-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz baryll #110220 üzenetére
Anyáméknak Onkyo hm vassal Magnat 5.1 komplett szett van, esetek kb. felében a 802-es frontokat használják sztereóban. Engem nagyon meglepett, mikor nagyjából fülre elhelyeztem őket jóra, volt 1 órás tilitoli. Rosszabbra számítottam. Az én ízlésemnek mákszemnyit szolíd a magas, de ez általában jellemző nálam, hogy hiányolom kicsit, mert én spec. azt szeretem, ha benézünk a szőnyeg alá is vele, illetve csavarni kell a hangerőt egy igazi boogie-hoz (inkább érzéketlenek kicsit, így mondanám), de amúgy ha beindultak, megjön az élet. Inkább visszafogott-tartózkodó, abszolút nem harsány példányok, jobban állna nekik néha kicsivel több levegő, de ennyi kb. Nekik nagyon tetszik és hát ők is művészek voltak zenében, nem botfülűek. Szóval szerintem kifejezetten okék az árukhoz képest, de hogy ez most jelent-e így bármit, nem tudom, pláne, hogy másik modellel szemezel.
A mokka szettet vettem nekik anno, a külső, kivitelezés stb. hibátlan, a doboz jól csillapított, tompán koppan mindenféle kongás nélkül, ha végigkopogtatom különböző pontokon, szerintem o.k.. Érdemes őket talajtól elemelni úgy 5-10 centire, esetünkben két ilyen kis masszív háromlábú sámli félén vannak (Heavy kaspó tartó)
Egyik nagy kedvencem meseszépen szólal meg rajta, totál beszippant.
(Treble +1 erősítőn, mély 0).2.5 utas, a mély fele annyi impedanciával megy, mint a felette lévő szekció(k), így dupla akkora teljesítmény szalad ki rá, úgyhogy megfelelő elhelyezéssel - nyilván kioltásfüggő, szoba, stb - nem szégyelli odatenni a mélyeket, ami finoman dögössé teszi az alját, jelzi, hogy "helló, itt vagyok, amúgy vannak izmaim is", szóval vékonyságnak nyoma sincs.
Sosem voltam a mindenféle asszimmetrikus meg ilyen-olyan mókolt passzív váltóknak híve régen és ez az első pár, ami meggyőzött arról, hogy Rómába több út is vezet.
Én meghallgatnám azt, amit kinéztél. Ha meg tudod beszélni az eladóval és nem a világ túlvégén van - én egyszer csináltam ilyet - hozza el, nézzétek meg őket Nálad, benzinen meg megegyeztek. Nálam 100+ ezer Ft-hoz képest nem volt tétel +5k-t felajánlani neki, negyedéből megjárt engem odavissza, de ismertem az illetőt, ez igaz. Bármilyen random rosszarcot, neppert, nem tudom... nem engednék az otthonomba, ha pedig nála hallgatod, lehet, totál másak a körülmények, és pont nem az erősítőd lesz a legfőbb eltérés az ottani és a saját otthoni körülményeid között (persze azért ha teheted, érdemes vinni).
A Supreme 2000 nagyobb puska, szintén 2.5 utas, 93dB (valós 91 körül lehet, az is kiváló), én azt hoznám el, ha belefér. Szerintem nem kell félni a márkától. Viszont meghallgatni meg kell, de ez mindenre él. A meglévő erősítőd nem lesz képes kihajtani belőle a maxot - teljesítményben - de ez nem gáz normál-hangos hangerőn, inkább csak ha NAGYON csavarod neki, olyan meg gondolom nem várható (hülyeség lenne).
1 vélemény - nem kell félni tőlük.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
VoidXs
Topikgazda
válasz baryll #109830 üzenetére
Milyen jelátviteli sebesség? Van adatráta, de az audio néhány Mbiten véget ér, miközben minden kábel Gbitet bír. Esetleg hullámterjedési sebesség? Az áramé mindig 299792458 m/s. Kábelnek nincs sebessége, ahogy sok más tulajdonsága se.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-
denesdr
addikt
-
kukulec
őstag
válasz baryll #107323 üzenetére
Hali, ne vedd magadra a dolgot. Nem az egész céget szidtuk, hanem a h95-öt. A h300-at kár idehozni. Olyan mintha panaszkodnánk, hogy lassú az A merdzsó, te meg közölnéd, hogy igen de a te E AMG-d nagyot ugrik. Még szép, elég megnézni a belsejét. a cég gyárt jobb dolgokat, de ez most nem sikerült annyira fényesen. A probléma az, hogy a mért értékeihez képest drága. Még mielőtt: itt sokan megtudnánk fizetni, szóval nem savanyú a szőlő. De amikor 150 euros DAC jobb, vagy párszáz euros erősítő, akkor ott valami nem stimmel. Normál esetben európai márkánál a minőségellenőrzésért fizetsz masszív prémiumot. Ezért drága pl. a Primare is. De itt valami félrement. A kommunikációjuk meg szimplán gáz. Pláne, hogy bár a Yamaha-t sokan nem tartják audiofil gyártónak, nagyon sok minőségi cuccuk van, akár a Hegellel pariban.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Pocee
senior tag
válasz baryll #107092 üzenetére
A kérdés komoly volt... egyébként.
És nem mikroeltérésekről beszélek vagy értsd úgy alig megfigyelhető különbségekről hanem olyan mintha nem is ismerném a zenét ami egész éjszaka ment,előtte nap meg végig élveztem minden hangját.mindeközben minden más zene ugyan úgy szól amit nem hallgattam éjszaka,mint előtte.nyilvan értem hogy aki nem tapasztalt ilyet az nem teljesen érti a kérdést
Na mindegy...azért köszönöm.Mr.Brightside
-
zodo
nagyúr
válasz baryll #106919 üzenetére
Yamaha is lehet felőlem az sem gond ha fele ennyibe kerül.
Nekem, tudom hülyeség de a külcsín is számít de leginkább a direkt sub out megléte az elsődleges.
Watt-okhoz csak annyit hogy nem akarok falakat bontani és volt anno Tannoy Mercury MX1-em ami szintén 8 Ohm, 87dB és a menőmanó NAD 3020 20W -al nem mertem 50%-ra tekerni.
Tisztán, dinamikusan na meg jó térrel szóljon és máris elégedett leszek. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz baryll #106404 üzenetére
2 kábel nem azt mondja meg statisztikailag (sem), hogy mennyire hallod meg a tápkábeleket egyáltalán.. hanem hogy egymáshoz képest mit hallasz velük.
Ha szinte egyformák, becsaphatnak, hogy "alig hallasz különbséget köztük", pedig hallanál, ha két nagyon eltérô kábel akadt volna épp a kezedbe.
Szóval lehet, érdemes többet is megfülelned.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #106413 üzenetére
Az OPPO (szerintem) inkább filmhez való. Sztereóban eléggé gyengék, de persze a (fizetett) sajtó szerint elfogadható a sztereó képesége is. Aztán az, hogy mi az az elfogadható, vagy egész jó, inkább ne menjünk bele.
Optikai kábelből én Kácsás 3m-es üvegszálasat használok, valami ilyesmit [link]. Nem kell (szerintem) sokszázezres kábel optikából (sem). Coaxnak bármilyen Coax felépítésű kábel jó lehet. Nem kell/szükséges oda sem milliós drót. Pl. a Sommer [link] is jó lehet, vagy ezernyi másik gyártóé, mert szerintem a digit Coax átvitel nem annyira kényes, mint az analóg. Analóg RCA-ból [ilyen] ZuAudio Mission-t használok, ami szintén nem egy ökör ára és amihez mindig visszatérek egyéb analóg összekötők kipróbálása után. Igen jó tulajdonságú kábel. Mentes a komoly hibáktól, ugyanakkor kellően nyílt, hatalmas tere van, nem sávhatárolt, stb stb. Ennyi pénzért én nem hallottam még jobbat, de ettől még persze lehet ennél jobb, akár több tucatnyi is szerte a világban...
Próbálgasd inkább a Hegel saját dacját, mert szerintem többet ki tudsz belőle hozni, mint abból a Grundig CD játszóból. Kell egy jó forrás/futómű elé, egy jó program, pl. JRiver és mehet a móka. Addig nem ölnék "százezreket" kábelekbe, míg nem látom az alagút végét és úgy tűnhet, hogy meg tudok állapodni egy időre.
Ha elérsz egy jobb szintre, ráérsz agyalni, hogy mikor jársz jobban...veszel jobb kábelt, vagy veszel jobb elektronikát. Bár, ez is csak matek kérdése, mert gondold végig, ha pl. erősítőben feljebb akarnál lépni, az (új áron) + ~ 1 millióba fájna, de egy jobb kábel (főleg használtan) beszerezhető 100e-ből és az már bőven a "jó" kategória. 100e-ből mekkorát tudnál lépni? Semekkorát, mert még egyhelyben topogáshoz is kevés nálad 100e ft. Ha engem kérdezel, én azt választanám, hogy jobb kábel, ésszerű határig. De egy komplett (sokkal jobb) elektronika árát biztosan nem tenném bele kábelbe, mert egyszerűen nem lehet kábellel kategóriát ugrani, míg egy új elektronikával ez ugye simán megléphető.És valóban, első dolgod legyen a Hegel dacjával is kipróbálni a Grundigot, ahogy azt már előttem is ajánlották.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #106407 üzenetére
Bocsánat hogy ezt mondom, de ez a CD játszó igen gyenge láncszem. Övön aluli ütés a Hegellel szemben. Kb. belépő szint. Elég egy ilyen gyenge forrás ahhoz, hogy pl. egy tápkábel "saját hangja" elvesszen a semmibe. Kéne egy minimum felső közepes CD játszó (de inkább sokkal jobb), hogy érdemben is hallj valamit. Múltkor is írtam erről pár szót, de szerintem senkit nem érdekelt... Most is leírom, jó? Tehát, egy "bizonyos hangminőségi szint alatt" szinte mindegy, milyen kábel van bedugva az egyes komponensek fenekébe. És mivel maga a rendszer csak annyira jó, mint a leggyengébb láncszeme, így igen erős a gyanúm, hogy a Grundig ludas abban, hogy alig mutat meg valamit a "jobbik" kábel javára.
Na igen, itt a Grundig játssza a szűrő szerepét... nem engedi át a hasznos jel javát, így aztán nincs mit meghallani.. Volt egy Marantz CD6000 OSE-m (is). Páran égbe menesztették, hogy hű de jó, aztán inkább torz volt, meg visítós, meg mély hiányos, meg nem volt közép sávja, csak ordított, pedig 100e pénz volt 1994 környékén. Újonnan vettem... csak úgy mondom..
Aztán vettem egy Pioneer DV668-at, (nem olcsón ) ami porrá alázta. Na annál már nem volt mindegy a kábel minősége sem... Az sem volt hibátlan lejátszó, de onnan datálódik számomra a "hallgatható" digitális hang. Szóval, a forrás is baromi fontos, nem csak a lánc "vége felé lévő holmik".[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
kukulec
őstag
válasz baryll #106404 üzenetére
Én leszek a gonosz: nagyon szép kábel a furu, de 370 euroert már hozza a reggeli kakaót is, ne csak picit feszesebb legyen a mélye. És innen még simán van drágább…
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz baryll #106384 üzenetére
Köszönöm.
Azt, hogy mennyire marketing duma, nem tudom. Ja de. Totál.
Még ha egy mérnök (aki hisz a "vuduban") írta volna, oké. De egy Van den Hul. Érted. Minha Elon Musk-nak kellene objektív szemmel összehasonlítani a belső égésű és elektromos motorokat úgy, hogy ha a végére az elektromos nyer, akkor az tekinthető "úgy van bizony"-nak.
Az, hogy a kábel szűri a hálózatot, ööö... a legtöbb tápegység eleve így indul, hogy szűrőtagok még a trafó előtt, illetve egyenirányítás után a DC ágban is, + maga a trafó is szűr .. szóval én úgy gondolom, ha kellő keresztmetszetű az a tápkábel, akkor .. akkor jó.. és nemigazán hallani köztük különbséget. (Míg egy kevésbé szűrt, vagy egyenesen szűretlen tápú, kompromisszumosabb tápú készülék könnyen megérezhet ilyen-olyan szűrőhatással rendelkező kábelt).
De nálam a cikk ott vérzett el, hogy
Tápkábelünk elsősorban nagy áramú termék. Könnyen képes kezelni 100 amper-túlfeszültséget, ha szükséges. A csatlakoztatott készülék energiafogyasztásának indításakor azonnal és nagyon hatékonyan elindítja az elektromos vezeték zajtisztító folyamatát, amit a gondosan megtervezett elektromos tulajdonságok halmaza vezet.Hogy miiiiit ???
Amper ? Túlfeszültség ?
Hogy mit indít el ? Úh, agyfasz, bocs.Szóval mára nyugodt estét terveztem, nem akarom, hogy ilyen és hasonlók felb*anak, de akinek ez bejön, csereberélgesse a tápkábeleit. Tudod, a jelenség létezhet egyeseknél, nem ettől mászok falra. Hanem, hogy magyarázni próbálja nettó fa**ságokkal, telibe tolva a dilettánst. Vagy a fordítás lett nagyon elszabva, és akkor bocsássuk meg VDH Úrnak, hogy a szezont a fazonnal összekutyultuk.
Sokkal komolyabb gondok vannak még azok hifijében is (beleértve a szobát is, mint komponenst), mintsem ezzel kelljen foglalkozni, de akinek ez szívügye, tegye, csak engem hagyjon békén mindenki a tápkábel-mutyival, mert nem érdekel. Mérnöki szemmel tekintek rá. Jól szigetelt legyen, kellő vastagságú, minőségi erekkel, és kész. A tápban magában dől el a dolgok java, úgy hiszem, oda nem fog csak úgy bekóborolni csak úgy akármilyen hálózati zavar, ha olyan elemeket tartalmaz (a trafó meg eleve egy galvanikus leválasztás ugye). Részemről itt tápkábel téma pont, de ha Ti csámcsogni akartok róla, tessék. Végülis, téma(újra)indítónak zseniális, a prohardver majd meghálálja.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #106060 üzenetére
SACD igazán művi hangzású. Mintha jobb lenne, de inkább steril és teljesen más a tonalitása, mint az LP-nek. Basszusok felhúzva, magasakból kissé több/sok van stb stb. Szóval, olyan mesterségesen belenyúlkált izé. Fura is lenne, ha nem nyúltak volna bele egy 196x, 197x kiadású anyagba, ami "gyárilag" kissé fakó, sávhatárolt, lapos, enyhén dinamikátlan. Szóval, elég hamar leszoktam róluk. DSD dettó, főleg ha a master 40-50 éves és eleve kissé ratyi volt a felvétel is.
"csak a zene van"
-
Dißnäëß
nagyúr
-
denesdr
addikt
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #106045 üzenetére
Nincs olyan, hogy TDA chip hangzás. De legalábbis nem az a lényeg, hogy milyen chip van beépitve a dacba. Fontosabb a kiszolgálása, mint a gyártója. Volt TDA-s Philipsem és kupac ..ar volt a hangja. Volt Burr Brown, volt/van Sabre. Mind másképpen szólnak. Ne a chip miatt válassz valamit. Szerintem...
"csak a zene van"
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz baryll #105845 üzenetére
Aha értelek.
Én a kis kerti pecuban anyámnak forrasztottam minden kötést, nemes egyszerűséggel. Megevett egy fél tekercs cin-t, meg egy kicsit kopott a pákahegy, de az eredmény kiváló.
Mondjuk hi-fi szempontból nem tudom értékelni itt
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
freelanced
addikt
válasz baryll #105576 üzenetére
Köszönöm a választ.
Nekem sem célom, hogy minél többet költsek, de nem szeretnék rossz ár-érték arányú készüléket sem venni, főleg mivel ha váltanék később róla akkor jó lenne ha el tudnám adni viszonylag hamar, hasonló áron, és nem kéne hónapokig hirdeni vagy fele áron adni ahhoz képest amennyiért vettem, szóval ezek miatt is próbálok kifogni egy-egy jobb ajánlatot, mert azért a HiFi cuccokban sokszor benne marad az ember pénze, nem esik hatalmasat és eladhatóak.
___________________________________________________________________________________________
Ezekkel kapcsolatban van bármi tapasztala, véleménye bárkinek? Van amelyik érdekes lehet? A topikban nem nagyon, vagy csak kevés infót találtam róluk és sok esetben a neten sincs nagyon infó, hogy egyáltalán milyen kategóriába tartoztak anno.
Cambridge Audio P25 MKII - 25e
Akai AM-69 - 80e
Cambridge Audio A5 - 50e
Nakamichi SR-4A Statis - Nelson Pass Receiver - 130e
Creek 4140 - 50e
Iotavx SA3 - 120e
Sony TA-FA30ES - 110e
Harman/Kardon 330c - 45e
Jvc R-S77 - 65e
The Fisher 200 receiver USA - 80e
Rotel Ra-413 Amp - 30e
Sony TA-333 - 20eVan közülük bármi kiemelkedő, említésre méltó, akár minőség, hang terén, netán ár-érték arányban?
Köszönöm!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
freelanced
addikt
válasz baryll #105559 üzenetére
Köszönöm, ránézek.
fererencz89
Köszönöm.Az a gond nem nagyon tudom mozgatni, mert vagy útban lenne, vagy az ablak zavarna be, netán más bútor, vagy a szoba méretéből adódó elrendelzés.
Egy 50-60 centit tudom előbbre hozni, kicsit forgatni, de lényegesen sajnos nem igazán.
Azért agyalok rajta, de nem látok nagyon olyan opciót ahova el tudnám tenni, hogy ne legyen gond vele valamilyen más szempontból.
Dorian
Köszönöm, neked is, a fenti érvényes ide is.[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
veterán
válasz baryll #105317 üzenetére
Sajnos nem, mert a jubileumi CD valami repi cucc lett, ajándékba adták szponzoroknak, meg fontos embereknek.
Paul Simon Graceland zenéje és a Pink Floyd The Wall zenéje megvan jó nyomású LP-n is nekem. Sajnos az LP-ken csak egy-két szám teljesen ugyanaz, mint a szalagon, a legtöbb más keverés, vagy máshol/máshogy lett felvéve.
Azt nem mondom, hogy ég is föld a különbség, de szalagról kicsit több részlet, tér jön vissza.
Ez persze azért is lehet, mert csak egy Ortofon Concorde20 hangszedőm van, ami ugye nem az alapkategória, de nem is a vájtfülűek kedvenc hangszedője. A lemezjátszóm se nagy szám, egy alapfokú szíjhajtásos gép. Az RIAA korrektorom mondjuk elég jó, azt én raktam össze, de persze annál is van jobb.
A lemezjátszót nem akarom fejleszteni, ingoványos talaj az, nagyon könnyen röppennek a százezer forintok, meg jó lemezt is nehéz és drága már szerezni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz baryll #105290 üzenetére
OK, akkor nagyon röviden.
Pl nagyon szeretem az igen jól szóló Paul Simon - Graceland felvételt. Ez jórészt sztereó mikrofonpárral felvett zene, csak pár hangszer szól egyszerre, kevés zene jön a keverőpultról. Nagyon képzett zenészek játszanak látszólag kötetlenül, de valójában nagyon fegyelmezetten.
Van pár jó minőségű felvételem a Pink Floydtól (The Wall, Final Cut). Ez is nagyon jól szól, pedig ez az előző szöges ellentéte, tisztán a keverőpulton keverték a 95 %-ban elektronikus hangszerek hangját.
Nagyon jól szól egy (kibővített) Tátrai Vonósnégyes jubileumi CD kiadása céljából készült felvétel (ami érdekes módon analóg ). Ez tisztán sztereó mikrofonos felvétel, minden részlet pontosan hallatszik (sokszor még a zenészek levegővétele is). A felvétel a Kongresszusi Központban készült, Studer studiómagnóval.
Aztán van pl. Sebestyén Jánostól a Kálvin téri templomban tartott csemballó koncertjéről készült felvétel. Az is tisztán sztereó mikrofonos felvétel, de tök más mint az előző, itt a két mikrofon a csemballó húrjaitól jobbra és balra 50 - 50 cm-re volt állványra rakva, szóval ez a szó klasszikus értelmében nem térhatású sztereó (így senki sem hallja a csemballót, még a zenész sem), hanem kétcsatornás felvétel. A felvételt a Rádió készítette, Mechlabor STM studiómagnóval.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
freelanced
addikt
válasz baryll #105255 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Űgy tűnik ezt már elvitték, szóval ha esetleg valaki linkelne másik lehetséges erősítőt azt megköszönöm!
fererencz89
Köszönöm neked is, megnézem őket.Igen első körben inkább asztalra keresek, vagy nyilván ha van hozzá állvány az még nem rossz.
Saughassy
Köszönöm neked is.Egyébként az ajánlott Tannoy Sixes 603 MK1 párról mit lehet tudni, ismeri valaki ezeket?
Sajnos a neten nem találtam róla túl sok információt. Ez felsőbb kategóriás modell volt anno mint a Tannoy Mercury M2 például? Illetve az újonnan kapható hangfalakhoz képest mit hozna egy ilyen szintbe, hova lehet besorolni? Ha bárkinek van róla infója azt szívesen venném.Egy ilyen idős hangfalpár vásárlásánál mire érdemes figyelni egyébként?
Köszönöm!Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
veterán
válasz baryll #105276 üzenetére
Na, ilyen is régen volt itt a fórumon, írtam válaszul egy elég hosszú szöveget, a végén azt írta hogy nem vagyok belépve (már hogy a fenébe ne lettem volna ), kérte, hogy lépjek be, a belépés után meg szépen eldobta a beírt szöveget
Úgyhogy sajnos sosem tudja meg a topik, hogy milyen zenéket hallgatok így
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Cblaa
kezdő
válasz baryll #105188 üzenetére
Nem volt lehetőségem, bár a Rotel cd11 tribute nagyon érdekelt volna.
A dac e30 volt, és nincs kétségem, hogy az volt a szűk keresztmetszet. Külföld tesztelő ifi ione daccal találta az audiolabot sokkal jobbnak mint valamely 500 000 ft körüli cd lejátszót (amit ki tudja miért nem volt hajlandó megnevezni). Innen jött az az elképzelés, hogy e30 al is nagy ugrás lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=JAfk5a5M5ds
Nem lett az, de ha be is jött volna a CD ken ejtett miatt mindenképp visszaküldtem volna.
A marantz-al elégedett vagyok, itt tényleg érzem azokat a dolgokat (pl. jobban elkülönülő hangszerek, nagyobb mélységi térérzet és lokalizált hangszerek) amit az audiolabtól reméltem. Nyilván más lett volna egy komoly daccal. -
kukulec
őstag
válasz baryll #104823 üzenetére
mind a kettő nagyon jó. a yami kissé vagányabb, főleg alacsonyabb hangerőn. nagyobb hangerőn a primare talán stabilabb. szóval a körülményeken sok múlik.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Cblaa
kezdő
válasz baryll #104779 üzenetére
Sajnos még nem.
Egészen elképesztő az ami az audiolab körül megy a külföldi forumokban és a "The audiophile man" Youtube csatornán. Komolyan zavarban vagyok, hogy én miért nem hallottam a mindenhol viszhangzott hatalmas különbséget. (A topping e30 szűrői közt váltásnál egyértelműen hallom a különbséget, bár csukott szemmel biztosan nem ismerném fel). Az audiolab tényleg jobbnak tűnt de a karcok megjelenése után már nem volt kedvem új lemezekkel próbálkozni. Mindenesetre nagyon furcsállom azokat a véleményeket, hogy naim cd5 és vincent cd1.2 höz képest jobb transport és többszörös áru CD lejátszóknál ifi ione-al is jobban szól. Azóta sem értem nálam mi volt a gond (a karcokon kívül persze).
A denon és a marantz tűnik észszerű lépésnek, de még motoszkál bennem, hogy valamit rosszul csináltam, és csak sokkal jobb hang érhető el egy önálló futóművel. Talán CA CXC II.
Még nem tudom. -
Cblaa
kezdő
válasz baryll #104703 üzenetére
Sajnos a kérdés eldőlt. Az audiolab-ot visszaküldöm. Elég hamar jelentkeztek a karcolások több (új) lemezemen is. Kb. 10 ből 2 cd-n. Nem nagyok, és ha nem figyelem biztos nem vettem volna észre, főleg, hogy a készülék legendásan lejátszik mindenféle karcolástól terhes lemezt. Jellegzetes közel sugár irányú egyenes vonalak. Ezután elkerülök minden "slot in" mechankiát.
-
Cblaa
kezdő
válasz baryll #104682 üzenetére
Szia. A slot-in mechanizmussal vannak fenntartásaim. Ennek megfelelően nézegettem a kiérkező cd-ket. Eddig nincs gondom velük, de több helyen olvastam aggasztó karcolódásokról. A hang érdekesen változott. Egyértelműen jobbnak gondoltam amíg a fent említett próbát meg nem tettem. Azt gondolom, hogy kellemesebb az audiolabbal, de nem tudom megfogni a különbséget. Amikor már úgy gondolom, hogy új dolgot hallok az audiolab-on játszott cd-n rájövök, hogy az a régi pioneer-on is hallható. (lehet, hogy az audiolabon jobban elkülönül, és onnan már tudom mit keressek a másikon). Tényleg nehéz különbségeket felismerni, a gyermekem "keresd meg a különbséget tipusú" képrejtvényei jutott eszembe, ott mennyit kell keresgetni, hogy meglegyen az x különbség... egy állóképen. Na most ezt mozgásgan nem képpel hanem hanggal... Nyilván van különbség csak nem nagyon tudom megfogalmazni "objektivizálni". Még megnézem hosszabb távon, de nagyon gondolkodom, hogy megpróbáljam visszacserélni pl. deonon dcd800 ra az USB slot miatt. (Arra felteszem a lemezeim tartalmát és van egy afféle jukebox-om) . Ez a nagy hallgatózás analizálás nem az én sportom, mióta megvan elfelejtettem élvezni a zenét.
-
válasz baryll #104586 üzenetére
Csak nehogy meglepődjön. Volt nekem is "kiváló ár/érték arányú" ValhallA kábelem, de hamar el is lett adva. Ugyanígy az AVX tele van az előbb említett használt kábelekkel, gondolom nem véletlenül. Igaz 1 milliós ValhallA kábelem nem volt még, de gyanítom nem is lesz.
Pont a hétvégén hasonlítottam össze egy táp mellé adott PC kábelt, egy kedves ismerősöm által készített réz kábelt, és egy másik hazai DIY gyártó kábelét. Ez utóbbit úgy hirdetik, mint a gyári kábelek között 150eFt feletti kategória. A teszt alany egy István3 féle OTL erősítő.
Az eredmény az lett, hogy a PC-s kábelhez képest a jobb fajta réz kábel szebben szólt, bár semmi eget rengető, míg a drága DIY kábel kb. ugyanaz, mint a jobbik réz kábel.Lehet velem van a baj, viszont 1 hete nálam van egy barátom hangfala, amit már a bekötés első pillanatában hallottam, hogy eget rengető a különbség az enyémhez képest, mintha nem is ugyanazt hallgatnám. Tehát a fülem elvileg jó.
Ezzel nem célom lejáratni senkit, elfogadom, hogy van jelentősége a kábelezésnek, de senki se akarja bemagyarázni, hogy egy 1 milliós kábel annyival jobb, mint egy mezei PC-s kábel, mégha a hangzás beli javulást nem is lehet pénzben mérni.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
_seth_
veterán
válasz baryll #104550 üzenetére
Valami újabbra gondoltam, de köszi a tippet. Most a Denon PMA-600NE amit nézegetek, ilyen van esetleg valakinek?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
s4tch
veterán
válasz baryll #104503 üzenetére
"Gondolom a cinek vadabbul csörömpölhettek a vintage erősítővel :D "
Nem éppen. Női vokálok, fúvósok szóltak látványosan életszerűbben. Olyan, mintha a Primare sávhatárolt lett volna felül. Meglepett engem is, gondolhatod. Eddig akárhová vittem a Primare-t, mindenhol vagy jobban tetszett az ottani erősítőnél, vagy más karakter volt, de nem rosszabb. Itt egyértelműen jobban illett a hangfalhoz az öreg Technics, akár a saját zenéimet hallgattuk laptopról, akár a tulaj dolgait, CD-n vagy kazettán. (Klassz gyűjtemény volt ott régi deckekből, imádtam.) Nekem legjobban a Pioneer dac, Technics, Arcus felállás jött be. Ez van. Szerinted mennyire bosszantó, hogy mindenhez tetszett eddig a Primare, csak pont ahhoz a dobozhoz nem az igazi, amit végül jónak találtam? Eszem ágában sem volt erősítőt nézni... Ja, és az eladónak zeneileg gyökeresen más az ízlése, de ugyanazt hallottuk.
Hozzátartozik a sztorihoz, hogy az utóbbi hónapokban legalább egy tucat dobozt hallgattam meg. Hangra simán a T+A Criterion TMR160 tetszett, az számomra tökéletes lett volna. A kecskeméti eladó példányt meg is vettem volna, de családilag nem tudtunk megállapodni, hogy ehhez a mérethez igazítjuk a nappalit. Így maradt, hogy talán akad valami kisebb, amiben van elég energia. Az Arcus számomra árához képest egy teljesen vállalható kompromisszum. A Technics mögött olyan volt, mint egy jó angol doboz, feszes és teres, csak komolyabb méllyel. Ezt keresem.
-
Ear001
addikt
válasz baryll #103996 üzenetére
Van egy fejlődési ív. A sima villanyzsinór után jött a vastag Monster, aztán jöttek a mindenféle fonasvariációk, a külön vezetőszálak mély-magasnak, utána az ezüstök, egyeresek, aztán a szén, mint vezető, a ribbonok, OF-OCC, mindenféle szigetelések, arany-ezüst-réz-platina kombók, palládium, manapság grafén mint vezető. De ezek most mind egyszerre vannak a piacon, vannak klasszikus drótok, mint a Monsterek, QED, régi AN-ek, vdH1000, amik ma is jók, meg új feltalálások is, mint mondjuk Valhalla grafénje.
-
denesdr
addikt
válasz baryll #103968 üzenetére
Oké bocs, csak sosem lehet tudni...
Érdekességként két saját mérésem ugyanarról a hangfalról, az egyik szabadtéren a másik pedig szobában készült, nincs simítás egyik grafikonon sem. Aztán hogy ez a különbség mennyire hallatszik, azt majd talán megmondja valaki jobban hozzáértő:
A magassávban az outdoor átvitel kiemelése a mikrofonkalibrációs fájl betöltésének hiánya miatt van.[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
válasz baryll #103960 üzenetére
Amit írtam, azt vedd alapul, de hangsúlyozom, hogy ez nálam, az én rendszeremben brillírozik így, és nem valami gyári csoda kábel, Mundorf ezüstből készített házilag.
Egyébként nálam is csak az IC-k az ezüst, a hangfal drót az réz, ráadásul közönséges villany drót, lecsupaszítva, a levegőben lógva gyere el, hallgasd meg[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz baryll #103960 üzenetére
Az ezüst egy anyag, nem hangszínszabályzó állás. Nagyjából bármilyen hangot ki lehet belőle hozni és hoznak is ki a kábelgyártók, a visítós kismalactól a dörmögő medvéig. Nálom most például csak az ic ezüst, , minden más réz, de ezzel előrébb vagy?
Ki kéne találni, mi a fix pont a láncodban. Ha a JBL, akkor egy 47 Lab/Sparkler Audió szerű vagy egy jól illő D osztályossal nem lesz fátyolos a hangzása.
-
#07400704
törölt tag
válasz baryll #103936 üzenetére
Időközben frissítettem az adatlapom, ugyanis lett némi változás a rendszeremben, és kissé elhanyagoltam az átírást
Az ezüst kábelek nálam minden téren jobbnak bizonyultak, és hogy Eugene Roe aranyos válaszára is reagáljak, ott van a sorok közt, hogy... ,, és nem valószínű, hogy vissza térek a rézre " ez egyben azt jelentette, hogy NÁLAM, jobban teljesít az ezüst, amit tapasztaltam, könnyedebb, légiesebb, szellősebb lett a zene szövete, mintha jobban bele kerültem volna az élő előadásba, egyben csillogóbb is lett, de ezt nem úgy kell elképzelni, hogy sértő, vagy sistergős lett pl. a magas szekció, sokkal inkább megmutatta a háttérben megbújó hangszerek hangját is, a mélyek NÁLAM semmit nem veszítettek a dinamikájukból, lendületükből, mint ezt általában szokták mondani.
Egyet értve denesdr kollégával, meglehet, hogy a hangdobozokban kell keresni a probléma kulcsát, de dgyuri0123 is jól látja, ugyanis én hallottam 1-2 Oppot, a barátomnak is volt, és bizony nem volt felhőtlen a hangképe, sem DAC-ilag, sem futóműként, és itt most a dedikált eszközökkel szemben értem a felhőtlenséget, természetesen egy kitűnő mindenes az Oppo. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #103936 üzenetére
Hmm... Hát, én még az OPPO helyére is beraknék valami mást első körben, mielőtt meneszteném a JBL-t. Nem azt mondom, hogy ő a ludas, de ő mégiscsak egy BluRay lejátszó elsősorban, ami nem kifejezetten zenére van kihegyezve, inkább filmre. Tudom, hogy sztereóban is jó, de ezért meghallgatnék valami dedikált zene lejátszót is, hátha alapon. Ha az Anthem-el még fedettebb volt, az azért fura, mert nem szégyenlős erősítő az Anthem, sőt... bár a Hegel nála még finomabb, természetesebb, de ki tudja... Lehet, csak szinergiában nem passzolnak.
"csak a zene van"
-
denesdr
addikt
válasz baryll #103936 üzenetére
Ha EQ-val lehetett korrigálni, akkor jó eséllyel az L90 beesése lesz a ludas. Ne feltétlen hallgass rám, de én hangfalat cserélnek, ha nem tudsz EQ-zni most. Ha tényleg ez a helyzet áll fent, akkor ezt semmilyen csodakábellel nem fogod tudni kompenzálni, szvsz.
Az Oppo-Hegel kombó nem hinném, hogy szenved fátyolosságtól.[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
válasz baryll #103923 üzenetére
Kérd kölcsön és meglátod. Szinte 0%, hogy valaki pont ezeket a komponenseket pont ezzekkel a kábelekkel hallgassa
Semmit sem ír a kábel szerkezetéről (vagy én nem látom).
Ha tiszta ezüst (nem alapértelmezett - de legalább 97.5%, vagy inkább 99.9%) akkor a magas jobb lesz, mély esetleg kicsit visszafogottabb. Ha az ezüst nem tiszta, akkor bármi lehet.
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #103545 üzenetére
A HB1 "híresen" "tiszta" hangú doboz. Magam is sokszor hallottam és valóban, nem HS280. A mélyek nekem kissé hiányoznak belőle, de ez talán ízlés kérdése is, mert van, akinek az is elegendő, amit a HB1 tud. Én szeretem, ha bizonyos "helyzetekben" picit "rezeg" a kanapé a hátsóm alatt, vagy a gyomromban érzek némi lüktetést, ha éppen "úgy tartja kedvem"... és ezt az "elvárást" a HB1 nem tudja teljesíteni.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
-
#92251648
törölt tag
válasz baryll #103507 üzenetére
"Amíg a meglévő 2*50 W-os erősítő után kötögettem az egyre komolyabb dobozokat, addig nem jelentkezett markáns változás, fejlődés a kapott eredmény tekintetében. Az igazi áttörést a 2*250 W-os erősítőre való váltás hozta meg."
A balha
Egy afrikai expedíció tudósa fog egy sivatagi bolhát, és sietve kísérletezni kezd vele. Kapja és kitépi az egyik lábát, leteszi az asztalra, majd ráparancsol:
- Ugorj! - a bolha ugrik.
Kitépi a második, harmadik lábát is, miközben a parancs mindig elhangzik:
- Ugorj! -
A bolhának már csak egy lába maradt meg, amikor tudósunk újra erélyesen tovább biztatja.
- Ugorj! -
A bolha még ezzel az egy lábával is lök magán egy keveset. Az utolsó láb is a többi sorsára jut. Tudósunk az asztalra helyezi az immár lábatlan bolhát, és szigorú következetességgel ráparancsol:
- Ugorj! - a bolha nem ugrik, meg sem moccan. Mire fiatal barátunk nekiül, és megírja élete első tanulmányát, melynek lényege: a sivatagi bolha, ha mind a hat lábát kitépik, megsüketül. -
Mathiask
senior tag
válasz baryll #103507 üzenetére
"Amíg a meglévő 2*50 W-os erősítő után ... Az igazi áttörést a 2*250 W-os erősítőre való váltás hozta meg."
"Szerintem a háttérben megbúvó teljesítmény tartalék lehet a kulcs. A zenében bekövetkező dinamikai ugrásokra jóval könnyedebben - nem erölködve - reagál . (Persze ezt laikusként gondolom így)"
Ez szerintem tipikus példája annak, hogy megy félre a hifizés, hogy keletkeznek a városi legendák, hogy születnek megtévesztő kijelentések. Történik egy változás, amit egyetlen kiragadott paraméternek tulajdonítunk és meg is magyarázzuk, hogy fizikailag miért ez a paraméter áll a változás hátterében. Nem kell szerintem minden változást egyetlen kiragadott dologra fogni és megmagyarázni.
Ki lehetett volna akár más paramétert is ragadni és arra fogni. Pl torzítás, vagy a készülék színe, stb. Egyik se biztos, hogy megadja a választ.
Az jó legalább, hogy oda írtad, hogy laikusként, sokan ezt se teszik meg. Aztán más meg elhiszi, hogy egy 250wos erősítő mindig jobb, mint egy 50wos. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #103526 üzenetére
Ezt írtad: "Nálam pont fordítva jelentkezett a hangzásbeli feljebb lépés."
meg hogy: " arra a bizonyos kérdésre adtam, hogy milyen rendszert építenék 1,2 millából"Ez bizony vitaindító. Miért?
Mert azt mondod, hogy nálad egy sokkal jobb erősítő sokkal jobb hangzást eredményezett, csak azt felejtetted el leírni, hogy egy JBL L90 a dobozod, nem egy Orion HS280, mert ugye én azt hoztam fel példának. Tehát ferdítettél, nem is kicsit, mert 1.5 milliós erősítőt és egy kb. mai áron közel (vagy több) 1 milliós dobozt házasítottál össze. [link] Hol jön ez össze azzal, amit én mondtam?Másodszor pedig ezt mondtad: "A hegel és jbl l90 párosát nagy valószínűséggel nem cserélném el a felvázolt NAD-os rendszerre"
Hol és mikor mondtam olyat, hogy bármit cserélj bármire? Miért adsz a számba olyat, amit nem is sugallottam?A te rendszered most a h300-al billent a helyére. Eddig volt egy "gyenge" erősítőd és egy sokkal sokkal jobb dobozod. Most kb. egyenrangúak a " láncszemeid". Ez a rendszer mai áron úgy 2.5 millió ft lenne, úgyhogy nagyon elrugaszkodtál attól, amit példaként felhoztam az 1 milliós doboz/ 200 ezres erősítő példámmal.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #103507 üzenetére
Még konkrétabb leszek, mert írok gyártót, típust és el lehet játszani a gondolattal.
Doboz, ProAc D20R 1.2m. [link], hozzá erősítő mondjuk egy NAD 356BEE 250e. [link]. És még messze vagyok egy 1.5 milliós doboztól. De bármiben lefogadom, hogy ez a felállás sokkal jobb lenne, mint akár a h300 egy általad választott, bármilyen márkájú, új 200 ezres dobozzal.[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #103507 üzenetére
Ezt akkor sem így látom. Először is, konkrétumok nélkül csak beszélgetünk a semmiről. Gyártót, típust szeretnék kérni tőled, mert ez így nem hiteles beszámoló. Milyen hangsugárzó volt, amire végül a h300-at ráakasztottad? De egy Hegel h300 egy 1.5 milliós erősítő. Ha ez így van, én is emelem a tétet 1.5 millióra és újra azt írom, hogy egy 1.5 milliós "hangfal" jobban szól 200 ezres erősítővel, mint egy 1,5 milliós erősítő, 200 ezres hangfallal.
A Wattoknak semmi köze a jó hanghoz, legalábbis, nem úgy, ahogy sokan gondolják. Ha "jó" egy doboz, annak nem kell 10-20 (jó) Wattnál több, hogy "értékelhetően" szóljon.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Úgy fest, hogy NVIDIA Blackwellből lesz Galax HOF VGA is
- ZIDOO médialejátszók
- Renault, Dacia topik
- Peugeot, Citroën topik
- Nintendo Switch
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Call of Duty: Black Ops 6
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest