Új hozzászólás Aktív témák

  • #25954560

    törölt tag

    válasz #98320896 #6285 üzenetére

    hat, amikor minden jatekot minel elobb ki kell adni, minel nagyobb hasznot kell hoznia, akkor nem fognak sokszalra ertelmesen optimalizalt vagy egyaltalan azt barmennyire is kihasznalo jatekokat irni, oldja meg a processzor erobol. ez volt az elvaras, ezt hozta az intel asztali fronton, igy lehetett az egyre nagyobb gepigenyu jatekokat kiszolgalni. ordogi kor egyebkent, mert a kiado ugy gondolja h majd sporol az optimalizalason, hiszen jonnek az erosebb procik, csak egy ido utan ez mar elvaras lesz. jatekkiado jol jar, intel jol jar, a jatekos meg fizessen. (jah es nyugodtan ide lehetne irni az amd-t is, hiszen nem jotekonysagi szervezet ok sem, az 5xxx szeria arazasa ezt remekul mutatja).

    most, hogy muszaj kihasznalni a tobb magot egyreszt azert, mert az orajel es IPC novekedes nagyon lelassult, masreszt mert az egyre brutalabb videokartyakat etetni kell, oriasi szabad tereket kell szamolni, raadasul multiban is jo lenne, ha egyszerre 64 jatekos (vagy gepi ellenfel) is siman mukodne, na itt mar egyelore a sok mag kihasznalasa a jarhato ut.
    es itt jonnek kepbe az oreg szerverprocik. kicsit alacsonyabb orajel, alacsonyabb frekin (es talan rosszabb idozitessel is) jaratott memoriak, de ezt ellensulyozza a sok mag, tobb csatorna es neha az oriasi cache is. szinte biztos, hogy erre nem optimalizalnak a jatekfejlesztok (max mondjuk quake szervert :D ) es megis egesz jol elboldogulnak ezek a procik.

    es ahogy MasterVoodooDeeJay is irja, mar egy nyomorult bongeszeshez is jol jon a sok memoria es a sok mag. (gondolom itt vannak paran, akik meg tudjak mi az a lynx, w3m vagy mas karakteres bongeszo, na ahhoz kepest mar nagyon mas vilag van).

    szoval jah, oreg szerverproci nem ven szerverproci.

Új hozzászólás Aktív témák