-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lazika
senior tag
-
csaba19
csendes tag
6 hétig volt szervizben a Wayteq Librám, a papírok szerint a szoftvert rakták újra és feltöltötték az aksit. A szerviz elérhetetlen volt, igaz a hatodik héten küldött e-mailemre válaszoltak, hogy kész. Természetesen a garanciát nem hosszabították meg ezzel a hat héttel, nem is tüntették fel a javítást. Írtam a vásárlók könyvébe.
Most a telefon működik, de 4-5 órát bír utána tölteni kell.
Hiába a garancia, a vevő teljesen kiszolgáltott. -
asdf_
veterán
-
szben05
tag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
2011 decemberben vettem egy webshopból egy merevlemezt, onnantól számítva 3 év garancia van rá. Megnéztem kíváncsiságból hard disk sentinellel és 98%-os kondíciót mutat egy hibás szektorral. Először is ez lehet ok egy gariztatásra? Másodszor ezt a fajta merevlemezt már nem lehet ott kapni. Ilyenkor kicserélik egy másikra, vagy visszakapom a fizetett összeget? (pont az árvizes mizéria alatt vettem 10000 Ft-tal többért mint amennyibe egy hasonló kerül most)A válaszokat előre is köszönöm.
-
MCGaiwer
addikt
válasz szben05 #9204 üzenetére
másfél éves, 98% teljesen normális. 1 hibás szektor se jelent gondot, egyszerűen máshova pakol a hdd. ez nem garanciális ügy. a hdd használat során használódik. olyan mintha egy nyár után vissza akarnád vinni az autógumit, mert az megkopott...
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
biggamer
veterán
Sziasztok, sürgős segítség kellene !!!
Szervizben van a gépem megadta magát a Gainward GTX 580 Ti 1536-os kareszom, van még rá 1 év gari ...
Anno azt hiszem 150.000 körül volt az ára ... 2 éve.
Hogy megy ilyenkor a csere, ha garis a karesz ???
Az akkori árában kell, hogy adjanak egy másikat vagy a tudása szerint ???
Ha nem tudnak ugyanolyat adni és nem is tudják megjavítani akkor mi a teendő ???
Kérhetem az akkori árát ???
Van erre valami jogszabály ???
Heeelp !!!Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
-
asdf_
veterán
válasz biggamer #9211 üzenetére
Egy ev a kotelezo jotallas amit a torveny eloir. Hogy a masodik evben mire vonatkozik a gari, korlatozott-e, ki vallalja, esetleg hogy az elado "elfelejtette-e" kozolni, hogy az a ket ev gari, az igazabol csak 1 teljes + 1 korlatozott, kaptal-e garijegyet, mi allt rajta, ezek a nagy kerdesek, amik eldontik, mi lesz a szitu.
De a legkozelebb szerinem akkor jutsz a megoldashoz, ha felmesz a gainward honlapjara es megkeresed a warranty policy szekciot. -
MCGaiwer
addikt
válasz biggamer #9211 üzenetére
félretéve az előző kérdéseket, amik változtathatnak az ügyön, az alapvető dolgokra válaszolok:
amennyiben valós és teljes 3 év garancia van, akkor:
a kártyát javíthatják. ha javíthatatlan, akkor elsősorban ugyan olyanra, vagy ha ez már nem lehet, azonos, vagy jobb tudásúra cserélhetik. Ha ezt sem tudják, akkor a vételárat fizetik vissza.szerintem ha javíthatatlan és nincs másik ilyen kártyájuk, akkor felajánlanak egy mai jobb kártyát. szerintem a 150et nem kapod vissza. jelenleg nem vagyok teljesen biztos abban, hogy a jobbra való cserét köteles vagy-e elfogadni, vagy kérheted-e a visszafizetést. mindenesetre a rendezés mikéntjének módját elsősorban a bolt választhatja ki.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9215 üzenetére
Attól függ ,hogy a garanciapapíron, vagy a vásárlói infóba mi van írva. 1 év jótállásnál nincs vita, az utolsó lépés a pénz visszakérés.
-
biggamer
veterán
válasz Attix82 #9216 üzenetére
köszi mindenkinek ... a papírra az van írva, hogy 3 év garancia !!!
akkoriban 150 ezerbe került, ha nem tudják javítani és már nincs ilyen akkor 150.000 forint értékben kérhetek egy új kártyát ???
Vagy az akkori tudással mérve kapok egy újat ami ma 60.000 forint !!![ Szerkesztve ]
Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
-
Attix82
őstag
válasz biggamer #9217 üzenetére
Olyan, hogy garancia nincs a jogszabályba. Az csak egy népi megnevezés. Jótállás szó már igen ...ezért lényeges, hogy a bolt "garancia" alatt mit ért.
3 év garancia = 3 év jótállással?
3 év garancia = 1 év jótállás + 2 év korlátozott?
Ezt tisztázni kell a bolttal, vagy a vásárlói infójába kell megnézni, és az alapján eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
bullseye
addikt
válasz biggamer #9217 üzenetére
Na kezdjük megint elölről.
Javíthatják, vagy cserélhetik pontosan ugyanolyanra - ez nagyon leegyszerűsítve az ő döntésük (vannak kitételek, de hagyjuk).
Ha ez nem megy, akkor visszaállíthatják a vásárlás előtti állapotot. Te visszaadod a kártyát, ők a teljes, vásárláskori összeget.Mivel ez azért szopás a cégnek, ilyenkor fel szoktak ajánlani egy kártyát, ami valamivel talán olcsóbb, de modernebb, gyorsabb, frissebb, lágyabb, jobb.
Én azt szoktam ajánlani, hogy ha a cég nem szemét, jövőben is mennél hozzájuk, stb. ÉS nem az a lényege a kártyának számodra, hogy 150k, hanem hogy jó videókártya... akkor fogadd el a cserét, HA megfelelő cuccot kapsz érte, természetesen újrainduló garanciával. DE jogod van mérlegelni. Sőt, csak a jóindulatodon múlik az egész.Ha pl. a kártyáddal egyidős bontatlan terméket adnának, ami ma jóval kevesebbet ér, jó kérdés, hogy ha esetleg az is bekrepál 1 év múlva milyen értéket képvisel, a 2 éves 150k-t, vagy a jelenlegi 80-t... De általában a cégek ilyen cserénél - éppen azért mert rajtad múlik - igyekeznek olyat választani, amivel te is jól jársz, meg ők it. Ezért is tartom jónak, ha valaki elfogadja, és nem a pénzt követeli elsőre. Sőt, olyan is előfordulhat, hogy minimális ráfizetéssel felajánlanak egy jelenlegi bikább, drágább kártyát...
[ Szerkesztve ]
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Turbolada II
őstag
válasz Attix82 #9216 üzenetére
Az avultatást a fogyasztóvédelmi jog nem ismeri.
bullseye: Én maradnék a 150K-nál.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9221 üzenetére
Jótállásnál igen, ami 1 év kötelező.
De a bolt által adott + garanciának már feltételei lehetnek, aminek már semmi köze senkinek, csakis a vevő és a bolt közötti megállapodás áll fenn.
Amit átvételkor Te elfogadod (aláírással), hogy 1 év jótállás a MO jogszabályok szerint , továbbiakba a bolt által leírt feltételek mellett. Ezt kell megnézni az adott boltnál, hogy van a megállapodás.
-
Turbolada II
őstag
válasz Attix82 #9222 üzenetére
Én olyan tájokoztatást is láttam már ami az 1 éven belül is alkalmazná az értékcsökkenést. Vannak tróger boltok bőven.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9223 üzenetére
Az viszont szabálytalan.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Turbolada II #9223 üzenetére
Vannak, de vannak tróger vevők is. Most te is azt mondod hogy a 150k-t kérje vissza, de ha egy 2TB hdd lenne amit még 13k-ért vett akkor meg a cseréért sírna.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Attix82
őstag
válasz Biznisz Elek #9225 üzenetére
Ez olyan mint az elállási dolog , ezen mindig elgondolkodom.
1. elállhat a vevő internetes vásárlás esetén, kipróbálás után is. (közbe ha boltba veszi akkor se tudja kipróbálni, de akkor már nincs elállás)
2. a vevő nem veszi át, illetve fel van háborodva ha bontott terméket kap.
Most akkor ez hogy is van? Elállhat, de bontott már nem kell. Akkor az a termék megy a kukába?
Kicsit gyakorlatiasabban kéne átdolgozni az egész erre tartozó jogszabályt.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Attix82 #9226 üzenetére
Teljesen egyet értek, az egész rendszerrel van a baj, sajnos a kiskereskedésnek semmi joga nincs a beszállító felé, de ugyan akkor a a végfelhasználónak szinte mindenre van joga.
Én mint végfelhasználó úgy vagyok ezzel, ha a bolt is normális akkor én is.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Turbolada II
őstag
válasz Biznisz Elek #9225 üzenetére
A csere megelőzi az elállást, a szabály meg egyértelmű. Sumákoltak is amikor letagadták és eladták a még raktáron lévő hdd-ket. A winchesterrel lehetett szívni emiatt. Ha meg a korlátlan jótállás alatt romlik el miért ne kérhetné vissza a vételárat? Senki sem a maga ellensége, vagy te igen?
Hibás teljesítés = eredeti állapot visszaállítása. Nálam így működik.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
asdf_
veterán
válasz bullseye #9220 üzenetére
Mivel ez azért szopás a cégnek, ilyenkor fel szoktak ajánlani egy kártyát, ami valamivel talán olcsóbb, de modernebb, gyorsabb, frissebb, lágyabb, jobb.
Ez marhara nem igy megy. Nem a kisker ajanl fel egy kb. hasonlo kartyat, hanem a nagykerbol jon vissza egy, hogy nesze, ezt kapod, ezt kutte a gyarto.
-
asdf_
veterán
válasz Turbolada II #9228 üzenetére
Ha meg a korlátlan jótállás alatt romlik el miért ne kérhetné vissza a vételárat?
Azert, mert a fogyasztoi jogok sorrendje: javitas, csere, penz vissza. Ameddig tudnak javitani, addig nem kerhetsz penzt vissza (kiveve elallas, de az minositett eset). Ameddig tudnak cserelni, szinten el kell fogadnod a cseret (es szinten csak elallassal lehet penzhez jutni, elallni meg a nagy semmibol nem lehet, annak hosszu, nyomos, es jogilag megallo elozmenye kell, hogy legyen).
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Turbolada II #9228 üzenetére
"Ha meg a korlátlan jótállás alatt romlik el miért ne kérhetné vissza a vételárat?"
Na pont az ilyen hozzáállás miatt vannak a tróger boltok.....
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Turbolada II
őstag
Írtam fentebb, hogy abban az esetben, ha a csere nem megoldható. Az árleszállítást pedig mindig kihagyjátok.
Ha a bolt nem tud cserélni a teljes vételár jár vissza és így áll helyre az eredeti állapot. Aki meg ezt nem fogadja el az hülye vagy a saját maga ellensége.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
SimonYana
addikt
Valaki tud arról valamit , hogy a Samsung Szervíz nem hajlandó a hivatalos garancia papírt elfogadni a számla nélkül , holott a gyári azonosítótól a cégig , a bélyegzőig a dátumig minden szerepel rajta ahhoz , hogy elvégezze az azonosítást és a javítást!
Mi köze neki a számlámhoz? Ő csak javít vagy cserél. Nem kell az összeg sem hogy mennyiért vettem!
Eddig ilyen nem volt csak most fárasztanak ilyen baromsággal , hogy számla nélkül nem érvényes a garancia papír! Miért adnak akkor garancia papírt? Akkor elég a számla is! Valami nagyon nem kóser ebben !!!
Régen volt egy ilyen jogszabály , hogy amennyiben van külön garancialevél akkor nem kell hozzá a számla! Ugyanis a számla a könyvelőmnél van . Vissza tudom kérni , de nehogy már egy szervíz ugráltasson és kiszedje a könyvelésemből a számlákat , mert nem tudja addig megfogni a csavarhúzót!
Eddig sosem kérték , de most ezzel fáraszt egyre több ember!
Nem találom ezzel kapcsolatban a jogszabályt!Előre is köszönöm , ha valaki valami érdemlegeset tud ezzel a jogszabállyal valamit!
[ Szerkesztve ]
® SimonYana ®
-
asdf_
veterán
válasz SimonYana #9234 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
Vidd el nekik kinyomtatva, a 4/1-et szovegkiemelovel alahuzva. Ha meg ekkor is faszkodnak, akkor kerd a vasarlok konyvet es irj bele batran.
(megjegyzes: a samsung a mobiltelefonokhoz 1 ev torveny szerint eloirt kotelezo jotallast ad, valamint sajat vallalasbol ad tovabbi 1 ev korlatozott jotallast, amenyiben te mar a masodik evben vagy, es ennek ervenyesithetoseget szamlahoz kotik -megtehetik, mert a torveny altal eloirt kotelezo adandon mar tulvagyunk- akkor viszont keritsd elo a szamlat nekik)[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz SimonYana #9234 üzenetére
SAMSUNG - Szervizgarancia
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok
Számlamásolat
Jótállási jegyJótállási igény érvényesítése kizárólag a számla/blokk ellenében lehetséges
Lévén, nem csak és kizárólag a számla/blokk felmutatásával bizonyítható, hogy a terméket a fogyasztó az adott forgalmazótól vásárolta, úgy amennyiben a jótállási jegyen szereplő adatokból megállapítható az eladó fél személye, és a fogyasztó ennél jelenti be igényét, úgy jogellenes egy ilyen kikötés.
Vagyis ha minden adat rajta van a jótálláson, akkor el kell fogadniuk.
[ Szerkesztve ]
-
SimonYana
addikt
válasz Attix82 #9236 üzenetére
Vagyis ha minden adat rajta van a jótálláson, akkor el kell fogadniuk.
Én is így tudom és eddig mind a 2 esetben mikor voltam , gariztatni , csak a hivatalos garancia levelet kérték!
Nem kis érték , mert laptop és monitor!
Ma kiborított egy illető , hogy márpedig neki kell a számlám , mert az Oktogonnál ezt kéri a Samsung!
Megkérdeztem mi köze bárkinek is az én számlámhoz? De most tényleg?® SimonYana ®
-
SimonYana
addikt
válasz Attix82 #9242 üzenetére
Biztos voltak visszaélések ezzel kapcsolatban Ebből ne induljunk ki mert ezt nem így lehet elintézni szerintem! Viszont ha nekem van garlevelem a számlához az APEH-en kívül senkinek semmi köze szerintem!
Olyan mintha a zsebembe vagy a bankszámlámra lenne kíváncsi! Ne legyen! Végezze a dolgát! Ő gyártotta? Igen! Akkor javítsa meg!Akkor ebben a kib@szott fejlett világban miért nem műxik úgy mint a DELL-nél! Gyáriszám , ellenőrzés és minden OK akkor mehet a gari . Nem kell sem számla sem garipapír sem más! Lehetsz Te a világ bármelyik DELL-énél! Mert a cégek is visszaélne! Asus terméket gyárt az Asuson kívül valaki? Nem! Akkor ha az Asus gyártotta akkor kutya kötelessége bárhol a világon megjavítani , ha csak nincs sorszám alapján a rendszerbe , hogy Gazsi azt ellopta mikor ki ment vendégmunkásnak! Valaki azt kifizette akkor semmi más dolga csak a kötelessége! De nem mert egy sumák az egész világ!
Adjunk el mindent és utána ha gondvan küldjük el a pics@ba! Ez mind mind a gyártók bűne , mert csak is Ők tudnának ennek véget ventni!
Nem erre jönnek ezekkel a hülye szabályaikkal amit EURÓPAI-nak neveznek!
Kellet ez nekünk!
A NAGY EU.!Ez csak az én véleményem , ami olyan mint ha semmit nem mondtam volna!
[ Szerkesztve ]
® SimonYana ®
-
-
veterán
Sziasztok
Végre Devergo-ból szóltak hogy a Kermi is hibásnak találta a kabátomat, és az összeget levásárolhatom. Ilyenkor elvileg nem lehet választanom, hogy utalvány helyett az összeget kérem vissza?
iPhone 13 Pro Max
-
asdf_
veterán
válasz jozsi252 #9246 üzenetére
Ha tudnak ugyanolyanra cserelni, akkor nem kotelesek visszafizetni a vetelarat, hanem kapsz egy ugyanolyan cumot. Amennyiben azonban nem tudnak se cserelni, sem javitani, akkor a vetelarat kotelesek visszaadni, nem pedig hulye utalvanyokat adni. Legalabbis tartos fogyasztasi cikknel ez a tortenet, de a ruha cipo, az mas kaland, en meg azokat sosem tudom, szoval ennek utana kene olvasni
-
axioma
veterán
Ne'mileg OFF, de azt tudja valaki fejbol (annyira nem fontos, hogy utana nezzen), hogy amikor betetdijas cucc betetjet visszaviszi az ember, kotelesek-e kp is odaadni az automatajuk altal adott cetlire a penzt, vagy kotelezhetnek-e, hogy vasaroljak melle?
(Raadasul a vicc, hogy vasarlas az volt, DE konkretan a kp kellett volna, mert a vasarlas hitelkartyarol ment, es ugye nagyon nem ugyanaz abbol kp-hez jutni. Raadasul ketten voltunk, egyik kerte volna a penzt vissza, a masik vasarolt, nem egy vevo ket tranzakcio, bar azzal is max. a sorban alloknak lehetett volna baja.)