-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
rolii21
aktív tag
Sziasztok. A helyzet: tegnap vettem egy nexus s telefont használtan, helyszinen 10 percbe telt mig sikerült jol bele helyezni a micro simet. Itthon már nem ismert fel normál simet sem. Ha jól láttam le tört a sim kártya "dokkolójából" egy láb. Garim van rá még oktoberig a MM ba de sajnos a szegedibe. Én Érden lakom, bevihetem a Budaörsibe? És nem gond h nem az én nevemen van?
Köszi a segitséget. Üdv.
Az eladó dolga, hogy az árat meghatározza, a vevő dönt, hogy azt elfogadja vagy sem. "Jobs legnagyobb alkotása nem egy Apple termék, hanem maga az Apple." Pü re válaszoljá'
-
rolii21
aktív tag
válasz Superhun #9853 üzenetére
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a választ. Azt még meg tudnátok válaszolni h mindegy melyik MM be viszem be vagy oda kell ahol lett véve?
Az eladó dolga, hogy az árat meghatározza, a vevő dönt, hogy azt elfogadja vagy sem. "Jobs legnagyobb alkotása nem egy Apple termék, hanem maga az Apple." Pü re válaszoljá'
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #9857 üzenetére
Be kell venniük, mert ugyan az a cég. Cég vállal garanciát a termékre, nem az adott bolt/áruház.
Es ezt mondod, vagy tudod?
Random mediamarktos blokk, ami elsokent a kezembe akadt: Media Markt Polus Center Kft. 1152 Bp., Szentmihalyi ut. 131.
En ebbol erosen azt velem, hogy minden aruhaz egy kulon entitas. -
Outlander
őstag
A telenornak is minden kirendeltsége egy teljesen másik kft vagy egyéni vállalkozó "boltja", frencsájz...
Mondjuk nem is mindig tudnak mindent 100%-osan elérni a rnedszerben.... de a telenor intéz mindent, tehát bármelyikbe beviheted...
Gondolom itt sincs másképp...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
dave0825
őstag
Itt az oldalon személyes átvétellel vásárolt termékre is vonatkozik a 3 napos (vagy 8? nem tudom..) elállási jog? Vettem egy laptopot, de lehet hogy jobban járnék, ha visszavenné az eladó (előjött pár hiba, amiről az eladó sem tudott). Lehetséges itt ez?
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Topikgazda
válasz dave0825 #9864 üzenetére
Ha nem beszéltetek meg próbagaranciát az eladóval, akkor sajnos ez az üzlet így sikerült. Ha nem tetszik, eladod, mást nem tehetsz.
Egyébként ha erősen bolti ár alatt vetted a gépet, akkor nincs mit magyarázni. A kisebb hibákra számítani lehet a használt gépeknél.
(#9866) dave0825: semmilyen elállási lehetőség nincs jogilag a magánszemélyektől történt vásárlásoktól. Max. ha szépen megkéred az eladót, talán visszaveszi a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Repsol600
addikt
Üdv!
Most gariztattam egy tabletet egy mo-n eléggé ismert műszaki üzletben
A régi helyett kaptam egy teljesen újat mert az előzőt nem tudták megjavítani. Viszont az újra nem hosszabították meg a garancia időt, még rá is kérdeztem azt mondta az eladó, hogy a garancia időt nem hosszabítják meg, az eredeti készüléké él tovább amíg tart. Én úgy tudom, hogy új készülékre teljes időtartamú garancia is jár nem pedig a régié él tovább...[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Repsol600 #9871 üzenetére
"Bármilyen okból a hibás készülék helyett egy új készüléket adnak, újra indul-e a garanciaidő?
A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
Ilyen esetekben a kötelező jótállási idő egy éves időtartama, illetőleg a szavatossági jogok gyakorlására nyitvaálló két (adott esetben három) éves határideje a kicserélés (az új termék átadásának) napjától újraindul a teljes termék vonatkozásában." [link]
Engem is már le akartak ezzel húzni. Amint előkerül a fogyasztóvédelem szó a beszélgetésben, rögtön meggondolják magukat.
-
Repsol600
addikt
Köszi a válaszokat!
Akkor majd kinyomtatom nekik ezt a részt, és visszamegyek megmutatni. -
asdf_
veterán
válasz Repsol600 #9875 üzenetére
Arra vigyázz, hogy a fenti jogszabályi idézet a készülék egy éves koráig kötelező érvényű, az esetlegesen, ezutáni időszakra adott gari ettől eltérhet, melynek részleteit a szerződés vagy a jótállási jegy tartalmazza.
Majd ha nem tabletről leszek, idézek is egy ilyet, pont van nálam egy T-s 1+1 éves garjegy.[ Szerkesztve ]
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Elküldtem a telefonom a Prestigio miskolci szervizébe egy kijelző hibával. Akit érdekel a háttérsztori, kattintson ide. Két hét után kaptam vissza. Rögtön láttam, hogy a hiba változatlanul jelen van, ellenben a szerviz által kiállított "dokumentumon" az áll, hogy a "készülék javítása". Nincs rajta feltüntetve sem a szervizelés időtartama, sem a javítás módja. Az is érthetetlen számomra, hogy a garanciális ügyintézést leíró dokumentumban miért szerepel ez a mondat:
"Minden hibás készülék mellé csatolni kell a kitöltött garanciajegy másolatát."
A szervizelést követően jótállási jegyet ki kellene tölteniük és visszaküldeni.Szerintem az alábbi jogszabályokat nem tartotta be a szerviz:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(3) A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
a) a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a javítás módját,
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,
d) a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.Nektek mi a véleményetek, illetve mit tennétek?
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
Topikgazda
A leírtak alapján ez egy erősen hiányos garanciális ügyintézés. Én a helyedben először is ezzel a Fixittel venném fel a kapcsolatot emailben, amiben leírod a panaszod és bemásolod a jogszabályidézetet is. Ha nem válaszolnak belátható időn belül, vagy hárítják a dolgot, akkor irány a fogyasztóvédelem.
-
athomi
veterán
Sziasztok!
Vásárolt 2 hónapja egy műfüves cipőt. Bő 3 héttel ezelőtt visszavittem, mivel egyszerűen levált a talpa. Bő egy hete szóltak a boltból, hogy az árát levásárolhatom. Bementem a boltba, de egyik cipő sem tetszett, illetve ugyanabból a típusból tudtak volna adni, amit korábban vásároltam, melyről idő közben kiderült, hogy egy szar, a legtöbbet visszaviszik talpleválással.
A kérdésem, hogy a pénzt nem kérhetem vissza?
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz Superhun #9886 üzenetére
Erről a Joma Top Flex-ről van szó. Állítólag már rengeteg nagyker jelezte a spanyol gyárnak, hogy egy hulladék és mind leválik, de nem nagyon foglalkoznak vele. Cserét ugyanolyan cipőre tudnak biztosítani. Amibe most megállapodtunk, hogy aug. közepén lesznek friss műfüves cipőik, és ráérek a levásárlással.
[ Szerkesztve ]
-
Mawyx
senior tag
Rendeltem neten egy gyárinak hirdetett telefon akksit. Nem kellett regisztrálni és személyes átvételt jelöltem meg. Felhívtak, hogy gyári az nincs, de egy sokkal jobbat tudnak adni, utángyártottat. Rábeszéltek, hogy jó lesz ez is, de mégse akarom, egy ilyenre már ráfáztam és nem tudom használni a telefonom, lemerül fél nap alatt. Kérdés hogy hogyan tudok elállni az üzlettöl? Egyszerüen ne vegyem át? Vagy emailben írjam meg, hogy szeretnék elállni az átvételtöl, mert mégse felel meg? A rendelés a mai napon történt.
[ Szerkesztve ]
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
Topikgazda
Át akarnak b@szni. Melyik bolt ez? Jobb lesz kerülni...
Írj nekik egy emailt, az lesz a legtisztább. Telefonon ne intézz ilyeneket, mert vagy megpróbálnak lebeszélni, vagy kamuznak. Az emailnek nyoma van, azt nem lehet letagadni.
A termék átvételére pedig semmilyen módon nem vagy kötelezhető. Ha nem veszed át, akkor nem tehet mást az üzlet, mint törli a foglalást a termékre és eladja másnak. Hozzáteszem, hogy nem szép dolog így lezárni a dolgot egy bolttal, mert nekik költség a termék beszerzése/csomagolása. Legyél úriember és emailben mondd le a megrendelést.
-
Mawyx
senior tag
Nem küldik, meg se adtam teljesen a cimem, csak házszámot, személyes átvételt jelöltem meg, mert az lett volna ingyenes, gondoltam elmegyek érte, de csak gyári kell, nem próbálkozok több utángyártottal.
(#9891) Superhun: Írok egy mailt. Kb egy hete érdeklödtem telefonon náluk, épp mozgásban voltam, mondom láttam a honlapon jó áron és ha van a boltban elugranék. Mondták nem jó, személyesen becsobbanva drágább, adjam le a rendelést elöbb neten, meg is beszéltük mi kéne. Erre most meg azzal hívnak hogy ez a termék éppen nincs, de nem is tudják beszerezni. Elmennek a fenébe, akkor ne hirdessenek gyári akkut ha pontosan tudják, hogy nem szerzik be (gondolom ennyiért nem).
Nokia telefonhoz kerestem akkut, ami tartozék, szóval az a bolt az...
[ Szerkesztve ]
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
greenity
aktív tag
Sziasztok !
Valószínűleg buta kérdés de,
adott egy laptop win8al szerelve, a tulaj rágja a fülem, hogy mi történik akkor, hogy ha ő win8 helyett win7el szeretné, elveszti-e a garanciát vagy sem?
Az én válaszom szerint nem, de kíváncsi lennék a ti véleményetekre is.
Köszönöm. g."Egy mosolynál jobb a több"
-
asdf_
veterán
válasz greenity #9893 üzenetére
Termeszetesen nem, de win8-bol legalisan, csak ugy lehet win7-et csinalni, ha vagy win8 prof van a gepen (ami downgrade jogot biztosit a win7-re), vagy ujonnan vasarol egy win7-et.
Termeszetesen a muvelet elott tessek revovery disc-eket gyartani, hatha majd egyszer valamikor hasznalhato lesz a win8, akkor legyen mirol visszarakni[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Adódott egy problémám, van egy Candy alulfagyasztós hűtőm, kb. 6 éves, márkaszerviz nem kap alkatrészt hozzá (2 hónap), holott 8 évig kötelesek alkatrészről gondoskodni. Az a baja, hogy állandóan hűt, minden megfagy a hűtő részében is.
Elektronikát kellene benne cserélni, de nincs, hiába rendeltek.Ideiglenesen egy időkapcsolóról működik. Azon kívül, hogy veszek egy újat, lehet valamit tenni?
Választ, tanácsot nagyon szépen köszönök előre is
By.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
asdf_
veterán
válasz Johnny001 #9896 üzenetére
Ahogy en tudom, alkatreszellatasi kotelezettseg egykor ugyan volt, de mar megszunt. Nem is a napokban. A nagy kerdes tehat az, hogy amikor te vasaroltad a hutot,
akkor meg fennalt-e ez a kotelezettsegilletve inkabb az, hogy a pecsetes garjegyedben szerepel-e ez a kitetel, hogy vallalnak 8 ev alkatreszellatast (persze mondjuk ha a keravillban vetted, akkor sokra mesz vele, mert nincs kin behajtani).
Ha meg megvan a hibas elektronika, egy elektronikai szakember tud esetlg segiteni, ha van kapcsolasi rajz, akkor beazonosithato a hibas alkatresz, es cserelheto.
(mondjuk a Candy-nek meg gariidoben is eros kivannivalokat hagy maga utan az alkatreszellatas sebessege)egyeb pampogas: mi a banatnak kell elektronika egy hutobe, de most tenyleg? Annyi evig jo volt a sima mezei termosztat, minek kell ezt bonyolitani?
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Hi!
A garanciajegyen volt rajta a 8 év, interneten rendeltem, már nem tudom honnan, de megnézem. Most így elvan ezzel a szükségmegoldással. Sajnos nem egyszerű alkatrészről van szó az elektronikában, hanem valami soklábú felületragasztott cuccról. Egy szaki már visszadobta, hogy javíthatatlan, én is kicseréltem benne a relét, de maradt a hibajelenség.
By.: Johnny
[ Szerkesztve ]
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
Josi
aktív tag
válasz Johnny001 #9896 üzenetére
Azt szokták még eljátszani, van alkatrész, de többe kerül, mintha egy új hűtőt vennél.
És már nem is akarsz alkatrész az elromlott eszközbe.
Sajna ezt hozta a fogyasztói társadalom.
Elromlik, dobd ki, vegyél újat.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)