-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz Lokids #10901 üzenetére
Szakvélemény az, hogy fizikai behatás érte és azért, akkor ennyi. Többet nem kell venni olyan fülest.
Viszont nem egy olyan gyártó van, akik kicserélik a terméket....márkától függ , hogy állnak hozzá.
Én azt szoktak javasolni, hogy gariztassák hátha sikerül.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
Más:
10 ezer feletti (amúgy 2 év jótállásos) táblagép, 6 hónap után elromlik. Jótállási igény érvényesítésére, mivel távol lakik a vevő az eladó futárt küld ki, felszámítja az oda-vissza szállítási költséget.
A vevő viszont a Ptk.309. § (1)-re hivatkozva kéri vissza a szállítási költséget:
"A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis."
Egyszerűen nem találom, hogy a ptk mellé mi fér bele. Vagyis jogos-e?
Bár szerintem a "továbbítási költségeket" nem a termék megküldésének szállítási költségét jelenti, azonban "a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek" már igen.
151/2003 ban ugye a rögzített bekötésű és 10kg nál nehezebbnél egyértelmű.
Lehet új év van és ezért a dilemmám, tudtok jogszabályi hivatkozást hozzá, ami egyértelműsíti, hogy a vevő terhe a szállítás vagy az eladóé?[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
asdf_
veterán
Nemtom, de en erre meg az epp nemreg linkelt 310-est is ra tudnam akar huzni (hibas teljesitesbol eredo karok).
A masik oldalrol nezve pedig a webshopos vevo ne lepodjon meg, hogy ha neadjisten bedoglik a cumo, akkor nem tudja a 8 villamosmegallora levo boltban leadni (mert hogy nem ott vette, mert ott dragabb volt, ja kerem, a bolt fenntartasa mar csak ilyen ).
Szoval fene tudja, vagy hivatalos allasfoglalast kene kerni, vagy lehet menni a bekeltetokhoz, az ingyen van.ui: a jogalkoto a tovabbitasi koltsegeken amugy szerintem itt a boltnak a hibas termek markaszervizbe szallitasat ertette (mar csak abbol kiindulva, hogy amikor ezt fogalmazhattak, akkor kb. ez volt a standard kor, ez a webshoposdi meg nem ment annyira/egyaltalan)
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
Köszi. Akkor hasonlóan gondolod.
Nfh oldalán:
"A fogyasztó szavatossági joga teljesítéséhez szükséges szállítási költségek sem képezhetnek kivételt, így pl. a kijavítás megtörténtéhez szükséges szállítási költségeket is az eladó fél (forgalmazó) köteles viselni, és jogszerűtlen annak megtérítését a fogyasztótól követelni. Ha a költségek viselése tekintetében a szerződő felek között vita van, annak elbírálása bírósági hatáskörbe tartozik."ui.:
Ezért írtam én is, de a "szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek" és az nfh oldalának leírása már konkrétabb.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Attix82
őstag
-
Retro DJ
aktív tag
válasz axioma #10884 üzenetére
Nézd, én nem nézegetem egy TV-n, (telón, tableten) a pixelhibákat, hanem használom. Nem régen vettünk egy 32"-os LCD TV-t azt gondolod, hogy foglalkoztam azzal, hogy hány pixel döglött? Megmondom, nem foglalkoztam vele, mert ha megkeresem, akkor örökké látni fogom. Ha nem keresem akkor meg mennyi az esélye hogy sok pici pixel közül ezt a párat kiszúrom? Semmi.
Nem azt mondom, hogy nem árt az óvatosság, de akinek ez a legnagyobb gondja, az megérdemli. Minden kijelző vannak hibák, felesleges rugózni rajta.
Retro
-
D@ve89
tag
Sziasztok!
Nem magam ügyében írok, egy másik topicban más problémája kapcsán leírtakról szeretném kikérni a véleményeteket: az alapprobléma az, hogy Telekomnál vásárolt, három munkanapon belül visszavitt hibás (nem működik a wifije) Apple Ipad-et nem cseréltek arra hivatkozva, hogy Apple termékek esetén ilyet nem lehet, és mindenképpen elküldik szervízbe.Én úgy gondolnám, hogy a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7.§-a értelmében cserélni kellett volna, de a topicban egy kicsit "bennfentesebb" kolléga válaszai szerint ez így rendben volt: 1.hsz, 2. hsz .
Én még mindig úgy gondolnám, hogy Apple ide, 49/2003. GKM rendelet 4. §-a oda (a 151/2003. 7.§ pont ezt oldja fel, én így gondolnám), cserélni kellene, de kicsit elbizonytalanított, hogy ilyen biztosan állítja. Mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
krisztian922
tag
Hali,
Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire nehézkes olyan garanciát érvényesíteni, amin nem az én nevem áll?
Konkrétan egy ipon-ban vásárolt videókártyáról lenne szó. Itt próbáltam utána keresni, és ahogy láttam van névre szóló illetve kizárólag termékre szóló garancia, és az ipon-os papíron rajta áll az eredeti vásárló neve.
Nem egy olcsó kártyáról lenne szó, és még sosem vettem használt terméket így fogalmam sincs viszont zsákba macskát nem vennék.Előre köszi a választ.
Asus m5a97 evo r2.0 - AMD fx 6300 - AMD HD7850 1gb - 2x4gb Kingston hyperx black 1600mhz - Cooler Master Hyper Evo 212
-
Topikgazda
válasz krisztian922 #10910 üzenetére
Nem köthetik személyhez a jótállást, csak termékhez. A jótállás érvényes jótállási jeggyel érvényesíthető. A számlát esetleg akkor kérhetik, ha pénzvisszafizetésről lesz szó, de egyébként ki tudják keresni a vásárlás pontos részleteit a jótállási jegyen szereplő adatokból is.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz krisztian922 #10910 üzenetére
Nem foglalkoznak vele. Nem rendorseg. Nekik a fizikai serules mentes termek serules mentes azonositoval a lenyeg meg a garlevel es/vagy szamla meglete. Udv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
sagit
addikt
Sziasztok
Rendeltem az Edigitalban 2*2 gb 1600 mhz ddr3 ramot. Jó árban volt, nagyon is, de rendelhető volt, nem dobott hibát a rendszer. 3090 Ft volt darabja. 4.-én rendeltem, visszaigazolás megjött, kaptam rendelés számot is.
Ma jön a mail hogy:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy nagykereskedelmi partnerünk az alábbi termék(ek) szállíthatatlanságát jelentette be, amely bennünket is sújt:
KingMax 2GB 1600Mhz DDR3 memória
Emiatt regisztrált rendeléséből a tételt kényszerűen törölnünk kellett. A kellemetlenségért szíves elnézését kérjük!"
És akkor ez így ennyi részükről? Nem reklamálhatok?
Philips 65OLED803 || iPhone 15 Pro Max || Macbook Air M1 ||
-
krisztian922
tag
válasz Superhun #10911 üzenetére
Köszi a választ, akkor nincs ezzel gond.
Igazából még ezután jutott eszembe, hogy karácsonykor is vidéken egy unokatesómnak vettem egy városi pc boltban egy hdd-t és most ez így nem ugrik be biztosra, de ott is alá kellett írni átvételkor azt hiszem talán pont a gari papírt. Hirtelen megijedtem, hogy akár azzal is gond lehet (ha netán gariztatni kéne), de akkor nem köszi.Asus m5a97 evo r2.0 - AMD fx 6300 - AMD HD7850 1gb - 2x4gb Kingston hyperx black 1600mhz - Cooler Master Hyper Evo 212
-
bullseye
addikt
+az első visszajelzés ált. automatikus és írják is benne, hogy az még nem minősül szerződésnek, csak jelzik, hogy eljutott hozzájuk a megrendelés. Ha rendes számla is jött, az már más kérdés. Ha meg utalással ki is fizette, akkor lehetne hajtani a dolgot.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Stonerice
őstag
Sziasztok! Gigabyte gyártói garit, tudnék érvényesíteni valamelyik bolt segítségével? Nem túl drágán? olyan 3e Huf
[ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
Danex
addikt
Hello, ha egy laptop (lenovo) szervizelése túllépi a 15 napot és alkatrészre várnak a szervízben, ez felmenti őket a 15 nap alól? Az egész amúgy komoly kellemetlenséget jelent számomra mivel egyetemista vagyok ráadásul informatikai szakon tanulok.
Illetve ilyenkor melyik irányba indulhatna el az ember? Mert közvetlenül a szervizhez fordultam és nem a bolthoz.
-
D@ve89
tag
válasz Biznisz Elek #10923 üzenetére
Kérdés, kit fog érdekelni az asztalcsapkodás a lengyel szervízben. (Gondolom, nem Thinkpadről van szó.)
-
Danex
addikt
válasz Biznisz Elek #10925 üzenetére
Igen, UPS vitte és IdeaPad-ről van szó.
Nálad mi volt a gond/meddig tartott, hogy új gép lett a vége?
Mondjuk azt kicsit érdekesen fogadtam, hogy nekem kell majd mindig telefonálgatni azért is, hogy mi a helyzet a géppel, meg majd ,hogy nyomkövetési kódot is kapjak. Legalább egy email-t elereszthetnének.
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10927 üzenetére
"Visszakaptam mert lenovoéknál így szokás"
Akkor még jól is jártál.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Superhun #10928 üzenetére
Nem szerencse ok igy intezik. Vissza kapod a javithatatlan gepet egy cserere jogosito papiral amivel a vasarlas helyen tudsz reklamalni. Ok leadjak a disztinek es par napon belul vagy veszel ugyan ott az eredeti vetelarbol valamit vagy vissza kered az penzt.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10929 üzenetére
Hát nem tudom mit javult a helyzet, de rengeteg panaszt hallottam ismerősöktől és itt a fórum is tele volt, hogy a Lenovo IdeaPad szervize szándékosan megrongálja a gépeket és visszaküldi úgy, hogy fizikai sérült és csak pénzért javítják. Azóta próbálom mellőzni az IdeaPad szériát.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Superhun #10930 üzenetére
Biztos tobbet hallasz ropa mint a tobbi gyartorol mert itthon szerintem a lenovobol adjak el a legtobbet. Eleg sokat arultam en is es szemely szerint nem volt ipyen tapasztalatom de persze en is olvastam ilyenekrol. Viszont azt is tudom hogy az emberek mikre kepesek. Az egyetlen vedelem erre ha csomagolasnal kamerazol vagy fenykepezel.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
bundli
tag
Üdv.!
Múlthét pénteken rendeltem egy webshopban egy nem túl olcsó telefontokot, majd mikor bementem a héten kedden átvenni az üzletben, a nő nem látta a rendelésemet. Azt mondja, mintha nem fejeződött volna be a rendelés, nem lát semmit se a rendszerben. Jó, hát akkor megkérdem, hogy van e készleten, mondta hogy van, oké megvettem.
Miután hazaértem, kiderült, hogy ez a tok el kezd púposodni, ha töltöm a telót, mert melegedik a hátlapja, ami szerintem nem igazán frankó, főleg azért, mert tél van, mi lesz nyáron? Le fog esni róla jóformán, egyébként sem egy melegedős típus, tehát egyáltalán nem indokolt a púposodás.
A tokra 1 év gari van, de ez nem tudom, hogy garanciális hibának felróható e.
A tokhoz volt egy kijelzővédő fólia is, amit már felhasználtam, azt nem tudom, hogy így visszavennék e.
Na most van ez a 8 napon belüli elállás netes vásárlások esetén. Ez esetben jól gondolom, hogy ezt buktam, ugyanis bár, neten vettem meg, ők ezt nem látták, pedig küldtek visszaigazoló e-mailt is róla. Garanciáztatás szempontjából mi lehet a helyzet? Ti mit tennétek a helyemben?
Mindent meghallgatok!
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz bundli #10932 üzenetére
Én megpróbálnám az elállást a visszaigazoló emailre reagálva vagy azt lobogtatva. De arra számítanod kell, hogy a fólia kéne hozzá. Azt vagy levonják belőle, vagy szerzel hozzá egy pár száz forintosat amit belecsomagolsz
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
bundli
tag
válasz Biznisz Elek #10933 üzenetére
Ez a 8 napos elállás egyébként hogy néz ki? Garancia levéllel, számlával és a termékkel visszaállítok a boltba a termék átvételétől számított 8 napon belül és visszaadják a pénzt? Esetleg le is vásárolhatom?
Előtte érdemes felhívni őket?
A fóliát meg kérdés milyen értéknek tekintik, mert ugye az a csomag tartalma, tehát...
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz bundli #10934 üzenetére
Emailen jelezd, majd visszajuttatod nekik.Akár személyesen is, de mindenképpen írásban is állj el. A többi a bolton múlik. Vagy egyből vissza adják vagy nem. 30 napjuk van vissza adni. A levásárlásba biztos gyorsabban bele mennek. A fóliát is tőlük kell megkérdezni. Az nem egy nagy tétel mert külön pár száz forintokért lehet kapni.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Danex
addikt
válasz Biznisz Elek #10933 üzenetére
De nála él egyáltalán a 8 nap? Hisz elvileg meg se történt a netes vásárlás, majd bement személyesen és külön vásárolt egyet.
. -
bundli
tag
Hát ez az, ami kérdéses....
Írtam nekik egy e-mailt, rendelésazonosítóval együtt, ha holnap nem válaszolnak felhívom őket, de múltkor se vették fel, amikor érdeklődni akartam, hogy átvehető e már, akkor egyből kiderült volna, hogy nem is látják a rendelésemet...
A telefon nem hinném, hogy jobban melegszik, egy iPhone 5-ről van szó, soha nem hallottam ilyenről. Én se érzem túl melegnek, egyszerűen a konstrukció a hibás.
-
bundli
tag
Na visszaírtak, ez volt rá a válasz:
Ez esetben kérjük küldje vissza a terméket teljes csomagolásával együtt a számlán is szereplő Xyz utcai címünkre. A szállításról Önnek kell gondoskodnia, utánvéttel terhelt csomagot sajnos nem áll módunkban átvenni. Az ügyintézéshez szükségünk lesz a vásárlást igazoló számlára vagy annak másolatára valamint egy mellékelt levélre melyben a vásárlástól való elállásra hivatkozva kéri a vételár visszatérítését. Ehhez szükségünk lesz továbbá egy bankszámlaszámra melyre cégünk a csomag feldolgozását követően 30 napon belül folyósítja az összeget.
Amennyiben személyesen is tudja ezt az ügyet intézni akkor a fenti dokumentumokkal kérjük keresse fel Xyz u.-i üzletünk vevőszolgálatát.Az a probléma, hogy én nem az Xyz u. üzletben vettem, hanem az Zxy-ban, ez esetben mi van, ugyanúgy szabályos ez?
A fóliára és a levásárlásra ki sem tértek, arra sem, hogy most akkor ott visszakapom e a pénzem, vagy sem.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz bundli #10941 üzenetére
Nem tudom milyen ceg lehet tobbuzlete is. Ha szemelyesen vetted a vasarpas helyere is viheted de erdemes az altaluk megadott helyre vinni. Arra figyelj h a csomagolast nem kerhetik szamon az nem a termek tartozeka. Nem kotelesek kpban vissza adni de ezt irtam is. Ez bolt fuggo. Viszont az elallas bejelentesetol kell szamolni a 30 napot.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Csövy
tag
Sziasztok,
a következő ügyben szeretném a tanácsotokat kérni:
2013 márciusában vásároltam a magentásoknál egy LG L9-es okostelefont.
-júliusban megreccsent, alaplap cserével megoldották
- novemberben elszállt a jack aljzat, bevittem, megjavították.
- tegnap elszállt belőle a wifi- de úgy, hogy még a gyári rom sem látja,(MAC címe sincs...)Ma bevittem B-örsre és közöltem, hogy behoztam, kezdjünk vele valamit mert elromlott a wi-fi, de ez tudtommal az alaplapon van amit már kicseréltek. Erre azt mondták, hogy okés elküldik, gondoltam okés, de írjuk a jegyzőkönyvbe, hogy nem fogadom el a javítást.
Ezek után elém raktak egy olyan jegyzőkönyvet amin rajta volt, hogy javítást kérek , alata pedig be volt x-elve, hogy elfogadom az általuk felajánlott rendezési módot. (!!!!!) Öt perc laptopozás után közölte az ügyintéző srác, hogy ő csak ilyen jegyzőkönyvet tud adni.Ilyenkor mit lehet tenni?
Privátokra illik válaszolni...
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #10947 üzenetére
Végtelenségig azért mégsem lehet javítani. Ha a javítás először sikertelen, akkor semmiképp sem indokolt a csere, mert mindenki hibázhat, de ha másodjára sem sikerül javítani, akkor szerintem látható, hogy a termék nem javítható és csere szükséges. Ha nagyon nem akarnak cserélni, de harmadjára is elromlik, cserét viszont továbbra sem engednek, akkor jelentős kényelmetlenségre hivatkozva írni a vásárlók könyvébe, majd ha nem hoz eredményt, a következő lépcsők. Itt megjegyzem, hogy egy adott alkatrész hibájára gondolok, nem a teljes készülékre. Utóbbi esetben is vannak határok természetesen, pl. ha többet van szervizben a cucc mint nálad. Ez utóbbi simán kimeríti a jelentős kényelmetlenség fogalmát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Ukrajnai háború
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- LEGO klub
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...