-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz RootRulez #9449 üzenetére
Ez természetes, de attól függ mihez gyenge. Netre-filmre jó. De többre nem, már a tesztekből is lehet látni, hogy harmatok.
Talán az 5800K ami VGA-ba éppen eléri az alsó határ alját teljesítménybe, de ott is figyelni kell a memória modulokat, hogy minél magasabb órajelen ketyegjenek, mert ugye a rendszermemóriát használja VRAM-ként.
És mit néztél ki utódnak?
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9439 üzenetére
Na voltam a boltban, azt mondták így, hogy ki van bontva és használtam is, nem vehetnék vissza, de mivel jófejek visszaveszik 15%-kal olcsóbban.
Én nem így tudom, Ti se ezt mondtátok és azóta felhívtam a fogyasztóvédelmet, ők se ezt mondták. Mivel rendeltem helyette másik procit (ugyanonnan) holnap lesz még oda egy utam, így nem csapkodtam az asztalt, de mondtam, holnapra jobban utánajárok, a boltból kimenet látványosan elmentettem a telóba a fogyasztóvédelem számát.... Én egy békeszerető srác vagyok, de ne nézzenek madárnak...
═════════════════════════════════════════
-
-
Attix82
őstag
válasz RootRulez #9454 üzenetére
Igen ez van ha nincs rendesen szabályozva az egész rendszer.
8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatsz, ugye itt nem árt ha gyári csomagolást megközelítő minőségben adja vissza a vevő a boltnak, mivel azt egy következő vevőhöz fog kerülni.
Mivel úgy csinálják a csomagolást, hogy tuti ne tudd ismét ugyan úgy becsomagolni, így nehéz az eset.
1. már a doboz címkéje is megsérült, és olyat nem lehet beszerezni se
2. A hűtőt rátetted, paszta elkenődött stb.Jó lenne ilyenkor egy olyan jegyzőkönyv amit alárír a volt vevő, és igazolja, hogy tényleg csak kipróbálva lett, ledátumozva stb. Mert jelenleg ha visszaveszi a bolt , tuti senkinek se kell új árként
Ezzel nem akarom a boltot védeni, csak az egész szabályozás nem kerek.
de tény, szabály szerint vissza kéne venniük és 30 nap pénzvisszafizetést is megoldaniuk.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz Attix82 #9456 üzenetére
A törvényi szabályozás eléggé egyértelmű. A csomagolás nem a termék része, vagyis a vevő szempontjából lényegtelen, hogy ép-e vagy sem.
A boltnak érthető, hogy ebből később gondjai adódnak, de ezt be kell nyelni a jelenlegi szabályozás szerint, nem lehet áthárítani a vevőre.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #9460 üzenetére
Ez így van, nem is vitattam. Ezért is írtam, hogy át kéne gondolniuk ezt az elállás dolgot és kicsit korrigálni. Akkor nem lennének viták.
Már az alapoknál hibázik ez a dolog:
1. megrendeled neten, átveszed személyesen.
2. bemész a boltba és megveszed a terméket.
Semmi különbség nincs mégis van
-
asdf_
veterán
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
4. §
(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Aki webshopot nyit, annak az arazasba bele kell kalkulalnia, hogy a 8 naposok miatt lesz vesztesege is a visszahozott termekeken, mert azokat ujkent, uj aron nem tudja majd eladni. De ez az elado uzelti kockazata, ehhez a vevonek semmi koze, o 8 napon belul elallhat, es a teljes vetelar visszajar neki.
(epp ezert nem nyitnek soha webshopot kishazank teruleten ). -
lama_lamm
aktív tag
Sziasztok!
A következő problémámmal kapcsolatban szeretném a tanácsotokat kérni:
Van egy HTC Sensation telefonon, amit a T-mobiltól vettem kb 1,5 éve (2011 november). Eddig 3x kellett szervízbe adnom, mert kikapcsolgat véletlenszerűen. Nem is veszem észre, csak ha előveszem a zsebemből, emiatt volt már probélmám, hogy nem voltam elérhető. Minden alkalommal kb 2-3 hétre beveszik javítani, ami után 3-4 hónapig működik ez a sz@r, aztán kezdi előröl.
Nekem ebből elegem van, mert most megint elkezdte.Van értelme reklamálni, meg a vételárat visszakövetelni? Vagy mit lehet csinálni?
Kösz előre is
-
sasa311
veterán
válasz lama_lamm #9464 üzenetére
Ha határozottan próbálkozol akkor van rá valami halvány esélyed, de az aktuális jogszabályok korlátlan számú javítást tesznek lehetővé. Ha pedig 3-4 hónapig működik akkor ráfoghatják simán, hogy újra elromlott.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Attix82
őstag
válasz lama_lamm #9464 üzenetére
Nincs előírás ,hogy hányszor javítják. De arra figyelj, hogy a javítás ameddig tart annyival hosszabbodik a garancia időd.
Általában ha ugyan azzal a hibával 3-szor lett javítva, és mindig fennáll, akkor kedvesen meg lehet őket kérni, hogy megoldható e a csere vagy másik készülék, mert neked ez már kellemetlen.
Azért is írtam, hogy normálisan kell ilyenkor szólni hozzájuk, mert akkor ők is azok lesznek és megértik a problémádat. Mivel erre konkrét szabályozás nincs.
-
i7design
csendes tag
válasz Attix82 #9466 üzenetére
van egy iphone 5. t mobilban lett véve, de nem lett kibontva. majd most akarom kibontani.
olyan kérdésem lenne hogy a tmobilos garipapir szerint kedden vettem de ha ma bereggelem az applehez akkor az applenék onnantól él a gari amikor beregggeltem (bekapcsoltam a telefont)?
vagy hogy van ez?
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ezen mar tobbszor elcsodalkoztam itt a forumban. Egyszer voltam egy fogyasztovedok (meg ne kerdezzetek, melyik szervezet pontosan) elnoksegi nemtudomkijenek az eloadasan, o meg pont azt allitotta, hogy fontos, hogy javitasra vagy jogosult, es nem javitgatasra, vagyis ugyanarra a hibara legalabbis akkor 3.-ra cseret mondta. Volt ez 2-4 eve.
-
rayoliviero
veterán
Meghibasodott az alaplapom. Bevizsgaltattan egy megbizhato szervizzel, hogy biztosan hibas-e. Es kiderult, hogy az. Azota masik alaplapot is vettem, amivel mukodik rendesen a gepem. Visszavittem a boltba a rossz alaplapot, ahol anno vasaroltam. Visszakuldtek a nagykernek. 2 het mulva felhivott a bolt, hogy az alaplap nem hibas, visszakaptak a nagykerbol.
Ezt most nem tudom mire velni. Beadtam megint egy szervizbe, hogy vizsgaljak meg.
Ilyenkor mit lehet csinalni? -
Gyuri27
félisten
válasz rayoliviero #9471 üzenetére
Itt az a kérdés, hogy valóban hibás-e a lap vagy nem.
Mi történt pontosan?Amd - Radeon - Ryzen
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9471 üzenetére
Mi a tünet?
-
rayoliviero
veterán
válasz Attix82 #9473 üzenetére
Minden venti porog, de kep nincs a monitoron sem videokartyaval, sem a prociba integralttal.
Amikor videokartya volt benne, furcsa hullamzo, nem egyenletes hangot adott ki.
Volt olyan, hogy a gep, a probalgatasa soran elinditottam es az leallt, majd ujraindult, leallt majd ujraindult egyfolytaban.
Minden mas alkatreszemet leteszteltettem es hibatlanok. A lap viszont a szervizben sem mukodott, ahol teszteltettem. Az en procimmal (3570K) es masik Ivy procival sem. Sandyvel nem probaltak.
Egy Msi Z77A-G45-rol van szo amugy, ami mukodott mar idaig minden Sandy procival. Megvettem a vadi uj 3570K-t, amivel szinten mukodott hibatlanul, de csak 2 napig. Utana reggel inditottam es akkor jott a hiba, hogy nincs kep. Amugy a legujabb a BIOS.
A boltban azt mondtak, ahonnan vettem a lapot, hogy nem kompatibilis az alaplap a procimmal biztos, kerjek az Msi-tol BIOS-t.
Ja, az Ivy proci nem kompatibilis a Z77-es lappal. Ismerek 2 embert, aki 3570K-val hasznalja az ugyanilyen tipusu lapot es mukodik naluk hibamentesen.
Azota en vettem egy masik alaplapot, amivel a gepem tokeletesen mukodik erdekes modon. Ez is arra utal, hogy az elozo alaplap a rossz.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9474 üzenetére
Ahol letesztelték csináltass egy szakvéleményt , és vidd be a boltba ahol lett véve. Ha bebizonyosodik, hogy tényleg hibás, akkor az összeget is lehet kérni amennyiért Te bevizsgáltattad (legyen számla róla), mivel Ők ezt nem ismerték el + nem is a Te feladatod lenne.
A Z77 már alapból IVY kompatibilis.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9476 üzenetére
Akkor ők adjanak szakvéleményt Ha arra se reagálnak, akkor fogyasztóvédelmisekkel beszélj erről a dologról.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz rayoliviero #9476 üzenetére
mutassák meg neked, hogy működik. Ha tényleg működik akkor az érdekes. Ha nem akkor arra úgysem tud mit mondani.
Ha erre nem hajlandó akkor panaszkönyvbe nyugodtan leírni, hogy a bolt nem hajlandó intézni a garanciális ügyintézést és nem hajlandó bemutatni a - szerintük - hibátlan alkatrész működését.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
rayoliviero
veterán
válasz Attix82 #9477 üzenetére
Mar adtak papirt errol. Rairtak a munkalapra, hogy az alaplapom a teszteles soran hibatlannak bizonyult. De en ezzel semmire nem megyek, ha nem mukodik.
sasa311: Azt akartak, hogy vigyem be a procim es bebizonyitjak, hogy azzal nem kompatibilis. En azt mar ki nem szedem a gepbol, nincs idom szerelgetni.
Amikor elromlott a lap, eloszor azt kertem, hogy naluk probaljuk ki. De akkor azt mondtak ok nem szerviz, kuldik a nagykernek. Most pedig ki akarjak probalni. Mert azt mondtak most kivetelt tesznek velem.
A tesztet ugy csinaljak, hogy nem engedik nezni.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9479 üzenetére
Akkor a fogyasztóvédelemnek említsd meg ezt az esetet. Illetve, ahogy előttem is mondták mutassák meg, hogy működik. Mert ugye nekik kell bizonyítani ,hogy tényleg működik az a lap. Ha kell beviszed a géped is, persze ha megoldható.
Vagy egy másik CPUval ami ott bele tudnak rakni, azzal is kipróbálhatják.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz Attix82 #9480 üzenetére
Procimat nem viszem be. Rogton arra fognak, hogy nem kompatibilis a lappal. Es ujbol nem szedem ki a gepembol.
Azt persze nem ajanljak fel, hogy masik procit beletesznek.Ja es mondtam, hogy a fogyasztovedelemnel bejelentem oket. Mondtak nyugodtan.
BizniszElek: Persze, hogy probaltam. Egy prohardveres segitokesz srac elhozta a ramjait es a tapjat is. Azokkal sem mukodott. A szervizben sem az en ramommal probaltak.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz rayoliviero #9479 üzenetére
Most egy kicsit tekintsünk el attól, hogy a tieddel megy-e vagy sem.
Mutassák be neked, hogy BÁRMILYEN konfigurációban működik tökéletesen és stabilan. Ha erre nem hajlandóak csak zárt ajtók mögött (HE? az rajtad nem segít...) akkor panaszkönyvi bejegyzés.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz rayoliviero #9479 üzenetére
Ez lehet ram hiba is. Másik rammal is próbáltad?
Üdv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
rayoliviero
veterán
válasz sasa311 #9482 üzenetére
Ma fognak hivni egy masik szervizbol, ahova meg a biztonsag kedveert leadtam tesztelesre. Papirt is kapok rola, hogy hibasnak vagy hibatlannak bizonyult a teszt soran.
Ha hibasnak, akkor beviszem a boltnak megmutatni a papirt es az alaplapot, hogy akkor mutassak be, hogy mukodik barmilyen konfiguracioban. De arra azt fogjak mondani, hogy ok nem szerviz. Ismerem mar oket... Nem segitokeszek egyaltalan.
Fentebb RootRulez irta, hogy a procijat nem akarjak vissszavenni 8 napon belul teljes aron.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9484 üzenetére
Mindenképpen mutassák meg neked, hogy megy a lap. Ezt látnod kell, csak így tudják 100%san bebizonyítani. Mert egyenlőre 1-1 az állás.
Sajnos a fentebb írtam az elállás nincs teljesen korrigálva, mert gondolom egyik vevő se szeretne bontott alkatrészt kapni. De ez most mind1 is.
-
rayoliviero
veterán
válasz Attix82 #9485 üzenetére
De ha nem mutatják be, arra hivatkozva, hogy ők nem szerviz, akkor mit csináljak velük?
Írok a vásárlók könyvébe, fogyasztóvédelemnél bejelentem őket. Ennyit tudok tenni, nem?
#9487: És ha írok a panaszkönyvbe, akkor annak pontosan mi szokot lenni a hatása? Azon sem csodálkoznék náluk, ha azt mondanák nincs panaszkönyv. Némelyik bolt szokott ilyet is csinálni, olvastam a neten.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz rayoliviero #9486 üzenetére
Fogyasztóvédelem, panaszkönyv. Leírsz mindent, szakvéleményektől kezdve.
-
Topikgazda
válasz rayoliviero #9486 üzenetére
Olyan nincs, hogy nincs panaszkönyv. Ha mégis lenne, akkor nem túl fényes jövő elé néz az az üzlet.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz rayoliviero #9489 üzenetére
A panaszkönyve kérj szakvéleményt a bolttól. Ha jól tudom ilyet csak megjelölt cégek állíthatnak ki. A bolté vagy a nagykeré nem mérvadó.
Egyébként nálad most se működik?
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
rayoliviero
veterán
válasz Biznisz Elek #9490 üzenetére
Írtam fentebb, hogy azóta vettem másik alaplapot és azzal összeraktam a gépem. Nem szedem szét amiatt, hogy kipróbáljam a régi alaplapot. Ezért bevittem egy szervizbe, hogy megint leteszteltessem, hátha valamit csinált vele a nagyker, csak azt mondják, hogy semmi baja nem volt.
Ma le is tesztelik a szervizben.[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz rayoliviero #9491 üzenetére
Olvastam, az is lehet hogy csak bios hiba volt. De mondom nekem már volt olyan gép a kezemben kingston rammal, ami ugyan ezt produkálta, viszont másik gépben ment a ram hibátlanul, illetve a rossznak hitt gép is ment másik rammal.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
rayoliviero
veterán
válasz Biznisz Elek #9492 üzenetére
De ez a gép egy évig tökéletesen működött a ramjaimmal. És egy fórumtársunk elhozta a teljesen más típusú ramjait és azzal sem működött. A szervizben is a saját ramjukkal próbálták, ahol szintén nem működött. Ennek nem ez a problémája... A ventiket is összevissza szabályozta a videókártyán.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz rayoliviero #9493 üzenetére
Ok. Akkor már csak az marad amit előttem is írtak. Mutassák meg, hogy működik.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
rayoliviero
veterán
válasz Biznisz Elek #9494 üzenetére
Most hívott a szerviz, ahova leadtam egy újabb tesztre. Két processzorral is próbálták és nekik sem működik. Ezt eddig is tudtam.
-
sasa311
veterán
válasz rayoliviero #9486 üzenetére
A panaszkönyvbe írásra kötelesek reagálni hivatalosan. Jótállás alatt az üzlet felelőssége a bizonyítás, hogy a termék jó vagy rossz.
Olyan nincs, hogy nincs panaszkönyv (amúgy vásárlók könyve). Ha tényleg nincs KIFÜGGESZTVE, JÓL LÁTHATÓ ÉS HOZZÁFÉRHETŐ HELYEN az alaphangon 2 kiló büntetés.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
rayoliviero
veterán
-
sasa311
veterán
válasz rayoliviero #9497 üzenetére
Egy dolgot kell tisztán látnod:
Te A számtechbolt2013 KFT-től vásároltál, ők vállaltak neked garanciát a termékre.
Az a része nem rád tartozik, hogy ők milyen nagykeren vagy zugimporton át vették a terméket. Csúnyán mondhatnám úgy is, hogy ezt te leszarod. Semmi közöd ahhoz, hogy nekik a nagykerük cseréli vagy nemcseréli, megeszi vagy lehányja... Ahogy ahhoz sincs közöd, hogy ők "nem szervíz" és nem tudják bevizsgálni a terméket. Akkor kérjenek fel független szakértőt az ilyen vizsgálatokra, azt vagy köteles elfogadni. Az, hogy a haver nagyker visszaküld valamilyen munkalapi firkával egy lapot, hogy nem hibás arra nyugodtan mond meg, hogy vigyék be a klozetbe és töröljék ki vele.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
RootRulez
félisten
válasz RootRulez #9454 üzenetére
Megjött az új proci a boltba, bementem érte és közöltem, hogy csak az első proci árát pótlom meg, a -15%-ot felejtsék el. Kötötték az ebet a karóhoz, így mondtam, nem kell a nagyobb proci, ezt meg ennyiért (15%-kal olcsóbban) magam is el tudom adni. Próbálkoztak, hogy a csomagolás sérült (ki lett bontva) és így már nem veszik vissza teljes áron, meg hogy a törvényben is az van, hogy "sértetlen csomagolás", mivel én tudtam, hogy nem így van, nem álltam kötélnek.
Mivel nem szabályszerűen jártak el kértem egy jegyzőkönyvet, hogy jártam ott és ők nem vették tőlem vissza a procit, nagyduzzogva elkezdték tölteni, aztán egyszercsak meggondolták magukat és mégis becserélhettem annyiért amennyiért megvettem. Előtte egyeztettem a fogyasztóvédelemmel, jogász haverom is megkérdeztem és utána jártam a neten is (többek között itt). Gondolom látták, hogy felkészült vagyok és nem nagyon tudnak átvágni a palánkon.
Azért az érdekes, hogy a végszó az volt, hogy köszönjem meg nekik, mert más bolt ezt nem csinálta volna meg, mert tényleg nem lettek volna kötelesek teljes áron visszavenni.
Mindegy, túl vagyok rajta, legközelebb 2x meggondolom, honnan vásárolok...
(#9497) Gazsi00: panaszkönyvet én se láttam, de megkérdeztem, hogy van-e vagy elég lesz ez a jegyzőkönyv is a fogyasztóvédelemhez, azt mondták a jegyzőkönyv is elég (kíváncsi vagyok ez pl így van-e) De mivel ezután fordult a kocka már nem is izgatott...
[ Szerkesztve ]
═════════════════════════════════════════
-
bullseye
addikt
Mondjuk érdekelne melyik cég ez, nehogy összefussak vele. Ha már itt rögtön két emberrel is vicckődnek.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%