volt, akkor mit irt a jotallasi jegy ezugyben, az elso evet koveto idoszakra vonatkozoan. Amenyiben az elso even belul tortent a csere, akkor termeszetesen a kicserelt alkatreszre a jotallas ujraindul.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10349 üzenetére
PTK. 307. §
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
248. §
(5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD