-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Fuel
tag
Sziasztok!
A telefonom nem érzékeli mindig a jack fülhallgatókat, főleg zsebbe és azt szeretném kérdezni hogy az ilyenre jár a garancia?Köszönöm előre is!
-
Stonerice
őstag
Szerintetek, ha egy garis vga-n lecserélem a ventit, de megtartom a gyári ventillátort akkor, ha baj lenne a vga-val, és visszaszerelném rá a gyári ventit, még gariztathattó?
Mert halottam olyat, hogy leszokták ragasztani a csavarokat stb.Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
Stonerice
őstag
válasz Biznisz Elek #10954 üzenetére
Na, igen! Csak tudnám, akkor minek árulnak külön hűtőket a vga-k hoz
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
lorincmate
tag
válasz Biznisz Elek #10833 üzenetére
Jézus vagy, minden tiszteletem a tied tökéletesen ment minden.
F4 modul
-
JanoXP
aktív tag
válasz luciferc #200 üzenetére
Sziasztok! Olyan embert keresnék sürgősen, aki járatos garanciális ügyekben, főleg Telenoréknál... Adott egy telefon (nem Sony): szeptemberben meg lett véve, ment frankón 3 hónapig. Majd egyszer csak a telefon leállt, majd újraindult, felvillant a LOGO, rezgett egyet és kifagyott (se bekapcsolás, se hívás, se semmi). Ismerősöm visszavitte a Telenorba, ahonnan elküldték szervizbe. 2,5 hét után visszakapta totál lemerült akksival, így az átvételkor esélye sem volt ellenőrizni, hogy jó-e, vagy sem. Hazavitte, feltöltötte, kapcsolná be és ugyanaz a hiba. Visszavitte, ahol közölték vele, hogy nincs semmi baja a készüléknek, tesztelték és náluk minden oké volt. Megint elküldte javításra. Most kapta tegnap vissza, most már töltött akksival, beletette a boltban a kártyáját és megint nem kapcsol be! NEM VETTE ÁT a készüléket, mondván, használhatatlan! Adtak neki egy cserekészüléket, amit a javítás után le kellett adnia. Ilyenkor mi a teendő? Mert a Telenor állítja, hogy nincs baja a gépnek, de ugyanakkor nem kapcsol be. Állítólag akksit cseréltek benne (nem tudom, minek). Milyen jogszabály vonatkozik az ilyen esetekre? Kérhet-e egy másik, tök ugyanilyen készüléket INGYEN? Vagy ebben az árban egy másik típust? Fogyasztóvédelemhez van-e értelme bejelenteni? Köszi!
-
őstag
Szép estét!
December elején meghibásodott az egyik videokártyám (HD7870), amit a hardveraprón vettem. Felhívtam a garancialapon lévő szervízt és megbeszéltük, hogy postán küldöm, mert bajaiként nem járok minden nap Budapesten. A csomagban mellékeltem egy levelet a hibaleírással, mindenféle elérhetőségemmel és egy kéréssel, hogy tájékoztassanak az átvételt követően a munkaszámról, a javítás, csere elkészültének várható időpontjáról. No ezt persze nem tették meg. Ha jól emlékezem december 3.-n adtam postára, 3 nap múlva telefonon érdeklődtem, hogy megkapták-e, a válasz igen volt, de még nem bontották ki a csomagot. Legközelebb Karácsony előtt érdeklődtem, annyit tudtak mondani, hogy 10.-i dátumozás van az alkatrész mellett, és hogy továbbküldték. Most, hogy már 5. hete elküldtem nekik az alkatrészt még mindíg csak annyi volt a válasz, hogy ha majd tudnak valamit, akkor szólnak.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy meddíg húzhatják -vonhatják ezt a garanciális ügyintézést? Kezdem unni a várakozást, a gyerekemről nem is beszélve, hisz játszana a gépén.
-
Attix82
őstag
Törekedni kell a 15 napra, viszont korlát nincs. 2 ünnep közti időbe biztos nem történt semmi.
Gyakorlatba az van, hogy 15 munkanap elteltével már meg kell egyezni egy időpontba, hogy ha addigra se készül el a VGA, akkor valami legyen. (csere vagy jótállás keretén belül pénz vissza)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Attix82 #10963 üzenetére
Köszi!
Sajnos a mostani szabályozás ezen a téren elég é félre sikerült, valami olyasmi, hogy " ne veszekedjetek gyerekek, oldjátok meg egymás között"
Közben keresgettem:
A javítási idő vagy a gyakoriság miatti vita
A 49/2003 GKM számú rendelet 4. § (2) bekezdése szerint törekedni kell a javítás 15 napon belüli elvégzésére, ami azt jelenti, hogy a munkaszüneti és a pihenő napok is beleszámítanak a javítás idejébe. A forgalmazók egy része hajlamos ezt az előírást úgy értelmezni, hogy a kijavításnak nincs is határideje. Ezt azonban nem szabad elfogadni.
Mindenekelőtt felvethető, törekedett-e a forgalmazó a hiba határidőn belüli elhárítására. Ez alatt azt értjük, megtett-e minden tőle telhetőt ennek érdekében. Ha nem, máris megszegte a jogszabályt. Ha azonban rajta kívül álló okok késleltetik (pl. a Távol-Keletről megrendelt alkatrész nem érkezett meg), indokolt a türelem.
Meddig kell tűrnie a fogyasztónak a késedelmet? Erre nincs előírás. A következőket szoktuk javasolni:
a termék leadásától számított két héten belül csak akkor lehet fellépni, ha a forgalmazó nem törekszik a hiba elhárítására (pl. nem továbbítja a terméket a szervizbe),
két hét elteltével már célszerű sürgetni a javítás elkészültét,
egy hónap elteltével – nagyon konkrét ígéret hiányában – már kérheti a termék cseréjét.Az is gyakori vitatéma, hogy hány javítást kell eltűrni. Erre sincs előírás, ezért a következő gyakorlatot alakítottuk ki:
egy javítást – amennyiben az lehetséges – el kell fogadni, mert a törvény ezt megköveteli,
a másodikat célszerű elfogadni, hiszen nem zárható ki, hogy mégis sikerül megjavítani,
ha harmadszor is meghibásodott a termék (különösen, amennyiben azonos hibával), már kezdeményezhető a csere, mert kicsi a valószínűsége, hogy használható állapotba tudják hozni valaha is.[ Szerkesztve ]
-
Dinter
addikt
Üdv.
Olyankor mit lehet tenni, ha egy telefont elvisznek a szervízbe, megjavitjak, majd 1 napon belül jelentkezik ugyan az a hiba. Ezt 3szor eljatszva. Meddig csinálhatja a szerviz?
-
Nerevarine
csendes tag
Sziasztok!
Karácsonyra kaptam páromtól egy Sharkoon X-Tatic AIR márkájú gamer fejhallgatót. Sajnos csak felbontás után derült ki, hogy valószínűleg nem egy zárt modellről van szó, kihallatszik belőle minden, így hangszóróként remekül funkciónál, csak hát nem erre lett véve.
Visszavittem az üzletbe, ahol vásárolta, nagykerrel való egyeztetés után azt mondta az eladó, hogy nem tudják visszavenni. Tudom, hogy nem kötelesek a karácsonyi ajándékokat visszavenni, de a fejhallgató így tulajdonképpen használhatatlan, viszont ez nem garanciális probléma. Se a csomagoláson, se a gyártó weblapján nem szerepel, hogy ez nyitott modell lenne, pedig ezt azért illene szerintem feltüntetni, mert nem azért vesz az ember fejhallgatót, hogy mindenki hallja a szobában, ami benne szól. Sőt, a weblapon ez szerepel: "Ambient noises are effectively isolated through the closed, ear encompassing headset design." Eszerint zárt, holott nyilvánvalóan nem az.
Ilyenkor mit lehet tenni? Érdemes lehet fogyasztóvédelemhez fordulni?
-
Topikgazda
válasz Nerevarine #10969 üzenetére
Nem kötelesek visszavenni. A bolt nem hibás semmilyen formában azért, mert a termék gyártója nem tünteti fel a pontos specifikációkat.
Ha neten rendelte a párod, akkor a 8 munkanapos, indokolás nélküli elállás érvényes, de ha karácsonyra vette, akkor már az is letelt. Jó tanács: ha nagyon fontos egy szempont egy terméknél, akkor ki kell próbálni.
Két lehetőséged van: reklamálsz a gyártónál, vagy eladod. Előbbire sem látok sok esélyt, hogy eredményre vezet.
(#10971) bullseye:
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Nerevarine #10969 üzenetére
Ize, ok azt irjak, hogy a kulso zajokat nem hallja az, aki hasznalja a fehjhallgatot, te meg azt reklamalod, hogy ha rajtad van, mas is hallja azt, ami a fulesbol jon. A ketto nem ugyanaz, valamint az, hogy te nem hallod ami kivolrol jon, nem zarja ki azt, hogy kifele viszont menjen.
(valamint nalam jobb angolosnak kene lenni ehhez, de lehet, hogy ok a closed-ot masra hasznaltak, nem arra, amire te gondolod) -
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Nerevarine #10969 üzenetére
asdf_ kolléga igazat beszél:
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Apollo17hu
őstag
Sziasztok!
Edzőcipőt vettem kb. két hónapja, amit rendeltetésszerűen használtam, mégis kiszakadt a nyelve. Visszaviszem az üzletbe cserélni. Milyen lehetőségeim vannak, ha szívózni akarnak?
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Apollo17hu #10975 üzenetére
Erről a PTK úgy rendelkezik, hogy az első hat hónapban az eladónak kell bizonyítania nem rendeltetésszerű használatot.
ForrásA szavatosságról pedig itt olvashatsz egy rövid összefoglalót.
Redmi Note 9 Pro
-
BE4GLE
aktív tag
válasz Apollo17hu #10975 üzenetére
Most látom, hogy magára a kérdésre nem is válaszoltam. Természetesen a vásárlók könyvét lehet kérni, ha úgy érzed, hogy jogsérelem ért. Mást ott helyben nem tudsz tenni.
Redmi Note 9 Pro
-
addikt
Sziasztok! Nemreg volt nalam a Samsung helyszini szervizes srac telefont javitani. Elbeszelgettem vele amig csinalta. Aztmondta hogy a Samsung barmilyen EU-n belul vett keszuleket javit mivel sajnos ez a torveny. Meg ha sufni GSM boltba is lett veve es ha nincs hozza markaszervizes papir akkor is! Ossz-vissz egy szamla kell az allitasa szerint. Ez hivatalosan valoban igy van? Mert akkor nem ertem az LG markaszerviz miert hajtja el az embereket akiknek csak egy magyarorszagi szamlajuk van garipapir nelkul? Az hogy a beszerzesuk szurkeimport volt-e a cegnek miert en ellenorizzem? Ez igy nekem eleg furcsa! De ha EU-n belul veszi az ember, de Mo.-n kivul akkor elfogadnak szamlat is ha rajta van pl a telefon imei szama. Ez a legfurabb!
Hivatalosan ez igy korrekt?
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Topikgazda
A mo.-i szerviznek nem kötelessége elvállalni a nem Mo.-on vásárolt telefon javítását. Nyilván ha EU gyártói garancia van a kütyün, és vhonnan az EU-ból jött szürkén, akkor bizony be kell venniük. A serial number alapján vissza lehet keresni, hogy melyik országba szánták a cuccost.
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Sokszor kérdéses, hogy bolti átvétel esetén is érvényes-e az elállás lehetősége?
6.4 végén. -
XDModesty
aktív tag
Sziasztok!
Van másfél éve egy Toshiba laptopom. Most volt harmadjára szervizben, legutóbb alaplapot cseréltek.
Kérdeztem a toshibát, hogy garancia erre hogy jár, erre azt mondták, hogy 3 hónap, illetve ha az alap jótállás tovább tart akkor utóbbi számít. (ez augusztusig tart)
Elég sok emberrel beszéltem ezügyben, elvileg jogszabály alapján az alaplapra minimum újra kéne indulnia a garanciaidőnek, de valami ilyen is van h főalkatrész cserénél az egész gép jótállása előlről kéne h kezdődjön.
A toshibával vitáztam már 1 sort de leszarják mit mondok, a 3 hónapot böfögik vissza.
Szerintetek mit kéne tennem?
-
ledgeri
nagyúr
Üdv! Nyertünk egy TV-t. Mivel nyeremény, így a garancia a felajánlón múlik aki nem adott. Van rá mód, hogy legális garanciát kapjon a készülék?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
ledgeri
nagyúr
válasz Biznisz Elek #10990 üzenetére
Garilevél kitöltetlen, átadási papír nincs. Számla hogyan lenne?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Biznisz Elek
aktív tag
-
ledgeri
nagyúr
válasz Biznisz Elek #10993 üzenetére
& (#10992) St3ven
Samsung. (bocs, hogy kimaradt korábban) Akkor csak a szervezőktől várhatok választ. Köszi!
(igazából semmi baja, még ki sem bontottuk, mert eladnánk, és így többet ér... csak a gari miatt lógok...)
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz ledgeri #10994 üzenetére
En azert irnek a samsungnai is egy mailt hogy nyertel egy ilyet itt es itt de nem kaptal papirt rola es a garilevelet se toltottek ki. Es ha esetleg gondod lenne vele akkor kihez fordulhatnal. Igy ha erre valami pozitiv valasz erkezik a samsungtol es tonkre megy a cucc akkor majd tudsz mire hivatkozni.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
werszomjas
őstag
Üdv.
Van egy Samsung 2TB-os külső HDD-m, ami sajnos tönkre ment és leadtam garanciáztatni.
A boltban azt mondták, elküldik a gyártónak akik vagy cserélik, vagy javítják, vagy a boltban levásárolhatom az árát.
Namost a levásárlás nekem nagyon nem lenne jó, mivel még a nagy HDD áremelés előtt vettem a tárolót, aminek az árából most még egy 1TB-os is épp hogy kijön.
Még nem adott választ a bolt, de érdekelne, ha azzal keresnek meg, hogy le kell vásárolnom az árát, kérhetem-e mindenképpen a cserét egy ugyan olyan méretűre? Mit lehet ilyenkor tenni?
üdv
-
ledgeri
nagyúr
válasz Biznisz Elek #10995 üzenetére
OK! (köszi!)
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
ledgeri
nagyúr
válasz Biznisz Elek #10995 üzenetére
Küldök PÜ-t a chatelésemről, mind mondasz? (majd ide válaszolj)
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
BE4GLE
aktív tag
válasz werszomjas #10996 üzenetére
Olyan NINCS, hogy le kelljen vásárolnod az árát. Erre NEM kötelezhetnek. Ha nem tudnak azonos típust adni, akkor az eredeti árat alapul véve ajánlhatnak föl azonos tudású terméket. Ezt te nem vagy köteles elfogadni, elállhatsz a vásárlástól. Ez esetben a vételárat kapod vissza, ami a számlán szerepel. Az árváltozásokkal a jogszabály nem foglalkozik.
Redmi Note 9 Pro