-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #188694 üzenetére
Szerintem semennyi.
-
-KP-
addikt
válasz
spiky03 #188680 üzenetére
A D2V3D a nagyobb modell, ami csak picit többért szokott menni, mint amennyiért az AVM50v2-t árulják. Van egy sejtésem, hogy a tulaj is azt vett, és úgy próbálja eladni a sajátját, hogy neki a lehető legkevesebbe jöjjön ki a feljebb lépés. Szerintem megéri a felárat a D2V3D, de az AVM50V2 se rossz.
Az Anthem oldalán ott van egy összehasonlító táblázat.
https://www.anthemav.com/downloads/avm50_ComparisonChart.pdf
A fő különbség ott van, hogy a D2V3D AD és DA elvileg fejlettebb, ott van a táblázat alján.
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #188644 üzenetére
Ki lehet venni, mert mindegyik szuper volt.
-
-KP-
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #188621 üzenetére
Igen. Végig olyan érzésem volt, hogy lapos és dinamikátlan, főleg a fegyverhangokkal nem voltam megelégedve és nem hangerő függő a dolog. Megnéztünk több jelenetet, megvannak a részletek, van atmoszféra, de a dög egyszerűen nem akar kijönni belőle 1-2 jelenetet leszámítva. Pedig adott volt minden. 12inch+1inch 97dB-s mélyközepek, 10inch koax surroundok, dupla 46centis zárt mélynyomó, lcr-ek végfokolva, mélynyomó minidsp-vel korrigálva. Hogy ez most a minidsp,vagy az audyssey miatt van, vagy maga a Denon hangkaraktere ilyen, az jó kérdés. Ettől független nem írnám le teljesen a Denont, lehet a 3800 a Dirac-al jobb lenne, de szkeptikus vagyok. Voltam Cutlertől nem messze egy helyen, ahol Arcam AVR30-as avr dolgozott Magnat Cinema Ultra szettel, és számomra sokkal tetszetősebb volt a végeredmény, pedig csak az atmosok voltak végfokolva, az alsó 7 csatorna az avr-ről ment. Illetve bárhol hallottam Anthem AVM60-ast mindenhol derekasan helyt állt. Hallottam nappalis környezetben full Paradigm Studio szettel, Cutlernél a Martin Logan sztatikusokkal, és a KCS S1500 majd S2000-es pro szettel is, Avglasnál a JBL 3677 alapú rendszerével, és dhcodokinál is megfordultam egy tucatszor akinél full Martin Logan Motion XT szett van. Ezért mondom, hogy én ezt az olcsó avr-t processzornak dolgot annyira nem erőltetném, hanem simán vennék egy Anthem AVM60-ast, vagy akár egy Lexikon MC10-et, de az többe kerül.
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #188630 üzenetére
Volt szerencsém látni többször Epson LS12000-et és Sony XW5000-et is. A Runco LS5-nek jobb képe van, de még egy PD F32-t se cserélnék el rá, nemhogy egy 3 chipes dlp-t, ha nem számítana a zajszint. Hiába a natív 4k a Sonynál, a full hd csúcs dlp szintjét még ez se hozza. Nyilván az Epson/Sony előnye a zajszint és hogy plug'n'play, mindenféle mókolás nélkül lehet rajtuk nézni mindent. De ezért súlyos pénzeket kell fizetni.
-
-KP-
addikt
válasz
gabo01 #188612 üzenetére
Én hallottam Quetznél Denont prociként és a legkevésbé sem győzött meg. Ez van. Ellenben pl. az Anthem AVM60-at eddig 4-5 különböző rendszerben hallottam és mindenhol abszolút meggyőző volt. Csak azért mondom, mert használtan 550 ezer körül megcsíphető. Nyilván több szubot nem kezel, tehát kell még egy dsp mellé, úgyhogy az még plusz 100 ezer. Ha ettől jobb kell, akkor ott a Lexikon MC10, mondjuk az se kezel elvileg több szubot. Ha pedig szükséges minden új feature akkor jöhet az Arcam AV41/Anthem AVM70 ezek már dsp nélkül is kezelnek több szubot.
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #188562 üzenetére
Bocs, de nem. Most egyszer végre beruháztam egy komolyabb graf kártyára,de a legtöbb upgrade pár tízezer forint volt,mert az előző kártyából befolyt összeget beforgattam a következőbe, egyedül az RTX4070 volt nagyobb beruházás. A GTX1050Ti/RTX460 ilyen 40 ezres kategória volt. Azért cseréltem le, mert ezek mikor megjelentek még akkor is a kínálat majdnem legaljának számítottak, és nagyon elment felettük az idő igen hamar. Az RX480-ast 70 ezerért vettem, majd némi ráfizetéssel(kb.20-30e) jött helyette a GTX1060. Semmi baj nem volt használat közben RX480-al, csak baromira forrófejű volt a konstrukciója. A gtx1060-al kihúztam a crypto korszakot, és mikor lecsengett, utána jött az RX6600, szintén kb. 20-30 ezres ráfizetéssel. Egyedül az RTX4070 volt az, amire azt mondom, hogy most fejlesztek egy nagyot. Vetítők esetén pedig szintén minimális ráfizetések voltak. Lehet nálad az avr-ek ill. avr cserék többe kerültek, vagy max. kicsivel kevesebbe.
-
-KP-
addikt
válasz
devil-k #188557 üzenetére
Egy állítást kivéve egyikkel sem értek egyet.
- belső hálózaton van a géped vagy/és nem frissítesz semmilyen drivert, szoftvert
Töb mint 5 éve van meg a windowsom, ezalatt seregnyi windows frissítés és driver cserén estem át, de többször váltottam vga kártyát is. Nvidiáról Radeonra, majd Radeonról Nvidiára. 1050Ti/RX460,RX480/GTX1060/RX6600/RTX 4070 a sorrend. De aki csak htpc-nek használja a gépét, annak nem szükséges frissíteni semmit, amíg működik.
- nem cserélsz megjelenítőt a láncban.
2 féle tv-t és 6 féle projektort és 2 féle monitort használtam ez idő alatt. Ezek közt persze volt olyan amit csak tesztre kaptam pár napig, vagy hétig.
- csak használod és kész
A htpc-m nem is igazi htpc, ez a napi munkagépem ill. játszani is szoktam rajta. Ha nem ész nélkül pakolsz rá minden hülyeséget, semmi baja nem lesz.- de ha madvr van a képben, akkor 6 havonta muszáj hozzányúlni
Ha megállsz a 113-as verziónál, akkor nem kell hozzányúlni. Ha kellenek a legfrissebb béták, akkor azt frissíteni kell, amikor madshi új verziót ad ki, mert akkor elavultatja a régebbieket amelyek a 113-as verziónál újabbak. De nem csak madvr létezik. Ott van a Jriver is a saját JRVR renderelőjével ami állítólag madvr szint. Még nem próbáltam ki, de talán majd egyszer.
- Engem inkább az döbbent meg, hogy 2024-ben még mindig nincs egy korrekt, 100%-ig használható, (Bluetooth) fizikai távirányító PC-hez, médialejátszásra.
Ha tényleg érdekel, akkor programozható távirányít be lehet lőni. De kész megoldás valóban nem létezik, ill. én nem ismerek. Én még nem szántam erre időt, mert nem érdekel annyira.
- Streamre (Netflix és társai) kell egy másik céleszköz, nincs mese.
Ebben igazad van, mivel a legtöbb cég magasról tojik rá, hogy legyen egy normális pc-s kliense. -
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #188544 üzenetére
Szerintem meg semennyire nem igaz. Itt Python az egyik főkolompos, aki folyamat egyik faltól a másik felé csapódik (bocs Python
). De nem ez az általános. Spiky meg... Mikor eladta az avr-jét már akkor mondtuk neki többen, hogy mielőtt végleg eladja, először próbáljon ki egy pc-t, mert pc nem való mindenkinek. És most lám, szabadulna a pc-től, és eljutott oda, hogy lehet mégis kellene egy proci. Devil htpc-s írása meg a pont az i-re. Egyszer jól beállított htpc-t úgy lehet hagyni működőképes állapotban, és utána sokáig működik. Ez a mindig elromlik valami szintű kijelentések a legnagyobb bullshit kategóriába tartoznak. Általában az állítja ezt, aki soha nem használt jól beállított pc-t. Én 20+ éve pc-ről nézek filmeket és szerintem ez idő alatt nem szoptam összesen annyit, mint egy médialejátszós. Hány és hány ilyen esetet olvastam, hogy valahol valakinek felment egy béta firmware ami valamit elrontott és nem lehetett downgradelni. Vagy valami elromlott és egy új firmware frissítésre heteket vagy inkább hónapokat kellett várni. Nem beszélve arról, hogy hányszor jön elő, hogy egy nagy zenei vagy videostreaming szolgáltató frissít az api-ján, és régebbi készülékek inkompatibilissé válnak. Lehet eldobni a régit és venni új készüléket. Ehhez képest a pc-n talán egyszer vagy kétszer volt ilyen, hogy hirtelen valamit frissíteni kellett, programot vagy filtert, mert hirtelen nem lett jó a filmlejátszás. Az átlag médiajátszós meg x évente cseréli a kütyüjét, mert kénytelen.
-
-KP-
addikt
válasz
Formaster #188402 üzenetére
- A 4 gagyi laptop helyett lehetne 1 darab normális.
- Építhetnél akár használt alkatrészekből egy pc-t hdmi-vel és egy dedikált graf kártyával
-Használhatsz akár usb-s külső hangkártyát is analógban, vagy egy digitális kütyüt hdmi-vel. De spdifet használni nem sok értelme van, mert pcm-ben csak sztereót tud, bitstreamen pedig nem tudja sem a Dolby sem a DTS-HD-t. De még a Dolby Digital Plus-t sem, amivel a sorozatok 95%-a kódolva van. -
-KP-
addikt
válasz
lajosx #188379 üzenetére
Fú ezt mennyiszer hallottam már. Az esetek döntő pedig igenis lehetett másképp elhelyezni dolgokat. Csak kicsit körül kell nézni és kellene némi hajlandóság átrendezni dolgokat, esetleg egy bútort másfajtára cserélni és ki lehet alakítani egy hosszú távon is élhető, élhetőbb setupot. Fél óra - óra alatt fel lehet vinni egy szobatervező progiba a szobát bútorostól 100% méretarányosan amit 3d-ben és 2d-ben is lehet nézegetni utána és anélkül lehet átrendezni és látni a végeredményt, hogy 1 centit mozgatna bárki bármit. A végeredmény pedig 100% korrelál a valósággal.
-
-KP-
addikt
-
-KP-
addikt
válasz
ada19 #188226 üzenetére
Ohm törvénye alapján ugye P=U^2/R. Minimum középiskolából ismerős kell legyen ez az egyszerű képlet. Ha 4 Ohmon adják meg az érzékenységet 2.83V-ra, az a 2W-os teljesítmény. 2.83 ugye 8 gyöke, 2.83V négyzete(8) osztva 4-el, és kijön a 2W. 8 Ohm esetén 8 osztva 8 az ugye pont 1. Ugye 2W az duplája az 1W-nak és 3dB emelkedés dupla erősítőteljesítmény. Emiatt le kell számolni 3dB-t a 2.83V-on megadott érzékenységből, hogy megkapd az 1w/1m érzékenységet 4 ohmon. Ezzel trükközik nagyon sok gyártó. Persze erre egyből rákontrázhatunk, hogy "de hát az erősítők elsősorban feszültséggenerátorok", ezért adják meg Voltban az érzékenységet W/m helyett, és az csak a matematika szépsége, hogy 8 Ohmon ez pont az 1W/m 4 Ohm-on meg nem. De érted mire akarok kilyukadni. A legtöbb erősítő/végfok nem dupláz 4Ohm-on a 8-hoz képest. Az Iotavx-es példád esetén is, 120*7 8 Ohm, 170W*7 4 Ohm amit tud. Még a 1.5x teljesítmény sincs meg, nemhogy a 2.
Akkor nézzük a crown calculatoros példád. https://www.crownaudio.com/en/tools/calculators
Ugye 87dB/2.83V értékkel számolsz, de csak a 2 millió huf-ba kerülő center és a 4 millió-ba kerülő álló ennyi. A 2.4 millió-ba kerülő Monitor már csak 85dB/2.83V, az 1.8 ill. 1.4 millióba kerülő Bookshelf és Slim estén már csak 84dB/2.83V. W/m-ben ez ugye 82 és 81 lesz. Üsd be a kalkulátorba, 100-105dB-s hangerőre 3 méteres távolságra és szörnyűlködj a kapott értékeken.
Visszatérve a konkrét számolásodra, ami nem jó. A Crown kalkulátora 1w/1m értéket kér, és oda a 87dB/4 Ohm/2.83V értéket nem írhatod be, mert fentebb kifejtettem, hogy az a 2W, és 3-al kevesebbet kell beírnod. Azaz 84dB/W/m-t. Ha ragaszkodsz a 3dB headroomhoz, akkor máris 226 jön ki. De üsd csak be ugyanezt 1528-as modellek 82-es meg 81-es értékeivel, aztán szörnyűlködj a 350-450Wattos értékeken. Vagy mondj le a 3dB headroom-ról és akkor fele ennyi lesz. Erősítsd ki ezt AB osztályú végfokokkal, ami sokkal kevésbé hatékony, mint egy D osztályú és szinte egy önálló 16 amperes ágra lesz szükséged, csak egy 5.1-es rendszerhez...
És még mindig csak 95dB-s hangerőről beszélünk, nem 100-ról, vagy 105-ről. Szóval ezért nem szimpi nekem ez az egész széria. Ekkora méretben (40-50-60kiló súlyú dobozok 2-3-4 milliós árcédula mellett), ennyi pénzért,egy kifejezetten mozira készült szériánál én ezzel nem tudok kibékülni.
-
-KP-
addikt
válasz
devil-k #188213 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek veled! Void-dal csak részben. A mozifilmes megjelenések tényleg gyérek. Havi 1-2 film jó ha van ami érdekel, de van hogy annyi se. Ellenben annyi sorozat van, hogy lehetetlenség megnézni őket. Nemcsak az újonnan megjelenőket, de a régebbieket is. Van egy kb. 100 sorozatból álló listám, amit összegyűjtöttem magamnak, amit érdemes lehet megnézni. Ezek között vannak viszonylag frissek, de nagyrésze az utóbbi 5-10-20 évből való. Minden évben megnézek párat, de jön is hozzá pár és jó eséllyel soha nem fogok a lista végére érni. Nemhogy végére, még felére se... Jó ha a harmadát negyedét ötödét meg fogom tudni nézni és ugye minden évben jön valami új. Szuperhősös filmek közül 5-ből jó ha 1-et megnézek. Emellett folyamatosan nézem újra a régebbi filmeket. 90-es évek végétől/2000-es évek elejétől kb. Csomó olyan film van, amit csak egyszer néztem meg 10-15-20 éve és már csak foszlányok vannak belőle, szinte új filmként hatnak amikor újranézem őket. Én a titok nyitját ott látom, hogy ne toljuk fullba a hobbi eltúlzását. Legyen egy élvezhető, anyagilag ésszerű keretek között összeállított rendszer, amit használunk. Ha épp többet, akkor többet. De ha épp kevesebbet, akkor kevesebbet.
-
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #188160 üzenetére
Ezzel nem feltétlen értek egyet, hogy nem lehet. De indokolatlanul kevés ez az érzékenység, emiatt indokolatlanul nagy teljesítményű erősítők kellenek. Egy szem 20 centis méllyel nem feltétlen a 19 és 22hz-es hangnyomást kergetném a slim meg a bookshelf esetén, mert ennek ez az eredménye. De még dupla 20-as méllyel se a 19-22hz-et kergetném, ehhez nagyobb membrán kell értelmes hangerőn. Hogy tovább rontsam a dolgot, a hangsugárzók 4 ohmosak és nincs megadva hogy az érzékenység most W/m vagy 2.83V/m. Valószínűleg utóbbi, és a 2.83V pedig 2 Wattnak felel meg 4 ohm mellett, úgyhogy még csak nem is 84-85dB a W/m érzékenység hanem 81 és 82.
-
-
-KP-
addikt
Veszel mondjuk egy sztereó erősítőt, amin van ilyen bemenet. Ha a home theater /ht bypass/ht in bemenetre rákötöd az AVR front left right pre-out kimenetét, akkor mozi alatt kvázi végfokként üzemel a sztereó erősítő és a processzálást és a hangerőszabályzást az AVR végzi. Amikor sztereózol, akkor meg normál használat.
Itt van egy elég nagy lista - bár tutira nem teljes még ez sem - hogy mely erősítők tudnak ilyet.
https://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input
-
-KP-
addikt
-
-KP-
addikt
Szerintem csak feleslegesen szivatod magad ezzel a biamppal, személy szerint semmi előnyét nem látom ennek. Valódi aktív váltós biamp-nak viszont nagyon is látnám értelmét, de a hangfalad sincs erre felkészítve. Az RZ70-nek pedig elég jó az előfoka hogy ráköss egy jó fajta végfokot és az egész átkapcsolgatás értelmét veszti innentől kezdve.
-
-KP-
addikt
válasz
Formaster #188094 üzenetére
Ezt érdemes átolvasni:
https://www.audioholics.com/audio-amplifier/receiver-back-panel-power-ratings
-
-
-KP-
addikt
válasz
mimic1979 #188013 üzenetére
Tök mindegy, hogy első vagy hátsó reflex, az első reflexes se szereti a falra tolást. Ez is egy tévhit. Igazából az számít elsősorban, hogy a hangsugárzód előlapja milyen messze van a hátsó faltól, ahol a mélyközepek találhatók, és nem feltétlen az, hol található a reflex nyílás. Persze hátsó refinél annyi, hogy kell egy kis helyet hagyni neki. Azt szokták mondani, minimum annyi helyett próbáljunk hagyni, amennyi a reflex nyílás átmérője.
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187997 üzenetére
Itt amúgy van némi elírás. Az Emo MC1 proci az 1300 dolcsi, nem a minidsp. A minidsp flex ht/htx pedig 600 ill. 950 dodó. MC1 hazai áron 620k, a Basx A7 végfok 390k. Én továbbra is azt mondom, ha van multiszub, akkor egy minidsp hd pluszba. Csinálja meg a Cavernes mérést, és vigye fel az eq értékeket kézzel. Jó esetben max. 1-2x kell megcsinálni.
-
-KP-
addikt
válasz
lenox #187995 üzenetére
Azért felesleges, mert egy forráskészülékkel teljesértékű rendszert lehet csinálni vele. Redundáns az Emotiva mellé. Vagy ez, vagy az, a kettő együtt felesleges pénzköltés. Aminek az Emotiva mellett lenne értelme, az egy minidsp hd, ha multiszubozni akar. De ahogy Dony is írta, ezt az 1300 eurót el lehet költeni sokkal okosabban.
A Flex HT/HTx oldalán feketén fehéren leírják, hogy bitstreamet nem tud dekódolni. "REMINDER: Please note that the Flex HTx does not support bitstream (e.g. Dolby/DTS) decoding. The audio source must be able to output linear PCM (LPCM) for multichannel support over HDMI. "
Tehát ha a médiajátszód tud multichannel pcm-et kiküldeni natív dd/dts helyett, akkor mehet együtt a Flex-el. Egyéb esetben nem.
-
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187926 üzenetére
Nézz meg egy CEA2010 mérést, legtöbb szubnál -10/-12dB-n van a 20hz a 120-hoz képest. Ha a nyers adatokat nézzük, akkor valóban nem impozáns. Egy olyan iparágban ahol mindenki pofátlanul hazudik, nem biztos hogy kifizetődő az őszinteség. De amúgy tény, lehet a Wharfedale-nál úgy gondolták, hogy szóljon jól 25hz és felette, minthogy beáldozzák a 20hz oltárán a többi tartományt. Többen gondolkodnak így, pl. az Arendalnál sem a 20hz-es hangnyomást forszírozzák elsődlegesen. De ott van pl. az Ascendo is, a legtöbb szubjuk szintén 25hz-es szub. Én most a nagy 46 centis reflexes szubjaim 25hz-en vágom. Előtte használtam 2 db zárt SVS-t, ahol a kettő együtt elvileg max. 102dB-t tud 20hz-en. Illetve volt Ryhtmik F12-m is, ami meg 12/14hz-et tud -3dB-n. Semmilyen hiányérzetem nincs, sőt, jobbnak érzem a mostani produkciót. A lövések, robbanások, ütések, rúgások baromi jók. Illetve az lfe tartomány tetején olyan hangok jöttek elő, amikről korábban nem is tudtam, hogy léteznek. Sok jelenetbe teljesen új életet leheltek ezek a szubok. Ezért is számít, hogy egy szub ne csak legalul legyen virgonc, hanem a teljes tartományban teljesítsen jól. Aki ezt a Wharfedale-t használja korábban birtokolt M&K MX350-es szubot. Ez dupla 15inch push pull szub. Illetve volt JBL 4641-e is, meg régebben még Rel Stratája is talán. Szóval azért látott és hallott már ezt azt. Ha azt mondja hogy jó, én elhiszem neki. Ettől független valamikor el fogok menni, hogy személyesen meghallgassam.
-
-KP-
addikt
válasz
VoidXs #187538 üzenetére
Közben egyik AVX-es ismerősöm vett egyet. Mármint Wharfedale SW-15 szubot. Ezt írta róla: "Abszolút pozitív a véleményem, best buy szerintem ennyi pénzért ez a 15'' sub. Masszív, nincs dobozhang, minimális portzaj, ami kb a JBL pro subtól nem több. 25 Hz-től már dolgozik rendesen, 27 Hz-től tökéletes. Telefonnal mérve 3,6 m ülőpozícióban 115 dB Teszteltem még azóta pár jelenettel, John Wick 4 eleje brutális és semmi extrém membránkitérés, simán hozza."
-
-KP-
addikt
Nemrég nézegettem mélynyomókat. A nem annyira ismert Elipson adott ki egy olyan típust, ahol elég feltűnően hasonló a membrán mint a Rel HT sorozatánál. Nem állítom, hogy ugyanaz, mert nyilván belülről látni kellene, de na
Ráadásul reflexes, zárt helyett, és amúgy elég jó áron van. Kíváncsi lennék, hogy szólhat.
-
-KP-
addikt
válasz
VoidXs #187863 üzenetére
Én a Yamahára lennék kíváncsi. Elvileg az YPAO bemérőjük talán a leggyengébb a piacon, de lehet nekik manuálisan megadni PEQ-t mondjuk hirtelen nem tudom hány darabot. Tehát egy egy manuális rew-es, ne adj isten Cavernes mérést lehet meg lehetne etetni vele. Esetleg egy új Cavern funkció, export to Yamaha?
-
-KP-
addikt
válasz
Formaster #187794 üzenetére
Szerintem elvetendő ötlet. Nem érdemes a Jamo váltóját piszkálni. Soha nem fogod visszakapni ami pénzt ráköltesz, és annyiból lehetne egy a Jamotól sokkal jobb szetted is akár. Azért egy 1milliós AVR mellé ettől a Jamo-tól egy sokkal jobb szett illene. Nem fogja tudni az Emo megmutatni a tudását.
-
-KP-
addikt
válasz
python1 #187782 üzenetére
Ezzel nem értek egyet. Jelenleg egy jobb proci 2 milla felett van. Arcam AV40, Anthem AVM70 mind 2 milla felett van. Marantz AV10 2.8 milla. Aztán vegyél még hozzá x csatornányi végfokot. Ezek a termékek egyre inkább luxustermékekké válnak és egyre szűkebb réteg tudja csak megengedni magának sajnos. Legalábbis nálunk. Több gyártó bebizonyítja, hogy azért nem olyan nagy kunszt jó preout szekciót építeni egy AVR-be, szóval remélhetőleg ez lesz az általános. Bár kétlem. Ha valaki sok csatornás kiépítést szeretne,de limitált a költségvetés, akkor azért nagyon nem mindegy, hogy egy AVR-nek milyen a preout kimenete és milyen végfokokat lehet rákötni. Nyilván egy normál 5/7 csatornás használat mellett ez általában kevésbé szempont.
Illetve mondok még egy csúnyát. Ott a Marantz Cinema 70. Sajna ennek is felment az ára de az utóbbi években tök olcsó volt. Egy félméretes slim avr, elég kis teljesítménnyel. De van rajta preout 7 csatornás kimenethez. Több reviewt néztem, ahol ezt használták processzornak és 7 csatornás felállásig jó volt. Persze kell mellé egy minidsp, ha több szubot akarsz kezelni, és nincs Dirac. De ott van pl. az Audessey One, amivel az Audysseyn elég nagyot lehet dobni, és nem kizárt, hogy egy igen jó kis budget rendszret össze lehet hozni vele, ha értelmesen vásárolunk végfokokat mellé.
-
-KP-
addikt
válasz
I'am Dony #187781 üzenetére
Nézd, ebben lehet valami. De abban is, hogy a más márkáknál azért képesek a pre-out részt jobban megcsinálni. Pl. a Anthem MRX széria 5V felett tud gyári speckó szerint.
Audioholics ki is mérte: [link]
Más kérdés, hogy ott meg az együttes 5 ill. 7 csatornás teljesítmény kevesebb jóval, mint egy nagyobb Arcam vagy akár egy Onkyo RZ70 esetén. Szóval el is érkeztünk a melyik ujjunkba harapjunk kérdéshez.
Az Onkyo RZ70 pedig hozza egy nagyobb Arcam sokcsatornás teljesítményét, és a multi channel pre outon 4V-t tud.
Erre is van Audioholics mérés [link]
Jelenleg bő 400 ezerrel olcsóbb(van olyan bolt ahol meg 700 ezerrel), mint egy Arcam AVR21. Ami azért egy szemmel látható összeg. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nem tetszhet jobban egyik vagy másik.
-
-KP-
addikt
válasz
Gino20 #187777 üzenetére
Elég egyértelmű mit írt.
"Az AVR390 az ASR történetének egyik legrosszabb SINAD-ját produkálta, ami teljesen egybevág a tapasztalatommal, hogy olyan zajos, hogy EQ nélkül is használhatatlan. Közben viszont elolvastam a cikket, és itt a válasz, hogy miért hallottátok néhányan mégis jól (I'am Dony, itt a válasz): csak a pre-amp kimenete borzalmas, miközben az erősített kimenetei kiemelkedők. Én teljesen végfokolva hallgattam, ezért volt olyan zajos, de ha magában van, tökéletes. Ahogy eddig is, ismét bebizonyosodott, hogy a számok nem hazudnak, kiderült, hogy akármilyen fura is, de mindkét eset igaz."
-
-KP-
addikt
válasz
VoidXs #187763 üzenetére
Tudom, ezt már említetted sokszor. Mármint az Anthemet és a C211-et. De kérdem én, ha a C211-el annyira rossz, akkor a 3677-el miért nem volt az? Cutlerről tudok még, aki szintén zajra panaszkodott AVM60 és KCS S2001 mellett, de ugye ott a magas + tölcsér szekció 110dB érzékenységű. Nem 80x, vagy 90x mint egy átlag hangsugárzó esetén, és nem is 96/97/98 mint egy átlagos passzív pro hangsugárzónál. Egy ellenállást bekötött a magas elé, amivel csökkentette a hangerejét a tölcsérnek és utána már jó volt nála is. Enyhe túlzással ő indítota be a bogarat ezzel a rendszerrel avx-en a Pro irányba. Akkor meg annyira mégse lehetett rossz
-
-KP-
addikt
válasz
VoidXs #187760 üzenetére
Érdekes,ismerősömnek Anthem AVM70 van és nem sistereg semennyire sem Elac FS hangrendszerrel. Pedig a szoba L alak, és hátul jóval szűkebb. Az oldalsó surroundok 1 méternél nem sokkal messzebb vennak csak a hallgatási pozíciótól. A 3 fős kanapé szélén meg szinte rajta ülsz. De nemsokára meghallgatom majd KCS S1500 / JBL 8340 mellett, ami érzékenységben jóval nagyobb és elvileg jóval nagyobb kellene legyen rajtuk a sistergés. Másik ismerősnél se hallani még az AVM60-ból se sistergést az ülőpozícióban, pedig Crown XLS-el hajtta az összes surroundot. Egy harmadik helyen se volt zajos az AVM60 JBL 3677 és 8330-ak mellett. Az hogy a fület 1 centire a magashoz téve milyen, az engem special nem érdekel,és sose érdekelt, ha fél méterről nem hallani már belőle semmit.
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187726 üzenetére
Na de ha már mérés, akkor legyen mérés. Ugye ezt hiányolod. Azt csak mellékesen jegyezem meg, de elég beszédes, hogy az Audioholics - ami szinte mindig mindent mér - , sem a Denon 3800, sem a Denon 4800 review-ban nem eszközölt teljesítmény mérést. Az Onkyo RZ70 tesztjében meg igen. Illetve évekkel ezelőtt a Marantz 8015 tesztjében is. Itt meg nem. Vajon miért? Erre is van tipped
Na de, legyen mérés.
"The TX-RZ70 was able to muster 118 watts/ch at 0.1% THD+N and 133 watts/ch at 1% THD+N into 8-ohms with seven channels driven. By comparison, the costlier Marantz SR8015 tested 92 watts/ch @ .01% THD+N and 101 watts/ch at 1% with seven channels driven under similar test conditions."
92 vs 118 0,1% ill. 101 vs 133 1% THD mellett. Ez pedig egy RZ70 és egy Marantz 8015 közötti különbség. A Marantz 8015 talán a Denon 8500 megfelelője lehet? Egy Denon 38xx ettől 3 polcal lejjebb levő készülék. Persze csak találgatni lehet, hogy ott mennyi lehet a sok csatornás teljesítmény. De "tippelek" szerintem jóval kevesebb.
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187750 üzenetére
Mondanám, hogy ezt te sem gondolod komolyan, de sajnos tudom, hogy komolyan gondolod.
Olyannyira van a D+M a Storm/Trinnov nyomában, hogy csillagászati teleszkóppal nézi őket hátulról.
A kapott hang egy Denonos rendszer esetén olyan messze van ezektől, mint Makó Jeruzsálemtől. Ez a SINAD csak egy szám, hogy adott watt érték mellett milyen a jel és a zaj aránya. Persze jó ha ez az érték nagy, önmagában nem garancia semmire, és az se feltétlen gond, ha nem magas az eredmény. Te is tudod, hogy az elektronikákhoz képest nagyságrenddel nagyobb torzítást visznek a rendszerbe a hangsugárzók, a szobaakusztikai anomáliák pedig a hangsugárzókhoz képest is még egy nagyságrend. Ráadásul a SINAD is olyan, hogy az emberi füllel már egy bizonyos érték felett nem is hallani meg a különbséget, persze műszer ettől még mérni tudja. Amir diagramjain vicces,mikor 40-50 ezres kínai dacok vannak a SINAD lista tetején, és valami érdekes módon mégis rogyásig tele van az apró ezekkel a SINAD csodákkal.
-
-KP-
addikt
válasz
VoidXs #187756 üzenetére
Pár hónapja hallottam Arcam 30-ast és jobban szólt végfok nélkül, mint az összes korábban hallott agyon ajnározott Denon/Marantz részlegesen, vagy kompletten végfokolva. Persze azt aláírom, hogy az az Arcam többe kerül, mint a Denon végfokokkal tokkal vonóval, de na. Az arany középút valószínűleg nem az Arcam 31, hanem a 21-es modell. Volt szerencsém Onkyo Integra DRX 8.4-hez is, ami kvázi egy RZ70 xlr be és kimenetekkel és az RZ70-es képest több beállítási lehetőséggel, hogy valamitől mégis csak rá lehessen biggyeszteni az Integra nevet. Igaz processzorként volt csak használva, de az ott hallott hang szintén köröket vert a korábban hallott szintén processzorként használt Denon/Marantz vonalra.
-
-KP-
addikt
válasz
Quetz #187711 üzenetére
Nyilván a max 0.9V behatárolja mit lehet használni, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyet találni. Jónéhány végfokon van input sensitivity kapcsoló. Viszont egy Arcam esetén, ha nem a legkisebbet veszi, nem biztos, hogy feltétlen kell végfok. Egy Arcam AVR-nek 1.5kW áramfelvétele van. Pont ennyi az 5 csatornás Emo XPA végfokomnál is. Kigyűjtöttem Denon 3800 660W, Denon 4800 710W, Denon x6800 750W, Denon X8500 900W, ugyanennyi az októberben megjelenő Denon A10H, Denon A1H 1100W. Ehhez képest Onkyo RZ50 850W, Onkyo RZ70 1095W. A vele egyenértékű Pioneer ugyanennyi és mindkettőhöz fullos teljes sávszélességű Dirac jön, amit a Denonhoz még meg kell venni. Csak a DLBC fizetős, a Denonhoz viszont az alap Diracot is meg kell venni pluszba. Nem véletlen mondják, hogy azonos ársávban sokkal dinamikusabb, erősebb Onkyo AVR-t lehet venni, mint Denon-t. Egy Arcam pedig még ezektől is erősebb.
-
-KP-
addikt
válasz
BBéci #187716 üzenetére
De ez nem Arcam sajátosság, és ahol trafózaj van, ott jó eséllyel a helyi hálózattal van gond. Nálam itthon trafózaja van az Emotiva XPA5-ös végfokomnak(Gen1). Emellett a korábbi Heed Obelisk és Heed Canopus végfokoknak is. Az Elixirnek nem. Szintén így jártam a Rythmik F12 mélynyomóval. A korábbi Pioneer,Marantz és Anthem avr-em esetén semmi, illetve a korábbi Audiolab 8000x7-es végfok se csinálta. Aztán a D osztályú végfokok közül nálam járt Behringer A800, Crown XLS1502, ill. a Behringer NX6000D Stageline 2000D végfokom közül se csinálja/csinálta egyik sem.
-
-KP-
addikt
válasz
python1 #187683 üzenetére
Persze, még szép hogy 4 darab 18 inches szubnak értékelhető produkciója van. De nézd meg mennyibe kerül egy valamire való gyári 15 inches zárt szub. Rel 1510 / Martin Logan 800e-1m huf. Most a Monitor Audio legújabb Anthra 15 1.3m, SVS SB16 1.6m huf. De még a különféle internet direkt szubok is 6-700e. Szorozzuk fel 4-el, és ezek még mindig csak 15-16 inch kategória. Egy Zozi szubhoz hasonló gyári szub 1,5-2milla simán lenne egy ismert gyártótól. Csak 1-2 darab és limitált költségvetés esetén 1-2 jó reflex ár/érték arányban elég nehezen verhető.
-
-KP-
addikt
válasz
mandju #187629 üzenetére
Igen, de az MSO elérhető egy 100 ezres dsp-vel, vagy akár egy dsp-s, addig a Dirac ART és a Trinnov Waveforming egy 7-8 milliós Storm/Trinnov processzoron érhető egyelőre csak el. Bár remélhetőleg a Dirac ART most már tényleg elérhető lesz majd, legkésőbb jövőre földi halandóknak is. A Waveforming viszont megmarad a Trinnov kiváltságaként.
-
-KP-
addikt
válasz
xxlongikaxx #187607 üzenetére
Akkor lett volna brutál nagy a doboz, ha azt akarod, hogy mélyre menjen. De az atmost úgyis vágod minimum 80hz-en, bár igazából vághatod feljebb is szvsz.
-
-KP-
addikt
válasz
xxlongikaxx #187603 üzenetére
Elnézve az előlapot bőven elfért volna nagyobb méretű hangsugárzó is, mert bőven van hely függőlegesen és vízszintesen is. Nekem "csak" két bajom van a kis méretű hangsugárzókkal. Eleve kisebb az érzékenysége, mint egy nagyobbnak, tehát ugyanakkora hangerő eléréséhez nagyobb erősítőteljesítmény kell. De ennek tetejére még terhelhetőségben is kevesebbet tudnak, mint a nagyobb társaik. Ha pedig megnézel egy 7.x.4-es atmos felállást, mind a két hátsó/ill. első atmos is nagyobb távolságra van mint a legtöbb surround sugárzó, tehát még emiatt is több kakaó kell nekik, mint a surroundoknak. De őszintén remélem, hogy beválnak majd és a célnak megfelelnek majd nálad.
-
-KP-
addikt
válasz
xxlongikaxx #187600 üzenetére
Miért ilyen pici hangszórókból?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged